Ik kreeg van de week een mailtje van een reisorganisatie met een mooie aanbieding voor een resort in Turkije. Schreven ze er nog bij: Nu of nooitquote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:07 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Klopt, wie had er bijv. 2 jaar geleden kunnen voorspellen dat er zoveel zouden komen. Ik denk haast niemand. Waar we voor moeten oppassen is dat vonk niet overslaat naar Turkije, want dan zijn de rapen pas echt gaar.
Voor september vorig jaar was er wel sprake van een geleidelijke toename van vluchtelingen. Begin vorig jaar kregen we ook berichten van de vluchtelingenkampen in de regio die het niet meer aankonden, van de bootjes die al aan het omslaan waren en van het miljoen vluchtelingen dat klaar stond om met bootjes de sprong te maken. Maar erg veel actie werd er niet ondernomen door de EU, krijg ik het idee, tot de toespraak van bondskanselier Merkel op 6 september 2015. Vanaf die dag stijgt het aantal vluchtelingen explosief en moest de EU dus wel in actie komen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:07 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Klopt, wie had er bijv. 2 jaar geleden kunnen voorspellen dat er zoveel zouden komen. Ik denk haast niemand. Waar we voor moeten oppassen is dat vonk niet overslaat naar Turkije, want dan zijn de rapen pas echt gaar.
Dat zou inderdaad mooi zijn. Op de Syrische rebellen heeft Assad de laatste tijd veel terreinwinst op geboekt, alleen IS houd zich goed staande. Ik denk het nog wel minimaal 1,5/2 jaar duurt voordat IS verslagen is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat Irak aansluit in de polonaise die vrede heet, mocht er vrede komen in Syrië. Afghanistan heb ik te weinig kaas van gegeten om daar iets zinnigs over te zeggen.
Klopt, en wat zijn we opgeschoten sinds 6 september 2015? Hier en daar een hek en een EU dat nog verder verdeeld is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Voor september vorig jaar was er wel sprake van een geleidelijke toename van vluchtelingen. Begin vorig jaar kregen we ook berichten van de vluchtelingenkampen in de regio die het niet meer aankonden, van de bootjes die al aan het omslaan waren en van het miljoen vluchtelingen dat klaar stond om met bootjes de sprong te maken. Maar erg veel actie werd er niet ondernomen door de EU, krijg ik het idee, tot de toespraak van bondskanselier Merkel op 6 september 2015. Vanaf die dag stijgt het aantal vluchtelingen explosief en moest de EU dus wel in actie komen.
Ik vrees zelf voor uitbreiding van het conflict, puur gebaseerd op onderbuikgevoel. Teveel dubbele agenda's van te veel wereldmachten op een te klein gebied.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:12 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad mooi zijn. Op de Syrische rebellen heeft Assad de laatste tijd veel terreinwinst op geboekt, alleen IS houd zich goed staande. Ik denk het nog wel minimaal 1,5/2 jaar duurt voordat IS verslagen is.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik kreeg van de week een mailtje van een reisorganisatie met een mooie aanbieding voor een resort in Turkije. Schreven ze er nog bij: Nu of nooitNog nooit zo'n makkelijke multiple choise vraag gehad
Klopt, als je berichten hoort van Turkije en Saudi Arabië dat ze bereid zijn Syrië binnen te vallen word je er niet blij van.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vrees zelf voor uitbreiding van het conflict, puur gebaseerd op onderbuikgevoel. Teveel dubbele agenda's van te veel wereldmachten op een te klein gebied.
Dat verbaast mij inderdaad ook in hoge mate.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:07 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Ik sta eigenlijk vooral te kijken van feministen, homo's, lesbies, transgenders etc die staan te schreeuwen voor vluchtelingen. Die komen er nog wel een keertje achter dat een hoop zo niet de meeste niet het beste met hun voorhebben.
[ afbeelding ]
Vooral vanuit linkse hoek wordt de komst van migranten als een zegen gezien. Je weet wel, van die softe figuren die met spandoeken klaarstonden om de vluchtelingen al liedjes-zingend welkom te heten.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
over dat eerste, wie juicht het toe? En over dat tweede, waarom zou dit niet houdbaar kunnen zijn? Kan je dat wat nader duiden? Duitsland heeft wel mallere massamigraties overleefd.
Goede vraag. Het is vooral dat de meeste moslimlanden geen reet doen om te helpen maar wel ieder jaar heel hypocriet de ramadan belijden om zich begaan te tonen met degene die niets hebben.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:50 schreef Syntix het volgende:
En wat is de reden dat deze mensen niet naar een Arabisch land kunnen met een soortgelijke cultuur en godsdienst?
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 02:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Goede vraag. Het is vooral dat de meeste moslimlanden geen reet doen om te helpen maar wel ieder jaar heel hypocriet de ramadan belijden om zich begaan te tonen met degene die niets hebben.
Dat is geprobeerd, ik heb daar eens een docu over gezien tijdje geleden. Ik kan het me niet precies meer herinneren, maar het was in Afrika volgens mij, een heel project was dat. Maar de "oudjes" willen toch liever in de buurt van hun kinderen wonen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:18 schreef BlauweSporttas het volgende:
Als ze het doen om de vergrijzing tegen te gaan, kunnen ze in Duitsland dan niet beter de bejaarden exporteren ipv al dat kansloze volk te importeren?
Turkije, Iran, Tunesië, Libanon, Jemen, Irak en Pakistan doen echt... Helemaal niets hoorquote:Op zaterdag 27 februari 2016 02:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Goede vraag. Het is vooral dat de meeste moslimlanden geen reet doen om te helpen maar wel ieder jaar heel hypocriet de ramadan belijden om zich begaan te tonen met degene die niets hebben.
Ach in aantallen overwinnen je extreemrechtse matties dat nog met gemak. Gaat dus weer nergens over.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 23:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat verbaast mij inderdaad ook in hoge mate.
[..]
Vooral vanuit linkse hoek wordt de komst van migranten als een zegen gezien. Je weet wel, van die softe figuren die met spandoeken klaarstonden om de vluchtelingen al liedjes-zingend welkom te heten.
Aha, was al even bang dat je inhoudelijke of doordachte argumenten had. Maar je stekt niet teleur. Het is niet meer dan de borrelende onderbuik wat je aanhaalt.quote:En het is niet houdbaar omdat de samenleving blijvend ontwricht dreigt te raken en omdat de sociale voorzieningen steeds verder worden uitgehold.
Je moet ook niet vergeten dat SA voor onze PVV'ertjrs het grote voorbeeld is met hun kledingwetten en lijfstraffen. Ze zijn gewoon jaloers.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Turkije, Iran, Tunesië, Libanon, Jemen, Irak en Pakistan doen echt... Helemaal niets hoorEn dan laten we het feit dat Saudi-Arabië vluchtelingen onder het verdrag niet erkent maar ondertussen sinds de oorlog in Syrië wel meer dan een half miljoen Syriërs een baan, woning en gratis gezondheidszorg biedt even buiten de beschouwing.
Maar goed, het is een bekend gegeven dat met je mede-miskleuntjes op internet een beetje loze kreten roepen leuker is natuurlijk.
Er zullen ook echt van die Oskar Schindler figuren rondlopen die ze een Anne Frank status geven jaquote:Op zaterdag 27 februari 2016 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
CA 20 % van de asielzoekers in D is inmiddels spoorloos verdwenen, ondergedoken, van de radar.
Echte getal ligt waarschijnlijk hoger. Gemeentes krijgen geld per asielzoeker van het Land
Dat is niet heel raar gezien dergelijke groepen doorgaans geleid worden door overkoepelende identiteitspolitiek waarin immigranten worden ingedeeld als een "onderdrukte minderheid" door de "heersende meerderheid", ofwel de eigen cultuur en samenleving dus. Je ziet hetzelfde met deze mensen wanneer het gaat over het bekritiseren van religie; het christendom wordt door deze mensen tot de grond toe afgebrand onderwijl men kritiek op de islam afschuift als islamofobie en onderdrukking, simpelweg omdat het christendom behoord tot de "heersende meerderheid" en daarmee per definitie onderdrukkend is onderwijl islam behoord tot de "onderdrukte minderheid" en daarmee per definitie onderdrukt wordt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:07 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Ik sta eigenlijk vooral te kijken van feministen, homo's, lesbies, transgenders etc die staan te schreeuwen voor vluchtelingen. Die komen er nog wel een keertje achter dat een hoop zo niet de meeste niet het beste met hun voorhebben.
[ afbeelding ]
Goede vraag. Ben benieuwd naar het antwoord.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:24 schreef 99.999 het volgende:
Wat is voor jullie eigenlijk een grotere vijand? Politieke correctheid of de islam? Tegen beide bestaat immers een diepe haat.
Je gooit een muntje op alsof je moet kiezen tussen geld of bloed als valutaquote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:24 schreef 99.999 het volgende:
Wat is voor jullie eigenlijk een grotere vijand? Politieke correctheid of de islam? Tegen beide bestaat immers een diepe haat.
Het is vooral een wat ongemakkelijke samenwerking tussen beide. Zoals Slavoj ´i¸ek (toch het tegenovergestelde van politiek rechts) stelt kan politieke correctheid ook schadelijk zijn op het moment dat mensen onbewust moeite hebben met het aankaarten van bepaalde zaken in een onderdeel van de samenleving onderwijl er geen probleem heerst deze punten binnen een andere concept te bespreken. Het lijkt voor mensen vaak makkelijker om racisme, discriminatie en homofobie aan te kaarten binnen de eigen samenleving dan bijvoorbeeld binnen de Islam. Zie hoe Femke Halsema bekritiseerd werd toen ze stelde dat het feministisch debat uitgebreid moet worden naar de Islam. Dat betekent ook niet dat beide volledig een probleem zijn, idem dat identiteitspolitiek ook positieve punten heeft, wel dat er goed naar gekeken wordt in hoeverre deze begrippen neutraal en objectief kunnen functioneren in het huidige debat.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:24 schreef 99.999 het volgende:
Ik wilde komende zomer eigenlijk weer een hotel boeken in Dusseldorf, net als vorig jaar tijdens de Rheinkirmes, nét voor de grote invasie.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:09 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik kreeg van de week een mailtje van een reisorganisatie met een mooie aanbieding voor een resort in Turkije. Schreven ze er nog bij: Nu of nooitNog nooit zo'n makkelijke multiple choise vraag gehad
Ik heb gewoon belangstelling voor de denkwereld van de boze en teleurgestelde mensen in dit land.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:30 schreef flufffy het volgende:
[..]
Je gooit een muntje op alsof je moet kiezen tussen geld of bloed als valuta
Ik herinner me van Halsema meer kritiek van haar op onderdrukking van vrouwen in de islam dan kritiek op die kritiek. Volgens mij is er ruim besef dat er vele minpunten zitten aan fanatieke geloven. Het verschil zit er eerder in hoe je daar vervolgens mee omgaat. Met boos en gefrustreerd doen verdwijnt de problematiek niet.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:32 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is vooral een wat ongemakkelijke samenwerking tussen beide. Zoals Slavoj ´i¸ek (toch het tegenovergestelde van politiek rechts) stelt kan politieke correctheid ook schadelijk zijn op het moment dat mensen onbewust moeite hebben met het aankaarten van bepaalde zaken in een onderdeel van de samenleving onderwijl er geen probleem heerst deze punten binnen een andere concept te bespreken. Het lijkt voor mensen vaak makkelijker om racisme, discriminatie en homofobie aan te kaarten binnen de eigen samenleving dan bijvoorbeeld binnen de Islam. Zie hoe Femke Halsema bekritiseerd werd toen ze stelde dat het feministisch debat uitgebreid moet worden naar de Islam. Dat betekent ook niet dat beide volledig een probleem zijn, idem dat identiteitspolitiek ook positieve punten heeft, wel dat er goed naar gekeken wordt in hoeverre deze begrippen neutraal en objectief kunnen functioneren in het huidige debat.
Ik vind vooral ´i¸ek z'n recent geuite analyse van de linkse ('politiek-correcte') 'covert' racist erg goed. Volgens hem is een deel van het probleem dat er een soort verkapt racisme schuilt in de houding van deze groep mensen t.o.v. de licht getinte/donkere mens. Een soort van pedante/denigrerende houding voortkomend uit het (vanzelfsprekend nooit uitgesproken of misschien niet eens bewust bedachte) idee dat deze mensen niet in staat zijn westerse/'normale' waarden te hanteren, alsof ze -i.t.t. de blanke mens- niet (inherent) verantwoordelijk kunnen zijn voor hunner overtuigingen en handelen. Deze houding leidde tot 'appeasement'-politiek welke decennia lang (bewust) uitgebuit is en waarmee de problemen vanzelfsprekend alleen maar groter geworden zijn. Het is, m.a.w., racistischer om een moslim niet aan te spreken/bekritiseren om zijn 'domme' (naar de normaal wel geldende 'westerse' standaarden van links), dan deze toe te staan. Is het niet schrijnend met hoeveel gemak de 'linkse-pc' mens de blanke onderklasse (''het PVV-stemmende tokkievolk'') weg durft te zetten zijnde dom, simpel, en erger, maar gelijktijdig alle walgelijke uitingen en daden vanuit de islamitische gemeenschap wegwuift? Het is daarom ook zo in en in triest dat ieder (de PVV-tokkie) die wel kritiek durft te uiten als racist wordt weggezet...ironisch eigenlijk. Maar met de hierboven geschreven analyse ook zeer goed verklaren.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:32 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het is vooral een wat ongemakkelijke samenwerking tussen beide. Zoals Slavoj ´i¸ek (toch het tegenovergestelde van politiek rechts) stelt kan politieke correctheid ook schadelijk zijn op het moment dat mensen onbewust moeite hebben met het aankaarten van bepaalde zaken in een onderdeel van de samenleving onderwijl er geen probleem heerst deze punten binnen een andere concept te bespreken. Het lijkt voor mensen vaak makkelijker om racisme, discriminatie en homofobie aan te kaarten binnen de eigen samenleving dan bijvoorbeeld binnen de Islam. Zie hoe Femke Halsema bekritiseerd werd toen ze stelde dat het feministisch debat uitgebreid moet worden naar de Islam. Dat betekent ook niet dat beide volledig een probleem zijn, idem dat identiteitspolitiek ook positieve punten heeft, wel dat er goed naar gekeken wordt in hoeverre deze begrippen neutraal en objectief kunnen functioneren in het huidige debat.
Komt allemaal wel goed straks met de pvv aan het roerquote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb gewoon belangstelling voor de denkwereld van de boze en teleurgestelde mensen in dit land.
Het is natuurlijk nonsens om te stellen dat iedereen met kritiek wordt weggezet als racist. Dan moet je toch echt wel een paar stappen verder gaan.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik vind vooral ´i¸ek z'n recent geuite analyse van de linkse ('politiek-correcte') 'convert' racist erg goed. Volgens hem is een deel van het probleem dat er een soort verkapt racisme schuilt in de houding van deze groep mensen t.o.v. de licht getinte/donkere mens. Een soort van pedante/denigrerende houding voortkomend uit het (vanzelfsprekend nooit uitgesproken of misschien niet eens bewust bedachte) idee dat deze mensen niet in staat zijn westerse/'normale' waarden te hanteren, alsof ze -i.t.t. de blanke mens- niet (inherent) verantwoordelijk kunnen zijn voor hunner overtuigingen en handelen. Deze houding leidde tot 'appeasement'-politiek welke decennia lang (bewust) uitgebuit is en waarmee de problemen vanzelfsprekend alleen maar groter geworden zijn. Het is, m.a.w., racistischer om een moslim niet aan te spreken/bekritiseren om zijn 'domme' (naar de normaal wel geldende 'westerse' standaarden van links), dan deze toe te staan. Is het niet schrijnend met hoeveel gemak de 'linkse-pc' mens de onderklasse (''het PVV-stemmende tokkievolk'') weg durft te zetten zijnde dom, simpel, en erger, maar gelijktijdig alle walgelijke uitingen en daden vanuit de islamitische gemeenschap wegwuift? Het is daarom ook zo in en in triest dat ieder die wel kritiek durft te uiten als racist wordt weggezet...ironisch eigenlijk. Maar met de hierboven geschreven analyse ook zeer goed verklaren.
Een interessant gedachten-experiment; Hoe zou links gereageerd hebben als het vanuit blank Nederland (misschien via rechts of christenen) gegroeid zou zijn?
De invulling van de vakantie 2016 is inderdaad wat lastiger. Stedentrips me nog niet in verdiept, maar als je het risico wil minimaliseren van asielzoekers op je pad lijkt het Oostblok me het meest logisch. Praag. Boedapest. Of Rigaquote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:32 schreef female81 het volgende:
[..]
Ik wilde komende zomer eigenlijk weer een hotel boeken in Dusseldorf, net als vorig jaar tijdens de Rheinkirmes, nét voor de grote invasie.
Voelt nu toch wat ongemakkelijker.
Maar ja, doelloos rondhangende asielzoekers zitten inmiddels in heel Europa, ze zijn moeilijk te negeren. En ik wil er wel ooit uit.
Cabaret van de bovenste plank wordt datquote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:49 schreef flufffy het volgende:
[..]
Komt allemaal wel goed straks met de pvv aan het roer
Maar wat vind je van de rest van zijn analyse?quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk nonsens om te stellen dat iedereen met kritiek wordt weggezet als racist. Dan moet je toch echt wel een paar stappen verder gaan.
Of zoals jij bij malle berekeningen verzinnen in een wanhopige poging om een punt te maken natuurlijk.
Slechter dan de poppenkast van de vvd zal het niet worden denk ikquote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Cabaret van de bovenste plank wordt dat
Femke Halsema had een interview gegeven in de Metro of de Pers waarin ze stelde dat progressieven zich duidelijker moeten uitspreken tegen de islam net zoals ze dat toen tegen het christendom.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik herinner me van Halsema meer kritiek van haar op onderdrukking van vrouwen in de islam dan kritiek op die kritiek. Volgens mij is er ruim besef dat er vele minpunten zitten aan fanatieke geloven. Het verschil zit er eerder in hoe je daar vervolgens mee omgaat. Met boos en gefrustreerd doen verdwijnt de problematiek niet.
En nog wat opmerkingen over moslima's en hun hoofddoeken, die toch behoorlijk wat media-aandacht en kritiek hebben mogen ontvangen.http://www.femkehalsema.nl/vrijheid-van-geloof-en-van-hoofddoek/quote:'De hartstocht die wij aan de dag leggen om praktiserende homoseksuelen toegang te geven tot het reformatorisch onderwijs en SGP-vrouwen tot de Kamer, moeten wij ook tentoonspreiden om islamitische homo’s en vrouwen hun vrije keuze te laten maken.'
Ik onderschrijf deze post. Ik vind hem heel accuraat.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:32 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ook niet erg sterk. Beetje het standaard PVV/GS praatje. Alles om maar het eigen racisme goed te kunnen praten.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 10:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Maar wat vind je van de rest van zijn analyse?
Halsema is veelal een wijze vrouw.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:01 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Femke Halsema had een interview gegeven in de Metro of de Pers waarin ze stelde dat progressieven zich duidelijker moeten uitspreken tegen de islam net zoals ze dat toen tegen het christendom.
[..]
En nog wat opmerkingen over moslima's en hun hoofddoeken, die toch behoorlijk wat media-aandacht en kritiek hebben mogen ontvangen.http://www.femkehalsema.nl/vrijheid-van-geloof-en-van-hoofddoek/
Knap hoe je Slavoj ´i¸ek, de socioloog, filosoof, psychoanalyticus en cultuurcriticus welke zijn sterk marxistische achtergrond en Jacques Lacan gebruikt voor radicale kritiek op het kapitalisme op eenzelfde hoogte plaatst als de PVVquote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook niet erg sterk. Beetje het standaard PVV/GS praatje. Alles om maar het eigen racisme goed te kunnen praten.
Dan zal het jouw interpretatie uit die hoek wel zijn.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:16 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Knap hoe je Slavoj ´i¸ek, de socioloog, filosoof, psychoanalyticus en cultuurcriticus welke zijn sterk marxistische achtergrond en Jacques Lacan gebruikt voor radicale kritiek op het kapitalisme op eenzelfde hoogte plaatst als de PVV
Die man heeft een virulente haat tegen racisme, rechts, fascisme enzovoorts.
Dit is niet inhoudelijk. Jij deed voor dat je vergeten bent dat Femke Halsema geen kritiek kreeg het feministisch debat uit te breiden naar de Islam.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Halsema is veelal een wijze vrouw.
Kan natuurlijk nog zo zijn dat ik het op verkeerde (PVV/GS-wijze) geformuleerd heb. Ben het (zeer uitgebreide) artikel van 'm helaas kwijt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:16 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Knap hoe je Slavoj ´i¸ek, de socioloog, filosoof, psychoanalyticus en cultuurcriticus welke zijn sterk marxistische achtergrond en Jacques Lacan gebruikt voor radicale kritiek op het kapitalisme op eenzelfde hoogte plaatst als de PVV
Die man heeft een virulente haat tegen racisme, rechts, fascisme enzovoorts.
Het probleem dat mensen vaak met Slavoj ´i¸ek hebben is dat hij zichzelf sterk afzet tegen veel concepten van hedendaags "links", waaronder delen van identiteitspolitiek bijvoorbeeld. Hij zit hiermee op eenzelfde lijn als marxist-leniniste Jodi Dean welke ook stelt dat hedendaags links zichzelf steeds verder fragmenteert en cohesie doorbreekt onderwijl dit bij rechts ten gevolge hiervan andersom is. Vanuit dat oogpunt levert ´i¸ek zowel kritiek op de Islam en mensen die de religie "verdedigen" vanuit een links oogpunt alsmede critici op immigratie alsmede de totaal mislukkende aanpak van de immigratiecrisis. Dat schept niet alleen vijanden, maar ook interpretaties vanuit verschillende politieke invalshoeken.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Kan natuurlijk nog zo zijn dat ik het op verkeerde (PVV/GS-wijze) geformuleerd heb. Ben het (zeer uitgebreide) artikel van 'm helaas kwijt.
Ze omschrijft het zelf goed als een internetstormpje. We weten allemaal hoe serieus je dat moet nemen. Je koet wat er op internet geroeptoeterd wordt niet bepaald als absolute waarheid nemen. Kijk maar eens naar deze site, als je dat allemaal serieus moet nemen zou de PVV minstens 140 zetels halenquote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is niet inhoudelijk. Jij deed voor dat je vergeten bent dat Femke Halsema geen kritiek kreeg het feministisch debat uit te breiden naar de Islam.
Ik toon aan dat die kritiek it progressieve hoek er wel degelijk was.
Klopt inderdaad. Dit is trouwens het artikel welke ik kwijt was;quote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:22 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Het probleem dat mensen vaak met Slavoj ´i¸ek hebben is dat hij zichzelf sterk afzet tegen veel concepten van hedendaags "links", waaronder delen van identiteitspolitiek bijvoorbeeld. Hij zit hiermee op eenzelfde lijn als marxist-leniniste Jodi Dean welke ook stelt dat hedendaags links zichzelf steeds verder fragmenteert en cohesie doorbreekt onderwijl dit bij rechts ten gevolge hiervan andersom is. Vanuit dat oogpunt levert ´i¸ek zowel kritiek op de Islam en mensen die de religie "verdedigen" vanuit een links oogpunt alsmede critici op immigratie alsmede de totaal mislukkende aanpak van de immigratiecrisis. Dat schept niet alleen vijanden, maar ook interpretaties vanuit verschillende politieke invalshoeken.
Zie bijvoorbeeld dit artikel over de immigratiecrisis; The Non-Existence of Norway
We must abandon the notion that it is inherently racist or proto-fascist for host populations to talk of protecting their 'way of life'. If we don't, the way will be clear for the forward march of anti-immigration sentiment in Europe whose latest manifestation is in Sweden, where according to the latest polling the anti-immigrant Sweden Democrats have overtaken the Social Democrats as the country's most popular party. The standard left-liberal line on this is an arrogant moralism: the moment we give any credence to the idea of 'protecting our way of life', we compromise our position, since we're merely proposing a more modest version of what anti-immigrant populists openly advocate. And this is indeed the cautious approach that centrist parties have adopted in recent years. They reject the open racism of anti-immigrant populists, but at the same time profess that they 'understand the concerns' of ordinary people, and so enact a more 'rational' anti-immigration policy.
Niet met dat laatste eensquote:Op zaterdag 27 februari 2016 11:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze omschrijft het zelf goed als een internetstormpje. We weten allemaal hoe serieus je dat moet nemen. Je koet wat er op internet geroeptoeterd wordt niet bepaald als absolute waarheid nemen. Kijk maar eens naar deze site, als je dat allemaal serieus moet nemen zou de PVV minstens 140 zetels halen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |