Voor mij een minder groot probleem omdat we een dijkwoning hebben die zeker 7 meter boven de bebouwing van het dorp uitsteekt. Op het dak van one schuur zou zo'n molen niet misstaan.quote:Het is inderdaad lastig om serieus stroom op te wekken met zoiets. Maar er is ook nog volop ruimte voor technologische vooruitgang. Hopelijk gunt men dit soort zaken ook de ruimte. Want vaak moet het weer boven de bouwhoogte en dat is dan weer heel eng voor mijn collega's.
Dan is het wel interessant. Maar er zijn vaak maximale bouwhoogtes en voor windmolens is hoger altijd beter.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:54 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Voor mij een minder groot probleem omdat we een dijkwoning hebben die zeker 7 meter boven de bebouwing van het dorp uitsteekt. Op het dak van one schuur zou zo'n molen niet misstaan.
Tja, duurzaamheid is links en eng en zo. Dat past niet in de nieuwe politieke correctheid.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:10 schreef Kaas- het volgende:
Het is echt van de gekke dat Nederland zo enorm achterloopt op het gebied van duurzaamheid.
Duurzaamheid is rechts, want je kan er geld mee verdienen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, duurzaamheid is links en eng en zo. Dat past niet in de nieuwe politieke correctheid.
Tja, het idee dat je af moet stappen van het bekende en eerst moet investeren voor het wat oplevert is altijd wat engquote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Duurzaamheid is rechts, want je kan er geld mee verdienen.
Duurzaamheid is conservatief, want je behoudt zo onze energiebronnen, aarde en luchtkwaliteit voor toekomstige generaties.
Er is eigenlijk helemaal niets links aan. Ik besef trouwens dat je dat zelf ook niet vindt. Maar ik snap niet hoe dit thema zo gekaapt kan zijn door links.
Het is warm. Heb de ramen maar opengezet.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:25 schreef Disana het volgende:
Goedemorgen. Het is weer lekker fris buiten.
En dan schijnt de zon zeker ook nog.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is warm. Heb de ramen maar opengezet.
Jazeker.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:43 schreef Disana het volgende:
[..]
En dan schijnt de zon zeker ook nog.
Mja, maar ik wil niet dood, danwel levend, gevonden worden in Groningen. Dus dan houdt het snel op.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we dus moeten ruilen. Jij je kou, ik de zon.
Nee, jij gaat liever naar Brabant. Wie wil daar nou gevonden worden.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mja, maar ik wil niet dood, danwel levend, gevonden worden in Groningen. Dus dan houdt het snel op.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, jij gaat liever naar Brabant. Wie wil daar nou gevonden worden.
Gewoon naar de Efteling en zoeken tussen de Laven.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:09 schreef Kaas- het volgende:
Niet dat ze Appel zouden vinden, je kijkt er makkelijk overheen.
Ik vraag mij dat ook vaak af. Maar een dagje vergaderen met een groepje greenies en kantelaars doet mij dat meteen beseffen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Duurzaamheid is rechts, want je kan er geld mee verdienen.
Duurzaamheid is conservatief, want je behoudt zo onze energiebronnen, aarde en luchtkwaliteit voor toekomstige generaties.
Er is eigenlijk helemaal niets links aan. Ik besef trouwens dat je dat zelf ook niet vindt. Maar ik snap niet hoe dit thema zo gekaapt kan zijn door links.
Scheelt ook niet dat je met pek en veren de duurzaamheidsclubjes uit wordt gebonjourd als je voor kernenergie pleit.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:25 schreef Ryon het volgende:
Met de kantelgedachte wordt een deel van de systeemtheorie bedoeld:
Wij leven nu in een kapitalistisch systeem. Dat is slecht. Door de roofbouw die wij plegen op de aardbol zal het kapitalistische systeem op een gegeven moment omvallen. Dat is goed. Wij gaan dan door naar een superieur en rechtvaardiger systeem.
Om daar te komen moet er geleidelijk aan gekanteld worden. Dat betekent dat er een fundamentele wijziging moet komen in het doen en denken van de mensen dat consumeren slecht is en dingen. Hoe doet men dat? Door a la de PvdD allerlei idiote acties uit te voeren om mensen "bewust" te maken en geleidelijk aan "de mensen" te pushen naar een andere, superieure levensstijl en maatschappij.
Om de planeet de kunnen behouden moet er dus maatschappelijk hervormd worden. Iets conserveren door middel van progressie. Bij uitstek het terrein van de linkse medemensen. Wanneer je dus als conservatief zegt dat je electrische auto's best oké vindt, denkt men al snel dat je een hippie bent die van het kapitalistische systeem af wil. Terwijl Elon Musk bewijst dat het kapitalisme en elektrische auto's best hand in hand kunnen gaan.
Op Nederlands niveau wel ja, maar dat was op voorhand al bekend. We kregen niet voor niets "korting" op onze doelstellingen van de commissie. Wij hebben maar heel beperkt bronnen waarmee wij duurzame / herwinbare energie mee kunnen opwekken. Op Europees niveau gaat het al een stuk beter.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:34 schreef 99.999 het volgende:
Het zal wel. Ondertussen verloopt de energiestransisitie die we toch moeten gaan maken maar moeizaam.
Dat word je tegenwoordig overal. Kernenergie is echt een gepasseerd station.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:37 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Scheelt ook niet dat je met pek en veren de duurzaamheidsclubjes uit wordt gebonjourd als je voor kernenergie pleit.
Boeiend. Mooi spul man. Daar moet je tenminste wat voor doen. Slinger je het afval bij de buren in de tuin, is het helemaal klaar.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat word je tegenwoordig overal. Kernenergie is echt een gepasseerd station.
Maar we hebben wel de keuze gemaakt om nieuwe kolencentrales te bouwen met forse subsidies omdat er wat rommel bijgestookt kan worden en ook de uitrol van windenergie schiet niet erg op. Een land als Denemarken heeft zeker niet meer bronnen maar doet het wel stukken beter. Het ontbeert ons ook gewoon aan ambitie.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Op Nederlands niveau wel ja, maar dat was op voorhand al bekend. We kregen niet voor niets "korting" op onze doelstellingen van de commissie. Wij hebben maar heel beperkt bronnen waarmee wij duurzame / herwinbare energie mee kunnen opwekken. Op Europees niveau gaat het al een stuk beter.
Ik ben 100% pro de energietransitie, maar dat betekent niet meteen dat wij onze eigen ochtendurine moeten leren drinken om nog een miliwatt extra zuinig aan te doen.
Tenzij ze ooit die generaties van de 4-5e generatie fatsoenlijk aan de praat krijgen. Maar dat schiet niet erg op allemaal.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Daar denken ze in China anders over:quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als prestigeproject kan het inderdaad. Maar het op commerciële schaal uitrollen is wel uitdagend.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Daar denken ze in China anders over:
https://www.technologyrev(...)r-reactor-next-year/
Dat zijn nog wel een hoop mitsen en maren.quote:One of the main hurdles to building these reactors is the cost of the fuel and of the reactor components. But China’s sheer size could help overcome that barrier. “There have been studies that indicate that if reactors are mass-produced, they can drive down costs,” says Charles Forsberg, executive director of the MIT Nuclear Fuel Cycle Project. “The Chinese market is large enough to make that potentially possible.”
remlof zal er vast zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wie is er allemaal op het congres?
Heeft de PvdA nog leden dan?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
Wie is er allemaal op het congres?
Allemaal even de Internationale zingen en dan zuipen.quote:Toespraak Diederik Samsom
Afsluiting en Internationale
17.30 uur: borrel
En België natuurlijk dag binnenenkort een Frans-Duitse invasie kan verwachten omdat ze niet weten hoe je kernreactoren of eigenlijk überhaupt iets, onderhoudt.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:20 schreef Kaas- het volgende:
China is de wereldwijde nummer 4 qua capaciteit van hun kernreactoren, maar het komt echt niet in de buurt van de Verenigde Staten, Frankrijk en Japan.
Hehe. True en sneer naar Reya België altijd +1.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:21 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
En België natuurlijk dag binnenenkort een Frans-Duitse invasie kan verwachten omdat ze niet weten hoe je kernreactoren of eigenlijk überhaupt iets, onderhoudt.
Een stemadvies geeft het partijbestuur bij alle partijen wel bij dit soort zaken.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:23 schreef Boze_Appel het volgende:
Gelukkig zit er bij alle moties een pre-advies bij zodat ze niet zoveel hoeven nadenken of een eigen mening hebben.
Dat is welgeteld één mits of maar, namelijk de kosten. De Chinese overheid is natuurlijk bij uitstek de overheid om 'space race'-achtige projecten aan te gaan waarbij de uitkomst best eens een commercieel aantrekkelijkere, betrouwbaardere kerncentrale kan zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als prestigeproject kan het inderdaad. Maar het op commerciële schaal uitrollen is wel uitdagend.
[..]
Dat zijn nog wel een hoop mitsen en maren.
Het zou mooi zijn maar vooralsnog gaat het om een hele kleine reactor die vooral draait op subsidie. Als ze het al fatsoenlijk aan de praat krijgen duurt het nog decennia om het op een beetje fatsoenlijke schaal uit te rollen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:28 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is welgeteld één mits of maar, namelijk de kosten. De Chinese overheid is natuurlijk bij uitstek de overheid om 'space race'-achtige projecten aan te gaan waarbij de uitkomst best eens een commercieel aantrekkelijkere, betrouwbaardere kerncentrale kan zijn.
tl;dr inderdaad.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:22 schreef Boze_Appel het volgende:
http://www.pvda.nl/data/s(...)ijvingsbrief2016.pdf
179 pagina's ter voorbereiding.
Genoeg ambtenaren daar, dus dat is met die hardwerkende mensen zo gefixed.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn maar vooralsnog gaat het om een hele kleine reactor die vooral draait op subsidie. Als ze het al fatsoenlijk aan de praat krijgen duurt het nog decennia om het op een beetje fatsoenlijke schaal uit te rollen.
De politieke wil ontbreekt. Men is bang minder op te kunnen halen bij de burger. Herverdelen vindt men helaas belangrijker dan duurzaamheid.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:10 schreef Kaas- het volgende:
Het is echt van de gekke dat Nederland zo enorm achterloopt op het gebied van duurzaamheid.
Dat vind ik niet. Daar zit nog heel veel potentie in.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Och, dan verschuiven ze gewoon de belastingen net zoals met de bijtellingen van 'zuinige' auto's. Komt er niet genoeg binnen dan gaat de 'subsidie' weg van groen en gaat het gewoon naar 'grijze' tarieven. Makkelijk zat.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:47 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De politieke wil ontbreekt. Men is bang minder op te kunnen halen bij de burger. Herverdelen vindt men helaas belangrijker dan duurzaamheid.
Ook onze weddenschap over kernfusie ga ik eenvoudig winnen Appeltje.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Genoeg ambtenaren daar, dus dat is met die hardwerkende mensen zo gefixed.
Die onbetrouwbaarheid nodigt inderdaad ook niet echt uit tot investeren.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Och, dan verschuiven ze gewoon de belastingen net zoals met de bijtellingen van 'zuinige' auto's. Komt er niet genoeg binnen dan gaat de 'subsidie' weg van groen en gaat het gewoon naar 'grijze' tarieven. Makkelijk zat.
Gaat er de eerste 50 jaar niet komen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ook onze weddenschap over kernfusie ga ik eenvoudig winnen Appeltje.
Ik heb een weddenschap lopen met Appeltje. Hij was in 2008 van mening dat het er binnen tien jaar en economisch rendabel te realiseren zou zijn.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Gaat er de eerste 50 jaar niet komen.
Het is er al wel, alleen nog maar voor periodes van een half uur.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik heb een weddenschap lopen met Appeltje. Hij was in 2008 van mening dat het er binnen tien jaar en economisch rendabel te realiseren zou zijn.
Nog 2 jaar dus
Dat uitwerken naar een fatsoenlijk centraletje binnen twee jaar wordt uitdagendquote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is er al wel, alleen nog maar voor periodes van een half uur.
Het meest recente project wordt door Duitsers gedaan. Die kunnen dat wel.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat uitwerken naar een fatsoenlijk centraletje binnen twee jaar wordt uitdagend.
Ik weet niet meer wanneer we die hadden afgesloten.quote:Had ik die fietshelmplichtweddenschap ook met jou? Die tien jaar komt ook dichtbij
In 2007 maar kan niet echt vinden dat we het werkelijk hebben afgesproken.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het meest recente project wordt door Duitsers gedaan. Die kunnen dat wel.
[..]
Ik weet niet meer wanneer we die hadden afgesloten.
Dat meen ik mij ook te herinneren, maar de tijd wanneer is dus een beetje weggezakt.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:09 schreef 99.999 het volgende:
Dit topic ging er over POL / [Pol SC 1270] een komkommerjaar
Maar een concrete afspraak zie ik niet echt terug al meen ik dat we toch samen om een goede fles gewed hebben![]()
.
Ergens in 2007 neem ik dan maar aan.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat meen ik mij ook te herinneren, maar de tijd wanneer is dus een beetje weggezakt.
Heb even gezocht maar niet het exacte gevonden. Maar prima hoor. Weddenschap maakt schuld.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ergens in 2007 neem ik dan maar aan.
Bevestigen we het wat mij betreft op besluitvorming over die fietshelmplicht in 2017. Het hoeft van mij niet eens daadwerkelijk doorgevoerd te zijn.
Akkoord?
Ja, het exacte kan ik ook niet vinden. Maar ik zal deze even bookmarken voor over bijna 2 jaarquote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb even gezocht maar niet het exacte gevonden. Maar prima hoor. Weddenschap maakt schuld.
haha dat sowiesoquote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:47 schreef Kaas- het volgende:
Als je meerdere weddenschappen al tien jaar hebt staan zit je echt te lang op Fok.
Er is al kernfusie.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Gaat er de eerste 50 jaar niet komen.
Whehe. Godse boef.quote:
Gay.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 13:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
Zo nu eerst een paar nieuwe broeken kopen. Er pas er geen een meer. Allemaal te wijd geworden sinds ik weer een sixpack heb.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:49 schreef Pokkelmans het volgende:
Man man man.
Dat Per Seconde Wijzer spel. Net een ronde van Janneke verloren op 4 honderdste van een seconde
Een burgemeester als leider. Dat was een tijdje terug ook al een succes.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:11 schreef Heilwasser het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-om-partij-te-leiden
Heel goed, lekker een interne discussie via de media voeren. PvdA-waardig.
Cohen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een burgemeester als leider. Dat was een tijdje terug ook al een succes.
quote:Het plan van de politie om roofvogels in te zetten tegen vijandige drones stuit op veel verzet onder valkeniers in Nederland. Volgens de professionals is het levensgevaarlijk. Ze vinden het ook vreemd dat de politie geen advies heeft ingewonnen bij de valkerij.
Volgens Robert Musters, valkenier van beroep, moeten de roofvogels het in de vrije natuur hebben van thermiek. Ze leven niet voor niets in de bergen; in het vlakke Nederland kan een arend hooguit 50 meter vliegen, daarna zou hij uitgeput zijn aldus Musters, die een uitgebreide studie deed naar het gedrag van roofvogels.
Gehakt
Het filmpje wat sinds een goeie week een hit is op internet, zet kijkers op het verkeerde been volgens gediplomeerde kenners. In het filmpje wordt namelijk gebruik gemaakt van een stil hangende consumentendrone met zachte plastic propellers. “Professionele drones vliegen 70 tot wel 300 kilometer per uur. Er is geen roofvogel die deze kan pakken. En zo'n drone weegt 3 kilo of meer. Die maakt gehakt van een arend,” aldus Musters.
Volgens hem kan het gebruik van de roofvogels zelfs voor doden zorgen: “Als een arend zijn prooi niet kan aanslaan, kan hij zo gefrustreerd raken dat hij iets anders pakt. De klauwen van een arend zijn zo sterk dat hij gemakkelijk een kinderhoofd kan doorboren. Er kunnen echt doden vallen.”
Netjes dat je Janneke hebt laten winnen, Pokkel. Zo doen heren dat.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:17 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ronde 3 op één seconde. Het spant er om
Immer galant.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:18 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Netjes dat je Janneke hebt laten winnen, Pokkel. Zo doen heren dat.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:42 schreef Pokkelmans het volgende:
Janneke wist alle zes de smartlappen aan de artiest te koppelen.
Dat zegt ook wel weer wat.
Ik wist alleen Manke Nelis zeker.quote:
Aangenomen door 63%.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:56 schreef Gutmensch het volgende:
Ben benieuwd hoe het PvdA-congres gaat stemmen over motie 13: "TTIP en 'Rijnland-2' zijn onverenigbaar".
Net of de standpunten van de PvdA er nog toe doen na de volgende verkiezingen.quote:
Heb de app geïnstalleerd. Als er alleen geschiedenisvragen zijn, kan ik het ook welquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:04 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dan hou ik het maar bij kunst.
Je mag kiezen uit verschillende categorieën.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb de app geïnstalleerd. Als er alleen geschiedenisvragen zijn, kan ik het ook wel
Dat snap ik. Maar kunst en wetenschap worden iets uitdagenderquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je mag kiezen uit verschillende categorieën.
De PvdA moet je nooit te vroeg afschrijven, zie de vorige verkiezingenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Net of de standpunten van de PvdA er nog toe doen na de volgende verkiezingen.
Wat is je gebruikersnaam?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar kunst en wetenschap worden iets uitdagender
DM je username.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:06 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb de app geïnstalleerd. Als er alleen geschiedenisvragen zijn, kan ik het ook wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |