Wat vinden jullie van deze brief?
quote:
Geachte heer/mevrouw,
In plaats van mijn sollicitatie te beginnen met de zoveelste saaie standaard openingszin, die begint met de tekst “Naar aanleiding van de vacature …..” lijkt het mij verstandiger deze gelegenheid te gebruiken om u te feliciteren. U bent bij deze namelijk gestuit op de perfecte kandidaat voor de invulling van de functie van Medewerker Invorderingen Lokale Belastingen. Als reeds afgestudeerde bestuurskundige die opzoek is naar relevante werkervaring ‘in the real world’ lijkt het mij zeer uitdagend om zo spoedig mogelijk deel uit te mogen maken van een team dat zich bezig houdt met het ondersteunen en realiseren van gemeentelijke doelen op het gebied van belasting invordering. Als geboren en getogen Capellenaar doe ik dat natuurlijk nergens liever dan in mijn eigen woonplaats!
Uiteraard beschouw mijzelf als buitengewoon geschikt voor deze functie, hoofdzakelijk omdat mijn loopbaan in de bestuurskunde er direct toe heeft geleid dat ik voldoe aan het door u gestelde eisenpakket. De kennis verkregen bij de door mij afgesloten thematische vakken zullen mij zeer zeker ten goede komen bij het vervullen van deze functie.
Naast een HBO diploma beschikt ik ook over een WO-master, ik heb naar eigen zeggen een goed cijfermatig inzicht, sterke mondelinge- en schriftelijke communicatievaardigheden, ik kan zowel zelfstandig als in teamverband functioneren, ik ben iemand die zonder aarzeling knopen doorhakt en heb geen problemen met onconventionele werktijden.
Door het doen van een zeer interessante werkstage bij een in Den Haag gevestigde non-profit organisatie, genaamd ………, heb al ik al enige werkervaring opgedaan op het gebied van semi-beleidsmatig werk . Tijdens deze stage ben ik naar eigen mening enorm gegroeid als persoon. Hoofdzakelijk heeft deze ervaring mij geleerd het beste uit mijzelf te halen en goed gepland naar deadlines toe te werken. Vaardigheden als notuleren van vergaderingen, het schrijven van rapporten, bijhouden van financiën, het maken van nieuwsbrieven en het onderhouden van een netwerk heb ik mij dus compleet eigen gemaakt.
Ten slotte, toont mijn reeds afgesloten halfjarige periode als vrijwilliger bij ………….. in Kenya aan dat ik naast de gestelde functie eisen van ervaring en intellectuele capaciteiten ook hardwerkend, doortastend, gepassioneerd en oprecht maatschappelijk betrokken ben.
Uiteraard ben ik natuurlijk bereid om mijn sollicitatie brief en bijgesloten CV toe te lichten in een persoonlijk gesprek. Ik hoop daarvoor een uitnodiging van u te mogen ontvangen . De reden waarom mijn voorkeur uitgaat naar een persoonlijk gesprek is zodat u een beter beeld van de persoon achter de brief kunt krijgen en ook nog eventuele vragen kunt stellen. Voor mijn contactgegevens adviseer ik u gelieve mijn CV te raadplegen.
Met vriendelijke groet,
Klokov