abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160196939
Een poosje geleden ging ik voor de gein op de weegschaal en zag ik dat ik 61 kilo weeg. Ik weet dat ik officieel 63 kilo mag wegen en alles daarboven is overgewicht. Dat betekent dus dat ik bijna overgewicht heb. Ik schrok heel erg; als ik in de spiegel kijk dan zie ik een normaal slank lichaam. Niet iemand die bijna overgewicht heeft.

Ik besloot er uiteindelijk iets mee te doen. Ik wil een fit en gezond lichaam, ik wil niet tegen overgewicht aanhangen. Dat is ongezond. Ik besloot om 3 kilo kwijt te raken. Maar het lukte niet. Ik pakte het mogelijk verkeerd aan, maar het was moeilijk. Ik merk dat ik graag chocolade eet - vooral als ik ongesteld ben. Er is niks mis met chocolade, maar wel met een zakje paaseitjes binnen een halfuur opeten. En dat gebeurt dan nogal vaak. Ik heb dus niet echt discipline terwijl ik het zeker probeer.

Uiteindelijk dacht ik: ik stop gewoon met afvallen. Ik vind mezelf niet dik of ongezond en ik vind dat ik nog lang niet tegen overgewicht aan zit. Maar blijkbaar volgens de officiële meting wel. En nu zit het steeds in mijn hoofd dat ik mezelf misschien wel slanker zie dan dat ik ben. Dat ik misschien wel vol ben, maar mezelf niet scherp zie. Maar dat kan toch helemaal niet?

Kortom; ik weet niet wat ik met mijn lichaam moet en ik moet het even kwijt. Ik hoop dat er meer mensen zijn die zich hierin herkennen.
pi_160196976
Hoe lang ben je?
pi_160196995
1 meter 57. Klein. Ik mag 62-63 kilo wegen, daarboven is overgewicht. Ik mag tot 47 kilo wegen en ik heb nog een gezond gewicht.. Maar heb dus bijna overgewicht.
pi_160197037
Waarom zou je afvallen als je gewicht gezond is? Lijkt mij eerder een kwestie van goed opletten en in de gaten houden dat je niet richting overgewicht schiet. Overigens is een paar kilo boven je ideale gewicht echt niet zo erg hoor. Diëten is ook niet echt goed voor je en als je een gezond gewicht hebt lijkt mij dat nergens voor nodig.
  donderdag 25 februari 2016 @ 10:17:54 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_160197055
Hangt compleet af van hoe je postuur is, dus er valt weinig over te zeggen. BMI is slechts een indicatie.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_160197093
Over 3 kilo zit ik dus in de zone overgewicht en dat klinkt te dichtbij en niet echt leuk. Daardoor weet ik ook niet of ik mezelf wel helder zie. Misschien zie ik mezelf dunner dan dat ik in werkelijkheid ben. :') Ik weet niet of het raar is van mijn kant, maar ik wil liever ergens in het midden zitten.
pi_160197422
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:17 schreef DoubleDip het volgende:
Waarom zou je afvallen als je gewicht gezond is? Lijkt mij eerder een kwestie van goed opletten en in de gaten houden dat je niet richting overgewicht schiet. Overigens is een paar kilo boven je ideale gewicht echt niet zo erg hoor. Diëten is ook niet echt goed voor je en als je een gezond gewicht hebt lijkt mij dat nergens voor nodig.
Dieeten is wat anders dan afvallen.
pi_160197428
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:20 schreef Pestobroodjes het volgende:
Over 3 kilo zit ik dus in de zone overgewicht en dat klinkt te dichtbij en niet echt leuk. Daardoor weet ik ook niet of ik mezelf wel helder zie. Misschien zie ik mezelf dunner dan dat ik in werkelijkheid ben. :') Ik weet niet of het raar is van mijn kant, maar ik wil liever ergens in het midden zitten.
doe eens een foto dan.
pi_160197457
Van wie mag je maar 63 kg wegen? Bepaal je dat zelf of laat je je dat aanpraten door een onbekende die ooit iets heeft 'bewezen'?
pi_160197503
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:41 schreef Kaashapje het volgende:
Van wie mag je maar 63 kg wegen? Bepaal je dat zelf of laat je je dat aanpraten door een onbekende die ooit iets heeft 'bewezen'?
BMI.
pi_160197511
Dit klinkt meer als anorexia dan overgewicht.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_160197535
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:39 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

doe eens een foto dan.
Is goed! Ik hoor van mensen om me heen weleens dat ik slank ben maar ik zeg ook tegen mensen met een beetje overgewicht dat het absoluut niet te zien is. Als het me wordt gevraagd.. ;P

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=33w48zq&s=9#.Vs7OnEXtTCQ

[ Bericht 12% gewijzigd door Pestobroodjes op 25-02-2016 10:52:16 ]
pi_160197571
quote:
15s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:45 schreef Hallojo het volgende:
Dat klinkt ernstig. Ik zou mezelf nooit uithongeren en ik weet ook niet of ik ga afvallen. Denk van wel, maar dat wordt dan tot ong 55 kilo.
pi_160197676
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:44 schreef Pestobroodjes het volgende:

[..]

BMI.
BMI is onbetrouwbaar, het is niet meer dan een grove richtlijn. Het houdt totaal geen rekening met bijvoorbeeld spiermassa of je bouw.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  donderdag 25 februari 2016 @ 10:54:49 #15
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_160197721
BMI is kul. Ligt maar net aan je postuur.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_160197722
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:53 schreef essnhills het volgende:

[..]

BMI is onbetrouwbaar, het is niet meer dan een grove richtlijn. Het houdt totaal geen rekening met bijvoorbeeld spiermassa of je bouw.
Dit inderdaad. Als ik die foto zo zie is er niks aan de hand.
pi_160197776
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Als ik die foto zo zie is er niks aan de hand.
Dit inderdaad. Je ziet er fantastisch uit.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 25 februari 2016 @ 11:00:47 #18
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_160197841
Je kan nog altijd naar de huisarts gaan als je ermee zit voor meer raad. Maar BMI is idd een grove richtlijn
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_160197849
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:53 schreef essnhills het volgende:

[..]

Maar het wordt wel veel gebruikt als schatting. Ik vind mezelf niet dik, maar met de wetenschap dat ik bijna overgewicht heb, denk ik wel van; oke, blijkbaar gaat er ergens toch iets mis. Terwijl dat niet rationeel is, maar toch: 61 kilo is ook redelijk wat voor een vrouw van mijn lengte. Vooral als je je bedenkt dat je 47 kilo mag wegen en genoeg vrouwen van mijn lengte zoiets wegen.
pi_160197888
Prima gewicht hoor, je ziet er eerder aan de ondergewicht kant uit dan andersom.
  donderdag 25 februari 2016 @ 11:04:27 #21
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_160197920
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:01 schreef Pestobroodjes het volgende:

[..]

Maar het wordt wel veel gebruikt als schatting. Ik vind mezelf niet dik, maar met de wetenschap dat ik bijna overgewicht heb, denk ik wel van; oke, blijkbaar gaat er ergens toch iets mis. Terwijl dat niet rationeel is, maar toch: 61 kilo is ook redelijk wat voor een vrouw van mijn lengte. Vooral als je je bedenkt dat je 47 kilo mag wegen en genoeg vrouwen van mijn lengte zoiets wegen.
Ik heb dezelfde lengte en ik zit tegen ondergewicht aan. Dat terwijl jij er slanker uitziet dan ik.
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_160197922
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:01 schreef Pestobroodjes het volgende:

[..]

Hou eens op met je mag maar zoveel wegen, dat is gewoon onzin.

De spiegel is veel betrouwbaarder dan BMI. BMI slaat gewoon nergens op. Laat wat BMI zegt nou maar gewoon los, je hebt er geen zak aan. Vetpercentage is een veel betere indicatie, als je écht zo onzeker bent (terwijl je er prima uitziet) moet je dat een keer laten meten
pi_160197989
Het is natuurlijk ook afhankelijk van waar het meeste vet zit. Buikvet is niet goed, maar bijvoorbeeld een grote cupmaat, tsja, dat is nou eenmaal zo en kun je weinig aan doen behalve diëten. Moet je ook niet willen denk ik. Een vriendin van mij heeft volgens de BMI richtlijnen overgewicht, maar zij is dan ook flink bedeeld. Dan zit je nou eenmaal sneller op een hoger gewicht. Lijkt mij in casu geen probleem. Met zoiets houdt BMI voorzover ik weet geen rekening.
pi_160198045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:08 schreef DoubleDip het volgende:
Het is natuurlijk ook afhankelijk van waar het meeste vet zit. Buikvet is niet goed, maar bijvoorbeeld een grote cupmaat, tsja, dat is nou eenmaal zo en kun je weinig aan doen behalve diëten. Moet je ook niet willen denk ik. Een vriendin van mij heeft volgens de BMI richtlijnen overgewicht, maar zij is dan ook flink bedeeld. Dan zit je nou eenmaal sneller op een hoger gewicht. Lijkt mij in casu geen probleem. Met zoiets houdt BMI voorzover ik weet geen rekening.
BMI houdt alleen rekening met je lengte en je gewicht.

En er zijn zoveel andere factoren, zoals idd, je cupmaat, of je volle billen hebt of niet, je bouw, hoeveel spiermassa je hebt, noem maar op..
pi_160198069
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:08 schreef DoubleDip het volgende:
Kap nou eens met dat "je moet dieten", is niet eens nodig om af te vallen.
pi_160198070
Flikker die weegschaal lekker de deur uit.
Vertrouw op je spiegel en kledingmaat.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_160198145
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:54 schreef Renesite het volgende:
BMI is kul. Ligt maar net aan je postuur.
BMI is een prima instrument voor bevolkingsstatistiek, iets anders is het nooit geweest. Je kunt er prima een obesitasprobleem of een ondervoedingsprobleem in een regio of hele stadswijk mee signaleren.

Voor individueel gebruik is het echter nooit geschikt geweest en zal het dat ook nooit worden, daarvoor is het nooit gemaakt. Luie dietisten, artsen, verzekeringsmaatschappijen en gezondheidsclubjes doen het graag anders voorkomen, maar dat is waarschijnlijk omdat ze geen zin hebben in vetpercentagemetingen of iets dergelijks.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160198167
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:12 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Kap nou eens met dat "je moet dieten", is niet eens nodig om af te vallen.
Dat bedoel ik niet. TS heeft echt geen dieet nodig. Ze hoeft imo ook niet af te vallen.
pi_160198323
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. TS heeft echt geen dieet nodig. Ze hoeft imo ook niet af te vallen.
Klopt, maar of mensen willen afvallen is hun eigen zegje, kijk ik hoef ook niet "af te vallen" (vindt dat zo'n naar woord) :') , maar een vermindering in vetpercentage kan bij sommige wel goed werken, kwestie van slim aanpakken. En om vet te verliezen mag je eten wat je wil zolang je je aan macros houdt :)
pi_160198567
Ik heb eens ergens gelezen dat als je bijv. 1.60m bent dat dan 60kg het ideale gewicht is. Bij jou zou dan dan 57kg zijn. Maar ik denk dat het ook afhangt van je daadwerkelijke vetpercentage als dat boven de 35% zit is dat wel veel.

Maar hoe voel je jezelf? Dat is naast het vetpercentage wat mij betreft het belangrijkst. Als jij goed in je vel zit en blij bent waarom zou je dan moeite doen om af te vallen.
Haters gonna hate.
  donderdag 25 februari 2016 @ 11:45:23 #31
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_160198809
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:46 schreef Pestobroodjes het volgende:

[..]

Is goed! Ik hoor van mensen om me heen weleens dat ik slank ben maar ik zeg ook tegen mensen met een beetje overgewicht dat het absoluut niet te zien is. Als het me wordt gevraagd.. ;P

Niks mis mee!...Je ziet er gewoon slank uit.
Belangrijker is hoe jij jezelf voelt.
Ik zou niks veranderen ( op basis van deze foto...)
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_160200523
quote:

[..]

Ziet er gewoon slank en gezond uit.
Laat je niet onzeker maken door wat wetenschappers hebben bedacht.
Zoals eerder vermeld die regeltjes zijn er om de gemiddelde bevolking te kunnen beoordelen. Werkt niet voor een individueel persoon.
pi_160200673
quote:

[..]

Hou op zeg! Je bent heel slank, ik zou je eerder te slank dan te dik noemen. Lol, te dik. Trek je niks van die BMI aan. Er is echt helemaal niks mis met je figuur.
pi_160200893
Minder eten met zo'n figuur?
Nergens voor nodig.
Als je onzeker bent (wat je niet moet zijn negeer BMI maar gewoon)
Kan je misschien per dag 40 minuten hardlopen of iets.
Weet je wat het is bij BMI ze kijken naar lengte en gewicht.
Jou lengte is niet heel lang en zeker dan klopt BMI voor geen kant.
Mensen bestaan ook uit botten en organen als je klein bent neemt dat procentueel meer in beslag dan vet.
Verder is bijna overgewicht niet erg. Een beetje overgewicht in jou geval ook niet. Je ziet er prima uit.

Welkom op FOK! trouwens.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2016 13:21:38 ]
pi_160201771
Ow my, als jij al overgewicht hebt...

Doe normaal gekkie. Je ziet er prima uit. Niet gaan afvallen omdat cijfers zeggen dat het moet :)
  donderdag 25 februari 2016 @ 13:46:48 #36
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_160201970
Lekker lichaam! Niets meer aan doen.
Als je echt twijfels blijft houden, even bikini-pics toevoegen, dan kunnen we beter oordelen.
  donderdag 25 februari 2016 @ 13:54:12 #37
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_160202179
Je hebt een mooi lichaam. Verre van te dik. Verre van mollig zelfs.
Zie geen enkele reden om af te vallen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_160202935
quote:
15s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:45 schreef Hallojo het volgende:
Ja want als je bmi naar de bovengrens toe neigt is het echt absurd om te denken aan afvallen.

Ontopic: sommige mensen hebben een andere bouw dan gemiddeld, je bmi zegt daarom ook niet altijd alles. Je ziet er gewoon gezond uit en zeker niet te dik.

[ Bericht 3% gewijzigd door Atta-boy op 25-02-2016 14:27:32 ]
Faka G
  donderdag 25 februari 2016 @ 15:41:21 #39
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_160204865
Je bent helemaal niet te dik joh! Wou dat ik jouw figuur had! Wat iedereen zegt verder. Misschien heb je wat meer spieren of iets. Zou niet gaan afvallen als ik jouw was.
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:43:35 #40
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_160214570
Ik herken me zeer in jouw verhaal. Ik kan nu mijn hele levensverhaal hier zetten maar daar heb je denk ik niks aan. Dus ik ga gewoon gelijk over naar de tips. Als eerste tip geef ik je om niet te richten op het afvallen maar om te richten op je gezonder eetpatroon die jij wilt bereiken.

Wat bij mij heeft gewerkt is in het begin alleen maar water drinken. Nog niet afvallen. Schrap gewoon het frisdrank en sapjes eraf en ga lekker water drinken als je dorst hebt. Ga je zelf niet dwingen of pushen. Gewoon zodra je even snakt naar drinken gewoon naar de kraan rennen. In deze fase moet je niet denken aan afvallen en minder eten van junkfood etc. Water staat op dit moment even centraal zodra je dorst hebt.

Volgende stap is zodra je gewend bent aan het water drinken en niks anders meer wilt.... drink voortaan een glas water zodra je een hongergevoel hebt. Mijn gymleraar zei dat het hongergevoel vaak word verward met of je dorst hebt. Als je na het drinken nog steeds honger hebt dan weet je dat je echt honger hebt en ga je lekker wat eten. Als je gevoel stopt na het drinken is het mooi want dat betekent dat je inderdaad geen honger hebt.

Door al dat water drinken krijg je vanzelf minder trek trouwens. En dan ga je ook heel anders tegen voedsel aankijken. Gewoon vanzelf. En dat meen ik met de grond van mijn hart.

Dan komt de volgende fase namelijk het junkfood schrappen MAAR je mag één dag in de week álles maar dan ook echt alles eten op die dag. Voor de rest moet je niet overdreven calorieeën tellen etc. Je mag gewoon alles eten zolang het geen gevulde koeken, chips, etc is. Een broodje jam en kaas kan gewoon :p

Dat was de laatste fase en als je blijvend wil afvallen moet je vooral niet verder gaan dan dat. Het kan heel langzaam duren misschien maar op deze manier val je tenminste echt af en niet alleen vocht en spieren die je juist zo mooi vormen! Geduld wordt het hardst beloond.

Ik ben begonnen op een vetpercentage van 34,8 procent en dat is nu gedaald naar 29 procent. Ik ben slechts 3 kilo afgevallen maar wel blijvend en ik val nog steeds af. Rond de 0,25 kilo per week terwijl ik juist veel eet, en nooit met een hongergevoel naar bed ga. Integendeel zelfs terwijl ik rustig een dag in de week alles eet wat ik wil. Ik zou je ook sterk aanraden om je vetpercentage in een sportschool te gaan meten. Dat zegt veel meer over je gezondheid dan de bmi waarde. Niet te snel opgeven trouwens als het allemaal niet snel genoeg gaat. Je moet niet het ideale bmi of lichaam voor je zien maar stel deze vraag centraal 'hoe zorg ik voor een gezondere eetpatroon en dus hoe ontwikkel ik een gezondere levensstijl?'
in plaats van 'Hoe val ik 9 kilo af/ krijg ik het victoria secret lichaam'
pi_160215167
Dagelijks troebel appelazijn drinken! Smerig maar goed voor je lichaam.
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:55:22 #42
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_160215173
quote:

[..]

Ik zou je niet teveel richten op je bmi trouwens maar op de hoeveelheid vet en spierpercentage. Het bmi zegt namelijk niet zoveel. Een bodybuilder heeft volgens het bmi overgewicht/ obesitas, etc. er wordt geen rekening mee gehouden met het soort lichaamstype die je hebt of dat het gewicht komt van je spieren/ of daadwerkelijk van je vet. Ik herken wel mijzelf in jouw figuur. Zat ook tegen het randje van overgewicht aan en toen ik mijzelf ging laten meten in de sportschool kwam ik erachter dat ik een vetpercentage had van maar liefst 35 procent. Dat terwijl ik er alles behalve dik uitzag. Er bestaat namelijk ook fisceraal vet en dat word opgeslagen rondom je organen maar die je dus niet ziet aan de buitenkant. En juist die soort vet vormt een gevaar voor je hart en bloedvaten.

Maar ik zou dus niet zoveel aantrekken van het bmi en ergens je vet/ spier en fisceraal vet laat meten. Na afloop geven zij jou advies van wat jij het beste kan doen. En wie weet valt het allemaal nog wel mee. Je hebt wel een prachtig figuur moet ik zeggen :Y
Of komt dat door die hakken? :P
pi_160215300
quote:

[..]

Ik vind dikke mensen lelijk, en ik zou het zeker eerlijk vertellen/posten als ik dacht dat je overgewicht hebt, maar nee. Volgens mij heb je gewoon een gezond gewicht. Ik zie geen enkele reden om af te vallen.

Los daarvan: sporten is gezond! Ook als je geen gewicht kwijt hoeft is het aan te raden regelmatig te bewegen. :) Goed voor je conditie en cholesterol etc :)
pi_160217214
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:55 schreef Melanthi het volgende:
Dagelijks troebel appelazijn drinken! Smerig maar goed voor je lichaam.
Een glas appelazijn per dag.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_160217347
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:43 schreef marzman het volgende:

[..]

Een glas appelazijn per dag.
Nee joh! Een druppeltje in een glas water is genoeg en drinken met een rietje, anders kun je je tanden na een tijd van de grond oprapen 😄
pi_160217501
Gewoon wat meer chocolade eten, dan komt alles weer goed.
pi_160217777
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:49 schreef vaduz het volgende:
Gewoon wat meer chocolade eten, dan komt alles weer goed.
Feeder😄
pi_160217830
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:54 schreef Melanthi het volgende:

[..]

Feeder😄
Meisje valt bijna uit elkaar van ellende. Probeer haar een ziekenhuisbezoek te besparen.
pi_160218325
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 22:55 schreef vaduz het volgende:

[..]

Meisje valt bijna uit elkaar van ellende. Probeer haar een ziekenhuisbezoek te besparen.
doe ff normaal zeg :') dat jij nou van dikzakjes houdt..
pi_160218385
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 23:07 schreef erikkll het volgende:

[..]

doe ff normaal zeg :') dat jij nou van dikzakjes houdt..
Jij hebt liever anorexiapatiënten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')