Ik denk eerlijk gezegd dat je ook vergeten bent de wijze waarop bijvoorbeeld Anja Meulenbelt haar de les las naar aanleiding van het interview.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze omschrijft het zelf goed als een internetstormpje. We weten allemaal hoe serieus je dat moet nemen. Je koet wat er op internet geroeptoeterd wordt niet bepaald als absolute waarheid nemen. Kijk maar eens naar deze site, als je dat allemaal serieus moet nemen zou de PVV minstens 140 zetels halen
Tja, een Anja Meulenbelt is vermakelijk omdat ze altijd boos is maar daarom is haar als referentiekader nemen is ook wat creatiefquote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat je ook vergeten bent de wijze waarop bijvoorbeeld Anja Meulenbelt haar de les las naar aanleiding van het interview.
Als je het stuk werkelijk had gelezen (sowieso als je de media-aandacht rondom dit issue had gevolgd/beter had onthouden) had je een andere opvatting, omdat Halsema aan veel meer zaken refereert dan ze doet vermoeden met het begrip internetstormpje (zie 31.000 hits).
Ik stelde toch duidelijk dat het een voorbeeld is. Er was behoorlijk wat kritiek vanuit progressieve hoek.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, een Anja Meulenbelt is vermakelijk omdat ze altijd boos is maar daarom is haar als referentiekader nemen is ook wat creatief.
Het is volgens mij ook wel duidelijk dat een erg groot deel nu Wilders zou stemmen, omdat ze de rest helemaal zat zijn en niet direct omdat ze het nou zo erg met hem eens zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:28 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Niet met dat laatste eensik ken veel mensen die ook als de meerderheid hier tegenover het asielbeleid staan. Maar veel vinden Geert Wilders geen betrouwbaar persoon, zeker door bepaalde uitspraken. Zelf zit ik te twijfelen om op de PVV te stemmen, zouden we daar goed aan doen? We missen gewoon een partij die zegt waar het op staat en er niet omheen draait.
Dit zie je feitelijk in veel Europese landen gebeuren, niet alleen in Zweden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:22 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het probleem dat mensen vaak met Slavoj ´i¸ek hebben is dat hij zichzelf sterk afzet tegen veel concepten van hedendaags "links", waaronder delen van identiteitspolitiek bijvoorbeeld. Hij zit hiermee op eenzelfde lijn als marxist-leniniste Jodi Dean welke ook stelt dat hedendaags links zichzelf steeds verder fragmenteert en cohesie doorbreekt onderwijl dit bij rechts ten gevolge hiervan andersom is. Vanuit dat oogpunt levert ´i¸ek zowel kritiek op de Islam en mensen die de religie "verdedigen" vanuit een links oogpunt alsmede critici op immigratie alsmede de totaal mislukkende aanpak van de immigratiecrisis. Dat schept niet alleen vijanden, maar ook interpretaties vanuit verschillende politieke invalshoeken.
Zie bijvoorbeeld dit artikel over de immigratiecrisis; The Non-Existence of Norway
We must abandon the notion that it is inherently racist or proto-fascist for host populations to talk of protecting their 'way of life'. If we don't, the way will be clear for the forward march of anti-immigration sentiment in Europe whose latest manifestation is in Sweden, where according to the latest polling the anti-immigrant Sweden Democrats have overtaken the Social Democrats as the country's most popular party. The standard left-liberal line on this is an arrogant moralism: the moment we give any credence to the idea of 'protecting our way of life', we compromise our position, since we're merely proposing a more modest version of what anti-immigrant populists openly advocate. And this is indeed the cautious approach that centrist parties have adopted in recent years. They reject the open racism of anti-immigrant populists, but at the same time profess that they 'understand the concerns' of ordinary people, and so enact a more 'rational' anti-immigration policy.
Wie er ook iets roept kan op kritiek van het internet en boze SP'ers rekenen. Zo spannend vind kid at allemaal niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik stelde toch duidelijk dat het een voorbeeld is. Er was behoorlijk wat kritiek vanuit progressieve hoek.
Dat is niet terug te brengen op één of twee personen die ik voor jouw gemak als voorbeeld aandraag.
Het punt wat ik maak is dat er op een hoek van het internet als deze er eigenlijk amper nog discussie is. Men is lekker collectief geradicaliseerd.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:28 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Niet met dat laatste eensik ken veel mensen die ook als de meerderheid hier tegenover het asielbeleid staan. Maar veel vinden Geert Wilders geen betrouwbaar persoon, zeker door bepaalde uitspraken. Zelf zit ik te twijfelen om op de PVV te stemmen, zouden we daar goed aan doen? We missen gewoon een partij die zegt waar het op staat en er niet omheen draait.
Ik begrijp je punt niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wie er ook iets roept kan op kritiek van het internet en boze SP'ers rekenen. Zo spannend vind kid at allemaal niet.
Sterk.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:45 schreef LelijKnap het volgende:
Dit heeft ook veel te maken met partijpolitiek; partijen hebben zichzelf vastgenageld in bepaalde posities en kunnen zich er niet zomaar -zonder enorme schade- van los wrikken. Als je als D66 voor de positie van anti-PVV hebt gekozen, dan kun je niet zomaar PVV-retoriek (ja, de PVV heeft nu zo goed als een patent op islamkritiek), over gaan nemen en zullen ze tot den treure de voorheen geprojecteerde waanzin moeten blijven verkopen - zelfs in extreme tijden (extreem, omdat massa-migratie richting Europa) als deze. Exact het tegenovergestelde waar democratie om moet gaan wat mij betreft; de mogelijkheid om wendbaar in overtuigingen/voorgelegde oplossingen te kunnen zijn, de ruimte om retoriek en argumenten te herzien.
Laatst werd Nigel Farage geïnterviewd bij nieuwsuur;
P: ''De burgermeester van London zegt nu ook wat u zei. Hij wil ook uit de EU/minder migranten''
F: ''Geweldig niet?''
P: ''Maar wat betekent dat voor uw positie? Bent u niet bang dat u stemmen verliest.''
F: ''Whut?''
P: ''Het betekent dat u competitie krijgt!''
F: ''Nee, het betekent dat ik een medestander heb!''
''You simply did not have the balls to put country before party.'' - N.F.
Natuurlijk heb jij vanuit je morele superioriteit medelijden met die mensen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:35 schreef 99.999 het volgende:
Ik heb gewoon belangstelling voor de denkwereld van de boze en teleurgestelde mensen in dit land.
Zeker, en in het verlengde zie je dat evenzeer terug bij de burger zelf. Partijpolitiek reflecteert de burger (of groter 'de mens'). Ze hebben gekozen voor een standpunt (of persoonlijkheid; ''Ik ben dit, dat is goed, en dat (idee) is dus per definitie slecht.) en/of partij. Wij/zij-denken, de psychologische aard van de mens...ieder bouwt zijn eigen gevangenis, een paal per dogma...Wendbaarheid is slechts aan weinige besteed. Toch denk ik dat het op een of andere wijze wel aangeleerd kan worden, of in elk geval het idee dat het niet erg is om introspectie toe te passen...maar dat vereist dan ook wel weer een bep. mate van intelligentie i.c.m. emotionele sterkte (geboren uit de kunst van het reflecteren, welke veelal uit persoonlijke ellende geboren wordt).quote:
My godddd.... dat dit bestaat!!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:07 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Ik sta eigenlijk vooral te kijken van feministen, homo's, lesbies, transgenders etc die staan te schreeuwen voor vluchtelingen. Die komen er nog wel een keertje achter dat een hoop zo niet de meeste niet het beste met hun voorhebben.
[ afbeelding ]
Ook al weer van dat malle taalgebruik dit. Alsof het actief beleid is om hier zoveel mogelijk moslims heen te halen oid. De wereld om ons heen staat aardig in brand, heb je dat gemist?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:31 schreef LelijKnap het volgende:
Het importeren van vele mensen is een extreme daad.
je maakt een nieuwe vergelijking met de geschiedenis wel erg makkelijk zoquote:Waarvandaan de verbazing om een extreme (nog verder polariserende) reactie? Of je dat nou wel of niet terecht/logisch vindt, het was toch zo voorspelbaar als wat? Over lessen uit de geschiedenis trekken gesproken... je voortkomt herhaling niet door naar de geschiedenis te wijzen; je voorkomt het door de elementen die ellende (segmentering, ed) veroorzaken in te dammen.
Ik vind dit vrij malle laster.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:48 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Natuurlijk heb jij vanuit je morele superioriteit medelijden met die mensen.
Het liefst zou je deze mensen in psychiatrische inrichtingen willen plaatsen, natuurlijk geheel voor hun eigen bestwil. Waartoe dat leidt weten we, denk aan Mao, Pol Pot etc.
Maar hier zie ik eigenlijk voor jou en je maatjes de waarheid verdraaien en achterlijk gedrag vergoelijken. Hoe verklaar je dat dan?quote:Mensen die tegen de islam zijn, zijn geen teleurgestelde of anderszins zielige groep (wat natuurlijk weer jammer is voor de zieligheidsindustrie waar veel linksen hun goed belegde boterhammen verdienen) maar oprecht boos om zoveel domheid en wegkijkgedrag van met name "onze" overheid, de EU en andere instanties.
In tegenstelling tot de politiek correcten passen zij de feiten niet aan aan hun wereldbeeld of verdraaien, verzwijgen of vergoeilijken, maar komen op voor hun belangen en waarschuwen voor de dreigende maatschappelijke ontwrichting, kostenverhoging en onleefbaarheid.
Wat is er dan zo goed aan racisten? Het is immers blijkbaar een schande om er tegen te zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:33 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
My godddd.... dat dit bestaat!!Soms krijg ik echt zin, als ik dit soort dingen zie, om zulke mensen in hun hoofd te steken, dat hoofd open te maken en een stel hersenen in die schedelplan te plaatsen.
Onderaan ook: 'no borders, no nations, stand up to racists' brrrrrde nieuwe wereld orde zal trots op ze zijn...
Het is actief in z'n passiviteit; er niks aan te doen, het toe te laten. De wereld staat in brand. Oplossing; dan ook hier maar in de fik zetten? Alle ellende eerlijk verdelen?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook al weer van dat malle taalgebruik dit. Alsof het actief beleid is om hier zoveel mogelijk moslims heen te halen oid. De wereld om ons heen staat aardig in brand, heb je dat gemist?
[..]
je maakt een nieuwe vergelijking met de geschiedenis wel erg makkelijk zo.
En ja, ik ben verbaasd dat mensen nog zo kunnen denken terwijl de geschiedenis ons toch wel heeft geleerd dat het allemaal niet zo verstandig en bestendig is.
En ik ben ook ergens wel verbaasd dat het hier zo veel voorkomt en in de echte wereld toch een stuk minder. Dat terwijl ik toch veel mensen uit alle lagen van de bevolking spreek.
Moet je de berekening van lelijknap eerder in dit topic eens opzoeken. Tegen 2020 zijn volgens hem bijna alle Syriërs naar Duitsland verhuisd.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:43 schreef Falco het volgende:
De berichten over de migratie worden steeds extremer en ongeloofwaardiger!!
Dan gaan we toch ook vluchten. Naar een leeg Syrië bijvoorbeeld. Aan de kust heerst wel een chill klimaatquote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Moet je de berekening van lelijknap eerder in dit topic eens opzoeken. Tegen 2020 zijn volgens hem bijna alle Syriërs naar Duitsland verhuisd.
Syriers? Die kleine groep van 30% die nu mee stroomt in de groep jihadisten?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Moet je de berekening van lelijknap eerder in dit topic eens opzoeken. Tegen 2020 zijn volgens hem bijna alle Syriërs naar Duitsland verhuisd.
Chill klimaat...waar landbouw door droogte onmogelijk is...waar je zo lui wordt dat je geen weerstand meer hebt om idiote concepten als die van de Islam te weerstaan...Nahquote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:46 schreef Falco het volgende:
[..]
Dan gaan we toch ook vluchten. Naar een leeg Syrië bijvoorbeeld. Aan de kust heerst wel een chill klimaat
Hoe kan dat nou als alle Syriërs volgens jou berekening naar Duitsland zijn gegaan?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Chill klimaat...waar landbouw door droogte onmogelijk is...waar je zo lui wordt dat je geen weerstand meer hebt om idiote concepten als die van de Islam te weerstaan...Nah
Er is geen oplossing voor alle problemen. We hebben er dus maar mee om te gaan. Het naïeve denken dat we het geheel aan ons voorbij kunne laten gaan is schattig maar het gaat natuurlijk nergens over.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:44 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het is actief in z'n passiviteit; er niks aan te doen, het toe te laten. De wereld staat in brand. Oplossing; dan ook hier maar in de fik zetten? Alle ellende eerlijk verdelen?
Ik weet niet hoe menselijk het actief discrimineren door de overheid op een bepaald geloof is. Ik dacht dat we daar wel wat voorbij waren onderhand.quote:De mens is in eerste instantie geen analytisch wezen; vervulling v.d. behoeften en een gevoel van veiligheid binnen een groep (en onafhankelijk van de ander, de andersdenkende). Met dit beleid torn je (of lijk je te tornen - ligt eraan hoe ver het gaan en hoe je de (economische) toekomst inschat) aan al die factoren. Stukjes geschiedenis citeren over wat er x aantal jaar gebeurde gaat die inherente menselijkheid niet tegen.
Achterlijk gedrag moet je keihard aanpakken. Of dat nu uit de migrantenhoek komt of van extreemrechts boeit me eerlijk gezegd helemaal niks. En ik zie ook niet hoe je nu echt verder komt door je te verlagen tot het niveau van hen die je zo veracht..quote:Puntje bij paaltje, zou dat ook niet bij jou het geval zijn. Hoe verder verwijderd van de nood , het overleven, de 'natuur', hoe moeilijk het zal zijn om je te kunnen in te leven in dat wat ook in jou schuilt. Hetzelfde geldt ook voor religieuze waanzin; de westerse mens kan zich tegenwoordig nog moeilijk inleven in de religieuze geest - en hoe diep de religieuze beleving kan gaan. Dit alles niet erkennen leid ertoe dat je een groep accepteert die juist het toonbeeld is van waar het in de geschiedenis -volgens jou mis ging-. De ironie herken je in de vlucht van joden uit met name Frankrijk en Zweden. In politici in Zweden die deelnamen aan een 'Pro-Palli' demonstratie en zich plots tussen Akbars bevonden die riepen: 'Steek de joden dood, dood ze waar je ze vindt!'.
Ideaal inderdaadquote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:46 schreef Falco het volgende:
[..]
Dan gaan we toch ook vluchten. Naar een leeg Syrië bijvoorbeeld. Aan de kust heerst wel een chill klimaat
Aha, je suggereert nu dat 70% dus Jihadist is, kan je dat ook onderbouwen?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:48 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Syriers? Die kleine groep van 30% die nu mee stroomt in de groep jihadisten?
In welke berekening van mij zijn alle Syriers naar Duitsland gegaan? Maar wat heeft dat met de stelling te maken dat daar droogte is en dat landbouw vrijwel onmogelijk is?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou als alle Syriërs volgens jou berekening naar Duitsland zijn gegaan?
Onze superieure westerse technologie maakt van dat stukje land landbouw mogelijk. En anders importeren we het wel ergens vandaan. No worries!!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
In welke berekening van mij zijn alle Syriers naar Duitsland gegaan? Maar wat heeft dat met de stelling te maken dat daar droogte is en dat landbouw vrijwel onmogelijk is?
Merkel heeft ze anders expliciet uitgenodigd en ook nog eens een keer gezegd dat de islam bij Europa hoort, dat is voor de "vluchtelingen" ruim voldoende om hier heen te komen.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:35 schreef 99.999 het volgende:
Ook al weer van dat malle taalgebruik dit. Alsof het actief beleid is om hier zoveel mogelijk moslims heen te halen oid. De wereld om ons heen staat aardig in brand, heb je dat gemist?
Het enige wat je kunt leren van de geschiedenis is dat mensen er niets van (willen) leren.quote:je maakt een nieuwe vergelijking met de geschiedenis wel erg makkelijk zo.
En ja, ik ben verbaasd dat mensen nog zo kunnen denken terwijl de geschiedenis ons toch wel heeft geleerd dat het allemaal niet zo verstandig en bestendig is.
En ik ben ook ergens wel verbaasd dat het hier zo veel voorkomt en in de echte wereld toch een stuk minder. Dat terwijl ik toch veel mensen uit alle lagen van de bevolking spreek.
Jij kwam toch met een malle berekening van enkele tientallen miljoenen asielzoekers (of beter gezegd Jihadisten?) in enkele jaren...quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
In welke berekening van mij zijn alle Syriers naar Duitsland gegaan? Maar wat heeft dat met de stelling te maken dat daar droogte is en dat landbouw vrijwel onmogelijk is?
Er zit nog een heel scala een mogelijkheden tussen 'alles binnen laten' en 'het aan ons voorbij laten gaan'. Het gaat niet alleen om direct te herkennen onwenselijk gedrag, maar evenzeer of des te meer over algemene fenomenen. Het zijn niet alleen de roepers en geweldplegers die problematisch zijn; het gaat erom dat er volksstammen hiernaar toe komen die bepaalde gedachten/overtuigingen met zich meedragen - die op langere termijn invloed hebben op allerlei maatschappelijke issues, zoals 't verlies, de afbraak van -door mij gewenste- normen en waarden - die vervangen worden met de dan genormaliseerde waarden. ''Langzaam maar zeker''.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is geen oplossing voor alle problemen. We hebben er dus maar mee om te gaan. Het naïeve denken dat we het geheel aan ons voorbij kunne laten gaan is schattig maar het gaat natuurlijk nergens over.
[..]
Ik weet niet hoe menselijk het actief discrimineren door de overheid op een bepaald geloof is. Ik dacht dat we daar wel wat voorbij waren onderhand.
[..]
Achterlijk gedrag moet je keihard aanpakken. Of dat nu uit de migrantenhoek komt of van extreemrechts boeit me eerlijk gezegd helemaal niks. En ik zie ook niet hoe je nu echt verder komt door je te verlagen tot het niveau van hen die je zo veracht..
Nou ja, waarom ook niet, de wereld is immers van iedereen (8)quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:53 schreef Falco het volgende:
[..]
Onze superieure westerse technologie maakt van dat stukje land landbouw mogelijk. En anders importeren we het wel ergens vandaan. No worries!!
Precies!!quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:03 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nou ja, waarom ook niet, de wereld is immers van iedereen (8)
Volgens mij weet jij niet wat echt fascisme of Nazisme is, ga eens kijken in Auswitzch of lees getuige verslagen van Joden.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:
Waarom wil jij je dan verlagen tot hetzelfde niveau? Want je praat hier constant als een of andere extreemrechtse fascist.
Correct, er pleit dan ook bijnaniemand voor alles binnenlaten. Dat is weer zo'n mooie valse tegenstelling waar jullie constant mee komen als iemand niet meegaat in de extremistische prietpraat.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:00 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Er zit nog een heel scala een mogelijkheden tussen 'alles binnen laten'
en 'het aan ons voorbij laten gaan'.
Vooralsnog zie ik die afbraak vooral vanuit de zogenaamde "verzetsstrijders" komen. Bijvoorbeeld door geweld te gebruiken om je doelen te bereiken in plaats van de normale democratische weg.quote:Het gaat niet alleen om direct te herkennen onwenselijk gedrag, maar evenzeer of des te meer over algemene fenomenen. Het zijn niet alleen de roepers en geweldplegers die problematisch zijn; het gaat erom dat er volksstammen hiernaar toe komen die bepaalde gedachten/overtuigingen met zich meedragen - die op langere termijn invloed hebben op allerlei maatschappelijke issues, zoals 't verlies, de afbraak van -door mij gewenste- normen en waarden - die vervangen worden met de dan genormaliseerde waarden. ''Langzaam maar zeker''.
Dit heeft niets met zelfbehoud te maken en alles met racisme en andere achterlijkheid.quote:Je noemt de wens om zelfbehoud 'je verlagen' naar, en dat is het in zekere zin ook; een terugkeer naar de meer primitieve eigenschappen v.d. mens. Die noodzaak heb jij gecreëerd. Ik had liever een meer pragmatische (en beschermende) aanpak geprefereerd, zodat we nog wat langer hadden kunnen doen alsof we geen mensen zijn.
Ja? Asielzoekers =/= Syrier...quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jij kwam toch met een malle berekening van enkele tientallen miljoenen asielzoekers (of beter gezegd Jihadisten?) in enkele jaren...
En hij sprak over de kuststrook van Syrië. Die is redelijk groen en aardig bedekt met landbouwgewassen op Google maps.
Waarom pleit je dan voor discriminatie door de overheid op basis van geloof? Heb je gemist hoe de Nazi's het Jodenvraagstuk op wouden lossen? Ik zie jullie weinig anders over de moslims praten...quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:04 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet wat echt fascisme of Nazisme is, ga eens kijken in Auswitzch of lees getuige verslagen van Joden.
Ik probeer juist het nazisme of islamisme te voorkomen.
Aha, mooi verhaal weer van je, je verpakt het mooi maar in dezelfde post pleit je zowel voor als tegen het nazismequote:Door mensen zoals jij worden zowel de islamieten als de nazi's sterker:
- de islam wordt sterker omdat deze wordt bevorderd en getolereerd, terwijl deze beweging minstens zo erg is als het nazisme
- het nazisme/ fascisme wordt versterkt omdat dit uiteindelijk de enige stroming is die de islam nog kan tegenhouden.
Nee, het zijn toch grotendeels Jihadisten volgens jou?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:04 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja? Asielzoekers =/= Syrier...
Daar heb je gelijk in, een opbouwende discussie zie je niet vaak.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het punt wat ik maak is dat er op een hoek van het internet als deze er eigenlijk amper nog discussie is. Men is lekker collectief geradicaliseerd.
Zelfbehoud staat gelijk aan discriminatie, ja. Helaas noodzakelijk wanneer geconfronteerd met zaken als nazisme, islamisme, fascisme, et cetera.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:04 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Correct, er pleit dan ook bijnaniemand voor alles binnenlaten. Dat is weer zo'n mooie valse tegenstelling waar jullie constant mee komen als iemand niet meegaat in de extremistische prietpraat.
[..]
Vooralsnog zie ik die afbraak vooral vanuit de zogenaamde "verzetsstrijders" komen. Bijvoorbeeld door geweld te gebruiken om je doelen te bereiken in plaats van de normale democratische weg.
[..]
Dit heeft niets met zelfbehoud te maken en alles met racisme en andere achterlijkheid.
Volledigheidshalve nam ik die gewoon maar even mee. Maar vooral het 'no borders, no nations' gedeelte ging het me om. Eng, zulke mensen. Volledig gehersenspoeld en van alle verstand en inzicht in de realiteit beroofd.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is er dan zo goed aan racisten? Het is immers blijkbaar een schande om er tegen te zijn.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 12:44 schreef LelijKnap het volgende:
De mens is in eerste instantie geen analytisch wezen; vervulling v.d. behoeften en een gevoel van veiligheid binnen een groep (en onafhankelijk van de ander, de andersdenkende) zijn leidend. Met dit beleid torn je (of lijk je te tornen - ligt eraan hoe ver het gaan en hoe je de (economische) toekomst inschat) aan al die factoren. Stukjes geschiedenis citeren over wat er x aantal jaar gebeurde gaat die inherente menselijkheid niet tegen. Puntje bij paaltje, zou dat ook niet bij jou het geval zijn. Hoe verder verwijderd van de nood , het overleven, de 'natuur', hoe moeilijk het zal zijn om je te kunnen in te leven in dat wat ook in jou schuilt. Hetzelfde geldt ook voor religieuze waanzin; de westerse mens kan zich tegenwoordig nog moeilijk inleven in de religieuze geest - en hoe diep de religieuze beleving kan gaan. Dit alles niet erkennende accepteer je een groep die juist het toonbeeld is van waar het in de geschiedenis volgens jou mis ging. Een groep gespitst op het wij-denken; het uitsluiten van alles dat niet tot de groep behoort. De ironie herken je in de vlucht van joden uit met name Frankrijk en Zweden. In politici in Zweden die deelnamen aan een 'Pro-Palli' demonstratie en zich plots tussen Akbars bevonden die riepen: 'Steek de joden dood, dood ze waar je ze vindt!'.
Jihadisten is natuurlijk een grove generalisering. Een groep van dienaren van Allah, was meer passend geweest.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, het zijn toch grotendeels Jihadisten volgens jou?
Het slaat in elk geval allemaal weer nergens op met die berekening van je.
Aha en ze komen hier dan vooral heen om Allah te dienen oid?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:17 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jihadisten is natuurlijk een grove generalisering. Een groep van dienaren van Allah, was meer passend geweest.
Dat lijkt me wel ja, waarom zouden zichzelf anders zo noemen?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha en ze komen hier dan vooral heen om Allah te dienen oid?
Wat jij vanuit je fascistische overtuiging fantaseert heeft weinig met het huidige beleidmofmde realiteit te makenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:14 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zelfbehoud staat gelijk aan discriminatie, ja. Helaas noodzakelijk wanneer geconfronteerd met zaken als nazisme, islamisme, fascisme, et cetera.
Maar mooi om te horen dat je dus ook niet achter het huidige beleid staat. Wat zou volgens jou werkzaam zijn?
De realiteit is wel dat de wereld veel kleiner is geworden en de bevolking mobieler. Dat ontkennen mag maar is wel weer vrij naïef.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 13:14 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Volledigheidshalve nam ik die gewoon maar even mee. Maar vooral het 'no borders, no nations' gedeelte ging het me om. Eng, zulke mensen. Volledig gehersenspoeld en van alle verstand en inzicht in de realiteit beroofd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |