Er zijn ook gewoon foto's.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:35 schreef francorex het volgende:
[..]
Computer generated images (cgi), zelfs NASA geeft dit toe...Dit is een belangrijk punt dus google zelf ' images earth from space '
Als het alleen een aanname was dan zouden de berekeningen niet uitkomen.quote:Klopt omdat die wiskundige modellen gebouwd zijn op de aanname dat de aarde een bol is.
Seizoenen zijn onmogelijk op een platte aarde omdat dit afhankelijk is van de ietwat schuine stand van een ronde planeet. Dit kunnen we ook zien op andere planeten.quote:Foute aanname. Bekijk hoe flat-earth-model werkt.
Er zijn ook mensen die volgens het collectieve brein van het internet geloven in het vliegende spahetti monster. Dat zegt dus helemaal niets.quote:Anno 2016 NASA wordt ontmanteld door de hived-mind/ collectieve brein van het internet. NASA geloofwaardigheid als wetenschappelijke ruimte organisatie ligt aan diggelen. En daarmee ook het heliocentrisch model.
Volken die de hemel in de gaten hielden wisten dat de Aarde stationair was en alle hemellichamen draaien om haar heen rond Polaris.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:38 schreef Manke het volgende:
Wat zegt de oudheid hierover, dus volken die de hemel in de gaten hielden?
De Grieken zeiden bolvormig, en die hadden geen belang bij een conspiracy.
quote:The following video examines the Geocentric Flat Earth beliefs of ancient cultures such as the Mayans, Navahoes, and Dogons, sacred texts such as the Indian Vedas, Christian Bible and Muslim Koran, and mysterious maps such as Mercator's North polar projection and assorted Babylonian, Korean and medieval European wheel maps. In this video I also present evidence that Atlantis, the fabled lost city/continent, is actually a description of the flat Earth before the biblical flood
ah thanks. Denk alleen niet dat we dan zwaartekracht zouden hebben, maar misschien wordt dat veroorzaakt door de massa van de 4 olifanten en schildpad die de wereld dragenquote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:55 schreef francorex het volgende:
[..]
Volken die de hemel in de gaten hielden wisten dat de Aarde stationair was en alle hemellichamen draaien om haar heen rond Polaris.
[..]
quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:03 schreef Apekoek het volgende:
In deze video van Vsauce krijg je ook te zien hoe het zou zijn wanneer je naar de rand zou lopen.
In de volgende video worden 5 wetenschappelijke mythes ontkracht populair bij " ball-earthers "quote:Dan heb je ook nog bijv. de Foucault Pendulum die overal ter aarde in musea bewijst dat de aarde bol is EN draait om zijn eigen as.
De Grieken berekenden bolvormig, dat is iets anders dan beweren.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 15:38 schreef Manke het volgende:
Wat zegt de oudheid hierover, dus volken die de hemel in de gaten hielden?
De Grieken zeiden bolvormig, en die hadden geen belang bij een conspiracy.
Jij reageert binnen de 3 min op een video die 21 minuten lang is. Time-out voor jouw.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:19 schreef ems. het volgende:
Grappig om te zien dat die video helemaal niets ontkracht.
Zeg dat ja... Dat gezever over perspective bijvoorbeeld, rond minuut 6-7. Botweg zeggen dat dit op een recht oppervlak ook gebeurt, en vervolgens allemaal voorbeelden geven van gekromde oppervlakten... Die hele 'het is perspectief!' verklaring voor waarom schepen achter de horizon verdwijnen.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:19 schreef ems. het volgende:
Heel lang heb je niet nodig om te concluderen dat het ongefundeerde flat-earth propaganda is. Er wordt letterlijk niets in ontkracht, er worden alleen wat dingen beweerd met het gebruikelijke "de overheid is evil dus deze onzin die ik verkondig is daardoor meer waar".quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:22 schreef francorex het volgende:
[..]
Jij reageert binnen de 3 min op een video die 21 minuten lang is. Time-out voor jouw.
Aurora borealis, door het magnetisch veld dat alleen veroorzaakt kan worden door de spin van de ijzeren kern.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:16 schreef francorex het volgende:
[..]
In de volgende video worden 5 wetenschappelijke mythes ontkracht populair bij " ball-earthers "
Grappig om zien. Topic is 2 pagina's ver en 4/5 van onderstaande wetenschappelijke mythes is reeds naar voren gebracht.
1 circumnavigatie
2 tijdzones
3 Schepen die verdwijnenenachter de horizon
4 Foucaults pedulum
5 Corioles effect
Kan jij nou in je eigen woorden uitleggen waarom 'perspectief' een geldige verklaring is? De spreker in deze video liegt daar namelijk botweg over.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:22 schreef francorex het volgende:
[..]
Jij reageert binnen de 3 min op een video die 21 minuten lang is. Time-out voor jouw.
Bovendien weet deze persoon niet wat "most" of "tend to" betekendquote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:19 schreef ems. het volgende:
En in de tussentijd blijf ik maar vragen hoe 'perspectief' precies een verklaring is voor die schepen op een platte aarde.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:35 schreef francorex het volgende:
Het is wachten op het circumnavigatie argument. Dan scoren de ball-earthers 5/5 !
Het is wachten op een reactie in de trent van schepen varen om de wereld, Colombus en dergelijke...
Toont aan hoe geprogrammeerd we met zijn allen zijn. Als ball-earthers, ik reken mijzelf daar bij want niet zo lang geleden was ik ook zo stereotyp en voorspelbaar.
Nu zie ik het met eigen ogen en beleef ik het.
In dit forum, of ergens op google-video-hangout of youtube maakt niet uit. je ziet steeds het zelfde: herhaling na herhaling na herhaling
het magnetisch veld zou zich heel anders verdelen bij een platte aarde, noord aan de bovenkant, zuid aan de onderkant. Met een kompas kan je aantonen dat dat niet zo is.quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:35 schreef francorex het volgende:
Het is wachten op het circumnavigatie argument. Dan scoren de ball-earthers 5/5 !
Het is wachten op een reactie in de trent van schepen varen om de wereld, Colombus en dergelijke...
Toont aan hoe geprogrammeerd we met zijn allen zijn. Als ball-earthers, ik reken mijzelf daar bij want niet zo lang geleden was ik ook zo stereotyp en voorspelbaar.
In dit forum, of ergens op google-video-hangout of youtube maakt niet uit. je ziet steeds het zelfde: herhaling na herhaling na herhaling
het filmpje bewijst helemaal niks. Ik heb hem niet helemaal gezien maar bvquote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:35 schreef francorex het volgende:
Dat stuk over tijdzones is ook humorquote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
het filmpje bewijst helemaal niks. Ik heb hem niet helemaal gezien maar bv
die uitleg over het coriolis effect!!!!!!!!!!! Het water stroomt telkens een andere kant mijn gootje in dus het coriolis effect bestaat niet.
wtf.
De uitleg over de Foucaults pedulum geeft al aan dat de maker van het filmpje niet helemaal begrijpt hoe zo'n ding werkt.
Bovendien worden er (wederom) alleen vragen gesteld bij bestaande (bewezen) theorieën en worden er geen nieuwe bewijzen geleverd.
Voila das een goeie vraag !quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:27 schreef Manke het volgende:
[..]
Aurora borealis, door het magnetisch veld dat alleen veroorzaakt kan worden door de spin van de ijzeren kern.
nou?quote:Op dinsdag 8 maart 2016 16:56 schreef Metro2005 het volgende:
En nog een aardige om te debunken voor de flatearthers:
Waarom zijn vliegtuigen eerder op hun bestemming als ze hoger gaan vliegen. Bij een platte aarde zouden ze juist langer onderweg zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |