http://www.nu.nl/economie(...)el-van-betaling.htmlquote:Unlimited Sports Group, het moederbedrijf van onder andere Perry Sport en Aktiesport, heeft uitstel van betaling aangevraagd en gekregen van de rechtbank in Amsterdam.
Dat bevestigt een woordvoerster van de rechtbank maandag aan NU.nl na berichtgeving hierover van het Algemeen Dagblad (AD). De krant baseert zich op een brief die de directie van Unlimited Sports Group (USG) aan het personeel heeft gestuurd.
De woordvoerster van de rechtbank benadrukt dat het alleen om het moederbedrijf gaat en niet om de winkels die onder de holding vallen. Op het hoofdkantoor van USG is niemand bereikbaar voor commentaar.
De retailketen zou vooral last hebben van de recente faillissementen van V&D en van de schoenenwinkels van MacIntosh.
"Deze twee partijen behoorden tot de grootste en meest belangrijke businesspartners van USG", staat er in de brief. Er waren elf zogenoemde shop-in-shops van Perry Sport in verschillende V&D’s en 128 van Aktiesport in Scapino’s.
In tegenstelling tot V&D maakt Scapino’s wel een doorstart, maar in de nieuwe plannen zou Aktiesport niet meer voor komen.
"Deze twee gebeurtenissen die praktisch tegelijk plaatsvonden, gecombineerd met de al lastige retailmarkt waarin wij ons vandaag de dag bevinden, laten ons geen andere mogelijkheid dan vandaag uitstel van betaling aan te vragen voor USG Holding", zo citeert het AD de personeelsbrief.
Unlimited Sports Group heeft zestien verschillende merken in Europa met 307 winkels in de Benelux. In totaal werken er meer dan 2.500 mensen.
Dit. Mensen lopen altijd te zeiken dat iedere winkelstraat hetzelfde is, met dezelfde winkels en nu die winkels omvallen is het weer niet goed. Het dagje uit naar het centrum waar ik echt een schijthekel aan heb gaat nooit weg voor de meeste mensen.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:46 schreef Dven het volgende:
Prima, al die grote troep weg, meer ruimte voor de kleine ondernemer.
Leegstand loopt nauwelijks op.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:51 schreef KLTZK het volgende:
Het gaat maar door zo, over 10 jaar zijn de winkelstraten spooksteden geworden als het dit tempo aan blijft houden
In Grun was er een dode winkelstraat waar 3/4e leegstond. De gemeente is in die straat wat minder gaan zeiken over het uiterlijk, de verhuurders accepteerden een huurverlaging en nu is het het meest bruisende zijstraatje dat ik ooit in een centrum heb gezien met leuke unieke winkeltjes.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:51 schreef KLTZK het volgende:
Het gaat maar door zo, over 10 jaar zijn de winkelstraten spooksteden geworden als het dit tempo aan blijft houden
folkinge?quote:Op maandag 22 februari 2016 17:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Grun was er een dode winkelstraat waar 3/4e leegstond. De gemeente is in die straat wat minder gaan zeiken over het uiterlijk, de verhuurders accepteerden een huurverlaging en nu is het het meest bruisende zijstraatje dat ik ooit in een centrum heb gezien met leuke unieke winkeltjes.
Precies.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Leegstand loopt nauwelijks op.
Zijn vooral substitutie toko's die verdwijnen. Een Aktiesport heeft werkelijk niets wat een andere winkel ook niet of niet beter heeft.
Wanneer had de Folkingestraat dan 3/4e leegstand?quote:Op maandag 22 februari 2016 17:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In Grun was er een dode winkelstraat waar 3/4e leegstond. De gemeente is in die straat wat minder gaan zeiken over het uiterlijk, de verhuurders accepteerden een huurverlaging en nu is het het meest bruisende zijstraatje dat ik ooit in een centrum heb gezien met leuke unieke winkeltjes.
Want personeel weet van te voren hiervan afquote:Op maandag 22 februari 2016 18:03 schreef Coritchando het volgende:
En blijkt maar weer dat je niet in de leugens van het personeel moet geloven
Alsof het personeel dit wist! Domkopquote:Op maandag 22 februari 2016 18:03 schreef Coritchando het volgende:
En blijkt maar weer dat je niet in de leugens van het personeel moet geloven... Zaterdag besteld in de winkel omdat de maat er niet was en vast betaald.....
Nu schijnt het pakketje wel om 12:01 opgehaald te zijn door DHL, benieuwd of het toch nog komt morgen.
Vanaf nu weer lekker passen in de winkel en online met de creditcard bestellen.
quote:Op maandag 22 februari 2016 17:39 schreef hoas het volgende:
Niet normaal meer, de winkelstraten worden historie
Sinds de museumbrug is dat niet echt een zijstraatje meer, maar ook daar is het altijd druk zonder de grote merkwinkels. Zwanestraat was het volgens mij.quote:
Leugens van het personeelquote:Op maandag 22 februari 2016 18:03 schreef Coritchando het volgende:
En blijkt maar weer dat je niet in de leugens van het personeel moet geloven... Zaterdag besteld in de winkel omdat de maat er niet was en vast betaald.....
Nu schijnt het pakketje wel om 12:01 opgehaald te zijn door DHL, benieuwd of het toch nog komt morgen.
Volgens mij prijzen de meeste winkels zichzelf de markt uit. Of maken de mensen die via Social Deal of dergelijke sites naar een restaurant gaan ook de eetgelegenheden in ons land kapot?quote:Op maandag 22 februari 2016 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leugens van het personeelDoor types als jij gaan de winkels kapot.
Jij komt weer met een compleet ander verhaal dan waar ik op reageerde. Iemand die in een winkel kleding gaat lopen passen om het vervolgens online aan te gaan schaffen omdat 'hij het personeel van leugens beticht' is gewoon een idioot die winkels kapot maakt.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:18 schreef Fargo het volgende:
[..]
Volgens mij prijzen de meeste winkels zichzelf de markt uit. Of maken de mensen die via Social Deal of dergelijke sites naar een restaurant gaan ook de eetgelegenheden in ons land kapot?
De mailbox van mijn vriendin puilt uit met kortingsacties en -bonnen. Er zijn maar weinig fysieke winkels die daar tegenop kunnen, prijstechnisch gezien. Ik snap het wel als die weer eens bij een Zalando of iets soortgelijks bestelt.
Vergetenquote:Op maandag 22 februari 2016 19:00 schreef TC03 het volgende:
V&D
Dixons
MyCom
Paradigit
Invito/Dolci's/Manfield
Perry Sport/AktieSport
Welke ketens vergeet ik nog?
Hema en C&A vermoed ik juist niet.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Vergeten
Halfords
Te verwachten
Blokker (groep)
HEMA
C&A
Vermoed ik
HEMAquote:
In Barendrecht waar ik werk zit een kleine Hema waar het altijd rustig is en waar ze ook een erg klein assortiment hebben. In Rotterdam waar ik woon zit een supergrote Hema waar ik mijn inkopen meestal doe, waar ze juist superveel producten hebben en waar het altijd druk is.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:36 schreef kawotski het volgende:
HEMA zou kunnen al ken ik hun cijfers niet. Die 2x per jaar dat ik er kom vind ik het er niet echt druk voor de omvang van de winkels.
Tuurlijkquote:Op maandag 22 februari 2016 19:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Leugens van het personeelDoor types als jij gaan de winkels kapot.
Je vergeet ook foto klein.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Vergeten
Halfords
Te verwachten
Blokker (groep)
HEMA
C&A
Vermoed ik
Dus jij hebt de afgelopen decennia onder een steen geleefd?quote:Op maandag 22 februari 2016 19:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
Behalve de V&D zijn de afgelopen jaren alleen maar winkels failliet gegaan waar ik al tientallen jaren niet ben geweest. Het valt wel op
Deze 2 winkels ken ik niet eens. Nog nooit van gehoord.
Welke straat is dat dan?quote:Op maandag 22 februari 2016 17:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Blokker & C&A zijn familiebedrijven met nog behoorlijk wat vet op de ribben, dus die vallen niet zo snel om. HEMA is een ander verhaal, maar ik geloof dat die wel nog een licht positieve EBITDA hebben.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Vergeten
Halfords
Te verwachten
Blokker (groep)
HEMA
C&A
Vermoed ik
Dat valt vies tegen, hoewel er veel bekende winkelketens omkiepen ligt het aantal faillissementen momenteel ongeveer de helft lager dan in 2013. Zie: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)6/2016-02-09-m07.htmquote:Op maandag 22 februari 2016 20:22 schreef George_Zina het volgende:
Het zijn gouden tijden voor faillissementsadvocaten en curators. Gouden Tijden. Helemaal omdat curators flink spekken uit de failliete boedel omdat ze samen met de Belastingdienst vooraan staan bij het Grote Cashspel. Die zesde villa en tiende Rolls Royce laat niet lang meer op zich wachten.
Aha, dan hebben ze de Grote Gouden Jaren achter zich en is najaar 2015/2016 de kers op de taart.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat valt vies tegen, hoewel er veel bekende winkelketens omkiepen ligt het aantal faillissementen momenteel ongeveer de helft lager dan in 2013. Zie: http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)6/2016-02-09-m07.htm
Nee. Ik niet. Er is niet voor niets een woord in het NL's.quote:Op maandag 22 februari 2016 19:29 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Vergeten
Halfords
Te verwachten
Blokker (groep)
HEMA
C&A
Vermoed ik
Hehe idd, vraag me altijd af wat zo'n winkel nog toevoegt tov. een webshop. Dat je producten direct kunt meenemen wellicht, maar het zijn vaak pauper merken die ze verkopen.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:19 schreef eight het volgende:
Welke grote retailer zal volgende week omvallen? Ik gok op kijkshop.
En dan lachend verkondigen dat het economisch zo goed gaat. Grapjes maken kan die wel, die Rutte.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:42 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Wat gaan er ontzettend veel bedrijven op de schop zeg...
Kijkshop vond ik eind jaren 90 niet verkeerd. Toen stonden er nog gewoon prima videorecorders, minisetjes en tv's: de relatief betaalbare maar toch goed functionerende modellen van goede merken. M'n eerste stereo (een Philips) kwam er vandaan, en een wekkerradio van hetzelfde merk die pas geleden na ongeveer 18 jaar de deur uit ging. Maar ergens tussen toen en nu heeft Kijkshop dat soort goede spullen geloosd.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:06 schreef Palomar het volgende:
[..]
Hehe idd, vraag me altijd af wat zo'n winkel nog toevoegt tov. een webshop. Dat je producten direct kunt meenemen wellicht, maar het zijn vaak pauper merken die ze verkopen.
Loopt toch juist goed (ook in buitenland). Ik weet niet waar ze onder vallen natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:32 schreef Maraca het volgende:
Ik denk trouwens dat Hunkemöller de volgende is..
Beide winkels zijn NIET FAILLIET en leveren dus ook nog gewoonquote:Op maandag 22 februari 2016 18:03 schreef Coritchando het volgende:
Boerenbond/Pets Place gaat ook niet lekker geloof ik. En Bristol loopt dat nog wel? Ook zo'n budget winkel met veel redelijk grote vestigingen (waar 't nooit echt druk is). Ze wilden blijkbaar Macintosh nog wel redden (FD-artikel):quote:Op maandag 22 februari 2016 23:19 schreef eight het volgende:
Welke grote retailer zal volgende week omvallen? Ik gok op kijkshop.
van vorige week, weet niet of 't al gepost was.quote:Macintosh werd op haar na gered door moederbedrijf Bristol
Gijs den Brinker
Wouter Keuning
maandag 15 februari 2016, 6:00
Update: maandag 15 februari 2016, 11:16
Krantentitel: ‘Macintosh werd op haar na gered door Belgisch ESG’
Het failliete retailconcern Macintosh, beter bekend van de schoenenwinkels Dolcis, Manfield en Brantano, was vorig jaar dicht bij een redding. Het concern tekende in de zomer een principeakkoord over een fusie met Euro Shoe Group (ESG), de Belgische moeder van schoenenwinkelketen Bristol.
Dat blijkt uit een reconstructie die deze krant maakte van de val van Macintosh. In plaats daarvan viel Macintosh om en werd het in brokstukken verkocht. Alleen voor de schoenenketens Invito, PRO 0031 en Steve Madden zijn nog geen kopers gevonden. De curatoren verwachten de laatste levensvatbare onderdelen deze week te verkopen, zegt een woordvoerder.
De deal met ESG was tot in detail uitgewerkt. Door de krachten te bundelen zou de combinatie een sterkere inkoop- als marktpositie verwerven. Het Macintosh-deel zou een flinke facelift krijgen en er zou worden gesnoeid in merken en managementlagen.
De fusie was onder voorbehoud. Eerst moest Macintosh’ schoenenbedrijf in de Benelux schuldenvrij worden door woonwinkelketen Kwantum en de Britse tak te verkopen. Vooral de Engelse activiteiten, in oktober verkocht, leverden echter weinig op. Hierdoor bleef een nettoschuld over van circa ¤ 45 mln. Toen in het najaar de resultaten ook tegenvielen, klapte de deal.
Na de mislukte fusie zocht Macintosh nog tevergeefs naar kopers voor het retailbedrijf, in zijn geheel of in delen. Behalve met ESG werd gesproken met onder meer Unlimited Sports Group (bekend van Perry Sport) en de familiebedrijven Nelson en Ziengs.
De nood werd richting het einde van het jaar steeds hoger, want er was geen geld voor nieuwe collecties. Toen de aandeelhouders, potentiële kopers en banken er niet uitkwamen, viel op 22 december, drie dagen voor Kerst, het doek voor Macintosh. Het retailconcern, waar op dat moment nog ruim drieduizend mensen werkten, vroeg uitstel van betaling aan.
Rustig aan intersport en perry sport zijn nog niet failliet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:30 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Er blijft niks meer over van de Nederlandse winkels zo te zien. Concept is uitgewerkt. Internet is nu de toekomst.
De Bol en Cooblue's van deze wereld groeien anders met >10% per jaar hè.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
En dan lachend verkondigen dat het economisch zo goed gaat. Grapjes maken kan die wel, die Rutte.
Perry is al weg hoor. Zou me overigens een worst zijn wat er met deze winkels zou gebeuren. Koop nu voornamelijk online.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Rustig aan intersport en perry sport zijn nog niet failliet.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Rustig aan intersport en perry sport zijn nog niet failliet.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:53 schreef Hi_flyer het volgende:
En failliet verklaard (Perry): http://www.telegraaf.nl/d(...)et_verklaard___.html
De telegraaf(blaat de rest van de media na) heeft zich weer geen moeite gedaan, usg en usg transport zijn failliet verklaard, perry sport en intersport zijn allebei twee dochterbedrijven, die op dit moment nog niet failliet zijn.quote:
Je kan beter je feiten checken....quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:10 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Beide winkels zijn NIET FAILLIET en leveren dus ook nog gewoon
Usg is failliet dat is iets anders.
Blijkbaar hebben ze hoop op een doorstart en leveren ze nog voorraad uit. Meestal gebeurd dat niet en is het jammer maar helaas.quote:UPDATE Sportwinkelketens Perry Sport en Aktiesport zijn definitief failliet. De rechter heeft het faillissement over het moederbedrijf van de ketens dinsdagmiddag uitgesproken. Het faillissement kost mogelijk zo'n 2.000 mensen hun baan. De winkels blijven nog zes weken open, meldt de curator.
Als het moederbedrijf eraan is zijn de dochters ook automatisch aan de beurt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:36 schreef Merode32 het volgende:
[..]
De telegraaf(blaat de rest van de media na) heeft zich weer geen moeite gedaan, usg en usg transport zijn failliet verklaard, perry sport en intersport zijn allebei twee dochterbedrijven, die op dit moment nog niet failliet zijn.
Ik word zo ontzettend moe van mensen die de media napraten, je kunt gewoon in het register opzoeken dat alleen usg failliet is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:44 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Je kan beter je feiten checken....
Ze zijn sinds vandaag failliet. http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)itief-failliet.dhtml
[..]
Blijkbaar hebben ze hoop op een doorstart en leveren ze nog voorraad uit. Meestal gebeurd dat niet en is het jammer maar helaas.
In mijn geval is het pakket vandaag aangeboden maar was ik niet thuis, dus morgen nogmaals.
Dat is niet waar beide zaken zijn een eigen bv met eigen rechtspersoonlijkheid dus van automatisch is geen sprake, je hebt natuurlijk wel gelijk als je bedoeld dat dochterondernemingen vaak achter de moedermaatschappij aangaan bij een failliet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:49 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Als het moederbedrijf eraan is zijn de dochters ook automatisch aan de beurt.
Voor jouw info, dit bericht staat bij elke media. Volkskrant, fd, ad, telegraaf, nos, nu en ga zo maar door......
Of gewoon beginnen met de eerste regel in het door jouw gelinkt bericht: De rechter heeft het faillissement over het moederbedrijf van de ketens dinsdagmiddag uitgesprokenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:44 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Je kan beter je feiten checken....
Ze zijn sinds vandaag failliet. http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)itief-failliet.dhtml
[..]
Blijkbaar hebben ze hoop op een doorstart en leveren ze nog voorraad uit. Meestal gebeurd dat niet en is het jammer maar helaas.
In mijn geval is het pakket vandaag aangeboden maar was ik niet thuis, dus morgen nogmaals.
Net had je het over usg en usg transport, en nu weer over enkel usg? Wat is usb transport trouwens?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:54 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik word zo ontzettend moe van mensen die de media napraten, je kunt gewoon in het register opzoeken dat alleen usg failliet is.
[..]
Dat is niet waar beide zaken zijn een eigen bv met eigen rechtspersoonlijkheid dus van automatisch is geen sprake, je hebt natuurlijk wel gelijk als je bedoeld dat dochterondernemingen vaak achter de moedermaatschappij aangaan bij een failliet.
Noem mij 1 faillissement waarbij het moederbedrijf failliet ging en de dochters vrolijk bleven bestaan...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:56 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Of gewoon beginnen met de eerste regel in het door jouw gelinkt bericht: De rechter heeft het faillissement over het moederbedrijf van de ketens dinsdagmiddag uitgesproken
Zowel perry sport b.v als intersport b.v heb nog geen svb status laat staan failliet.
Die zijn er niet maar merode32 betoogt dat er NU nog geen sprake is van een faillissement en je dus gewoon je orders moet ontvangen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:59 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Noem mij 1 faillissement waarbij het moederbedrijf failliet ging en de dochters vrolijk bleven bestaan...
Slecht management, heeft niets met bovenlagen te maken maar gewoon met het niet meegaan met de tegenwoordige (online) cultuur.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:07 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Vraag me toch werkelijk af hoe het komt dat de ene na de andere keten omvalt, lijkt mij een gevolg van slecht beleid en grof harken in de bovenlagen.
Ah, de dochters zijn doorverkocht. Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:04 schreef icloud het volgende:
[..]
Die zijn er niet maar merode32 betoogt dat er NU nog geen sprake is van een faillissement en je dus gewoon je orders moet ontvangen.
Er bestaan genoeg lokale bedrijven waarbij de dochters succesvol zijn verkocht door de curator dus een automatisch failliet zou ook Ik niet voor zijn.
Jawel als de dochters zijn doorverkocht zijn de dochters dus succesvol bij faillissement weggebleven, wat de stelling moederbedrijf failliet is dochter failliet onder uit haalt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:09 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Ah, de dochters zijn doorverkocht. Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Nee hoor, want dan heb je het over een gevolgsactie. Zonder overname gaan/zijn ze gewoon failliet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:12 schreef icloud het volgende:
[..]
Jawel als de dochters zijn doorverkocht zijn de dochters dus succesvol bij faillissement weggebleven, wat de stelling moederbedrijf failliet is dochter failliet onder uit haalt.
Ik heb toch nergens beweerd dat ze zonder overname niet failliet gaan?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:36 schreef Coritchando het volgende:
[..]
Nee hoor, want dan heb je het over een gevolgsactie. Zonder overname gaan/zijn ze gewoon failliet.
Ik koop ook weleens bij een internetwinkel, maar erop uit gaan en gericht een product in de winkel zoeken en kopen vind ik toch een stuk leuker.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
De Bol en Cooblue's van deze wereld groeien anders met >10% per jaar hè.
Ik heb het over beleid, niet over management dat zijn twee verschillende zaken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:09 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Slecht management, heeft niets met bovenlagen te maken maar gewoon met het niet meegaan met de tegenwoordige (online) cultuur.
Wibra en Zeeman.quote:Op woensdag 24 februari 2016 14:10 schreef Frutsel het volgende:
je vraagt je af: what's next... Hema? Blokker?
Wibra en Zeeman betwijfel ik. Die zijn iedere dag hartstikke druk. Maar ook die zullen tegen de action moeten concurreren.quote:
C & Aquote:Op woensdag 24 februari 2016 14:10 schreef Frutsel het volgende:
je vraagt je af: what's next... Hema? Blokker?
Nee, is eigendom van de familie Brenninkmeijer en die hebben 22 miljard op de bank staan.quote:
Druk ja? Ik loop wel eens langs een Zeeman of Wibra maar het is er altijd redelijk uitgestorven. Misschien verschilt het per plaats.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:47 schreef Drinky het volgende:
[..]
Wibra en Zeeman betwijfel ik. Die zijn iedere dag hartstikke druk. Maar ook die zullen tegen de action moeten concurreren.
Waar moet ik straks m'n Dasty halen als de Wibra failliet is?
Dat willen ze ook graag zo houden denk ikquote:Op woensdag 24 februari 2016 16:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nee, is eigendom van de familie Brenninkmeijer en die hebben 22 miljard op de bank staan.
HEMA is wel een goeie kandidaat omdat zij flink hebben te lijden onder de concurrentie van Action.
Hier ook altijd rustig. Zie meestal 2 of 3 klanten lopenquote:Op woensdag 24 februari 2016 16:59 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Druk ja? Ik loop wel eens langs een Zeeman of Wibra maar het is er altijd redelijk uitgestorven. Misschien verschilt het per plaats.
Alsof een faillissement per se iets zegt over de economie.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:21 schreef Elzies het volgende:
[..]
En dan lachend verkondigen dat het economisch zo goed gaat. Grapjes maken kan die wel, die Rutte.
Als je goede begrotingscijfers presenteert maar dit vervolgens bereikt door keiharde bezuinigingen en massaontslagen dan verkoop je feitelijk een wassen neus.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:01 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Alsof een faillissement per se iets zegt over de economie.
Vooralsnog gaat het best goed met de economie en er wordt groei verwacht.
http://www.nu.nl/economie(...)conomie-in-2016.html
Wat is de correlatie tussen een rijksbegroting en de rest van de economie?quote:Op donderdag 25 februari 2016 05:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als je goede begrotingscijfers presenteert maar dit vervolgens bereikt door keiharde bezuinigingen en massaontslagen dan verkoop je feitelijk een wassen neus.
Daar ging het niet over. Het ging erover dat jij suggereerde dat het slecht gaat met de economie omdat deze winkels omvallen, en dat is onzin omdat er genoeg andere partijen zijn die wel groeien.quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:36 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik koop ook weleens bij een internetwinkel, maar erop uit gaan en gericht een product in de winkel zoeken en kopen vind ik toch een stuk leuker.
Jouw bewering strookt niet met de toenemende leegstand in de winkelstraten waar de huren onbetaalbaar worden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 19:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar ging het niet over. Het ging erover dat jij suggereerde dat het slecht gaat met de economie omdat deze winkels omvallen, en dat is onzin omdat er genoeg andere partijen zijn die wel groeien.
Dus omdat er leegstand is gaat het slecht met de economie?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 05:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Jouw bewering strookt niet met de toenemende leegstand in de winkelstraten waar de huren onbetaalbaar worden.
Nou, maken ze van al die winkelpanden huurwoningen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 05:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
Jouw bewering strookt niet met de toenemende leegstand in de winkelstraten waar de huren onbetaalbaar worden.
Leegstand gaat vaak gepaard met faillissement en faillissement gaat weer gepaard met werkloosheid.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 18:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus omdat er leegstand is gaat het slecht met de economie?De wereld verandert continu en wat eens succesvol was hoeft dat niet te blijven, dat zegt niks over de economie. Of wil jij de ondergang van videotheken wijten aan een slechte economie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |