abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160090900
Hier verder.
pi_160091046
Even terugkomend op het vorige topic. De terugkeer van asielzoekers valt in de praktijk toch net even anders uit om wat voor reden dan ook. Ze verdwijnen in de illegaliteit en sturen aan op een generaal pardon.
pi_160092015
Wespensteek vind demografische genocide vd blanke Europeaan prima, want "we komen allemaal toch uit Afrika".
pi_160092080
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:49 schreef LelijKnap het volgende:
Wespensteek vind demografische genocide vd blanke Europeaan prima, want "we komen allemaal toch uit Afrika".
Onzin.
pi_160092150
Ahuh, ik zou zeggen, laat eerst het MO maar vol lopen met donkere Afrikanen. Dan gooien we wel voedsel die kant op.
pi_160092644
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 07:10 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Is dit echt zo waar in Nederland zijn we de controle kwijt dan?
In de Randstad, in de islamitische wijken. In het bijzonder de Schilderswijk.
Mensen kunnen ongestraft de Hitler-groet op straat brengen, steeds meer Joden slaan op de vlucht, maar iemand met een varkensmaster wordt opgepakt.
pi_160092711
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:15 schreef krokodil76 het volgende:
Even terugkomend op het vorige topic. De terugkeer van asielzoekers valt in de praktijk toch net even anders uit om wat voor reden dan ook. Ze verdwijnen in de illegaliteit en sturen aan op een generaal pardon.
Ja goed dat je dat zegt, ik was aan het zoeken naar hoe groot het percentage afwijzingen is. Maar kan hier helaas niet veel over vinden.

Maar wat is precies de procedure in Nederland als je wordt afgewezen?
pi_160092890
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

In de Randstad, in de islamitische wijken. In het bijzonder de Schilderswijk.
Mensen kunnen ongestraft de Hitler-groet op straat brengen, steeds meer Joden slaan op de vlucht, maar iemand met een varkensmaster wordt opgepakt.
Denk niet dat wij de controle kwijt zijn over dit soort buurten, ik denk dat je ook vergeet dat dit soort jongeren vaak ook op een bepaalde manier worden afgeschilderd/behandeld waardoor ze zich ook op een bepaalde manier gaan gedragen.
Ik werkte ooit in de horeca waar ik marokanen moest weigeren. Tja... Ik werk er niet meer gelukkig.
pi_160092931
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:17 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Denk niet dat wij de controle kwijt zijn over dit soort buurten, ik denk dat je ook vergeet dat dit soort jongeren vaak ook op een bepaalde manier worden afgeschilderd/behandeld waardoor ze zich ook op een bepaalde manier gaan gedragen.
Ik werkte ooit in de horeca waar ik marokanen moest weigeren. Tja... Ik werk er niet meer gelukkig.
Ik heb die buurten ook zelf bekeken. Het is een ongecontroleerde bende.
Die Hitler-groet was gewoon op het NOS-journaal te zien, bij een pro-ISIS demo en de politie stond gewoon toe te kijken. Het zijn moslims dus dan durven die lafbekken niet.
pi_160092943
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:12 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Ja goed dat je dat zegt, ik was aan het zoeken naar hoe groot het percentage afwijzingen is. Maar kan hier helaas niet veel over vinden.

Beroep bij de bestuursrechter, beroep bij Raad van state. Dan is het voorbij. Je krijgt een bevel om het land te verlaten maar kan alleen bij hoge uitzondering in vreemdelingendetentie worden geplaatst.

Als ze uit het AZC worden gezet bieden veel organisaties nog noodopvang aan zodat deze mensen jarenlang kunnen overleven in de illegaliteit.

Afwijzingspercentage is zo'n 25%. Maar dat is nogal vertekend omdat dublin-claims er ook onder vallen en kansloze aanvragen uit de Balkan.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2016 15:19:47 ]
pi_160092976
quote:

[..]

Vriendelijk verzoek om te vertrekken.
Je komt in aanmerking voor bed, bad en brood. Maar kinderen en jongeren hebben nog steeds recht op onderwijs en ook is er nog steeds recht op gezondheidszorg.

Vooral als je een kind hebt komt half links Nederland in opstand en krijg je alsnog een verblijfsstatus. Er is namelijk nog NOOIT een gezin met kinderen weggestuurd.

Alleenstaanden met een lagere aaibaarheidsfactor kunnen wachten op het eerstvolgende pardon of een kind verwekken/baren.
pi_160093008
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die Hitler-groet was gewoon op het NOS-journaal te zien, bij een pro-ISIS demo en de politie stond gewoon toe te kijken. Het zijn moslims dus dan durven die lafbekken niet.
Als ik de NOS gebruik als bron is die vaak ongeldig omdat linkse staatsomroep. Maar, als het uitkomt, dan kan deze ongeldige bron altijd ingezet worden als geldige bron.

Ben je wel eens in de grote stad geweest trouwens? Ook de beelden die jij afschildert van Rotterdam herken ik totaal niet. Of baseer je je hier ook op het NOS journaal?
pi_160093029
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:21 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als ik de NOS gebruik als bron is die vaak ongeldig omdat linkse staatsomroep. Maar, als het uitkomt, dan kan deze ongeldige bron altijd ingezet worden als geldige bron.
Ik ga op de beelden af, en die liegen niet, ongeacht de bron.
pi_160093059
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Linkje?

En waar kom jij vandaan?
pi_160093076
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 14:15 schreef krokodil76 het volgende:
Waar komt eigenlijk dat idee vandaan dat we elke paar jaar een generaal pardon hebben?
pi_160093081
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik ga op de beelden af, en die liegen niet, ongeacht de bron.
OK, dus je bent nog nooit echt in de grote stad geweest om te weten hoe het dagelijkse leven is, en je baseert je op beelden die geschoten waren op het moment dat er ergens iets aan de hand was. Je komt echt steeds geloofwaardiger over.
pi_160093099
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar komt eigenlijk dat idee vandaan dat we elke paar jaar een generaal pardon hebben?
Je zal maar generaal zijn en Pardon van je achternaam heten

wahaha
pi_160093233
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Vriendelijk verzoek om te vertrekken.
Je komt in aanmerking voor bed, bad en brood. Maar kinderen en jongeren hebben nog steeds recht op onderwijs en ook is er nog steeds recht op gezondheidszorg.

Vooral als je een kind hebt komt half links Nederland in opstand en krijg je alsnog een verblijfsstatus. Er is namelijk nog NOOIT een gezin met kinderen weggestuurd.

Alleenstaanden met een lagere aaibaarheidsfactor kunnen wachten op het eerstvolgende pardon of een kind verwekken/baren.
Het erge is dat je jouw eigen fabels ook nog gelooft, als je een beetje de werkelijkheid zou volgen, bijv. door politiek Dan Haag te volgen, zou je toch moeten weten dat je onzin verkondigd.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-29344-107.html
pi_160093375
quote:

[..]

Omdat we er ondertussen al een paar gehad hebben. Teveel in je linkse droomwereld geleefd misschien de afgelopen jaar?
pi_160093379
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:23 schreef Toefjes het volgende:

[..]

OK, dus je bent nog nooit echt in de grote stad geweest om te weten hoe het dagelijkse leven is, en je baseert je op beelden die geschoten waren op het moment dat er ergens iets aan de hand was. Je komt echt steeds geloofwaardiger over.
Dit soort onzin draagt niet bij aan de discussie want het gaat niet over de inhoud.
pi_160093412
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het erge is dat je jouw eigen fabels ook nog gelooft, als je een beetje de werkelijkheid zou volgen, bijv. door politiek Dan Haag te volgen, zou je toch moeten weten dat je onzin verkondigd.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-29344-107.html
Op papier zijn er vertreklocaties, maar die gezinnen vertrekken niet. Die blijven gewoon totdat ze onder het PERMANENTE kinderpardon vallen.
pi_160093423
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:33 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Omdat we er ondertussen al een paar gehad hebben. Teveel in je linkse droomwereld geleefd misschien de afgelopen jaar?
Een paar keer een generaal pardon? Wanneer dan? ik kan me maar 1 generaal pardon herinneren van een jaar of 7 geleden.
pi_160093446
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Op papier zijn er vertreklocaties, maar die gezinnen vertrekken niet. Die blijven gewoon totdat ze onder het PERMANENTE kinderpardon vallen.
Hoe meer jij in hoofdletters typt, hoe duidelijker het wordt dat je iets roept wat niet klopt. Er worden namelijk wel degelijk gezinnen met kinderen uitgezet.
pi_160093468
quote:
2s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een paar keer een generaal pardon? Wanneer dan? ik kan me maar 1 generaal pardon herinneren van een jaar of 7 geleden.
Mauro en Sahar die niet weg hoefden?

Kinderpardon komt neer op permanent generaal pardon want het is een kwestie van kind verwekken/baren, een paar jaar wachten en je hoeft niet weg.
pi_160093471
quote:

[..]

Dat zeg ik niet, je moet me niet steeds woorden in de mond leggen. Ik zeg dat ze daar op af sturen.
In de praktijk blijven ze rondhangen in bijv. Amsterdam. Omdat ze bed, bad en brood krijgen.
Het minste wat je kan verwachten is dat ze meewerken aan hun terugkeer.
pi_160093473
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Natuurlijk de minister liegt gewoon tegen de kamer.
pi_160093474
quote:

[..]

Ik kom wel uit de grote stad en kan je vertellen dat er weinig positiefs te melden valt over 40 jaar migratie :r
Het is al veel te krap in de grote steden en ze geven gewoon te veel problemen. Het is bovendien vreemd volk wat ik hier niet hoef.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlauweSporttas op 21-02-2016 15:41:50 ]
pi_160093486
quote:

[..]

Hoe meer jij in hoofdletters typt, hoe duidelijker het wordt dat je iets roept wat niet klopt. Er worden namelijk wel degelijk gezinnen met kinderen uitgezet.
Dan wil ik daar beelden van zien.
Op kranten, op de radio en televisie zie ik alleen maar gezinnen die mogen blijven na allerlei linkse protesten.
pi_160093502
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dan wil ik daar beelden van zien.
Op kranten, op de radio en televisie zie ik alleen maar gezinnen die mogen blijven na allerlei linkse protesten.
Waarom zouden ze van hun reguliere werk beelden maken?
pi_160093514
quote:
13s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:36 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ik kom wel uit de grote stad en kan je vertellen dat er weinige positiefs te melden valt over 40 migratie :r
Het is al veel te krap in de grote steden en ze geven gewoon te veel problemen. Het is bovendien vreemd volk wat ik hier niet hoef.
Ik woon zelf niet in de stad, maar om het bovenstaande te signaleren hoef je er echt niet te wonen. Ik ben in heel veel grote steden in Europa geweest en het is steeds hetzelfde: multicultureel = onleefbaar, monocultureel (Oost-Europa) = leefbaar.
pi_160093527
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze van hun reguliere werk beelden maken?
Links vindt het vreselijk dat gezinnen worden uitgezet. Daar zouden ze toch beelden van maken om ons te laten zien hoe erg dat is?
pi_160093572
quote:

[..]

Ik weet niet precies wat de procedure is. De website van COA zegt dat asielzoekers na hun afwijzing zelf verantwoordelijk zijn voor hun terugkeer naar herkomst land.
pi_160093575
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 13:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat duurt echt geen 100 jaar. Denk eerder aan 50 jaar. In de leeftijdscategorie van 0-45 jaar moet je aan 30 jaar denken.
Van de 1.1 miljoen wannabe vluchtelingen die er in Duitsland binnen kwamen waren er 0.8 miljoen jonge mannen. Terwijl er in Duitsland slechts 5 miljoen Duitse mannen in dezelfde leeftijdscategorie vallen. Het is dus een gevaarlijke en ongewenste wijziging van je demografie die links elke keer wanhopig onder het tafelkleed probeert te vegen.
pi_160093615
quote:

[..]

Er is onder het huidige kabinet nog een speciaal kinderpardon gekomen. Kinderen zijn namelijk extra zielig.
pi_160093647
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:40 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Van de 1.1 miljoen wannabe vluchtelingen die er in Duitsland binnen kwamen waren er 0.8 miljoen jonge mannen. Terwijl er in Duitsland slechts 5 miljoen Duitse mannen in dezelfde leeftijdscategorie vallen. Het is dus een gevaarlijke en ongewenste wijziging van je demografie die links elke keer wanhopig onder het tafelkleed probeert te vegen.
Links vindt het prachtig want het lost zogenaamde de vergrijzing op

Denkfout 1: Een niet-westerse illegale immigrant is nooit gelijkwaardig aan een autochtone Duitser, dus berekeningen gaan per definitie al niet kloppen.

Denkfout 2: Krimp wordt als erg gezien, maar geeft juist kansen als het gaat om bijvoorbeeld natuur en duurzaamheid (zonder zuur links gedoe zoals minder vlees en minder autorijden).

Denkfout 3: Migratie lost krimp niet op, tenzij je tientallen miljoenen jonge mensen binnen laat. Maar dan heb je defacto gaan land meer.

Denkfout 4: Er wordt gedaan alsof die import na 50 jaar dood gaat. Maar dat is natuurlijk niet zo. Die mensen moeten heel lang gehuisvest en verzorgd worden. Maar de kosten hiervoor zullen deze mensen, grotendeels onopgeleid, nooit opbrengen. De volgende generatie wordt daarmee met een gigantische crisis opgezadeld.
pi_160093663
quote:
13s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:36 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Ik kom wel uit de grote stad en kan je vertellen dat er weinig positiefs te melden valt over 40 jaar migratie :r
Als ik zo ver kom verhuis ik gewoon. Blijven zitten en klagen wordt niemand vrolijker van. Het is ook slecht voor je bloeddruk.
pi_160093670
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er is onder het huidige kabinet nog een speciaal kinderpardon gekomen. Kinderen zijn namelijk extra zielig.
Dat is bepaald geen generaal pardon maar een specifieke regeling.
pi_160093721
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geen generaal pardon maar een specifieke regeling. Dat is wel een hele domme, een generaal pardon is een nieuwe specifieke regeling. Het één sluit het ander niet uit.
pi_160093727
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als ik zo ver kom verhuis ik gewoon. Blijven zitten en klagen wordt niemand vrolijker van. Het is ook slecht voor je bloeddruk.
That is the spirit
Weglopen voor problemen. Onze voorvaderen zijn problemen nooit uit de weg gegaan maar hebben ze overwonnen.
pi_160093755
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alle kinderen die hier een aantal jaren zijn vallen daaronder. Dus elke asielzoeker kan blijven, als er maar een kind komt.
pi_160093781
quote:
13s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:44 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

That is the spirit
Weglopen voor problemen. Onze voorvaderen zijn problemen nooit uit de weg gegaan maar hebben ze overwonnen.
Onze voorvaderen wensen ook geen cent pensioen in te leveren voor de dag dat onze pensioenen in gevaar dreigen te komen. Zo dapper zijn ze. Maar mooie retoriek. Zelf verzonnen of ergens gelezen?
pi_160093789
quote:
13s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:44 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

That is the spirit
Het is ook heel triest, en eigenlijk misdadig, dat linkse types tegen de AUTOCHTONE bevolking zeggen: Ga maar weg als de invasie uit Afrika en het midden-oosten je niet bevalt. Zo'n grote misdaad heeft sinds de WO2 niet meer plaatsgevonden.
pi_160093810
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Onze voorvaderen wensen ook geen cent pensioen in te leveren voor de dag dat onze pensioenen in gevaar dreigen te komen. Zo dapper zijn ze. Maar mooie retoriek. Zelf verzonnen of ergens gelezen?
De babyboom-generatie verwarren met onze voorvaderen _O-
(vooral de babyboom-generatie heeft schuld aan de rampzalige multiculturele samenleving)
Wat een trol.
pi_160093835
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:19 schreef Confetti het volgende:

[..]

Beroep bij de bestuursrechter, beroep bij Raad van state. Dan is het voorbij. Je krijgt een bevel om het land te verlaten maar kan alleen bij hoge uitzondering in vreemdelingendetentie worden geplaatst.

Als ze uit het AZC worden gezet bieden veel organisaties nog noodopvang aan zodat deze mensen jarenlang kunnen overleven in de illegaliteit.

Afwijzingspercentage is zo'n 25%. Maar dat is nogal vertekend omdat dublin-claims er ook onder vallen en kansloze aanvragen uit de Balkan.
Ruimte voor veranderen: Iedereen in vreemdelingendetentie, al vanaf de aanvraag. Inclusief kinderen.

Die 25% afwijzing stelt dus niets voor. Elke Afrikaan is gewoon welkom :r
pi_160093841
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De babyboom-generatie verwarren met onze voorvaderen _O-
Wat een trol.
Zegt de Jan die zijn hele gedachtegang baseert op een NOS beeld van 2 jaar geleden.
pi_160093852
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:45 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Alle kinderen die hier een aantal jaren zijn vallen daaronder. Dus elke asielzoeker kan blijven, als er maar een kind komt.
Het blijft duidelijk dat jij een vreemd beeld van de werkelijkheid hebt.
http://cmr.jur.ru.nl/cmr/tbv/tbv13/WBV.2013.01.pdf
pi_160093869
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is ook heel triest, en eigenlijk misdadig, dat linkse types tegen de AUTOCHTONE bevolking zeggen: Ga maar weg als de invasie uit Afrika en het midden-oosten je niet bevalt. Zo'n grote misdaad heeft sinds de WO2 niet meer plaatsgevonden.
Misschien gunnen ze een ander een gelukkig leven?
wooblabalurg
pi_160093878
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het blijft duidelijk dat jij een vreemd beeld van de werkelijkheid hebt.
http://cmr.jur.ru.nl/cmr/tbv/tbv13/WBV.2013.01.pdf
Dat stuk komt er op neer dat iedereen met kinderen mag blijven.
pi_160093902
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat stuk komt er op neer dat iedereen met kinderen mag blijven.
In jouw belevingswereld wel maar dat zegt dus niets over de realiteit.
  zondag 21 februari 2016 @ 15:51:03 #50
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_160093904
quote:

[..]

Iets meer dan 70% krijgt op dit moment een verblijfsvergunning.
pi_160093926
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:49 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Misschien gunnen ze een ander een gelukkig leven?
Van massa-immigratie wordt niemand gelukkig, ook de immigrant zelf niet.
Ik gun iedereen een gelukkig leven. In Afrika moeten ze aanpakken, desnoods met onze hulp (vernietigen van de islam, tewerkstelling en massale sterilisatie om de bevokingsgroei te stoppen). Het is in ieders belang dat Afrika een bloeiend continent wordt. Het midden-oosten moet verlost worden van de islam, dan kan het daar ook weer goed worden. Het Avondland moet weer exclusief van Europeanen worden.
pi_160093943
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En 30% wordt dus niet het land uitgezet, en mag meestal alsnog blijven. Zeker als er kinderen zijn.
pi_160093951
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In jouw belevingswereld wel maar dat zegt dus niets over de realiteit.
De NOS is de realiteit. Behalve als ze iets zeggen wat sommigen niet leuk vinden. Dan zijn het linkse leugenaars.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 21-02-2016 15:56:22 ]
pi_160093987
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De NOS is de realiteit. Behalve als ze iets zeggen wat sommigen niet leuk vinden. Dan zijn het linkse leugenaars.
NOS is niet de realiteit, zo'n beetje elke nieuwszender heeft een eigen agenda.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 21-02-2016 15:56:42 (aangepaste quote) ]
pi_160094002
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Meer dan 70% krijgt een verblijfsvergunning.
Zo'n Syrisch paspoort is één van de waardevolste paspoorten ter wereld. Het zorgt er voor dat je in Duitsland, Zweden, Nederland, België en nog een paar landen een huis met uitkering, medische zorg en onderwijs krijgt.

Niet voor niets vertrekken zelfs de mensen die niets met oorlogsgeweld te maken hebben.
pi_160094031
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Zo'n Syrisch paspoort is één van de waardevolste paspoorten ter wereld. Het zorgt er voor dat je in Duitsland, Zweden, Nederland, België en nog een paar landen een huis met uitkering, medische zorg en onderwijs krijgt.

Niet voor niets vertrekken zelfs de mensen die niets met oorlogsgeweld te maken hebben.
Ik begrijp nog steeds niet waarom die mensen niet tijdelijk worden opgevangen, maar gelijk huis, baan of uitkering krijgen. Misschien dat iemand mij dat kan uitleggen. Want dit past totaal niet bij vluchtelingenverdragen.
  zondag 21 februari 2016 @ 15:56:50 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160094057
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:51 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Volgens mij is het zelfs zo dat 70% direct een verblijfsvergunning krijgt. Maar ik kan er naast zitten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_160094071
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik begrijp nog steeds niet waarom die mensen niet tijdelijk worden opgevangen, maar gelijk huis, baan of uitkering krijgen. Misschien dat iemand mij dat kan uitleggen. Want dit past totaal niet bij vluchtelingenverdragen.
Een paar landen spelen het braafste jongetje van de wereld.
pi_160094075
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En 30% wordt dus niet het land uitgezet, en mag meestal alsnog blijven. Zeker als er kinderen zijn.
Dus zelfs al je een link hebt gekregen waarin aantallen staan over uitgezette gezinnen blijf je onzin vertellen.
pi_160094083
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volgens mij is het zelfs zo dat 70% direct een verblijfsvergunning krijgt. Maar ik kan er naast zitten.
Als dat zo is dan kan volgens mij zelfs iemand die pro-immigratie is niet ontkennen dat dit alles een bewuste opzet is van de EU. Dit gebeurt niet bij toeval.
pi_160094088
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus zelfs al je een link hebt gekregen waarin aantallen staan over uitgezette gezinnen blijf je onzin vertellen.
Die gezinnen zijn nooit uitgezet. Ik wil keihard bewijs. Beelden.

Een gezin dat krijgt te horen dat ze moeten vertrekken en geld krijgt voor een treinkaartje is op papier "uitgezet" maar in werkelijkheid zit het gezin nog in Nederland, in opvang, kraakpand of familie.
pi_160094100
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ze komen dan ook niet voor tijdelijke opvang naar Nederland. Anders zouden ze ergens blijven steken in de Balkan of Turkije.
pi_160094104
quote:

[..]

Discriminatie ofzo. Tweederangsburgers. Mensenrechten.

Ze halen de gekste dingen bij om het te rechtvaardigen. En dan nog het lef om het aantal asielzoekers te vergelijken met de opvang in de regio. Wij zijn netto vele malen meer kwijt aan één asielzoeker dan een Jordanië.
pi_160094110
quote:

[..]

Dat jij iets niet begrijpt is normaal vooral omdat die mensen eerst tijdelijk worden opgevangen en niet gelijk een baan huis of uitkering krijgen.
pi_160094132
quote:
7s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Van de Eritreeërs en Syriërs mag 92% blijven. Ik vermoed dat het aandeel Syriërs nog veel hoger is, omdat er daadwerkelijk Eritreeërs niet mogen blijven.

De verhoudingen zouden wel een 80% tegen 98% kunnen zijn. Ik ken geen gevallen van Syriërs die teruggestuurd werden, wel van een Syrische terrorist die geen status kreeg, maar vervolgens niet uitgezet werd.
pi_160094145
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat jij iets niet begrijpt is normaal vooral omdat die mensen eerst tijdelijk worden opgevangen en niet gelijk een baan huis of uitkering krijgen.
Nee, ze moeten even wachten vanwege drukte. In Nijmegen en in andere plaatsen zijn ze daarom gaan rellen: "Wij eisen huis" :r
pi_160094155
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:59 schreef Confetti het volgende:

[..]

Discriminatie ofzo. Tweederangsburgers. Mensenrechten.

Ze halen de gekste dingen bij om het te rechtvaardigen. En dan nog het lef om het aantal asielzoekers te vergelijken met de opvang in de regio. Wij zijn netto vele malen meer kwijt aan één asielzoeker dan een Jordanië.
Ik heb liever een miljoen Belgen dan tienduizend Syriërs.
pi_160094179
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, ze moeten even wachten vanwege drukte. In Nijmegen en in andere plaatsen zijn ze daarom gaan rellen: "Wij eisen huis" :r
En het moet dan ook daadwerkelijk een huis zijn, want flats weigeren ze veelvoudig.
pi_160094181
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Van de Eritreeërs en Syriërs mag 92% blijven. Ik vermoed dat het aandeel Syriërs nog veel hoger is, omdat er daadwerkelijk Eritreeërs niet mogen blijven.

De verhoudingen zouden wel een 80% tegen 95% kunnen zijn. Ik ken geen gevallen van Syriërs die teruggestuurd werden, wel van een Syrische terrorist die geen status kreeg, maar vervolgens niet uitgezet werd.
Terwijl er geen enkele reden is om Syriërs te houden, gezien de afstand en het grote aantal veilige landen.

Van mij mag alles uit de kast worden getrokken: Hekken, soldaten met schietbevoegdheid, mijnenvelden, draden onder stroom.. dit is geen normale situatie meer en hier past een standaard aanpak niet meer bij. Dit is gewoon oorlog.
  zondag 21 februari 2016 @ 16:01:44 #70
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160094182
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 15:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat lijkt me voor de overgrote meerderheid onwaar. Die krijgen gelijk een verblijfsvergunning wat wel degelijk gelijk staat aan een woning en een uitkering. Ook omdat met die verblijfsvergunning niet mag werken voor een jaar. Correct me if I'm wrong.

Het duurt inderdaad erg lang, vooral omdat de aantallen zo groot zijn en het aanbod woningen bizar beperkt. Dat is nou eigenlijk ook het grote probleem, maar goed.
pi_160094210
quote:
5s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:01 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat lijkt me voor de overgrote meerderheid onwaar. Die krijgen gelijk een verblijfsvergunning wat wel degelijk gelijk staat aan een woning en een uitkering. Ook omdat met die verblijfsvergunning niet mag werken voor een jaar. Correct me if I'm wrong.
Volgens mij mag je wel werken met de verblijfsstatus.
pi_160094238
quote:

[..]

Niet voor niets krijgen gemeentes/woningcorporaties quota van het rijk om huizen vrij te maken voor Syriërs, terwijl de grote stroom illegalen uit Syrië nog niet eens zo lang bezig is. Ze moeten m.i. altijd tijdelijk opgevangen worden, ook al duurt het 10 jaar. Omdat dit op termijn natuurlijk gedoe gaat geven, moeten ze direct terug.

De regio is groot genoeg. Ze kunnen toch ook illegaal naar Saudi-Arabië? Ze nemen het toch niet zo nauw met regels van andere landen.
pi_160094252
quote:

[..]

Ik ken niemand die gelijk een verblijfsvergunning heeft gekregen er is eerst een uitgebreid onderzoek, vervolgens een tijdelijke asielvergunning en later pas een permanente verblijfsvergunning.
pi_160094264
quote:

[..]

Het duurt inderdaad erg lang, vooral omdat de aantallen zo groot zijn en het aanbod woningen bizar beperkt. Dat is nou eigenlijk ook het grote probleem, maar goed.
Je mag werken inderdaad. Niet tijdens asielprocedure, maar wel als je een reguliere verblijfsvergunning hebt.

Je hoeft echter niet..op Radio 1 laatst een reportage over werkcoaches die zeggen dat "vluchtelingen" (ik krijg dat verkrachte woord mijn strot niet meer uit) eerst goed moeten uitrusten na hun zware reis. Alsof die illegalen het zwaar hebben gehad...

En je hebt natuurlijk nog deze klassieker: http://www.hpdetijd.nl/20(...)anger-lichte-muziek/

Werken is overigens zeer ongewenst, want we hebben nog 600.000 Nederlandse werklozen die aan het werk moeten.
pi_160094276
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik ken niemand die gelijk een verblijfsvergunning heeft gekregen er is eerst een uitgebreid onderzoek, vervolgens een tijdelijke asielvergunning en later pas een permanente verblijfsvergunning.
Als er uitgebried onderzoek wordt gedaan, dan komt boven dat ze door 7 veilige landen zijn gereisd. Afwijzing kan dan binnen 5 minuten obv. Dublin.
pi_160094437
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Als er uitgebried onderzoek wordt gedaan, dan komt boven dat ze door 7 veilige landen zijn gereisd. Afwijzing kan dan binnen 5 minuten obv. Dublin.
Daar hebben we het al vaker over gehad en je blijft gek genoeg om steeds weer die onzin te herhalen.
NWS / Ultimatum aan Grieken: 'Bewaak grenzen of verlaat Schengen'
NWS / Frankrijk gaat EVRM negeren
In deel 37 van dit topic hadden we die discussie en hoe vaak ik ook de uitleg geef van Dublin verdragen, vluchtelingenverdragen, vreemdelingen wet je blijft jouw onzin spuien.

Hier geeft ik de link van de regering met uitgezette gezinnen, dat geloof je niet omdat er geen beelden zijn.
Hier geef ik de link van het "kinderpardon" en je blijft onzin verkondigen.

Met jou heeft discussie totaal geen zin, de werkelijkheid is aan jou niet besteed. Je blijft discussie uitlokken met onzin.
pi_160094438
quote:
Delft zegt ja tegen 300 vluchtelingen

zo 7 feb 2016, 7:53

DELFT – Delft wil dit jaar driehonderd vluchtelingen met verblijfsvergunning gaan huisvesten. Hiervoor wordt 400.000 euro uit reservepotjes gehaald. Dit blijkt uit een brief die het college deze week naar de raad stuurde.

Door: Jesper Neeleman

Delft vangt al jaren vluchtelingen op. Nu Europa en Nederland worden overspoeld met vluchtelingen, wil het COA dat gemeentes iets extra doen. Delft stond in eerste instantie afwijzend tegenover dit verzoek. We hebben al genoeg financiële zorgen, redeneerde B en W. De raad vond echter dat Delft z'n kop niet in het zand mocht steken. De meerderheid stemde in met een motie, waarin werd opgeroepen meer te doen voor vluchtelingen. Twee maanden terug werd bekend dat Delft dit kalenderjaar 169 statushouders zou opvangen. Dat worden er nu dus 300. Vorig jaar heeft Delft er 185 gehuisvest.

Delft wil die groep van 300 gespreid over de stad huisvesten, in woningen of kleinschalige voorzieningen. Hierbij moet worden gedacht aan het voormalig Kantongerecht aan de Korte Geer. Studentenhuisvester DUWO wil vijftig woningen beschikbaar stellen voor statushouders die een opleiding gaan volgen. Verder praat de gemeente met corporaties en vastgoedeigenaren over het realiseren van 'kleinschalige woonvoorzieningen'. Noodopvang wordt inmiddels niet meer uitgesloten. 'In nauw overleg met het COA zoekt het college naar mogelijkheden om te ondersteunen op het gebied van tijdelijke opvang', schrijft B en W.

Martin Stoelinga, fractievoorzitter van Onafhankelijk Delft, is er niet gerust op. Volgens 'De Snor' staat er verdoezeld dat er in Delft een asielzoekerscentrum komt. Hij zegt daarom te gaan strijden voor een referendum waarin Delftenaren wordt gevraagd of ze wel of geen asielzoekerscentrum willen. "We willen hier geen vluchtelingen die een intolerantie religie aanhangen, daar gaan we tegen ageren", reageert Stoelinga. "Het is belachelijk. Zij krijgen hier zo een huis en Delftenaren die ook een woning willen, kunnen in de stront zakken. Het kost de stad ook nog eens 400.000 euro. En we hèbben helemaal geen geld."

Frank van Vliet van GroenLinks is content met de nieuwe aanpak. "De situatie van vluchtelingen is afschuwelijk. Delft moet er een steentje aan bijdragen om hen goed op te vangen", vindt Van Vliet. "Ik ben blij met hoe het college dit nu oppakt. Het is uiteraard wel heel belangrijk dat we met het rijk nog gesprekken moeten voeren over de kosten." Met die 400.000 Delftse euro's èn de 2370 euro die het Rijk per statushouder aan gemeentes meebetaalt, zijn 'we' er namelijk nog niet. Zo blijkt uit onderzoek dat 75 procent van de statushouders de eerste jaren een beroep doet op bijstand. Gemeenten betalen dit en worden achteraf gecompenseerd. De verdeelsleutel van het overheidsgeld is echter nog onduidelijk. Dit jaar worden landelijk besluiten genomen die invloed hebben op de aanpak en kosten.

"We hebben enige scepsis over de afspraken met het Rijk", reageert CDA-fractievoorzitter David van Dis. "De ervaring leert dat Delft hier nog weleens negatief uitkomt." Bovendien: "Er wordt nu 400.000 euro uit de reserve voor het sociaal domein gehaald, daar was dit geld niet voor bedoeld." Het verbaast hem bovendien dat de opvang Delft zoveel gaat kosten. "Dat is nieuw. Daar gaan we volgende maand over in debat." Verder vindt ook Van Dis het goed dat Delft zich inspant om vluchtelingen te huisvesten in huurwoningen die vrijkomen. "Dat heeft natuurlijk wel impact op de huurders, maar het gaat om 300 vluchtelingen per jaar, terwijl jaarlijks duizenden woningen van eigenaar wisselen." Hatte van der Woude van de VVD zegt het goed te vinden dat Delft 300 statushouders wil opvangen. Ze vernam deze week echter met verbazing dat er mogelijk toch noodopvang komt. "Dat is nieuw voor me. Ik wil eerst horen waar dit vandaan komt. En als het aan de orde komt moeten we het over veiligheid hebben, want noodopvang is wel een hele andere tak van sport."
Een stad met kamernood onder de studenten en daar gaan ze even doodleuk 300 woningen weggeven uit dezelfde woningen pool waar de studenten ook uit moeten vissen. |:(
De stad heeft het bovendien al financieel erg zwaar zoals te lezen valt in het bericht.
pi_160094502
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daar hebben we het al vaker over gehad en je blijft gek genoeg om steeds weer die onzin te herhalen.
In deel 38 van dit topic hadden we die discussie en hoe vaak ik ook de uitleg geef van Dublin verdragen, vluchtelingenverdragen, vreemdelingen wet je blijft jouw onzin spuien.

Hier geeft ik de link van de regering met uitgezette gezinnen, dat geoof je niet omdat er geen beelden zijn.

Met jou heeft discussie totaal geen zin, de werkelijkheid is aan jou niet besteed. Je blijft discussie uitlokken met onzin.
Je komt steeds met twee argumenten:
1. Het afwijzgen obv. Dublin is niet dwingend
2. De IND wijst niet af obv. Dublin, IND beleid.

Dat zijn geen argumenten. Dat geeft alleen maar aan dat een lidstaat Dublin niet hoeft te hanteren en dat de Nederlandse IND dat ook niet doet.

Dat neemt niet weg dat er gewoon schoonschip kan worden gemaakt: De voltallige IND-top ontslaan en vervangen. Dublin zo strict mogelijk hanteren, wat neer komt op 99% afwijzing binnen 5 minuten na de aanvraag. Inwerken dmv. cursus in Japan.
  zondag 21 februari 2016 @ 16:14:46 #79
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160094505
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Kun je dat onderbouwen? Ik wil het best geloven maar ik neem het niet zomaar aan. Die 70% van mij heeft als bron Telegraaf dus de kans is erg groot dat daar eigenlijk niets van klopt.
pi_160094517
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:11 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Een stad met kamernood onder de studenten en daar gaan ze even doodleuk 300 woningen weggeven uit dezelfde woningen pool waar de studenten ook uit moeten vissen. |:(
De stad heeft het bovendien al financieel erg zwaar zoals te lezen valt in het bericht.
Eén woord: GroenLinks.
Ik hoop mee te maken (of desnoods mijn kinderen) dat de verantwoordelijken van deze club voor een tribunaal komen.
pi_160094557
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Kun je dat onderbouwen? Ik wil het best geloven maar ik neem het niet zomaar aan. Die 70% van mij heeft als bron Telegraaf dus de kans is erg groot dat daar eigenlijk niets van klopt.
Dat 70% een asielvergunning krijgt is toch niet in tegenspraak met wat ik schreef, het zegt niets over hoe lang die procedure duurt. Het inwilligingspercentage wordt bepaald door de verhouding tussen aantal mensen die recht op asiel hebben tov de menen die dat niet hebben en afgewezen worden.
pi_160094611
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat 70% een asielvergunning krijgt is toch niet in tegenspraak met wat ik schreef, het zegt niets over hoe lang die procedure duurt. Het inwilligingspercentage wordt bepaald door de verhouding tussen aantal mensen die recht op asiel hebben tov de menen die dat niet hebben en afgewezen worden.
Punt is dat de IND de meest ruim denkbare criteria hanteert waardoor vrijwel iedereen uit Afrika an het midden-oosten recht heeft om hier voor altijd te blijven. Het feit dat die mensen illegaal ons continent zijn binnen gedrongen en ook nog eens tenminste 6 veilige landen door zijn gereisd (met het nodige wangedrag), wordt volledig genegeerd.
  zondag 21 februari 2016 @ 16:19:18 #83
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160094617
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het gaat mij om 'direct'. Dat wordt naar verluidt juist gedaan om de procedure niet nog langer te laten duren en is gelijk de reden waarom Syrische paspoorten zo gewild zijn. Naar verluidt.
pi_160094643
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar het gaat mij om 'direct'. Dat wordt naar verluidt juist gedaan om de procedure niet nog langer te laten duren en is gelijk de reden waarom Syrische paspoorten zo gewild zijn. Naar verluidt.
Klopt. Er is ook al eens in het nieuws geweest dat de procedures zelfs onzorgvuldig zijn door de grote aantallen. Er wordt gewoon gestempeld.

Terwijl het zo gemakkelijk is: Als ze Dublin gaan hanteren, kan 90% van het IND-personeel de WW in en wijzen we 99% van de asielaanvragen binnen 5 minuten al geautomatiseerd af. Er is alleen nog personeel nodig om de aanvragen in te voeren en een handjevol mensen om de aanvraag van die ene Noord-Koreaanse sporter te behandelen.
pi_160094663
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:19 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Syrische paspoorten worden ook gecontroleerd, er wordt uitgebreid onderzoek gedaan naar de achtergronden van asielzoekers. Verder weet ik niet wat je direct vindt, volgens mij bestaat dat dus niet. Dat men procedures niet langer maakt dan noodzakelijk klopt vandaar ook de lijst met veilige landen van herkomst om snel mensen te kunnen afwijzen.
pi_160094699
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Syrische paspoorten worden ook gecontroleerd, er wordt uitgebreid onderzoek gedaan naar de achtergronden van asielzoekers. Verder weet ik niet wat je direct vindt, volgens mij bestaat dat dus niet. Dat men procedures niet langer maakt dan noodzakelijk klopt vandaar ook de lijst met veilige landen van herkomst om snel mensen te kunnen afwijzen.
Wat gebeurt er eigenlijk na de afwijzing?
pi_160094700
quote:

[..]

Die lijst is een farce. Syrië kan op de lijst, want er zijn genoeg mogelijkheden in de regio.
Heel Afrika kan op de lijst, want dienstplicht is geen asielgrond en het continent is qua oppervlakte een veelvoud van Europa dus genoeg mogelijkheden dicht bij huis.

Alleen Britten, Duitsers en Belgen zouden serieus een aanvraag kunnen doen, voor het geval dat er iets speelt.
pi_160094733
quote:

[..]

Als je Syriër bent, betekent dat niet dat je een Duits paspoort hebt met de 'J' van joods erin.

De meeste Syriërs kunnen in Syrië gewoon leven, het normale leven gaat daar ook gewoon door. Slechts enkele Syriërs, bijvoorbeeld een kritische journalist, zou je hier tijdelijk op kunnen vangen.
  zondag 21 februari 2016 @ 16:25:15 #89
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160094745
quote:

[..]

Syrische paspoorten worden ook gecontroleerd, er wordt uitgebreid onderzoek gedaan naar de achtergronden van asielzoekers.
Ik vraag me af of dat werkelijk zo is. Maar goed, zolang daar geen duidelijk cijfers over zijn zullen we het hier mee moeten doen.

Maar waarom wordt de regel 'asielaanvraag doen in eerste EU-land' genegeerd? Dat vraag ik me vooral af.
pi_160094769
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je Syriër bent, betekent dat niet dat je een Duits paspoort hebt met de 'J' van joods erin.

De meeste Syriërs kunnen in Syrië gewoon leven, het normale leven gaat daar ook gewoon door. Slechts enkele Syriërs, bijvoorbeeld een kritische journalist, zou je hier tijdelijk op kunnen vangen.
Dat oorlog is een te gemakkelijk argument. In bijna alle oorlogslanden speelt de oorlog op een heel klein stukje grond af. Het grootste deel van het land is veilig.

Kijk naar het voormalig Joegoslavië: Hoe groot is nou het gebied eigenlijk waar daadwerkelijk geweldadige confrontaties zijn geweest? Dat is bijna niets. Al die Joegoslaven konden gewoon in eigen land, of één van de nieuwe onafhankelijke staten, terecht.
pi_160094808
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat oorlog is een te gemakkelijk argument. In bijna alle oorlogslanden speelt de oorlog op een heel klein stukje grond af. Het grootste deel van het land is veilig.

Kijk naar het voormalig Joegoslavië: Hoe groot is nou het gebied eigenlijk waar daadwerkelijk geweldadige confrontaties zijn geweest? Dat is bijna niets. Al die Joegoslaven konden gewoon in eigen land, of één van de nieuwe onafhankelijke staten, terecht.
De meeste Syriërs kunnen gewoon een veilig thuis vinden in Syrië.

En mijn standpunt is om geen vluchtelingen van buiten Europa in Europa op te vangen. Opvang zal in de regio plaats moeten vinden. Met westerse (o.a. Nederlandse) hulp en expertise.
pi_160094822
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Klopt. Er is ook al eens in het nieuws geweest dat de procedures zelfs onzorgvuldig zijn door de grote aantallen. Er wordt gewoon gestempeld.

Terwijl het zo gemakkelijk is: Als ze Dublin gaan hanteren, kan 90% van het IND-personeel de WW in en wijzen we 99% van de asielaanvragen binnen 5 minuten al geautomatiseerd af. Er is alleen nog personeel nodig om de aanvragen in te voeren en een handjevol mensen om de aanvraag van die ene Noord-Koreaanse sporter te behandelen.
probleem blijft alleen dat ij een domme zwetser bent die uit zijn nek lult. Het trieste is dat je daarbij reeds gegeven bronnen negeert als de tekst van het Dublin verdrag en de vluchtelingencirculaire en rechterlijke uitspraken, de werkwijze van IND.
http://eur-lex.europa.eu/(...)180:0031:0059:nl:PDF
https://www.aivl.be/nieuw(...)or-asielbeleid/35050
http://cmr.jur.ru.nl/CMR/VC/VC00/DeelC/C4/3/8/1/
https://ind.nl/Documents/6076.pdf

Als je een beetje jouw best zou doen zou je kunnen weten dat ook tegen een dublin beslissing bezwaar gemaakt kan worden en het een individuele afweging is. Het probleem is alleen dat jij helemaal niet in de waarheid bent geïnteresseerd je wilt onzin beweren en aandacht zoeken, ik heb alles je al zo vaak vertelt.
pi_160094834
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De meeste Syriërs kunnen gewoon een veilig thuis vinden in Syrië.

En mijn standpunt is om geen vluchtelingen van buiten Europa in Europa op te vangen. Opvang zal in de regio plaats moeten vinden. Met westerse (o.a. Nederlandse) hulp en expertise.
Dat is exact ook mijn standpunt. Vreemd dat er zoveel mensen zijn die vinden dat we ze maar hier heen moeten laten komen, want dit standpunt is het enige standpunt dat zal leiden tot een werkbare situatie op langere termijn (wederopbouw van Syrië en een Europees Europa).
pi_160094857
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

probleem blijft alleen dat ij een domme zwetser bent die uit zijn nek lult. Het trieste is dat je daarbij reeds gegeven bronnen negeert als de tekst van het Dublin verdrag en de vluchtelingencirculaire en rechterlijke uitspraken, de werkwijze van IND.
http://eur-lex.europa.eu/(...)180:0031:0059:nl:PDF
http://cmr.jur.ru.nl/CMR/VC/VC00/DeelC/C4/3/8/1/
https://ind.nl/Documents/6076.pdf

Als je een beetje jouw best zou doen zou je kunnen weten dat ook tegen een dublin beslissing bezwaar gemaakt kan worden en het een individuele afweging is. Het probleem is alleen dat jij helemaal niet in de waarheid bent geïnteresseerd je wilt onzin beweren en aandacht zoeken, ik heb alles je al zo vaak vertelt.
Daar heb ik ook al op gereageerd: Bezwaar? Aanvrager mag dat in vreemdelingendetentie afwachten en de zaak wordt met spoed voor een rechter gebracht. Die bekrachtigt de afwijzing en de asielzoeker wordt overgeleverd aan de Duitse of Belgische politie. Op die manier zullen mensen amper in bezwaar gaan. Dublin is helder: Kom je via een Belgische of Duitse grens binnen, dan treedt Dublin al in werking. Zelfs de meest extreme d66-rechter kan niet verkopen dat Duitsland of België niet veilig zijn.

Formeel is Dublin een individuele afweging. Bij asielzoekers over land (dat is die rondtrekkende horde illegalen) zijn er maar 2 opties: Ze komen via Duitsland of ze komen via België. In beide gevallen afwijzing obv. Dublin. Kan prima geautomatiseerd afgewezen worden, maar de aanvraag kan gewoon individueel ingediend worden. Zo gebeurt het ook met eenvoudige belastingaangiftes.
pi_160094970
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat werkelijk zo is. Maar goed, zolang daar geen duidelijk cijfers over zijn zullen we het hier mee moeten doen.

Maar waarom wordt de regel 'asielaanvraag doen in eerste EU-land' genegeerd? Dat vraag ik me vooral af.
Omdat die regel niet bestaat. De regel is dat een ander Dublin land een asielverzoek kan afwijzen als eerder in een ander dublin land is verbleven.
In de praktijk heeft dat een aantal beperkingen als eerste moet dat andere land de regels kunenn hanteren, bij de rieken is dat zeer twijfelachtig en dat zorgt dat terugsturen niet zomaar kan. Bijv:

Daarnaast is er de politiek economische situatie die kan zorgen dat andere landen ervoor kiezen geen gebruik te maken van Dublin. Het is niet in ons belang om de problemen op een paar landen af te schuiven.
Tot slot kan een asielzoeker ook tegeneen dublin afwijzing n protest gaan.
pi_160095015
NWS / De NS zet bussen in

Alsof er nog niet genoeg bewijs is dat Nederland overvol is. Maar vooral doogaan met de import van dat kansloze volk.
pi_160095016
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat die regel niet bestaat. De regel is dat een ander Dublin land een asielverzoek kan afwijzen als eerder in een ander dublin land is verbleven.
In de praktijk heeft dat een aantal beperkingen als eerste moet dat andere land de regels kunenn hanteren, bij de rieken is dat zeer twijfelachtig en dat zorgt dat terugsturen niet zomaar kan. Bijv:

Daarnaast is er de politiek economische situatie die kan zorgen dat andere landen ervoor kiezen geen gebruik te maken van Dublin. Het is niet in ons belang om de problemen op een paar landen af te schuiven.
Amnasty..is voortdurend de boel aan het saboteren en daarom vind ik het ook zo geweldig dat held Orban deze organisaties in zijn land keihard aanpakt.

Terugsturen naar Griekenland is onmenselijk volgens dat artikel. Prima. Terugsturen naar België of Duitsland is dus een andere situatie. Dus die link is overbodig.

Dat landen er voor kiezen geen gebruik te maken van Dublin, neemt niet weg dat wij dat wel kunnen doen en gewoon 99% van alle aanvragers binnen 5 minuten al kunnen afwijzen.
pi_160095020
Wespensteek wijst naar de verdragen, maar de verdragen werken gewoon niet.

Deze hele asielcrisis is de crisis van het falende systeem, Europa bovenaan.

Turkije laat de mensen door, mooi chantagemiddel en zijn zij er vanaf. Griekenland laat ook iedereen door, zijn zij er ook vanaf (tevens een mooie steek naar Duitsland vanwege de opgelegde bezuinigingen).

En wij denken dat we vluchtelingen (ultra ruim geïnterpreteerd) moeten opvangen naar Nederlandse standaard. Dus met uitkeringen en huurhuizen (goedkope huurwoningen die voor Nederlanders niet eens meer bereikbaar zijn, studenten en jongeren blijven steeds langer thuis wonen).

Kortom, iedereen schuift zijn problemen door, en wij zijn zo stom om de problemen op ons bordje te krijgen.
pi_160095033
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Daar heb ik ook al op gereageerd: Bezwaar? Aanvrager mag dat in vreemdelingendetentie afwachten en de zaak wordt met spoed voor een rechter gebracht. Die bekrachtigt de afwijzing en de asielzoeker wordt overgeleverd aan de Duitse of Belgische politie. Op die manier zullen mensen amper in bezwaar gaan. Dublin is helder: Kom je via een Belgische of Duitse grens binnen, dan treedt Dublin al in werking. Zelfs de meest extreme d66-rechter kan niet verkopen dat Duitsland of België niet veilig zijn.

Formeel is Dublin een individuele afweging. Bij asielzoekers over land (dat is die rondtrekkende horde illegalen) zijn er maar 2 opties: Ze komen via Duitsland of ze komen via België. In beide gevallen afwijzing obv. Dublin. Kan prima geautomatiseerd afgewezen worden, maar de aanvraag kan gewoon individueel ingediend worden. Zo gebeurt het ook met eenvoudige belastingaangiftes.
Lijkt mij vrij stug dat Duitsland en België het land zijn waar de asielzoeker de EU is binnengekomen. Lijkt mij vrij stug dat uit onderzoek zou blijken dat Duitsland en België verantwoordelijk zijn voor het asielverzoek.
  zondag 21 februari 2016 @ 16:37:32 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160095034
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In dat geval lijkt het me duidelijk dat Dublin niet werkt. Dat was natuurlijk al veel langer duidelijk. Al die verdragen zullen op de schop moeten voordat er een oplossing kan komen.
pi_160095061
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Lijkt mij vrij stug dat Duitsland en België het land zijn waar de asielzoeker de EU is binnengekomen. Lijkt mij vrij stug dat uit onderzoek zou blijken dat Duitsland en België verantwoordelijk zijn voor het asielverzoek.
Duitsland en België zijn een veilig derde land via waar de asielzoeker ons land binnen is gekomen. Dat is genoeg om ze op basis van Dublin terug te sturen naar Duitsland of België. Zij zoeken dan maar uit wat ze met die asielzoeker moeten.
pi_160095080
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In dat geval lijkt het me duidelijk dat Dublin niet werkt. Dat was natuurlijk al veel langer duidelijk. Al die verdragen zullen op de schop moeten voordat er een oplossing kan komen.
Dublin werkt prima.
pi_160095104
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dublin werkt niet omdat overheden het niet strikt hanteren.

Waar het door komt weet ik niet. Daarom moet het Vluchtelingen Verdrag aangepakt worden:
1. Alleen geldig voor Europa (met uitsluiting van islamitische landen Turkije, Bosnië en Albanië), Rusland, Noord-Amerika, Japan, Australië en Nieuw-Zeeland.
2. Opvang uitsluitend in de directe omgeving. Aanvragen na veilige landen gepasseerd te zijn, zijn bij voorbaat al niet ontvankelijk.
pi_160095119
Voor wie honoreren we verdragen als Dublin uberhaupt? Alsof dat ook maar op enige wijze een argument kan zijn voor doorzetting van het huidige acceptatiebeleid o.O
pi_160095127
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

In deel 37 van dit topic hadden we die discussie en hoe vaak ik ook de uitleg geef van Dublin verdragen, vluchtelingenverdragen, vreemdelingen wet je blijft jouw onzin spuien.

Hier geeft ik de link van de regering met uitgezette gezinnen, dat geloof je niet omdat er geen beelden zijn.

In de links die je post staan notabene de teksten die aanvragen dat Nederland een aanvrager die via Duitsland of België is gekomen mag afwijzen.
  zondag 21 februari 2016 @ 16:41:50 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160095138
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dublin werkt prima.
In jouw eigen link staat al een reden waarom dat niet zo is.
  zondag 21 februari 2016 @ 16:44:11 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_160095188
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_160095211
Wespensteek draait de zaak steeds om. Uitgangspunt is dat een aanvraag wordt afgewezen als er sprake is van een Dublin. Dan is er een humanitaire clausule die kan worden gebruikt door een lidstaat. HUMANITAIR.

Dat wordt nu misbruikt door de immigratiedienst omdat het politiek gevoelig ligt om asielzoekers bij de grens te stoppen en terug te sturen naar Duitsland of België.

Ik weet van iemand die daar werkt dat ze een tijd terug een Dublin-quotum hanteerden. Haal een X aantal dublin claims en de rest mag je gewoon negeren. Waarschijnlijk geldt dat nog steeds.
pi_160095241
quote:

[..]

Ik heb tot mijn twintigste in de jaren negentig in Rotterdam gewoond. En ik kon je toen al vertellen dat Marokkanen het linkst waren en toen hoorden je nog helemaal niets in de media over Marokkanen. En nee ik was zeker niet tevreden met de multiculturele samenleving, er was toen al veel geweld tegen autochtonen (trouwens ook bij allochtonen onderling) en veel overvallen. Ik vraag me af waar jij woont, vast in een nette buurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Europa100 op 21-02-2016 16:56:31 ]
pi_160095320
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Duitsland en België zijn een veilig derde land via waar de asielzoeker ons land binnen is gekomen. Dat is genoeg om ze op basis van Dublin terug te sturen naar Duitsland of België. Zij zoeken dan maar uit wat ze met die asielzoeker moeten.
In de realiteit heeft Nederland te maken met het hele Dublin verdrag waaronder artikel 7 van Dublin en niet met iets wat jij in jouw hoofd ervan maakt.
pi_160095327
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:45 schreef Confetti het volgende:
Wespensteek draait de zaak steeds om. Uitgangspunt is dat een aanvraag wordt afgewezen als er sprake is van een Dublin. Dan is er een humanitaire clausule die kan worden gebruikt door een lidstaat. HUMANITAIR.

Dat wordt nu misbruikt door de immigratiedienst omdat het politiek gevoelig ligt om asielzoekers bij de grens te stoppen en terug te sturen naar Duitsland of België.

Ik weet van iemand die daar werkt dat ze een tijd terug een Dublin-quotum hanteerden. Haal een X aantal dublin claims en de rest mag je gewoon negeren. Waarschijnlijk geldt dat nog steeds.
Je schrijft exact zoals het is. En humanitair is dus een enkel geval, niet de hele groep. Bovendien is er met buurlanden als Duitsland en België een enkele reden om mensen humanitair tot Nederland toe te laten. Er is namelijk totaal niets raars in deze landen.

Dat Dublin-quotum ken ik niet. Zou ik ook vreemd vinden: Waarom een x aantal toelaten en x+1 niet? Dat is juridisch (voor het geval iemand in bezwaar gaat) ook totaal niet houdbaar. Gewoon allemaal afwijzen, gelijke gevallen gelijk behandelen. En dan kun je gewoon 99% direct afwijzen en zijn we van de problemen af. Alle inzet kan dan gericht worden op illegalen die alsnog blijven.

Maar zelfs het Engeland maakt rare sprongen: Laatst was er een Afrikaan door de Kanaaltunnel gewandeld naar Engeland. Er is één ding wat ze kunnen en dat is lopen. Hij heeft asiel gekregen in Engeland. Dus de Engelsen geven iemand asiel die vlucht uit het door oorlog verscheurde Frankrijk 8)7 8)7 8)7

En deze Afrikaanse misdadiger heeft ook geen straf gekregen, ondanks anderen en zichzelf in gevaar brengen, het verkeer hinderen en illegaal een grens oversteken :r
pi_160095382
quote:
5s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In jouw eigen link staat al een reden waarom dat niet zo is.
Volgens mij is dat juist een voorbeeld dat het prima werkt er is zowel ruimte voor het kunnen inroepen van een dublin claim als ook het niet inroepen en er zijn regels om de rechten van asielzoekers te waarborgen. Een prima verdrag. Wat zou er slecht aan zijn en wat zou er niet aan werken?
pi_160095455
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:45 schreef Confetti het volgende:

De discretionaire bevoegdheid (Artikel 17) is gewoon deel van het verdrag en dat is geheel bewust opgenomen om landen niet de verplichting te geven een dublinclaim te doen. Het is juist daardoor gewoon de bevoegdheid van het land waar de vreemdeling is om te bepalen wat er gaat gebeuren.
pi_160095472
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij is dat juist een voorbeeld dat het prima werkt er is zowel ruimte voor het kunnen inroepen van een dublin claim als ook het niet inroepen en er zijn regels om de rechten van asielzoekers te waarborgen. Een prima verdrag. Wat zou er slecht aan zijn en wat zou er niet aan werken?
Dat niet alle lidstaten het handhaven.

Je hebt het weer eens over "rechten van asielzoekers" maar denk je wel eens na over de "rechten van autochtone Europeanen?"
pi_160095488
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De discretionaire bevoegdheid (Artikel 17) is gewoon deel van het verdrag en dat is geheel bewust opgenomen om landen niet de verplichting te geven een dublinclaim te doen. Het is juist daardoor gewoon de bevoegdheid van het land waar de vreemdeling is om te bepalen wat er gaat gebeuren.
En daar gaat Nederland de fout in, want Nederland accepteert aanvragen van mensen die vanuit keurige landen als België en Duitsland binnen zijn gekomen. Dit betekent dat het Nederlandse beleid er op neer komt dat iedereen uit de derde wereld mag kiezen waar hij heen wil.
pi_160095498
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat niet alle lidstaten het handhaven.

Je hebt het weer eens over "rechten van asielzoekers" maar denk je wel eens na over de "rechten van autochtone Europeanen?"
Welke landen houden zich niet aan het verdrag dan?
pi_160095523
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Welke landen houden zich niet aan het verdrag dan?
Ik beschuldig geen enkel land. Dat doen sommigen hier juist die roepen dat Hongarije zich er niet aanhoudt.

Nederland hanteert het verdrag veel te ruim, waardoor Nederland nog verder afzakt in overbevolking, multiculturalisme en islamisering.
pi_160095607
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En daar gaat Nederland de fout in, want Nederland accepteert aanvragen van mensen die vanuit keurige landen als België en Duitsland binnen zijn gekomen. Dit betekent dat het Nederlandse beleid er op neer komt dat iedereen uit de derde wereld mag kiezen waar hij heen wil.
Ze houden zich dus aan Dublin:
quote:
1. De lidstaten behandelen elk verzoek om internationale
bescherming dat door een onderdaan van een derde land of
een staatloze op het grondgebied van een van de lidstaten wordt
ingediend, inclusief aan de grens of in de transitzones
quote:
Om de verantwoordelijke lidstaat gemakkelijker te kunnen
bepalen, voert de lidstaat die met het bepalen van de verant
woordelijk lidstaat is belast een persoonlijk onderhoud met de
verzoeker. Het onderhoud biedt de verzoeker tevens de moge
lijkheid de overeenkomstig artikel 4 aan hem verstrekte infor
matie juist te begrijpen
Best lastig als jij te beroerd bent om iets te lezen maar wel van alles blijft beweren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wespensteek op 21-02-2016 17:06:02 ]
pi_160095634
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 17:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze houden zich dus aan Dublin:

[..]

[..]

Best lastig als jij te beroerd is om iets te lezen maar wel van alles blijft beweren.
Ik heb ook nooit gezegd dat Nederland zich niet aan Dublin houdt, ik zeg alleen dat Nederland door het strikt hanteren van Dublin 99% van de aanvragen direct kan afwijzen.
  zondag 21 februari 2016 @ 17:03:31 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_160095667
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 16:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij is dat juist een voorbeeld dat het prima werkt er is zowel ruimte voor het kunnen inroepen van een dublin claim
Nou ja niet dus. Er staat duidelijk in de tekst dat het verdrag er vanuit gaat dat elke asielzoeker in ieder EU-land behandeld zal worden als ieder ander. Dat is niet het geval. Alleen daarom al werkt het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')