abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160196939
Een poosje geleden ging ik voor de gein op de weegschaal en zag ik dat ik 61 kilo weeg. Ik weet dat ik officieel 63 kilo mag wegen en alles daarboven is overgewicht. Dat betekent dus dat ik bijna overgewicht heb. Ik schrok heel erg; als ik in de spiegel kijk dan zie ik een normaal slank lichaam. Niet iemand die bijna overgewicht heeft.

Ik besloot er uiteindelijk iets mee te doen. Ik wil een fit en gezond lichaam, ik wil niet tegen overgewicht aanhangen. Dat is ongezond. Ik besloot om 3 kilo kwijt te raken. Maar het lukte niet. Ik pakte het mogelijk verkeerd aan, maar het was moeilijk. Ik merk dat ik graag chocolade eet - vooral als ik ongesteld ben. Er is niks mis met chocolade, maar wel met een zakje paaseitjes binnen een halfuur opeten. En dat gebeurt dan nogal vaak. Ik heb dus niet echt discipline terwijl ik het zeker probeer.

Uiteindelijk dacht ik: ik stop gewoon met afvallen. Ik vind mezelf niet dik of ongezond en ik vind dat ik nog lang niet tegen overgewicht aan zit. Maar blijkbaar volgens de officiële meting wel. En nu zit het steeds in mijn hoofd dat ik mezelf misschien wel slanker zie dan dat ik ben. Dat ik misschien wel vol ben, maar mezelf niet scherp zie. Maar dat kan toch helemaal niet?

Kortom; ik weet niet wat ik met mijn lichaam moet en ik moet het even kwijt. Ik hoop dat er meer mensen zijn die zich hierin herkennen.
pi_160196976
Hoe lang ben je?
pi_160196995
1 meter 57. Klein. Ik mag 62-63 kilo wegen, daarboven is overgewicht. Ik mag tot 47 kilo wegen en ik heb nog een gezond gewicht.. Maar heb dus bijna overgewicht.
pi_160197037
Waarom zou je afvallen als je gewicht gezond is? Lijkt mij eerder een kwestie van goed opletten en in de gaten houden dat je niet richting overgewicht schiet. Overigens is een paar kilo boven je ideale gewicht echt niet zo erg hoor. Diëten is ook niet echt goed voor je en als je een gezond gewicht hebt lijkt mij dat nergens voor nodig.
  donderdag 25 februari 2016 @ 10:17:54 #5
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_160197055
Hangt compleet af van hoe je postuur is, dus er valt weinig over te zeggen. BMI is slechts een indicatie.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_160197093
Over 3 kilo zit ik dus in de zone overgewicht en dat klinkt te dichtbij en niet echt leuk. Daardoor weet ik ook niet of ik mezelf wel helder zie. Misschien zie ik mezelf dunner dan dat ik in werkelijkheid ben. :') Ik weet niet of het raar is van mijn kant, maar ik wil liever ergens in het midden zitten.
pi_160197422
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:17 schreef DoubleDip het volgende:
Waarom zou je afvallen als je gewicht gezond is? Lijkt mij eerder een kwestie van goed opletten en in de gaten houden dat je niet richting overgewicht schiet. Overigens is een paar kilo boven je ideale gewicht echt niet zo erg hoor. Diëten is ook niet echt goed voor je en als je een gezond gewicht hebt lijkt mij dat nergens voor nodig.
Dieeten is wat anders dan afvallen.
pi_160197428
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:20 schreef Pestobroodjes het volgende:
Over 3 kilo zit ik dus in de zone overgewicht en dat klinkt te dichtbij en niet echt leuk. Daardoor weet ik ook niet of ik mezelf wel helder zie. Misschien zie ik mezelf dunner dan dat ik in werkelijkheid ben. :') Ik weet niet of het raar is van mijn kant, maar ik wil liever ergens in het midden zitten.
doe eens een foto dan.
pi_160197457
Van wie mag je maar 63 kg wegen? Bepaal je dat zelf of laat je je dat aanpraten door een onbekende die ooit iets heeft 'bewezen'?
pi_160197503
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:41 schreef Kaashapje het volgende:
Van wie mag je maar 63 kg wegen? Bepaal je dat zelf of laat je je dat aanpraten door een onbekende die ooit iets heeft 'bewezen'?
BMI.
pi_160197511
Dit klinkt meer als anorexia dan overgewicht.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_160197535
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:39 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

doe eens een foto dan.
Is goed! Ik hoor van mensen om me heen weleens dat ik slank ben maar ik zeg ook tegen mensen met een beetje overgewicht dat het absoluut niet te zien is. Als het me wordt gevraagd.. ;P

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=33w48zq&s=9#.Vs7OnEXtTCQ

[ Bericht 12% gewijzigd door Pestobroodjes op 25-02-2016 10:52:16 ]
pi_160197571
quote:
15s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:45 schreef Hallojo het volgende:
Dit klinkt meer als anorexia dan overgewicht.
Dat klinkt ernstig. Ik zou mezelf nooit uithongeren en ik weet ook niet of ik ga afvallen. Denk van wel, maar dat wordt dan tot ong 55 kilo.
pi_160197676
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:44 schreef Pestobroodjes het volgende:

[..]

BMI.
BMI is onbetrouwbaar, het is niet meer dan een grove richtlijn. Het houdt totaal geen rekening met bijvoorbeeld spiermassa of je bouw.
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
  donderdag 25 februari 2016 @ 10:54:49 #15
72712 Rene
Dabadee dabadaa
pi_160197721
BMI is kul. Ligt maar net aan je postuur.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_160197722
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:53 schreef essnhills het volgende:

[..]

BMI is onbetrouwbaar, het is niet meer dan een grove richtlijn. Het houdt totaal geen rekening met bijvoorbeeld spiermassa of je bouw.
Dit inderdaad. Als ik die foto zo zie is er niks aan de hand.
pi_160197776
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Als ik die foto zo zie is er niks aan de hand.
Dit inderdaad. Je ziet er fantastisch uit.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 25 februari 2016 @ 11:00:47 #18
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_160197841
Je kan nog altijd naar de huisarts gaan als je ermee zit voor meer raad. Maar BMI is idd een grove richtlijn
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_160197849
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 10:53 schreef essnhills het volgende:

[..]

Maar het wordt wel veel gebruikt als schatting. Ik vind mezelf niet dik, maar met de wetenschap dat ik bijna overgewicht heb, denk ik wel van; oke, blijkbaar gaat er ergens toch iets mis. Terwijl dat niet rationeel is, maar toch: 61 kilo is ook redelijk wat voor een vrouw van mijn lengte. Vooral als je je bedenkt dat je 47 kilo mag wegen en genoeg vrouwen van mijn lengte zoiets wegen.
pi_160197888
Prima gewicht hoor, je ziet er eerder aan de ondergewicht kant uit dan andersom.
  donderdag 25 februari 2016 @ 11:04:27 #21
379283 LittleBrownie
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_160197920
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:01 schreef Pestobroodjes het volgende:

[..]

Maar het wordt wel veel gebruikt als schatting. Ik vind mezelf niet dik, maar met de wetenschap dat ik bijna overgewicht heb, denk ik wel van; oke, blijkbaar gaat er ergens toch iets mis. Terwijl dat niet rationeel is, maar toch: 61 kilo is ook redelijk wat voor een vrouw van mijn lengte. Vooral als je je bedenkt dat je 47 kilo mag wegen en genoeg vrouwen van mijn lengte zoiets wegen.
Ik heb dezelfde lengte en ik zit tegen ondergewicht aan. Dat terwijl jij er slanker uitziet dan ik.
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
pi_160197922
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:01 schreef Pestobroodjes het volgende:

[..]

Hou eens op met je mag maar zoveel wegen, dat is gewoon onzin.

De spiegel is veel betrouwbaarder dan BMI. BMI slaat gewoon nergens op. Laat wat BMI zegt nou maar gewoon los, je hebt er geen zak aan. Vetpercentage is een veel betere indicatie, als je écht zo onzeker bent (terwijl je er prima uitziet) moet je dat een keer laten meten
pi_160197989
Het is natuurlijk ook afhankelijk van waar het meeste vet zit. Buikvet is niet goed, maar bijvoorbeeld een grote cupmaat, tsja, dat is nou eenmaal zo en kun je weinig aan doen behalve diëten. Moet je ook niet willen denk ik. Een vriendin van mij heeft volgens de BMI richtlijnen overgewicht, maar zij is dan ook flink bedeeld. Dan zit je nou eenmaal sneller op een hoger gewicht. Lijkt mij in casu geen probleem. Met zoiets houdt BMI voorzover ik weet geen rekening.
pi_160198045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:08 schreef DoubleDip het volgende:
Het is natuurlijk ook afhankelijk van waar het meeste vet zit. Buikvet is niet goed, maar bijvoorbeeld een grote cupmaat, tsja, dat is nou eenmaal zo en kun je weinig aan doen behalve diëten. Moet je ook niet willen denk ik. Een vriendin van mij heeft volgens de BMI richtlijnen overgewicht, maar zij is dan ook flink bedeeld. Dan zit je nou eenmaal sneller op een hoger gewicht. Lijkt mij in casu geen probleem. Met zoiets houdt BMI voorzover ik weet geen rekening.
BMI houdt alleen rekening met je lengte en je gewicht.

En er zijn zoveel andere factoren, zoals idd, je cupmaat, of je volle billen hebt of niet, je bouw, hoeveel spiermassa je hebt, noem maar op..
pi_160198069
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:08 schreef DoubleDip het volgende:
Kap nou eens met dat "je moet dieten", is niet eens nodig om af te vallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')