Denk dat een Marco Rubio/ Tim Scott ticket het beter gaat doen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:02 schreef Monolith het volgende:
Nog een stukje van de WaPo over waarom een Rubio - Haley ticket helemaal niet zo'n droomticket is als veel Republikeinen denken:
https://www.washingtonpos(...)t-a-word-of-caution/
Ikquote:Op donderdag 18 februari 2016 22:23 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Denk dat een Marco Rubio/ Tim Scott ticket het beter gaat doen.
De Grand Old Party moet verjongen. Het is in de toekomst niet meer mogelijk om 1/2 van de stemmers te krijgen door je alleen of voornamelijk op blanke mannen te richten. De Republikeinse partij staat nu aan de foute kant van de geschiedenis en daar willen ze verandering in brengen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:39 schreef studentje7.1 het volgende:
Daarom er per se een minderheid op de ticket moet.
Gewoon degene die het beste is uitkiezen. Zijn het twee oudere witte mannen dan doe je dat. Zi
Het gaat bij de vraag of je de Amerikaanse verkiezingen wint dan ook niet om wat een blank jochie uit Nederland vindt, maar of je genoeg stemmen van Amerikaanse kiezers krijgt. En die Amerikaanse kiezers bestaan voor een behoorlijk groot deel uit latino's, zwarte Amerikanen, Aziaten, enzovoort. Onder die groepen doen de Republikeinen het heel slecht en die groep 'niet-blanken' wordt steeds groter. Als de Republikeinen daar niet verbeteren, dan gaan ze alleen maar minder kans maken op het Witte Huis.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:39 schreef studentje7.1 het volgende:
[..]
Ik
begrijp helemaal niet waarom er per se een minderheid op de ticket moet.
Gewoon degene die het beste is uitkiezen. Zijn het twee oudere witte mannen dan doe je dat. Zijn het 2 minirities dan dat.
Ik denk dat het zal leiden tot de onafhankelijkheidsverklaring van een aantal republikeinse staten. Vraag me af hoe lang ze dat gaan blijven pikken dat ze door Obama's en Clintons geleid worden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:47 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De Grand Old Party moet verjongen. Het is in de toekomst niet meer mogelijk om 1/2 van de stemmers te krijgen door je alleen of voornamelijk op blanke mannen te richten. De Republikeinse partij staat nu aan de foute kant van de geschiedenis en daar willen ze verandering in brengen.
Politiek gaat nu eenmaal niet over zinnig beleid (daar gaat de ambtenarij goddank over) maar over belangen van bepaalde groepen.
Kwam hij maar uit een staat die er qua populatie wel toe doet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:18 schreef Monolith het volgende:
Mocht er overigens nog iemand twijfel aan het begrip thuisvoordeel, bij deze een peiling voor Vermont.
Sanders 86, Clinton 10
Sanders +76
Nou ja, dan had hij er natuurlijk ook niet zo riant voorgestaan. Juist zo'n kleine staat zorgt voor dit soort verdelingen. Afgezien daarvan is het natuurlijk slechts één staat en het lijkt me vrij sterk dat het op een dergelijk minimaal verschil gaat aankomen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kwam hij maar uit een staat die er qua populatie wel toe doet.
Het moet natuurlijk heel erg gek lopen als dit doorslaggevend gaat zijn. Ik houd wel rekening met maximaal een 60/40 verdeling, althans als je naar de gewone mensen kijkt die mogen stemmen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dan had hij er natuurlijk ook niet zo riant voorgestaan. Juist zo'n kleine staat zorgt voor dit soort verdelingen. Afgezien daarvan is het natuurlijk slechts één staat en het lijkt me vrij sterk dat het op een dergelijk minimaal verschil gaat aankomen.
Dat begrijp ik wel. Maar dan vraag ik me af hoe een Cruz/Rubio (blank) en Nikki Haley (Indiaas... iets van 1% van de bevolking) dat verbetert, maar goed.quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat bij de vraag of je de Amerikaanse verkiezingen wint dan ook niet om wat een blank jochie uit Nederland vindt, maar of je genoeg stemmen van Amerikaanse kiezers krijgt.
https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/02/18/why-arent-we-talking-about-how-big-a-frontrunner-donald-trump-is-for-the-republican-nomination/?postshare=6261455837904251&tid=ss_twquote:Substitute any other Republican in the race into Trump's current position. There is a 100 percent chance that that person would be touted as the prohibitive favorite or the odds-on nominee. Imagine Marco Rubio -- he of the third-place finish in Iowa and fifth-place finish in New Hampshire -- with the same poll numbers as Trump in South Carolina, Nevada and beyond. The coronation would be on.
[...]
Three days after the South Carolina vote, the race will move to Nevada where a poll released on Wednesday showed Trump ahead by almost 30 points. Then comes the March 1 "SEC" primary, when voters in 13 states across the country — including six Southern states — vote. Polling puts Trump first in most, if not all, of those states.
[...]
The idea that Trump will either derail himself or be derailed given the steadiness of his numbers seems like the most wishful of thinking by establishment Republicans. Ditto the idea -- that I still hear nearly every day in D.C. -- that the establishment will "figure out" a way to stop Trump. Trust me: If they could have stopped Trump, they would have done it a long time ago. They can't.
Hoe werkt die unfavorable-meting? Mogen mensen in polls maar 1 naam noemen of meerderen?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 01:18 schreef Gambetta het volgende:
Niet zozeer imploderen, maar het idee is dat hij verreweg de hoogste unfavorables heeft van de kandidaten die nog een goede kans maken (Cruz/Rubio/Trump). Wanneer het veld snel uitdunt kan hij nog steeds bedreigd worden zolang hij niet meer dan 35% van de Republikeinse kiezer aan zich weet te binden. Hij zal 51% van de delegates binnen moeten slepen om een brokered convention te moeten voorkomen.
Overigens erkent bijna iedereen inmiddels wel dat Trump op dit moment de favoriet is, dus ik snap niet precies wat voor punt de auteur probeert te maken. De auteur schrijft dat elke andere kandidaat met de cijfers van Trump als "the odds-on favorite" zou worden gezien, maar bij Predictwise is hij op dit moment gewoon de frontrunner.
Dan wordt gewoon bij elke kandidaat gevraagd of de kiezer een positief of negatief beeld van hem heeft. Trump heeft een fanatieke aanhang maar er zijn ook veel kiezers die aangeven nooit op hem te zullen stemmen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 06:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Hoe werkt die unfavorable-meting? Mogen mensen in polls maar 1 naam noemen of meerderen?
Dus kiezers kunnen meerdere unfavorables hebben? Dat maakt nogal een verschil. Een Cruz-stemmer kan dan aangeven dat hij Rubio en Trump unfavorable vindt. Dat kan dus betekenen dat niet alle stemmers, die aangegeven hebben dat ze Trump unfavorable vinden, zich achter dezelfde tegenkandidaat scharen.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 09:17 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Dan wordt gewoon bij elke kandidaat gevraagd of de kiezer een positief of negatief beeld van hem heeft. Trump heeft een fanatieke aanhang maar er zijn ook veel kiezers die aangeven nooit op hem te zullen stemmen.
De Clinton campagne is aan het push pollen geslagen:quote:Op donderdag 18 februari 2016 22:18 schreef Monolith het volgende:
Mocht er overigens nog iemand twijfel aan het begrip thuisvoordeel, bij deze een peiling voor Vermont.
Sanders 86, Clinton 10
Sanders +76
Wat heeft dat in vredesnaam met het thuisvoordeel van Sanders in Vermont te maken?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
De Clinton campagne is aan het push pollen geslagen:
http://abcnews.go.com/Pol(...)es/story?id=37027124
Een vrij smerige tactiek maar dat ze het nu al inzetten geeft wel aan dat er toch enige paniek is bij Clinton HQ.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |