abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160211559
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:25 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat is helemaal niet de consequentie. Ik zei nog, waarom niet. Nou, bijvoorbeeld omdat die ruimte er niet is of omdat iemand die ruimte niet wil vrijmaken. So be it.
Je kunt het aanbieden als je verschillende doelgroepen tegemoet wilt komen. Als je dat wilt. Lijkt mij een win win. Maar als de beheerder vd kinderboerderij daar geen brood in ziet, dan niet.
En me vorige post geld voor jou ook.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_160211611
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Persoonlijk stoor ik me niet aan biddende mensen. Ik stoor me dan weer aan andere dingen op een kinderspeelplaats. Die heb ik ook te accepteren.
Ik stoor me daar wel aan. Religies horen in hun hok, allemaal en dus ook de islam. Helaas moeten we door de massa-immigratie opnieuw in een religie terug in zijn hok schoppen, de katholieken en gereformeerden kennen hun plek en wachten hun moment af of het openbare leven voor hun absolute waarheid op te eisen. Maar veel moslims hebben die ontwikkeling gemist, jammer, maar ook voor de christenen ging het niet met fluwelen handschoentjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160211708
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Persoonlijk stoor ik me niet aan biddende mensen. Ik stoor me dan weer aan andere dingen op een kinderspeelplaats. Die heb ik ook te accepteren.
Ik denk dat dan het antwoord is: wat al dan niet kan en/of mag is niet aan jou, maar aan de uitbater.

En als jij je stoort aan iets wat volgens de uitbater prima kan heb jij dat inderdaad maar te accepteren.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_160211709
ik vind het eigenlijk ook een beetje belachelijk. ik bedoel waarom bidden in een speeltuin waar andere kinderen spelen. ik ga toch ook niet opeens beginnen met bidden als ik voor de toonbank een broodje frikandel wil afrekenen bijv. :')
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:36:28 #255
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_160211724
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

En me vorige post geld voor jou ook.
ik zag het.
Ik denk dat het vrij uitzonderlijk is dat beide partijen zo tegenover elkaar staan en op hun strepen staan.
  Forum Admin donderdag 25 februari 2016 @ 20:39:04 #256
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_160211817
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik stoor me daar wel aan. Religies horen in hun hok, allemaal en dus ook de islam. Helaas moeten we door de massa-immigratie opnieuw in een religie terug in zijn hok schoppen, de katholieken en gereformeerden kennen hun plek en wachten hun moment af of het openbare leven voor hun absolute waarheid op te eisen. Maar veel moslims hebben die ontwikkeling gemist, jammer, maar ook voor de christenen ging het niet met fluwelen handschoentjes.
De ontkerkelijking is hier net zo'n beetje afgelopen inderdaad, kunnen we weer opnieuw beginnen met een nog agressievere religie die het liefste ook overal en nergens een religiesaus overheen gooit..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_160211848
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:36 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik zag het.
Ik denk dat het vrij uitzonderlijk is dat beide partijen zo tegenover elkaar staan en op hun strepen staan.
:?

Het patroon van religieuzen, vaak moslims (omdat conform wat meneer Wereldpijn aangaf, we de christenen in de jaren '60 hun plaats hebben gewezen), die op hoge poten eisen dat anderen zich maar conformeren aan hun religieuze regeltjes is geen nieuw fenomeen en beslist niet uitzonderlijk.
pi_160211947
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:35 schreef matthias24 het volgende:
ik vind het eigenlijk ook een beetje belachelijk. ik bedoel waarom bidden in een speeltuin waar andere kinderen spelen. ik ga toch ook niet opeens beginnen met bidden als ik achter de toonbank een broodje frikandel wil afrekenen bijv. :')
Ik weet niet of je het filmpje gezien hebt en gezien hebt hoe die lui eruit zagen maar als ik daar met m,n kinderen zou zijn dan zou ik niet willen dat ze met zulke lui geconfronteerd worden.Die schikken zich dood als er een paar, in lappen gehulde dames, zich voorover storten met hun bipsjes omhoog. Zo wil ik ook niet dat mijn kids geconfronteerd worden in een speeltuin met nudisten. Ze dachten daar dus, om zgn religieuze motieven, schijt aan de kuffaars te kunnen hebben. Gelukkig greep de eigenaar in en heeft hij gelijk gekregen. ^O^
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_160212254
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:42 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het filmpje gezien hebt en gezien hebt hoe die lui eruit zagen maar als ik daar met m,n kinderen zou zijn dan zou ik niet willen dat ze met zulke lui geconfronteerd worden.Die schikken zich dood als er een paar, in lappen gehulde dames, zich voorover storten met hun bipsjes omhoog. Zo wil ik ook niet dat mijn kids geconfronteerd worden in een speeltuin met nudisten. Ze dachten daar dus, om zgn religieuze motieven, schijt aan de kuffaars te kunnen hebben. Gelukkig greep de eigenaar in en heeft hij gelijk gekregen. ^O^
ja idd gelukig maar. ik bedoel ik zou me eigen kapot schrikken als ik opeens een paar van die vrouwen biddent in me eigen tuin zou aantreffen....... ik bedoel belachelijk toch. en ik ben bang dat we dat straks in nederland steeds meer gaan zien.
pi_160212487
Mag je ook biddende joden weigeren ?
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:00:08 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_160212597
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

:?

Het patroon van religieuzen, vaak moslims (omdat conform wat meneer Wereldpijn aangaf, we de christenen in de jaren '60 hun plaats hebben gewezen), die op hoge poten eisen dat anderen zich maar conformeren aan hun religieuze regeltjes is geen nieuw fenomeen en beslist niet uitzonderlijk.
ik doelde op de situatie die aangehaald wordt in de op en daar heb ik verder ook specifiek op gereageerd.
pi_160212655
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

ik doelde op de situatie die aangehaald wordt in de op en daar heb ik verder ook specifiek op gereageerd.
Eh, ja,

En de OP betrof moslims die op hoge toon eiste dat anderen zich maar conformeerden aan hun religieuze rituelen :)
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:02:30 #263
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_160212693
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 17:17 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Wat moet je een klote leven hebben als je op zo'n manier met een tunnelvisie naar andersdenkenden kijkt.
Oh, dus omdat ik er zo over denk heb ik last van tunnelvisie ? Het zijn ook altijd dezelfde reacties als je een andere mening over de islam hebt; tunnelvisie, xenofoob, racist, enz.
Kijk, dat jij wel gelooft mag je helemaal zelf weten, heb ik geen problemen mee, maar komt het wel eens bij jou, als moslim zijnde op dat er mensen zijn die een andere mening hebben over je geloof ?

Als ik morgen tegen een katholiek zeg dat ik het onzin vind dat hij s'avonds op zijn knieën voor het bed zit te praten tegen een figuur die niet bestaat, zal die persoon zijn schouders ophalen en denken: ''dat mag jij vinden''
Maar bij moslims en hun veelal linkse, Nederlandse ''aanhang'' proef ik altijd een soort van bitterheid of agressie, op het moment dat je aangeeft het allemaal een grote poppenkast te vinden.

Waarom is dat, kun jij me dat uitleggen ?
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:07:22 #264
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_160212907
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:01 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, ja,

En de OP betrof moslims die op hoge toon eiste dat anderen zich maar conformeerden aan hun religieuze rituelen :)
abstract vertaald door jou. Concreet gaat het over moslims die willen bidden op een plek waar dat door anderen niet gewenst is. En daar heb ik concreet op gereageerd. Ik hoef er verder geen ellenlange algemene discussie over.
pi_160212969
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

abstract vertaald door jou.
Eh, nee....

quote:
Concreet gaat het over moslims die willen bidden op een plek waar dat door anderen niet gewenst is.
En daarna denken via de rechter hun gelijk te kunnen halen.

Yup, wat ik zeg dus.
pi_160213227
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

abstract vertaald door jou. Concreet gaat het over moslims die willen bidden op een plek waar dat door anderen niet gewenst is. En daar heb ik concreet op gereageerd. Ik hoef er verder geen ellenlange algemene discussie over.
natuurlijk is dat niet gewenst. wie wil nou biddende moslims aantreven op een speeltuintje
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:16:45 #267
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_160213351
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eh, nee....

[..]

En daarna denken via de rechter hun gelijk te kunnen halen.

Yup, wat ik zeg dus.
die uitspraak hoort ook nog bij t concrete verhaaltje. Maar jij (en een ander) sleept er de jaren 60 bij en de christenen. Voor die zijtak kom ik niet in dit topic. Het ging mij om het nieuwsbericht.
pi_160213394
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 12:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

In dat geval zou de eigenaar huisregels kunnen opstellen en deze zichtbaar moeten plaatsen.
Die zullen er vast ook wel zijn, maar je gaat er normaal wel van uit dat je niet elk dingetje dat ongewenst is allemaal individueel hoeft te noteren. Je hebt maar gewoon te luisteren naar wat de eigenaar of de medewerkers over je gedrag te zeggen hebben. Met 20 Dementors de weg versperren en allerlei spookachtige bewegingen te maken (in de ogen van de aanwezige kinderen dan) zorgt uiteraard voor angst.
pi_160213487
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

die uitspraak hoort ook nog bij t concrete verhaaltje. Maar jij (en een ander) sleept er de jaren 60 bij en de christenen. Voor die zijtak kom ik niet in dit topic. Het ging mij om het nieuwsbericht.
Contextueel klopt dat prima.

Immers: voordat we in de jaren '60 los gingen (weliswaar heel netjes verbaal) toonden christenen ook dit gedrag.

Maar als jij dit graag 'helemaal los van alles wil zien', doen als ware het 'een incident' is, ga je gang ;)
pi_160213489
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja maar stel je voor dat je op straat straks niks anders ziet dan biddende moslims. dat is toch niet goed. bidden doe je maar in de kerk.
pi_160214103
Zouden ze ook een groep orthodoxe joden met pijpkrullen hebben weggestuurd die tegen een muur liep te bidden daar...????t is maar een vraag,ik denk dat ze dat niet durven.
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:39:01 #272
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160214365
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:31 schreef highender het volgende:

[..]

Mensen die zichzelf zwart verven en zeggen dat ze zwarte piet zijn menen dat niet serieus en verwachten daarvoor ook geen respect, religieuzen die bidden zijn wel serieus en verwachten wel respect, derhalve appels en peren. Je zou het bidden kunnen vergelijken met het, i.c openbaar, uiten van een politiek ideologische voorkeur.
Waarom zou je je ergeren aan mensen die het met elkaar over de SP hebben of een SP-button dragen? :?

Als je er niemand kwaad mee doet, zouden mensen zich imo wat minder aan elkaar moeten ergeren. Live and let live. Mensen maken zich nu te druk om dingen waar ze helemaal niks mee te maken hebben omdat ze er niet echt last van hebben.
Laffe huichelaar
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:40:02 #273
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160214410
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:20 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar stel je voor dat je op straat straks niks anders ziet dan biddende moslims. dat is toch niet goed. bidden doe je maar in de kerk.
Gezien het feit dat ze maar 5x per dag bidden, lijkt dit me onwaarschijnlijk
Laffe huichelaar
pi_160214489
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Gezien het feit dat ze maar 5x per dag bidden, lijkt dit me onwaarschijnlijk
ja maar kom op zeg! wie gaat er nou bidden op een speeltuintje met kindeen erbij.
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:42:13 #275
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_160214508
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:41 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar kom op zeg! wie gaat er nou bidden op een speeltuintje met kindeen erbij.
Wat voor last heb je ervan?
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')