Onzin.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:49 schreef LelijKnap het volgende:
Wespensteek vind demografische genocide vd blanke Europeaan prima, want "we komen allemaal toch uit Afrika".
In de Randstad, in de islamitische wijken. In het bijzonder de Schilderswijk.quote:Op zondag 21 februari 2016 07:10 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Is dit echt zo waar in Nederland zijn we de controle kwijt dan?
Ja goed dat je dat zegt, ik was aan het zoeken naar hoe groot het percentage afwijzingen is. Maar kan hier helaas niet veel over vinden.quote:Op zondag 21 februari 2016 14:15 schreef krokodil76 het volgende:
Even terugkomend op het vorige topic. De terugkeer van asielzoekers valt in de praktijk toch net even anders uit om wat voor reden dan ook. Ze verdwijnen in de illegaliteit en sturen aan op een generaal pardon.
Denk niet dat wij de controle kwijt zijn over dit soort buurten, ik denk dat je ook vergeet dat dit soort jongeren vaak ook op een bepaalde manier worden afgeschilderd/behandeld waardoor ze zich ook op een bepaalde manier gaan gedragen.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In de Randstad, in de islamitische wijken. In het bijzonder de Schilderswijk.
Mensen kunnen ongestraft de Hitler-groet op straat brengen, steeds meer Joden slaan op de vlucht, maar iemand met een varkensmaster wordt opgepakt.
Ik heb die buurten ook zelf bekeken. Het is een ongecontroleerde bende.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:17 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Denk niet dat wij de controle kwijt zijn over dit soort buurten, ik denk dat je ook vergeet dat dit soort jongeren vaak ook op een bepaalde manier worden afgeschilderd/behandeld waardoor ze zich ook op een bepaalde manier gaan gedragen.
Ik werkte ooit in de horeca waar ik marokanen moest weigeren. Tja... Ik werk er niet meer gelukkig.
Beroep bij de bestuursrechter, beroep bij Raad van state. Dan is het voorbij. Je krijgt een bevel om het land te verlaten maar kan alleen bij hoge uitzondering in vreemdelingendetentie worden geplaatst.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:12 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ja goed dat je dat zegt, ik was aan het zoeken naar hoe groot het percentage afwijzingen is. Maar kan hier helaas niet veel over vinden.
Maar wat is precies de procedure in Nederland als je wordt afgewezen?
Vriendelijk verzoek om te vertrekken.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:12 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Ja goed dat je dat zegt, ik was aan het zoeken naar hoe groot het percentage afwijzingen is. Maar kan hier helaas niet veel over vinden.
Als ik de NOS gebruik als bron is die vaak ongeldig omdat linkse staatsomroep. Maar, als het uitkomt, dan kan deze ongeldige bron altijd ingezet worden als geldige bron.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb die buurten ook zelf bekeken. Het is een ongecontroleerde bende.
Die Hitler-groet was gewoon op het NOS-journaal te zien, bij een pro-ISIS demo en de politie stond gewoon toe te kijken. Het zijn moslims dus dan durven die lafbekken niet.
Ik ga op de beelden af, en die liegen niet, ongeacht de bron.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ik de NOS gebruik als bron is die vaak ongeldig omdat linkse staatsomroep. Maar, als het uitkomt, dan kan deze ongeldige bron altijd ingezet worden als geldige bron.
Linkje?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb die buurten ook zelf bekeken. Het is een ongecontroleerde bende.
Die Hitler-groet was gewoon op het NOS-journaal te zien, bij een pro-ISIS demo en de politie stond gewoon toe te kijken. Het zijn moslims dus dan durven die lafbekken niet.
Waar komt eigenlijk dat idee vandaan dat we elke paar jaar een generaal pardon hebben?quote:Op zondag 21 februari 2016 14:15 schreef krokodil76 het volgende:
Even terugkomend op het vorige topic. De terugkeer van asielzoekers valt in de praktijk toch net even anders uit om wat voor reden dan ook. Ze verdwijnen in de illegaliteit en sturen aan op een generaal pardon.
OK, dus je bent nog nooit echt in de grote stad geweest om te weten hoe het dagelijkse leven is, en je baseert je op beelden die geschoten waren op het moment dat er ergens iets aan de hand was. Je komt echt steeds geloofwaardiger over.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ga op de beelden af, en die liegen niet, ongeacht de bron.
Je zal maar generaal zijn en Pardon van je achternaam hetenquote:Op zondag 21 februari 2016 15:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar komt eigenlijk dat idee vandaan dat we elke paar jaar een generaal pardon hebben?
Het erge is dat je jouw eigen fabels ook nog gelooft, als je een beetje de werkelijkheid zou volgen, bijv. door politiek Dan Haag te volgen, zou je toch moeten weten dat je onzin verkondigd.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Vriendelijk verzoek om te vertrekken.
Je komt in aanmerking voor bed, bad en brood. Maar kinderen en jongeren hebben nog steeds recht op onderwijs en ook is er nog steeds recht op gezondheidszorg.
Vooral als je een kind hebt komt half links Nederland in opstand en krijg je alsnog een verblijfsstatus. Er is namelijk nog NOOIT een gezin met kinderen weggestuurd.
Alleenstaanden met een lagere aaibaarheidsfactor kunnen wachten op het eerstvolgende pardon of een kind verwekken/baren.
Omdat we er ondertussen al een paar gehad hebben. Teveel in je linkse droomwereld geleefd misschien de afgelopen jaar?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waar komt eigenlijk dat idee vandaan dat we elke paar jaar een generaal pardon hebben?
Dit soort onzin draagt niet bij aan de discussie want het gaat niet over de inhoud.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
OK, dus je bent nog nooit echt in de grote stad geweest om te weten hoe het dagelijkse leven is, en je baseert je op beelden die geschoten waren op het moment dat er ergens iets aan de hand was. Je komt echt steeds geloofwaardiger over.
Op papier zijn er vertreklocaties, maar die gezinnen vertrekken niet. Die blijven gewoon totdat ze onder het PERMANENTE kinderpardon vallen.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het erge is dat je jouw eigen fabels ook nog gelooft, als je een beetje de werkelijkheid zou volgen, bijv. door politiek Dan Haag te volgen, zou je toch moeten weten dat je onzin verkondigd.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-29344-107.html
Een paar keer een generaal pardon? Wanneer dan? ik kan me maar 1 generaal pardon herinneren van een jaar of 7 geleden.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:33 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Omdat we er ondertussen al een paar gehad hebben. Teveel in je linkse droomwereld geleefd misschien de afgelopen jaar?
Hoe meer jij in hoofdletters typt, hoe duidelijker het wordt dat je iets roept wat niet klopt. Er worden namelijk wel degelijk gezinnen met kinderen uitgezet.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Op papier zijn er vertreklocaties, maar die gezinnen vertrekken niet. Die blijven gewoon totdat ze onder het PERMANENTE kinderpardon vallen.
Mauro en Sahar die niet weg hoefden?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een paar keer een generaal pardon? Wanneer dan? ik kan me maar 1 generaal pardon herinneren van een jaar of 7 geleden.
Dat zeg ik niet, je moet me niet steeds woorden in de mond leggen. Ik zeg dat ze daar op af sturen.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Natuurlijk de minister liegt gewoon tegen de kamer.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Op papier zijn er vertreklocaties, maar die gezinnen vertrekken niet. Die blijven gewoon totdat ze onder het PERMANENTE kinderpardon vallen.
Ik kom wel uit de grote stad en kan je vertellen dat er weinig positiefs te melden valt over 40 jaar migratiequote:Op zondag 21 februari 2016 15:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
OK, dus je bent nog nooit echt in de grote stad geweest om te weten hoe het dagelijkse leven is, en je baseert je op beelden die geschoten waren op het moment dat er ergens iets aan de hand was. Je komt echt steeds geloofwaardiger over.
Dan wil ik daar beelden van zien.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe meer jij in hoofdletters typt, hoe duidelijker het wordt dat je iets roept wat niet klopt. Er worden namelijk wel degelijk gezinnen met kinderen uitgezet.
Waarom zouden ze van hun reguliere werk beelden maken?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dan wil ik daar beelden van zien.
Op kranten, op de radio en televisie zie ik alleen maar gezinnen die mogen blijven na allerlei linkse protesten.
Ik woon zelf niet in de stad, maar om het bovenstaande te signaleren hoef je er echt niet te wonen. Ik ben in heel veel grote steden in Europa geweest en het is steeds hetzelfde: multicultureel = onleefbaar, monocultureel (Oost-Europa) = leefbaar.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:36 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Ik kom wel uit de grote stad en kan je vertellen dat er weinige positiefs te melden valt over 40 migratie
Het is al veel te krap in de grote steden en ze geven gewoon te veel problemen. Het is bovendien vreemd volk wat ik hier niet hoef.
Links vindt het vreselijk dat gezinnen worden uitgezet. Daar zouden ze toch beelden van maken om ons te laten zien hoe erg dat is?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze van hun reguliere werk beelden maken?
Ik weet niet precies wat de procedure is. De website van COA zegt dat asielzoekers na hun afwijzing zelf verantwoordelijk zijn voor hun terugkeer naar herkomst land.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:12 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Van de 1.1 miljoen wannabe vluchtelingen die er in Duitsland binnen kwamen waren er 0.8 miljoen jonge mannen. Terwijl er in Duitsland slechts 5 miljoen Duitse mannen in dezelfde leeftijdscategorie vallen. Het is dus een gevaarlijke en ongewenste wijziging van je demografie die links elke keer wanhopig onder het tafelkleed probeert te vegen.quote:Op zondag 21 februari 2016 13:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat duurt echt geen 100 jaar. Denk eerder aan 50 jaar. In de leeftijdscategorie van 0-45 jaar moet je aan 30 jaar denken.
Er is onder het huidige kabinet nog een speciaal kinderpardon gekomen. Kinderen zijn namelijk extra zielig.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Een paar keer een generaal pardon? Wanneer dan? ik kan me maar 1 generaal pardon herinneren van een jaar of 7 geleden.
Links vindt het prachtig want het lost zogenaamde de vergrijzing opquote:Op zondag 21 februari 2016 15:40 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Van de 1.1 miljoen wannabe vluchtelingen die er in Duitsland binnen kwamen waren er 0.8 miljoen jonge mannen. Terwijl er in Duitsland slechts 5 miljoen Duitse mannen in dezelfde leeftijdscategorie vallen. Het is dus een gevaarlijke en ongewenste wijziging van je demografie die links elke keer wanhopig onder het tafelkleed probeert te vegen.
Als ik zo ver kom verhuis ik gewoon. Blijven zitten en klagen wordt niemand vrolijker van. Het is ook slecht voor je bloeddruk.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:36 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Ik kom wel uit de grote stad en kan je vertellen dat er weinig positiefs te melden valt over 40 jaar migratie
Het is al veel te krap in de grote steden en ze geven gewoon te veel problemen. Het is bovendien vreemd volk wat ik hier niet hoef.
Dat is bepaald geen generaal pardon maar een specifieke regeling.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er is onder het huidige kabinet nog een speciaal kinderpardon gekomen. Kinderen zijn namelijk extra zielig.
Geen generaal pardon maar een specifieke regeling. Dat is wel een hele domme, een generaal pardon is een nieuwe specifieke regeling. Het één sluit het ander niet uit.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is bepaald geen generaal pardon maar een specifieke regeling.
That is the spiritquote:Op zondag 21 februari 2016 15:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ik zo ver kom verhuis ik gewoon. Blijven zitten en klagen wordt niemand vrolijker van. Het is ook slecht voor je bloeddruk.
Alle kinderen die hier een aantal jaren zijn vallen daaronder. Dus elke asielzoeker kan blijven, als er maar een kind komt.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is bepaald geen generaal pardon maar een specifieke regeling.
Onze voorvaderen wensen ook geen cent pensioen in te leveren voor de dag dat onze pensioenen in gevaar dreigen te komen. Zo dapper zijn ze. Maar mooie retoriek. Zelf verzonnen of ergens gelezen?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:44 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
That is the spirit
Weglopen voor problemen. Onze voorvaderen zijn problemen nooit uit de weg gegaan maar hebben ze overwonnen.
Het is ook heel triest, en eigenlijk misdadig, dat linkse types tegen de AUTOCHTONE bevolking zeggen: Ga maar weg als de invasie uit Afrika en het midden-oosten je niet bevalt. Zo'n grote misdaad heeft sinds de WO2 niet meer plaatsgevonden.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:44 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
That is the spirit
Weglopen voor problemen. Onze voorvaderen zijn problemen nooit uit de weg gegaan maar hebben ze overwonnen.
De babyboom-generatie verwarren met onze voorvaderenquote:Op zondag 21 februari 2016 15:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Onze voorvaderen wensen ook geen cent pensioen in te leveren voor de dag dat onze pensioenen in gevaar dreigen te komen. Zo dapper zijn ze. Maar mooie retoriek. Zelf verzonnen of ergens gelezen?
Ruimte voor veranderen: Iedereen in vreemdelingendetentie, al vanaf de aanvraag. Inclusief kinderen.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:19 schreef Confetti het volgende:
[..]
Beroep bij de bestuursrechter, beroep bij Raad van state. Dan is het voorbij. Je krijgt een bevel om het land te verlaten maar kan alleen bij hoge uitzondering in vreemdelingendetentie worden geplaatst.
Als ze uit het AZC worden gezet bieden veel organisaties nog noodopvang aan zodat deze mensen jarenlang kunnen overleven in de illegaliteit.
Afwijzingspercentage is zo'n 25%. Maar dat is nogal vertekend omdat dublin-claims er ook onder vallen en kansloze aanvragen uit de Balkan.
Zegt de Jan die zijn hele gedachtegang baseert op een NOS beeld van 2 jaar geleden.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De babyboom-generatie verwarren met onze voorvaderen![]()
Wat een trol.
Het blijft duidelijk dat jij een vreemd beeld van de werkelijkheid hebt.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Alle kinderen die hier een aantal jaren zijn vallen daaronder. Dus elke asielzoeker kan blijven, als er maar een kind komt.
Misschien gunnen ze een ander een gelukkig leven?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is ook heel triest, en eigenlijk misdadig, dat linkse types tegen de AUTOCHTONE bevolking zeggen: Ga maar weg als de invasie uit Afrika en het midden-oosten je niet bevalt. Zo'n grote misdaad heeft sinds de WO2 niet meer plaatsgevonden.
Dat stuk komt er op neer dat iedereen met kinderen mag blijven.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het blijft duidelijk dat jij een vreemd beeld van de werkelijkheid hebt.
http://cmr.jur.ru.nl/cmr/tbv/tbv13/WBV.2013.01.pdf
In jouw belevingswereld wel maar dat zegt dus niets over de realiteit.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat stuk komt er op neer dat iedereen met kinderen mag blijven.
Iets meer dan 70% krijgt op dit moment een verblijfsvergunning.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:12 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Van massa-immigratie wordt niemand gelukkig, ook de immigrant zelf niet.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:49 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Misschien gunnen ze een ander een gelukkig leven?
En 30% wordt dus niet het land uitgezet, en mag meestal alsnog blijven. Zeker als er kinderen zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Iets meer dan 70% krijgt op dit moment een verblijfsvergunning.
De NOS is de realiteit. Behalve als ze iets zeggen wat sommigen niet leuk vinden. Dan zijn het linkse leugenaars.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
In jouw belevingswereld wel maar dat zegt dus niets over de realiteit.
NOS is niet de realiteit, zo'n beetje elke nieuwszender heeft een eigen agenda.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De NOS is de realiteit. Behalve als ze iets zeggen wat sommigen niet leuk vinden. Dan zijn het linkse leugenaars.
Zo'n Syrisch paspoort is één van de waardevolste paspoorten ter wereld. Het zorgt er voor dat je in Duitsland, Zweden, Nederland, Belgiė en nog een paar landen een huis met uitkering, medische zorg en onderwijs krijgt.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Meer dan 70% krijgt een verblijfsvergunning.
Ik begrijp nog steeds niet waarom die mensen niet tijdelijk worden opgevangen, maar gelijk huis, baan of uitkering krijgen. Misschien dat iemand mij dat kan uitleggen. Want dit past totaal niet bij vluchtelingenverdragen.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo'n Syrisch paspoort is één van de waardevolste paspoorten ter wereld. Het zorgt er voor dat je in Duitsland, Zweden, Nederland, Belgiė en nog een paar landen een huis met uitkering, medische zorg en onderwijs krijgt.
Niet voor niets vertrekken zelfs de mensen die niets met oorlogsgeweld te maken hebben.
Volgens mij is het zelfs zo dat 70% direct een verblijfsvergunning krijgt. Maar ik kan er naast zitten.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:51 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Iets meer dan 70% krijgt op dit moment een verblijfsvergunning.
Een paar landen spelen het braafste jongetje van de wereld.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet waarom die mensen niet tijdelijk worden opgevangen, maar gelijk huis, baan of uitkering krijgen. Misschien dat iemand mij dat kan uitleggen. Want dit past totaal niet bij vluchtelingenverdragen.
Dus zelfs al je een link hebt gekregen waarin aantallen staan over uitgezette gezinnen blijf je onzin vertellen.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En 30% wordt dus niet het land uitgezet, en mag meestal alsnog blijven. Zeker als er kinderen zijn.
Als dat zo is dan kan volgens mij zelfs iemand die pro-immigratie is niet ontkennen dat dit alles een bewuste opzet is van de EU. Dit gebeurt niet bij toeval.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij is het zelfs zo dat 70% direct een verblijfsvergunning krijgt. Maar ik kan er naast zitten.
Die gezinnen zijn nooit uitgezet. Ik wil keihard bewijs. Beelden.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus zelfs al je een link hebt gekregen waarin aantallen staan over uitgezette gezinnen blijf je onzin vertellen.
Ze komen dan ook niet voor tijdelijke opvang naar Nederland. Anders zouden ze ergens blijven steken in de Balkan of Turkije.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds niet waarom die mensen niet tijdelijk worden opgevangen, maar gelijk huis, baan of uitkering krijgen. Misschien dat iemand mij dat kan uitleggen. Want dit past totaal niet bij vluchtelingenverdragen.
Discriminatie ofzo. Tweederangsburgers. Mensenrechten.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat jij iets niet begrijpt is normaal vooral omdat die mensen eerst tijdelijk worden opgevangen en niet gelijk een baan huis of uitkering krijgen.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Van de Eritreeėrs en Syriėrs mag 92% blijven. Ik vermoed dat het aandeel Syriėrs nog veel hoger is, omdat er daadwerkelijk Eritreeėrs niet mogen blijven.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij is het zelfs zo dat 70% direct een verblijfsvergunning krijgt. Maar ik kan er naast zitten.
Nee, ze moeten even wachten vanwege drukte. In Nijmegen en in andere plaatsen zijn ze daarom gaan rellen: "Wij eisen huis"quote:Op zondag 21 februari 2016 15:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat jij iets niet begrijpt is normaal vooral omdat die mensen eerst tijdelijk worden opgevangen en niet gelijk een baan huis of uitkering krijgen.
Ik heb liever een miljoen Belgen dan tienduizend Syriėrs.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:59 schreef Confetti het volgende:
[..]
Discriminatie ofzo. Tweederangsburgers. Mensenrechten.
Ze halen de gekste dingen bij om het te rechtvaardigen. En dan nog het lef om het aantal asielzoekers te vergelijken met de opvang in de regio. Wij zijn netto vele malen meer kwijt aan één asielzoeker dan een Jordaniė.
En het moet dan ook daadwerkelijk een huis zijn, want flats weigeren ze veelvoudig.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee, ze moeten even wachten vanwege drukte. In Nijmegen en in andere plaatsen zijn ze daarom gaan rellen: "Wij eisen huis"
Terwijl er geen enkele reden is om Syriėrs te houden, gezien de afstand en het grote aantal veilige landen.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Van de Eritreeėrs en Syriėrs mag 92% blijven. Ik vermoed dat het aandeel Syriėrs nog veel hoger is, omdat er daadwerkelijk Eritreeėrs niet mogen blijven.
De verhoudingen zouden wel een 80% tegen 95% kunnen zijn. Ik ken geen gevallen van Syriėrs die teruggestuurd werden, wel van een Syrische terrorist die geen status kreeg, maar vervolgens niet uitgezet werd.
Dat lijkt me voor de overgrote meerderheid onwaar. Die krijgen gelijk een verblijfsvergunning wat wel degelijk gelijk staat aan een woning en een uitkering. Ook omdat met die verblijfsvergunning niet mag werken voor een jaar. Correct me if I'm wrong.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat jij iets niet begrijpt is normaal vooral omdat die mensen eerst tijdelijk worden opgevangen en niet gelijk een baan huis of uitkering krijgen.
Volgens mij mag je wel werken met de verblijfsstatus.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor de overgrote meerderheid onwaar. Die krijgen gelijk een verblijfsvergunning wat wel degelijk gelijk staat aan een woning en een uitkering. Ook omdat met die verblijfsvergunning niet mag werken voor een jaar. Correct me if I'm wrong.
Niet voor niets krijgen gemeentes/woningcorporaties quota van het rijk om huizen vrij te maken voor Syriėrs, terwijl de grote stroom illegalen uit Syriė nog niet eens zo lang bezig is. Ze moeten m.i. altijd tijdelijk opgevangen worden, ook al duurt het 10 jaar. Omdat dit op termijn natuurlijk gedoe gaat geven, moeten ze direct terug.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor de overgrote meerderheid onwaar. Die krijgen gelijk een verblijfsvergunning wat wel degelijk gelijk staat aan een woning en een uitkering. Ook omdat met die verblijfsvergunning niet mag werken voor een jaar. Correct me if I'm wrong.
Ik ken niemand die gelijk een verblijfsvergunning heeft gekregen er is eerst een uitgebreid onderzoek, vervolgens een tijdelijke asielvergunning en later pas een permanente verblijfsvergunning.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je mag werken inderdaad. Niet tijdens asielprocedure, maar wel als je een reguliere verblijfsvergunning hebt.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het duurt inderdaad erg lang, vooral omdat de aantallen zo groot zijn en het aanbod woningen bizar beperkt. Dat is nou eigenlijk ook het grote probleem, maar goed.
Als er uitgebried onderzoek wordt gedaan, dan komt boven dat ze door 7 veilige landen zijn gereisd. Afwijzing kan dan binnen 5 minuten obv. Dublin.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ken niemand die gelijk een verblijfsvergunning heeft gekregen er is eerst een uitgebreid onderzoek, vervolgens een tijdelijke asielvergunning en later pas een permanente verblijfsvergunning.
Daar hebben we het al vaker over gehad en je blijft gek genoeg om steeds weer die onzin te herhalen.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als er uitgebried onderzoek wordt gedaan, dan komt boven dat ze door 7 veilige landen zijn gereisd. Afwijzing kan dan binnen 5 minuten obv. Dublin.
Een stad met kamernood onder de studenten en daar gaan ze even doodleuk 300 woningen weggeven uit dezelfde woningen pool waar de studenten ook uit moeten vissen.quote:Delft zegt ja tegen 300 vluchtelingen
zo 7 feb 2016, 7:53
DELFT – Delft wil dit jaar driehonderd vluchtelingen met verblijfsvergunning gaan huisvesten. Hiervoor wordt 400.000 euro uit reservepotjes gehaald. Dit blijkt uit een brief die het college deze week naar de raad stuurde.
Door: Jesper Neeleman
Delft vangt al jaren vluchtelingen op. Nu Europa en Nederland worden overspoeld met vluchtelingen, wil het COA dat gemeentes iets extra doen. Delft stond in eerste instantie afwijzend tegenover dit verzoek. We hebben al genoeg financiėle zorgen, redeneerde B en W. De raad vond echter dat Delft z'n kop niet in het zand mocht steken. De meerderheid stemde in met een motie, waarin werd opgeroepen meer te doen voor vluchtelingen. Twee maanden terug werd bekend dat Delft dit kalenderjaar 169 statushouders zou opvangen. Dat worden er nu dus 300. Vorig jaar heeft Delft er 185 gehuisvest.
Delft wil die groep van 300 gespreid over de stad huisvesten, in woningen of kleinschalige voorzieningen. Hierbij moet worden gedacht aan het voormalig Kantongerecht aan de Korte Geer. Studentenhuisvester DUWO wil vijftig woningen beschikbaar stellen voor statushouders die een opleiding gaan volgen. Verder praat de gemeente met corporaties en vastgoedeigenaren over het realiseren van 'kleinschalige woonvoorzieningen'. Noodopvang wordt inmiddels niet meer uitgesloten. 'In nauw overleg met het COA zoekt het college naar mogelijkheden om te ondersteunen op het gebied van tijdelijke opvang', schrijft B en W.
Martin Stoelinga, fractievoorzitter van Onafhankelijk Delft, is er niet gerust op. Volgens 'De Snor' staat er verdoezeld dat er in Delft een asielzoekerscentrum komt. Hij zegt daarom te gaan strijden voor een referendum waarin Delftenaren wordt gevraagd of ze wel of geen asielzoekerscentrum willen. "We willen hier geen vluchtelingen die een intolerantie religie aanhangen, daar gaan we tegen ageren", reageert Stoelinga. "Het is belachelijk. Zij krijgen hier zo een huis en Delftenaren die ook een woning willen, kunnen in de stront zakken. Het kost de stad ook nog eens 400.000 euro. En we hčbben helemaal geen geld."
Frank van Vliet van GroenLinks is content met de nieuwe aanpak. "De situatie van vluchtelingen is afschuwelijk. Delft moet er een steentje aan bijdragen om hen goed op te vangen", vindt Van Vliet. "Ik ben blij met hoe het college dit nu oppakt. Het is uiteraard wel heel belangrijk dat we met het rijk nog gesprekken moeten voeren over de kosten." Met die 400.000 Delftse euro's čn de 2370 euro die het Rijk per statushouder aan gemeentes meebetaalt, zijn 'we' er namelijk nog niet. Zo blijkt uit onderzoek dat 75 procent van de statushouders de eerste jaren een beroep doet op bijstand. Gemeenten betalen dit en worden achteraf gecompenseerd. De verdeelsleutel van het overheidsgeld is echter nog onduidelijk. Dit jaar worden landelijk besluiten genomen die invloed hebben op de aanpak en kosten.
"We hebben enige scepsis over de afspraken met het Rijk", reageert CDA-fractievoorzitter David van Dis. "De ervaring leert dat Delft hier nog weleens negatief uitkomt." Bovendien: "Er wordt nu 400.000 euro uit de reserve voor het sociaal domein gehaald, daar was dit geld niet voor bedoeld." Het verbaast hem bovendien dat de opvang Delft zoveel gaat kosten. "Dat is nieuw. Daar gaan we volgende maand over in debat." Verder vindt ook Van Dis het goed dat Delft zich inspant om vluchtelingen te huisvesten in huurwoningen die vrijkomen. "Dat heeft natuurlijk wel impact op de huurders, maar het gaat om 300 vluchtelingen per jaar, terwijl jaarlijks duizenden woningen van eigenaar wisselen." Hatte van der Woude van de VVD zegt het goed te vinden dat Delft 300 statushouders wil opvangen. Ze vernam deze week echter met verbazing dat er mogelijk toch noodopvang komt. "Dat is nieuw voor me. Ik wil eerst horen waar dit vandaan komt. En als het aan de orde komt moeten we het over veiligheid hebben, want noodopvang is wel een hele andere tak van sport."
Je komt steeds met twee argumenten:quote:Op zondag 21 februari 2016 16:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar hebben we het al vaker over gehad en je blijft gek genoeg om steeds weer die onzin te herhalen.
NWS / Ultimatum aan Grieken: 'Bewaak grenzen of verlaat Schengen'
NWS / Frankrijk gaat EVRM negeren
In deel 38 van dit topic hadden we die discussie en hoe vaak ik ook de uitleg geef van Dublin verdragen, vluchtelingenverdragen, vreemdelingen wet je blijft jouw onzin spuien.
Hier geeft ik de link van de regering met uitgezette gezinnen, dat geoof je niet omdat er geen beelden zijn.
Hier geef ik de link van het "kinderpardon" en je blijft onzin verkondigen.
Met jou heeft discussie totaal geen zin, de werkelijkheid is aan jou niet besteed. Je blijft discussie uitlokken met onzin.
Kun je dat onderbouwen? Ik wil het best geloven maar ik neem het niet zomaar aan. Die 70% van mij heeft als bron Telegraaf dus de kans is erg groot dat daar eigenlijk niets van klopt.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ken niemand die gelijk een verblijfsvergunning heeft gekregen er is eerst een uitgebreid onderzoek, vervolgens een tijdelijke asielvergunning en later pas een permanente verblijfsvergunning.
Eén woord: GroenLinks.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:11 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Een stad met kamernood onder de studenten en daar gaan ze even doodleuk 300 woningen weggeven uit dezelfde woningen pool waar de studenten ook uit moeten vissen.
De stad heeft het bovendien al financieel erg zwaar zoals te lezen valt in het bericht.
Dat 70% een asielvergunning krijgt is toch niet in tegenspraak met wat ik schreef, het zegt niets over hoe lang die procedure duurt. Het inwilligingspercentage wordt bepaald door de verhouding tussen aantal mensen die recht op asiel hebben tov de menen die dat niet hebben en afgewezen worden.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Kun je dat onderbouwen? Ik wil het best geloven maar ik neem het niet zomaar aan. Die 70% van mij heeft als bron Telegraaf dus de kans is erg groot dat daar eigenlijk niets van klopt.
Punt is dat de IND de meest ruim denkbare criteria hanteert waardoor vrijwel iedereen uit Afrika an het midden-oosten recht heeft om hier voor altijd te blijven. Het feit dat die mensen illegaal ons continent zijn binnen gedrongen en ook nog eens tenminste 6 veilige landen door zijn gereisd (met het nodige wangedrag), wordt volledig genegeerd.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat 70% een asielvergunning krijgt is toch niet in tegenspraak met wat ik schreef, het zegt niets over hoe lang die procedure duurt. Het inwilligingspercentage wordt bepaald door de verhouding tussen aantal mensen die recht op asiel hebben tov de menen die dat niet hebben en afgewezen worden.
Dat snap ik, maar het gaat mij om 'direct'. Dat wordt naar verluidt juist gedaan om de procedure niet nog langer te laten duren en is gelijk de reden waarom Syrische paspoorten zo gewild zijn. Naar verluidt.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat 70% een asielvergunning krijgt is toch niet in tegenspraak met wat ik schreef, het zegt niets over hoe lang die procedure duurt. Het inwilligingspercentage wordt bepaald door de verhouding tussen aantal mensen die recht op asiel hebben tov de menen die dat niet hebben en afgewezen worden.
Klopt. Er is ook al eens in het nieuws geweest dat de procedures zelfs onzorgvuldig zijn door de grote aantallen. Er wordt gewoon gestempeld.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het gaat mij om 'direct'. Dat wordt naar verluidt juist gedaan om de procedure niet nog langer te laten duren en is gelijk de reden waarom Syrische paspoorten zo gewild zijn. Naar verluidt.
Syrische paspoorten worden ook gecontroleerd, er wordt uitgebreid onderzoek gedaan naar de achtergronden van asielzoekers. Verder weet ik niet wat je direct vindt, volgens mij bestaat dat dus niet. Dat men procedures niet langer maakt dan noodzakelijk klopt vandaar ook de lijst met veilige landen van herkomst om snel mensen te kunnen afwijzen.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het gaat mij om 'direct'. Dat wordt naar verluidt juist gedaan om de procedure niet nog langer te laten duren en is gelijk de reden waarom Syrische paspoorten zo gewild zijn. Naar verluidt.
Wat gebeurt er eigenlijk na de afwijzing?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Syrische paspoorten worden ook gecontroleerd, er wordt uitgebreid onderzoek gedaan naar de achtergronden van asielzoekers. Verder weet ik niet wat je direct vindt, volgens mij bestaat dat dus niet. Dat men procedures niet langer maakt dan noodzakelijk klopt vandaar ook de lijst met veilige landen van herkomst om snel mensen te kunnen afwijzen.
Die lijst is een farce. Syriė kan op de lijst, want er zijn genoeg mogelijkheden in de regio.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Syrische paspoorten worden ook gecontroleerd, er wordt uitgebreid onderzoek gedaan naar de achtergronden van asielzoekers. Verder weet ik niet wat je direct vindt, volgens mij bestaat dat dus niet. Dat men procedures niet langer maakt dan noodzakelijk klopt vandaar ook de lijst met veilige landen van herkomst om snel mensen te kunnen afwijzen.
Als je Syriėr bent, betekent dat niet dat je een Duits paspoort hebt met de 'J' van joods erin.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat werkelijk zo is. Maar goed, zolang daar geen duidelijk cijfers over zijn zullen we het hier mee moeten doen.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Syrische paspoorten worden ook gecontroleerd, er wordt uitgebreid onderzoek gedaan naar de achtergronden van asielzoekers.
Dat oorlog is een te gemakkelijk argument. In bijna alle oorlogslanden speelt de oorlog op een heel klein stukje grond af. Het grootste deel van het land is veilig.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je Syriėr bent, betekent dat niet dat je een Duits paspoort hebt met de 'J' van joods erin.
De meeste Syriėrs kunnen in Syriė gewoon leven, het normale leven gaat daar ook gewoon door. Slechts enkele Syriėrs, bijvoorbeeld een kritische journalist, zou je hier tijdelijk op kunnen vangen.
De meeste Syriėrs kunnen gewoon een veilig thuis vinden in Syriė.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat oorlog is een te gemakkelijk argument. In bijna alle oorlogslanden speelt de oorlog op een heel klein stukje grond af. Het grootste deel van het land is veilig.
Kijk naar het voormalig Joegoslaviė: Hoe groot is nou het gebied eigenlijk waar daadwerkelijk geweldadige confrontaties zijn geweest? Dat is bijna niets. Al die Joegoslaven konden gewoon in eigen land, of één van de nieuwe onafhankelijke staten, terecht.
probleem blijft alleen dat ij een domme zwetser bent die uit zijn nek lult. Het trieste is dat je daarbij reeds gegeven bronnen negeert als de tekst van het Dublin verdrag en de vluchtelingencirculaire en rechterlijke uitspraken, de werkwijze van IND.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Klopt. Er is ook al eens in het nieuws geweest dat de procedures zelfs onzorgvuldig zijn door de grote aantallen. Er wordt gewoon gestempeld.
Terwijl het zo gemakkelijk is: Als ze Dublin gaan hanteren, kan 90% van het IND-personeel de WW in en wijzen we 99% van de asielaanvragen binnen 5 minuten al geautomatiseerd af. Er is alleen nog personeel nodig om de aanvragen in te voeren en een handjevol mensen om de aanvraag van die ene Noord-Koreaanse sporter te behandelen.
Dat is exact ook mijn standpunt. Vreemd dat er zoveel mensen zijn die vinden dat we ze maar hier heen moeten laten komen, want dit standpunt is het enige standpunt dat zal leiden tot een werkbare situatie op langere termijn (wederopbouw van Syriė en een Europees Europa).quote:Op zondag 21 februari 2016 16:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De meeste Syriėrs kunnen gewoon een veilig thuis vinden in Syriė.
En mijn standpunt is om geen vluchtelingen van buiten Europa in Europa op te vangen. Opvang zal in de regio plaats moeten vinden. Met westerse (o.a. Nederlandse) hulp en expertise.
Daar heb ik ook al op gereageerd: Bezwaar? Aanvrager mag dat in vreemdelingendetentie afwachten en de zaak wordt met spoed voor een rechter gebracht. Die bekrachtigt de afwijzing en de asielzoeker wordt overgeleverd aan de Duitse of Belgische politie. Op die manier zullen mensen amper in bezwaar gaan. Dublin is helder: Kom je via een Belgische of Duitse grens binnen, dan treedt Dublin al in werking. Zelfs de meest extreme d66-rechter kan niet verkopen dat Duitsland of Belgiė niet veilig zijn.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
probleem blijft alleen dat ij een domme zwetser bent die uit zijn nek lult. Het trieste is dat je daarbij reeds gegeven bronnen negeert als de tekst van het Dublin verdrag en de vluchtelingencirculaire en rechterlijke uitspraken, de werkwijze van IND.
http://eur-lex.europa.eu/(...)180:0031:0059:nl:PDF
https://www.aivl.be/nieuw(...)or-asielbeleid/35050
http://cmr.jur.ru.nl/CMR/VC/VC00/DeelC/C4/3/8/1/
https://ind.nl/Documents/6076.pdf
Als je een beetje jouw best zou doen zou je kunnen weten dat ook tegen een dublin beslissing bezwaar gemaakt kan worden en het een individuele afweging is. Het probleem is alleen dat jij helemaal niet in de waarheid bent geļnteresseerd je wilt onzin beweren en aandacht zoeken, ik heb alles je al zo vaak vertelt.
Omdat die regel niet bestaat. De regel is dat een ander Dublin land een asielverzoek kan afwijzen als eerder in een ander dublin land is verbleven.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:25 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat werkelijk zo is. Maar goed, zolang daar geen duidelijk cijfers over zijn zullen we het hier mee moeten doen.
Maar waarom wordt de regel 'asielaanvraag doen in eerste EU-land' genegeerd? Dat vraag ik me vooral af.
Amnasty..is voortdurend de boel aan het saboteren en daarom vind ik het ook zo geweldig dat held Orban deze organisaties in zijn land keihard aanpakt.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat die regel niet bestaat. De regel is dat een ander Dublin land een asielverzoek kan afwijzen als eerder in een ander dublin land is verbleven.
In de praktijk heeft dat een aantal beperkingen als eerste moet dat andere land de regels kunenn hanteren, bij de rieken is dat zeer twijfelachtig en dat zorgt dat terugsturen niet zomaar kan. Bijv:
Daarnaast is er de politiek economische situatie die kan zorgen dat andere landen ervoor kiezen geen gebruik te maken van Dublin. Het is niet in ons belang om de problemen op een paar landen af te schuiven.
Tot slot kan een asielzoeker ook tegeneen dublin afwijzing n protest gaan.
Lijkt mij vrij stug dat Duitsland en Belgiė het land zijn waar de asielzoeker de EU is binnengekomen. Lijkt mij vrij stug dat uit onderzoek zou blijken dat Duitsland en Belgiė verantwoordelijk zijn voor het asielverzoek.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daar heb ik ook al op gereageerd: Bezwaar? Aanvrager mag dat in vreemdelingendetentie afwachten en de zaak wordt met spoed voor een rechter gebracht. Die bekrachtigt de afwijzing en de asielzoeker wordt overgeleverd aan de Duitse of Belgische politie. Op die manier zullen mensen amper in bezwaar gaan. Dublin is helder: Kom je via een Belgische of Duitse grens binnen, dan treedt Dublin al in werking. Zelfs de meest extreme d66-rechter kan niet verkopen dat Duitsland of Belgiė niet veilig zijn.
Formeel is Dublin een individuele afweging. Bij asielzoekers over land (dat is die rondtrekkende horde illegalen) zijn er maar 2 opties: Ze komen via Duitsland of ze komen via Belgiė. In beide gevallen afwijzing obv. Dublin. Kan prima geautomatiseerd afgewezen worden, maar de aanvraag kan gewoon individueel ingediend worden. Zo gebeurt het ook met eenvoudige belastingaangiftes.
In dat geval lijkt het me duidelijk dat Dublin niet werkt. Dat was natuurlijk al veel langer duidelijk. Al die verdragen zullen op de schop moeten voordat er een oplossing kan komen.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat die regel niet bestaat. De regel is dat een ander Dublin land een asielverzoek kan afwijzen als eerder in een ander dublin land is verbleven.
In de praktijk heeft dat een aantal beperkingen als eerste moet dat andere land de regels kunenn hanteren, bij de rieken is dat zeer twijfelachtig en dat zorgt dat terugsturen niet zomaar kan. Bijv:
Daarnaast is er de politiek economische situatie die kan zorgen dat andere landen ervoor kiezen geen gebruik te maken van Dublin. Het is niet in ons belang om de problemen op een paar landen af te schuiven.
Tot slot kan een asielzoeker ook tegeneen dublin afwijzing n protest gaan.
Duitsland en Belgiė zijn een veilig derde land via waar de asielzoeker ons land binnen is gekomen. Dat is genoeg om ze op basis van Dublin terug te sturen naar Duitsland of Belgiė. Zij zoeken dan maar uit wat ze met die asielzoeker moeten.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij vrij stug dat Duitsland en Belgiė het land zijn waar de asielzoeker de EU is binnengekomen. Lijkt mij vrij stug dat uit onderzoek zou blijken dat Duitsland en Belgiė verantwoordelijk zijn voor het asielverzoek.
Dublin werkt prima.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In dat geval lijkt het me duidelijk dat Dublin niet werkt. Dat was natuurlijk al veel langer duidelijk. Al die verdragen zullen op de schop moeten voordat er een oplossing kan komen.
Dublin werkt niet omdat overheden het niet strikt hanteren.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In dat geval lijkt het me duidelijk dat Dublin niet werkt. Dat was natuurlijk al veel langer duidelijk. Al die verdragen zullen op de schop moeten voordat er een oplossing kan komen.
In de links die je post staan notabene de teksten die aanvragen dat Nederland een aanvrager die via Duitsland of Belgiė is gekomen mag afwijzen.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:11 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar hebben we het al vaker over gehad en je blijft gek genoeg om steeds weer die onzin te herhalen.
NWS / Ultimatum aan Grieken: 'Bewaak grenzen of verlaat Schengen'
NWS / Frankrijk gaat EVRM negeren
In deel 37 van dit topic hadden we die discussie en hoe vaak ik ook de uitleg geef van Dublin verdragen, vluchtelingenverdragen, vreemdelingen wet je blijft jouw onzin spuien.
Hier geeft ik de link van de regering met uitgezette gezinnen, dat geloof je niet omdat er geen beelden zijn.
Hier geef ik de link van het "kinderpardon" en je blijft onzin verkondigen.
Met jou heeft discussie totaal geen zin, de werkelijkheid is aan jou niet besteed. Je blijft discussie uitlokken met onzin.
In jouw eigen link staat al een reden waarom dat niet zo is.quote:
Ik heb tot mijn twintigste in de jaren negentig in Rotterdam gewoond. En ik kon je toen al vertellen dat Marokkanen het linkst waren en toen hoorden je nog helemaal niets in de media over Marokkanen. En nee ik was zeker niet tevreden met de multiculturele samenleving, er was toen al veel geweld tegen autochtonen (trouwens ook bij allochtonen onderling) en veel overvallen. Ik vraag me af waar jij woont, vast in een nette buurt.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
In de realiteit heeft Nederland te maken met het hele Dublin verdrag waaronder artikel 7 van Dublin en niet met iets wat jij in jouw hoofd ervan maakt.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Duitsland en Belgiė zijn een veilig derde land via waar de asielzoeker ons land binnen is gekomen. Dat is genoeg om ze op basis van Dublin terug te sturen naar Duitsland of Belgiė. Zij zoeken dan maar uit wat ze met die asielzoeker moeten.
Je schrijft exact zoals het is. En humanitair is dus een enkel geval, niet de hele groep. Bovendien is er met buurlanden als Duitsland en Belgiė een enkele reden om mensen humanitair tot Nederland toe te laten. Er is namelijk totaal niets raars in deze landen.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:45 schreef Confetti het volgende:
Wespensteek draait de zaak steeds om. Uitgangspunt is dat een aanvraag wordt afgewezen als er sprake is van een Dublin. Dan is er een humanitaire clausule die kan worden gebruikt door een lidstaat. HUMANITAIR.
Dat wordt nu misbruikt door de immigratiedienst omdat het politiek gevoelig ligt om asielzoekers bij de grens te stoppen en terug te sturen naar Duitsland of Belgiė.
Ik weet van iemand die daar werkt dat ze een tijd terug een Dublin-quotum hanteerden. Haal een X aantal dublin claims en de rest mag je gewoon negeren. Waarschijnlijk geldt dat nog steeds.
Volgens mij is dat juist een voorbeeld dat het prima werkt er is zowel ruimte voor het kunnen inroepen van een dublin claim als ook het niet inroepen en er zijn regels om de rechten van asielzoekers te waarborgen. Een prima verdrag. Wat zou er slecht aan zijn en wat zou er niet aan werken?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
In jouw eigen link staat al een reden waarom dat niet zo is.
De discretionaire bevoegdheid (Artikel 17) is gewoon deel van het verdrag en dat is geheel bewust opgenomen om landen niet de verplichting te geven een dublinclaim te doen. Het is juist daardoor gewoon de bevoegdheid van het land waar de vreemdeling is om te bepalen wat er gaat gebeuren.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:45 schreef Confetti het volgende:
Wespensteek draait de zaak steeds om. Uitgangspunt is dat een aanvraag wordt afgewezen als er sprake is van een Dublin. Dan is er een humanitaire clausule die kan worden gebruikt door een lidstaat. HUMANITAIR.
Dat wordt nu misbruikt door de immigratiedienst omdat het politiek gevoelig ligt om asielzoekers bij de grens te stoppen en terug te sturen naar Duitsland of Belgiė.
Ik weet van iemand die daar werkt dat ze een tijd terug een Dublin-quotum hanteerden. Haal een X aantal dublin claims en de rest mag je gewoon negeren. Waarschijnlijk geldt dat nog steeds.
Dat niet alle lidstaten het handhaven.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist een voorbeeld dat het prima werkt er is zowel ruimte voor het kunnen inroepen van een dublin claim als ook het niet inroepen en er zijn regels om de rechten van asielzoekers te waarborgen. Een prima verdrag. Wat zou er slecht aan zijn en wat zou er niet aan werken?
En daar gaat Nederland de fout in, want Nederland accepteert aanvragen van mensen die vanuit keurige landen als Belgiė en Duitsland binnen zijn gekomen. Dit betekent dat het Nederlandse beleid er op neer komt dat iedereen uit de derde wereld mag kiezen waar hij heen wil.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De discretionaire bevoegdheid (Artikel 17) is gewoon deel van het verdrag en dat is geheel bewust opgenomen om landen niet de verplichting te geven een dublinclaim te doen. Het is juist daardoor gewoon de bevoegdheid van het land waar de vreemdeling is om te bepalen wat er gaat gebeuren.
Welke landen houden zich niet aan het verdrag dan?quote:Op zondag 21 februari 2016 16:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat niet alle lidstaten het handhaven.
Je hebt het weer eens over "rechten van asielzoekers" maar denk je wel eens na over de "rechten van autochtone Europeanen?"
Ik beschuldig geen enkel land. Dat doen sommigen hier juist die roepen dat Hongarije zich er niet aanhoudt.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Welke landen houden zich niet aan het verdrag dan?
Ze houden zich dus aan Dublin:quote:Op zondag 21 februari 2016 16:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En daar gaat Nederland de fout in, want Nederland accepteert aanvragen van mensen die vanuit keurige landen als Belgiė en Duitsland binnen zijn gekomen. Dit betekent dat het Nederlandse beleid er op neer komt dat iedereen uit de derde wereld mag kiezen waar hij heen wil.
quote:1. De lidstaten behandelen elk verzoek om internationale
bescherming dat door een onderdaan van een derde land of
een staatloze op het grondgebied van een van de lidstaten wordt
ingediend, inclusief aan de grens of in de transitzones
Best lastig als jij te beroerd bent om iets te lezen maar wel van alles blijft beweren.quote:Om de verantwoordelijke lidstaat gemakkelijker te kunnen
bepalen, voert de lidstaat die met het bepalen van de verant
woordelijk lidstaat is belast een persoonlijk onderhoud met de
verzoeker. Het onderhoud biedt de verzoeker tevens de moge
lijkheid de overeenkomstig artikel 4 aan hem verstrekte infor
matie juist te begrijpen
Ik heb ook nooit gezegd dat Nederland zich niet aan Dublin houdt, ik zeg alleen dat Nederland door het strikt hanteren van Dublin 99% van de aanvragen direct kan afwijzen.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze houden zich dus aan Dublin:
[..]
[..]
Best lastig als jij te beroerd is om iets te lezen maar wel van alles blijft beweren.
Nou ja niet dus. Er staat duidelijk in de tekst dat het verdrag er vanuit gaat dat elke asielzoeker in ieder EU-land behandeld zal worden als ieder ander. Dat is niet het geval. Alleen daarom al werkt het niet.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist een voorbeeld dat het prima werkt er is zowel ruimte voor het kunnen inroepen van een dublin claim
Blijkbaar ben je niet alleen te dom om te lezen maar weet je ook niet wat je zelf schrijft:quote:Op zondag 21 februari 2016 17:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gezegd dat Nederland zich niet aan Dublin houdt, ik zeg alleen dat Nederland door het strikt hanteren van Dublin 99% van de aanvragen direct kan afwijzen.
Je noemt het immers zelf een fout.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En daar gaat Nederland de fout in, want Nederland accepteert aanvragen van mensen die vanuit keurige landen als Belgiė en Duitsland binnen zijn gekomen. Dit betekent dat het Nederlandse beleid er op neer komt dat iedereen uit de derde wereld mag kiezen waar hij heen wil.
Ik ga mij niet verlagen tot jouw jij-bakken.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:04 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je niet alleen te dom om te lezen maar weet je ook niet wat je zelf schrijft:
[..]
Je noemt het immers zelf een fout.
Wederom: het uitgangspunt is dat een Dublin-claim wordt ingediend. Uitzondering is dat dat niet wordt gedaan op grond van artikel 17.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De discretionaire bevoegdheid (Artikel 17) is gewoon deel van het verdrag en dat is geheel bewust opgenomen om landen niet de verplichting te geven een dublinclaim te doen. Het is juist daardoor gewoon de bevoegdheid van het land waar de vreemdeling is om te bepalen wat er gaat gebeuren.
Heel idealistisch allemaal van de Europese juridische elite in de Straatsburgse ivoren toren, maar grootschalig misbruik ligt op de loer, om over de democratische legitimatie nog maar te zwijgen.quote:Er wordt al enige tijd kritiek geuit op de gevolgen die de Dublin Verordening voor asielzoekers heeft. Op 6 juni 2013 oordeelde het Hof van Justitie van de Europese Unie dat alleenstaande minderjarige vreemdelingen niet langer teruggestuurd mogen worden naar een lidstaat waar zij eerder asiel hebben aangevraagd.
(...)
De familie Tarakhel diende een klacht in tegen de Zwitserse Staat bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg. Zij stelden dat een gedwongen terugkeer naar Italiė een schending zou betekenen van artikel 3 EVRM waarin het verbod op een onmenselijke behandeling is neergelegd.
(...)
Uit de uitspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in de zaak Tarakhel volgt nu dat gezinnen met kinderen niet langer naar Italiė uitgezet mogen worden. De uitspraak toont aan dat het belang van het kind de eerste overweging moet zijn wanneer Staten gezinnen met kinderen op grond van een Dublin claim uit willen zetten.
Bron
Italiė is ook zooooooooo onmenselijk voor gezinnenquote:Op zondag 21 februari 2016 17:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Heel idealistisch allemaal van de Europese juridische elite in de Straatsburgse ivoren toren, maar grootschalig misbruik ligt op de loer, om over de democratische legitimatie nog maar te zwijgen.
Het meest ironische is nog wel dat de Zwitserse belastingbetaling die aanklacht tegen zichzelf waarschijnlijk zelf heeft moeten financieren op aandringen van een of andere asieladvocaat.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Italiė is ook zooooooooo onmenselijk voor gezinnen
Het artikel laat wel belangrijke details weg. Het gaat alleen voor gezinnen met onder de 5 jaar en alleen als Italie niet expliciet een garantie geeft dat ze opgevangen worden. Maar inderdaad, weer een rechter zonder realiteitszin.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:09 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Heel idealistisch allemaal van de Europese juridische elite in de Straatsburgse ivoren toren, maar grootschalig misbruik ligt op de loer, om over de democratische legitimatie nog maar te zwijgen.
Ik kan ook niet helpen dat jij zelf allemaal onzin schrijft en vervolgens gaat doen alsof je het niet geschreven hebt. Het is vrij triest dat je mensen daarmee blijft lastigvallen, ik doe immers moeite om jouw bewering te weerleggen om dan te moeten constateren dat jij gaat beweren het niet geschreven te hebben. Dat is vrij dom of je bent de boel bewust aan het verzieken.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ga mij niet verlagen tot jouw jij-bakken.
Wat ik schrijft sluit keurig aan bij mijn visie dat Nederland Dublin onvoldoende strikt hanteert en dat het met een betere IND mogelijk is om 99% van alle asielzoekers direct af te wijzen en uit te zetten. Dan is het hele probleem opgelost.
Je kunt met persoonlijke aanvallen blijven komen. Wat je schrijft geldt vooral voor jou zelf. Ik heb ruim voldoende duidelijk gemaakt dat Nederland de mogelijkheid heeft om 99% van alle aanvragen direct bij de grens af te wijzen.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik kan ook niet helpen dat jij zelf allemaal onzin schrijft en vervolgens gaat doen alsof je het niet geschreven hebt. Het is vrij triest dat je mensen daarmee blijft lastigvallen, ik doe immers moeite om jouw bewering te weerleggen om dan te moeten constateren dat jij gaat beweren het niet geschreven te hebben. Dat is vrij dom of je bent de boel bewust aan het verzieken.
Logisch omdat er ondertussen een situatie is die onhoudbaar is in landen as Griekenland en terugsturen dus niet werkt. Daarom zijn dus nieuwe afspraken gemaakt, binnen Dublin kan dat prima en het past ook bij de doelstellingen.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:07 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wederom: het uitgangspunt is dat een Dublin-claim wordt ingediend. Uitzondering is dat dat niet wordt gedaan op grond van artikel 17.
Onze laffe regering heeft dat omgedraaid.
quote:gemeenschappelijk asielbeleid, dat een gemeenschap
pelijk Europees asielstelsel (Common European Asylum
System — CEAS) omvat, is een wezenlijk aspect van de
doelstelling van de Europese Unie om geleidelijk een
ruimte van vrijheid, veiligheid en recht tot stand te bren
gen, die openstaat voor diegenen die onder druk van de
omstandigheden op wettige wijze in de Unie
bescherming zoeken.
Is nog veel te veel, want ook voor Irakezen en Syriers geldt opvang in eigen regio. Serviė en Macedoniė liggen weliwaar dichtbij de regio dan Nederland, maar er zijn genoeg landen waar ze terecht kunnen. Bovendien vangen Serviė en Macedoniė deze mensen niet op, maar verlenen ze vrije doorgang. De Serviėrs hebben een dubbele agenda: Vergelding voor de steun voor Kosovo. Daar kan ik ze niet helemaal ongelijk in geven.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:15 schreef Hathor het volgende:
Servie en Macedonie laten alleen nog maar Irakezen en Syriers door staat nu op teletekst, Afghanen komen er niet meer in. Eindelijk lijkt er iemand wakker te worden.
Ze horen dus ook niet in Griekenland thuis. Die bootjes komen van zo dichtbij dat je vanaf de Griekse wateren die bootjes gewoon kapot kunt schieten nog voordat de illegalen zo ver van het strand af zijn dat ze niet terug kunnen zwemmen.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Logisch omdat er ondertussen een situatie is die onhoudbaar is in landen as Griekenland en terugsturen dus niet werkt. Daarom zijn dus nieuwe afspraken gemaakt, binnen Dublin kan dat prima en het past ook bij de doelstellingen.
[..]
Nee je hebt dat alleen maar beweerd en blijft het beweren, ondanks dat ondertussen uit heel veel bronnen al blijkt dat dat niet klopt, de citaten heb ik zelfs gegeven. Hoe kun je een persoonlijk onderhoud hebben en onderzoek doen zoals in Dublin staat als je mensen aan de grens al afwijst?quote:Op zondag 21 februari 2016 17:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je kunt met persoonlijke aanvallen blijven komen. Wat je schrijft geldt vooral voor jou zelf. Ik heb ruim voldoende duidelijk gemaakt dat Nederland de mogelijkheid heeft om 99% van alle aanvragen direct bij de grens af te wijzen.
Art. 3 van het EVRM is in principe een verbod op marteling door overheden:quote:Op zondag 21 februari 2016 17:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het artikel laat wel belangrijke details weg. Het gaat alleen voor gezinnen met onder de 5 jaar en alleen als Italie niet expliciet een garantie geeft dat ze opgevangen worden. Maar inderdaad, weer een rechter zonder realiteitszin.
De rechter weet dat nu zo uit te leggen dat overheden verplicht zijn iedereen die vrijwillig en illegaal Europees grondgebied betreedt, moet worden voorzien in levensonderhoud, waarbij een onhygiėnische opvang onmenselijk is. Zouden ze eens tegen de Bulgaarse bevolking moeten zeggen.quote:Niemand mag worden onderworpen aan folteringen of aan onmenselijke of vernederende behandelingen of bestraffingen.
Nogmaals, ik verlaag mij niet tot jouw wijze van "discussiėren".quote:Op zondag 21 februari 2016 17:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee je hebt dat alleen maar beweerd en blijft het beweren, ondanks dat ondertussen uit heel veel bronnen al blijkt dat dat niet klopt, de citaten heb ik zelfs gegeven. Hoe kun je een persoonlijk onderhoud hebben en onderzoek doen zoals in Dublin staat als je mensen aan de grens al afwijst?
Je blijft steeds maar weer dom zwetsen en doet alsof de bronnen die ik heb gegeven niet bestaan. Logisch dat er dan uiteindelijk maar één conclusie mogelijk is, je bent of erg dom of de boel aan het verzieken. Ik denk overigens het laatste.
Je bent inderdaad veel erger.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nogmaals, ik verlaag mij niet tot jouw wijze van "discussiėren".
Papieren werkelijkheid en zoals al vaak aangegeven, als je ze bij de grens stopt heb je de feiten en omstandigheden die nodig zijn om een claim in te dienen bij onze buurlanden. De politieke wil is er niet, het heeft niets te maken met verdragstechnische belemmeringen. De IND is de bitch van het ministerie van veiligheid en justitie , laten we dat niet vergeten. Het beleid wordt door de politiek gerund, niet wetgeving.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Logisch omdat er ondertussen een situatie is die onhoudbaar is in landen as Griekenland en terugsturen dus niet werkt. Daarom zijn dus nieuwe afspraken gemaakt, binnen Dublin kan dat prima en het past ook bij de doelstellingen.
[..]
In Belgiė, Duitsland en Frankrijk wordt volop gemarteld. Dat weet toch iedereen?quote:Op zondag 21 februari 2016 17:20 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Art. 3 van het EVRM is in principe een verbod op marteling door overheden:
[..]
De rechter weet dat nu zo uit te leggen dat overheden verplicht zijn iedereen die vrijwillig en illegaal Europees grondgebied betreedt, moet worden voorzien in levensonderhoud, waarbij een onhygiėnische opvang onmenselijk is.
De wetgeving telt ook mee en inderdaad die biedt alle ruimte in dit geval voor de huidige politieke afwegingen.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
Papieren werkelijkheid en zoals al vaak aangegeven, als je ze bij de grens stopt heb je de feiten en omstandigheden die nodig zijn om een claim in te dienen bij onze buurlanden. De politieke wil is er niet, het heeft niets te maken met verdragstechnische belemmeringen. De IND is de bitch van het ministerie van veiligheid en justitie , laten we dat niet vergeten. Het beleid wordt door de politiek gerund, niet wetgeving.
Dat is waar, maar dat wil niet zeggen dat deze overwegingen deugen. Met iets andere overwegingen kunnen we ze vrijwel allemaal terugsturen en zijn we van de problemen af.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:23 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De wetgeving telt ook mee en inderdaad die biedt alle ruimte in dit geval voor de huidige politieke afwegingen.
Leefomstandigheden die ze in Afrika gewoon waren, zijn nu opeens ontoelaatbaar, puur vanwege het feit dat ze zich op een andere plek op aarde bevinden. Het verbaast me dat het Hof nog geen verplichting heeft opgelegd aan Europa om voor iedereen in Afrika fatsoenlijke huizen te bouwen.quote:Op zondag 21 februari 2016 17:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In Belgiė, Duitsland en Frankrijk wordt volop gemarteld. Dat weet toch iedereen?![]()
Daarom moet Nederland die arme drommels onvoorwaardelijk binnen laten en niet weigeren.
Daarom heeft Engeland natuurlijk geheel terecht een Afrikaanse illegaal asiel gegeven die vanuit Franrkijk illegaal door de tunnel is komen lopen.
![]()
![]()
Heel misschien dat zelfs een D66-rechter begrijpt dat je nooit kunt bouwen voor een volk met 5+ kinderen per vrouw?quote:Op zondag 21 februari 2016 17:25 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Leefomstandigheden die ze in Afrika gewoon waren, zijn nu opeens ontoelaatbaar, puur vanwege het feit dat ze zich op een andere plek op aarde bevinden. Het verbaast me dat het Hof nog geen verplichting heeft opgelegd aan Europa om voor iedereen in Afrika fatsoenlijke huizen te bouwen.
Alsof praktische uitvoerbaarheid ooit een criterium wasquote:Op zondag 21 februari 2016 17:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Heel misschien dat zelfs een D66-rechter begrijpt dat je nooit kunt bouwen voor een volk met 5+ kinderen per vrouw?
Hulde aan deze manquote:Op zondag 21 februari 2016 16:44 schreef Perrin het volgende:
Trouw: 'Europa kan deze immigratie niet aan'
Het grootste probleem is dat Nederland (en veel andere EU-landen) de 'vluchtelingen' al voordat ze hier zijn behandelt als immigrant. Totaal verkeerde aanpak. Het is bovendien een klap in het gezicht van echte immigranten, die hier naartoe willen met diploma's, baan, talenkennis en geld op zak maar zich door tientallen procedures moeten worstelen voordat ze Nederland in mogen. Terwijl arme sloebers met potentieel weinig toekomst op de arbeidsmarkt met massa's worden binnengehaald.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:52 schreef LionPopChoc het volgende:
Ik had vanmiddag wat gelezen in de Elsevier (online) kan het helaas niet meer terugvinden.
Het kwam erop neer dat er maar weinig syriers daadwerkelijk in Nederland komen, dat oorlogsvluchtelingen voornamelijk naar landen vlakbij hun eigen land vluchten (jordanie, Turkije) dat saudi e Arabiė maar 562 asiel aanvragen had goedgekeurd. En dat het grootste gedeelte immigranten/emigranten uit Afrikaanse landen komt als somalie en volgens mij Eritrea (bind me er niet omvast mijn geheugen is heel slecht)
Het ging ook over de aanpak van Australiė, hoe hun "bootvluchtelingen" zien als voordringers. Zat best wel een kern van waarheid in, omdat je natuurlijk ook op gewone manieren asiel kan aanvragen. En met het vliegtuig kan komen op een toeristen visum e.D. Dus aan de hand van dat stuk heb ik mijn mening wel een beetje bijgespijkerd. Ik zou zo'n soort beleid in Nederland ook wel terug willen zien. Het is namelijk niet zo dat Australiė geen vluchtelingen opneemt.
Weet iemand wat de lijst van veilige & onveilige landen is, of een linkje daarnaartoe heeft?
Hoe bedoel je dat? Voordat ze hier zijn al behandeld als immigrant.quote:Op zondag 21 februari 2016 19:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat Nederland (en veel andere EU-landen) de 'vluchtelingen' al voordat ze hier zijn behandelt als immigrant. Totaal verkeerde aanpak. Het is bovendien een klap in het gezicht van echte immigranten, die hier naartoe willen met diploma's, baan, talenkennis en geld op zak maar zich door tientallen procedures moeten worstelen voordat ze Nederland in mogen. Terwijl arme sloebers met potentieel weinig toekomst op de arbeidsmarkt met massa's worden binnengehaald.
De eerste stroom was afgelopen najaar amper in Nederland of je hoorde de politiek al praten over integreren, extra woningen etc. Terwijl de nadruk imo juist moet liggen op tijdelijke opvang (dit kan best een paar jaar zijn) en daarna terugkeer naar eigen land. Simpelweg omdat we hier in Nederland gewoon niet de aantallen woningen en banen hebben om in korte tijd al deze extra mensen te verwerken. Je ziet dat nu al aan alle problemen rondom de noodopvang, de opstootjes, de klachten, de protesten en noem maar op.quote:Op zondag 21 februari 2016 19:18 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Voordat ze hier zijn al behandeld als immigrant.
Het lijkt me juist een goed iets als een asielzoeker vanuit eigen land asiel kan aanvragen.
Ik vind het ook niet van belang dat ze geld hebben etc. Een arme sloeber met weinig potentieel kan heel nuttig zijn mits hij/zij daar de kans toe krijgt.
Mischien omdat er al jaaaren stromen binnenkomen, maar de aandacht er niet op gevestigd was. En wat betreft dat wij niet het aantal woningen/banen tot onze beschikking hebben is onzin. Als de stufi terug kwam waren er niet zoveel goedkope studenten op de arbeidsmarkt, komen er ook een hoop banen vrij. Zowieso dat 16 jarige maar 3/4/5 euro per uur kosten kost een groot aantal ouderen wat banen. Woningtekort is er ook niet echt, mischien in de randstad maar is dat tekort of zijn mensen kieskeurig. Plus hoe meer mensen, hoe meer dingen nodig zijn hoe meer werkgelegenheid er word gecreėerd. (Denk ik maar ik kan het fout hebben).quote:Op zondag 21 februari 2016 19:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De eerste stroom was afgelopen najaar amper in Nederland of je hoorde de politiek al praten over integreren, extra woningen etc. Terwijl de nadruk imo juist moet liggen op tijdelijke opvang (dit kan best een paar jaar zijn) en daarna terugkeer naar eigen land. Simpelweg omdat we hier in Nederland gewoon niet de aantallen woningen en banen hebben om in korte tijd al deze extra mensen te verwerken. Je ziet dat nu al aan alle problemen rondom de noodopvang, de opstootjes, de klachten, de protesten en noem maar op.
Asiel aanvragen vanuit eigen land ben ik ook voorstander van. Via een ambassade in Turkije of Griekenland, of via een door de EU opgezet meldpunt. Valt vanalles te bedenken. Nu zijn al die mensen al fysiek hier op moment dat ze asiel aanvragen en kosten ze ons als maatschappij vanaf dag 1 handenvol geld. En procedures van 15 maanden, dat slaat helemaal nergens op. Dat mag de IND en de politiek zichzelf verwijten.
Waarom dienen ze zich dan niet te houden aan de normale immigratieprocedures?quote:Op zondag 21 februari 2016 20:05 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Mischien omdat er al jaaaren stromen binnenkomen, maar de aandacht er niet op gevestigd was. En wat betreft dat wij niet het aantal woningen/banen tot onze beschikking hebben is onzin. Als de stufi terug kwam waren er niet zoveel goedkope studenten op de arbeidsmarkt, komen er ook een hoop banen vrij. Zowieso dat 16 jarige maar 3/4/5 euro per uur kosten kost een groot aantal ouderen wat banen. Woningtekort is er ook niet echt, mischien in de randstad maar is dat tekort of zijn mensen kieskeurig. Plus hoe meer mensen, hoe meer dingen nodig zijn hoe meer werkgelegenheid er word gecreėerd. (Denk ik maar ik kan het fout hebben).
Het lijkt me ook niet realistisch te verwachten dat alle immigranten tijdelijk zullen blijven, omdat niet alle (en volgens mij de meerderheid) geen vluchteling is. Die komen hier dus voor de lange termijn, dan lijkt het me een goede zaak in die mensen te investeren zodat ze zelfstandig worden en belastinggeld gaan opleveren/bijdragen.
Weet ik niet?quote:Op zondag 21 februari 2016 20:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom dienen ze zich dan niet te houden aan de normale immigratieprocedures?
Dat jij en ik het niet weten/snappen is nog tot daar aan toe. Het is kwalijker dat de politiek en de IND kennelijk ook ook met de handen in het haar zitten.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:18 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Weet ik niet?
Ik had juist mijn mening bijgespijkerd wat betreft vluchtelingen die hier op illegale wijze binnenkomen...
Uhm ik weet niet zo goed hoe ik hierop moet reageren ik denk namelijk dat je mij niet goed begrijpt, of ik verwoord mezelf niet zo goed. Hoe dan ook mis communicatie...quote:Op zondag 21 februari 2016 20:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat jij en ik het niet weten/snappen is nog tot daar aan toe. Het is kwalijker dat de politiek en de IND kennelijk ook ook met de handen in het haar zitten.
Zo klaar als een klontje.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:44 schreef Perrin het volgende:
Trouw: 'Europa kan deze immigratie niet aan'
Goed dat je het nu ook schreeuwtquote:Op dinsdag 23 februari 2016 06:16 schreef Braindead2000 het volgende:
GRENZEN SLUITEN VOOR ASIELZOEKERS IS GEEN OPLOSSING!!!
[ afbeelding ]
Wel knap dat ondanks de evolutie mensen als jij nog bestaan. 1000 jaar geleden had je geschreeuwd: DIJKEN BOUWEN IS GEEN OPLOSSING.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Goed dat je het nu ook schreeuwt. Want dat het geen oplossing is, dat is glashelder.
Door dijken verdwijnt het water niet, het neemt slechts een andere route. In die zin is je, op het eerste gezicht malle, vergelijking zo gek nog niet.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:39 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Wel knap dat ondanks de evolutie mensen als jij nog bestaan. 1000 jaar geleden had je geschreeuwd: DIJKEN BOUWEN IS GEEN OPLOSSING.
Idd, we hebben er dan een stuk minder last van, ipv dat we ons weerloos laten overstromen, mekkerend dat er toch niks tegen dat water te doen is.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door dijken verdwijnt het water niet, het neemt slechts een andere route. In die zin is je, op het eerste gezicht malle, vergelijking zo gek nog niet.
En daar loopt de vergelijking natuurlijk alweer volledig mank.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd, we hebben er dan een stuk minder last van, ipv dat we ons weerloos laten overstromen, mekkerend dat er toch niks tegen dat water te doen is.
DEUREN SLUITEN IS GEEN OPLOSSING. Wat zijn daar eigenlijk je ervaringen mee. Iemand als jij laat zijn deur 's nachts natuurlijk wagenwijd openstaan want ook als je hem dicht doet dan kunnen mensen inbreken. Lopen er 's nachts wel eens mensen je huis in?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Door dijken verdwijnt het water niet, het neemt slechts een andere route. In die zin is je, op het eerste gezicht malle, vergelijking zo gek nog niet.
Schieten gaat veel te ver en ik hoop dat je dat zelf ook wel inziet.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)nshek-macedonie.html
Zelfs in Macedoniė zijn ze te slap om te schieten op deze menigte.
Voor Nederland is het wel degelijk een oplossing die de instroom sterk kan laten dalen, maar wat je dan krijgt is dat iedereen voor zich gaat en dat er overal hekken te voorschijn komen. Dat moeten we niet hebben. Het probleem ligt aan de buitengrens van Europa.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 07:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Goed dat je het nu ook schreeuwt. Want dat het geen oplossing is, dat is glashelder.
Ze komen er niet door.quote:Op maandag 22 februari 2016 23:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
http://nos.nl/artikel/208(...)nshek-macedonie.html
Zelfs in Macedoniė zijn ze te slap om te schieten op deze menigte.
Schieten na een paar waarschuwingen is niets mis mee. Dat doet elke zichzelf respecterende grenspolitie.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:35 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Schieten gaat veel te ver en ik hoop dat je dat zelf ook wel inziet.
Een waterkanon inzetten lijkt me wel een geschikt middel.
Er is dan ook niets zo angstaanjagend dan faalbeleid van de VVD en PvdA.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:35 schreef Buster24 het volgende:
Volgens Nieuwsuur gaat er een afschrikwekkende werking uit van de "Dijkhoff" brief waarin staat dat gezinshereniging 2 jaar kan duren en de asielaanvraag tot 15 maanden.
Zo zonder beeld, Trump heeft best een goede stem.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 21:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Donald Trump vertelt het verhaal van "The Vicious Snake"
Zweet je al peentjes? Wat een drama moet het allemaal zijn voor je Leef met je mee iig!quote:Op woensdag 24 februari 2016 03:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Dit jaar al 100.000 bootvluchtelingen naar Griekenland en Italiė.
Dit jaar zijn al bijna 105.000 migranten via zee Griekenland en Italiė binnengekomen. De Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) zegt dat ruim 97.000 van hen aankwamen in Griekenland. Meer dan 7500 bereikten de kust van Italiė. Vorig jaar werd het aantal van 100.000 pas in juni bereikt.
http://nos.nl/artikel/208(...)nland-en-italie.html
Nog erger dan ik eerder vermeldde dus. 105.000 in 49 dagen. Dat is 780.000 middeleeuwse gelukszoekers op jaarbasis. Maar dat is er vanuit gaande dat er het hele jaar evenveel blijven komen als onder de barre winterse omstandigheden in januari en februari. Waarschijnlijk komen er in de lente, zomer en herfst minstens 5 keer zoveel.![]()
Rip Nederland.
Rip beschaving.
Rip welvaart.
Rip welzijn.
Rip veiligheid.
Nee, ik zou het ook geen probleem vinden als ik naar China was verhuisd en China met dit probleem kampte.quote:Op woensdag 24 februari 2016 03:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zweet je al peentjes? Wat een drama moet het allemaal zijn voor je Leef met je mee iig!
Ikzelf zie het meer als een lastig probleem, maar bij lange na niet het einde van Nederland.
Dat IOM is ook een walgelijke clubquote:Op woensdag 24 februari 2016 03:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Dit jaar zijn al bijna 105.000 migranten via zee Griekenland en Italiė binnengekomen. De Internationale Organisatie voor Migratie (IOM) zegt dat ruim 97.000 van hen aankwamen in Griekenland. Meer dan 7500 bereikten de kust van Italiė. Vorig jaar werd het aantal van 100.000 pas in juni bereikt.
Nog erger dan ik eerder vermeldde dus. 105.000 in 49 dagen. Dat is 780.000 middeleeuwse gelukszoekers op jaarbasis. Maar dat is er vanuit gaande dat er het hele jaar evenveel blijven komen als onder de barre winterse omstandigheden in januari en februari. Waarschijnlijk komen er in de lente, zomer en herfst minstens 5 keer zoveel.![]()
Rip Nederland.
Rip beschaving.
Rip welvaart.
Rip welzijn.
Rip veiligheid.
Barre winterse omstandigheden in februari? Het is al de hele maand heerlijk weer man, het was hier gisteren nog bijna 27 gradenquote:Op woensdag 24 februari 2016 03:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Rip Nederland.
Rip beschaving.
Rip welvaart.
Rip welzijn.
Rip veiligheid.
Maar ze hebben toch allemaal smartphones en huilen om wifi? Hoe rijm je dat met het middeleeuwse?quote:Op woensdag 24 februari 2016 03:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Nog erger dan ik eerder vermeldde dus. 105.000 in 49 dagen. Dat is 780.000 middeleeuwse gelukszoekers op jaarbasis.
Ben even de bron kwijt maar het zou vooral afhangen van de wind en niet zo zeer de temperatuur. En natuurlijk zijn er ook heel veel mensen die niet op de kust zitten te wachten totdat het rustig is. Die hebben de tocht voor april/mei ingepland.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Barre winterse omstandigheden in februari? Het is al de hele maand heerlijk weer man, het was hier gisteren nog bijna 27 graden![]()
Ja, zo in de voorjaarsvakantie van de kinderenquote:Op woensdag 24 februari 2016 16:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ben even de bron kwijt maar het zou vooral afhangen van de wind en niet zo zeer de temperatuur. En natuurlijk zijn er ook heel veel mensen die niet op de kust zitten te wachten totdat het rustig is. Die hebben de tocht voor april/mei ingepland.
Ben je sarcastisch? Vluchten voor oorlogsgeweld, dat gelooft al niemand meer. Ze zijn niet in zo'n levensnood dat ze alles onmiddellijk hoeven te riskeren. Als je al jaren in Turkije leeft kun je die paar maanden ook wel afwachten.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:46 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ja, zo in de voorjaarsvakantie van de kinderen
Volgens mij valt er niet zo lang vooruit te plannen als je op de vlucht bent voor oorlogsgeweld.
Natuurlijk vluchten ze wel voor oorlogsgeweld, Syriė is een hel op aarde.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ben je sarcastisch? Vluchten voor oorlogsgeweld, dat gelooft al niemand meer. Ze zijn niet in zo'n levensnood dat ze alles onmiddellijk hoeven te riskeren. Als je al jaren in Turkije leeft kun je die paar maanden ook wel afwachten.
Ik snap ook dat ze hier naartoe willen komen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Natuurlijk vluchten ze wel voor oorlogsgeweld, Syriė is een hel op aarde.
En in zo'n smerig overvol opvangkamp wil je ook niet al te lang blijven, ik snap prima dat die vluchtelingen naar West-Europa proberen te komen, zou ik ook doen.
Wind staat al een maand bijzonder gunstig wil je van Turkije naar Griekenland. Buiten dat had de persoon op wie ik reageerde het over barre winteromstandigheden. Zuidoost Europa zit volop in de lente. Zelfs hier in het noorden van Bulgarije al 7 dagen boven de 20 graden geweest in februari.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ben even de bron kwijt maar het zou vooral afhangen van de wind en niet zo zeer de temperatuur. En natuurlijk zijn er ook heel veel mensen die niet op de kust zitten te wachten totdat het rustig is. Die hebben de tocht voor april/mei ingepland.
twitter:OnlineMagazin twitterde op woensdag 24-02-2016 om 18:20:47Afghan woman in Athens: "We want to Germany, if they send us back, we protest, we burn us or blow us up in the air". https://t.co/tE6jlIVNbe reageer retweet
'deze nummer'quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:52 schreef Szikha2 het volgende:
Wow hoe een nummer nu zo actueel kan worden. Ik hoop dat mensen ( door deze nummer) meer begrip voor vluchtelingen krijgen en stoppen met (te vroeg) oordelen omdat vele geen keuze hebben
quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Natuurlijk vluchten ze wel voor oorlogsgeweld, Syriė is een hel op aarde.
En in zo'n smerig overvol opvangkamp in Turkije wil je ook niet al te lang blijven, ik snap prima dat die vluchtelingen naar West-Europa proberen te komen, zou ik ook doen.
Hoe meer hoe beter. We kunnen die hoogopgeleiden vluchtelingen goed gebruiken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 03:47 schreef Braindead2000 het volgende:
Rip Nederland.
Rip beschaving.
Rip welvaart.
Rip welzijn.
Rip veiligheid.
Klopt, ze hebben geen keuze. Mensen van West-Afrika tot aan Pakistan worden gedwongen om naar Duitsland/Zweden te gaan.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:52 schreef Szikha2 het volgende:
Wow hoe een nummer nu zo actueel kan worden. Ik hoop dat mensen ( door deze nummer) meer begrip voor vluchtelingen krijgen en stoppen met (te vroeg) oordelen omdat vele geen keuze hebben
Je kent achtergrond van dit nummer?quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:12 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Klopt, ze hebben geen keuze. Mensen van West-Afrika tot aan Pakistan worden gedwongen om naar Duitsland/Zweden te gaan.
Nee, vertel?quote:Op woensdag 24 februari 2016 21:27 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Je kent achtergrond van dit nummer?
De Nederlandse cijfers zullen niet veel afwijken van de Zweedsquote:Op woensdag 24 februari 2016 21:07 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Hoe meer hoe beter. We kunnen die hoogopgeleiden vluchtelingen goed gebruiken.
Internationale organisaties denken daar anders over, het is daar prima vertoeven.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
En in zo'n smerig overvol opvangkamp in Turkije wil je ook niet al te lang blijven, ik snap prima dat die vluchtelingen naar West-Europa proberen te komen, zou ik ook doen.
Hoeveel wil de VN dat Europa er opneemt?quote:Refugees and migrants are heading to Europe at a rate three times greater than last year, according to a new report released by the International Organization for Migration (IOM), and are set to shatter a record number of new arrivals reached in 2015.
Een half miljoen Syriers om mee te beginnen!quote:"But we're not going to tell them, take a few hundreds or a few thousands as is the case now. We're going to tell them to take hundreds of thousands," said Grandi. "In fact our hope would be 10 per cent of the whole Syrian refugee population, this is almost half a million people."
Die vrouw denk ten minste nog na, die man is verkeerd voorgelicht.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:52 schreef Szikha2 het volgende:
Waarom zou ik begrip krijgen voor mensen die door de media "vluchteling" worden genoemd maar het niet zijn? Het is heel simpel: Iemand die vlucht van een veilig land naar een veilig land is geen vluchteling.quote:Op woensdag 24 februari 2016 19:52 schreef Szikha2 het volgende:
En 150 miljoen Afrikanen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 22:58 schreef Nintex het volgende:
Amerikaanse media zien de bui al hangen:
http://mashable.com/2016/(...)rowing/#EtTwsF2qokqC
[..]
Hoeveel wil de VN dat Europa er opneemt?
UN High Commissioner for Refugees, Filippo Grandi:
[..]
Een half miljoen Syriers om mee te beginnen!
Precies, de oorlog moet hier in Europa natuurlijk ook uitbreken.quote:Op woensdag 24 februari 2016 22:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
[..]
La bas gaat over wat we tegenwoordig 'gelukzoekers' noemen die gezien hun kansloze situatie in hun thuisland gefoceerd worden te verlaten ondanks hun liefde voor hun moederland en zich gedwongen voelen om alles achter te laten. Tegen elke prijs.quote:
De VN is een belangenclub van Afrika. Uittreden en als westerse niet-islamitische landen (Europa (minus Bosniė, Albaniė, Turkije), Rusland, Noord-Amerika, Japan en Australiė een tegenhanger oprichten.quote:Op woensdag 24 februari 2016 22:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
[..]
Gelukszoekers vind ik een hele ongelukkige term, want ieder weldenkend mens is opzoek naar geluk.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:07 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
La bas gaat over wat we tegenwoordig 'gelukzoekers' noemen die gezien hun kansloze situatie in hun thuisland gefoceerd worden te verlaten ondanks hun liefde voor hun moederland en zich gedwongen voelen om alles achter te laten. Tegen elke prijs.
Alsof een gelukszoeker een blije toerist zou zijn wordt in Nederland gedacht. Niets is zo afschuwelijk om je eigen land te moeten verlaten. Dit liedje geld voor iedereen. Maar doet denken aan de miljoenen gelukszoekers uit vele landen van Europa die naar de VS zijn gaan emigreren.
Voorbeeld: in Ierland ging zoveel mensen dood aan honger door het mislukte aardappeloogst ( 1840 ofzo?) , en zijn massaal naar VS gegaan. Ze hadden geen andere keuze.
Daar gaat het nummer over. We moeten nadenken omdat iedereen op deze wereld recht heeft op minimum levensstandaard , zich niets onrustig te voelen of hij morgen nog wat te eten heeft, en de uitzichtloosheid van de mens dwingt hem te vertrekken zijn geboorteland te verlaten.
Dat gebeurt zelfs in eigen landen. In Europa is dat honderd jaar geleden nog gebeurd.
Was sarcasmequote:Op woensdag 24 februari 2016 22:48 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De Nederlandse cijfers zullen niet veel afwijken van de Zweeds
40% alleen lagere school
.
[ afbeelding ]
Wat dat betreft inderdaad een passend nummer. Ik vind situatie van nu niet echt vergelijkbaar met de VS. Omdat er toen geen verzorgingsstaat was. Men moest meteen keihard aan het werk om te overleven. Daarnaast speelde het cultuur verschil een kleinere rol.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:07 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
La bas gaat over wat we tegenwoordig 'gelukzoekers' noemen die gezien hun kansloze situatie in hun thuisland gefoceerd worden te verlaten ondanks hun liefde voor hun moederland en zich gedwongen voelen om alles achter te laten. Tegen elke prijs.
Alsof een gelukszoeker een blije toerist zou zijn wordt in Nederland gedacht. Niets is zo afschuwelijk om je eigen land te moeten verlaten. Dit liedje geld voor iedereen. Maar doet denken aan de miljoenen gelukszoekers uit vele landen van Europa die naar de VS zijn gaan emigreren.
Voorbeeld: in Ierland ging zoveel mensen dood aan honger door het mislukte aardappeloogst ( 1840 ofzo?) , en zijn massaal naar VS gegaan. Ze hadden geen andere keuze.
Daar gaat het nummer over. We moeten nadenken omdat iedereen op deze wereld recht heeft op minimum levensstandaard , zich niets onrustig te voelen of hij morgen nog wat te eten heeft, en de uitzichtloosheid van de mens dwingt hem te vertrekken zijn geboorteland te verlaten.
Dat gebeurt zelfs in eigen landen. In Europa is dat honderd jaar geleden nog gebeurd.
Hear hear.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gelukszoekers vind ik een hele ongelukkige term, want ieder weldenkend mens is opzoek naar geluk.
De huidige golven illegale immigranten zijn geen vluchtelingen. Zij kiezen er voor om hun land in te ruilen voor een westerse verzorgingsstaat, die ze zonder enige verplichtingen te accepteren leegplunderen.
Vluchtelingenstromen zijn inderdaad van alle tijden. Honderd jaar geleden ook hier in Europa. Maar wat vandaag de dag door politiek en media "vluchtelingen" worden genoemd, zijn hier geenszins mee te vergelijken. Wat nu gaande is, is een volksverhuizing vanuit Afrika naar Europa. Een invasie is het. Het heeft niets met vluchten te maken, want een vluchteling zoekt gewoon hulp in eigen regio en vraagt hulp in plaats van het te eisen. Er zijn wel vluchtelingen, maar daar hoor je niets over, die bevinden zich in de regio. Daarnaast gingen vluchtelingen 100 jaar geleden altijd naar een gebied met dezelfde cultuur. Het was geen luxe en zeker niet een kwestie van een verzorgingsstaat naar keuze uitkiezen. De asielzoekers waar dit topic over gaat zijn geen vluchtelingen. Daar heb ik dan ook geen millimeter sympathie voor.
De asieleisers in Europa beschouwen als slachtoffers die huis en haard hebben moeten verlaten is naļef.
Vandaar dat het aantal gelukszoekers vanaf december afnam.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Barre winterse omstandigheden in februari? Het is al de hele maand heerlijk weer man, het was hier gisteren nog bijna 27 graden![]()
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar ze hebben toch allemaal smartphones en huilen om wifi? Hoe rijm je dat met het middeleeuwse?
Volksverhuizing van Midden-Oosten naar Europa zou ik zeggen. Top 5 landen van herkomst:quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gelukszoekers vind ik een hele ongelukkige term, want ieder weldenkend mens is opzoek naar geluk.
De huidige golven illegale immigranten zijn geen vluchtelingen. Zij kiezen er voor om hun land in te ruilen voor een westerse verzorgingsstaat, die ze zonder enige verplichtingen te accepteren leegplunderen.
Vluchtelingenstromen zijn inderdaad van alle tijden. Honderd jaar geleden ook hier in Europa. Maar wat vandaag de dag door politiek en media "vluchtelingen" worden genoemd, zijn hier geenszins mee te vergelijken. Wat nu gaande is, is een volksverhuizing vanuit Afrika naar Europa. Een invasie is het. Het heeft niets met vluchten te maken, want een vluchteling zoekt gewoon hulp in eigen regio en vraagt hulp in plaats van het te eisen. Er zijn wel vluchtelingen, maar daar hoor je niets over, die bevinden zich in de regio. Daarnaast gingen vluchtelingen 100 jaar geleden altijd naar een gebied met dezelfde cultuur. Het was geen luxe en zeker niet een kwestie van een verzorgingsstaat naar keuze uitkiezen. De asielzoekers waar dit topic over gaat zijn geen vluchtelingen. Daar heb ik dan ook geen millimeter sympathie voor.
De asieleisers in Europa beschouwen als slachtoffers die huis en haard hebben moeten verlaten is naļef.
Syriė is allang de koploper niet meer. Waar baseer je dat lijstje op?quote:Op donderdag 25 februari 2016 02:12 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
Volksverhuizing van Midden-Oosten naar Europa zou ik zeggen. Top 5 landen van herkomst:
Syriė
Afghanistan
Irak
Iran
Pakistan
Die vanuit Afrika begint nu een beetje op gang te komen en zal ook zeker een probleem vormen de komende decennia.
http://data.unhcr.org/mediterranean/regional.phpquote:Op donderdag 25 februari 2016 02:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Syriė is allang de koploper niet meer. Waar baseer je dat lijstje op?
Afrika wordt nu wat overschaduwd door het midden-oosten, maar al decennia lang komen hordes Afrikanen naar Europa. Met een gemiddeld IQ van 80 en 5 kinderen per vrouw vormen zij een veel grotere bedreiging voor Europa dan de gemiddelde illegaal uit het midden-oosten.
Deze bron vind ik erg dubieus. 1/3e zijn kinderen. Op videobeelden zijn vrijwel alleen mannen te zien.quote:Op donderdag 25 februari 2016 02:19 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
http://data.unhcr.org/mediterranean/regional.php
Gebaseerd op data sinds 1 januari 2016.
Wat zijn jouw bronnen?
Een meeting op 30 maart... Dit is het probleem. Over een maand zijn we al weer 75000 - 100000 vluchtelingen verder als het weer mee zit. Dit onderwerp moet eigenlijk elke dag besproken worden door de politieke leiders, niet om de zoveel maanden. Elke dag. Elk ander onderwerp is zeer ondergeschikt.quote:Op woensdag 24 februari 2016 22:58 schreef Nintex het volgende:
[..]
[..]
Mwah, ik geloof deze bron wel. UNCHR is de vluchtelingenafdeling van de VN. 2/3 is nog steeds man volgens deze cijfers.quote:Op donderdag 25 februari 2016 02:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze bron vind ik erg dubieus. 1/3e zijn kinderen. Op videobeelden zijn vrijwel alleen mannen te zien.
Een dood jochie op het strand valt te manipuleren omdat het niet met jouw visie strookt maar wanneer het vrijwel enkel mannen zijn dan is het per definitie legitiem en een correcte weergave van de volledigheid?quote:Op donderdag 25 februari 2016 02:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze bron vind ik erg dubieus. 1/3e zijn kinderen. Op videobeelden zijn vrijwel alleen mannen te zien.
En dat wijt jij volledig aan de weersomstandigheden op zee, die in februari zo slecht zouden zijn terwijl ze beter zijn dan in december en januari, waar er ook een pak meer vluchtelingen waren dan in februari?quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
ik zeg dat het aantal gelukszoekers in juni hoger ligt dan nu. Jij lager of ongeveer hetzelfde.
Ik heb nergens een onderscheid gemaakt tussen januari en februari. Tevens weten jij en ik ook niet hoeveel er deze maand binnenkomen aangezien die cijfers waren berekend t/m 18 februari. Maar volgens jou heeft de tijd van het jaar geen enkel invloed op het aantal gelukszoekers? Het zou zo maar kunnen dat er in mei, juni en juli er minder hierheen komen?quote:Op donderdag 25 februari 2016 07:57 schreef Dven het volgende:
[..]
En dat wijt jij volledig aan de weersomstandigheden op zee, die in februari zo slecht zouden zijn terwijl ze beter zijn dan in december en januari, waar er ook een pak meer vluchtelingen waren dan in februari?
Ga daar nu gewoon eens op in, in plaats van quasi-interessant weddenschapjes af proberen te leggen. Je bent toch geen 12 meer?
Inderdaadquote:Op woensdag 24 februari 2016 23:38 schreef krokodil76 het volgende:
[..]
Was sarcasme. 40% lagere school is wel heel treurig.
Daar krijgt Zweden het nog druk mee.
Aan dit soort uitspraken merk je ook de wereldvreemdheid van eurofielen. Ze maken zich meer druk om iets triviaals als Schengen in plaats van het ineenstorten van de welvaartsstaat.quote:Europese Commissie: Schengen verder onder druk
BRUSSEL -
De Europese Unie heeft nog tien dagen om de asielinstroom vanuit Turkije in te perken, anders „bestaat het risico dat het hele systeem compleet in elkaar stort”. Dat heeft de Eurocommissaris voor Migratie Dimitris Avramopoulos donderdag gezegd.
Avramopoulos deed zijn uitspraken na een overleg van de Europese ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken over de vluchtelingenproblematiek. Steeds meer Europese lidstaten gooien op eigen initiatief hun grenzen dicht, om zo de instroom van vluchtelingen in te perken. Daardoor komt het verdrag van Schengen, dat hij vrije verkeer van personen en goederen regelt, onder druk te staan.
Terug naar Turkije ?quote:Ze kunnen geen kant op, 700 Afghaanse asielzoekers bij de grens tussen Macedoniė en Serviė. Het laatste land wil ze niet doorlaten, Macedoniė weigert ze terug te nemen. De groep zit klem in een niemandsland bij de grens.
"Er zijn nauwelijks voorzieningen", zegt Balkan-correspondent Marcel van der Steen. "Ze hebben geen bed en vervelen zich."
Het grootste probleem is dat ze niet weten waar ze aan toe zijn. "Ze worden niet geļnformeerd, waarschijnlijk omdat niemand weet waar ze naartoe moeten."
Ik ben het deels met je eens dat vele vluchtelingen zich vreselijk gedragen. En weet niet precies hoe dat komt. Dat zou weleens onderzocht moeten worden.quote:
Het gaat hier niet goed en dus gaan we maar anderen lastig vallen ?quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:31 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Ik ben het deels met je eens dat vele vluchtelingen zich vreselijk gedragen. En weet niet precies hoe dat komt. Dat zou weleens onderzocht moeten worden.
Ik heb zeer veel vluchtelingen gezien en ook gastarbeiders in het verleden en nog nooit zoveel agressie en gekloot gezien als bij deze stroming vluchtelingen. Er is iets anders aan deze 'vluchtelingen'
Maar de 'rotte' appels zijn veelal vluchtelingen uit allerlei landen en geen noord Afrikanen. Ik mij echt niet voorstellen dat vluchtelingen of gelukzoekers uit Marokko of Algerije en Tunesiė zich zo gedragen. En velen ( dus ook Noord Afrikanen) hebben soms geen keuze en kiezen voor geluk. Heeft iedereen recht op. En het gaat niet goed met Tunesiė namelijk. Kun je wel lekker op vakantie gaan maar dat zegt niets.
http://www.tunisia-live.n(...)sthash.ZwubBZHj.gbpl
quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het gaat hier niet goed en dus gaan we maar anderen lastig vallen ?![]()
IK vraag me af of het er wat mee te maken heeft dat het zulke vreselijk grote groepen zijn. In een groep gaan veel mensen zich anders gedragen en meestal niet beter.
Maar ik heb ook sterk de indruk dat het maar erg zelden echt om vluchten gaat maar gewoon om het beter te krijgen. Als je met dat droombeeld voor ogen hier komt en dan ontdekt dat dit niet zomaar gaat gebeuren tsja dan word je er niet vrolijk van. En de grote concurrentie van de andere migranten maakt het er ook niet beter op.
Er bestaan geen vluchtelingen uit Marokko, Algerije of Tunesie. Het zijn juist die vervelende Noord-Afrikanen die zich ellendig gedragen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:31 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Ik ben het deels met je eens dat vele vluchtelingen zich vreselijk gedragen. En weet niet precies hoe dat komt. Dat zou weleens onderzocht moeten worden.
Ik heb zeer veel vluchtelingen gezien en ook gastarbeiders in het verleden en nog nooit zoveel agressie en gekloot gezien als bij deze stroming vluchtelingen. Er is iets anders aan deze 'vluchtelingen'
Maar de 'rotte' appels zijn veelal vluchtelingen uit allerlei landen en geen noord Afrikanen. Ik mij echt niet voorstellen dat vluchtelingen of gelukzoekers uit Marokko of Algerije en Tunesiė zich zo gedragen. En velen ( dus ook Noord Afrikanen) hebben soms geen keuze en kiezen voor geluk. Heeft iedereen recht op. En het gaat niet goed met Tunesiė namelijk. Kun je wel lekker op vakantie gaan maar dat zegt niets.
Vluchtelingen uit Marokko?? Voor de politie of wat?quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:31 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
twitter:YanniKouts twitterde op donderdag 25-02-2016 om 22:18:20#Greece govt suspends migrant commute from islands to Piraeus via ferries.#refugeecrisis #migrationEU reageer retweet
En dan? Wat willen ze dan doen? Alle vluchtelingen op 1 eiland laten stikken? We moeten nu echt solidair zijn met zijn allen als 1 Europa en met de Grieken. Verdelen die hap.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:48 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:YanniKouts twitterde op donderdag 25-02-2016 om 22:18:20#Greece govt suspends migrant commute from islands to Piraeus via ferries.#refugeecrisis #migrationEU reageer retweet
quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:50 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
En dan? Wat willen ze dan doen? Alle vluchtelingen op 1 eiland laten stikken? We moeten nu echt solidair zijn met zijn allen als 1 Europa en met de Grieken. Verdelen die hap.
Nee. Niet buigen voor de Griekse terreur. Zij shippen die asielzoekers massaal naar het vaste land in plaats van in boten terug te sturen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:50 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
En dan? Wat willen ze dan doen? Alle vluchtelingen op 1 eiland laten stikken? We moeten nu echt solidair zijn met zijn allen als 1 Europa en met de Grieken. Verdelen die hap.
Alleen jammer voor die Grieken op die eilanden, maar jaquote:Op donderdag 25 februari 2016 23:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee. Niet buigen voor de Griekse terreur. Zij shippen die asielzoekers massaal naar het vaste land in plaats van in boten terug te sturen.
Nu de grenzen sluiten kappen ze daar mee. Het masker valt af.
Waarom? Zodat al die migranten op die eilanden zitten? Zoiets lijkt me alleen houdbaar als je dan ook direct vanaf die eilanden migranten terugstuurt.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:48 schreef Houtenbeen het volgende:
Zodat Duitsland en Nederland vliegtuigen gaan sturen naar die eilanden, om ze op te komen halen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:59 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Waarom? Zodat al die migranten op die eilanden zitten? Zoiets lijkt me alleen houdbaar als je dan ook direct vanaf die eilanden migranten terugstuurt.
Helemaal geen terreur. Wat zou jij doen als 100.000+ mensen op Texel aankwamen? Lekker laten zitten ofzo ? (Texel is een eiland en ligt in het noord-westen van Nederland, je lijkt me niet heel bijster slim). We zullen nog echt solidair met elkaar moeten zijn. Ja, niet altijd even makkelijk maar het moet toch...quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nee. Niet buigen voor de Griekse terreur. Zij shippen die asielzoekers massaal naar het vaste land in plaats van in boten terug te sturen.
Nu de grenzen sluiten kappen ze daar mee. Het masker valt af.
De marine naar Texel sturen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:01 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Helemaal geen terreur. Wat zou jij doen als 100.000+ mensen op Texel aankwamen? Lekker laten zitten ofzo ? (Texel is een eiland en ligt in het noord-westen van Nederland, je lijkt me niet heel bijster slim). We zullen nog echt solidair met elkaar moeten zijn. Ja, niet altijd even makkelijk maar het moet toch...
Noodtoestand uitroepen en het leger erop afsturen om de mensen in quarantaine te zetten. Vervolgens terugsturen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:01 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Helemaal geen terreur. Wat zou jij doen als 100.000+ mensen op Texel aankwamen? Lekker laten zitten ofzo ? (Texel is een eiland en ligt in het noord-westen van Nederland, je lijkt me niet heel bijster slim). We zullen nog echt solidair met elkaar moeten zijn. Ja, niet altijd even makkelijk maar het moet toch...
Het is inderdaad beter om die 100.000+ mensen binnen te laten, zodat er de volgende dag 200.000 mensen staan.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Noodtoestand uitroepen en het leger erop afsturen om de mensen in quarantaine te zetten. Vervolgens terugsturen.
Dat is een stuk verstandiger dan janken om solidariteit in Europa.
Terugsturen in veilige boten. Net zoals Griekenland ze terug moet brengen naar Turkije.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:01 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Gewoon niet voederen en niets geven. De natuur doet de rest.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:01 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
quote:Ministers 'hiding full scale of EU immigration'
Experts say that while official migration figures suggest just one million EU nationals have come to Britain over past five years, more than two million have registered for national insurance numbers
Kom, kom Griekenland stuurt al 8 maanden iedere migrant zo snel mogelijk door zonder controles etc.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:50 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Armoede en kwamen hier en hebben het land mee opgebouwd.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:54 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Vluchtelingen uit Marokko?? Voor de politie of wat?
In de halve wereld gaat het niet goed. Dat is geen reden om dan maar naar Europa te komen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:31 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Griekenland moet ze tegenhouden en terugsturen. Dat vertikken ze.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:50 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:07 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Armoede en kwamen hier en hebben het land mee opgebouwd.
Armoede is geen goede rede. Er leven honderden miljoenen onder de armoedegrens en miljarden die het slechter hebben dan ons. Die kunnen we niet opvangen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:07 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
het uwv is opgebouwd door de 2e generatie immigrantenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 22:07 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat veel zin heeft, aangezien grafiekjes zeggen dat de meeste Syriėrs voornamelijk vluchten voor Assad.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 00:22 schreef Szikha2 het volgende:
.
Er moeten grenstroepen komen. Luchtaanvallen alleen lukken gewoonweg niet. Want Syrie is niet zoals Afghanistan.
Het is durven. Honderd jaar geleden had Europa het klaar gemaakt hoor. En nu zullen ze dat moeten doen met Turkije en Iran. Dus IS kapot maken. Als Europa niet ingrijpt dan komen nog meer vluchtelingen.
Elke keer als ik de kans krijg zal ik niet laten het er tot de laatste centimeter in te wrijven. Niet alleen hier op Fok.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 07:24 schreef Braindead2000 het volgende:
More than 130,000 migrants have 'vanished' in Germany - 13 per cent of arrivals in the last 14 months - the government reveals
The missing people failed to arrive at the government accommodation assigned to them. The head of Germany’s migration office also admitted yesterday that up to 400,000 people were in the country under unknown identities.
http://www.dailymail.co.u(...)ernment-reveals.html
Herinnert u zich nog dat het intellectuele kwaliteitskrant-lezende Goedvolk aan het begin van de vluchtelingencrisis beweerde dat het gevaar van meereizende terroristen nihil was. Want het was niet logisch dat ze mee zouden reizen en we hebben veiligheidsdiensten en ze zouden er direct uitgepikt worden bla bla bla. Iedere mongool snapte gelijk dat dat onzin was maar zo niet ons intellectuele kwaliteitskrant-lezende Goedvolk. Dus nou zit Duitsland met honderdduizenden vermiste en ongeļdentificeerde vluchtelingen uit landen waar mensen een hekel aan het westen hebben, waar we zelfs mee in oorlog zijn.Komt vast goed.
verdeel ze allemaal in je eigen huis zou ik zeggenquote:Op donderdag 25 februari 2016 23:50 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
[..]
Het is het domste volk ooit. Je hoeft echt niet zo slim te zijn om een half jaar geleden te kunnen voorspellen wat er nu aan de hand is maar schijnbaar is dat voor het intellectuele Goedvolk een onoverkomelijk probleem. Wat ik allemaal hier niet gehoord heb terwijl er al 4000 per week binnen kwamen: Geen probleem, we kunnen dat aan, het kost niet veel, ze bezorgen weinig overlast, de meesten zijn hoogopgeleid, het is goed voor onze economie. En daarna: de EU lost het probleem op, ze willen allemaal terug als het veilig is enz. Madnessquote:Op zaterdag 27 februari 2016 07:35 schreef rareman1 het volgende:
[..]
Elke keer als ik de kans krijg zal ik niet laten het er tot de laatste centimeter in te wrijven. Niet alleen op hier op Fok.
Yup,ik heb het ook allemaal aan moeten horen en wanneer bleek dat het allemaal toch niet zo geweldig was kwam het domste, achterlijkste en mislijkmakenste excuus ooit; "Wij doen het ook".quote:Op zaterdag 27 februari 2016 07:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Het is het domste volk ooit. Je hoeft echt niet zo slim te zijn om een half jaar geleden te kunnen voorspellen wat er nu aan de hand is maar schijnbaar is dat voor het intellectuele Goedvolk een onoverkomelijk probleem. Wat ik allemaal hier niet gehoord heb terwijl er al 4000 per week binnen kwamen: Geen probleem, we kunnen dat aan, het kost niet veel, ze bezorgen weinig overlast, de meesten zijn hoogopgeleid, het is goed voor onze economie. En daarna: de EU lost het probleem op, ze willen allemaal terug als het veilig is enz. Madness
Vergelijking loopt volledig mank. Europese vluchtelingen hebben Amerika groot gemaakt. En dat binnen twee generaties. Immigranten ( in Nederland)van twee ą drie generaties terug, vooral noord afrikaanse en afrikaanse, hangen nog steeds aan de uitkeringsborst. Ondanks dat we daar miljarden hebben ingepompt. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Die paar uitzonderingen worden in den treure tentoongesteld in programma's zoals DWDD en Klokhuis.quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:07 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
En ze zijn rijkelijk vertegenwoordigd. Ze besturen dit land, beheersen de media, beheersen elk subsidie-slurpende organisatie.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:12 schreef rareman1 het volgende:
[..]
Yup,ik heb het ook allemaal aan moeten horen en wanneer bleek dat het allemaal toch niet zo geweldig was kwam het domste, achterlijkste en mislijkmakenste excuus ooit; "Wij doen het ook".
Opzich kan ik er wel van genieten dat dit zichzelf bewijst tegenover het 'domme volk' maarja wij zitten er ook mee...
Al die jongen mannen, die hier heen vluchten, kunnen dat mooi oplossen. Opleiden en vechten voor hun eigen land. Je moet er toch niet aandenken dat er Nederlandse soldaten doodgaan en dat tegelijkertijd vluchtelingen klagen over de Wifi in hun opvang.quote:Er moeten grenstroepen komen. Luchtaanvallen alleen lukken gewoonweg niet. Want Syrie is niet zoals Afghanistan.
Het is durven. Honderd jaar geleden had Europa het klaar gemaakt hoor. En nu zullen ze dat moeten doen met Turkije en Iran. Dus IS kapot maken. Als Europa niet ingrijpt dan komen nog meer vluchtelingen.
Zweden moet per direct afgestoten worden. Dat land is hopeloos verloren. Uit de EU, geen visumvrij reizen meer. Een Groenlinks-paradijs, je ziet wat daar van komt.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:13 schreef Eufonie het volgende:
Deze twaalf jarige buitenlander heeft alvast gewonnen met een Zweedse hardloopwedstrijd
[ afbeelding ]
Je kan ook gewoon de negatieve aspecten van de bevolking ruimen, was vroeger een mooi land.quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:23 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zweden moet per direct afgestoten worden. Dat land is hopeloos verloren. Uit de EU, geen visumvrij reizen meer. Een Groenlinks-paradijs, je ziet wat daar van komt.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En ze zijn rijkelijk vertegenwoordigd. Ze besturen dit land, beheersen de media, beheersen elk subsidie-slurpende organisatie.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
En ze zijn rijkelijk vertegenwoordigd. Ze besturen dit land, beheersen de media, beheersen elk subsidie-slurpende organisatie.
quote:Op zaterdag 27 februari 2016 08:21 schreef thekolere het volgende:
[..]
Al die jongen mannen, die hier heen vluchten, kunnen dat mooi oplossen. Opleiden en vechten voor hun eigen land. Je moet er toch niet aandenken dat er Nederlandse soldaten doodgaan en dat tegelijkertijd vluchtelingen klagen over de Wifi in hun opvang.
Wat een diversiteit toch weerquote:UK: Paedophile (Muslim) rape gangs may have assaulted “up to a million” children
“There could be up to a million victims of child sexual exploitation in the UK, it is feared.
Rotherham’s Labour MP Sarah Champion describes it as a “national disaster” and is demanding a taskforce to fight the “horror.”
In an exclusive interview with the Daily Mirror the shaken MP has told how she ‘nearly lost her mind’ after victims turned to her for help – unable to trust the police or local council.
She is currently getting an average of 10 victims a week coming to her for help.
quote:Muslim says Pakistanis 'burying heads in sand' as six found guilty of Rotherham sex abuse. Mohammed Shafiq, chief executive of the Ramadhan Foundation, made the extraordinary intervention after brothers Arshid and Basharat Hussain were found guilty of multiple rapes and indecent assaults in the South Yorkshire town.
The pair were two of eight people in trial over a string of horrific sex allegations. Their uncle, Qurban Ali, 53, was found guilty of conspiracy to rape whilst two Karen MacGregor, 58, and Shelley Davies, 40, were convicted of conspiracy to procure prostitutes and false imprisonment.
Brothers Majid Bostan, 37 and Sajid Bostan, 38, were cleared of all charges at Sheffield Crown Court. A third brother, Bannaras Hussain, 36, admitted 10 charges including rape and indecent assault prior to the trial.
Is dat bewust, dat je met dit soort onzin probeert de term genocide van haar waarde te ontdoen?quote:Op zondag 28 februari 2016 07:37 schreef Braindead2000 het volgende:
Europese Commissie wil Duitsland geen extra geld geven voor vluchtelingen.
http://www.nu.nl/bootvluc(...)n-vluchtelingen.html
Dat zou helemaal mooi zijn. Nog meebetalen ook aan de door de Duitsers veroorzaakte genocide op de Europese bevolking.
Dat soort termen worden toch al lang van hun waarde ontnomen, racist, nazi etc etc. Discussies waarin immigratie, vluchtelingen of allochtonen voorkomen, zijn al volledig ontdaan van enig begrip voor elkaars standpunten.quote:Op zondag 28 februari 2016 10:42 schreef 99.999 het volgende:
Is dat bewust, dat je met dit soort onzin probeert de term genocide van haar waarde te ontdoen?
Daar heb je wellicht een punt. Maar ik blijf het achterlijk gedrag vinden.quote:Op zondag 28 februari 2016 11:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat soort termen worden toch al lang van hun waarde ontnomen, racist, nazi etc etc. Discussies waarin immigratie, vluchtelingen of allochtonen voorkomen, zijn al volledig ontdaan van enig begrip voor elkaars standpunten.
Niets aan de hand, blanke mannen doen dat ookquote:Op zondag 28 februari 2016 10:16 schreef Eufonie het volgende:
http://10news.dk/?p=1008
[..]
Wat een diversiteit toch weer
http://www.express.co.uk/(...)390655130.1456633891
[..]
Nee hoor,quote:Op zondag 28 februari 2016 10:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Is dat bewust, dat je met dit soort onzin probeert de term genocide van haar waarde te ontdoen?
Dan is waar jullie vanuit de extreemrechtse hoek mee bezig zijn dus ook genocide? En daarmee verliest het allemaal de waarde die de term had.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:24 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee hoor,
Dr. Gregory H. Stanton is al bijna zijn hele leven bezig met het bestrijden, voorkomen en aan de kaak stellen van genocide. Stanton richtte in 1999 de 'Genocide Watch' op, waarvan hij ook voorzitter is. Daarvoor was hij voorzitter (en oprichter) van het 'Cambodian Genocide Project'. Stanton ziet genocide als een glijdende schaal. Een situatie gaat niet in één keer van vreedzaam naar een situatie waar groepen mensen elkaar uitmoorden. Stanton noemt genocide een proces waarbinnen hij acht stadia onderscheidt: classificatie, symbolisatie, dehumanisatie, organisatie, polarisatie, voorbereiding, vernietiging en ontkenning. Volgens Stanton verloopt elke genocide ongeveer langs deze lijn. Staten - zowel nationaal als internationaal - zouden daarop bedacht moeten zijn en ingrijpen zodra een proces van genocide wordt ingezet. Door de internationaal gehanteerde definitie van de Verenigde Naties (zie boven) wordt nu meestal met ingrijpen gewacht tot stadium zeven (de vernietiging) is ingetreden omdat er voordien nog niet gesproken 'mag' worden van genocide.
De moslims in Europa hebben nu de fase van dehumanisatie (ongelovigen zijn minder dan varkens) bereikt en beginnen zich te organiseren (IS, etc. moskeen) Als ze een voldoende basis hebben gaan ze over tot de volgende fases. Weldegelijk genocide dus
Ik snap het ... jij bent nu bezig met dehumanisatie van moslims.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:24 schreef Oud_student het volgende:
Stanton noemt genocide een proces waarbinnen hij acht stadia onderscheidt: classificatie, symbolisatie, dehumanisatie, organisatie, polarisatie, voorbereiding, vernietiging en ontkenning.
twitter:mkalinowskaa twitterde op maandag 29-02-2016 om 11:24:24Macedonian side is strengthening the fence while refugees nearly opened it a moment ago. @Ruptly reageer retweet
twitter:mkalinowskaa twitterde op maandag 29-02-2016 om 11:20:08Macedonians geared up. Ppl from the queue angry at the mob for causing the shut down. https://t.co/1Yqxq7J5C8 reageer retweet
twitter:Ruptly twitterde op maandag 29-02-2016 om 11:38:00LIVE NOW - @mkalinowskaa: Fence was broken, followed by gas bombs. People are gassed, children are crying, chaos https://t.co/C98I3CbWQK reageer retweet
Echt een incentive voor Macedoniė om die mensen binnen te laten.quote:Migranten bestormen grenshek bij Macedoniė
Honderden migranten proberen de hekken bij de Grieks-Macedonische grens omver te duwen. Op beelden is te zien dat ze met een stormram proberen door het hek te breken. De Macedonische politie vuurt traangas af op de boze menigte.
Duizenden mensen willen doorreizen naar West- en Noord-Europa. Nu zijn ze gestrand in Griekenland, bij de grens met Macedoniė. Dat land weigert de vluchtelingen door te laten. De Grieken zijn woedend op Oostenrijk en de Balkanlanden die wegens het uitblijven van een gezamenlijke EU-aanpak de Balkanroute vrijwel hebben geblokkeerd.
Het is niet de eerste keer dat het grenshek tussen Griekenland en Macedoniė wordt bestormd. Vorige week probeerden tientallen vluchtelingen ook al om met geweld de grens over te steken. Een aantal van hen lukte het.
Belachelijk, zelfs al betreft het hier een particuliere stichting. 1 van de dichtst bevolkte stukjes Nederland en daar worden even doodleuk 100 woningen weggegeven. Sterker nog, die mensen willen ze volledig integreren. Alsof wij daar op zitten te wachten.quote:VRIJDAG 26 FEBRUARI 2016, 17:01
Honderd asielzoekersgezinnen krijgen huis in Rotterdam
In Rotterdam worden nog dit jaar honderd Syrische gezinnen opgevangen in speciaal daarvoor aangekochte woningen. Het is een initiatief van de Rotterdamse stichting De Verre Bergen.
Aan de opvang is een programma gekoppeld waarin taal, scholing, werk en sociale integratie centraal staan.
De Verre Bergen wil onderzoeken of de Syrische statushouders via het project beter in de samenleving integreren dan vluchtelingen in het normale opvangcircuit. Het werkt daarvoor samen met de Rotterdamse Erasmus Universiteit.
Uitbreiding project
Mocht het project een succes zijn, dan worden op termijn nog eens huizen gekocht voor honderd extra gezinnen. Voor deze twee fases heeft de stichting in totaal 20 miljoen euro gereserveerd.
De Verre Bergen verwacht via de huuropbrengsten het project te kunnen terugverdienen.
De huizen zijn gekocht van particulieren. Het gaat om woningen die verspreid zijn over de hele stad en minstens zes maanden te koop stonden.
Rotterdamwet
De zogenoemde Rotterdamwet-wijken zijn expres vermeden voor het project. Via deze wet kan de gemeente mensen zonder vast inkomen verbieden te gaan wonen in achterstandswijken.
Leuk voor de woningwaarde en woonkwaliteit als de gemeente in een koopbuurt huizen gaat opkopen en deze cadeau gaat geven aan ongemanierde gelukzoekers.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:45 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Belachelijk, zelfs al betreft het hier een particuliere stichting. 1 van de dichtst bevolkte stukjes Nederland en daar worden even doodleuk 100 woningen weggegeven. Sterker nog, die mensen willen ze volledig integreren. Alsof wij daar op zitten te wachten.
Het is huurpauper, schat.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Leuk voor de woningwaarde en woonkwaliteit als de gemeente in een koopbuurt huizen gaat opkopen en deze cadeau gaat geven aan ongemanierde gelukzoekers.
Ik woon niet voor niets in een wijk zonder huur paupers.
Ze hebben gewoon een flinke achterstand opgelopen met allerlei belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen die ons onderwijs en onze economie hebben verbeterd.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er is een reden dat ze er in Afrika en het MO nog steeds niet in slagen een fatsoenlijke maatschappij op te bouwen en een groot deel van die reden zijn de mensen zelf.
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als we nu, via magische teleportatie, de hele bevolking van Europa naar Afrika zouden overhevelen en vice versa. Waarschijnlijk hebben we dan over 100 jaar een florerend Afrika en ligt Europa volledig in puin.
Die reden is een heet hangijzer waar nooit een eerlijke discussie over kan plaatsvinden. We voelen het allemaal aan ons water maar het benoemen is ondenkbaar in de huidige maatschappij.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er is een reden dat ze er in Afrika en het MO nog steeds niet in slagen een fatsoenlijke maatschappij op te bouwen en een groot deel van die reden zijn de mensen zelf.
Ik vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als we nu, via magische teleportatie, de hele bevolking van Europa naar Afrika zouden overhevelen en vice versa. Waarschijnlijk hebben we dan over 100 jaar een florerend Afrika en ligt Europa volledig in puin.
Hoezo, jij mag hier toch gewoon openlijk racist zijn? Je krijgt alle ruimte om die ranzigheid te spuwen.quote:Op maandag 29 februari 2016 23:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die reden is een heet hangijzer waar nooit een eerlijke discussie over kan plaatsvinden. We voelen het allemaal aan ons water maar het benoemen is ondenkbaar in de huidige maatschappij.
Als jij het niet wilt benoemen , dan kun je ook niet anderen verwijten dat zij het niet benoemen.quote:Op maandag 29 februari 2016 23:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die reden is een heet hangijzer waar nooit een eerlijke discussie over kan plaatsvinden. We voelen het allemaal aan ons water maar het benoemen is ondenkbaar in de huidige maatschappij.
Hoe is het mogelijk dat jij een computer hebt of zelfs een dak boven je hoofd hebt? Jij schijnt totaal niet in staat te zijn om patronen te ontdekken. Een welgemeend advies: Jij hebt waarschijnlijk al 100 keer geld overgemaakt naar een Nigeriaan die je een erfenis in het vooruitzicht stelde. Voordat je echt op straat moet leven zou ik je adviseren om geen geld meer over te maken: Het is niet racistisch om in dat soort gevallen sceptisch te zijn.quote:Op maandag 29 februari 2016 23:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoezo, jij mag hier toch gewoon openlijk racist zijn? Je krijgt alle ruimte om die ranzigheid te spuwen.
Wat een gehuil, ondanks, je blijkbaar inferieure, genenpakket mag jij hier ook gewoon al je ranzigheid spuien. Je grote held Einstein zou zich hierover overigens in zijn graf omdraaien. Die heeft immers een aanzienlijk deel van zijn familie verloren aan dit soort ranzig racisme.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk dat jij een computer hebt of zelfs een dak boven je hoofd hebt? Jij schijnt totaal niet in staat te zijn om patronen te ontdekken. Een welgemeend advies: Jij hebt waarschijnlijk al 100 keer geld overgemaakt naar een Nigeriaan die je een erfenis in het vooruitzicht stelde. Voordat je echt op straat moet leven zou ik je adviseren om geen geld meer over te maken: Het is niet racistisch om in dat soort gevallen sceptisch te zijn.
Zo zijn er vele andere zaken die je over mensen met een bepaalde cultuur of van een bepaalde nationaliteit kan zeggen zonder dat je racistisch bent. Nederlanders zijn bijvoorbeeld goed in schaatsen. Somaliėrs minder goed. Ik snap dat jij deze racistisch uitspraak verafschuw maar het is nou eenmaal zo. Als je grote held een pedofiele, wrede profeet is dan sta je ook anders in het leven dan als je grote held Erasmus of Einstein is en heeft dat gevolgen voor de maatschappij waar je in leef als bijna iedereen er zo over denkt . Slaap er maar eens een nachtje over.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 07:55 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk dat jij een computer hebt of zelfs een dak boven je hoofd hebt? Jij schijnt totaal niet in staat te zijn om patronen te ontdekken. Een welgemeend advies: Jij hebt waarschijnlijk al 100 keer geld overgemaakt naar een Nigeriaan die je een erfenis in het vooruitzicht stelde. Voordat je echt op straat moet leven zou ik je adviseren om geen geld meer over te maken: Het is niet racistisch om in dat soort gevallen sceptisch te zijn.
Zo zijn er vele andere zaken die je over mensen met een bepaalde cultuur of van een bepaalde nationaliteit kan zeggen zonder dat je racistisch bent. Nederlanders zijn bijvoorbeeld goed in schaatsen. Somaliėrs minder goed. Ik snap dat jij deze racistisch uitspraak verafschuw maar het is nou eenmaal zo. Als je grote held een pedofiele, wrede profeet is dan sta je ook anders in het leven dan als je grote held Erasmus of Einstein is en heeft dat gevolgen voor de maatschappij waar je in leef als bijna iedereen er zo over denkt . Slaap er maar eens een nachtje over.
Lezen kan je ook niet. Ik heb het nergens over genen gehad. Als een Nederlands echtpaar een Afrikaans kind vanaf de geboorte adopteert dan zal zo'n kind later in zijn leven niet afwijken van een autochtoon kind, gemiddeld genomen. En wat Eistein betreft: Die zou de door jou bejubelde immigrerende jodenhaters een veel groter gevaar vinden dan mensen als ik.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 08:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat een gehuil, ondanks, je blijkbaar inferieure, genenpakket mag jij hier ook gewoon al je ranzigheid spuien. Je grote held Einstein zou zich hierover overigens in zijn graf omdraaien. Die heeft immers een aanzienlijk deel van zijn familie verloren aan dit soort ranzig racisme.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |