abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159948957
Even los van wat ik kan lezen op wikipedia, wat is autisme en wat maakt een "autist" zo anders?
pi_159949189
Open een boek, google het...
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_159949238
Ze zijn "anders"
pi_159949331
Ze hebben een vaak een ziekelijke drang om dagelijks uren op forums te spenderen.
pindazakje
pi_159949417
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Ze hebben een vaak een ziekelijke drang om dagelijks uren op forums te spenderen.
En hun onzekerheden op fora in de vorm van een vraag te stellen :')
pi_159949749
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:56 schreef beknoptebijzin het volgende:

[..]

En hun onzekerheden op fora in de vorm van een vraag te stellen :')
Liever dat dan je eigen onzekerheid op een ander te projecteren dmv gemene opmerkingen. :)
pi_159949786
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159949855
Een label om aan te geven dat mensen een afwijking hebben in hun hersenontwikkeling.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_159951309
Je hebt een eigen kijk op hoe de wereld hoort te zijn, je snapt niet waarom de meeste mensen zo fake zijn, je vindt het kut om iemand in de ogen te kijken, of in het middelpunt van de aandacht te staan, je zegt altijd 'wat?' voordat je begrijpt wat er gezegd wordt, je bent soms vergeetachtig, kan moeilijk functioneren als er in de privésfeer stress is. Vindt je discussies ook zo vermoeiend? Zin om diegene gewoon te slaan of wil je diegene uitschelden? Reageren mensen geschokt op een goed bedoeld advies? Ziet niemand wat je goed doet?

Dit zijn zomaar een paar dingen die ik kan bedenken waar ik tegenaanloop.

Belangrijkste wat ik je kan zeggen is accepteer jezelf en doe wat jij wil en niet wat een ander wil.
En dus ook niet wat jij denkt dat een ander wil dat jij doet, want dat is vaak dus niet goed :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_159951760
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:46 schreef Aiciu het volgende:
kan moeilijk functioneren als er in de privésfeer stress is.
ik heb hier last van

ben ik nu autisme ?
pi_159951800
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:59 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

ik heb hier last van

ben ik nu autisme ?
Nee
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_159951802
quote:

[..]

ik heb hier last van

ben ik nu autisme ?
Ja
pi_159951940
quote:

[..]

ik heb hier last van

ben ik nu autisme ?
Je kan je altijd laten testen, als je wil dat er iets veranderd.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_159952036
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 21:46 schreef LionPopChoc het volgende:
Even los van wat ik kan lezen op wikipedia, wat is autisme en wat maakt een "autist" zo anders?
Autisten zijn slecht in het begrijpen en uiten van emoties, zoals de meeste mensen het doen. Dus het is bijvoorbeeld voor een autist heel lastig om de meeste mensen te troosten. Ze hebben heel veel structuur nodig en vinden het lastig om soepel te zijn. Ze verzamelen iets fanatiek en ze kunnen ook tics hebben.

Dit is maar een klein lijstje. Je kunt beter 'The Complete Guide to Asperger's Syndrome' van Tony Attwood lezen. Hij gaat er namelijk op alle vlakken in, ten minste alleen op Asperger Syndroom.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_159952309
Een autist is eigenlijk heel normaal, de rest reageert vaak als schaapjes en volgt de kudde...een autist doet zijn eigen ding :7
pi_159952532
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:03 schreef LionPopChoc het volgende:

[..]

Liever dat dan je eigen onzekerheid op een ander te projecteren dmv gemene opmerkingen. :)
Als dit gemeen is, dan zie je niet helemaal de lading in dit bericht. Was "voor de grap". Oja, nog een kenmerk van autisten. "Moeite met het lezen van subtiele non- verbale communicatie."
pi_159952744
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:46 schreef Aiciu het volgende:
je snapt niet waarom de meeste mensen zo fake zijn,
Dat vooral. Eigenlijk zijn mensen gewoon heel veranderlijk, als het hun uitkomt. Mensen die ab-so-luut niks van kinderen moeten hebben totdat ze ineens zélf kinderen hebben en 'het echt het mooiste is wat iemand kan meemaken op de wereld' :') Dan verloochen je jezelf toch ook ff? Niets zo veranderlijk als de mens, behalve de autist die blijft vaak bij zijn punt :)
pi_159952850
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:19 schreef beknoptebijzin het volgende:

[..]

Als dit gemeen is, dan zie je niet helemaal de lading in dit bericht. Was "voor de grap". Oja, nog een kenmerk van autisten. "Moeite met het lezen van subtiele non- verbale communicatie."
quote:

[..]

Ik ga je opgeven voor internetpesters
pi_159953378
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:26 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat vooral. Eigenlijk zijn mensen gewoon heel veranderlijk, als het hun uitkomt. Mensen die ab-so-luut niks van kinderen moeten hebben totdat ze ineens zélf kinderen hebben en 'het echt het mooiste is wat iemand kan meemaken op de wereld' :') Dan verloochen je jezelf toch ook ff? Niets zo veranderlijk als de mens, behalve de autist die blijft vaak bij zijn punt :)
Dat veranderen is juist goed, daar komt persoonlijke groei uit voort. Je kunt een mening hebben en daar een tijdje later op terug komen. Door altijd bij je punt te blijven zul je altijd vooroordelen hebben en wachten tot ze bevestigt worden.
pi_159953485
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:48 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat veranderen is juist goed, daar komt persoonlijke groei uit voort. Je kunt een mening hebben en daar een tijdje later op terug komen. Door altijd bij je punt te blijven zul je altijd vooroordelen hebben en wachten tot ze bevestigt worden.
Het komt voor mij fake over. Met alle winden meewaaien. Je mening bijstellen is prima, maar de meeste mensen zwichten eenmaal snel voor geld of macht, of als iemand anders ook tot hetzelfde inzicht is gekomen.
pi_159953786
quote:
2s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:12 schreef aloa het volgende:
Een autist is eigenlijk heel normaal, de rest reageert vaak als schaapjes en volgt de kudde...een autist doet zijn eigen ding :7
Die hoor ik vaker en ik vind het een aanname van niks. Alsof een niet-autist geen eigen mening kan hebben en dingen voor zichzelf kan beslissen. Een mens heeft nou eenmaal behoefte aan erkenning en aan het gevoel om er bij te horen. Dat resulteert soms in kuddegedrag, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze iets tegen hun zin in doen. Het is heel makkelijk om te zeggen dat je als autist geen kuddedier bent, terwijl je in werkelijkheid eigenlijk gewoon bent verstoten door de kudde.
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het komt voor mij fake over. Met alle winden meewaaien. Je mening bijstellen is prima, maar de meeste mensen zwichten eenmaal snel voor geld of macht.
Het komt voor jou fake over omdat jij waarschijnlijk in elke situatie het zelfde bent/reageert. Een mens past zich eigenlijk constant aan. Wanneer ik in een kroeg ben gedraag ik mij anders dan op mijn werk. Ik zou dat niet fake noemen.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 00:32:47 #23
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_159954618
Er zijn aanwijzingen dat autisme (ook MS) gelinkt is aan de darm gezondheid en microflora, er zijn ook testimonials van mensen die hun kind ervan hebben genezen met dieeten welke de darmen zouden herstellen

https://www.autismspeaks.(...)red-gut-bacteria-asd
http://www.scientificamer(...)ay-a-role-in-autism/

Het is ook opmerkelijk dat 30 - 40% van de autisme-gevallen er sprake is van darmproblemen.

Ik denk dat het een welvaartsziekte is

[ Bericht 5% gewijzigd door Manke op 16-02-2016 00:38:29 ]
pi_159956212
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 00:32 schreef Manke het volgende:
Er zijn aanwijzingen dat autisme (ook MS) gelinkt is aan de darm gezondheid en microflora, er zijn ook testimonials van mensen die hun kind ervan hebben genezen met dieeten welke de darmen zouden herstellen

https://www.autismspeaks.(...)red-gut-bacteria-asd
http://www.scientificamer(...)ay-a-role-in-autism/

Het is ook opmerkelijk dat 30 - 40% van de autisme-gevallen er sprake is van darmproblemen.

Ik denk dat het een welvaartsziekte is
Los van de aanwijzingen van een verband tussen darmziekten en autisme lijken me genezingsverhalen gewoon een combinatie van kwakzalverij en mensen die denken dat ze genezen zijn.

Autisme is een probleem in de verwerking van informatie. Wat betreft emotie zijn ze hetzelfde als ieder ander, waar ze uiten het anders en reageren ook anders op hun omgeving.

Of het een ziekte is, is eigenlijk meer een persoonlijke mening dan een feit. Ik heb zelf Asperger (diagnose bestaat niet meer in het DSM-V), maar vertel het alleen aan anderen als het echt noodzakelijk is. Als ik iets echt goed heb verpest, of me per ongeluk heel ongepast heb gedragen. Ik heb liever dat mensen mij als hun gelijke zien, in plaats van een weirdo met autisme.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_159956820
quote:

[..]

Leg uit :) wat bedoelde je daar precies mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')