kfc is kip , geen kraaiquote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:55 schreef Fer het volgende:
Hebben jullie weleens gezien wat vogels allemaal uitspoken bij de Mac? Wel vaker heb ik mijn vreetzak netjes in de bak gestopt en zag in mijn spiegel zo'n zwart beest (een kau?) ermee vandoor gaan.
En hun soortgenoten eten is ook geen probleem bij KFC A4.
Of mensen die tijdens het rijden hun asbak legen...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:33 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
achja, luie stonede pubers zonder enige manieren
Nu heb ik ook wel eens dit soort shit gedaan toen ik net 18 was en m'n eigen auto had en nog veel met kneuzen ging rondhangen op zulke plekken, maar ik heb er serieus spijt van en als ik ergens vuil zie liggen waar een prullenbak in de buurt is dan gooi ik het wel vaak weg, om het zegmaar goed te maken.
De jeugd begrijpt gewoon niet hoe storend dit is. Uit hun auto stappen om iets netjes in een prullenbak te gooien zit er gewoon niet in. Het ergste is nog dat ik mensen van mijn leeftijd (25) ken die dit nog steeds flikken. Een vriend van me wilde laatst ook een pizzadoos in de bosjes gooien. Ik werd er gewoon pissig om. Zegt die "Ja dan moet ik er de hele tijd mee lopen" terwijl 500m verderop wel gewoon prullenbakken staan.
Buitengewone hekel aan dit soort mensen
Of mensen die hun deur open doen en hun asbak legen naast zich op een parkeerplaats![]()
Melden bij de wegbeheerder.quote:Op woensdag 24 februari 2016 01:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik reed laatst ergens, waarvan ik vermoed dat er een groene golf van 80 afgesteld was, maar 70 de max was.
Valt er überhaupt iets te schuiven op ZOAB? Of veeg je het dan in het asfalt waar het vervolgens weer bevriest?quote:Op donderdag 25 februari 2016 09:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Het heeft gesneeuwd in NH, dus wat doen we... Juist ja, we gaan alleen zout strooien. Die vieze drab schuiven we niet even van de weg af.
Dat zal ook te maken hebben gehad met het ongeval op de A9 tussen Uitgeest en Alkmaar, stond ruim 8 km file om half 9. En ik had het over o.a. de 242, lekker drabje.quote:Op donderdag 25 februari 2016 09:53 schreef nanuk het volgende:
Geen sneeuw gezien maar dat verklaart wel waarom het op de N242 bij Alkmaar zo druk was.
Op regionale en provinciale wegen heb je alleen niet tot nauwelijks zoab...quote:Op donderdag 25 februari 2016 09:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Valt er überhaupt iets te schuiven op ZOAB? Of veeg je het dan in het asfalt waar het vervolgens weer bevriest?
Misschien moet ik om zeven uur dan toch beter mn ogen open doen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat zal ook te maken hebben gehad met het ongeval op de A9 tussen Uitgeest en Alkmaar, stond ruim 8 km file om half 9. En ik had het over o.a. de 242, lekker drabje.
Het was niet heel veel hoor, maar net voor de 508 waar je van 3 naar 2 rijstroken gaat, was het nog helemaal wit op de meest linker strook. En binnendoor e.e.a.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:27 schreef nanuk het volgende:
[..]
Misschien moet ik om zeven uur dan toch beter mn ogen open doen.
Standaard is de transporteur verantwoordelijk tot de goederen zijn gelost.quote:Op woensdag 24 februari 2016 18:10 schreef vannelle het volgende:
En aangezien er wat kraakte neem ik aan dat je schade hebt.
Wie gaat dat vergoeden dan?
Donkerbruin vermoeden dat het eigen rekening is maar vraag het toch ff.
Dit is toch gewoon je eigen schuld. Je had net zo goed in een situatie kunnen belanden waarin je ook zo'n remactie had moeten uitvoeren terwijl de ander niet fout zat of om wat voor reden dan ook jou laat remmen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:57 schreef Meike26 het volgende:
Zelden zo kwaad/pissig geweest op een andere verkeersdeelnemer !![]()
![]()
Ik had in Hilversum een pallet geladen van circa 350 tot 400kilo. Voorzichtig rijden dus en stapvoets over de drempels. Over het spoor reed ik richting het Melkpad. Vlak voor de kruising steekt er ineens een fietser over, vanuit het iets geeft hij een ruk aan zijn stuur en gaat nog even snel voor mijn auto langs. Ik vol op de rem (in dit soort gevallen kan je beter geen ABS hebben, wat ik dus wel heb) en voordat ik het weet hoor ik harde knal, gekraak van het tussenschot en steeg mijn hartslag naar waarden gelijk aan gewicht van de pallet. Ik heb hier echt enorm mazzel gehad met het stevige met metaal uitgevoerde tussenschot, anders had het echt anders afgelopen geweest. Fietser vervolgde stoicijns zijn weg, reageerde nieg op mijn getoeter of geschreeuw + reactie van andere fietser. Ik heb eigenlijk spijt dat ik die kerel niet achterna gerend ben en van zijn fiets getrokken heb. Maar er staat ook naam op die auto en filmpjes zijn snel gemaakt was mijn eerste gedachte. Maar goed, misschien maar beter zo, van schok weet je niet waartoe je in staat bent. maar verdomme, ben er echt goed pissed van![]()
![]()
Je hoort altijd dezelfde verhalen van mensen met een paardentrailer achter hun gat: door rood, want paard, etc. Dan vraag ik mij ook af hoe het gaat als er bijvoorbeeld wel iets gebeurt waar een noodremming nodig is.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon je eigen schuld. Je had net zo goed in een situatie kunnen belanden waarin je ook zo'n remactie had moeten uitvoeren terwijl de ander niet fout zat of om wat voor reden dan ook jou laat remmen.
Laat me raden, hier zeker?quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:57 schreef Meike26 het volgende:
Zelden zo kwaad/pissig geweest op een andere verkeersdeelnemer !![]()
![]()
Ik had in Hilversum een pallet geladen van circa 350 tot 400kilo. Voorzichtig rijden dus en stapvoets over de drempels. Over het spoor reed ik richting het Melkpad. Vlak voor de kruising steekt er ineens een fietser over, vanuit het iets geeft hij een ruk aan zijn stuur en gaat nog even snel voor mijn auto langs. Ik vol op de rem (in dit soort gevallen kan je beter geen ABS hebben, wat ik dus wel heb) en voordat ik het weet hoor ik harde knal, gekraak van het tussenschot en steeg mijn hartslag naar waarden gelijk aan gewicht van de pallet. Ik heb hier echt enorm mazzel gehad met het stevige met metaal uitgevoerde tussenschot, anders had het echt anders afgelopen geweest. Fietser vervolgde stoicijns zijn weg, reageerde nieg op mijn getoeter of geschreeuw + reactie van andere fietser. Ik heb eigenlijk spijt dat ik die kerel niet achterna gerend ben en van zijn fiets getrokken heb. Maar er staat ook naam op die auto en filmpjes zijn snel gemaakt was mijn eerste gedachte. Maar goed, misschien maar beter zo, van schok weet je niet waartoe je in staat bent. maar verdomme, ben er echt goed pissed van![]()
![]()
Ik vraag me altijd af waarom dat soort tussenschotten niet extra verstevigd worden, desnoods met een centimeter of 10 kreukelzone als buffer. Noodstoppen zijn nu niet bepaald zeldzaam voor vrachtwagens. Of zijn de marges in vervoer zo klein dat er niet een paar centimeter laadruimte af en een paar kilo gewicht bij kan?quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:01 schreef JDude het volgende:
Kan ik me voorstellen. Een oud-collega heeft nog eens een tijdje thuis gezeten nadat zijn lading zijn cabine een stukje krapper had gemaakt.
Stond het spul wel goed vast?
Tuurlijk, zo kan je alles wel bagataliseren.. Ik reed al even stapvoets, want ik had al een tegenligger die niet daar had mogen rijden (eenrichtingsverkeer), de laatste 50 tot 100 meter reed ik weer iets van 30 tot 50km/u tot de kruising en die fietser knalt hem zonder te kijken voor mijn auto.. Hoezo is het dan eigen schuld? Ja je hebt gelijk, er kan altijd wel iets gebeuren.. Maar dit is gewoon weer zo'n voorbeeld van fietsers en voetgangers (ook) zonder verkeerinzicht. Denken dat alle auto's de zelfde remweg hebben. Moeders met kindjes voorop de fiets die nog even voor een vrachtwagen de weg oversteken.. Er zijn duizenden voorbeelden en situaties waarbij de ongemotoriseerde verkeersdeelnemer de boel onderschat en het net goed of heel slecht afloopt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon je eigen schuld. Je had net zo goed in een situatie kunnen belanden waarin je ook zo'n remactie had moeten uitvoeren terwijl de ander niet fout zat of om wat voor reden dan ook jou laat remmen.
Vanaf het langgewenst indd.. De boel ligt daar nu open op het marktterrein, maar fietser had daar niets mee te maken, die kwam zeg maar vanaf Pim Catelen, rechts van mij, voorbij mijn auto en joeg hem zo de straat op, 20cm van mijn voorbumper vandaan.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:21 schreef Fixers het volgende:
[..]
Laat me raden, hier zeker?
https://www.google.nl/maps/@52.2271082,5.1767354,19z
Onoverzichtelijke rotkruising daar, vooral met fietsers die oversteken vanuit de Naarderstraat richting Bussumerstraat.
[..]
Ik vraag me altijd af waarom dat soort tussenschotten niet extra verstevigd worden, desnoods met een centimeter of 10 kreukelzone als buffer. Noodstoppen zijn nu niet bepaald zeldzaam voor vrachtwagens. Of zijn de marges in vervoer zo klein dat er niet een paar centimeter laadruimte af en een paar kilo gewicht bij kan?
Oké, dat wel ja.. maar daar ga ik wel wat aan doen dus. Mar buiten dat.. Ook iets verderop, vanaf het Schapenkamp, ook richting het zelfde plein maak ik het vaak mee dat er voetgangers en fietsers zo voor je auto langs schieten. En dat punt is imo nog erger dan bijvoorbeeld het Muntplein in Amsterdam of Coolsingel rotterdam.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:27 schreef JDude het volgende:
Het moeten remmen had je wellicht niet kunnen voorkomen, maar de rondvliegende lading wel. Dat bedoelt'ie denk ik.
Ik heb maar een paar keer gereden met paarden. Niet fijn, zeker niet als het paard niet gewent is in een trailer te staan. Zolang je beweegt heeft ie wat te doen in de zin van zich een beetje schrap zetten. Als je stil staat wordt ie nerveuzer. Inderdaad komt het voor dat ie door een wand heen trapt of probeert te gaan liggen. Dan stikt ie.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je hoort altijd dezelfde verhalen van mensen met een paardentrailer achter hun gat: door rood, want paard, etc. Dan vraag ik mij ook af hoe het gaat als er bijvoorbeeld wel iets gebeurt waar een noodremming nodig is.
quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:27 schreef JDude het volgende:
Het moeten remmen had je wellicht niet kunnen voorkomen, maar de rondvliegende lading wel. Dat bedoelt'ie denk ik.
Ik snap dan ook niet dat je een paart gaat vervoeren als het zo gevaarlijk is voor zo'n beest.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:31 schreef nanuk het volgende:
[..]
Ik heb maar een paar keer gereden met paarden. Niet fijn, zeker niet als het paard niet gewent is in een trailer te staan. Zolang je beweegt heeft ie wat te doen in de zin van zich een beetje schrap zetten. Als je stil staat wordt ie nerveuzer. Inderdaad komt het voor dat ie door een wand heen trapt of probeert te gaan liggen. Dan stikt ie.
Rijden met paarden is een risico voor dat beest. Zeker als ie dat niet gewent is.
Tja, soms is wandelen te ver als ie verkocht is of.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:35 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik snap dan ook niet dat je een paart gaat vervoeren als het zo gevaarlijk is voor zo'n beest.
Klopt, maar mensen die elk weekend her en der met zo'n ding rondrijden zijn dat altijd paartjes die daar tegen kunnen of is dat elke week een kwelling voor die dieren?quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:41 schreef nanuk het volgende:
[..]
Tja, soms is wandelen te ver als ie verkocht is of.
Hang van je beest af. Er zijn paarden die na een paar keer graag instappen en er volkomen relaxed onder blijven. Als dat niet zo is dan zou ik niet meer gaan rijden met dat beest. Mijn paardentijd ligt al ver achter me btw.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen die elk weekend her en der met zo'n ding rondrijden zijn dat altijd paartjes die daar tegen kunnen of is dat elke week een kwelling voor die dieren?
I know, daarom ga ik er ook van uit dat het eigen rekening is.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Standaard is de transporteur verantwoordelijk tot de goederen zijn gelost.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:04 schreef Meike26 het volgende:
Nouja, het staat in principe goed vast, rubberen ondervloer en met 3/400 kilo gaat dat geen kant op, ik heb geenspanbanden in de laadruimte. Nooit nodig gehad ook, maar door dit voorval ga ik er wel aan beginnen denk ik. Dit niet nog een keer.
Wtf, Ik rij al een aantal jaar als chauffeur en ik zet mijn lading (kratten vlees) altijd tegen de tussenwand aan, dan kan het nooit gaan schuiven of omvallen. (tenzij je heel hard optrektquote:Op woensdag 24 februari 2016 16:09 schreef JDude het volgende:
Dat lijkt me een wijs besluit. Als ik een wagen meekreeg met gare, afwezige of weinig spanbanden dan ging ik eerst terug naar binnen om die alsnog te regelen.
Als je echt flink moet remmen dan kan het hard gaan met lading. Is het niet schuiven, dan kan het (afhankelijk van de afmetingen en het zwaartepunt) altijd nog omvallen.
Ik vervoerde bijv. wel eens (elektro)motoren van een paar honderd kilo. Die komen ongezekerd bij een flinke bocht gewoon door de zijdeur/wand naar buiten hoorquote:Op donderdag 25 februari 2016 13:15 schreef jatochneetoch het volgende:
Wtf, Ik rij al een aantal jaar als chauffeur en ik zet mijn lading (kratten vlees) altijd tegen de tussenwand aan, dan kan het nooit gaan schuiven of omvallen. (tenzij je heel hard optrekt)
Heb je ook gelijk in en daar heb ik dan, zoals MCH ook zei, wel eigen schuld aan, maar zo'n rubberen vloer + 400kg aan boord gaat dat gewoon geen kant op als je alles goed onder controle houdt. rustig optrekken (je kan niet anders met 400kg aan boord) en alles nog verder scannen dan je normaal al doet. Is altijd goed gegaan en nooit fouten mee gemaakt. Dit was een risico waar ik geen rekening mee heb gehouden en dat ga ik indd wel veranderen. Vandaag nog.. straks weer een palletje te verplaatsen..quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:15 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
[..]
Wtf, Ik rij al een aantal jaar als chauffeur en ik zet mijn lading (kratten vlees) altijd tegen de tussenwand aan, dan kan het nooit gaan schuiven of omvallen. (tenzij je heel hard optrekt)
Dat soort dingen staan toch altijd op pallets? Met metalen spanbanden?quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik vervoerde bijv. wel eens (elektro)motoren van een paar honderd kilo. Die komen ongezekerd bij een flinke bocht gewoon door de zijdeur/wand naar buiten hoor.
Vraag eens een cursus ladingzekering aan je werkgever als het weer cursustijd is. Niet bedoeld om te flamen, maar echt serieus, is erg verhelderend. Ik heb hem ook gedaan, en dan ga je toch nét effe anders kijken naar het spul wat je vervoertquote:Op donderdag 25 februari 2016 13:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in en daar heb ik dan, zoals MCH ook zei, wel eigen schuld aan, maar zo'n rubberen vloer + 400kg aan boord gaat dat gewoon geen kant op als je alles goed onder controle houdt. rustig optrekken (je kan niet anders met 400kg aan boord) en alles nog verder scannen dan je normaal al doet. Is altijd goed gegaan en nooit fouten mee gemaakt. Dit was een risico waar ik geen rekening mee heb gehouden en dat ga ik indd wel veranderen. Vandaag nog.. straks weer een palletje te verplaatsen..
Vaak wel. Maar dan kan de zooi altijd nog met pallet en al aan de schuif gaan. Zoals SD ook al opmerkt, hoe vaster, hoe beter.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat soort dingen staan toch altijd op pallets? Met metalen spanbanden?
Ik woon hartje centrum... dagelijkse kost voor mijquote:Op donderdag 25 februari 2016 15:38 schreef dick_laurent het volgende:
Even een algemene klacht: autorijden in centrum Amsterdam.
En nee t was niet vrijwillig, ik moest er zijn voor een klus en we hadden zware apparatuur bij ons waardoor OV niet echt een optie was.
My god. Wat een onoverzichtelijke puinzooi op de weg daar zeg. En om de 75 meter een stoplicht. Echt een slecht plan gewoon.
Snap niet dat mensen daar überhaupt vrijwillig zouden willen autorijden.
Niet lullig bedoeld, maar waarom ga je niet fietsen dan? Ben je volgens mij over het algemeen 10X sneller.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:43 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Ik woon hartje centrum... dagelijkse kost voor mij
In Amsterdam neem ik vaak de scooter... maarja vaak moet ik ook wat langere afstanden maken. Altijd kut met die fietsers in het centrumquote:Op donderdag 25 februari 2016 15:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Niet lullig bedoeld, maar waarom ga je niet fietsen dan? Ben je volgens mij over het algemeen 10X sneller.
Je vergeet nog dat ieder stoplicht op rood springt wanneer je net bij het stoplicht daarvoor weg kan rijden... En ondertussen maar klagen over luchtkwaliteit.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:38 schreef dick_laurent het volgende:
My god. Wat een onoverzichtelijke puinzooi op de weg daar zeg. En om de 75 meter een stoplicht. Echt een slecht plan gewoon.
Er gebeurd niet veel schokkends, maar ik vind het wél een asociale actie van die vrouw, die vrouw heeft haaientanden en gooit hem zonder enige aarseling gewoon voor mijn auto. Neem ook aan dat ze wel fatsoenlijk naar links keek en dus mij zag aankomen rijden. Die vrouw moet daar wachten. Iedereen die namelijk direct over dat spoor komt (rechtdoor dus) Heeft voorrang ten opzichte van links/rechts. Weinig mensen snappen hoe die situatie daar werkt, en daarom zijn er dagelijks wel ongelukken op dat kruispunt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 17:59 schreef dick_laurent het volgende:
Dude.... er gebeurt echt nauwelijks wat op dit filmpje. Get over it. Dit postte je bovendien 5 dagen geleden al op een ander forumen daar zei men ook al dat hier bar weinig schokkends gebeurde en dat je gewoon beetje moet anticiperen in het verkeer en geen voorrang kan opeisen.
En waarom noem je jezelf niet gewoon Braddie? We weten wie je bent
Er gebeuren zoveel ergere dingen op dat kruispunt, dit is nog netjes.quote:Op donderdag 25 februari 2016 16:37 schreef MrBradge het volgende:
Een van de gevaarlijkste kruispunten van Noord-Holland dit, iedereen doet hier altijd maar waar 'ie zich goed bij voelt. Zo ook deze mevrouw.
Zoals je kan zien in het filmpje heeft mevrouw haaientanden maar nee hoor, ze moet en zal (Terwijl ik aankom rijden en voorrang heb) Voor mij langs gaan
Dat is zeker waar, dit is een van de meeste gevaarlijkste kruispunten van Noord Holland volgens mij, en terecht.quote:Op donderdag 25 februari 2016 18:22 schreef Fixers het volgende:
[..]
Er gebeuren zoveel ergere dingen op dat kruispunt, dit is nog netjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |