Het is druk, regenachtig en ze pakt gewoon een gaatje, zonder gelijk als een malle richting de overweg te crossen. Dit is volkomen gebruikelijk in drukke situaties. Het zijn jochies zoals die jij irritant gaatjes proberen dicht te rijden.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:37 schreef MrBradge het volgende:
Een van de gevaarlijkste kruispunten van Noord-Holland dit, iedereen doet hier altijd maar waar 'ie zich goed bij voelt. Zo ook deze mevrouw.
Zoals je kan zien in het filmpje heeft mevrouw haaientanden maar nee hoor, ze moet en zal (Terwijl ik aankom rijden en voorrang heb) Voor mij langs gaan
Ik rij hier geen gaatje dicht. Mijn gedachtegang was dat ik wel zou kunnen gaan omdat ze toch moest wachten daar. Ze pakt haar gaatje misschien wel maar als je nou ziet dat er een auto aankomt, ik reed hier hooguit 15-20 kilometer per uur, die notabene richting aanheeft naar links dan wacht je toch even?..quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is druk, regenachtig en ze pakt gewoon een gaatje, zonder gelijk als een malle richting de overweg te crossen. Dit is volkomen gebruikelijk in drukke situaties. Het zijn jochies zoals die jij irritant gaatjes proberen dicht te rijden.
Beetje zelfde situatie als met Laurens en de taxibus, het is druk, gun die ander een gaatje.
Die heeft jou gewoon niet gezien. Zat waarschijnlijk op de fietsers te letten. Je ziet haar even aarzelen (gas los) als ze je ontdekt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:37 schreef MrBradge het volgende:
Een van de gevaarlijkste kruispunten van Noord-Holland dit, iedereen doet hier altijd maar waar 'ie zich goed bij voelt. Zo ook deze mevrouw.
Zoals je kan zien in het filmpje heeft mevrouw haaientanden maar nee hoor, ze moet en zal (Terwijl ik aankom rijden en voorrang heb) Voor mij langs gaan
Vastzetten of niet, daar ga je toch zelf over? Ook al zegt iemand anders dat het niet nodig is, ik gebruik zoveel spanbanden als ik zelf nodig vind.quote:Op donderdag 25 februari 2016 14:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb ooit eens een bigbag met een halve kuub grind vervoerd op de aanhanger.
Mooi bovenop de as laten zetten door de heftruck, dan staat het tenminste mooi verdeeld.
"vast zetten ?, nee dat gaat nergens heen"
Een dorp verderop moest ik ergens behoorlijk remmen, die zak met grind schoof mooi tegen het kopschot van de aanhanger aan.![]()
Enorme kogeldruk, en die auto stuurde ineens erg licht![]()
Gelukkig had ik een schep bij mij, bigbag stuk gesneden en de grind maar een beetje over de bodem van de aanhanger verspreid met de schep.
Zwaar spul altijd vastzetten
Ik heb ook die cursus ladingzekering gedaan als onderdeel van de bijscholing (7 uren). Moest ik dus een oplegger met betonelementen afbinden. Mijn eerste vraag: "waarom staat het niet tegen het kopschot?" Krijg ik een warrig verhaal over dat soms een oplegger zo geladen is en dat je het ermee moet doen. Toen heb ik maar alle spanbanden gebruikt die ik maar kon vinden (24 stuks) en erbij verteld dat het waarschijnlijk toch geen zak uit ging maken als ik met dit spul een noodstop moet maken.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vraag eens een cursus ladingzekering aan je werkgever als het weer cursustijd is. Niet bedoeld om te flamen, maar echt serieus, is erg verhelderend. Ik heb hem ook gedaan, en dan ga je toch nét effe anders kijken naar het spul wat je vervoert![]()
Ik kan je overigens verklappen dat alles wat airborned raakt achterin je auto bij een ékte noodstop vanaf een km of 80, dóór je kopschot heen komt, dan zit er nog een laagje dun blik, en daar zit jij. En dan hebben we het nog niet over een aanrijding (of je daar nou wel of niet schuld aan hebt) Think about it. Gordel om, airbags om je te beschermen, en dan zelf je lading in je nek krijgen, klinkt behoorlijk stupide, of niet?![]()
Belangrijkste is eigenlijk zorgen dat het spul niet in beweging kan komen.. zodra het een paar cm kan schuiven is het hek van de dam.. dus tégen het kopschot aan zetten, dan kan het wel wat hebben. Zodra het een aanloopje kan nemen worden de krachten behoorlijk gek.
Dat ik die bigbag niet heb vastgezet was mijn eigen eigenwijsheidquote:Op donderdag 25 februari 2016 22:57 schreef deezler het volgende:
Vastzetten of niet, daar ga je toch zelf over? Ook al zegt iemand anders dat het niet nodig is, ik gebruik zoveel spanbanden als ik zelf nodig vind.
Toen je terug in Rotterdam was zeiden ze '1 april!' ?quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:26 schreef Meike26 het volgende:
Moet ik opeens denken aan een rit van Rotterdam naar Delfzijl, jaar of 8 terug, nog nooit zo voorzichtig geweest met een lading luchtAllemaal zakken met een bepaald lucht-monster (geen gas) zwevend in de auto.. mochten niet in dozen om 1 of andere reden. Spannend ritje was dat (voornamelijk de bochten dan natuurlijk).
Spanbanden op beton; altijd goed voor eenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:34 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik heb ook die cursus ladingzekering gedaan als onderdeel van de bijscholing (7 uren). Moest ik dus een oplegger met betonelementen afbinden. Mijn eerste vraag: "waarom staat het niet tegen het kopschot?" Krijg ik een warrig verhaal over dat soms een oplegger zo geladen is en dat je het ermee moet doen. Toen heb ik maar alle spanbanden gebruikt die ik maar kon vinden (24 stuks) en erbij verteld dat het waarschijnlijk toch geen zak uit ging maken als ik met dit spul een noodstop moet maken.
Lading tegen het kopschot heeft een enigszins afwerende werking. Het kopschot buigt door (die moet minimaal 5 ton tegen kunnen houden, tegenover 30 ton beton dat naar voren schuift een lachertje), en de lading wordt door het kopschot omhoog geschoven. Met het "aanloopje" breekt het kopschot af en gaat het met kading en al door de cabine. En dat geeft lelijke taferelen.
En dan helpen die spanbanden ook niet. Die knappen toch gewoon als elastiekjes kapot.
Ik ben nogal visueel ingesteld, en moest hard hierom lachenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Spanbanden op beton; altijd goed voor eenals ik dat onderweg zie. Da's net zoiets als een olietanker vastleggen aan de kade met een setje Reebok veters.
Nou dat was dus het punt waar meerdere mensen over struikelen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:43 schreef ambertje90 het volgende:
Beetje zeeziek van het trillen, maar was het niet slimmer om deze mevrouw even voor te laten?
Dan blokkeerde ze de doorgaande weg ook niet meer.
Toen het busje weg reed en ik naar voren reed bedacht de Volvo opeens "Goh, ik wil hier staan" Als ik niet had getoeterd had ze waarschijnlijk in m`n zijkant gezeten (Ze versnelt notabene nog als ze al op dat vlak staat, kan je zien in het filmpje) 0:28quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:00 schreef JDude het volgende:
Als jij gewoon ter hoogte van die linksafpijl was blijven staan tot busje en Volvo weg waren, was er ook niets aan de hand geweest. Dat je dat niet wil doen is wat anders, maar ga nou geen onzinverhalen verzinnen dat het niet kon.
Sja, en zo proberen we die mevrouw als aso weg te zetten, terwijl je makkelijk gewoon effe een beetje coulant ruimte had kunnen geven.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:57 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Nou dat was dus het punt waar meerdere mensen over struikelen.
Ik sta achter dat busje en die vrouw wil naast het busje plaatsnemen wat dus niet gaat omdat ik daar al achter sta. Hierdoor blokkeert ze de weg. Zodra dat busje wegrijd en ik naar voren rij en komt mevrouw naar voren gereden en dwingt haar plek af terwijl ik daar duidelijk als eerste vooraan sta. Vandaar dat ik haar niet voorlaat, want dat is niet logisch, dan moet zij zich namelijk een weg banen langs mij en dat is niet te doen.
Het trillen is inderdaad minder, moet nog een fatsoenlijke telefoon houder hebben, deze heeft zo`n lange slurf eraan en die trilt heel veel.
Even ter indicatie, dit is het kruispunt in kwestie:
[ afbeelding ]
Zoals te zien is het vrij onlogisch om die vrouw er voor te laten terwijl ze nog naast mij staat half, dan zou ik moeten uitwijken naar dat plateautje en dat mag nietDie vrouw had (Zoals iedereen daar doet) Gewoon moeten wachten bij die drempelconstructie totdat ze zeker wist dat het *vrij* Was (En ze dus normaal plaats achter mij kon nemen) Had wel wat gescheeld.
Sorry SD, maar de vrouw is hier de aso. Die komt uit een uitrit (dus TS én het busje blokkeren geen kruising door te gaan staan waar ze staan) en blokkeert eerst de hoofdrijbaan en daarna TS en neemt voorrang terwijl ze dat niet heeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sja, en zo proberen we die mevrouw als aso weg te zetten, terwijl je makkelijk gewoon effe een beetje coulant ruimte had kunnen geven.
Misschien is die mevrouw wel dokter op de EHBO, en breek jij morgen je poot, komt bij haar op een brancard te liggen en moet zij hem zetten.. en dan maar hopen dat ze je niet herkent![]()
Karma is a bitch.
Nee, want hij heeft een dashcam, dus iieeeeedereen kan zien dat zij fout was, en dan heb je natuurlijk alle recht om haar te straffen door haar er niet tussen te laten.. behoorlijk pathetische mindset, maar blijkbaar gaat dat voor het bevorderen van de eventuele doorstroming door een foutje van een ander weg te poetsen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:26 schreef ambertje90 het volgende:
Natuurlijk, maar als ze door haar onkunde de boel al staat te blokkeren dan kan jij met je inzicht er voor zorgen dat die situatie zo kort mogelijk bestaat. Of je toetert en schuift heem er alsnog voor, dat is ook een oplossing.
Ja, geef ze lekker hun zin. Straks denken ze nog dat het normaal is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:26 schreef ambertje90 het volgende:
Natuurlijk, maar als ze door haar onkunde de boel al staat te blokkeren dan kan jij met je inzicht er voor zorgen dat die situatie zo kort mogelijk bestaat. Of je toetert en schuift heem er alsnog voor, dat is ook een oplossing.
Tis idd een kutsituatie, zeker als je dus uit haar richting komt, want dan kun je wachten tot je een ons weegt als je die kant op wilt/moet. Andere optie is om rechtsaf te gaan, verderop straatje te keren en dan voorrang pakken ivbm kortere hoekquote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sorry SD, maar de vrouw is hier de aso. Die komt uit een uitrit (dus TS én het busje blokkeren geen kruising door te gaan staan waar ze staan) en blokkeert eerst de hoofdrijbaan en daarna TS en neemt voorrang terwijl ze dat niet heeft.
Verder is dit natuurlijk gewoon een rukuitvoering van een ovatonde.
Dit is zo'n typische kruising waar je als je uit die zijweg komt en niemand laat je ertussen, je staat te wachten tot je een ons weegt. Dus ik snap volkomen dat zij hem ertussen zet. Ik kom regelmatig langs een vergelijkbare kruising waar dit de enige optie is.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:57 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Ik sta achter dat busje en die vrouw wil naast het busje plaatsnemen wat dus niet gaat omdat ik daar al achter sta. Hierdoor blokkeert ze de weg. Zodra dat busje wegrijd en ik naar voren rij en komt mevrouw naar voren gereden en dwingt haar plek af terwijl ik daar duidelijk als eerste vooraan sta. Vandaar dat ik haar niet voorlaat, want dat is niet logisch, dan moet zij zich namelijk een weg banen langs mij en dat is niet te doen.
Het trillen is inderdaad minder, moet nog een fatsoenlijke telefoon houder hebben, deze heeft zo`n lange slurf eraan en die trilt heel veel.
[ afbeelding ]
Zoals te zien is het vrij onlogisch om die vrouw er voor te laten terwijl ze nog naast mij staat half, dan zou ik moeten uitwijken naar dat plateautje en dat mag nietDie vrouw had (Zoals iedereen daar doet) Gewoon moeten wachten bij die drempelconstructie totdat ze zeker wist dat het *vrij* Was (En ze dus normaal plaats achter mij kon nemen) Had wel wat gescheeld.
Jij wil rechtsaf, tegemoetkomende fietser uit de eenrichtingsweg wil dezelfde weg indraaien, zijn bocht is korter.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:35 schreef Sounddragon het volgende:
dan voorrang pakken ivbm kortere hoek
Daar is een middenberm met opstelruimte, het lijkt me stug dat het onmogelijk is om daar te komen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:54 schreef DrMarten het volgende:
[ afbeelding ]
Deze situatie bedoel ik.Als ik hier, als het enigszins druk is. linksaf wil dan kan ik wachten tot ik een ons weeg als ik hem er op een gegeven moment niet gewoon tussen gooi. Van links komen auto's, van rechts komen auto's (directe weg het centrum is, dus druk. Auto's die van links komen en linksaf willen waar die volvo vandaan komt blokkeren vaak de boel, Dan heb je nog die weg waar die volvo uit komt. Auto's die daar vandaan komen slaan 9 van de 10 keer rechts af. En net buiten beeld links ligt een rotonde, dus hier staat het verkeer op deze kruising staat vaak vast.
Je bent hier overgeleverd aan de gratie van de medeweggebruikers en wat lef van jezelf om linksaf te kunnen slaan.
Zoals ik al zeg, verkeer van links wat vervolgens linksaf wil slaan heeft voorrang. En dat zijn er nogal veel. Verkeer van rechts heeft voorrang, verkeer van de overkant dat rexhtdoor gaat of rechtsaf slaat heeft voorrang. Die optelplaats moet je dus wel eerst kunnen bereiken. En als je er staat blokkeer je de weg van degenen die voorrang hebben op jou. En de gemeente hier gaat daar exht niets aan veranderen. Er zijn meer van die achterlijke kruisingen hier in de stad waar alles vastloopt in de spits.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Daar is een middenberm met opstelruimte, het lijkt me stug dat het onmogelijk is om daar te komen.
In dit geval kan linksaf in 2 etappes en er is echt wel een keer een moment dat de 1e of 2e etappe mogelijk is.
En als dat niet zo is moet je de wegbeheerder er op aanspreken, dan klopt de situatie niet.
Maar "ik druk em er tussen omdat ik anders zo lang moet wachten" is niet echt het beste argument zeg maar.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn verhaal linksafslaand verkeer vergeten was.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zoals ik al zeg, verkeer van links wat vervolgens linksaf wil slaan heeft voorrang. En dat zijn er nogal veel. Verkeer van rechts heeft voorrang, verkeer van de overkant dat rexhtdoor gaat of rechtsaf slaat heeft voorrang. Die optelplaats moet je dus wel eerst kunnen bereiken. En als je er staat blokkeer je de weg van degenen die voorrang hebben op jou. En de gemeente hier gaat daar exht niets aan veranderen. Er zijn meer van die achterlijke kruisingen hier in de stad waar alles vastloopt in de spits.
Spanbanden op beton (met een stukje linoleum ertussen) hebben ook totaal geen zin, maarja, kettingen waren schaars (omdat die dingen altijd uit de kisten werden gestolen).quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Spanbanden op beton; altijd goed voor eenals ik dat onderweg zie. Da's net zoiets als een olietanker vastleggen aan de kade met een setje Reebok veters. Misschien met heel veel rubber ertussen en eronder, en dan nog is de verhouding lading-zekeringsmateriaal een beetje zoek. . Ik had voor als ik balken ofzo moest rijden altijd oude 2 meter platte hijsbanden bij me die ik dan met sluitingen pakte, en het liefst een ketting+spanner eraan als ik het zo in elkaar kon breien.. maar liefst kettingen aan de hijspunten ofzo.
Gozer, dit is nu al het 2e filmpje waarin ik je hoor toeteren naar een andere weggebruiker. Doe dit nou gewoon niet. Word geen 2e Laurens....quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:57 schreef MrBradge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het laat wel zien dat iedereen wel een beetje mediageil is. Maar is dit niet een beetje de schuld van Dat Ene Programma Op SBS6?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, want hij heeft een dashcam, dus iieeeeedereen kan zien dat zij fout was, en dan heb je natuurlijk alle recht om haar te straffen door haar er niet tussen te laten.. behoorlijk pathetische mindset, maar blijkbaar gaat dat voor het bevorderen van de eventuele doorstroming door een foutje van een ander weg te poetsen.
Niks bijzonders overigens, gebeurt best vaak.
Ze hebben mij wijs gemaakt dat granulaat er onder al 80% van de schuifkrachten pakt; de pest zit hem in die 20% en de mogelijkheid dat het alsnog gaat schuiven om wat voor reden dan ook. Ik reed vroeger vaak ballast, en dat zijn prima te laden blokkies van 10 ton (had er 6 mee, waarvan 2 tasjes van 2 hoog, dus 20 ton op een vierkant metertje). Als je die op rubber matjes legde, moet je dus van heel goeden huize komen om die te verschuiven, de kettingen gingen er dus vaak redelijk 'losjes' omheen, maar ik heb een keertje een ékte-ekte noodstop moeten maken, en toen stond alles toch mooi snaarstrak toen ik ging lossenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 15:40 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Spanbanden op beton (met een stukje linoleum ertussen) hebben ook totaal geen zin, maarja, kettingen waren schaars (omdat die dingen altijd uit de kisten werden gestolen).
Van oude rotten heb ik gehoord dat beton vroeger gewoon los op de oplegger werd neergezet, alleen de rongen aan de zijkant zaten erin om het idee van veiligheid te geven. Maargoed, dat was ook uit de tijd dat bakstenen ook los werden vervoerd. (dan leerde je wel rustig rijden, het was kiezen: fatsoenlijk rijden of stenen rapen)
In het verkeer is het een kwestie van geven en nemen. Als je die mevrouw er tussen had gelaten dan blokkeerde ze de weg niet meer en konden jullie beiden alsnog je weg vervolgen. Je hebt nu wat, nog niet eens een seconde tijdswinst door haar er niet tussen te laten?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:57 schreef MrBradge het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik blijf bij erbij dat het je jezelf onnodig moeilijk maakt. Wat was eigenlijk de reden dat je zoveel rijles nodig had, je kent de regels goed, maar lijkt een beetje praktisch verkeersinzicht te missen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:02 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Toen het busje weg reed en ik naar voren reed bedacht de Volvo opeens "Goh, ik wil hier staan" Als ik niet had getoeterd had ze waarschijnlijk in m`n zijkant gezeten (Ze versnelt notabene nog als ze al op dat vlak staat, kan je zien in het filmpje) 0:28
Nu ik het terug kijk had ik inderdaad wel beter daar achter kunnen blijven staan, maar die vrouw lost dit ook niet bijster slim of netjes op.
Goed, daarom bestaan er dashcams he, om terug te kijken hoe je rijd en daar eventueel van te leren
Je geeft zelf het antwoord al, ik mis een beetje het inzicht.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik blijf bij erbij dat het je jezelf onnodig moeilijk maakt. Wat was eigenlijk de reden dat je zoveel rijles nodig had, je kent de regels goed, maar lijkt een beetje praktisch verkeersinzicht te missen.
Wat enkel belangrijk is: je hebt je rijbewijs. Al het andere telt niet. Al heb je honderd keer je theorie over moeten doen, al heb je al die vorige keren je praktijkexamen verknald, je hebt nu je rijbewijs.quote:Op maandag 29 februari 2016 17:09 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al, ik mis een beetje het inzicht.
Tel daar bij op dat ik nogal langzaam leer en vaak dingen slecht onthou... Sja, dan krijg je dat.
En het lijkt meer dan het was, ik schrok er ook van toen ze mijn totale aantal lesuur vertelde inclusief gecancelde lessen (Die rekende ze ook mee) Maar gereden lessen zijn er +- 70 geweest. Wel veel, maar niet schrikbarend vind ik.
Heb er 2 jaar over gedaan omdat ik slecht leer en vooral in combinatie met theorie is dat nogal onhandig, 6 x zakken voor theorie maar wel door blijven lessen (En nergens komen...)
Een pauze van 8 maanden door een instructeur die mij onzeker maakte..
5x zakken voor m`n praktijk examen + steeds 4-6 weken wachten..
Oh ik heb iets van 80 uur les gehad hoor, dus schaam je vooral niet. En ik leer normaal juist niet langzaam, dus dit was voor mij weer een enorme frustratie dat ik dit niet "zo even" oppikte. Maar beter zoveel lessen en mét zelfvertrouwen die kar in dan alles vlug willen en dan een gevaar op de weg zijn, toch?quote:Op maandag 29 februari 2016 17:09 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Je geeft zelf het antwoord al, ik mis een beetje het inzicht.
Tel daar bij op dat ik nogal langzaam leer en vaak dingen slecht onthou... Sja, dan krijg je dat.
En het lijkt meer dan het was, ik schrok er ook van toen ze mijn totale aantal lesuur vertelde inclusief gecancelde lessen (Die rekende ze ook mee) Maar gereden lessen zijn er +- 70 geweest. Wel veel, maar niet schrikbarend vind ik.
Heb er 2 jaar over gedaan omdat ik slecht leer en vooral in combinatie met theorie is dat nogal onhandig, 6 x zakken voor theorie maar wel door blijven lessen (En nergens komen...)
Een pauze van 8 maanden door een instructeur die mij onzeker maakte..
5x zakken voor m`n praktijk examen + steeds 4-6 weken wachten..
En dan ook vooral niet doorrijden. Gewoon lekker blijven slakken ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nee, het is geen voorsorteren als je bij een samenvoeging van 2 wegen komt die over 3 km weer splitsen en je van links komt en naar links moet. Dan ga je gewoon naar rechts!!!![]()
Hangt er van af, was er blokmarkering?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Nee, het is geen voorsorteren als je bij een samenvoeging van 2 wegen komt die over 3 km weer splitsen en je van links komt en naar links moet. Dan ga je gewoon naar rechts!!!![]()
Dat ben ik wel met je eens. Aan de andere kant zijn mensen soms gewoon te dom of te lui (of beide) om rekening te houden met de rest.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:45 schreef vannelle het volgende:
[..]
Hangt er van af, was er blokmarkering?
Sommige weefvlakken kunnen akelig lang zijn.
Doe ik ook gewoon. Dat stoplicht gaat echt niet sneller op groen als je er eerder bent.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:35 schreef Zorro het volgende:
Het alleen-op-de-wereld-syndroom.
Zoals mensen die rustig uitrijden want het is toch rood. Waardoor je erachter zit en niet het voorsorteervak naar rechts op kan rijden omdat zo iemand dat niet doorheeft
Dat is het punt ook niet. Maar ik zit er achter en wil naar rechts, wat wel groen heeft. Maar dat kan niet omdat degene voor me niet doorrijdt want "ik heb toch rood". Mijn rechtsaf-vak begint pas over 30 meter. Of zo.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Doe ik ook gewoon. Dat stoplicht gaat echt niet sneller op groen als je er eerder bent.
Ik weet precies waar je het over hebt. Als het stoplicht naar rechts groen is, geef ik wel gewoon netjes gas bij. Maar als de persoon achter me geen richtingaanwijzer aan heeft, let ik er niet op.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet. Maar ik zit er achter en wil naar rechts, wat wel groen heeft. Maar dat kan niet omdat degene voor me niet doorrijdt want "ik heb toch rood". Mijn rechtsaf-vak begint pas over 30 meter. Of zo.
En die opmerking snap ik!quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat is het punt ook niet. Maar ik zit er achter en wil naar rechts, wat wel groen heeft. Maar dat kan niet omdat degene voor me niet doorrijdt want "ik heb toch rood". Mijn rechtsaf-vak begint pas over 30 meter. Of zo.
Blokmarkering begint pas weer een paar honderd meter voor de daadwerkelijke splitsing. In de tussentijd gaat het nog van 3 naar 2 rijstroken en heb je nog een tankstation. Ook irritant: Mensen die naar links vliegen omdat er 1 rijstrook rechts bij komt...quote:Op dinsdag 1 maart 2016 09:45 schreef vannelle het volgende:
Hangt er van af, was er blokmarkering?
Sommige weefvlakken kunnen akelig lang zijn.
Ah, de eeuwige middenplakkert zonder enig benul van relatieve snelheid en de positie van anderen. Bij deze types stel ik me altijd zo'n glazige blik, slap half openhangende mond met een kwijldraad eraan voor. Deze mensen zijn zich nog net bewust van hun kringspier zodat ze hun eigen stoel niet onderschijten tijdens het rijden volgens mij.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vanochtend weer een gevalletje domme droplul eerste klas op de weg. Rijdt op het midden, haalt wat vrachtwagens in, ik haal hem in, ga weer naar het midden, haal de laatste vrachtwagen in, ga weer naar rechts. Tot nu toe niets aan de hand. Hij gaat iets harder rijden, ongeveer mijn snelheid, en blijft lekker op het midden plakken. Afrit gepasseerd, geeft ie meer gas en loopt ie in op mij. Oprit komt eraan, nog een dot gas en daarna weer gas los, waardoor die lekker naast mij blijft hangen... Dat houdt ie vol totdat ik van het gas af moet omdat ik inmiddels een vrachtwagen voor me heb rijden. Goed, ik ga achter hem naar links en wil die vrachtwagen inhalen. Drie dagen later... Meneer reed iets harder dan die vrachtwagen (ter info, toen ik hem inhaalde reed ik zo'n 100-105 km/h). Vrachtwagen voorbij en meneer gaat naar rechts en ik kan hem weer voorbij met de snelheid die ik eerder al aan hield.![]()
...
Of als mensen dan een gat van 5 auto's t.o.v. hun voorganger houden waardoor jij niet doorkunt. Grmbl.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Of als mensen extreem grote gaten laten vallen bij het filerijden...op een stadsweg met meerdere kruispunten zodat mensen achter ze vast komen te zitten midden op het kruispuntquote:Op woensdag 2 maart 2016 14:11 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Of als mensen dan een gat van 5 auto's t.o.v. hun voorganger houden waardoor jij niet doorkunt. Grmbl.
Omgeving Bergen op Zoom? Daar zag ik een vrachtwagen wel heel lomp opzij komen...quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:04 schreef MrBradge het volgende:
Had vanmiddag last van een paar lekkere klevers. En een vrachtwagen die besloot terwijl ik er naast reed om maar even z`n knipperlicht aan te gooien en naar links te komen
Verder wel een lekkere rit a 250 kilometer gereden
A67 was hetquote:Op woensdag 2 maart 2016 18:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Omgeving Bergen op Zoom? Daar zag ik een vrachtwagen wel heel lomp opzij komen...
Hier wil ik op inhaken. Nier perse in irritatie van mij. Als ik naar huis rij heb ik de keuze om over een kruispunt met stoplicht te gaan of vlak daarvoor een binnendoor weg. 9 v/d10 keer pak in de binnendoor weg omdat alle 4 de wegen naar het stoplicht compleet vast staat vanwege file op de nabij gelegen snelweg. Als ik dan binnendoor rij, rij ik een stuk parallel langs de provinciale weg naar het betreffende kruispunt. Dan zie je mensen die gaten open houden waar met gemak 10-15 auto konden staan. Zit je dan te slapen of wat?quote:Op woensdag 2 maart 2016 14:11 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Of als mensen dan een gat van 5 auto's t.o.v. hun voorganger houden waardoor jij niet doorkunt. Grmbl.
Meestal zijn het nog grijze auto's ook, valt mij op.quote:[b]Op woensdag 2 maart 2016 18:40 schreef pl4kkie
Wat wel een irritatie is zeker op een dag zoals vandaag. Mensen die geen licht voeren. Grijze wolken, regen en het begint donker te worden. Je ziet ze echt niet aankomen. Meestal knipper ik een paar keer met grootlicht maar echt wakker worden ze niet.
Eens, maar mensen denken: als de lantaarnpalen niet branden hoef ik mijn lampen niet aan te doen. Alsof het zoveel moeite kost om even dat schakelaartje over te halen. Je knipperlicht aanzetten kost nog meer moei-... oh wacht.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:40 schreef pl4kkie het volgende:
[..]
Wat wel een irritatie is zeker op een dag zoals vandaag. Mensen die geen licht voeren. Grijze wolken, regen en het begint donker te worden. Je ziet ze echt niet aankomen. Meestal knipper ik een paar keer met grootlicht maar echt wakker worden ze niet.
Dat doen mensen als ik op de motor zit ook alquote:Op donderdag 3 maart 2016 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is toch het ding dat als je een enigszins sportief uitziende auto hebt dat elke megaul in zn dikke lease BMW/Audi naast je bij het stoplicht als een bezetene optrekt om maar te bewijzen dat ie harder kan dan jij.
Ja mijn auto ziet er sneller uit dan ie is. Nee daar zit ik niet mee. Nee ik ga niet volgas optrekken om iets te "bewijzen" en zeker niet aangezien 200 meter verderop toch weer het volgende stoplicht zich aandient.
Filmpje!!!!quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:04 schreef MrBradge het volgende:
Had vanmiddag last van een paar lekkere klevers. En een vrachtwagen die besloot terwijl ik er naast reed om maar even z`n knipperlicht aan te gooien en naar links te komen
Als ik een beetje geld had zou ik, juist voor dit soort gevallen, een sleeper kopen. Gewoon een Clio RS, maar dan zonder de uiterlijke kenmerken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 12:52 schreef dick_laurent het volgende:
Wat is toch het ding dat als je een enigszins sportief uitziende auto hebt dat elke megaul in zn dikke lease BMW/Audi naast je bij het stoplicht als een bezetene optrekt om maar te bewijzen dat ie harder kan dan jij.
Ja mijn auto ziet er sneller uit dan ie is. Nee daar zit ik niet mee. Nee ik ga niet volgas optrekken om iets te "bewijzen" en zeker niet aangezien 200 meter verderop toch weer het volgende stoplicht zich aandient.
Hoe groter de bak, hoe groter de zakquote:Op donderdag 3 maart 2016 14:17 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als ik een beetje geld had zou ik, juist voor dit soort gevallen, een sleeper kopen. Gewoon een Clio RS, maar dan zonder de uiterlijke kenmerken.
Maar ik ben al geen hardrijder, van mij mogen ze hun gang gaan. Met hun compensatiehok.
Ik voel me aangesproken, heb sinds een paar weken een auto die een stuk groter is dan de vorige.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hoe groter de bak, hoe groter de zak
Daar lijkt het af en toe wel op ja.quote:Op donderdag 3 maart 2016 14:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Hoe groter de bak, hoe groter de zak
Bumperklevers lanceren bij een flitspaal is ook wel grappigquote:Op donderdag 3 maart 2016 19:11 schreef Zorro het volgende:
Ik vind het leuker om bij een stoplicht dan heel zenuwachtig de auto te laten wiebelen zodat die ander ook steeds meer gestresst de snelste wil zijn om dan als het groen is heel rustig weg te rijden en die BMWofwatdanook als een gek te zien wegscheuren
Al gaat dat met mijn Aygotje niet meer zo leuk als het met mijn Alfa ging vroeger
Klinkt bekend idd.. overigens niet altijd 'trut', maar vaak ook gewoon bijdehante kloteschoolmeesterjostiquote:Op donderdag 3 maart 2016 20:06 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met, vooral middelbare vrouwen, die altijd expres langer links blijven rijden, omdat je boven de V-max rijdt? Ja, ik rijd 150 op de teller waar 130, en ja, je kon ook gewoon meteen naar rechts in je fucking 108, in plaats van expres te wachten tot ik afremde naar 110 en vervolgens te zwaaien dat ik korte tijd vlak op je bumper zit. Trut.
Kijk je filmpje over een paar jaar, als je rijervaring hebt, nog eens terug.quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:42 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Daar van heb ik geen filmpje. Maar heb wel een korte compilatie gemaakt van dat dagje rijden.
Dat is toch heel simpel? Gaan ze niet, knipper naar rechts en lekker doorstampen en terugzwaaien.quote:Op donderdag 3 maart 2016 20:06 schreef BigSmurf het volgende:
Wat is dat toch met, vooral middelbare vrouwen, die altijd expres langer links blijven rijden, omdat je boven de V-max rijdt? Ja, ik rijd 150 op de teller waar 130, en ja, je kon ook gewoon meteen naar rechts in je fucking 108, in plaats van expres te wachten tot ik afremde naar 110 en vervolgens te zwaaien dat ik korte tijd vlak op je bumper zit. Trut.
Vind je het zo bijzonder dat je jezelf hoort praten dat je dat allemaal eruit geknipt hebt? Of moest ik nog wat zien op die momenten?quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:42 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Daar van heb ik geen filmpje. Maar heb wel een korte compilatie gemaakt van dat dagje rijden.
Vertel mij wat! Mijn vriend heeft ook een heel klein autootje!quote:
Volgens mij ben je niet helemaal lekker moest meteen aan die fiets autist denken in Groningen. Gebeurd weinig bijzonders in dit filmpje waar jij je druk om hoeft te makenquote:Op donderdag 3 maart 2016 19:42 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Dank voor de tips!quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Vind je het zo bijzonder dat je jezelf hoort praten dat je dat allemaal eruit geknipt hebt? Of moest ik nog wat zien op die momenten?![]()
Even serieus, wat vannelle zegt, er is niets aan de hand. Goed, groen was even grappig, maar verder. Gewoon lekker op jezelf letten en je over dit soort dingen vooral niet druk maken. Eerlijk waar, IEDEREEN rijdt anders dan jij het geleerd hebt.
@ Hard door de bocht: Beetje lef, je voertuig kennen, de bocht kennen en bij voorkeur goede banden en een knap onderstel doen zo veel. Je hebt moeite, das mooi, maar je kan echt nog wel harder. Een Mercedes/BMW/Audi met sportonderstel maakt zo'n bocht een fluitje van een cent met 130-140 km/h, zeker bij droog weer.
Aanvullende protip: Zet eerst je ruitenwisser uit en laat die terug in zijn uitgangspositie komen. Is het straks droog of laat je hem 's nachts staan en bevriest je voorruit (in deze tijd niet ondenkbaar), dan blijft ie heel.
Zal gaan om trage inhaalacties, als rechts gewoon vrij zou zijn dan is er sowieso geen probleem.quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is toch heel simpel? Gaan ze niet, knipper naar rechts en lekker doorstampen en terugzwaaien.
Welke onzekerheid in welke bochten precies, haarspeldbochten op een bergpas?quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:18 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Dank voor de tips!
Het word alleen wel een beetje lastig om van die volledige onzekerheid af te komen m.b.t bochten, maar komt vast goed
Zo`n beetje alle bochten > 80km, zweet in m`n naad vaak...quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Welke onzekerheid in welke bochten precies, haarspeldbochten op een bergpas?
Als hij gaat schuiven gewoon gas minderen, als de voorbandjes niet tegenstribbelen kun je nog harder (bij een fwd). Het is bij een auto namelijk niet zo, in tegenstelling tot bij de motor, dat het meteen game over is wanneer de voorband(jes) gaan schuiven. Rij rondjes op een (verkeersvrije) rotonde, steeds harder en verbaas je over de hoeveelheid grip en de snelheid die je bereikt totdat de voorwielen wegglijden.quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:40 schreef MrBradge het volgende:
[..]
Zo`n beetje alle bochten > 80km, zweet in m`n naad vaak...
Geen bochtjes, bomen of heuvels in de buurt?quote:Op vrijdag 4 maart 2016 00:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik was vandaag waarschijnlijk iemands irritatie... Sloeg linksaf en de tegemoetkomende smart week uit. Je hebt vrij zicht die richting op en ik heb nog steeds geen flauw idee waar hij opeens vandaan kwam.Goed, is een 30 zone waar iedereen 50 rijdt, dan met al wat lager staande tegenzon en dan een tegenligger zonder verlichting, maar dan nog had ik hem gewoon moeten zien.
![]()
Maar of die nou vlak voordat ik afsloeg een uitrit uitgedraaid kwam, ik weet het niet.
Goed, die kruising is wel gevaarlijk. Ik zit er vaak vlak bij en je hoort meerdere keren per dag getoeter en als je er naar kijkt zie je regelmatig verkeer vol in de ankers hangen. Zeer slecht te overzien, maar dat vooral uit de richting die ik op ging richting de kant die ik vandaan kwam.
- weg -
Bij een frontale botsing was je laatste zin wellicht werkelijkheid gewordenquote:Op vrijdag 4 maart 2016 08:17 schreef CherryLips het volgende:
Gister zo'n actie, vrij smalle weg, ik had net een paar fietsers ingehaald en ging weer naar rechts want er kwam een onoverzichtelijke bocht aan. Komt er zo'n petje met een noodgang om die bocht zetten, hij reed nog in het midden van de weg ookik schrok me echt helemaal lam. Hij gaf een ruk aan z'n stuur naar rechts en pakte wat gras mee, ik ook naar rechts en was zoooo blij dat er geen fietser meer tussen zat. Ik moest daar vlak voorbij die bocht zijn en zat nog even met trillende handen in die auto. Die eikel reed echt veel te hard, ik weet niet hoe een frontale botsing was afgelopen. Denk niet dat ik dit dan nu zat te typen
Sterker nog, het hele zooitje is zo onoverzichtelijk, omdat de weg waar ik uitkwam en waar de Smart vandaan kwam, de doorgaande richting dus, in een S bocht is gelegd... Ter hoogte van die kruising/T splitsing. Dat betekent dat als je uit die zijweg komt, je eigenlijk niets ziet, omdat een of ander helder figuur dat volgegooid heeft met bossages. Maar daar zou ik vrij weinig last van moeten hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 02:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Geen bochtjes, bomen of heuvels in de buurt?
Laagstaande zon IS idd behoorlijk ruk, kwam ik vanmiddag ook weer achter icm nat wegdek.
Geen close call gehad of zo maar je ziet echt geen ene moer.
Het mooie hieraan vind ik dat het van die dingen zijn die je over 50 jaar nog weet.
En waarom mooi?
Ik heb het idee dat jij een heel verantwoordelijke chauffeur bent, anders zou je hier niet van balen.
Zelf weet ik ook nog momentjes van lang geleden omdat ik schrok van wat er gebeurde.
Iedereen kan een (inschattings)foutje maken maar degenen die daar van balen zijn tenminste bewust bezig met autorijden.
Vind ik mooi, zouden meer mensen moeten doen.
Mensen die met de kinderen op pad gaan ofzo en normaal de trein nemen... Was hier gisterochtend en vanochtend eigenlijk belachelijk rustig voor spitsnormen.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:17 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet niet of het de vakantierijders zijn, maar heb deze week iedere dag minstens 3 ongelukken moeten voorkomen omdat mensen lijken te denken dat ik niet besta ofzo. Voorrang nemen terwijl ik op 15 meter afstand eraan kom rijden, vanuit een parkeerplaats zo de weg op zonder knipperlichten (of uberhaupt lichten aan), en vanmorgen een doos die zonder te kijken haar blikje gewoon naar links gooit met 80km/u terwijl ik er met 120km/u aan kom.
Ik weet dat een motor vaak lastiger te zien is dan een auto, maar mijn lichten doen het gewoon, ik rij tijdens daglicht op een zwarte motor. Zo lastig zou het toch niet moeten zijn om te zien dat ik op de weg rij.
En dan rijden ze vaak ook op plaatsen waar ze niet eens mogen rijden, grote ergernis idd.quote:Op vrijdag 4 maart 2016 09:26 schreef dick_laurent het volgende:
Scooterrijder die mij spookrijdend op mijn helft van het fietspad tegemoet komt rijden.
Het was nat, dus mijn remmen werkten minder top dan normaal, dus ik kneep ze vol in maar vertraagde niet zo hard als ik had gehoopt waardoor het echt maar net net nét goed ging.
Fucking k*t scooterrijders, echt diepe haat. Er gaat bijna geen week voorbij dat ik niet als fietser een bijna dood ervaring heb door zo'n scooter tokkie
quote:Op donderdag 3 maart 2016 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is toch heel simpel? Gaan ze niet, knipper naar rechts en lekker doorstampen en terugzwaaien.
Ik haat het allebei, maar hier ging het inderdaad om rechts gewoon vrij. Auto is al tientallen meters voorbij de vrachtwagen met rechts vrij, maar wacht expres tot ik afgeremd ben. Overigens is dat trage inhalen sowieso iets waar ik elke dag wel een paar keer mee te maken heb, en dé reden waarom ik graag in de wet zou willen laten opnemen dat op de linkerstrook minimaal V-max -/- 10 km/h gereden moet worden. Utopie...quote:Op donderdag 3 maart 2016 22:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zal gaan om trage inhaalacties, als rechts gewoon vrij zou zijn dan is er sowieso geen probleem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |