abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160075090
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Inderdaad.
_O-.
pi_160075115
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:14 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Waarom ga je eigenlijk altijd naar de UB in plaats van de bieb van je eigen hogeschool?
Afstand. UB is half uur. bieb school hebben we niet echt maar is 1,5 uur reizen... en totaal niet te vergelijken met de UB.
pi_160075161
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, wat is daar de verklaring voor?
Studiestagnatie, er niet meer bij horen. Half Nederland doet dagelijks (verplicht) wat en kan ergens over meepraten. Ik ben op mezelf aangewezen dus maak niet zo veel mee. Tijd om alles af te ronden en weer onder werkend Nederland te begeven :P
pi_160075171
Zo en nu ga ik lekker sociaal doen met mijn enkel havo afgemaakte vriend en mijn universitair geschoolde vriend. ^O^
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_160075199
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Studiestagnatie, er niet meer bij horen. Half Nederland doet dagelijks (verplicht) wat en kan ergens over meepraten. Ik ben op mezelf aangewezen dus maak niet zo veel mee. Tijd om alles af te ronden en weer onder werkend Nederland te begeven :P
In dit deel staan ook verhalen van mensen die de stoute schoenen hebben aangetrokken en naar meetings zijn gegaan, collega's hebben gevraagd om in het weekend wat te doen, etc.

Je hebt het in eigen handen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 20:19:05 #206
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160075200
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik krijg echt zo'n hekel aan die :P

:r
The love you take is equal to the love you make.
pi_160075202
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:15 schreef R-K het volgende:

[..]

Ik zit niet op hockey (of golf/tennis, etc,), zit niet op de uni, woon thuis en stem links. Dan voel je je niet verheven.
Maar wat lul jij dan? Je hebt volgens mij dezelfde problemen als mij op sociaal gebied dus diezelfde meiden waar we het over hebben, die willen jou dus ook niet. Waar zoek jij je meiden uit of verwacht je het meeste gelijkgestemden te vinden?
pi_160075266
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:19 schreef Paxcon het volgende:

[..]

In dit deel staan ook verhalen van mensen die de stoute schoenen hebben aangetrokken en naar meetings zijn gegaan, collega's hebben gevraagd om in het weekend wat te doen, etc.

Je hebt het in eigen handen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Nogmaals; mijn hele klas is uit elkaar nu (zoals het hoort, AFSTUDEREN) dus daar moet ik niet meer op rekenen. Ik hoor dus nergens meer bij (heb zelf ook geen sociaal net opgebouwd), iedere persoon die ik ontmoet ken ik niet, alleen van gezicht ofzo.
pi_160075269
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Alleen aan die :P ?
pi_160075286
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:14 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Waarom ga je eigenlijk altijd naar de UB in plaats van de bieb van je eigen hogeschool?
Van mij mag er wel een wet komen waarin hbo'ers verboden worden om op werkdagen tot 20 uur de UB te betreden. Cursisten in de UB zijn de grootste ergenis van studenten.

Dat terzijde, ik vind een meisje leuk die op kamers woont en lid is van een hbo-studentenvereniging. Dan weet ik dat ze out of my league is, omdat ze op kamers woont en lid is van een vereniging. Nee, dan ga ik het niet proberen.
Deezertje gaat naar locaties waar meer dan 90% van de meiden out of his league is en zich er alleen maar mee pijnigt.
pi_160075297
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nogmaals; mijn hele klas is uit elkaar nu (zoals het hoort, AFSTUDEREN) dus daar moet ik niet meer op rekenen. Ik hoor dus nergens meer bij (heb zelf ook geen sociaal net opgebouwd), iedere persoon die ik ontmoet ken ik niet, alleen van gezicht ofzo.
Nogmaals: ik heb net met een FOK!ker afgesproken en ik ga morgen pubquizzen met 4 andere FOK!kers.

Waarom jij niet? Wat ga jij dit weekend doen?

Er hebben wat FOK!kers aangeboden om af te spreken geloof ik.
pi_160075298
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Echt hé. Dacht dat ik de enige was :')
En dat 'ik weet best hoe het allemaal in elkaar steekt (maar niet heus)' knipoogje
pi_160075336
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:18 schreef habitue het volgende:
Zo en nu ga ik lekker sociaal doen met mijn enkel havo afgemaakte vriend en mijn universitair geschoolde vriend. ^O^
Ben jij vrouw, homo of een typfout?
pi_160075364
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:02 schreef Elvi het volgende:
Wtf is Whiplr nu weer? Ik word oud, ik kan het niet meer bijhouden ;(
Laten we het hopen. :Y :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:10 schreef habitue het volgende:

[..]

Elitaire sport. :') Mag ik een kotszakje van iemand?
*Plastic zakje aanreikt* 25 cent aub. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De afgelopen jaren is het kut met peren, daarvoor (eind 2013 - begin 2014) redelijk.
Waarom lukte het toen wel? Wat doe je nu anders?
pi_160075365
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:23 schreef R-K het volgende:

[..]

Ben jij vrouw, homo of een typfout?
Vriend als in vrienden? Eng he.
pi_160075377
quote:

[..]

En je klasgenoten zijn allemaal naar de maan verhuisd? Je kunt er toch nog gewoon mee afspreken?
pi_160075390
quote:

[..]

Het feit dat je geen colleges meer met je klasgenoten hebt betekent niet dat je elkaar nooit meer kan zien. Als er mensen in je klas zaten waarmee je een goede band had kun je toch een keer vragen om eens te gaan lunchen ofzo? En dan bedoel ik zowel mannen als vrouwen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2016 20:25:55 ]
pi_160075420
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:21 schreef R-K het volgende:

[..]

Van mij mag er wel een wet komen waarin hbo'ers verboden worden om op werkdagen tot 20 uur de UB te betreden. Cursisten in de UB zijn de grootste ergenis van studenten.

Dat terzijde, ik vind een meisje leuk die op kamers woont en lid is van een hbo-studentenvereniging. Dan weet ik dat ze out of my league is, omdat ze op kamers woont en lid is van een vereniging. Nee, dan ga ik het niet proberen.
Deezertje gaat naar locaties waar meer dan 90% van de meiden out of his league is en zich er alleen maar mee pijnigt.
Ik neem geen computer in van een echte WO'er hoor :P En ik moet toch onder de mensen en leeftijdsgenoten blijven? Online lukt 't niet, en ik ga er ook heen om te studeren, maar als mensen mijn gezicht herkennen daar en dat ook op andere plekken doen is 't mooi meegenomen.
pi_160075458
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:24 schreef Operc het volgende:

[..]

Laten we het hopen. :Y :P

[..]

*Plastic zakje aanreikt* 25 cent aub. :P

[..]

Waarom lukte het toen wel? Wat doe je nu anders?
Doe niet veel anders, toen waren de apps iig in opkomst. Nu zijn ze overbevolkt en hebben ze 9 knappe mannen om uit te kiezen voordat ze mij een kans geven.
pi_160075476
Deez, ik heb een oud collega van mij al 3 jaar niet meer gezien (en 2 jaar niet gesproken) en ik ga binnenkort met haar lunchen.

Begin daar eens mee.
pi_160075495
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:25 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Het feit dat je geen colleges meer met je klasgenoten hebt betekent niet dat je elkaar nooit meer kan zien. Als er mensen in je klas zaten waarmee je een goede band had kun je toch een keer vragen om eens te gaan lunchen ofzo? En dan bedoel ik zowel mannen als vrouwen.
Zou kunnen, maar ik loop al 2 jaar achter he. Dus sommige zijn echt een brave burger geworden en wonen aan de andere kant van 't land. Smoesjes, i know
pi_160075528
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:28 schreef Deezertje het volgende:
wonen aan de andere kant van 't land.
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:27 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Deez, ik heb een oud collega van mij al 3 jaar niet meer gezien (en 2 jaar niet gesproken) en ik ga binnenkort met haar lunchen.

Begin daar eens mee.
Die oud collega woont ook aan de andere kant van het land.
pi_160075570
quote:

[..]

Zou kunnen, maar ik loop al 2 jaar achter he. Dus sommige zijn echt een brave burger geworden en wonen aan de andere kant van 't land. Smoesjes, i know
Maar als je geen enkele stap wil zetten gaat er toch nooit iets veranderen?
pi_160075574
quote:

[..]

Je wil dus gewoon geen moeite doen. Geef dat dan toe, dat scheelt een hoop gedoe hier. ;)
pi_160075701
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:30 schreef Operc het volgende:

[..]

Je wil dus gewoon geen moeite doen. Geef dat dan toe, dat scheelt een hoop gedoe hier. ;)
Daar waren we volgens mij al een tijdje achter. :')
pi_160075772
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:34 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Daar waren we volgens mij al een tijdje achter. :')
Nouja, opzich wel, maar ik vraag me af of hij dat ook inziet.
pi_160075784
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:37 schreef Operc het volgende:

[..]

Nee, want hij vindt dat iedereen naar hem toe moet komen.
pi_160075796
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:37 schreef Operc het volgende:

[..]

Nee, zelf denkt ie dat ie veel moeite doet.
pi_160075814
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:37 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Nee, zelf denkt ie dat ie veel moeite doet.
Al die tijd die hij doorbrengt op de apps. ;(
pi_160075861
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:38 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Al die tijd die hij doorbrengt op de apps. ;(
En fantaseert, (over)analyseert, en hier zit te huilen. En staren natuurlijk.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 20:41:15 #231
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_160075891
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:40 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

En fantaseert, (over)analyseert, en hier zit te huilen.
En het maakt hem geen fuck uit wat iemand hier er ook maar van vindt. Maar ja, hij moet wat. :')
The love you take is equal to the love you make.
pi_160075934
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En het maakt hem geen fuck uit wat iemand hier er ook maar van vindt. Maar ja, hij moet wat. :')
En de scriptie, terwijl hij bijna klaar is en daarmee een heel toekomst voor hem open staat, interesseert hem niet. :')
pi_160076313
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:40 schreef Deezertje het volgende:
Of ik wel of niet knap ben is lastig te zeggen, maar ik werk bovengemiddeld aan mijn uiterlijk en verschijning. Altijd mijn kapsel goed, gewoon tanden poetsen, deo, gezicht 'fris' etc. Al heel wat meer dan de gemiddelde gozer denk ik.
dm is een foto van jezelf
pi_160076418

[ Bericht 100% gewijzigd door Sick_Little_Monkey op 20-02-2016 21:43:13 ]
pi_160076650
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 20:52 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

dm is een foto van jezelf
Hoe gaat het met jou en de vrouwtjes dan?
pi_160076935
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:02 schreef R-K het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jou en de vrouwtjes dan?
niet
pi_160077117
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:33 schreef Mandéra het volgende:
Ok, hier is the story of my life. Ik ben uit de losse pols begonnen met typen en het is best een lang verhaal geworden. Maar ik denk dat ik hiermee wel het hele en complete verhaal vertel en niet een even snel afgeraffeld verhaal. Hopelijk kan ik mensen hiermee inspireren. Enjoy. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht je vragen of opmerkingen hebben, laat het gerust weten. :)
Tof verhaal joh! Mooi dat je geïnspireerd bent geraakt doordat mensen uiteindelijk wél iets in je zagen. Mag ik vragen wat je dit heeft "opgeleverd" qua relaties? (zowel platonisch als romantisch).

#zo-evengeenaandachtsusurpatorgerelateerdepost
pi_160078016
quote:
Ok, hier is the story of my life. Ik ben uit de losse pols begonnen met typen en het is best een lang verhaal geworden. Maar ik denk dat ik hiermee wel het hele en complete verhaal vertel en niet een even snel afgeraffeld verhaal. Hopelijk kan ik mensen hiermee inspireren. Enjoy. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt dikke dikke respect! _O_
pi_160078132
En het topic is na de leuke opleving van een ontzettend stoer en inspirerend verhaal van Mandera weer succesvol verdeezert. Door deezertje die dat succesvol negeert.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_160078336
Nou echt hoor.

Deezer, mensen interesseren zich niet in jou omdat jij geen reet interesse toont in een ander dan jezelf.

Het gaat hier avond aan avond over jou, waarbij tientallen mensen op je reageren en je hulp proberen te geven, maar andersom? Ho, maar.
Je reageert niet eens en gaat gewoon verder met je monoloog.

Echt. |:(
  zaterdag 20 februari 2016 @ 21:56:48 #241
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160078420
Daarom zeg ik dus hij heeft een handicap!
  zaterdag 20 februari 2016 @ 21:57:44 #242
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160078444
Hij moet gewoon een topic openen waarin hij kan zeuren, mods moeten het niet sluiten en dan kan iedereen die er wil reageren er reageren en blijven de andere topics Deezer vrij :D
pi_160078578
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik moet ze gewoon aanspreken, ze spreken mij niet aan. Dus dan moet je eigenlijk al voorbereid zijn op een afwijzing helaas, niet op hopen natuurlijk. Daten via zo'n autisme coach lijkt me helemaal niks. Zo gehandicapt ben ik echt niet, heb gewoon wat meer zelfvertrouwen nodig en kan prima bij een 'normale' vrouw passen. Of ik wel of niet knap ben is lastig te zeggen, maar ik werk bovengemiddeld aan mijn uiterlijk en verschijning. Altijd mijn kapsel goed, gewoon tanden poetsen, deo, gezicht 'fris' etc. Al heel wat meer dan de gemiddelde gozer denk ik.

Toch blijf ik bij een jaartje of 22 hangen want boven de 25 zijn de dames gewoon al veel stappen verder qua huishouden en levensverwachting waar ik nog helemaal niet klaar voor ben.

Is het trouwens raar dat ik hoe cliché ook en het waarschijnlijk leuker lijkt dan het daadwerkelijk is, baal als ik stelletjes van mijn leeftijd of eind 20 samen zie shoppen? Dus samen op jacht naar kleren, spullen voor in huis, verzorgingsproducten, boodschappen etc. Dat heb ik allemaal niet als single. Heerlijk die vrijheid, maar je krijgt toch steeds dat gevoel en die dreun dat je er niet bij hoort.
Je weet niet of ze je niet willen. Ze kennen je niet. En de manier waarop je ze wil leren kennen gaat erg geforceerd. Je bent niet beroemd ofzo dat mensen je spontaan aanspreken en moeite doen om met je gezien willen worden.

Je richt je leven volledig in op basis van toeval. Alle manieren die je hier zijn aangereikt schuif je aan de kant waardoor toeval onverminderd groot blijft. Vraag je jezelf nu nooit eens af of het goede leven een kwestie van toeval of inspanning is?

De dreun en dat gevoel dat je er niet bij hoort heb je aan jezelf te danken. Door te denken, te kiezen en te handelen naar een leven zonder vriendschappen en andere sociale activiteiten. Ik neem maar even aan dat dit ingegeven is door je stoornis waarmee je vroeger bent gepest.

Als je die vicieuze cirkel doorbreekt, en dus eens niet dat ontwijkingsgedrag vertoont, krijg je misschien wel vrienden (vroeger is niet meer, volwassen mensen respecteren elkaar), voel je je meer volwaardig en hoor je erbij, leer je meer mensen kennen en belangrijker nog leren mensen jouw kennen. Dientengevolge wordt de kans dat je iemand tegen komt waarmee je een relatie krijgt en accepteert zoals je bent groter en neemt de macht die toeval in je leven heeft af.

Ik geloof niet dat je zo'n zelfmindfuckende dwaas bent die zich wil blijven verblinden door de constanten van toeval dus ik schrijf het maar zo rationeel mogelijk, zodat dat hopelijk ooit een keer sterker wordt dan de herinneringen en verbeeldingen die je ontwijkende gedrag in stand houden.

Tot die tijd, maak jezelf niets wijs. Er zijn voor de meeste mensen geen short-cuts. De kans dat je krijgt wat jij wil op jouw manier is even groot als het winnen van de hoofdprijs van een grote loterij. Puur toeval :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Hineni op 20-02-2016 22:07:51 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_160078710
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 21:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
Daarom zeg ik dus hij heeft een handicap!
Niks waar niet aan te werken is en waar niet allang aan gewerkt had hoeven worden. Daarnaast is een autist niet per sé een narcist.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 22:12:11 #245
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_160078808
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:08 schreef sibella2 het volgende:

[..]

Niks waar niet aan te werken is en waar niet allang aan gewerkt had hoeven worden. Daarnaast is een autist niet per sé een narcist.
klopt, maar als hij blijft roepen dat hij geen handicap heeft, geen professionele hulp nodig heeft en blijft denken zoals hij doet gaat er niets veranderen.
pi_160078866
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:12 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

klopt, maar als hij blijft roepen dat hij geen handicap heeft, geen professionele hulp nodig heeft en blijft denken zoals hij doet gaat er niets veranderen.
Yup. Jammer, gemiste kans, verhaal van Mandera is echt een les, maar niet eens de moeite genomen om te reageren.....
pi_160079004
Ben persoonlijk wel erg benieuwd naar óf Mandera er ook betekenisvolle vriendschappen aan over heeft gehouden. Zoals ik het gros van zijn verhaal lees is het zeker inspirerend, maar doet hij ook alles alleen. Daar is niets mis mee, maar het valt mij enigszins op.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 22:41:36 #248
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_160079638
quote:

SPOILER
Fantastisch verhaal! Respect. Ik vind het ook jammer dat 1 persoon wederom dit topic volledig kaapt en jou verhaal direct weg valt naar de achtergrond. Zonde van je tijd.

Nogmaal, dikke respect!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_160079676
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 22:02 schreef Koral het volgende:

[..]

Je weet niet of ze je niet willen. Ze kennen je niet. En de manier waarop je ze wil leren kennen gaat erg geforceerd. Je bent niet beroemd ofzo dat mensen je spontaan aanspreken en moeite doen om met je gezien willen worden.

Je richt je leven volledig in op basis van toeval. Alle manieren die je hier zijn aangereikt schuif je aan de kant waardoor toeval onverminderd groot blijft. Vraag je jezelf nu nooit eens af of het goede leven een kwestie van toeval of inspanning is?

De dreun en dat gevoel dat je er niet bij hoort heb je aan jezelf te danken. Door te denken, te kiezen en te handelen naar een leven zonder vriendschappen en andere sociale activiteiten. Ik neem maar even aan dat dit ingegeven is door je stoornis waarmee je vroeger bent gepest.

Als je die vicieuze cirkel doorbreekt, en dus eens niet dat ontwijkingsgedrag vertoont, krijg je misschien wel vrienden (vroeger is niet meer, volwassen mensen respecteren elkaar), voel je je meer volwaardig en hoor je erbij, leer je meer mensen kennen en belangrijker nog leren mensen jouw kennen. Dientengevolge wordt de kans dat je iemand tegen komt waarmee je een relatie krijgt en accepteert zoals je bent groter en neemt de macht die toeval in je leven heeft af.

Ik geloof niet dat je zo'n zelfmindfuckende dwaas bent die zich wil blijven verblinden door de constanten van toeval dus ik schrijf het maar zo rationeel mogelijk, zodat dat hopelijk ooit een keer sterker wordt dan de herinneringen en verbeeldingen die je ontwijkende gedrag in stand houden.

Tot die tijd, maak jezelf niets wijs. Er zijn voor de meeste mensen geen short-cuts. De kans dat je krijgt wat jij wil op jouw manier is even groot als het winnen van de hoofdprijs van een grote loterij. Puur toeval :r
Bedankt voor je bericht. Ben vroeger niet echt gepest (behalve met mijn uiterlijk) maar ze stonden niet in de rij voor vriendschappen e.d. Het punt is een beetje dat normaal contact zoeken nu lastiger is in mijn ogen: veel mensen hebben reeds een vriendenkring opgebouwd door middel van school, werk en/of hobby's. Je komt dus niet zo snel meer ergens tussen. Hooguit straks als ik werk heb en ik het goed kan vinden met collega's ofzo. Mijn leven is nu gewoon op mezelf ingericht: ik doe álles alleen en die vrijheid is aan de ene kant fijn maar ik kan niet bepaalde zaken delen met mensen. Of bijvoorbeeld met iemand hebben over een film die ik heb gezien. Ik maak alle momenten (herinneringen) zelf mee.
pi_160080067
Zeg Deezer, hoe kijk jij eigenlijk aan tegen het verhaal van Mandera?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')