Classic shirt, maar ik vind het wel heel erg basic. Dit blijft mijn favoriet.quote:
Nog met guldens gekocht.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Classic shirt, maar ik vind het wel heel erg basic.
Mooi wat Bel Hassani over hem zegt, toch ook een beloftevolle speler.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:58 schreef Rabieluh het volgende:
Stukkie uit de volkskrant over onze filosoof op de linksback positie.
http://www.volkskrant.nl/(...)4fe5c9634f68d2567d1f
Prachtshirts! Jammer dat er geen achternamen op de shirts stonden, anders had ik er één met Iwan Nielsen gekocht. Heerlijke anti-held.quote:Op maandag 22 februari 2016 15:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Classic shirt, maar ik vind het wel heel erg basic. Dit blijft mijn favoriet.
[ afbeelding ]
Om toch weer even terug naar PSV te gaan, hoelang heeft PSV eigenlijk in die fraaie rode shirts gespeeld in de jaren 80?
[ afbeelding ]
Waarom ging PSV eigenlijk in die volledig rode shirts spelen?quote:Op maandag 22 februari 2016 16:28 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Prachtshirts! Jammer dat er geen achternamen op de shirts stonden, anders had ik er één met Iwan Nielsen gekocht. Heerlijke anti-held.
Geen idee, eigenlijk. Waarschijnlijk gewoon ideetje van de ontwerper. Bovendien hadden ze dat in de jaren '70 ook al eens. Wat ik terug kan vinden zo snel is dat ze van halverwege de jaren '70 tot eind jaren '80 in het rood hebben gespeeld.quote:Op maandag 22 februari 2016 16:30 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Waarom ging PSV eigenlijk in die volledig rode shirts spelen?
Dingen zijn niet altijd wat ze lijken. Het is vaak ook wel een act die bij een bepaalde subcultuur hoort.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:33 schreef ZuidGrens het volgende:
Willems is een goede speler, maar vind hem wel echt (foute) arrogantie uitstralen. Komt op mij niet als een sympathieke jongen over, beetje zoals Depay.
Op het veld komt het soms ook nogal nonchalant over, neemt de bal aan, kijkt eens naar waar hij dit keer een passje gaat strooien, sjokt weer terug.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:33 schreef ZuidGrens het volgende:
Willems is een goede speler, maar vind hem wel echt (foute) arrogantie uitstralen. Komt op mij niet als een sympathieke jongen over, beetje zoals Depay.
Is gewoon gebaseerd op wat ik van hem zie in interviews inderdaad. Met die subcultuur heb ik sowieso weinig. Maar stoor me er soms wel aan dat sommige PSV-supporters dat gedrag met de mantel der liefde bedekken omdat die gasten toevallig bij PSV spelen. Als Willems of Depay bij Ajax of Feyenoord gespeeld hadden kotst iedereen ze uit.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:38 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dingen zijn niet altijd wat ze lijken. Het is vaak ook wel een act die bij een bepaalde subcultuur hoort.
Ik heb van een afstandje ook meer met het type Hendrix hoor, maar meningen over mensen die je niet persoonlijk kent zijn vaak wel doorspekt van vooroordelen.
Er is een grote groep die zichzelf heel gelukkig mag prijzen dat ze bovengemiddeld met een bal om kunnen gaan, inderdaad.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:40 schreef Caland het volgende:
Willems is gewoon gevaarlijk dom, zoals het gros van de voetballers.
Ach, dat zal best. Ik kijk naar wat ze op het veld doen, dat vind ik het belangrijkste. Tenzij het gedrag buiten het veld echt invloed op het spel heeft (zuipen, snuiven en vechten, bijvoorbeeld).quote:Op maandag 22 februari 2016 17:42 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Is gewoon gebaseerd op wat ik van hem zie in interviews inderdaad. Met die subcultuur heb ik sowieso weinig. Maar stoor me er soms wel aan dat sommige PSV-supporters dat gedrag met de mantel der liefde bedekken omdat die gasten toevallig bij PSV spelen. Als Willems of Depay bij Ajax of Feyenoord gespeeld hadden kotst iedereen ze uit.
Geloof maar dat veel spelers zich daarom ook vergissen in hoe goed en beslissend hij op zo'n moment kan zijn. Zou me niets verbazen als hij die nonchalance deels bewust inzet.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:40 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Op het veld komt het soms ook nogal nonchalant over, neemt de bal aan, kijkt eens naar waar hij dit keer een passje gaat strooien, sjokt weer terug.
Dit zeker. Hij speelde zijn beste wedstrijden vorig seizoen als Hendrix CVM stond, omdat hij (meer nog dan Guardado) zijn gaten dicht loopt.quote:Misschien krijgt hij die vrijheid daar ook gewoon voor omdat Hendrix en Moreno wel rugdekking geven en Locadia ook zijn verdedigende ding doet, maar het oogt zo laks.
Ik denk dat Barca mogen een makkelijke avond heeft in Londenquote:Op maandag 22 februari 2016 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie een beetje vertrouwen in de wedstrijd van morgen? In ieder geval is de vorm bij PSV behoorlijk en is PSV een stugge ploeg om tegen te spelen, ook voor dit soort ploegen.
Het is maar goed voor PSV dat ze bij Romario die norm toepasten.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:46 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ach, dat zal best. Ik kijk naar wat ze op het veld doen, dat vind ik het belangrijkste. Tenzij het gedrag buiten het veld echt invloed op het spel heeft (zuipen, snuiven en vechten, bijvoorbeeld).
Maar een dure auto of elke week een ander mokkel zal me een zorg zijn. Ongeacht de club.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik heb er wel vertrouwen in in de zin dat het mogelijk is maar helaas voor PSV moeten ze de return uit spelen, het lijkt me een voordeeltje als je de return thuis speelt aangezien je dan het publiek achter je hebt op het moment dat het het meest telt (tenzij je de eerste wedstrijd al met 3-0 wint/verliest maar ik verwacht een gelijkspel of een nederlaag met 1 doelpunt verschil).quote:Op maandag 22 februari 2016 18:28 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ik denk dat Barca mogen een makkelijke avond heeft in Londen
Tot nu toe ben ik volgens mij de enige die er veel vertrouwen in heeft. Reken morgen op minimaal een gelijkspel.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hebben jullie een beetje vertrouwen in de wedstrijd van morgen? In ieder geval is de vorm bij PSV behoorlijk en is PSV een stugge ploeg om tegen te spelen, ook voor dit soort ploegen.
Hij komt ook op mij over als een domme jongen maar zolang hij precies doet wat hem wordt opgedragen kan het wel een nuttige speler zijn.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:40 schreef Caland het volgende:
Willems is gewoon gevaarlijk dom, zoals het gros van de voetballers.
Ik denk dat het beide kanten uit kan gaan en dat na afloop gediscussiëerd gaat worden over die ene bal die er net wel of net niet in ging.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:32 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Tot nu toe ben ik volgens mij de enige die er veel vertrouwen in heeft. Reken morgen op minimaal een gelijkspel.
Denk ik ook. Ik ben toch bang voor een vrij saaie wedstrijd. Stiekem hoop ik op een zondagsschot van Locadia of Pröpper, dat kan de wedstrijd openbreken. Het aantal keren dat een speler vrij zal opduiken voor de keeper zal vermoedelijk 0 zijn.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat het beide kanten uit kan gaan en dat na afloop gediscussiëerd gaat worden over die ene bal die er net wel of net niet in ging.
Precies, zo'n type wedstrijd verwacht ik ook. Het beste voor een wedstrijd met zulke ploegen: een vroeg doelpunt wat de andere ploeg dwingt om de aanval in te zetten met als gevolg dat de kans groter wordt voor beide kanten dat er een doelpunt valt.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:36 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Denk ik ook. Ik ben toch bang voor een vrij saaie wedstrijd. Stiekem hoop ik op een zondagsschot van Locadia of Pröpper, dat kan de wedstrijd openbreken. Het aantal keren dat een speler vrij zal opduiken voor de keeper zal vermoedelijk 0 zijn.
Vroege goal voor PSV zou niet gunstig zijn, dan ga je toch automatisch teruglopen. Vroeg tegendoelpunt is natuurlijk helemaal rampzalig.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Precies, zo'n type wedstrijd verwacht ik ook. Het beste voor een wedstrijd met zulke ploegen: een vroeg doelpunt wat de andere ploeg dwingt om de aanval in te zetten met als gevolg dat de kans groter wordt voor beide kanten dat er een doelpunt valt.
Ik sprak natuurlijk vanuit het perspectief van de neutrale toeschouwer. Het is inderdaad een risico als je voor komt te staan zo vroeg in de wedstrijd en je toch al de neiging hebt om achterover te leunen. Dat kan je doen tegen ploegen die voorin weinig een vuist kunnen maken, dat moet je niet doen tegen een ploeg zoals AM.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:39 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Vroege goal voor PSV zou niet gunstig zijn, dan ga je toch automatisch teruglopen. Vroeg tegendoelpunt is natuurlijk helemaal rampzalig.
Doelpuntje in de laatste 10 minuten en 1-0 winnen. Ik teken er direct voor.
Met andere woorden, jij verwacht een nederlaag voor PSV.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:40 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik hoop op een snelle 8-1. Die kans is aanwezig want Loca Dia staat in de spits.
Echt waar joh.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:39 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Doelpuntje in de laatste 10 minuten en 1-0 winnen. Ik teken er direct voor.
Afgelopen zaterdag ook weer ja. Ergens in de eerste helft aanvallend balverlies, Heracles countert, krijgt een ingooi vlakbij de cornervlag op links en hij slofte zo tergend langzaam terug dat die ingooi al ruim genomen was voordat hij weer in positie stond. Niet goed te praten.quote:Op maandag 22 februari 2016 17:40 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Op het veld komt het soms ook nogal nonchalant over, neemt de bal aan, kijkt eens naar waar hij dit keer een passje gaat strooien, sjokt weer terug.
Ik gok op een tamelijk saaie 0-2.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:42 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Jou kennende ga jij voor een hogere score?
Als Cocu lef heeft stelt hij Willems dus niet op, dan voorzie ik problemen. (zie de discussie hierboven)quote:Op maandag 22 februari 2016 18:43 schreef zerokil het volgende:
Vooral benieuwd naar Cocu zijn tactiek, wat heb ik vertrouwen in onze tacticus.
Ik denk wel dat Willems zich kan opladen in zo'n grote wedstrijd (wie eigenlijk niet). Kan me nog goed herinneren hoe Willems Hulk in zijn zak had.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:43 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Als Cocu lef heeft stelt hij Willems dus niet op, dan voorzie ik problemen. (zie de discussie hierboven)
Dat voorbeeld is al een aantal keer eerder aangehaald, maar zo goed is Hulk nou ook weer nietquote:Op maandag 22 februari 2016 18:46 schreef zerokil het volgende:
[..]
Ik denk wel dat Willems zich kan opladen in zo'n grote wedstrijd (wie eigenlijk niet). Kan me nog goed herinneren hoe Willems Hulk in zijn zak had.
Jawel. En een dodelijk saaie wedstrijd waarbij ik, door alle spanning, geen nagels meer over ga houden.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met andere woorden, jij verwacht een nederlaag voor PSV.
Hulk is inderdaad meer van het niveau Elia of bakalutjoeglu.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:47 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Dat voorbeeld is al een aantal keer eerder aangehaald, maar zo goed is Hulk nou ook weer niet
Maar goed, hij kan de gok wagen. Ik verwacht dan alleen wel een matig georganiseerde verdediging. Ik zou toch voor Moreno gaan.
In de Russische competitie. Vorig jaar 21 goals in 45 wedstrijden. Niet slecht, ook niet heel spectaculair.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:50 schreef zerokil het volgende:
[..]
Hulk is inderdaad meer van het niveau Elia of bakalutjoeglu.
16 wedstrijden, 8 goal, 14 assists dit seizoen..
Hey, dat de assists bij Feyenoord niet zo super lopen betekent niet dat in het hedendaagse voetbal assists niet meer belangrijk zijn...quote:Op maandag 22 februari 2016 18:52 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
In de Russische competitie. Vorig jaar 21 goals in 45 wedstrijden. Niet slecht, ook niet heel spectaculair.
Een spits wordt toch vooral afgerekend op zijn goals. Maar goed, we dwalen af. Punt is gewoon dat ik niet zo veel vertrouwen heb in Willems in verdedigende zin, en veel andere mensen wel. We gaan het woensdag zien.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:56 schreef zerokil het volgende:
[..]
Hey, dat de assists bij Feyenoord niet zo super lopen betekent niet dat in het hedendaagse voetbal assists niet meer belangrijk zijn...![]()
45 wedstrijden 21 goals, 15 assists.
Dat ik hier nog op in ga...
quote:Op maandag 22 februari 2016 18:58 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Een spits wordt toch vooral afgerekend op zijn goals. Maar goed, we dwalen af. Punt is gewoon dat ik niet zo veel vertrouwen heb in Willems in verdedigende zin, en veel andere mensen wel. We gaan het woensdag zien.
Hulk is geen spits. Is gewoon internationale subtop op de flank.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:58 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Een spits wordt toch vooral afgerekend op zijn goals. Maar goed, we dwalen af. Punt is gewoon dat ik niet zo veel vertrouwen heb in Willems in verdedigende zin, en veel andere mensen wel. We gaan het woensdag zien.
waarschijnlijk gaat hij voor de 10-0 ?quote:Op maandag 22 februari 2016 18:42 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Jou kennende ga jij voor een hogere score?
Als Guardado en Hendrikx spelen, dan voorzie ik geen problemen. Atletico speelt niet met een rechtsbuiten. En Juan Fran mag lekker achter Jetro aanhobbelen.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:47 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Dat voorbeeld is al een aantal keer eerder aangehaald, maar zo goed is Hulk nou ook weer niet
Maar goed, hij kan de gok wagen. Ik verwacht dan alleen wel een matig georganiseerde verdediging. Ik zou toch voor Moreno gaan.
Ze staan boven real omdat die zo instabiel zijn als het maar kan. Ene keer met 9-1 winnen en dan weer 1-1 uit bij malaga.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:50 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Jawel. En een dodelijk saaie wedstrijd waarbij ik, door alle spanning, geen nagels meer over ga houden.
Toen PSV door was en Atletico werd geloot, was iedereen het er over eens dat het een onneembare vesting betrof. En nu zijn er ineens mensen doe kansen zien. Ik zie ze eerlijk gezegd niet. Atletico heeft echt een goed elftal. Staan boven Real. Da's nie mis.
Haha, goeie.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:02 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
waarschijnlijk gaat hij voor de 10-0 ?
Zolang het nog 0-0 staat is het wmb automatisch zo spannend dat ik het gewoon niet saai kán vindenquote:Op maandag 22 februari 2016 18:50 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Jawel. En een dodelijk saaie wedstrijd waarbij ik, door alle spanning, geen nagels meer over ga houden.
Mja, normaal gesproken is het gewoon einde verhaal ja. Alleen als PSV compleet top is en we een sloot mazzel hebben kunnen we het redden. Veel waarschijnlijker is echter dat we professioneel zonder al te veel moeite door Atletico aan de kant worden gezet.quote:Toen PSV door was en Atletico werd geloot, was iedereen het er over eens dat het een onneembare vesting betrof. En nu zijn er ineens mensen doe kansen zien. Ik zie ze eerlijk gezegd niet. Atletico heeft echt een goed elftal. Staan boven Real. Da's nie mis.
En ik denk ook niet dat Atletico morgen gaat verdedigen.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:09 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ze staan boven real omdat die zo instabiel zijn als het maar kan. Ene keer met 9-1 winnen en dan weer 1-1 uit bij malaga.
Teams zoals Real,Barca en Bayern eten dit soort kleine europese ploegen (psv) op. En hebben zoveel kwaliteit voorin en op het middenveld dat je gewoon afgemaakt wordt.
Atletico speelt gewoon anders. Meer vanuit de verdediging. Daar ligt bij hun de kwaliteit.
Als hun echt druk zetten en je kan daar omheen spelen dan heb je gewoon kansen in de counter. Dat zag je gisteren ook bij villareal.
Maar goed atletico gaat morgen zeker niet aanvallen.
morgen op de training?quote:Op maandag 22 februari 2016 22:34 schreef Bronson_ het volgende:
[..]
En ik denk ook niet dat Atletico morgen gaat verdedigen.
Nep supporter.
Wat andere mensen doen moeten zij weten maar mijn stelling is nog steeds hetzelfde als dat die toen was: AM is de favoriet maar PSV gaat wel mogelijkheden krijgen om te winnen. Als het mee zit dan kan PSV winnen.quote:Op maandag 22 februari 2016 18:50 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Toen PSV door was en Atletico werd geloot, was iedereen het er over eens dat het een onneembare vesting betrof. En nu zijn er ineens mensen doe kansen zien. Ik zie ze eerlijk gezegd niet. Atletico heeft echt een goed elftal. Staan boven Real. Da's nie mis.
Eens. Tegen die andere 3 ploegen zou ik het 'somber' inzien, tegen AM zijn er echt wel mogelijkheden voor dit PSV. Reken er maar op dat AM liever een tegenstander had gehad die een andere stijl van voetballen heeft. PSV gaat naar mijn mening op een conservatieve manier moeten jagen op een doelpunt terwijl het achterin niet al te veel risico's neemt. Een 0-0 is niet eens een slechte score (geen uitdoelpunt voor AM, in de return is de kans op een hoger gelijkspel dan 0-0 veel groter), met een 1-0 of 2-1 overwinning sta je er lekker voor voor de uitwedstrijd.quote:Op maandag 22 februari 2016 20:09 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ze staan boven real omdat die zo instabiel zijn als het maar kan. Ene keer met 9-1 winnen en dan weer 1-1 uit bij malaga.
Teams zoals Real,Barca en Bayern eten dit soort kleine europese ploegen (psv) op. En hebben zoveel kwaliteit voorin en op het middenveld dat je gewoon afgemaakt wordt.
Atletico speelt gewoon anders. Meer vanuit de verdediging. Daar ligt bij hun de kwaliteit.
Als hun echt druk zetten en je kan daar omheen spelen dan heb je gewoon kansen in de counter. Dat zag je gisteren ook bij villareal.
ik zet de post alvast klaarquote:Op maandag 22 februari 2016 22:57 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
4-0. Ik heb het gezegd. Bewondering kan op woensdagnacht geuit worden.
Denk ik ook , die willen het zo snel mogelijk beslissen.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:23 schreef RijstNatie het volgende:
Ik denk dat madrid juist wel vol gaat aanvallen en niet op de verdediging gaat spelen
Atleti neemt genoegen met een degelijke uitgangspositie. Het zal echt niet zo zijn dat PSV overklast gaat worden. Het enige probleem voor PSV zal de doelpunten maken worden.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:45 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Denk ik ook , die willen het zo snel mogelijk beslissen.
2 dagen later moeten ze tegen Real in de competitie.
Argumenten gaarne.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:01 schreef Ajacied422 het volgende:
Wat een naïviteit rond Atléti zeg.
Dat een doelpuntje wel mogelijk is en 1-1 ook wel mogelijk is, misschien zelfs 0-0.quote:
Zo kijk ik er ook naar. Maar wel met een kanttekening, namelijk dat PSV nu verder is dan in de groepsfase en we eigenlijk niet goed weten wat dat Europees betekent. Natuurlijk wint Atletico 9 van de 10 keer van een Nederlandse topclub, maar ik blijf erbij dat deze selectie van PSV on-Eredivisie sterk is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat een doelpuntje wel mogelijk is en 1-1 ook wel mogelijk is, misschien zelfs 0-0.
Ik heb al genoeg wedstrijden van ze gezien in de afgelopen maanden en alleen tegen zeer defensieve ploegen hebben ze echt moeite gehad om te scoren. Villarreal gisteren was vergelijkbaar met Atlético's spelopvatting. Verder hebben ze 90 minuten gevochten tegen een muur van Sevilla. Ik acht het vrijwel onmogelijk dat het soms labiele PSV dat vol kan houden. Atléti kan op werkelijk ieder moment scoren. Tegen Rayo winnen ze ook door twee doelpunten in de 88e en 90e minuut met 0-2, zo simpel is het bij hen.
Met alle respect: Atlético is van een heel andere orde dan CSKA/Man United/Wolfsburg.
Tegen een Atlético dat nu alleen nog de CL als optie heeft om te presteren, lijkt me dat een boeiende uitdaging.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:29 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zo kijk ik er ook naar. Maar wel met een kanttekening, namelijk dat PSV nu verder is dan in de groepsfase en we eigenlijk niet goed weten wat dat Europees betekent. Natuurlijk wint Atletico 9 van de 10 keer van een Nederlandse topclub, maar ik blijf erbij dat deze selectie van PSV on-Eredivisie sterk is.
Ik denk niet dat ze een goede kans maken, ik denk wel dat met een goed tactisch plan een gelijk spel mogelijk is.
Het zal geen eitje worden nee.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:30 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Tegen een Atlético dat nu alleen nog de CL als optie heeft om te presteren, lijkt me dat een boeiende uitdaging.
Hier kan ik me zeker in vinden. Ik blijf dan ook bij mijn 1-1 en in de uitwedstrijd is er iets heel magisch nodig om door te gaan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat een doelpuntje wel mogelijk is en 1-1 ook wel mogelijk is, misschien zelfs 0-0.
Ik heb al genoeg wedstrijden van ze gezien in de afgelopen maanden en alleen tegen zeer defensieve ploegen hebben ze echt moeite gehad om te scoren. Villarreal gisteren was vergelijkbaar met Atlético's spelopvatting. Verder hebben ze 90 minuten gevochten tegen een muur van Sevilla. Ik acht het vrijwel onmogelijk dat het soms labiele PSV dat vol kan houden. Atléti kan op werkelijk ieder moment scoren. Tegen Rayo winnen ze ook door twee doelpunten in de 88e en 90e minuut met 0-2, zo simpel is het bij hen.
Met alle respect: Atlético is van een heel andere orde dan CSKA/Man United/Wolfsburg.
Doe mij wat van dat spulquote:Op maandag 22 februari 2016 22:57 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
4-0. Ik heb het gezegd. Bewondering kan op woensdagnacht geuit worden.
0-1/0-2quote:Op dinsdag 23 februari 2016 01:24 schreef Geo4kant het volgende:
Hopen datwe er niet met 5+ - 0 af gaan, ik denk 1-3
Op basis van wat denk je dat?quote:Op maandag 22 februari 2016 22:53 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Bronson/Herqules kijkt alleen Ajax
Ik denk dat scoren tegen hun al heel moeilijk wordt maar laat me graag verrassen, qua strijd en focus was PSV juist goed in de CL tot nu toe in tegenstelling tot de competitie.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 00:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mwah, ze hebben al een tijdje geen slechte wedstrijden meer afgeleverd. Laatste puntenverlies dateert alweer van speelronde 16 toen ze met 1-1 gelijkspeelden tegen Roda JC.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat scoren tegen hun al heel moeilijk wordt maar laat me graag verrassen, qua strijd en focus was PSV juist goed in de CL tot nu toe in tegenstelling tot de competitie.
Dat klopt maar dat doet toch niets af aan die feiten, jij noemt ze labiel, dat zijn ze in de CL nog niet geweestquote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Mwah, ze hebben al een tijdje geen slechte wedstrijden meer afgeleverd. Laatste puntenverlies dateert alweer van speelronde 16 toen ze met 1-1 gelijkspeelden tegen Roda JC.
In de Liga heeft Atlético pas 11 tegengoals waarvan vier door FC Barcelona.
Feit blijft dat Manchester United en Wolfsburg aan een weinig imponerend seizoen bezig zijn. Deze tegenstander is van een compleet andere orde.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat doet toch niets af aan die feiten, jij noemt ze labiel, dat zijn ze in de CL nog niet geweest
quote:Gastón Pereiro hoopt morgen aan te treden tegen de club waar jongens in Uruguay van dromen: Atlético Madrid.
Daar was hij vorige zomer ineens, samen met zijn Uruguayaanse zaakwaarnemer Paco Casal. Na maanden van scouten en onderhandelen zou Gastón Pereiro in het Philips Stadion een contract bij PSV tekenen. PSV smeedde het ijzer toen het heet was, maar wat was er een engelengeduld nodig om alle contactpunten aan elkaar te solderen.
Een tafereel op de parkeerplaats bij het stadion tijdens de onderhandelingen leek wel een schilderij. Pereiro keek droevig omdat hij dolgraag voor PSV wilde spelen en er maar geen uitzicht was op een oplossing. Technisch manager Marcel Brands en Casal kwamen er niet uit en dat was van de gelaten goed af te lezen. Pas na ruim een dag schudden ze elkaar écht de hand en kon Pereiro een krabbel zetten. "Ik heb me er niet te veel mee bemoeid, maar vond het zelf ook wel spannend hoor", zegt hij ruim een half jaar later wat schuchter. "Onderhandelingen voeren is niet echt iets voor mij. Ik ben heel blij dat het na zo lang wachten gelukt is en dat ik voor deze club mocht spelen."
Taalbarrière
Schuchter, ja dat woord past wel een beetje bij Pereiro. "Ik ben inderdaad niet een jongen die het hoogste woord heeft. In Uruguay was ik wat expressiever, maar ook daar hield ik me meestal rustig. Mijn houding hier heeft natuurlijk ook met de taalbarrière te maken. Nederlands leren is op dit moment nog moeilijk, al begrijp ik wel een aantal voetbaltermen. Ik zet nu vol in op Engels en volg lessen om de communicatie snel te verbeteren. Het is een universele taal die iets makkelijker te leren is en die me in de toekomst overal van pas komt. Ik ben vaak aangewezen op Héctor (Moreno, red.), Andrés (Guardado, red.) en Santi (Santiago Arias, red.). Ze helpen me met taalproblemen of andere praktische dingen en we hebben het geluk dat onze levenspartners veel met elkaar optrekken en elkaar goed verstaan. Doordeweeks gaan we regelmatig samen eten in de stad, soms met zijn allen. Zelf leef ik met mijn vriendin in Eindhoven en mijn ouders zijn nu twee keer kort over geweest. Mijn vriendin en ik zijn samen uit Uruguay gekomen en moeten nu onze weg vinden in dit koude land", zegt hij met een vies gezicht.
"We hebben het goed in Eindhoven. Mijn moeder is in de zomer bij PSV-Feyenoord geweest, waarin ik ook nog kort heb gespeeld. Daarna had ik lang niet altijd een basisplek en daar heb ik het best moeilijk mee. Ik snap wel dat de trainer verschillende goede aanvallers in de selectie heeft en ook voor verschillende speelstijlen kiest. Dat legt hij altijd goed uit. Ik wil zelf altijd voetballen en daarom is het soms toch lastig om te accepteren. Dat we in een superspannende strijd om het kampioenschap zitten en ook in de Champions League presteren, maakt wel iets goed. Daardoor is iedereen bij de les en kan niemand verzaken."
Pereiro is sterk in kleine ruimtes, viel sinds zijn komst naar Eindhoven op. "Ik zwerf graag rond de spits, dat is mijn favoriete en misschien ook wel natuurlijke positie. In principe kan ik ook in de punt van de aanval uit de voeten, maar ik vind het fijn als een andere spits de gaten trekt. Vanaf mijn vierde ben ik altijd met voetbal bezig geweest, maar tot laat in mijn tienerjaren ook naar school gegaan. Mijn ouders hadden allebei een goede baan en vonden het belangrijk dat ik me ook zou ontwikkelen buiten het veld."
Supertalent
Zijn vader bouwde een taxibedrijf op en is daarnaast verzekeringsagent. Ook zijn moeder heeft een baan bij een verzekeraar. "Mijn zus en ik hebben geluk gehad. We komen gewoon uit een heel normaal gezin en hebben thuis alle ruimte gekregen." Het voetbaltalent van Pereiro was niet te missen. Met het verstrijken van de jaren ging hij meer en meer als supertalent gelden. Zelfs FC Barcelona-aanvaller Luis Suárez sprak zich afgelopen zomer uit over zijn overgang naar PSV. "We hebben elke week wel een paar keer contact en hij houdt in de gaten hoe ik het in Eindhoven doe. Heel bijzonder dat hij dat wil doen."
Had Suárez hem niet liever bij zijn voormalige club Ajax gezien? "Voorzover ik weet, heeft Ajax nooit belangstelling voor me getoond. Vanaf het begin is Luis altijd heel enthousiast geweest over PSV en hij gaf aan dat de opleiding van de club als zeer goed bekend staat." Uitgerekend Ajax deed hij dit seizoen nog het meeste pijn. Hij schoot PSV opnieuw naar winst in dé competitietopper in Amsterdam. Kan hij het morgen ook in de Champions League? "Of ik speel, weet ik nu nog niet. Atlético Madrid, dat is een ploeg waar je als Uruguayaans jongetje van droomt. Het is mijn ambitie om ooit in Spanje actief te zijn, maar eerst wil ik nog een lange periode beter worden en wekelijks spelen in Nederland."
Kwart finale tegen gent gaat natuurlijk nooit gebeuren. De Uefa zorgt uiteraard dat sterke tegen zwakke moeten, zodat de halve finale veel spannender is en bijvoorbeeld barca, psg, real en bayern er niet vroeg uit liggenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:46 schreef XL het volgende:
Ik denk niet dat PSV de kwaliteit heeft om echt beter te zijn, maar het is niet altijd het beste team dat wint. Toch denk ik dat het een klassiek voorbeeldje Nederlands voetbal gaat zijn, waarbij we bewondering oogsten voor het vertoonde spel. We echter toch verliezen, omdat die Spanjaarden slimmer zuigen, rode kaarten aannaaien, provoceren. De commentator noemt het dan gehaaid en leert ons dat PSV niet zo Europees ervaren of volwassen is als Madrid. Twee weken later is dan de formaliteit.
Als PSV echter niet verliest morgen, dan zie ik ze over 2 wedstrijden ook wel winnen. Je hebt dan mazzel nodig. Thuis 0-0 en dan uit een overtreding op de flank in de 10de minuut, 40 meter van het doel maar gewoon voor de pot slingeren, keeperfoutje en 0-1 vervolgens uitcounteren. Steeds meer toenemende druk en dan kan zoiets. Vervolgens kwart finale tegen AA Gent. Je hebt gewoon mazzel nodig
Owoowow!!!! Noem jij PSV nu 'zwak'!!1!!!1!quote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:39 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Kwart finale tegen gent gaat natuurlijk nooit gebeuren. De Uefa zorgt uiteraard dat sterke tegen zwakke moeten, zodat de halve finale veel spannender is en bijvoorbeeld barca, psg, real en bayern er niet vroeg uit liggen
relatief gezien wel jaquote:Op dinsdag 23 februari 2016 09:41 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Owoowow!!!! Noem jij PSV nu 'zwak'!!1!!!1!
Nepsupporter!!!1!!
Zekerquote:Op dinsdag 23 februari 2016 08:41 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Feit blijft dat Manchester United en Wolfsburg aan een weinig imponerend seizoen bezig zijn. Deze tegenstander is van een compleet andere orde.
Cocu zal toch zelf ook wel Spaans spreken?quote:
Van die paar jaar bij barcelona ?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Cocu zal toch zelf ook wel Spaans spreken?
Viel mij ook op ja, blijkbaar dus niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:43 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Cocu zal toch zelf ook wel Spaans spreken?
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:43 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Van die paar jaar bij barcelona ?
quote:Andrés Guardado besloot afgelopen zomer voor PSV Eindhoven te kiezen. Een groot voordeel was het feit dat Phillip Cocu de Spaanse taal machtig is. Cocu speelde in het verleden jarenlang voor FC Barcelona.
"Dat ik goed met Phillip kan praten, is van enorm belang. Ik vond Sami Hyypiä bij Bayer Leverkusen ook een aardige man, maar ik kon niet goed met hem communiceren. Dat maakte het zoveel moeilijker. Phillip kan mij tot in de detail vertellen wat hij wil en wat er leeft in de groep. Een voetballer moet zich aanpassen aan de club en de mensen, maar het is heel prettig in ieder geval één iemand te hebben met wie je altijd even in je eigen taal kunt spreken."
6 jaar, volgens de VI.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:43 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Van die paar jaar bij barcelona ?
En vrijwel geen wedstrijd gemist en jaren aanvoerder geweest. Dus geloof maar dat Cocu Spaans spreekt.quote:
Als je na 6 jaar nog geen Spaans kunt, dan is dat wel vrij treurig. Zeker in een land waar niet iedereen Engels spreekt.quote:
Er zijn genoeg mensen die hier al hun hele leven wonen, maar nog geen woord fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:47 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Als je na 6 jaar nog geen Spaans kunt, dan is dat wel vrij treurig. Zeker in een land waar niet iedereen Engels spreekt.
(maar volgens mij spreekt hij het dus wel)
Dat is dan ook vrij treurig.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:49 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die hier al hun hele leven wonen, maar nog geen woord fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken.
Ik zou zeggen dat het juist een compliment voor de Spanjaarden is als Cocu nu wel gewoon Spaans zou spreken. Mensen vinden het toch ook altijd leuk als een oud-eredivisievoetballer nog een woordje Nederlands spreekt?quote:Maar zoals badder me net quote, als hij echt zo goed spaans kan, snap ik niet dat die tolk nodig is. Misschien verplicht vanwege alle andere reporters?
Nog eentje dan over zijn Spaans.quote:EINDHOVEN - Terwijl assistent-trainer Jan Wouters van PSV halverwege de training in het Nederlands de oefening uitlegt, schuifelt Phillip Cocu rustig naar de aan de rand van het veld staande Edison Méndez.
In het Spaans verklaart Cocu vervolgens wat Wouters allemaal zegt. Begrijpend knikt de middenvelder uit Ecuador het hoofd. De oefening verloopt daarop zonder enige hapering.
Later, na bijna 2,5 uur intensieve training onder leiding van interim-coach Dwight Lodeweges, noemt Cocu zijn Spaanstaligheid, opgedaan als speler van FC Barcelona, een ‘bijkomstigheid’.
Maar hoe hij het wendt of keert, de Spaanstaligen in de selectie van de Eindhovenaren vinden het uitermate prettig dat ze voor het eerst sinds Ronald Koeman weer iemand in de technische staf hebben die hen verstaat en begrijpt. Op zijn eerste dag als assistent-trainer bij het eerste van PSV lijkt Cocu zijn toegevoegde waarde al dubbel en dwars te hebben bevestigd.
Nog niet zo lang geleden stond Cocu niet voor, maar tussen dezelfde PSV’ers. Veel spelers kent hij nog van zijn actieve profcarrière. Dat is een voordeel, zegt de voormalige international. ,,Zij weten hoe ik in elkaar zit en ik ken hen,’’ vertelt Cocu, terwijl hij voor het eerst na een oefensessie op weg is naar de trainerskleedkamer. ,,Ik heb het gevoel dat iedereen het prettig vindt dat ik erbij ben gekomen.’’
Daarom ook vroeg algemeen directeur Jan Reker aan Cocu, in het kader van de cursus Coach Betaald Voetbal stagiair bij de A-jeugd van PSV, of hij geen zin had om na het vertrek van Huub Stevens deel uit te maken van de technische staf.
,,Dit is een mooie stap,’’ zegt Cocu, die tevens assistent-bondscoach blijft. ,,Ik kan de club helpen en tevens leer ik hier weer van. Werken bij de jeugd heb ik opgegeven. Het was voor mij of dit of dat. Nee, een speciale rol heb ik niet gekregen. Ik ben assistent van Dwight en samen met Jan ondersteun ik de hoofdtrainer. Met elkaar gaan we er alles aan doen om er een mooi seizoen van te maken.’’
Voorlopig is het een parttime baan voor de rest van het seizoen. ,,Ik ga me niet vastpinnen op de toekomst. Het is in ieder geval uitgesloten dat ik volgend seizoen, indien ik slaag voor de cursus, de hoofdtrainer van PSV wordt. Voor mezelf heb ik een andere weg uitgestippeld en het is te vroeg om hier in Eindhoven te beginnen. Eerst moet ik nog veel leren. Komend jaar wil ik me richten op de voorbereiding op het WK, mits we ons daarvoor plaatsen.’’
Eén ding weet Cocu inmiddels wel: het trainen van een ploeg vindt hij leuk. ,,Voordat ik aan de cursus begon, vroeg ik me af of ik in het vak wel plezier zou vinden. Dat héb ik. Anders had ik ook niet de stap gemaakt naar het eerste elftal.’’
Tuurlijk, maar er zitten ook nederlandse reporters tussen die misschien echt geen woord spaans kunnen, en aangezien die toch ook een leuk verhaaltje willen typen, zal het daarvoor wel gedaan wordenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:50 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Dat is dan ook vrij treurig.
[..]
Ik zou zeggen dat het juist een compliment voor de Spanjaarden is als Cocu nu wel gewoon Spaans zou spreken. Mensen vinden het toch ook altijd leuk als een oud-eredivisievoetballer nog een woordje Nederlands spreekt?
Hij geeft de persconferentie ook voor de Nederlandse fans. Volstrekt logisch dat hij niet twee keer hetzelfde verhaal in een andere taal gaat zitten vertellen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:49 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die hier al hun hele leven wonen, maar nog geen woord fatsoenlijk Nederlands kunnen spreken.
Maar zoals badder me net quote, als hij echt zo goed spaans kan, snap ik niet dat die tolk nodig is. Misschien verplicht vanwege alle andere reporters?
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:51 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar er zitten ook nederlandse reporters tussen die misschien echt geen woord spaans kunnen, en aangezien die toch ook een leuk verhaaltje willen typen, zal het daarvoor wel gedaan worden
Ook echt een non-discussie dit eigenlijkquote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hij geeft de persconferentie ook voor de Nederlandse fans. Volstrekt logisch dat hij niet twee keer hetzelfde verhaal in een andere taal gaat zitten vertellen.
Daarbij, zo'n tolk zal het verhaal veel exacter kunnen vertalen dan Cocu zelf. Je ziet ook dat hij wel degelijk aandachtig luistert naar wat de tolk zegt. Hij verstaat dat echt wel hoor.
Denk ook niet dat er op het middenveld de meeste klappen gaan vallen. Onze verdediging is (denk ik) een maatje of 2 te klein voor de aanval van Atletico. Tel daar bij op dat onze aanval waarschijnlijk ook maar heeel weinig ruimte krijgt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
[..]
Ook echt een non-discussie dit eigenlijkMaar goed, een middenveld met Van Ginkel, Guardado en Pröpper. Wat mij betreft een droommiddenveld, ware het niet dat Guardado nog maar net fit is.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat dit middenveld nauwelijks onderdoet voor dat van Atletico.
En zoals verwacht wordt Hendrix de dupe van de komst van van Ginkel. Dat vind ik wel echt zonde.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
[..]
Ook echt een non-discussie dit eigenlijkMaar goed, een middenveld met Van Ginkel, Guardado en Pröpper. Wat mij betreft een droommiddenveld, ware het niet dat Guardado nog maar net fit is.
Maar eerlijk gezegd vind ik dat dit middenveld nauwelijks onderdoet voor dat van Atletico.
Guardado weggestuurd bij Valencia, Van Ginkel geen basisspeler bij Stoke en Pröpper die voor het eerst tegen zo'n goede tegenstander speelt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
Overschatte speler, dus prima.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En zoals verwacht wordt Hendrix de dupe van de komst van van Ginkel. Dat vind ik wel echt zonde.
Natuurlijk snap ik de keuze voor dit middenveld prima, maar ergens knaagt het wel.
Koke alleen neukt ze al allemaal de moeder. Da's de op 1 na beste middenvelder van het Spaanse elftal wat mij betreft.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:00 schreef Sked het volgende:
[..]
Guardado weggestuurd bij Valencia, Van Ginkel geen basisspeler bij Stoke en Pröpper die voor het eerst tegen zo'n goede tegenstander speelt.
Maar dat zal inderdaad niet veel onderdoen voor een middenveld met Gabi, Koke e.d.
Iniesta, Busquets, Silva, Isco, Cazorla. Toch allemaal net iets beter.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Koke alleen neukt ze al allemaal de moeder. Da's de op 1 na beste middenvelder van het Spaanse elftal wat mij betreft.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:04 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Iniesta, Busquets, Silva, Isco, Cazorla. Toch allemaal net iets beter.
Onzin. Potentie genoeg, ik hoop dat Cocu hem in de Eredivisie in ieder geval zijn minuten blijft geven.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Overschatte speler, dus prima.
ach laat ze toch hopen man. Wij weten wel beter.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:03 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoe wil je überhaupt scoren tegen Atlético. Krijgen überhaupt extreem weinig schoten op doel tegen.
Bruma van afstand natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:03 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoe wil je überhaupt scoren tegen Atlético. Krijgen überhaupt extreem weinig schoten op doel tegen.
Sorryquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ach laat ze toch hopen man. Wij weten wel beter.
twitter:JeroenKapteijns twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:17:48Achttien camera's voor pc Cocu en Pröpper, waar het er bij Europa Leaguewedstrijd vaak maar drie of vier waren https://t.co/o8ihyDzyoC reageer retweet
twitter:paulpostman twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:27:3820 cameraploegen in afwachting van Phillip Cocu en Davy Pröpper voor PC. #psvatl #ob https://t.co/TyZTKpE82z reageer retweet
Iemand liegt hier. Zeg het maar jongens; Wie vertrouwen we het meest?twitter:RikElfrink twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:28:0621 camerateams en tientallen journalisten zitten klaar voor de PSV-persconferentie van Phillip Cocu en Davy Pröpper. https://t.co/UcF7B9jPkS reageer retweet
Van die 3 ziet Rik eruit alsof hij de meeste moeite zal hebben met tellen dus hij valt in ieder geval af.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:15 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik word gek.twitter:JeroenKapteijns twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:17:48Achttien camera's voor pc Cocu en Pröpper, waar het er bij Europa Leaguewedstrijd vaak maar drie of vier waren https://t.co/o8ihyDzyoC reageer retweet
twitter:paulpostman twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:27:3820 cameraploegen in afwachting van Phillip Cocu en Davy Pröpper voor PC. #psvatl #ob https://t.co/TyZTKpE82z reageer retweet
Iemand liegt hier. Zeg het maar jongens; Wie vertrouwen we het meest?twitter:RikElfrink twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:28:0621 camerateams en tientallen journalisten zitten klaar voor de PSV-persconferentie van Phillip Cocu en Davy Pröpper. https://t.co/UcF7B9jPkS reageer retweet
Dat is inderdaad zonde, Hendrix was ook prima geweest.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:56 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En zoals verwacht wordt Hendrix de dupe van de komst van van Ginkel. Dat vind ik wel echt zonde.
Natuurlijk snap ik de keuze voor dit middenveld prima, maar ergens knaagt het wel.
Rikkert is van de feiten en statistiekjes dus ik kies de kant van Rikkert.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:15 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik word gek.twitter:JeroenKapteijns twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:17:48Achttien camera's voor pc Cocu en Pröpper, waar het er bij Europa Leaguewedstrijd vaak maar drie of vier waren https://t.co/o8ihyDzyoC reageer retweet
Deze 'discussie' (was het een discussie?) hebben we al eerder gehad. Ik vind laatstgenoemde spelers niet zo goed als jij ze vindt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:00 schreef Sked het volgende:
[..]
Guardado weggestuurd bij Valencia, Van Ginkel geen basisspeler bij Stoke en Pröpper die voor het eerst tegen zo'n goede tegenstander speelt.
Maar dat zal inderdaad niet veel onderdoen voor een middenveld met Gabi, Koke e.d.
Die van de Telegraaf is sowieso dommer dan een varken dus die kunnen we afstrepenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:15 schreef Lange_Lans het volgende:
Paul Postma maakt op mij altijd wel een goede indruk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Die van de Telegraaf is sowieso dommer dan een varken dus die kunnen we afstrepen
Zo gaan we volgens Paul 4-4-2 spelen.twitter:paulpostman twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 15:10:08We zijn er uit. Zoet; Arias, Bruma,Moreno, Willems; Pröpper, Hendrix, Guardado, v Ginkel; Locadia, Pereiro. #psvatl #ob reageer retweet
Lijkt mij ook ja.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:04 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Iniesta, Busquets, Silva, Isco, Cazorla. Toch allemaal net iets beter.
Raarrrrrquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:21 schreef Lange_Lans het volgende:
Zo gaan we volgens Paul 4-4-2 spelen.twitter:paulpostman twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 15:10:08We zijn er uit. Zoet; Arias, Bruma,Moreno, Willems; Pröpper, Hendrix, Guardado, v Ginkel; Locadia, Pereiro. #psvatl #ob reageer retweet
Liever Narsingh ipv Locadia, maar verder een opstelling waar ik ook voor zou kiezen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:21 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik zie de logica wel. Maar ik zou Locadia weglaten en Pereiro in de spits zetten. Guardado hangend op links.quote:
Stevig middenveld zodat het gevaar van de flanken moet komen van de heren Arias en Willems.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:21 schreef Lange_Lans het volgende:
Best mogelijke opstelling.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:21 schreef Lange_Lans het volgende:
die optie kwam in het AD een paar dagen geleden ook al voorbij, niet heel gek want aan de snelheid van Narsingh heb je weinig aangezien we weinig ruimte zullen krijgenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:21 schreef Lange_Lans het volgende:
Tsjah, we hebben dit moment geen andere spits.quote:
Nee hoor:quote:
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:54 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:16 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zonde, Hendrix was ook prima geweest.
Ik vind dat hij er op de flank weinig van bakt, maar als hij in de spits staat zie je hem nog minder. De laatste weken werkt hij wel hard op de flank en heeft hij vaak de bal. Het is dus niet dat je dan met 10 man speelt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:31 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Tsjah, we hebben dit moment geen andere spits.
Maar ik vind het erger dat hij in de Eredivisie op de flanken blijft, je speelt telkens met 10 man
Hij moet met zijn fysiel de duels aangaan met die beesten achterin , en Pereiro er omheen .quote:
Shit. Die had ik even gemist. Keek alleen naar de voorste 6 eerlijk gezegd. 4-4-2 lijkt me inderdaad een goed idee, maar dan inderdaad wel met een andere linksback.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Jawel, want Willems staat in de opstelling. Eerder deze week vond je dat een absolute no-go.
de laatste die een voorzet van de vleugels kan geven eruit?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Shit. Die had ik even gemist. Keek alleen naar de voorste 6 eerlijk gezegd. 4-4-2 lijkt me inderdaad een goed idee, maar dan inderdaad wel met een andere linksback.
Ja, neem het even te letterlijkquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:34 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik vind dat hij er op de flank weinig van bakt, maar als hij in de spits staat zie je hem nog minder. De laatste weken werkt hij wel hard op de flank en heeft hij vaak de bal. Het is dus niet dat je dan met 10 man speelt.
Dat je soms zou willen dat hij niet in het veld staat omdat je met 10 man beter af bent, dat is een tweede.
Maar goed, welke spitsen zitten er op de bank? Scamacca? Beto da silva? Zal wel niet....
Er vanuitgaande dat Guardado links op net middenveld speelt en Propper of van Ginkel rechts, en wetende dat Atletico met een hangende rechtsbuiten speelt, vind ik Willems een aardige keuze. Iemand moet die ballen toch de 16 inslingeren.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:37 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Shit. Die had ik even gemist. Keek alleen naar de voorste 6 eerlijk gezegd. 4-4-2 lijkt me inderdaad een goed idee, maar dan inderdaad wel met een andere linksback.
Voorzetten geven tegen Atletico gaat tegen zo'n goede verdediging sowieso niet werken denk ik. Het doelpunt moet uit het centrum komen. Perreiro is een creatieve speler die met een individuele actie een wedstrijd kan beslissen en Locadia heeft een geweldig schot.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
de laatste die een voorzet van de vleugels kan geven eruit?
Klopt. Ik hoop dat hij in een 4-4-2 met Pereiro die kaatsrol eens goed kan vervullen. Al vind ik zijn passing doorgaans verschrikkelijk ruk.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:40 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ja, neem het even te letterlijk![]()
Feit is dat Locadia geen toegevoegde waarde meer heeft dan enkel een pion waar je naar kan kaatsen en die ook nog eens veel kansen om zeep helpt.
Jij denkt dat voorzetten überhaupt gaan werken tegen Atletico?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:40 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Er vanuitgaande dat Guardado links op net middenveld speelt en Propper of van Ginkel rechts, en wetende dat Atletico met een hangende rechtsbuiten speelt, vind ik Willems een aardige keuze. Iemand moet die ballen toch de 16 inslingeren.
Het zijn natuurlijk wel voorzetten van de buitencategorie.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:41 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Jij denkt dat voorzetten überhaupt gaan werken tegen Atletico?
Hardop gelachen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:41 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Voorzetten geven tegen Atletico gaat tegen zo'n goede verdediging sowieso niet werken denk ik. Het doelpunt moet uit het centrum komen. Perreiro is een creatieve speler die met een individuele actie een wedstrijd kan beslissen en Locadia heeft een geweldig schot.
Op het middenveld heb je dan nog Pröpper en Van Ginkel die een doelpunt zouden kunnen maken.
Willems kan uitzonderlijk goed plaatsen en mocht er ruimte ontstaan in een counter, dan is het wel handig als je zo iemand hebt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:41 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Jij denkt dat voorzetten überhaupt gaan werken tegen Atletico?
Ja, en kijk eens naar zij hit/miss ratio. Die is niet zomaar het hoogste van de hele Eredivisie, daar staat geen maat op.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:44 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Waarom? Hij heeft al de nodige schoten van afstand gescoord?
Ja maar nu heb je dus niemand om ze in te koppen, want ik vind Locadia geen goede kopper.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:43 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Willems kan uitzonderlijk goed plaatsen en mocht er ruimte ontstaan in een counter, dan is het wel handig als je zo iemand hebt.
Je moet het ook durven. Kijk eens naar Sneijder's of Ronaldo's hit/miss ratio. Die schieten 10 keer per wedstrijd op doel. Sneijder schiet ook de helft van de ballen de tweede ring in, maar als je het maar vaak genoeg probeert valt hij vanzelf een keer binnen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:45 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ja, en kijk eens naar zij hit/miss ratio. Die is niet zomaar het hoogste van de hele Eredivisie, daar staat geen maat op.
Hij heeft idd een goed schot, strak, hard.. Maar hij komt niet vaak meer in die positie, meestal door geklungel van hemzelfquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:44 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Waarom? Hij heeft al de nodige schoten van afstand gescoord?
Als je in de ruimte goed plaatst dan hoef je niet altijd te koppen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:46 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ja maar nu heb je dus niemand om ze in te koppen, want ik vind Locadia geen goede kopper.
Er valt doorgaans ook weinig te koppen op de flanken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:46 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ja maar nu heb je dus niemand om ze in te koppen, want ik vind Locadia geen goede kopper.
Daar moet ik je gelijk in hebben. Maar het is een van de weinigen die een bal nog loeihard en strak in het doel kan jagen. Met links en rechts.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:48 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hij heeft idd een goed schot, strak, hard.. Maar hij komt niet vaak meer in die positie, meestal door geklungel van hemzelf
http://www.eredivisie.nl/statistieken/aanvalquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:48 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Je moet het ook durven. Kijk eens naar Sneijder's of Ronaldo's hit/miss ratio. Die schieten 10 keer per wedstrijd op doel. Sneijder schiet ook de helft van de ballen de tweede ring in, maar als je het maar vaak genoeg probeert valt hij vanzelf een keer binnen.
Clasie schoot bijvoorbeeld nooit op doel.
Dat gaat niet lukken tegen zo'n goede verdediging.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Als je in de ruimte goed plaatst dan hoef je niet altijd te koppen.
PSV speelt niet vanavond, maar ze maken inderdaad gewoon een kans.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er valt doorgaans ook weinig te koppen op de flanken.
Trouwens, Luuk de Jong heeft ook vaak best veel kansen nodig om te scoren. Het goede nieuws is dat hij die kansen wel veel krijgt. Misschien geldt dat ook voor vanavonbd, met Locadia en Pereiro.
Kijk, PSV gaat natuurlijk sowieso die wedstrijd in als underdog, dus gewoon hopen dat PSV het eigen niveau weet te halen, en dat er dan wellicht iets te winnen valt, ofwel 1 punt met een gelijkspelletje, ofwel misschien zelfs wel de winst.
PSV heeft momenteel gewoon een uitstekend elftal dat lekker draait, dus ALS ze hun niveau halen, dan is er gewoon een kans.
Dit is niet waar.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:45 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ja, en kijk eens naar zij hit/miss ratio. Die is niet zomaar het hoogste van de hele Eredivisie, daar staat geen maat op.
Hij heeft dit jaar zijn niveau van vorige seizoenen nog niet gehaald, mee eens. Maar ik vind het nog steeds een betere spits dan Kramer, Havenaar, De Leeuw en al die andere middelmatige eredivisiespitsen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
http://www.eredivisie.nl/statistieken/aanval
6 goals uit 54 pogingen. By far, echt by far, de slechtste schutter in de Eredivisie.
Zie link hierboven. Van alle schutters met meer dan 50 doelpogingen doet hij het verreweg het slechtst.quote:
Dat stond er niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:55 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zie link hierboven. Van alle schutters met meer dan 50 doelpogingen doet hij het verreweg het slechtst.
Akkoord. Toch moet je behoorlijk zoeken om spelers te vinden die minder dan 1 op 9 lopen, zeker in de (sub)top van de Eredivisie.quote:
Ik ben geen fan, maar hij wordt nu gebruikt als flankspeler. Eigenlijk mag je hem dan niet allen op zijn doelpunten afrekenen. Maar ook op zijn assists. Daaruit kun je zijn rendement halen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:02 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Akkoord. Toch moet je behoorlijk zoeken om spelers te vinden die minder dan 1 op 9 lopen, zeker in de (sub)top van de Eredivisie.
Niet perse zo dat zijn schot slecht is, maar hij probeert het te vaak en vanuit de meest onmogelijke hoeken en overschat zichzelf gruwelijk op dat punt.
Als je ziet dat PSV verreweg de ploeg is die het meest creert in de Eredivisie, dan is 7 assists niet eens zo heel veel. Maar goed, hij scoort daarop niet heel slecht, dat is waar. Best goed zelfs, vergeleken met andere buitenspelers.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:15 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik ben geen fan, maar hij wordt nu gebruikt als flankspeler. Eigenlijk mag je hem dan niet allen op zijn doelpunten afrekenen. Maar ook op zijn assists. Daaruit kun je zijn rendement halen.
Ik maak daar wel eens grapjes over.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:22 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Als je ziet dat PSV verreweg de ploeg is die het meest creert in de Eredivisie, dan is 7 assists niet eens zo heel veel. Maar goed, hij scoort daarop niet heel slecht, dat is waar. Best goed zelfs, vergeleken met andere buitenspelers.
Maar hij zou zoveel beter kunnen als hij niet elke bal op doel zou rammen. En dat is ook waar de discussie over ging, zijn vermeende geweldige schot.
Het is 50%. Exact zelfs. De helft van zijn schoten is over of naast. Nu is dat niet zo gek, want dat hebben de meeste veelschutters wel.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:47 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik maak daar wel eens grapjes over.
Brands heeft ooit geroepen dat al zijn schoten tussen de palen zijn. En in het begin van zijn carrière klopte dat ook. Maar de laatste tijd is het naatje pet.
Pereiro heeft zoveel rust over zich dat bijna iedere kans wel op doel is. En in de meeste gevallen ook nog gemikt. Ik heb denk ik in tijden niet zo van een speler genoten als ik van Pereiro doe.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:50 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het is 50%. Exact zelfs. De helft van zijn schoten is over of naast. Nu is dat niet zo gek, want dat hebben de meeste veelschutters wel.
Maar goed. Nu mag hij mogelijk bliksemafleider zijn voor Pereiro. Ik ben benieuwd, heb er in elk geval veel zin in!
Best zonde dat je De Jong mist, want een 4-4-2 systeem met dat middenveld + De Jong als diepe spits en Pereiro erom heen is best nice. Jammer dat je dan zo'n kutploeg als Atlético loot.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:51 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Pereiro heeft zoveel rust over zich dat bijna iedere kans wel op doel is. En in de meeste gevallen ook nog gemikt. Ik heb denk ik in tijden niet zo van een speler genoten als ik van Pereiro doe.
Het is alleen te hopen dat hij dat piekniveau van hem ook wat vaker laat zien en uiteindelijk ergens een basisniveau vindt daar in de buurt.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:51 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Pereiro heeft zoveel rust over zich dat bijna iedere kans wel op doel is. En in de meeste gevallen ook nog gemikt. Ik heb denk ik in tijden niet zo van een speler genoten als ik van Pereiro doe.
De Jong tegen die slagers haalt ook niets uit. Ik denk dat je wellicht zelfs het beste zou kunnen spelen met zo een frommelkont als Jovelszoon.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:54 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Best zonde dat je De Jong mist, want een 4-4-2 systeem met dat middenveld + De Jong als diepe spits en Pereiro erom heen is best nice. Jammer dat je dan zo'n kutploeg als Atlético loot.
Guardado speelt neem ik aan als hangende linksbuiten, veruit beste keuze natuurlijk. Jammer dat Locadia dan speelt want Pereiro als spits is tien keer nuttiger met zijn techniek dan een Locadia die geen fuck snapt wat hij doet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:55 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
De Jong tegen die slagers haalt ook niets uit. Ik denk dat je wellicht zelfs het beste zou kunnen spelen met zo een frommelkont als Jovelszoon.
Pereiro zal om Locadia heen spelen, neem ik aan. Locadia voor het oorlog maken en Pereiro voor de techniek.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:57 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Guardado speelt neem ik aan als hangende linksbuiten, veruit beste keuze natuurlijk. Jammer dat Locadia dan speelt want Pereiro als spits is tien keer nuttiger met zijn techniek dan een Locadia die geen fuck snapt wat hij doet.
Probleem is dat Locadia geen controle over zichzelf heeft. Hij doet maar wat, geen overzicht en dat is juist wat je nodig hebt met die letterlijk een of twee kansjes die je gaat krijgen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:01 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Pereiro zal om Locadia heen spelen, neem ik aan. Locadia voor het oorlog maken en Pereiro voor de techniek.
Tja, wat dan? Je kunt niet met 1 aanvaller spelen? Met een 4-4-2, Guardado op links en Pereiro voorin moet je nog een aanvallende positie invullen. Toch maar Beto da Silvagod dan.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Probleem is dat Locadia geen controle over zichzelf heeft. Hij doet maar wat, geen overzicht en dat is juist wat je nodig hebt met die letterlijk een of twee kansjes die je gaat krijgen.
Tsja, zonder De Jong kan je natuurlijk weinig anders. Jozefzoon is de enige andere optie.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:07 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Tja, wat dan? Je kunt niet met 1 aanvaller spelen? Met een 4-4-2, Guardado op links en Pereiro voorin moet je nog een aanvallende positie invullen. Toch maar Beto da Silvagod dan.
Wel gewoon heel sterk in de bal, zeer functionele techniek etc. Luchtduels ga je toch niet winnen van die verdediging.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:14 schreef Doublepain het volgende:
Alsof Pereiro de verlosser is, die kan zomaar weer 90 minuten onzichtbaar zijn
Zeker maar enige vorm van zekerheid heeft ie nog niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:15 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wel gewoon heel sterk in de bal, zeer functionele techniek etc. Luchtduels ga je toch niet winnen van die verdediging.
Locadia ook niet, dus eigenlijk een invalide.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:20 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Zeker maar enige vorm van zekerheid heeft ie nog niet.
Zoals ik al zei, bij gebrek aan beter moeten we wel, Pereiro is niet eens een spits en toch roept iedereen om hem, hij kan wel lekker afmaken dat zeker.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:21 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Locadia ook niet, dus eigenlijk een invalide.
Hoe zouden de financiën er daar überhaupt hebben voorgestaan toen Simeone aantrad? Qua transfers hebben ze dunkt me gewoon een extreme winst.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:22 schreef hafcfan het volgende:
Ag je kan toch alleen maar winnen. Alle druk ligt bij hun. Hoeveel schulden heeft die club ook wel niet?
Voor Simeone verkochten ze de Gea en Aguero toch voor flink wat flappen of was ie toen al coach?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hoe zouden de financiën er daar überhaupt hebben voorgestaan toen Simeone aantrad? Qua transfers hebben ze dunkt me gewoon een extreme winst.
Simeone werd halverwege 2011/12 aangesteld en toen waren beiden al weg. 2011/12 was immers die magische PL-ontknoping.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:25 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Voor Simeone verkochten ze de Gea en Aguero toch voor flink wat flappen of was ie toen al coach?
ze hebben toch enorme verliezen gedraaid? Ze hadden enorme schulden opgebouwdquote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:24 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hoe zouden de financiën er daar überhaupt hebben voorgestaan toen Simeone aantrad? Qua transfers hebben ze dunkt me gewoon een extreme winst.
Ah, dat lossen ze makkelijk af na 2017quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze hebben toch enorme verliezen gedraaid? Ze hadden enorme schulden opgebouwd
Een Spaanse club met enorme schulden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ze hebben toch enorme verliezen gedraaid? Ze hadden enorme schulden opgebouwd
Kost ook niks zekerquote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ah, dat lossen ze makkelijk af na 2017
[ afbeelding ]
Dan staat er een nieuw stadion (RIP Vincente), geld komt naar binnen stromen dan.
Hij schoot er één lekker in. Nu vond ik zijn rust daarbij wel prachtig, maar we moeten nu niet doen of hij ineens wel een zekerheid is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:42 schreef Maartenfr12 het volgende:
Mocht er een penalty komen, dan neem ik aan dat Perreiro hem neemt trouwens? Moet gewoon de vaste penaltynemer worden.
Denk dat het persoonlijk is, ik heb het andersomquote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hij schoot er één lekker in. Nu vond ik zijn rust daarbij wel prachtig, maar we moeten nu niet doen of hij ineens wel een zekerheid is.
Daarbij heb ik een hekel aan mensen die strafschoppen nemen met nauwelijks een aanloop. Maar goed, dat is een persoonlijk ding.
Schijnt uit statistiek te blijken dat een aanloop heel lang, of heel kort (vrijwel uit stand) de meeste goals oplevert.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:50 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Denk dat het persoonlijk is, ik heb het andersom
Ik word ook altijd boos van een rare aanloop.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hij schoot er één lekker in. Nu vond ik zijn rust daarbij wel prachtig, maar we moeten nu niet doen of hij ineens wel een zekerheid is.
Daarbij heb ik een hekel aan mensen die strafschoppen nemen met nauwelijks een aanloop. Maar goed, dat is een persoonlijk ding.
Met hinkeltjes?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:54 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Ik word ook altijd boos van een rare aanloop.
Ik dacht altijd dat de hele lange aanloop vaak mis gaat, omdat je dan vaak gaat twijfelen tijdens het aanlopen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Schijnt uit statistiek te blijken dat een aanloop heel lang, of heel kort (vrijwel uit stand) de meeste goals oplevert.
Ik vind een korte aanloop altijd nonchalant overkomen. Maar goed, dat toont ook wel weer een bepaalde rust.
Zo een met horten en stoten, bah.quote:
Onderschatting ligt op de loer! Of ze kijken nooit videos, dat kan ook.twitter:RikElfrink twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 18:06:13Atlético bekeek geen beelden van #PSV, aldus Griezmann. Hij noemt De Jong en Moreno als bekendste spelers. https://t.co/x3qgPz4zlg reageer retweet
Die onderschatting lag eerder op de loer als ze wel beelden hadden gezien.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:10 schreef Rabieluh het volgende:
Onderschatting ligt op de loer!twitter:RikElfrink twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 18:06:13Atlético bekeek geen beelden van #PSV, aldus Griezmann. Hij noemt De Jong en Moreno als bekendste spelers. https://t.co/x3qgPz4zlg reageer retweet
Een penalty nemen zonder aanloop is wat mij betreft inderdaad het stomste wat je kunt doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:49 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Whutquote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:14 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Schuine aanloop vanaf randje 16, en een vaste hoek.
Welnee joh, zo doen de kneusjes dat. Gewoon wachten tot de keeper een hoek kiest en dan schieten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:14 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Een penalty nemen zonder aanloop is wat mij betreft inderdaad het stomste wat je kunt doen.
Schuine aanloop vanaf randje 16, en een vaste hoek. Dat is de manier.
Griezmann draait die beentjes van Bruma toch in de knoop, niks mis mee.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:10 schreef Rabieluh het volgende:
Onderschatting ligt op de loer! Of ze kijken nooit videos, dat kan ook.twitter:RikElfrink twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 18:06:13Atlético bekeek geen beelden van #PSV, aldus Griezmann. Hij noemt De Jong en Moreno als bekendste spelers. https://t.co/x3qgPz4zlg reageer retweet
twitter:bart_hoffman twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 18:15:54Atlético heeft moeite met scoren. In drie van de laatste zeven wedstrijden lukte dat niet. En in de competitie slechts 35x in 25 duels. reageer retweet
En dan pakt ie geel en is hij er de 2e wedstrijd niet bijquote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Griezmann draait die beentjes van Bruma toch in de knoop, niks mis mee.
En als ie blijft staan, schiet je gewoon niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Welnee joh, zo doen de kneusjes dat. Gewoon wachten tot de keeper een hoek kiest en dan schieten.
Ah de bekende Lex Immers tactiek.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
En als ie blijft staan, schiet je gewoon niet.
Heb je dat op YouTube geleerd?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:14 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Een penalty nemen zonder aanloop is wat mij betreft inderdaad het stomste wat je kunt doen.
Schuine aanloop vanaf randje 16, en een vaste hoek. Dat is de manier.
Als je dat kunstje kunt werkt het, maar je schot zal in de meeste gevallen wel minder goed geplaatst zijn. Zie je bijvoorbeeld ook bij Hazard, die zijn penalties op die manier neemt. Je moet in een fractie van een seconde reageren op de beweging van de keeper, waardoor de bal vermoedelijk meer door het midden gaat.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Welnee joh, zo doen de kneusjes dat. Gewoon wachten tot de keeper een hoek kiest en dan schieten.
Een vaste hoek hebben als penaltyspecialist komt je eigenlijk alleen op amateurniveau mee weg, Hans.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:39 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Als je dat kunstje kunt werkt het, maar je schot zal in de meeste gevallen wel minder goed geplaatst zijn. Zie je bijvoorbeeld ook bij Hazard, die zijn penalties op die manier neemt. Je moet in een fractie van een seconde reageren op de beweging van de keeper, waardoor de bal vermoedelijk meer door het midden gaat.
Je kunt toch een paar weken trainen op bijvoorbeeld de linkerhoek? Als je dan in een wedstrijd gescoord hebt in die hoek, train je weer alleen op de rechterhoek. Zo wissel je af.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Een vaste hoek hebben als penaltyspecialist komt je eigenlijk alleen op amateurniveau mee weg.
Letterlijk alle penaltyspecialisten kunnen wachten op wat de keeper doet en in de laatste milliseconden de bal nog de andere kant op sturen. Maar jij zal het wel beter weten.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:42 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Je kunt toch een paar weken trainen op bijvoorbeeld de linkerhoek? Als je dan in een wedstrijd gescoord hebt in die hoek, train je weer alleen op de rechterhoek. Zo wissel je af.
(Of gewoon afwisselend trainen en pas voor je aanloop beslissen in welke hoek je hem gaat schieten. Maar dus niet wachten op wat de keeper doet.)
Ik wou net zeggen, dat stelt me toch wel erg teleur.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:47 schreef GGMM het volgende:
Mensen die denken het wel beter te weten dan Caland.
Ik ben geneigd het eens te zijn maar Caland, maar wacht toch even op Badder's mening. Die schijnt hoog te hebben gevoetbald.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:47 schreef GGMM het volgende:
Mensen die denken het wel beter te weten dan Caland.
Dat is simpelweg niet waar. Rickie Lambert die altijd als penaltykoning werd gezien, heeft altijd een lange aanloop en kiest meestal gewoon een vaste hoek.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Letterlijk alle penaltyspecialisten kunnen wachten op wat de keeper doet en in de laatste milliseconden de bal nog de andere kant op sturen.
Neymar als voorbeeld noemen, joejoejoejoe. Die neemt de penalty's extreem laconiek. Zou hem geen kut boeien of hij wel of niet raak schiet. Lekker uit stand doen, expres korte aanlopen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:49 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet waar. Rickie Lambert die altijd als penaltykoning werd gezien, heeft altijd een lange aanloop en kiest meestal gewoon een vaste hoek.
Voorbeeld van Van Persie heb ik ook al eerder genoemd. Die kiest ook altijd voor de aanloop al zijn hoek. Ronaldo ook.
Weet niet of je Neymar hebt gezien de laatste tijd? Die doet het op jouw manier en heeft al 4 keer op rij gemist.
Noem dan eens 3 penaltyspecialisten die hem op Caland's manier nemen? Dus wachten op wat de keeper doet en hem dan in de andere hoek schieten?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Neymar als voorbeeld noemen, joejoejoejoe. Die neemt de penalty's extreem laconiek. Zou hem geen kut boeien of hij wel of niet raak schiet. Lekker uit stand doen, expres korte aanlopen.
Slecht voorbeeld dus.
Gaat dit nog over PSV? Nee he...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:53 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Noem dan eens 3 penaltyspecialisten die hem op Caland's manier nemen? Dus wachten op wat de keeper doet en hem dan in de andere hoek schieten?
Sorry, maar het is een interessante discussie.quote:
Danku. Ik vind de penalties van Balotelli er ook altijd extreem risicovol uitzien. In het begin ging het vaak goed, maar op een gegeven moment kregen keepers het door. Inmiddels heeft hij er ook al wel een paar gemist.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:56 schreef tja77 het volgende:
Hoog in de hoek is statistisch de kleinste kans dat de keeper hem weet te stoppen. Kijk maar naar alle saves, zelden een bal hoger dan 1 meter op minder dan 30 cm van de paal.
Wachten tot de keeper een hoek kiest (Balotelli of Le-tissier variant) is erg risicovol. En heeft een even grote stopkans als een speler die vantevoren (wat ook per keer kan verschillen) een hoek heeft gekozen.
Overtoomquote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:53 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Noem dan eens 3 penaltyspecialisten die hem op Caland's manier nemen? Dus wachten op wat de keeper doet en hem dan in de andere hoek schieten?
Het is natuurlijk niet wachten totdat de keeper een hoek kiest. Het is hoek kiezen en mocht de keeper voordat je bij de penaltystip bent al richting een hoek bewegen (wat Cillessen altijd doet) hem nog de andere kant op sturen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:56 schreef tja77 het volgende:
Hoog in de hoek is statistisch de kleinste kans dat de keeper hem weet te stoppen. Kijk maar naar alle saves, zelden een bal hoger dan 1 meter op minder dan 30 cm van de paal.
Wachten tot de keeper een hoek kiest (Balotelli of Le-tissier variant) is erg risicovol. En heeft een even grote stopkans als een speler die vantevoren (wat ook per keer kan verschillen) een hoek heeft gekozen.
Dat wordt door bewegingswetenschappers nog steeds als even risicovol gezien als vantevoren een hoek bepalen, en daar de bal inrammen ongeacht wat de keeper doet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet wachten totdat de keeper een hoek kiest. Het is hoek kiezen en mocht de keeper voordat je bij de penaltystip bent al richting een hoek bewegen (wat Cillessen altijd doet) hem nog de andere kant op sturen.
Kortom: De Van Persie-penaltyquote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat wordt door bewegingswetenschappers nog steeds als even risicovol gezien als vantevoren een hoek bepalen, en daar de bal inrammen ongeacht wat de keeper doet.
Er zijn vast wel ergens statistieken van te vinden.
Overigens als je een penalty goed neemt, 1,5-2 meter hoog, 30 cm van de paal en hard ingeschoten. Is de keeper kansloos. Simpelweg omdat de bal buiten zijn bereik is. Over de grond 30cm. van de paal kan de keeper makkelijker bij.
Keeper zit ook geen enkele keer ook maar enigzins in de buurt. Als je elke dag een paar ballen oefent, zou iedere eredivisieclub minimaal 1 speler in de gelederen moeten hebben met een traptechniek waarmee je een soortgelijk resultaat haalt. Keeper komt telkens een meter te kort, dus als penaltynemer heb je marge.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:08 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Kortom: De Van Persie-penalty:
Voor dit soort ballen moet je volgens mij wel een hele goede trap hebben. Omdat een bal zuiver hoog schieten altijd moeilijker dan een laag schot is.
Het mooie is inderdaad dat de keeper bij alle 4 de penalties wel de goede hoek in duikt en voluit gestrekt gaat, maar simpelweg te kort komt. Van Persie neemt ze overigens niet altijd op deze manier, en heeft ook weleens gemist in zijn Arsenal en United-tijd. Maar die waren allemaal laag genomen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Keeper zit ook geen enkele keer ook maar enigzins in de buurt. Als je elke dag een paar ballen oefent, zou iedere eredivisieclub minimaal 1 speler in de gelederen moeten hebben met een traptechniek waarmee je een soortgelijk resultaat haalt. Keeper komt telkens een meter te kort, dus als penaltynemer heb je marge.
Zelfs als hij weet dat de bal daar komt, is hij nog steeds onbereikbaar. Pas als de keeper uit het midden gaat staan (pak em beet een meter meer richting de hoek waar de bal heengaat) heeft hij een kans. Het is namelijk onmogelijk uit stand een bal uit de kruising te pakken wanneer je vertrekt uit het midden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:09 schreef BadderHaring het volgende:
Geen raketwetenschap inderdaad dat hoog in de hoek het beste is. Helaas is dat ook verreweg het moeilijkst.
Natuurlijk kun je dat oefenen, maar onder druk is het toch altijd anders. Dat is, ook met training, niet voor iedereen weggelegd.
Een keeper kan die bal alleen hebben als hij vooraf besluit om die bovenhoek in te duiken, maar keepers die vooraf een hoek kiezen springen eigenlijk nooit hoog.
Als hij perfect in de kruising zit zul je wel gelijk hebben. Als de keeper niet al onderweg is, dan gaat het in ieder geval nooit lukken als hij boven het midden zit.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zelfs als hij weet dat de bal daar komt, is hij nog steeds onbereikbaar. Pas als de keeper uit het midden gaat staan (pak em beet een meter meer richting de hoek waar de bal heengaat) heeft hij een kans. Het is namelijk onmogelijk uit stand een bal uit de kruising te pakken wanneer je vertrekt uit het midden.
Kenneth ken het.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Als hij perfect in de kruising zit zul je wel gelijk hebben. Als de keeper niet al onderweg is, dan gaat het in ieder geval nooit lukken als hij boven het midden zit.
Maar de ene keeper is natuurlijk ook de ander niet. Al is uit stand in de kruising komen inderdaad voor niemand realistisch.
Kenneth heeft een goede (uitstekende) reflex en veel sprongkracht, maar ik denk dat je clubliefde je toch wat verblindt.quote:
Was ook maar een flauw woordgrapje. De meeste keepers proberen een voordeel te pakken door een paar stappen vooruit te doen, dan zit je eerder in de baan van het schot.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Kenneth heeft een goede (uitstekende) reflex en veel sprongkracht, maar ik denk dat je clubliefde je toch wat verblindt.
Dit ben ik wel met je eens. De moeilijkheidsgraad bij een hoog ingeschoten penalty is hoog. Denk dat zelfs de beste spelers ter wereld daar moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:09 schreef BadderHaring het volgende:
Geen raketwetenschap inderdaad dat hoog in de hoek het beste is. Helaas is dat ook verreweg het moeilijkst.
Natuurlijk kun je dat oefenen, maar onder druk is het toch altijd anders. Dat is, ook met training, niet voor iedereen weggelegd.
Een keeper kan die bal alleen hebben als hij vooraf besluit om die bovenhoek in te duiken, maar keepers die vooraf een hoek kiezen springen eigenlijk nooit hoog.
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:52 schreef Doublepain het volgende:
vPersie is toch wel een van de beste penal nemers, zo zuiver
quote:
Geweldige pingels inderdaad, kan ik ook altijd van genieten. Dit is de penalty die jij bedoelde, helaas zonder herhaling. Perfect in de kruising.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:59 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Pure klasse dit
Hij had ook een mooie in de CL, volgensmij was dat tegen liverpool of arsenal of united ( ?) ik kan hem niet meer vinden, die was zo zuiver strak in de kruising.
oh nicequote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:02 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Geweldige pingels inderdaad, kan ik ook altijd van genieten. Dit is de penalty die jij bedoelde, helaas zonder herhaling. Perfect in de kruising.
Waarin? De tribune?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 20:56 schreef Lange_Lans het volgende:
Het beste kun je een penalty er gewoon inschieten. Althans, dat is mijn mening.
Mewaa, met van der Sar in de goal. Telt niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:02 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Geweldige pingels inderdaad, kan ik ook altijd van genieten. Dit is de penalty die jij bedoelde, helaas zonder herhaling. Perfect in de kruising.
Serieus? Volgensmij was hij de penaltykiller het seizoen ervoorquote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Mewaa, met van der Sar in de goal. Telt niet.
Haha, die was in die tijd juist vrij sterk in pingels stoppen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Mewaa, met van der Sar in de goal. Telt niet.
Badder, om het toch weer even aan PSV te linken: Hoe groot is de kans dat Eindhoven dit jaar promoveert? En hoe groot is de kans dat de aanhang de komende jaren weer zal toenemen?quote:
Klein en klein.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:50 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Badder, om het toch weer even aan PSV te linken: Hoe groot is de kans dat Eindhoven dit jaar promoveert? En hoe groot is de kans dat de aanhang de komende jaren weer zal toenemen?
Interesting. Zou het ook erg mooi vinden als ze promoveren. Maar voorlopig is het een beetje een Excelsiorverhaal dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Klein en klein.
Als het beter gaat zitten de tribunes voller, maar het is een kleine vaste kern van supporters. Veel debielen, tokkies en dom volk. Redelijk treurig publiek van oudsher, veel meer het arbeidersvolk en ik verwacht geen duizenden extra mensen die daarbij willen horen.
Ik zit er ook zelden op de reguliere tribune, alleen als ik met mijn oude voetbalmaten ga.
Ik zou het fantastisch vinden als ze promoveren hoor, maar objectief gezien hebben ze niets te zoeken in de Eredivisie. Ik weet ook niet of het bestuur dat uberhaupt wil. Een paar jaar terug is hardop benoemd dat promotie waarschijnlijk het begin van het einde zou zijn van het bestaan.
Nog minder dan Excelsior, als ik eerlijk ben. Hoewel, in supportersaantallen doet Eindhoven het in jaren dat Excelsior ook in de Jupiler League speelt doorgaans iets beter. Maar goed, dan heb je het nog maar over max 2500 man gemiddeld.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:02 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Interesting. Zou het ook erg mooi vinden als ze promoveren. Maar voorlopig is het een beetje een Excelsiorverhaal dus.
Dat zijn cijfers waar sommige amateurclubs ruimschoots overheen gaan inderdaadquote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:30 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Nog minder dan Excelsior, als ik eerlijk ben. Hoewel, in supportersaantallen doet Eindhoven het in jaren dat Excelsior ook in de Jupiler League speelt doorgaans iets beter. Maar goed, dan heb je het nog maar over max 2500 man gemiddeld.
Vorig jaar was top, met bijna 3000 man.
Haha, dat geloof ik wel ja. Toch een prachtige historie, die club. Maarja, de laatste 40 jaar is het niet veel. En dat is toch wel een hele lange periodequote:Laten dat er bij promotie eens 4000 zijn gemiddeld. Dan is het stadion redelijk gevuld. En tegen PSV zal het dan wel stijf uitverkocht zijn. Het is een grappige ervaring, zo'n wedstrijd in het Jan Louwers, maar je wil echt niet elke week in een publiek zitten waar Jelle de Bock als held wordt toegezongen als hij zich op de tribune meldt.
Toongodtwitter:ToonGerbrands twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 23:10:48#PSV in #CL: topsport is het realiseren van het onmogelijke. Eendracht maakt macht⚽️👍 reageer retweet
Deze man is een zege voor PSV.quote:Op woensdag 24 februari 2016 00:08 schreef Dj_Day-V het volgende:
Toongodtwitter:ToonGerbrands twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 23:10:48#PSV in #CL: topsport is het realiseren van het onmogelijke. Eendracht maakt macht⚽️👍 reageer retweet
quote:
Waarom als ik vragen mag?quote:Op woensdag 24 februari 2016 07:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is tot dusver een dreumes vergeleken met Sanders.
Totaal onvergelijkbaar natuurlijk. De één is een financiële man die PSV nodig had om gezond te worden, de ander een echte topsport ambassadeur die PSV nu nodig heeft om op een verantwoorde wijze resultaat te boeken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 07:00 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is tot dusver een dreumes vergeleken met Sanders.
PSV had inderdaad met beide directeuren een schot in de roos. Qua belang voor de club staat Sanders natuurlijk nog wel een treetje hoger, aangezien hij PSV van de rand van de afgrond heeft gered. Maar Gerbrands is wel een meer dan waardige opvolger om zijn werk voort te zetten op sportief gebied.quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:28 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Totaal onvergelijkbaar natuurlijk. De één is een financiële man die PSV nodig had om gezond te worden, de ander een echte topsport ambassadeur die PSV nu nodig heeft om op een verantwoorde wijze resultaat te boeken.
Gewoon allebei precies de man die PSV op hun moment nodig had/heeft.
Ik denk niet dat er een betere kerel voor deze positie op dit moment te bedenken is dan Gerbrands. PSV heeft daarmee een gouden slag geslagen.
Ze?quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:52 schreef nils7 het volgende:
Ze hebben vannacht vuurwerk af lopen steken naast het Pullman![]()
Zou alleen werken als je dat echt heel de nacht lukt hahaha
Supporters jonguh!quote:
Heb je nog een boeiende analyse uit je grabbelton?quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:50 schreef GGMM het volgende:
Als PSV weet te scoren en de nul weet te houden zouden ze best wel eens kunnen winnen.
Watergodquote:Op woensdag 24 februari 2016 09:54 schreef tja77 het volgende:
http://www.nu.nl/sport/42(...)-houdt-atletico.html
Waterreus is van het padje, een 2-1 overwinning zou in zijn optiek een minder resultaat zijn dan een 0-0.
Wat is dat nou weer voor onzin?
Ik kan me geen returnuitslag bedenken waarbij de 0-0 heenwedstrijd gunstiger is dan een 2-1 overwinning vanavond.
En dat is dan een analist.
Roooooooonald......KOEMAN!quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:54 schreef tja77 het volgende:
http://www.nu.nl/sport/42(...)-houdt-atletico.html
Waterreus is van het padje, een 2-1 overwinning zou in zijn optiek een minder resultaat zijn dan een 0-0.
Wat is dat nou weer voor onzin?
Ik kan me geen returnuitslag bedenken waarbij de 0-0 heenwedstrijd gunstiger is dan een 2-1 overwinning vanavond.
En dat is dan een analist.
Hij zegt dat 0-0 een goed resultaat is. En hij zegt dat de door hem verwachte 2-1 geen ideaal resultaat is. Nergens zegt hij dat het één beter is dan het ander.quote:De 45-jarige Waterreus, die van 1994 tot 2004 bij PSV onder de lat stond, ziet 0-0 dan ook als een goed resultaat voor PSV in de thuiswedstrijd. "Maar als ik een voorspelling moet doen dan zeg ik 2-1 voor PSV. Vanwege dat tegendoelpunt is dat geen ideaal resultaat."
Zijn voorkeur ligt overduidelijk bij een 0-0 en niet bij de 2-1 overwinning van PSV vanwege het uitdoelpunt van AM.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Roooooooonald......KOEMAN!
Wat een idioot inderdaad. Al is dat natuurlijk niet wat hij zegt:
[..]
Hij zegt dat 0-0 een goed resultaat is. En hij zegt dat de door hem verwachte 2-1 geen ideaal resultaat is. Nergens zegt hij dat het één beter is dan het ander.
Er is op Waterreus zijn gelul altijd veel aan te merken, maar hier zegt hij weinig geks. Nou ja, buiten het voorspellen van 2 PSV goals tegen Atletico.
Ik vind Ronald niet zo'n slechte analist hoor. Sympathieke kerel met een echt PSV-hart. Vond het ook wel klasse van hem dat hij kritiek durfde te leveren op het insiders-clubje van Studio Voetbal.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:09 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Roooooooonald......KOEMAN!
Wat een idioot inderdaad. Al is dat natuurlijk niet wat hij zegt:
[..]
Hij zegt dat 0-0 een goed resultaat is. En hij zegt dat de door hem verwachte 2-1 geen ideaal resultaat is. Nergens zegt hij dat het één beter is dan het ander.
Er is op Waterreus zijn gelul altijd veel aan te merken, maar hier zegt hij weinig geks. Nou ja, buiten het voorspellen van 2 PSV goals tegen Atletico.
Uh, nee.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zijn voorkeur ligt overduidelijk bij een 0-0 en niet bij de 2-1 overwinning van PSV vanwege het uitdoelpunt van AM.
Leer lezen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zijn voorkeur ligt overduidelijk bij een 0-0 en niet bij de 2-1 overwinning van PSV vanwege het uitdoelpunt van AM.
Ronald is een hele slechte analist. Dat hij zegt wat hij denkt is prima en soms verfrissend, maar vaak komt er ook erg veel doms uit.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:17 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Ik vind Ronald niet zo'n slechte analist hoor. Sympathieke kerel met een echt PSV-hart. Vond het ook wel klasse van hem dat hij kritiek durfde te leveren op het insiders-clubje van Studio Voetbal.
Op Champions League-gebied heb je weinig prettige analisten. Alleen Boskamp en Aad de Mos, vind ik. Al heeft Aad wel gisteren onzin uitgeslagen over PSV-Atleticoquote:Op woensdag 24 februari 2016 10:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ronald is een hele slechte analist. Dat hij zegt wat hij denkt is prima en soms verfrissend, maar vaak komt er ook erg veel doms uit.
Bovendien was hij in zijn PSV tijd (en mogelijk nog) een hele vervelende vent in de benadering van zijn concurrenten. Uitermate slechte verliezer ook.
Niks mis met een slechte verliezer. Dat brengt het beste in mensen naar boven. De dire need om te winnen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ronald is een hele slechte analist. Dat hij zegt wat hij denkt is prima en soms verfrissend, maar vaak komt er ook erg veel doms uit.
Bovendien was hij in zijn PSV tijd (en mogelijk nog) een hele vervelende vent in de benadering van zijn concurrenten. Uitermate slechte verliezer ook.
Slechte verliezers zijn vaak de beste sportersquote:Op woensdag 24 februari 2016 10:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Sowieso heb je weinig echt goeie analisten. De enige die ik hoog heb zitten is een Jan van Halst. Een kwal, maar wel eentje die het technische spelletje goed begrijpt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:23 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Op Champions League-gebied heb je weinig prettige analisten. Alleen Boskamp en Aad de Mos, vind ik.
Wie vind jij precies wel een goede analist dan? Ik vind de meeste Nederlandse analisten gewoon prima. Ronald is goed, Kenneth is goed, Arnold is goed en ik vind Jan van Halst ook gewoon prima.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:20 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Bij 90% van de analisten heb je gewoon het gevoel dat ze überhaupt niet naar het buitenlandse voetbal kijken of met hun rug naar de TV zitten.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Sowieso heb je weinig echt goeie analisten. De enige die ik hoog heb zitten is een Jan van Halst. Een kwal, maar wel eentje die het technische spelletje goed begrijpt.
Klopt wel, maar concurrenten wegpesten door constant treiteren, weigeren om jonge talenten die om tips vragen te helpen. Ik vind dat geen teamplayer.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Niks mis met een slechte verliezer. Dat brengt het beste in mensen naar boven. De dire need om te winnen.
Wij hebben er een die met een opmerking komt "Hey, we hebben tenminste niet verloren van Roda". Nou, van dat soort figuren zakt bij mij de broek af.
Wat je hier omschrijft is gewoon de gemiddelde Limburger.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:29 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Klopt wel, maar concurrenten wegpesten door constant treiteren, weigeren om jonge talenten die om tips vragen te helpen. Ik vind dat geen teamplayer.
En er gaan nog veel ergere verhalen de rondte over zijn gedrag naar met name Menzo en Koch, waarvan een deel door medespelers is bevestigd. Ten Rouwelaar werd door hem ook stelselmatig genegeerd en getreiterd toen hij bij PSV als talent te boek stond.
Winnaarsmentaliteit prima, maar dat soort praktijken getuigt vooral van egocentrisme.
Bruggink hoor ik het liefst, met de Boer heb ik ook niet zoveel problemen. Kenneth zit vaak zo overvol met wrok tegen een aantal clubs en spelers dat het zijn blik vertroebeld. Heeft er absoluut kijk op, maar is niet objectief genoeg.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:28 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Wie vind jij precies wel een goede analist dan? Ik vind de meeste Nederlandse analisten gewoon prima. Ronald is goed, Kenneth is goed, Arnold is goed en ik vind Jan van Halst ook gewoon prima.
Alleen Mario en Verbeek vind ik echt vreselijk.
Ten Rouwelaar was destijds één van de grootste keeperstalenten van Nederland. Als je dan als gearriveerde keeper zo'n teamgenoot volledig negeert, dan zegt dat veel over hoe bang je bent voor concurrentie en hoe je je eigenbelang op ziekelijke wijze boven dat van je club stelt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:32 schreef Caland het volgende:
Ten Rouwelaar treiteren lijkt me ook niet meer dan terecht.
Ook dat zal allemaal wel wat genuanceerder zijn dan je hier schetstquote:Op woensdag 24 februari 2016 10:35 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ten Rouwelaar was destijds één van de grootste keeperstalenten van Nederland. Als je dan als gearriveerde keeper zo'n teamgenoot volledig negeert, dan zegt dat veel over hoe bang je bent voor concurrentie en hoe je je eigenbelang op ziekelijke wijze boven dat van je club stelt.
Maar ondertussen wel constant 'de echte PSV-man' uithangen.
Ik heb veel in Limburg gewerkt en daar heb je wel een beetje gelijk in. Al zijn Limburgers vaak geniepiger en meer achter de rug om.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:32 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Wat je hier omschrijft is gewoon de gemiddelde Limburger.
Euh, nee. Dat absoluut niet zo.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:38 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Ook dat zal allemaal wel wat genuanceerder zijn dan je hier schetst
Ik begrijp niet zo goed waar je op doelt dat Kenneth niet objectief zou zijn. Heeft bij alle Nederlandse topclubs gespeeld, dus waar zou hij een hekel aan moeten hebben? Ik betrap hem zelden op een niet-neutrale opmerking.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:33 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Bruggink hoor ik het liefst, met de Boer heb ik ook niet zoveel problemen. Kenneth zit vaak zo overvol met wrok tegen een aantal clubs en spelers dat het zijn blik vertroebeld. Heeft er absoluut kijk op, maar is niet objectief genoeg.
Van Halst heeft ook wat moeite met objectiviteit, maar is doorgaans wel OK.
Nee.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:42 schreef Elan het volgende:
Verwachten jullie vanavond een overwinning?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |