abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159964891
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Spiegel?
Hypocrisie?
pi_159965079
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:21 schreef LionPopChoc het volgende:
En als die overzicht en structuur e.d ontbreekt hoe uit zich dat? Woede, verdriet angst?

Woede, verdriet en angst komen voor dan ja.

Het begint veelal subtieler. De situatie wordt omgedraaid. Het 'tekort' aan extra benodigde informatie wat hij (mijn zoon) ervaart wordt omgedraaid als een tekort aan informatie wat ik geef.

In andere situaties lijkt er kortsluiting in zijn hoofd te zitten. Dat flipt hij en weet hij kennelijk niet wat een gepaste emotie is. Deze situaties treden op als hij een besluit moet nemen in een situatie onder tijdsdruk. Dat kan hij niet. De snelheid in informatieverwerking is bij hem 'anders' (lager) dan bij normale mensen.

Nu weet hij dat hij gerust een time-out in kan lassen :)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_159965123
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Spiegel?
Het is goed joh
Strek je eens uit !
pi_159965511
En hoe oud zijn jullie kinderen als ik vragen mag?
pi_159965828
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:36 schreef LionPopChoc het volgende:
Mijn zoon (klassiek autisme + JdlT) is 16. Mijn dochter (Asperger) 15.
Strek je eens uit !
pi_159967416
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus deze mensen liegen bewust? Ik dacht dat liegen ook zo'n not-done ding was...
Het is geen liegen, als iedereen liegt, want je weet precies wat er bedoeld wordt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_159968820
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 15:36 schreef LionPopChoc het volgende:
de mijne is 12 :)
...
pi_159970129
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:21 schreef LionPopChoc het volgende:
En als die overzicht en structuur e.d ontbreekt hoe uit zich dat? Woede, verdriet angst?

En het is absoluut niet zo dat ik vind dat er in dit topic niet op specifieke patronen mag worden ingegaan (weet niet zeker wat dat betekent), maar ik vind dat de huidige discussie niets bijdraagt aan mijn vraag als het een soort battle word. ik irriteert me aan de denigrerende opmerkingen richting autisme zowel als de romantisering ervan.
Klopt, je hebt niet echt een accuraat antwoord gekregen. Ik raad je aan de posts van Ouder1 over te slaan. :') Autistische trekjes kunnen een heel andere oorzaak hebben dan autisme zelf, de kenmerken die overeenkomen hebben niet per se iets met autisme te maken.

Wat wel leuk is dat de grens tussen nuance en transparantie ook in dit topic voor verwarring zorgt. :P

Als je geïnteresseerd bent in autisme is 'De paardenjongen' wellicht een leuk boek. Of de documentaire over Kees http://www.npo.nl/2doc/02-06-2014/KN_1658125.
pi_159973284
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:50 schreef Chai het volgende:

Als je geïnteresseerd bent in autisme is 'De paardenjongen' wellicht een leuk boek. Of de documentaire over Kees http://www.npo.nl/2doc/02-06-2014/KN_1658125.
het is persoonlijk, om nou te zeggen dat bovenstaand boek of docu een standaard inzicht geeft vind ik tè kort door de bocht :Y
als voorbeeld voor mijn man zou ik 'de regels van Matthijs' adviseren, terwijl anderen Matthijs zullen typeren als schizofreen :7
...
pi_159973744
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:27 schreef sacha het volgende:

[..]

het is persoonlijk, om nou te zeggen dat bovenstaand boek of docu een standaard inzicht geeft vind ik tè kort door de bocht :Y
als voorbeeld voor mijn man zou ik 'de regels van Matthijs' adviseren, terwijl anderen Matthijs zullen typeren als schizofreen :7
Het was absoluut niet mijn bedoeling om dat te beweren, maar omdat TS zoekopdrachten op internet niet erg bevredigend vond dacht ik dat TS hier misschien meer mee kon.
pi_159973910
quote:
11s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:38 schreef Chai het volgende:

[..]

Het was absoluut niet mijn bedoeling om dat te beweren, maar omdat TS zoekopdrachten op internet niet erg bevredigend vond dacht ik dat TS hier misschien meer mee kon.
het is oké hoor :Y
...
pi_159973991
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 18:50 schreef Chai het volgende:

[..]

Klopt, je hebt niet echt een accuraat antwoord gekregen. Ik raad je aan de posts van Ouder1 over te slaan. :') Autistische trekjes kunnen een heel andere oorzaak hebben dan autisme zelf, de kenmerken die overeenkomen hebben niet per se iets met autisme te maken.

Wat wel leuk is dat de grens tussen nuance en transparantie ook in dit topic voor verwarring zorgt. :P

Ik heb de documentaire bekeken, ik heb wel ontzettend veel respect voor de ouders van Kees. Ondanks dat het wel een grappig aandoenlijk mannetje is, kan ik me voorstellen dat hij ontzettend vermoeiend kan zijn. Maar ik ga ervanuit dat dit wel een extreme variant is?
pi_159974034
Ik vond m heel boeiend trouwens!
pi_159974065
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:25 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar jij doet net alsof autisme gelijk staat aan hoogbegaafdheid, maar dat is helemaal niet zo. Je hebt slimme en minder slimme autisten. Al jouw redeneringen zijn alleen maar gebaseerd op autisten die wel succes hebben gehad.
Sterker nog, meer dan de helft van de mensen met autisme heeft een laag IQ. Er zijn wel hoogbegaafde autisten, maar het is zeker niet de norm.

Sowieso kun je niet over de Autist spreken. Niet alleen omdat er meerdere vormen van autisme zijn (al wordt het nu geloof ik op één stapel gegooid), maar ook omdat autisten nog hun eigen persoonlijkheid hebben.
Wat autisten wel gemeen hebben is;
- Sneller overprikkeld raken. Autisten hebben in hun brein geen filter, dus alles komt even hard binnen.
- Behoefte aan structuur. Ik vind het lastig om uit te leggen, maar gebrek aan structuur kan leiden tot onrust. Het is ook een behoefte aan controle.
- Moeite met inleven. Het is niet zo dat autisten geen emoties hebben, maar meer dat ze de emoties van anderen niet kunnen lezen.
- Obsessief ergens mee bezig zijn. Vaak gaat het om hobby's. Autisten kunnen zich er helemaal in verliezen.
- Honger naar veel informatie. Eigenlijk ook obsessief gedrag, maar dan vooral op internet of in boeken kijken naar nieuwe informatie. Dat kan zowel om interesses, hobby's of studie gaan. Ik weet niet of alle autisten dit hebben.

Bij de laatste twee is misschien wel een reden dat autisten structuur nodig hebben, omdat ze zelf moeilijk kunnen aanvoelen. Als je een autist vraag om iets op internet te zoeken, dan is die over een paar uur nog niet klaar, omdat die zelf niet aanvoelt wanneer het klaar is. Dan is het aangeven van een tijd veel fijner.
ROBODEMONS..................|:(
pi_159974333
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 20:44 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Ik heb de documentaire bekeken, ik heb wel ontzettend veel respect voor de ouders van Kees. Ondanks dat het wel een grappig aandoenlijk mannetje is, kan ik me voorstellen dat hij ontzettend vermoeiend kan zijn. Maar ik ga ervanuit dat dit wel een extreme variant is?
Dat valt wel mee. Genoeg autisten die nooit zelfstandig kunnen wonen/leven. ;)
ROBODEMONS..................|:(
pi_160014856
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 00:32 schreef Manke het volgende:
Er zijn aanwijzingen dat autisme (ook MS) gelinkt is aan de darm gezondheid en microflora, er zijn ook testimonials van mensen die hun kind ervan hebben genezen met dieeten welke de darmen zouden herstellen

https://www.autismspeaks.(...)red-gut-bacteria-asd
http://www.scientificamer(...)ay-a-role-in-autism/

Het is ook opmerkelijk dat 30 - 40% van de autisme-gevallen er sprake is van darmproblemen.

Ik denk dat het een welvaartsziekte is
Zo iets is er ook ooit geweest op het gebied van ADHD. Het RED dieet. Dit was door Pelsser ontwikkeld/onderzocht en ze kreeg zelfs een publicatie in het blad Nature. Niet veel later heeft dit blad dit gerectificeerd doordat het onderzoek onzorgvuldig was uitgevoerd.
Voeding en wat voor hersenvariant(Autisme, ADHD, etc.) je ook hebben geen connecties.
Dit soort onderzoeken worden vaak later ook terecht als kwakzalverij gezien.
  donderdag 18 februari 2016 @ 13:54:13 #119
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160016459
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:49 schreef SonicNemo het volgende:

[..]

Zo iets is er ook ooit geweest op het gebied van ADHD. Het RED dieet. Dit was door Pelsser ontwikkeld/onderzocht en ze kreeg zelfs een publicatie in het blad Nature. Niet veel later heeft dit blad dit gerectificeerd doordat het onderzoek onzorgvuldig was uitgevoerd.
Voeding en wat voor hersenvariant(Autisme, ADHD, etc.) je ook hebben geen connecties.
Dit soort onderzoeken worden vaak later ook terecht als kwakzalverij gezien.
ik geloof wel dat er een verband is, mede omdat zoveel van hen ook darmproblemen hebben.

Mensen hebben het heft in eigen hand genomen en deze kennis toegepast op hun kinderen ipv wachten waarmee de wetenschap komt, en er zijn positieve verhalen te lezen. Anekdote is ook vaak aanleiding voor onderzoek.
pi_160017590
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:54 schreef Manke het volgende:

[..]

ik geloof wel dat er een verband is, mede omdat zoveel van hen ook darmproblemen hebben.

Mensen hebben het heft in eigen hand genomen en deze kennis toegepast op hun kinderen ipv wachten waarmee de wetenschap komt, en er zijn positieve verhalen te lezen. Anekdote is ook vaak aanleiding voor onderzoek.
Mensen met stress hebben ook vaker darmklachten. Misschien hebben mensen met autisme wel veel stress en zijn er daardoor veel darmklachten.

Autisme is aangeboren dus door een dieet kan je de darmklachten misschien wel oplossen maar autisme/adhd los je er niet mee op.
pi_160017689
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:46 schreef SonicNemo het volgende:

[..]

Mensen met stress hebben ook vaker darmklachten. Misschien hebben mensen met autisme wel veel stress en zijn er daardoor veel darmklachten.

Autisme is aangeboren dus door een dieet kan je de darmklachten misschien wel oplossen maar autisme/adhd los je er niet mee op.
Serotonine zit in je darmstelsel, dus daar zou het ook nog mee samen kunnen hangen. Er zijn immers hypothesen dat autisme ook iets met serotonine te maken heeft.
pi_160018968
quote:
14s.gif Op donderdag 18 februari 2016 14:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Serotonine zit in je darmstelsel, dus daar zou het ook nog mee samen kunnen hangen. Er zijn immers hypothesen dat autisme ook iets met serotonine te maken heeft.
Bij mijn dochter werden haar darmklachten uitgelegd als dat ze de signalen niet goed kon interpreteren, en dat dat op zijn beurt de darmklachten verergerde.
Strek je eens uit !
  vrijdag 19 februari 2016 @ 09:49:21 #123
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_160036235
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Ze hebben een vaak een ziekelijke drang om dagelijks uren op forums te spenderen.
:')
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_160040041
je bent zelf een kutkind stuk trekdrop dat je er bent

[ Bericht 71% gewijzigd door Re op 19-02-2016 17:40:28 ]
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
  vrijdag 19 februari 2016 @ 17:41:35 #125
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160045932
geveegd, doe normal of blijf weg, zo niet dan forceren we je wel weg
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_160046003
Hoezo word mijn post verwijderd dan ik vroeg alleen om een slotje?
  vrijdag 19 februari 2016 @ 22:14:33 #127
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160054951
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 17:44 schreef LionPopChoc het volgende:
Hoezo word mijn post verwijderd dan ik vroeg alleen om een slotje?
slotjes zetten we niet zo snel, zeker niet nadat een stelletje kleuters het topic probeerde kapot te trollen. Dus we gaan weer schoon verder.
pi_160278150
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:16 schreef Ouder1 het volgende:
Ik ben niet getest op autisme maar ik ben er wel van overtuigd dat ik minstens autistische trekjes heb. Ik worstel ook met deze vragen en heb mezelf trucjes aangeleerd om hiermee om te gaan. Prettig vind ik het echter totaal niet. Ik ga liever om met andere mensen met autistische trekjes; daar kan ik tenminste van op aan.
Het heeft mij erg geholpen om me te laten testen bij een GZ-psycholoog. Een communicatieadviseur/coach verdacht mij ook van (een vorm van) Asperger. Via huisarts kam ik bij GGZ terecht. Uitslag: wel mentale instabiliteit, geen autisme. Daar kon ik weer "verder" mee.....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 29 februari 2016 @ 15:54:11 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160316378
ik kan me voorstellen dat autisten onder elkaar compleet gek zouden worden van elkaars symptomen
pi_160316859
Als ik voor het eerst een date heb en ik zeg tegen hem "maak je borst maar nat!" en hij komt vervolgens opdagen in een t-shirt met natte plekken op de borst, dan weet ik dat het een autist is.
  maandag 29 februari 2016 @ 16:12:20 #131
262 Re
Kiss & Swallow
pi_160316926
hihi haha ...
pi_160317883
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:09 schreef Melanthi het volgende:
Als ik voor het eerst een date heb en ik zeg tegen hem "maak je borst maar nat!" en hij komt vervolgens opdagen in een t-shirt met natte plekken op de borst, dan weet ik dat het een autist is.
Over autisten en daten gesproken: een goede vriendin van mij (niet autistisch) is nu aan het daten met een autist. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt, want zij is heel extravert en emotioneel begaan. Aan de andere kant ken ik ook een autist (waar ik overigens een *piep* hekel aan heb) die al een paar jaar een relatie heeft met een niet-autist. Gaat volgens mij prima. Maar kan me wel voorstellen dat het op den duur toch stukloopt vanwege het gedrag van de autist. Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben en zo ja, ging dat goed?

Ben gewoon benieuwd en vraag me af in hoeverre dit vermoeden terecht is. Ik heb die persoon wel eens ontmoet en hij lijkt me wel aardig, maar anderzijds heb ik ook het eea gehoord waardoor ik me afvraag of dit stand gaat houden.
pi_160318496
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:58 schreef DoubleDip het volgende:
Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben en zo ja, ging dat goed?
Niet qua relatie, wel als collega. Man liep vast in opleiding en er werd door een coach een duale opleiding (werken en leren in combi) in een ziekenhuis aangeboden. Leek aanvankelijk wel te gaan (intelligent en handig met computers) .

Op de duur raakte ie geïrriteerd en wentelde dat af op collega's zonder enige reflectie. Verder wekte ie angst op bij patienten die toch al angstig waren voor 't (radiologisch) onderzoek. Maar die angst van patienten, zag ie gewoon niet, laat staan dat er rekening mee hield. Is uiteindelijk na 1 jaar vertrokken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_160318724
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:27 schreef blomke het volgende:

[..]

Niet qua relatie, wel als collega. Man liep vast in opleiding en er werd door een coach een duale opleiding (werken en leren in combi) in een ziekenhuis aangeboden. Leek aanvankelijk wel te gaan (intelligent en handig met computers) .

Op de duur raakte ie geïrriteerd en wentelde dat af op collega's zonder enige reflectie. Verder wekte ie angst op bij patienten die toch al angstig waren voor 't (radiologisch) onderzoek. Maar die angst van patienten, zag ie gewoon niet, laat staan dat er rekening mee hield. Is uiteindelijk na 1 jaar vertrokken.
Dit soort dingen ben ik dus inderdaad bang voor. Met name het gebrek aan empathie zou een probleem kunnen worden. Haar kennende vrees ik dat dat misschien gebeurt. Maar oke, ik ken die jongen nou ook weer niet zo goed. Dus misschien is het onterecht en valt het mee.
pi_160318805
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dit soort dingen ben ik dus inderdaad bang voor. Met name het gebrek aan empathie zou een probleem kunnen worden. Haar kennende vrees ik dat dat misschien gebeurt. Maar oke, ik ken die jongen nou ook weer niet zo goed. Dus misschien is het onterecht en valt het mee.
Oprechte empathie waarschijnlijk. Bij mij moet heel expliciet wat gezegd worden als iets belangrijk is of niet.
pi_160318822
quote:
Met name het gebrek aan empathie zou een probleem kunnen worden.
Weinig empathie of in het geheel geen empathie?

Die Asperger collega ontbrak het 100% aan empathie, en dat werd zowel op het collegiale vlak als op het gebied van "omgang met patiënten" een afknapper.
pi_160318974
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:41 schreef blomke het volgende:

[..]

Weinig empathie of in het geheel geen empathie?

Die Asperger collega ontbrak het 100% aan empathie, en dat werd zowel op het collegiale vlak als op het gebied van "omgang met patiënten" een afknapper.
Weinig denk ik. Afgaande op de eerdere ontmoetingen denk ik dat hij zeker wel empathisch vermogen heeft. Maar wel beduidend minder dan zij.
pi_160318998
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Oprechte empathie waarschijnlijk. Bij mij moet heel expliciet wat gezegd worden als iets belangrijk is of niet.
Dat vooral. Dat je het ook zelf ziet. Maar ook empathie in het algemeen hoor, ik vind dat iemand het zelf moet kunnen aanvoelen hoe belangrijk iets is en hoe je daarmee omgaat.
pi_160319099
quote:

[..]

Het is natuurlijk niet zo dat een relatie met een autist betekent dat het vroeg of laat gaat mislukken. Ik werk in de horeca met een autist en merk er niet heel erg veel van. Het enige nadeel is dat je hem dingen moet uitleggen op een exacte manier. Als er een salade gemaakt moet worden en je zegt 'maak er maar iets van' werkt dat niet. Wanneer hij in de afwas staat en er van die hete ovenplaatjes naar hem gebracht worden moet je telkens zeggen dat ze warm zijn, anders verbrandt hij zich er aan. :')

Maar goed, als je in een keuken staat heb je ook niet zo heel veel empathisch vermogen nodig, het is alleen prettig als je in de rustige uurtjes iets persoonlijk deelt ofzo. Lijkt mij lastig om in een ziekenhuis te werken als je weinig tot geen empathisch vermogen hebt.

quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 17:40 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar op den duur kun je dat zelf toch ook een beetje inschatten lijkt mij?
pi_160319691
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 16:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Over autisten en daten gesproken: een goede vriendin van mij (niet autistisch) is nu aan het daten met een autist. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit afloopt, want zij is heel extravert en emotioneel begaan. Aan de andere kant ken ik ook een autist (waar ik overigens een *piep* hekel aan heb) die al een paar jaar een relatie heeft met een niet-autist. Gaat volgens mij prima. Maar kan me wel voorstellen dat het op den duur toch stukloopt vanwege het gedrag van de autist. Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben en zo ja, ging dat goed?

Ben gewoon benieuwd en vraag me af in hoeverre dit vermoeden terecht is. Ik heb die persoon wel eens ontmoet en hij lijkt me wel aardig, maar anderzijds heb ik ook het eea gehoord waardoor ik me afvraag of dit stand gaat houden.
Ik ben 10 jaar getrouwd geweest met een autistische vrouw. Het autisme bleek pas na de (vecht-)scheiding waarin ze mij dezelfde dingen bleef verwijten als tijdens het huwelijk.
Het huwelijk zelf was geen succes. Ik heb me zelden zo onbegrepen en alleen gevoeld. Er was geen 'meet me in the middle', geen consensus. Geen "ok, de vorige keer deden we mijn idee, dus nu ben jij aan de beurt". Elke keer opnieuw discussie.
Waar ik op een gegeven moment echt genoeg van kreeg was haar houding van 'mijn mening is waarheid en jouw mening is maar een mening'. Dit zal het gebrek aan empathie geweest zijn waarmee ze mensen om zich heen tot wanhoop of kwaadheid kon drijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wanderingwhy op 29-02-2016 18:29:41 ]
Strek je eens uit !
pi_160320556
Ik word altijd een beetje verdrietig van mensen die alle autisten op een hoop gooien. Kan een relatie met een autist goed gaan? Dat ligt aan het persoon met autisme. Veel mensen met autisme kunnen alles gewoon bijleren, waardoor je niet eens merkt dat ze het hebben.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_160320770
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Ik word altijd een beetje verdrietig van mensen die alle autisten op een hoop gooien. Kan een relatie met een autist goed gaan? Dat ligt aan het persoon met autisme. Veel mensen met autisme kunnen alles gewoon bijleren, waardoor je niet eens merkt dat ze het hebben.
Ik zei ook niet dat het altijd zo gaat. Ken ook een stelletje waarbij het volgens mij heel goed gaat, ze zijn althans al een aantal jaar samen. En ik wilde ook niet zeggen dat autistisch = geen/weinig empathisch vermogen. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat sneller zorgt dat een relatie minder soepel loopt of zelfs stukloopt.
pi_160321502
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:02 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Je kunt ook niet alle autisten op een hoop gooien. Het maakt idd veel uit of ze de wil hebben om er iets mee te doen.
Zo heb ik uit dat huwelijk twee kids. De een met klassiek autisme en de ander met Asperger. Alhoewel beiden dus ASS, verschillen ze dag en nacht. Wat ze beiden oppakken is dat ze aandacht besteden aan het bijleren. Dat werkt prima.
Strek je eens uit !
pi_160322079
quote:
1s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:32 schreef Wanderingwhy het volgende:
Zo heb ik uit dat huwelijk twee kids. De een met klassiek autisme en de ander met Asperger. Alhoewel beiden dus ASS, verschillen ze dag en nacht. Wat ze beiden oppakken is dat ze aandacht besteden aan het bijleren. Dat werkt prima.
Daar zeg je ook zo wat...die (oud-) collega had erg veel moeite in z'n duale opleiding met een bepaald vak met veel wis- en natuurkunde (zou je niet verwachten btw) . Nou was ik niet te beroerd om 'm daarbij te helpen in m'n vrije tijd. Maar wat ik ook uitlegde (en ik heb redelijk wat onderwijservaring) ik kreeg geen enkele hoogte van wat in 'm omging als ik iets had vertelt en geen enkele feedback. Als ik in z'n ogen keek, kreeg ik de indruk in een diepe waterput te kijken zonder water op de bodem.

Later is ie gezakt voor dat tentamen; lag aan mij, ik had 't 'm niet goed uitgelegd....volgens hem...
pi_160323054
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:11 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik zei ook niet dat het altijd zo gaat. Ken ook een stelletje waarbij het volgens mij heel goed gaat, ze zijn althans al een aantal jaar samen. En ik wilde ook niet zeggen dat autistisch = geen/weinig empathisch vermogen. Maar ik kan me wel voorstellen dat dat sneller zorgt dat een relatie minder soepel loopt of zelfs stukloopt.
Het risico is groter. Of juist kleiner, maar dat ligt natuurlijk aan het persoon waarmee je de relatie begint. ;) Maar de kans is ook weer kleiner dat mensen een relatie beginnen met een autist waarbij vooral negatieve eigenschappen op de voorgrond staan.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_160323464
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 13:29 schreef Baas_bas het volgende:
je bent zelf een kutkind stuk trekdrop dat je er bent

[ Bericht 71% gewijzigd door Re op 19-02-2016 17:40:28 ]
Hey dat had ik helemaal niet gezegd

daar heb je verder wel gewoon gelijk in maar waarom is de rest van mijn post dan weg?
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_160366992
Autisme kent een heleboel symptomen. Het is niet zo dat als er een aantal daarvan bij jou van toepassing zijn, dat je autisme heb. Er bestaan verschillende levels van autisme. Van licht tot zwaar autisme. Iedereen heeft wel iets van een lichte autisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')