Dieeten is wat anders dan afvallen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:17 schreef DoubleDip het volgende:
Waarom zou je afvallen als je gewicht gezond is? Lijkt mij eerder een kwestie van goed opletten en in de gaten houden dat je niet richting overgewicht schiet. Overigens is een paar kilo boven je ideale gewicht echt niet zo erg hoor. Diëten is ook niet echt goed voor je en als je een gezond gewicht hebt lijkt mij dat nergens voor nodig.
doe eens een foto dan.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:20 schreef Pestobroodjes het volgende:
Over 3 kilo zit ik dus in de zone overgewicht en dat klinkt te dichtbij en niet echt leuk. Daardoor weet ik ook niet of ik mezelf wel helder zie. Misschien zie ik mezelf dunner dan dat ik in werkelijkheid ben.Ik weet niet of het raar is van mijn kant, maar ik wil liever ergens in het midden zitten.
BMI.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:41 schreef Kaashapje het volgende:
Van wie mag je maar 63 kg wegen? Bepaal je dat zelf of laat je je dat aanpraten door een onbekende die ooit iets heeft 'bewezen'?
Is goed! Ik hoor van mensen om me heen weleens dat ik slank ben maar ik zeg ook tegen mensen met een beetje overgewicht dat het absoluut niet te zien is. Als het me wordt gevraagd.. ;Pquote:
Dat klinkt ernstig. Ik zou mezelf nooit uithongeren en ik weet ook niet of ik ga afvallen. Denk van wel, maar dat wordt dan tot ong 55 kilo.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:45 schreef Hallojo het volgende:
Dit klinkt meer als anorexia dan overgewicht.
BMI is onbetrouwbaar, het is niet meer dan een grove richtlijn. Het houdt totaal geen rekening met bijvoorbeeld spiermassa of je bouw.quote:
Dit inderdaad. Als ik die foto zo zie is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:53 schreef essnhills het volgende:
[..]
BMI is onbetrouwbaar, het is niet meer dan een grove richtlijn. Het houdt totaal geen rekening met bijvoorbeeld spiermassa of je bouw.
Dit inderdaad. Je ziet er fantastisch uit.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:54 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Als ik die foto zo zie is er niks aan de hand.
Maar het wordt wel veel gebruikt als schatting. Ik vind mezelf niet dik, maar met de wetenschap dat ik bijna overgewicht heb, denk ik wel van; oke, blijkbaar gaat er ergens toch iets mis. Terwijl dat niet rationeel is, maar toch: 61 kilo is ook redelijk wat voor een vrouw van mijn lengte. Vooral als je je bedenkt dat je 47 kilo mag wegen en genoeg vrouwen van mijn lengte zoiets wegen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:53 schreef essnhills het volgende:
[..]
BMI is onbetrouwbaar, het is niet meer dan een grove richtlijn. Het houdt totaal geen rekening met bijvoorbeeld spiermassa of je bouw.
Ik heb dezelfde lengte en ik zit tegen ondergewicht aan. Dat terwijl jij er slanker uitziet dan ik.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:01 schreef Pestobroodjes het volgende:
[..]
Maar het wordt wel veel gebruikt als schatting. Ik vind mezelf niet dik, maar met de wetenschap dat ik bijna overgewicht heb, denk ik wel van; oke, blijkbaar gaat er ergens toch iets mis. Terwijl dat niet rationeel is, maar toch: 61 kilo is ook redelijk wat voor een vrouw van mijn lengte. Vooral als je je bedenkt dat je 47 kilo mag wegen en genoeg vrouwen van mijn lengte zoiets wegen.
Hou eens op met je mag maar zoveel wegen, dat is gewoon onzin.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:01 schreef Pestobroodjes het volgende:
[..]
Maar het wordt wel veel gebruikt als schatting. Ik vind mezelf niet dik, maar met de wetenschap dat ik bijna overgewicht heb, denk ik wel van; oke, blijkbaar gaat er ergens toch iets mis. Terwijl dat niet rationeel is, maar toch: 61 kilo is ook redelijk wat voor een vrouw van mijn lengte. Vooral als je je bedenkt dat je 47 kilo mag wegen en genoeg vrouwen van mijn lengte zoiets wegen.
BMI houdt alleen rekening met je lengte en je gewicht.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:08 schreef DoubleDip het volgende:
Het is natuurlijk ook afhankelijk van waar het meeste vet zit. Buikvet is niet goed, maar bijvoorbeeld een grote cupmaat, tsja, dat is nou eenmaal zo en kun je weinig aan doen behalve diëten. Moet je ook niet willen denk ik. Een vriendin van mij heeft volgens de BMI richtlijnen overgewicht, maar zij is dan ook flink bedeeld. Dan zit je nou eenmaal sneller op een hoger gewicht. Lijkt mij in casu geen probleem. Met zoiets houdt BMI voorzover ik weet geen rekening.
Kap nou eens met dat "je moet dieten", is niet eens nodig om af te vallen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:08 schreef DoubleDip het volgende:
Het is natuurlijk ook afhankelijk van waar het meeste vet zit. Buikvet is niet goed, maar bijvoorbeeld een grote cupmaat, tsja, dat is nou eenmaal zo en kun je weinig aan doen behalve diëten. Moet je ook niet willen denk ik. Een vriendin van mij heeft volgens de BMI richtlijnen overgewicht, maar zij is dan ook flink bedeeld. Dan zit je nou eenmaal sneller op een hoger gewicht. Lijkt mij in casu geen probleem. Met zoiets houdt BMI voorzover ik weet geen rekening.
BMI is een prima instrument voor bevolkingsstatistiek, iets anders is het nooit geweest. Je kunt er prima een obesitasprobleem of een ondervoedingsprobleem in een regio of hele stadswijk mee signaleren.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:54 schreef Renesite het volgende:
BMI is kul. Ligt maar net aan je postuur.
Dat bedoel ik niet. TS heeft echt geen dieet nodig. Ze hoeft imo ook niet af te vallen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:12 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Kap nou eens met dat "je moet dieten", is niet eens nodig om af te vallen.
Klopt, maar of mensen willen afvallen is hun eigen zegje, kijk ik hoef ook niet "af te vallen" (vindt dat zo'n naar woord)quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:18 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. TS heeft echt geen dieet nodig. Ze hoeft imo ook niet af te vallen.
Niks mis mee!...Je ziet er gewoon slank uit.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:46 schreef Pestobroodjes het volgende:
[..]
Is goed! Ik hoor van mensen om me heen weleens dat ik slank ben maar ik zeg ook tegen mensen met een beetje overgewicht dat het absoluut niet te zien is. Als het me wordt gevraagd.. ;P
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=33w48zq&s=9#.Vs7OnEXtTCQ
Ziet er gewoon slank en gezond uit.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:46 schreef Pestobroodjes het volgende:
[..]
Is goed! Ik hoor van mensen om me heen weleens dat ik slank ben maar ik zeg ook tegen mensen met een beetje overgewicht dat het absoluut niet te zien is. Als het me wordt gevraagd.. ;P
Hou op zeg! Je bent heel slank, ik zou je eerder te slank dan te dik noemen. Lol, te dik. Trek je niks van die BMI aan. Er is echt helemaal niks mis met je figuur.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:46 schreef Pestobroodjes het volgende:
[..]
Ja want als je bmi naar de bovengrens toe neigt is het echt absurd om te denken aan afvallen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:45 schreef Hallojo het volgende:
Dit klinkt meer als anorexia dan overgewicht.
Ik zou je niet teveel richten op je bmi trouwens maar op de hoeveelheid vet en spierpercentage. Het bmi zegt namelijk niet zoveel. Een bodybuilder heeft volgens het bmi overgewicht/ obesitas, etc. er wordt geen rekening mee gehouden met het soort lichaamstype die je hebt of dat het gewicht komt van je spieren/ of daadwerkelijk van je vet. Ik herken wel mijzelf in jouw figuur. Zat ook tegen het randje van overgewicht aan en toen ik mijzelf ging laten meten in de sportschool kwam ik erachter dat ik een vetpercentage had van maar liefst 35 procent. Dat terwijl ik er alles behalve dik uitzag. Er bestaat namelijk ook fisceraal vet en dat word opgeslagen rondom je organen maar die je dus niet ziet aan de buitenkant. En juist die soort vet vormt een gevaar voor je hart en bloedvaten.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:46 schreef Pestobroodjes het volgende:
[..]
Ik vind dikke mensen lelijk, en ik zou het zeker eerlijk vertellen/posten als ik dacht dat je overgewicht hebt, maar nee. Volgens mij heb je gewoon een gezond gewicht. Ik zie geen enkele reden om af te vallen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:46 schreef Pestobroodjes het volgende:
[..]
Een glas appelazijn per dag.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:55 schreef Melanthi het volgende:
Dagelijks troebel appelazijn drinken! Smerig maar goed voor je lichaam.
Nee joh! Een druppeltje in een glas water is genoeg en drinken met een rietje, anders kun je je tanden na een tijd van de grond oprapen 😄quote:
Feeder😄quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:49 schreef vaduz het volgende:
Gewoon wat meer chocolade eten, dan komt alles weer goed.
doe ff normaal zegquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:55 schreef vaduz het volgende:
[..]
Meisje valt bijna uit elkaar van ellende. Probeer haar een ziekenhuisbezoek te besparen.
Jij hebt liever anorexiapatiënten?quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
doe ff normaal zegdat jij nou van dikzakjes houdt..
Een kleine vrouw die meer weegt dan 65 kilo is gewoon dik.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:09 schreef vaduz het volgende:
[..]
Jij hebt liever anorexiapatiënten?
weet je zeker dat je lengte goed hebt?quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:14 schreef Pestobroodjes het volgende:
1 meter 57. Klein. Ik mag 62-63 kilo wegen, daarboven is overgewicht. Ik mag tot 47 kilo wegen en ik heb nog een gezond gewicht.. Maar heb dus bijna overgewicht.
pics?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:59 schreef Melanthi het volgende:
Had die foto helemaal gemist. Idd over welke kilo's heb je het? Je hebt een goed lijf meid!
Ik ben 1.71 en weeg 66 kg en zou dus overgewicht hebben volgens de standaard, maar voor mij geldt: als ik maar bij maat 38 blijf 😉 Ligt aan je leeftijd overigens.
volgens welke standaard heb je in vredesnaam overgewicht bij 1.71/66 kiloquote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:59 schreef Melanthi het volgende:
Had die foto helemaal gemist. Idd over welke kilo's heb je het? Je hebt een goed lijf meid!
Ik ben 1.71 en weeg 66 kg en zou dus overgewicht hebben volgens de standaard, maar voor mij geldt: als ik maar bij maat 38 blijf 😉 Ligt aan je leeftijd overigens.
Haar voeten staan uit elkaar hé. En ze loopt op hakken. En trouwens als mensen een thigh gap hebben hebben ze dit vaak van nature. Dus hoe dik of dun ze ook zijn. Ze hebben een thigh gap. Hoewel er volgens mij wel weinig forse mensen een thigh gap hebben.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:51 schreef Stormqueen het volgende:
Ik probeerde dit topic trouwens een beetje te mijden, maar ik vind dat de term "overgewicht" nogal overgedramatiseerd wordt hier![]()
Het is niet zo alsof je meteen een klomp reuzel bent met een BMI van 25.01. En wat ik op de foto zie is een heel normale gezonde slanke jonge meid. Je hebt nota bene een thigh gap!
Oh nee, dan is ze inderdaad wel erg obees...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:48 schreef -Phineas- het volgende:
[..]
Haar voeten staan uit elkaar hé. En ze loopt op hakken. En trouwens als mensen een thigh gap hebben hebben ze dit vaak van nature. Dus hoe dik of dun ze ook zijn. Ze hebben een thigh gap. Hoewel er volgens mij wel weinig forse mensen een thigh gap hebben.
Was dat een grapje obees?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh nee, dan is ze inderdaad wel erg obees.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |