abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:03:36 #226
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_160335380
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 01:19 schreef Nic1 het volgende:

Weinig vet is niet echt goed, het is ook handiger om je eiwit/vet inname te laten afhangen van je gewicht. Zelf hou ik in mijn cut 1g/kg aan voor vet.
1g per kilo lichaamsgewicht doe ik ook. Heb een tijd lang lager gedaan (en dus meer carbs), maar daar ging mijn libido enorm van naar beneden. Ik weet niet zeker of dat daar door kwam, maar toen ik mijn vetten omhoog gooide kwam het weer terug haha.

Volgende week mag ik weer cutten na een bulk van 13 maanden :o . Brrrrrrrr....
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_160335526
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:42 schreef BredeBroeder het volgende:
Shit.. 3 weken rust min.
Aii, dat is balen.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 11:42:35 #228
236125 33
the exploding psychology
pi_160336215
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:06 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Vetten zijn belangrijk voor je algemene gezondheid (hormoonhuishouding, etc), vandaar een constant aantal ongeacht cutten/bulken. Eitwitten zijn nog belangrijker bij het cutten dan bulken, dus dan kom je automatisch uit bij het minderen van carbs.

"Goed voelen" is weinig meer dan het wennen van je lichaam aan een bepaalde hoeveelheid carbs, al is extreem laag in de carbs gaan zitten natuurlijk ook niet goed.
Daarom is er ook een minimum (algemeen, maar ook per individu). Ik train nu 14 jaar en ik heb nog nooit een verschil gemerkt met high fat cut en low fat cut. Eigenlijk wel, bij low fat kan je veel meer carbs eten en persoonlijk reageer ik daar veel beter op. Dat je libido omlaag gaat, komt niet door weinig vet - té weinig zou nog kunnen - maar omdat je in een deficit bent en je vetpercentage daalt naar soms wel ongezonde cijfers. En dat je je vetten hetzelfde moet houden tijdens het bulken en cutten is al helemaal onzin, maar daar kan je zelf ook meer over lezen op het interwebz (Eric Helms legt het goed uit). 90 gram vet per dag in de cut zou absurd en onnodig zijn voor mij. Ik heb nooit last van verdwijnende libido op 55 gram vet per dag en soms ga ik zelfs lager (denk aan refeed days). *O*

edit: dat gezegd te hebben, vind ik dat je vooral moet luisteren naar je eigen lichaam. Iedereen kan zeggen wat hij/zij wil en theorie dit theorie dat, maar als je lichaam beter reageert op iets wat niet in de boeken staat, dan doe je dat.

[ Bericht 6% gewijzigd door 33 op 01-03-2016 12:05:00 ]
  dinsdag 1 maart 2016 @ 12:57:55 #229
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_160337862
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 10:52 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Welke balans bedoel jij precies en hoe onderbouw je dit statement?
De balans van voedingsstoffen. In plaats van één grotendeels te schrappen, schrap je ze beter allemaal een beetje.

Onderbouwing: Google.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 13:04:09 #230
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160338026
Wtf gast reageer dan niet :') Klets niet zo uit je nek en voorzie ons van jouw kennisbron.

Hoe ziet die balans er uit? Baseer je dat obv percentages of obv (lean) gewicht? Welke verhoudingen? Waar kan ik een onderbouwing vinden van deze specifieke balans?
Deathlift or Die.
pi_160338086
Weet iemand of je nog wat kan verdienen met van die eetwedstrijden? Zit namelijk echt nooit meer vol wat ik ook eet, na 5 minuten heb ik alweer honger
pi_160341828
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De balans van voedingsstoffen. In plaats van één grotendeels te schrappen, schrap je ze beter allemaal een beetje.

Onderbouwing: Google.
Je lichaam kan zich prima aanpassen naar een dieet van weinig carbs. Sowieso zie je overal over de wereld allerlei verschillende eetgewoontes en iedereen kan daar blijkbaar prima op functioneren.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:28:04 #233
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160343404
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 11:42 schreef 33 het volgende:

edit: dat gezegd te hebben, vind ik dat je vooral moet luisteren naar je eigen lichaam. Iedereen kan zeggen wat hij/zij wil en theorie dit theorie dat, maar als je lichaam beter reageert op iets wat niet in de boeken staat, dan doe je dat.
Yep. Dit sluit daar redelijk goed bij aan. https://www.t-nation.com/(...)campaign=article4186
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:36:48 #234
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_160343626
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 15:22 schreef 1299 het volgende:

[..]

Je lichaam kan zich prima aanpassen naar een dieet van weinig carbs. Sowieso zie je overal over de wereld allerlei verschillende eetgewoontes en iedereen kan daar blijkbaar prima op functioneren.
Dat kun je over alles zeggen. Je lichaam kan zich ook aanpassen aan een dieet met weinig vet of proteïne. De vraag is alleen of je met zo'n dieet ook al je doelstellingen kunt halen.
pi_160344534
Hier ook beginnen met de cut, wel jammer want zit qua kracht nog niet echt waar ik wil zijn.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 17:33:07 #236
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_160345235
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 12:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Onderbouwing: Google.
:') Wauw gast, echt wauw.
pi_160346012
Waarom zegt iedereen altijd dat je naar je lichaam moet luisteren? dan zou ik nu viesdik en werkloos zonder studie zijn
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:08:53 #238
236125 33
the exploding psychology
pi_160346067
Jij bent hier de grapjas en internetheld zeker?

:')
pi_160346132
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:08 schreef 33 het volgende:
Jij bent hier de grapjas en internetheld zeker?

:')
Nee, leg is uit met naar je lichaam luisteren?
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:19:31 #240
236125 33
the exploding psychology
pi_160346235
Volgens mij heb ik dat al gedaan?

Anyway, vandaag weer heavy squats na een deload week, ging zeer lekker. 5 sets van 4 pause squats met 160kg. Ik moest m'n riem wel strakker bijstellen, dus dat gaat ook goed :D.
pi_160346358
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:19 schreef 33 het volgende:
Volgens mij heb ik dat al gedaan?

Anyway, vandaag weer heavy squats na een deload week, ging zeer lekker. 5 sets van 4 pause squats met 160kg. Ik moest m'n riem wel strakker bijstellen, dus dat gaat ook goed :D.
Netjes. :D Ik ga het squatten volgende week ook weer oppakken. Werd eens tijd.

Ik ben al blij als ik pijnvrij kan deadliften. Eindelijk een manuel/fysiotherapeut gevonden die zo te zien hart voor z'n werk heeft en daadwerkelijk verstand heeft van krachttraining. Vandaag sinds eeuwen licht begonnen en uiteindelijk werksetjes van 3x5x120kg gedaan zonder problemen. Langzaam weer opbouwen naar ~180.
  Moderator dinsdag 1 maart 2016 @ 18:52:48 #242
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_160346915
Hi.

Ik wil gaan carbcyclen. Ik heb daar veel positieve dingen over gelezen. Ik heb een beetje rekenwerk zitten doen en ik kom uit op 2500kcal op een high carb dag en 1900 kcal op een low carb dag.

Ik probeer deze stelregel een beetje te hanteren

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier loop ik een beetje in de soep. Ik probeer zo'n 400/450 gr aan Carbs binnen te krijgen. Maar met mijn huidige schema, zit ik al aan het aantal kcal voor een high carb day, 2670 dus, terwijl ik net de 300 gr carbs aantik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar komt bij dat ik liever ook de cervelaat worst en pindakaas op high carbdays laat staan. Gesuggereerd wordt dat je op high carb dagen zo min mogelijk vet tot je moet nemen. Maarja, om nou al mijn boterhammen met kipfilet te bedekken.... Suggesties?

Lowcarb day moet ik nog helemaal uit gaan rekenen overigens.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  dinsdag 1 maart 2016 @ 18:56:11 #243
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160346982
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:19 schreef 33 het volgende:
Volgens mij heb ik dat al gedaan?

Anyway, vandaag weer heavy squats na een deload week, ging zeer lekker. 5 sets van 4 pause squats met 160kg. Ik moest m'n riem wel strakker bijstellen, dus dat gaat ook goed :D.
Great. :)

Zaterdag weer wat met squats gespeeld. Gaat gewoon niet lekker. En ik ben nog niet zo ver om m'n been er definitief de schuld van te geven. Andere amputees kunnen ook squaten. Denk dat ik me een paar weken ga laten coachen. Er is in ieder geval een goede PL coach in de gym waar ik nu ben.

En een berg meer corewerk doen, volgens mij blijft m'n DL daar ook op hangen.

M'n schouder heelt in ieder geval gowd. Kon vanmorgen een 5 x 120 doen zondrr al teveel problemen. Merk dat elke keer als ik van gym verander, waar ze dan net andere barbells hebben, ik geneigd ben wat te wijd te benchen waar mn schouders echt niet tegen kunnen. Grip wat smaller gemaakt en het gaat gelijk beter.
pi_160347263
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 22:31 schreef BredeBroeder het volgende:
Jongens, nog tips voor voeding eiwitrijk en toch weinig vet, en dsn bedoel ik iets makkelijks dus geen stukken vlees oid

Probeer dagelijks rond de 50g vet te zitten maar als je 2 broodjes pindakaas eet en daarnaast een broodje kaas met wat kipfilet beleg zit je al heeel snel op 50g. Ik heb kaas sowieso geschrapt toen ik er achter kwam dat 2/3e gewoon verzadigd vet is. Ipv kaas nu ongezouten pinda's.

Eieren hebben ook veel vet, maar ben nou ook weer niet zo gek om dooiers weg te gaan gooien.
Waarom zou je kaas schrappen als het blijkt dat het voor een groot deel uit verzadigd vet bestaat?
pi_160347397
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:07 schreef Rami. het volgende:

[..]

Waarom zou je kaas schrappen als het blijkt dat het voor een groot deel uit verzadigd vet bestaat?
Omdat verzadigd vet
  dinsdag 1 maart 2016 @ 19:56:19 #246
236125 33
the exploding psychology
pi_160348823
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:26 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Netjes. :D Ik ga het squatten volgende week ook weer oppakken. Werd eens tijd.

Ik ben al blij als ik pijnvrij kan deadliften. Eindelijk een manuel/fysiotherapeut gevonden die zo te zien hart voor z'n werk heeft en daadwerkelijk verstand heeft van krachttraining. Vandaag sinds eeuwen licht begonnen en uiteindelijk werksetjes van 3x5x120kg gedaan zonder problemen. Langzaam weer opbouwen naar ~180.
Super!! Dat klinkt goed, laat hier weten hoe het gaat!! En ooit hoop ik ook een dokter tegen te komen die enigszins begrijpt wat ik aan het doen ben. :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:56 schreef Snakey het volgende:

[..]

Great. :)

Zaterdag weer wat met squats gespeeld. Gaat gewoon niet lekker. En ik ben nog niet zo ver om m'n been er definitief de schuld van te geven. Andere amputees kunnen ook squaten. Denk dat ik me een paar weken ga laten coachen. Er is in ieder geval een goede PL coach in de gym waar ik nu ben.

En een berg meer corewerk doen, volgens mij blijft m'n DL daar ook op hangen.

M'n schouder heelt in ieder geval gowd. Kon vanmorgen een 5 x 120 doen zondrr al teveel problemen. Merk dat elke keer als ik van gym verander, waar ze dan net andere barbells hebben, ik geneigd ben wat te wijd te benchen waar mn schouders echt niet tegen kunnen. Grip wat smaller gemaakt en het gaat gelijk beter.
Jammer van de squats, maar wie weet is er 1 klein dingetje dat je fout doet en het helemaal verhelpt. Ik hoop voor je dat die kerel je kan helpen! Denk ook aan je glutes!

Misschien kunnen we ooit een meet&greet organiseren en samen liften met z'n allen? :D
  dinsdag 1 maart 2016 @ 20:11:33 #247
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_160349318
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 19:56 schreef 33 het volgende:

[..]

Super!! Dat klinkt goed, laat hier weten hoe het gaat!! En ooit hoop ik ook een dokter tegen te komen die enigszins begrijpt wat ik aan het doen ben. :')

[..]

Jammer van de squats, maar wie weet is er 1 klein dingetje dat je fout doet en het helemaal verhelpt. Ik hoop voor je dat die kerel je kan helpen! Denk ook aan je glutes!

Misschien kunnen we ooit een meet&greet organiseren en samen liften met z'n allen? :D
Ik denk dat het form is, en wat 'lekkage', zwakke plekken duscdie aan het licht moeten komen. Van de week die coach eens aanspreken. Wordt leuk met mijn steenkolen spaans en zijn steenkolen engels. :P

Een meet lijkt me wel leuk, maar blijkt altijd wat moeilijk te zijn om te organiseren. Maar ik vind heg sowieso leuk om eens bij een ander is de gym te komen kijken.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:16:08 #248
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_160351469
M'n doelen die ik voor de zomer wil kunnen halen

BP 100
SQ 140
DL 150
OHP 70

Bij een BW van nu nog 90, 1.81 lang
  dinsdag 1 maart 2016 @ 21:16:10 #249
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_160351472
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 18:52 schreef onlogisch het volgende:
Hi.

Ik wil gaan carbcyclen. Ik heb daar veel positieve dingen over gelezen. Ik heb een beetje rekenwerk zitten doen en ik kom uit op 2500kcal op een high carb dag en 1900 kcal op een low carb dag.

Ik probeer deze stelregel een beetje te hanteren

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier loop ik een beetje in de soep. Ik probeer zo'n 400/450 gr aan Carbs binnen te krijgen. Maar met mijn huidige schema, zit ik al aan het aantal kcal voor een high carb day, 2670 dus, terwijl ik net de 300 gr carbs aantik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar komt bij dat ik liever ook de cervelaat worst en pindakaas op high carbdays laat staan. Gesuggereerd wordt dat je op high carb dagen zo min mogelijk vet tot je moet nemen. Maarja, om nou al mijn boterhammen met kipfilet te bedekken.... Suggesties?

Lowcarb day moet ik nog helemaal uit gaan rekenen overigens.
Ik doe maandag-dinsdag no carb (dan train ik ook niet). Ik vast tot 1, dan eet ik een tartaar/hamburger en 2 cups broccoli en twee eieren. Avond eet ik een stuk vet vlees/vis, 300 gram groente en nog een bak kwark. Soms een lepel pindakaas als ik echt veel honger heb :P Ik zit qua kcal dus erg laag op deze dagen, maar zonder carbs kom ik gewoon niet hoog.

De rest van de week eet ik rond de 2800 kcal, waarbij ik qua vet niet boven de 70 gram kom en minimaal 150 gram eiwit tot me neem. De rest vul ik aan met carbs.

Werkt prima voor me zo :) Ik zou me niet zo druk maken over 400 gram carbs, zolang je je eiwit en kcal maar haalt op je high carb dagen en onder je vet blijft.
Deathlift or Die.
  dinsdag 1 maart 2016 @ 22:56:01 #250
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_160355384
Zak chips in de cut en toch alle macro's halen? IIFYM ja toch 8-)
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')