En bovenstaande stelling, du_ke?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:30 schreef Ryan3 het volgende:
Leo Lucassen legt het zo uit:
Je hebt grofweg 500 miljoen Europeanen.
Er komen er 3,6 miljoen bij.
Dus dat is 0,72% groei.
Kortom waar praten we over?
Ik vind het al knap dat men zeker weet dat er 3.600.000 bijkomen tot 2020. Heeft iedereen al online gereserveerd? Hebben de partijen in Syrië afgesproken de oorlog tot eind 2019 te verlengen omdat ze het zo naar hun zin hebben?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook hier weer zo'n malle stelling. Kan je dit wellicht op enige wijze fatsoenlijk onderbouwen?
Ook al wat mal. Als je het met heel Europa wilt vergelijken moet je ook de totalen van asielzoekers afzetten tegen die bevolking. Maar dan nog is het percentage natuurlijk te overzien.quote:
Zoals Rm rf al suggereerde moet men wat om in elk geval wat middelen te gaan reserveren. Maar je hebt gelijk, niemand weet hoe pakweg 2018 gaat verlopen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het al knap dat men zeker weet dat er 3.600.000 bijkomen tot 2020. Heeft iedereen al online gereserveerd? Hebben de partijen in Syrië afgesproken de oorlog tot eind 2019 te verlengen omdat ze het zo naar hun zin hebben?
Misschien wel omdat het gewoon strategische planning is. Worden wij in fases gecontroleerd gedesensibiliseerd.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik vind het al knap dat men zeker weet dat er 3.600.000 bijkomen tot 2020. Heeft iedereen al online gereserveerd? Hebben de partijen in Syrië afgesproken de oorlog tot eind 2019 te verlengen omdat ze het zo naar hun zin hebben?
Wat bedoel je met een uitspraak als gecontroleerd gedesensibiliseerd?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:30 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Misschien wel omdat het gewoon strategische planning is. Worden wij in fases gecontroleerd gedesensibiliseerd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Boiling_frogquote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een uitspraak als gecontroleerd gedesensibiliseerd?
Kan je het wat nader uitleggen? Want dit lijkt ook weer een wat malle stelling.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:33 schreef Grems het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Boiling_frog
Zou voor mensen met het verstandelijke vermogen een computer te gebruiken voor zich moeten spreken in deze context.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je het wat nader uitleggen? Want dit lijkt ook weer een wat malle stelling.
Een kikker die in kokend water... Ik vermoed dat het iets met klimaatverandering te maken heeft. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je het wat nader uitleggen? Want dit lijkt ook weer een wat malle stelling.
Jou kennende zal het iets met vreemdelingenhaat te maken hebben. Maar erg logisch is het niet allemaal.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:39 schreef Grems het volgende:
[..]
Zou voor mensen met het verstandelijke vermogen een computer te gebruiken voor zich moeten spreken in deze context.
Nee... raad nog maar eens.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een kikker die in kokend water... Ik vermoed dat het iets met klimaatverandering te maken heeft. Maar dat weet ik niet zeker.
Jou kennende blijf je eindeloos achterlijke vragen stellen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Jou kennende zal het iets met vreemdelingenhaat te maken hebben. Maar erg logisch is het niet allemaal.
Het zand in Europa is heiligerquote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:50 schreef Syntix het volgende:
En wat is de reden dat deze mensen niet naar een Arabisch land kunnen met een soortgelijke cultuur en godsdienst?
Precies. Helaas worden de meeste Europese landen op dit moment niet door competente politici geregeerd die het volks- en landbelang voorop laten staan. Sterker nog, er wordt geheel tegen het volks- en landsbelang in gehandeld.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:35 schreef LXIV het volgende:
Als Zweden instort merken wij daar niet zoveel van. Het is ver weg en economisch gezien niet zo belangrijk. Het zou een goed voorbeeld zijn wat er mis kan gaan als je niet optreedt tegen ongelimiteerde migratie uit de Derde Wereld.
Duitsland is een ander verhaal. Niet alleen voor Nederland, het vormt het hart van Europa. Daar kunnen we dit soort gedoe echt niet gebruiken.
Ik maakte uiteraard een geintje, waarbij ik ook zachtjes moest grinniken. Ik snap de beeldspraak, maar ik vind de voorspelling te eigenaardig. Als de oorlog stopt kan de voorspelling de prullenbak in. Als Griekenland vervalt in chaos, idem. Als er meer conflicten bijkomen is 3,6 weer te laag. Dondert er een meteoriet op Duitsland, dan is Duitsland weg.quote:
Wanneer is het dan niet meer te overzien, volgens jou?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook al wat mal. Als je het met heel Europa wilt vergelijken moet je ook de totalen van asielzoekers afzetten tegen die bevolking. Maar dan nog is het percentage natuurlijk te overzien.
Het kan hoger uitpakken, maar ook lager. Dus zo gek is de schatting van het getal 3,6m voor een periode van 5 jaar niet. Als de oorlog stopt in Syrië is het probleem niet opgelost. Slechts 41% dat aankomt in Europa komt uit Syrië. Als je uit gaat van de cijfers van 2016.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik maakte uiteraard een geintje, waarbij ik ook zachtjes moest grinniken. Ik snap de beeldspraak, maar ik vind de voorspelling te eigenaardig. Als de oorlog stopt kan de voorspelling de prullenbak in. Als Griekenland vervalt in chaos, idem. Als er meer conflicten bijkomen is 3,6 weer te laag. Dondert er een meteoriet op Duitsland, dan is Duitsland weg.
41% vind ik vrij veel hoor anders.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:58 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Het kan hoger uitpakken, maar ook lager. Dus zo gek is de schatting van het getal 3,6m voor een periode van 5 jaar niet. Als de oorlog stopt in Syrië is het probleem niet opgelost. Slechts 41% dat aankomt in Europa komt uit Syrië. Als je uit gaat van de cijfers van 2016.
http://data.unhcr.org/mediterranean/regional.php
Ik vind een zo lange termijn raming eigenlijk onzin, gezien de vele onzekerheden. Dan is het wrs gewoon een extrapolatie van cijfers van het afgelopen half jaar.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:58 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Het kan hoger uitpakken, maar ook lager. Dus zo gek is de schatting van het getal 3,6m voor een periode van 5 jaar niet. Als de oorlog stopt in Syrië is het probleem niet opgelost. Slechts 41% dat aankomt in Europa komt uit Syrië. Als je uit gaat van de cijfers van 2016.
Ze hebben zeker vernieuwende woorden: Jihad, kufar, moedjahedien.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 16:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik hoop in ieder geval dat ze wat vernieuwende woorden meenemen vanuit het Midden-Oosten. Al dat volk dat GeenStijl nabrabbelt met termen als kansenparel, gütmensch en noem het maar op heeft die woorden ook wel van alle spitsvondigheid ontdaan.
Ik mag hopen dat Irak aansluit in de polonaise die vrede heet, mocht er vrede komen in Syrië. Afghanistan heb ik te weinig kaas van gegeten om daar iets zinnigs over te zeggen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 19:58 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Klopt, wie had er bijv. 2 jaar geleden kunnen voorspellen dat er zoveel zouden komen. Ik denk haast niemand. Waar we voor moeten oppassen is dat vonk niet overslaat naar Turkije, want dan zijn de rapen pas echt gaar.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind een zo lange termijn raming eigenlijk onzin, gezien de vele onzekerheden. Dan is het wrs gewoon een extrapolatie van cijfers van het afgelopen half jaar.
Laten we eerst dit voorjaar en deze zomer maar eens zien.
Overigens is het ook weer niet zo dat als in Syrië de eeuwigdurende vrede uitbreekt de stroom vluchtelingen ophoudt.
Syrië bloedt door deze lange oorlog op termijn leeg. 1 op de 5 Syriërs heeft het land al verlaten. Hoe langer de oorlog duurt hoe leger Syrië zal worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ohja, jij bent van de boeiende berekeningen. Kan je je eerdere berekening nog wat uitbreiden met dit aspect en laten zien wat dat voor het restant van Syrië betekent?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |