abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160492751
quote:
7s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:24 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, verkiezingen zijn het moment waarop het volk aan de bel kan trekken in een parlementaire democratie.
Ben ik het niet helemaal mee eens, sommige politieke zaken zijn veel meer tijdsgebonden, en spelen pas na de verkiezingen op. Ik stem (onder andere) op basis van de standpunten die partijen aannemen bij bepaalde kwesties. Als er nu andere kwesties spelen had ik andere afwegingen gemaakt.
  maandag 7 maart 2016 @ 16:46:20 #227
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160492921
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 15:53 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

Altijd tegen stemmen. De EU heeft m.i. niets met traditionele Europese waarden van doen. Bovendien is een nee-stem alleen al goed om figuren als Riemen dwars te zitten. Wat een naar, neerbuigend heerschap is dat. Riemen gaat er de hele tijd aan voorbij dat die waarden die hij zegt te koesteren haar oorsprong niet in Oekraïne vinden.

Oekraïne heeft door de geschiedenis heen in alles altijd veel meer binding gehad met Rusland. Ik ben van mening dat wij als Europeanen er goed aan doen dat gebied met rust te laten. We moeten niet verder gaan op deze weg van interventie.

Dat geschreeuw van Verhofstad en van Baalen op het Onafhankelijkheidsplein in Kyiv was niet anders dan ophitsing tot oorlog en chaos. De opstandelingen en de huidige regering zijn gefinancieerd, getraind en bewapend door westerse mogendheden. Weer het klassieke verhaal van een land destabiliseren om het vervolgens te claimen voor de globalistische elite. Dit gebeurt doorgaans via een proxyleger/rebellengroepen en daarop volgend neergezette pionnen die het land zogenaamd besturen.
Nee Thierry Baudet is een fijn heerschap :')
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_160493154
quote:
7s.gif Op maandag 7 maart 2016 08:24 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee, verkiezingen zijn het moment waarop het volk aan de bel kan trekken in een parlementaire democratie.
Verkiezingen zijn nauwelijks een goed middel om over beleid te stemmen. Het gaat bij verkiezingen om personen, vergezichten, ideologieën en beloftes waaraan politici zich vervolgens nauwelijks houden.
pi_160494101
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:54 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Verkiezingen zijn nauwelijks een goed middel om over beleid te stemmen. Het gaat bij verkiezingen om personen, vergezichten, ideologieën en beloftes waaraan politici zich vervolgens nauwelijks houden.
Dat ze zich er niet aanhouden kan ik me nog iets bij voorstellen, maar waarom dan geen compromie op wat men beloofde?
  maandag 7 maart 2016 @ 20:06:06 #230
452920 OostenrijkseSchilder
Donderroede der Godwins
pi_160498307
quote:
10s.gif Op maandag 7 maart 2016 16:46 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Nee Thierry Baudet is een fijn heerschap :')
Daar kun je best over twisten. Het is echter in dit debat niet Baudet die zich als een demagogische, neerbuigende en onbeschofte hork gedraagt.
Ook de waarheid is een wapen.
pi_160498591
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:06 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Daar kun je best over twisten. Het is echter in dit debat niet Baudet die zich als een demagogische, neerbuigende en onbeschofte hork gedraagt.
Zo ondervond ik het ook, kan zijn dat ik het verkeerd zie hoor,
Maar die andere, Riemen. kwam op mij over als een stampvoetend stampend kind wat zijn zin niet krijgt!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2016 21:03:46 ]
pi_160608454
Interessant artikel in de Volkskrant met nieuwe cijfers. :)

quote:
Een ander probleem voor de voorstanders is de neiging om in het geheel niet te gaan stemmen. Dat splijt het ja-kamp in mensen die wel de moeite nemen te gaan stemmen en de thuisblijvers. Dat maakt het voor het nee-kamp eenvoudiger.

[..]

Met nog enkele weken van debatten in het vooruitzicht gaat de onderzoeker ervan uit dat de grens van 30 procent uiteindelijk wel kan worden gehaald. Dus die ontsnappingsroute lijkt voor het ja-kamp afgesloten.
pi_160628672
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:42 schreef Wegenbouwer het volgende:
Ga stemmen uit principe, omdat je het leuk vindt, of om erbij te horen. Stemmen om daadwerkelijk de uitslag te beïnvloeden is wel de minst goede reden.
Je kan ook niet stemmen uit principe, omdat je het leuk vindt, of om erbij te horen...
pi_160650824
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 03:24 schreef wenfer2 het volgende:

[..]

Je kan ook niet stemmen uit principe, omdat je het leuk vindt, of om erbij te horen...
Waar zou ik dan bij horen bij de twijfelaars bij de ja of bij de nee?
Kom op zeg, om erbij te horen!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2016 22:55:14 ]
pi_160650861
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 10:22 schreef k_man het volgende:
Interessant artikel in de Volkskrant met nieuwe cijfers. :)

[..]

Papier is geduldig of hoe leerde ze mij dat vroeger?
pi_160651374
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2016 22:54 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar zou ik dan bij horen bij de twijfelaars bij de ja of bij de nee?
Kom op zeg, om erbij te horen!
Bij de principiële thuisblijvers.
pi_160651778
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Ben helemaal niet vanplan thuis te blijven,wist echter nog niet of het een ja of nee zou gaan worden.
Maar als een volkskrant al met artikelen komt en wie nog meer, iedereen weet het, en toch weet niemand iets of weet jii het wel?
Sommige reacties roepen wel een keihard nee bij mij op!
pi_160661612
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_160755079
Vraag: ik heb nog geen stembiljet ontvangen. Zou deze nog kunnen komen of moet ik al aan de bel trekken?
  vrijdag 18 maart 2016 @ 08:42:56 #240
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160755102
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:40 schreef Anastasis het volgende:
Vraag: ik heb nog geen stembiljet ontvangen. Zou deze nog kunnen komen of moet ik al aan de bel trekken?
Uiterlijk de 23e. Ik heb de stempas ook gisteren pas ontvangen.
pi_160755107
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:42 schreef freako het volgende:

[..]

Uiterlijk de 23e. Ik heb de stempas ook gisteren pas ontvangen.
Oké, thanks. Vrienden, weliswaar in een andere gemeente, hebben dat ding al even.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 08:49:23 #242
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_160755156
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 08:43 schreef Anastasis het volgende:

[..]

Oké, thanks. Vrienden, weliswaar in een andere gemeente, hebben dat ding al even.
Ja, klopt. Het drukken en verzenden gaat in plukken. Dat maakt het wat makkelijker voor de drukkerijen en voor PostNL.
  vrijdag 18 maart 2016 @ 09:46:34 #243
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_160755805
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 20:06 schreef OostenrijkseSchilder het volgende:

[..]

Dat is niet iedereen met je eens: http://politiek.tpo.nl/20(...)audet-is-een-idioot/
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  vrijdag 18 maart 2016 @ 15:37:35 #244
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_160762734
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 09:46 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat is niet iedereen met je eens: http://politiek.tpo.nl/20(...)audet-is-een-idioot/
Wat een belachelijk stuk :')
pi_160763878
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 15:37 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Wat een belachelijk stuk :')
Inhoudelijk nog een reactie? Bijvoorbeeld op de vergelijking van de huidige houding tegenover Rusland met antisemitisme?
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:44:06 #246
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_160764219
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Inhoudelijk nog een reactie? Bijvoorbeeld op de vergelijking van de huidige houding tegenover Rusland met antisemitisme?
Dat is inderdaad een gedrocht van een vergelijking, maar de schrijver van dat stuk probeert zich alleen af te zetten van Baudet. Sowieso dat hij zegt dat Baudet zichzelf in de voet schiet door veel argumenten tegen het verdrag te noemen, in plaats de EU af te kraken :') Daar maakt de schrijver van dit stuk zich compleet belachelijk mee.

quote:
Als Baudet (en voor hem, Roos) had gezegd dat het referendum er moest komen omdat het onbestaanbaar is dat Brussel beslissingen neemt over geopolitieke kwesties zonder inspraak van de burgers van de lidstaten, dan had niemand hem ongelijk kunnen geven.
De burgers van de lidstaten hebben zowel voor hun eigen parlement gekozen als voor het Europees parlement en hebben daardoor inspraak, ook over dit associatieverdrag. Dat ik vind dat de politici een grote fout hebben en daardoor alsnog tegen ga stemmen, doet daar niets van af.

Daarnaast nog meer schreeuwerige onzin als "Baudet kent Monnet niet en daarom is hij geen intellectueel", "Putin heeft meer landen geannexeerd dan De Krim en daarom heeft Baudet geen gelijk", "de Oekraïner kan zelf beslissen over dit verdrag" en "met Rusland valt niet te praten". Tja, dan serveer je jezelf echt af.
pi_160764284
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:44 schreef BenX_95 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een gedrocht van een vergelijking, maar de schrijver van dat stuk probeert zich alleen af te zetten van Baudet. Sowieso dat hij zegt dat Baudet zichzelf in de voet schiet door veel argumenten tegen het verdrag te noemen, in plaats de EU af te kraken :') Daar maakt de schrijver van dit stuk zich compleet belachelijk mee.

[..]

De burgers van de lidstaten hebben zowel voor hun eigen parlement gekozen als voor het Europees parlement en hebben daardoor inspraak, ook over dit associatieverdrag. Dat ik vind dat de politici een grote fout hebben en daardoor alsnog tegen ga stemmen, doet daar niets van af.

Daarnaast nog meer schreeuwerige onzin als "Baudet kent Monnet niet en daarom is hij geen intellectueel", "Putin heeft meer landen geannexeerd dan De Krim en daarom heeft Baudet geen gelijk", "de Oekraïner kan zelf beslissen over dit verdrag" en "met Rusland valt niet te praten". Tja, dan serveer je jezelf echt af.
Volgens mij wordt vooral Baudet afgeserveerd. Maar ik snap dat je fan van hem bent :P
pi_160764317
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2016 23:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Groot op het stembiljet schrijven dat je tegen referenda bent.
"Never in the delirious dream of a disordered brain could anything more savage, more appalling, more hellish be conceived than that dark form and savage face which broke upon us out of the wall of fog."
  vrijdag 18 maart 2016 @ 16:51:53 #249
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_160764362
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij wordt vooral Baudet afgeserveerd. Maar ik snap dat je fan van hem bent :P
Ik vind zijn boeken erg goed, maar ik vind hem niet sterk in discussies. Dit artikel is echter heel onterecht, niet bepaald sterke argumenten. Het enige punt wat hij maakt is dat Baudet Rusland niet moet vergelijken met antisemitisme en daar heeft hij gelijk in, de rest is echt onzin.
pi_160764373
Maar goed, mijn oproepkaart is ook binnen. Ik hoop dat ze hem toepasselijk recyclen tot WC-papier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')