Anderzijds zijn er bijvoorbeeld fietsen die haaientanden hebben en dan toch snel oversteken als je er al bijna bent. Vooral scholieren en moeders met kinderen merk ik.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik steek pas over als ik zeker weet dat ik niet voor de sokken gereden kan worden. Zelfs als je gezien wordt ben je nog niet veilig.
Stiekem ben ik van mening dat fietsers gewoon altijd voorrang op voetgangers moeten hebben. Van 20 naar 0 en dan weer naar 20 kost veel meer moeite dan als voetganger twee tellen wachten.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Anderzijds zijn er bijvoorbeeld fietsen die haaientanden hebben en dan toch snel oversteken als je er al bijna bent. Vooral scholieren en moeders met kinderen merk ik.
Gister nog, rotonde buiten de bebouwde kom, auto's hebben voorrang, fietsers hebben haaientanden. Ik vind het zo'n kloterotonde, heb er al meerdere keren in de ankers gemoeten omdat fietsers gewoon doorkarren. Maar als je als automobilist langzamer gaat rijden om extra te checken dat de fietser ook stil blijft staan, zien ze dat als teken dat ze door mogen rijden (ook al sta je nog niet stil). Probleem is dat de auto achter je het niet verwacht, omdat je in principe voorrang hebt. Het is net als remmen voor groen, dat verwacht je ook niet.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Anderzijds zijn er bijvoorbeeld fietsen die haaientanden hebben en dan toch snel oversteken als je er al bijna bent. Vooral scholieren en moeders met kinderen merk ik.
Hoeveel stroken zijn er dan wel niet?quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:47 schreef d4v1d het volgende:
Mensen die hem van de 5e rijstrook helemaal naar rechts gooien, nog een stukje verdrijvingsvlak meepakken en dan net de afrit halen.
5quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:00 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hoeveel stroken zijn er dan wel niet?
Ik denk dat 'ie bedoelt: "...die hem, vanaf de eerste, vijf rijstroken naar rechts gooien..."quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:00 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hoeveel stroken zijn er dan wel niet?
4 danquote:Op donderdag 11 februari 2016 12:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie bedoelt: "...die hem, vanaf de eerste, vijf rijstroken naar rechts gooien..."
Met piepende banden tot stilstand komen en toeteren lijkt wel eens effect te hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Anderzijds zijn er bijvoorbeeld fietsen die haaientanden hebben en dan toch snel oversteken als je er al bijna bent. Vooral scholieren en moeders met kinderen merk ik.
Oja, toeteren. Was ik vanmorgen vergetenquote:Op donderdag 11 februari 2016 12:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Met piepende banden tot stilstand komen en toeteren lijkt wel eens effect te hebben.
Gaat ook op voor automobilisten die een fietser voorrang moeten geven. Tis een beetje bewegen met je voetjes, zó veel moeite is het niet.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stiekem ben ik van mening dat fietsers gewoon altijd voorrang op voetgangers moeten hebben. Van 20 naar 0 en dan weer naar 20 kost veel meer moeite dan als voetganger twee tellen wachten.
Ik zal je vertellen, dat hebben ze. Tenminste, voetgangers doen niet mee aan vboorrang, dus dan zal de fietser dat wel hebben.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:58 schreef Nattekat het volgende:
Stiekem ben ik van mening dat fietsers gewoon altijd voorrang op voetgangers moeten hebben.
Vind ik nogsteeds gek eigenlijk. Voetganger steekt dan eigenlijk alsnog altijd over, moet de stoep af enzo.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:36 schreef ambertje90 het volgende:
of bij "rechtdoor op dezelfde weg"
Same here; ik denk dat ik de claxon in mijn auto een factortje 10 vaker gebruik om te groeten als dat ik hem gebruik om in het verkeer een punt te maken.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:37 schreef d4v1d het volgende:
Als ik me aan iemand irriteer en als een gek op de rem moet denk ik er geeneens aan om te gaan toeteren, vind remmen dan toch iets belangrijker. Boos zijn komt achteraf wel
of als je favoriete voetbalclub wint en je 10 rondjes door de woonwijk gaat maken. Om 11 uur 's avonds.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Same here; ik denk dat ik de claxon in mijn auto een factortje 10 vaker gebruik om te groeten als dat ik hem gebruik om in het verkeer een punt te maken.
Irriteren is niet wederkerend hoor, maar overgankelijk.quote:
Dat is pas asociaal.quote:Op donderdag 11 februari 2016 12:39 schreef Sounddragon het volgende:
Same here; ik denk dat ik de claxon in mijn auto een factortje 10 vaker gebruik om te groeten
Je reed blijkbaar onnodig links...quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:04 schreef dick_laurent het volgende:
Volgens mij doe ik iets verkeerd.
Gewoon rechts blijven rijden werkt ook hoor.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:04 schreef dick_laurent het volgende:
Ik moet misschien ook maar vmax +30 gaan rijden en met dat soort snelheden mensen rechts gaan inhalen?
Sure, ik heb ook niks gedaan verder. Maar valt me wel op dat men de laatste tijd echt flink hard rijdt overal.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je reed blijkbaar onnodig links...
[..]
Gewoon rechts blijven rijden werkt ook hoor.
Oh, wacht, er zit een invoeg of uitvoegstrook daar... Tsja, lekker laten gaan en niet teveel van aantrekken?
Weet je wat nóg minder sociaal is? Dat het me zó aan mijn anus kan oxideren wat jij vindtquote:Op donderdag 11 februari 2016 12:53 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Irriteren is niet wederkerend hoor, maar overgankelijk.
[..]
Dat is pas asociaal.
Ik rijd dus ook al heel vaak rond de 60/65 waar ik 50 mag hier in Utrecht, maar dan nog word ik regelmatig ingehaald door mensen die 75/80 rijden....quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:20 schreef Nattekat het volgende:
In Leiden is er een plek waar iedereen steevast 60 à 65 rijdt op een 50 weg. Als je daar 55 gaat rijden word je aan alle kanten ingehaald
Naast rvv artikel 28 dan bedoel je?quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:19 schreef Sounddragon het volgende:
Terwijl het iets is wat jij asociaal VINDT
Nou ja, lekker laten inhalen, moeten zij weten.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik rijd dus ook al heel vaak rond de 60/65 waar ik 50 mag hier in Utrecht, maar dan nog word ik regelmatig ingehaald door mensen die 75/80 rijden....
Zelfde als vanmorgen, ik reed rond de 75, misschien zelfs richting 80 waar je 70 mag, en ik word met 100 ingehaald.
Doe eens bukken? dan zal ik dat artikel eventjes op een passende wijze opbergenquote:Op donderdag 11 februari 2016 13:32 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Naast rvv artikel 28 dan bedoel je?
Ach, ik heb hier ook wegen waar ik op de teller consequent tussen de 95 en 110 zit terwijl je er 80 mag en dan net lekker met het verkeer mee rijdt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik rijd dus ook al heel vaak rond de 60/65 waar ik 50 mag hier in Utrecht, maar dan nog word ik regelmatig ingehaald door mensen die 75/80 rijden....
Zelfde als vanmorgen, ik reed rond de 75, misschien zelfs richting 80 waar je 70 mag, en ik word met 100 ingehaald.
Jij bent goed met het wetboek. Zoek eens op wanneer we ook alweer een wet in het grote boek van Ambertje hebben bijgepend die bij volksstemming (want dat is democratie) is aangenomen? De laatste keer dat we mochten stemmen over een wet was dat die geweldige EU grondwet, toen hebben we met bijna 70% geloof ik TEGEN gestemd, en die kregen we een jaar (of waren het er 2?) later gewoon alsnog door onze strot geramd, en op die blaren zitten we nu nog steeds dagelijks. De democratie is al een tijdje pakôt hier.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:42 schreef ambertje90 het volgende:
Zo verbolgen dat het dus wel de democratische wil van het Nederlandse volk is?
Niks hoor, ik beledig de intelligentie van de irritantie afscheidtoeteraars. Lijkt me precies on topic.quote:Op donderdag 11 februari 2016 15:47 schreef Sounddragon het volgende:
Jaja, je lult er lekker overheen.
Jij hebt echt issues.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:17 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Niks hoor, ik beledig de intelligentie van de irritantie afscheidtoeteraars. Lijkt me precies on topic.
Dus wat gaat er in zo'n hoofd om? Ik moet de mensen laten weten dat ik nog steeds aan ze denk tijdens het rijden? Of moet de hele buurt weten dat ze weer vrij zijn? Denk je dat die lui die in de deuropening staan te zwaaien een terugzwaai niet begrijpen,moet er echt een audiohint bij? Als ze het leuk zouden vinden dan drukten ze vast nog wel een paar keer op hun eigen deurbel om afscheid van jou te nemen. Of ze pakken hun luchthoorn, een vuvuzela of wellicht bongo's. Maar nee dat doen ze niet he?
Ze staan een beetje schaapachtig te zwaaien met hun gezicht in een geforceeerde grimas. Het is donker dus je kunt toch niet zien dat ze alleen maar opgelucht zijn dat die vervekende luidruchtige gast die hun wijnvoorraad gedecimeerd heeft eindelijk weg is. Snel die duer dicht voor de buren zien dat die toeteridioot bij hun vandaan kwam.
Dan kun je je lol op, want jij hebt natuurlijk de meeste intelligentie hier.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:17 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Niks hoor, ik beledig de intelligentie van de irritantie afscheidtoeteraars. Lijkt me precies on topic.
quote:
Nou enquote:
Ja, dat. Ook als men een uitrit uitkomt (met haaientanden) en dan pas op t laatste moment remt. Vaak ben ik dan ook al aan het remmen om een aanrijding te voorkomen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:32 schreef JackLucifer het volgende:
Ik irriteer me mateloos aan figuren die asociaal hard op rotondes af komen rijden en op het laatste ogenblik dan flink moeten remmen.
Het is nog nooit fout gegaan maar je schrikt je soms de pleuris als je op die rotonde rijdt.
Beter dat dan gewoon door karren. Hoe vaak er van die mongolen zijn die denken dat een aanrijding gerechtvaardigd is als je voorrang hebt... Ik rem dan ook.quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:40 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ja, dat. Ook als men een uitrit uitkomt (met haaientanden) en dan pas op t laatste moment remt. Vaak ben ik dan ook al aan het remmen om een aanrijding te voorkomen.
Ik rij een scooter. Ik heb geen kreukelzone, ik bén de kreukelzone.quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Beter dat dan gewoon door karren. Hoe vaak er van die mongolen zijn die denken dat een aanrijding gerechtvaardigd is als je voorrang hebt... Ik rem dan ook.
Een uitrit met haaientanden?quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:40 schreef Vijzel het volgende:
een uitrit uitkomt (met haaientanden)
Maak het hier bij de haven ook genoeg meer inderdaad, veel mensen gaan rechtdoor terwijl ik linksaf driekwart moet richting huis en dan kom je er ook zat tegen die pas remmen als je inderdaad niet voor ze stopt. En dan 1m achter je bumper ook weer de rotonde opdraaien omdat ze anders te lang moeten wachtenquote:Op donderdag 11 februari 2016 21:32 schreef JackLucifer het volgende:
Ik irriteer me mateloos aan figuren die asociaal hard op rotondes af komen rijden en op het laatste ogenblik dan flink moeten remmen.
Het is nog nooit fout gegaan maar je schrikt je soms de pleuris als je op die rotonde rijdt.
Bij motorrijlessen vertellen ze hetzelfde. Je moet dan superdefensief rijden.quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:46 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ik rij een scooter. Ik heb geen kreukelzone, ik bén de kreukelzone.
Als de eigenaar of beheerder van de uitrit deze ter verduidelijking heeft aangebracht zou het kunnen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:25 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Een uitrit met haaientanden?
Dat ga je inderdaad ook doen. Je krijgt als het ware overal ogen en gaat overal op letten. Wat wel nodig is somsquote:Op vrijdag 12 februari 2016 02:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bij motorrijlessen vertellen ze hetzelfde. Je moet dan superdefensief rijden.
nee dat kan niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 03:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als de eigenaar of beheerder van de uitrit deze ter verduidelijking heeft aangebracht zou het kunnen.
Dan wil ik daar graag onderbouwing van zienquote:
Rond Alkmaar was het her en der wel wat dikker. En dan mensen zonder verlichting.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 02:50 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist op de A4, dikke mist, maar het zicht was nog wel 100-150 meter. En dan heb je zo'n schoolmeester die met het achtermistlicht begint te knipperen.
Rot op, ga dan bij de politie werken als je graag belerend wilt doen.
Mensen zonder verlichting, zij het mist of als het donker is... je zou ze bijna vogelvrij willen verklaren. Vooral op onverlichte wegen is het raak.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Rond Alkmaar was het her en der wel wat dikker. En dan mensen zonder verlichting.
Gister rond 12 uur 's nachts op de ring ook, eentje met alleen stadslichtjes aan... Euh, je valt een beetje weg tegen de rest van het verkeer.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:29 schreef El_Thijs het volgende:
Mensen zonder verlichting, zij het mist of als het donker is... je zou ze bijna vogelvrij willen verklaren. Vooral op onverlichte wegen is het raak.
Of mensen die gewoon geen verlichting aanhebben als ze auto rijden. En dan ga je seinen en seinen ze overdreven terug... en laten ze alsnog hun lampen uitquote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gister rond 12 uur 's nachts op de ring ook, eentje met alleen stadslichtjes aan... Euh, je valt een beetje weg tegen de rest van het verkeer.
Overdag rijd ik ook vaak zat zonder licht... Maarja, mijn waggel is niet grijs... En met tegenzon, schemer of wat dan ook gaat de verlichting aan (net als in de spits, omdat dan iedereen met licht aan rijdt).quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:33 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Of mensen die gewoon geen verlichting aanhebben als ze auto rijden. En dan ga je seinen en seinen ze overdreven terug... en laten ze alsnog hun lampen uit
Och, ik had van de week rond 18:30 toen ik naar huis reed van werk een poos een Twingo achter me rijden met geen enkele verlichting aan en ja het was hartstikke donkerquote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gister rond 12 uur 's nachts op de ring ook, eentje met alleen stadslichtjes aan... Euh, je valt een beetje weg tegen de rest van het verkeer.
Ooit fietste ik ergens, komt er een auto aanstuiven vanuit een uitrit plus haaientanden en omdat hij niet leek te gaan remmen remde ik dus. Ging ie op het laatst toch op de rem, draait zijn raampje open, steekt sarcastisch zijn duim op en gilt iets à la "Je hebt toch voorrang, stomme trut! Moet ik het je godverdomme komen uitleggen?! Nou dan? Nou!?"quote:Op donderdag 11 februari 2016 21:40 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ja, dat. Ook als men een uitrit uitkomt (met haaientanden) en dan pas op t laatste moment remt. Vaak ben ik dan ook al aan het remmen om een aanrijding te voorkomen.
De mijne is wel grijs en ik heb altijd mijn licht aan overdag. Automatisme denk ik. En als ik met mijn motor wegga (die ook grijs is) gaan de lampen al bij het omzetten van het contact aanquote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Overdag rijd ik ook vaak zat zonder licht... Maarja, mijn waggel is niet grijs... En met tegenzon, schemer of wat dan ook gaat de verlichting aan (net als in de spits, omdat dan iedereen met licht aan rijdt).
En wat zei je terug?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:35 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ooit fietste ik ergens, komt er een auto aanstuiven vanuit een uitrit plus haaientanden en omdat hij niet leek te gaan remmen remde ik dus. Ging ie op het laatst toch op de rem, draait zijn raampje open, steekt sarcastisch zijn duim op en gilt iets à la "Je hebt toch voorrang, stomme trut! Moet ik het je godverdomme komen uitleggen?! Nou dan? Nou!?"
Zelfreflectie: afwezig
Volgende keer antwoorden dat jij ongehinderd je weg moet kunnen vervolgen als hij voorrang moet verlenen en dat nu niet kon.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:35 schreef Jihawti het volgende:
Ooit fietste ik ergens, komt er een auto aanstuiven vanuit een uitrit plus haaientanden en omdat hij niet leek te gaan remmen remde ik dus. Ging ie op het laatst toch op de rem, draait zijn raampje open, steekt sarcastisch zijn duim op en gilt iets à la "Je hebt toch voorrang, stomme trut! Moet ik het je godverdomme komen uitleggen?! Nou dan? Nou!?"
Ja niks, ik stond daar als vrouw op een beetje afgelegen plek met dat opgefokte stuk vreten en heb dus mijn hand maar opgestoken en ben doorgefietst, hopend dat ie me niet achterna zou komen. Ben niet bang aangelegd maar zoek het gevaar ook niet opquote:
Verbazingwekkend hoe dit soort gefrustreerde figuren bestaan. Ook mensen die voor het minste of geringste gaan schreeuwen en je allerlei ziektes toe gaan wensen op straat. Zo vaak al gezien en meegemaakt. Best wel walgelijk de mentaliteit van veel Nederlandersquote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:40 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ja niks, ik stond daar als vrouw op een beetje afgelegen plek met dat opgefokte stuk vreten en heb dus mijn hand maar opgestoken en ben doorgefietst, hopend dat ie me niet achterna zou komen. Ben niet bang aangelegd maar zoek het gevaar ook niet op
Behoorlijk. Toegeven van je eigen fouten is zo not done, dan maar flink schelden en tierenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Verbazingwekkend hoe dit soort gefrustreerde figuren bestaan. Ook mensen die voor het minste of geringste gaan schreeuwen en je allerlei ziektes toe gaan wensen op straat. Zo vaak al gezien en meegemaakt. Best wel walgelijk de mentaliteit van veel Nederlanders
Dat verklaart dus alle die motorrijders met veiligheidsvestje die met geknepen billen door de bocht sukkelen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 02:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bij motorrijlessen vertellen ze hetzelfde. Je moet dan superdefensief rijden.
Ja, ik had er een paar maanden terug ook zo eentje. Hij komt van links uit een uitrit vliegen in een smal straatje. Ik rem op tijd en hij ook dus we staan neusje neusje. Ik, vriendelijk als altijd, zie dat hij behoorlijk meer moeite gaat krijgen om terug te draaien achteruit dan ik, dus ik lach vriendelijk en zet hem in zijn achteruit. Krijg ik alsnog allemaal gebaren en geschreeuw.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Verbazingwekkend hoe dit soort gefrustreerde figuren bestaan. Ook mensen die voor het minste of geringste gaan schreeuwen en je allerlei ziektes toe gaan wensen op straat. Zo vaak al gezien en meegemaakt. Best wel walgelijk de mentaliteit van veel Nederlanders
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:45 schreef Jihawti het volgende:
Dusss: fuck it/you en m weer in zijn vooruit gezet en hem erlangs gedwongen zodat ie alsnog achteruit moest. Dahag
Rijd je zelf motor?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat verklaart dus alle die motorrijders met veiligheidsvestje die met geknepen billen door de bocht sukkelen.
Ik kom er gewoon teveel tegen, terwijl imo het voordeel van een motor juist is dat je overal knetterhard kunt rijden en tussendoor kunt glippen. Dat geeft juist de kick!
Ja, maar steeds minder om het risico van eraf ketsen te verkleinen.quote:
Op stukken waar het kan trek ik ook wel lekker door. Maar op plekken waar ik niet of nauwelijks kom rijd ik wel voorzichtiger. En altijd met een hestje aanquote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja, maar steeds minder om het risico van eraf ketsen te verkleinen.
Teveel medeweggebruikers die een motor gewoon totaal niet aan zien komen, in de auto voel ik me wat dat betreft een stuk veiliger. Maar de snelheidsbeleving is dan ook een stuk minder. En als ik op de motor zit dan wil ik er ook vol gas voor gaan, daar heb ik dat ding voor gekocht immers.
Misschien "miste" hij niet een paar lampjes bij jou maar had hij last van die andere lampen die je voerdequote:Op vrijdag 12 februari 2016 02:50 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist op de A4, dikke mist, maar het zicht was nog wel 100-150 meter. En dan heb je zo'n schoolmeester die met het achtermistlicht begint te knipperen.
Rot op, ga dan bij de politie werken als je graag belerend wilt doen.
Zo'n hesje helpt toch geen donder. Dat motorrijders nog wel eens over het hoofd gezien worden heeft te maken met hoe je hersenen het beeld verwerken. Heb dat wel eens gezien op NatGeo in zo'n Brain Game-achtig programma. Je hersenen verwachten geen motor op de een of andere manier dus dat wordt er voor je uitgefilterd als het ware. Daar verandert een hesje niks aan. Al trek je een dieren-onesie van de Primark aan .quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Op stukken waar het kan trek ik ook wel lekker door. Maar op plekken waar ik niet of nauwelijks kom rijd ik wel voorzichtiger. En altijd met een hestje aan
Lees de link die je zelf gaf eens, het is niet mijn favoriete bron maar deze keer staat het er goed.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:23 schreef El_Thijs het volgende:
Dan wil ik daar graag onderbouwing van zien
Als je haaientanden plaatst dan is het geen uitrit meer.quote:Er zijn ook situaties waar je wel voorrang moet verlenen, maar bord B6 vaak niet geplaatst is. Dit tref je onder andere aan op:
bij uitritten, omdat bestuurders die een bijzondere manoeuvre uitvoeren, waaronder het oprijden van een weg vanuit een uitrit, het overige verkeer voor moeten laten gaan. Indien de uitrit niet als zodanig wordt herkend door de verkeersdeelnemers, dient de uitrit te worden gereconstrueerd;
Dit topic is dan ook met name voor mensen die hun irritaties kwijt willen, ze komen hier niet voor theorieles of de wegenverkeerswet.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:44 schreef ambertje90 het volgende:
Dit hele topic staat vol irritante foute beweringen.
Ik heb je pohi nog niet teruggelezen, maar ik denk dat je in deze reeks nog maar heel weinig een eigen ervaring of ontopic irritatie hebt gepost. Zelfs zo weinig dat ik de indruk krijg dat je je niet eens in het verkeer begeeft.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:56 schreef ambertje90 het volgende:
En waarom moet ik die waarheid dan altijd oprapen? Dat kan die ander toch ook wel eens doen?
Lijkt me stug. De verlichting controleer in voor vertrek, en issues met "dynamische" verlichting, zoals remlichten, mistlichten en richtingaanwijzers krijg ik door op de boordcomputer of raw-indicatoren.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien "miste" hij niet een paar lampjes bij jou maar had hij last van die andere lampen die je voerde
Dat zijn die midlifecrisisfiguren die ooit een motorrijbewijs hebben gehaals en nu persé met zo'n ding op pad willen gaan. Dan gaat het niet zo snel.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:44 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat verklaart dus alle die motorrijders met veiligheidsvestje die met geknepen billen door de bocht sukkelen.
Ik kom er gewoon teveel tegen, terwijl imo het voordeel van een motor juist is dat je overal knetterhard kunt rijden en tussendoor kunt glippen. Dat geeft juist de kick!
Oh ja, van die chopper-opa'squote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat zijn die midlifecrisisfiguren die ooit een motorrijbewijs hebben gehaals en nu persé met zo'n ding op pad willen gaan. Dan gaat het niet zo snel.
Die spoed ik wel voorbij danquote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:53 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mijn schoonvader is er zo een volgens mij
Gewoon in je vrachtwagen als iemand zoiets doet een keertje grootlicht bijzetten... Vooral als je zo'n halve kerstboom hebt vooropquote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:44 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Lijkt me stug. De verlichting controleer in voor vertrek, en issues met "dynamische" verlichting, zoals remlichten, mistlichten en richtingaanwijzers krijg ik door op de boordcomputer of raw-indicatoren.
tijdje terug heeft een vrachtwagenchauffeur dat ook een keer bij mij gedaan.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Gewoon in je vrachtwagen als iemand zoiets doet een keertje grootlicht bijzetten... Vooral als je zo'n halve kerstboom hebt voorop
Waarom?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:27 schreef matthias24 het volgende:
[..]
tijdje terug heeft een vrachtwagenchauffeur dat ook een keer bij mij gedaan.
Je bent niet even bij jezelf te rade gegaan of je iets miste? (of hebt gemist)quote:Op vrijdag 12 februari 2016 21:21 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik heb geen idee..... meschien om aandacht te treken ofzo, ik heb werkelijk geen idee.
nee had ik geen zin in.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 21:53 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Je bent niet even bij jezelf te rade gegaan of je iets miste? (of hebt gemist)
Purmerend was denk 300-400m genoeg om 120 te gaan vond ik. Komt achter mij eentje met 140 aanstormen. Ga ik dus zo naar rechts en voor me reed verder niemand, maar op zich was de weg nog weg enigsinds zichtbaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 02:50 schreef Ridocar het volgende:
Zojuist op de A4, dikke mist, maar het zicht was nog wel 100-150 meter. En dan heb je zo'n schoolmeester die met het achtermistlicht begint te knipperen.
Rot op, ga dan bij de politie werken als je graag belerend wilt doen.
Misschien seinde hij alleen maar naar een tegemoetkomende collega...quote:Op vrijdag 12 februari 2016 21:21 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ik heb geen idee..... meschien om aandacht te treken ofzo, ik heb werkelijk geen idee.
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien seinde hij alleen maar naar een tegemoetkomende collega...
Maar ik vind wel dat als je het idee hebt dat er naar jou geseind wordt je best even alles bij je eigen voertuig mag controleren.
Tenzij het je geen moer interesseert maar dan kun je je afvragen wat je eigenlijk op de weg doet.
het intereseerd mij wel hoor......waarom denk je dat het mij niet boeit?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien seinde hij alleen maar naar een tegemoetkomende collega...
Maar ik vind wel dat als je het idee hebt dat er naar jou geseind wordt je best even alles bij je eigen voertuig mag controleren.
Tenzij het je geen moer interesseert maar dan kun je je afvragen wat je eigenlijk op de weg doet.
Omdat:quote:Op zaterdag 13 februari 2016 00:33 schreef matthias24 het volgende:
[..]
het intereseerd mij wel hoor......waarom denk je dat het mij niet boeit?
quote:
Gebeurt overigens vaak dat mensen die zichzelf als uitzonderlijk vervoer beschouwen ook uitzonderlijk voorrang schijnen te hebben. Vroeger reed ik ook wel eens met 3 tot 3,5 meter breed (zwaailicht, convoi exceptionnel, piketauto), maar dat zwaailicht betekent niet dat je 'm gewoon overal doorheen moet persen omdat "kijk mij groot zijn en ik heb alle ruimte nodig...".quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:00 schreef Jihawti het volgende:
Net een klaphark in een Volvo die hem gewoon een voorrangsweg op gooide terwijl er auto's aankwamen...die aan het slepen waren met alarmlichten en al. Ben je dan een eikel of niet? Ging net goed...
Ik moet toegeven dat ik weleens een enorme blunder ben begaan op die manier. Ik was onderweg naar huis, nadat ik voor een meid het halve land door was gereden. Het was een lange rit, en aan het begin scheen nog behoorlijk de zon waardoor ik m'n zonnebril had opgedaan en daardoor een aantal uur later niet opmerkte dat de zon redelijk was verdwenen en het al schemerig begon te worden, omdat het met een zonnebril op sowieso al wat donkerder is. Ik heb wel af en toe even die zonnebril omhoog gedaan, maar door mijn gevoelige ogen was het licht dan nog steeds aardig fel.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 23:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Misschien seinde hij alleen maar naar een tegemoetkomende collega...
Maar ik vind wel dat als je het idee hebt dat er naar jou geseind wordt je best even alles bij je eigen voertuig mag controleren.
Tenzij het je geen moer interesseert maar dan kun je je afvragen wat je eigenlijk op de weg doet.
Hij slaat af en jij gaat rechtdoor, dus hij hoort jou voor te laten gaan. Maar als ik die kaart nog eens bekijk, vraag ik me af of je wel rechtdoor kunt of dat dat eigenlijk linksaf is.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:10 schreef padlarf het volgende:
Ik fietste ter hoogte van de rode pijl:
[ afbeelding ]
de grijze auto naast mij was een groen busje, en die drukt hem zo over het fietspad, echt centimers voor mij achter auto twee langs naar rechts. Ik wilde gewoon rechtdoor.
Nu vraag ik mij af, wie is hier de aso? Ik omdat hem niet voor wilde laten gaan terwijl hij richting naar rechts aangeeft? Of hij, die mij afsnijdt en over het fietspad naar rechts gaat?
edit: geen doorgetrokken streep dus negeer het over het fietspad gedeelte.
Je hebt gelijk, dat is eigenlijk naar links. Er zit daar wel een stukje fietspad waardoor het lijkt alsof je als fietser rechtdoor gaat, maar eigenlijk is het links en direct rechts. Maakt het verder niet uit dat je 3 meter verder rechtdoor moet om de weghelft over te steken?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Hij slaat af en jij gaat rechtdoor, dus hij hoort jou voor te laten gaan. Maar als ik die kaart nog eens bekijk, vraag ik me af of je wel rechtdoor kunt of dat dat eigenlijk linksaf is.
Dat heet toch gewoon invoegen. Dit is gewoon geven en nemen, jij kunt als fietser al best afremmen voor de kruising en die man erlangs laten of ieder geval rekening ermee houden, dat hij het weleens zo zal gaan doen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:10 schreef padlarf het volgende:
Ik fietste ter hoogte van de rode pijl:
[ afbeelding ]
de grijze auto naast mij was een groen busje, en die drukt hem zo over het fietspad, echt centimers voor mij achter auto twee langs naar rechts. Ik wilde gewoon rechtdoor.
Nu vraag ik mij af, wie is hier de aso? Ik omdat hem niet voor wilde laten gaan terwijl hij richting naar rechts aangeeft? Of hij, die mij afsnijdt en over het fietspad naar rechts gaat?
edit: geen doorgetrokken streep dus negeer het over het fietspad gedeelte.
Moet je er wel oo kunnen anticiperen als fietser, als hij hem er zo voor drukt krijg je die kans niet.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat heet toch gewoon invoegen. Dit is gewoon geven en nemen, jij kunt als fietser al best afremmen voor de kruising en die man erlangs laten of ieder geval rekening ermee houden, dat hij het weleens zo zal gaan doen.
Anticiperen is van tevoren al inschatten dat hij zo'n actie gaat uitvoeren en op je hoede zijn. Ik neem aan dat hij richting aaangaf.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Moet je er wel oo kunnen anticiperen als fietser, als hij hem er zo voor drukt krijg je die kans niet.
Dan nog hoort dat busje de fietser voorrang te verlenen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Anticiperen is van tevoren al inschatten dat hij zo'n actie gaat uitvoeren en op je hoede zijn. Ik neem aan dat hij richting aaangaf.
O ik had het idee dat het busje hem even snel inhaalde en toen afsneed.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:51 schreef Fer het volgende:
[..]
Anticiperen is van tevoren al inschatten dat hij zo'n actie gaat uitvoeren en op je hoede zijn. Ik neem aan dat hij richting aaangaf.
Ik ook.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 21:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O ik had het idee dat het busje hem even snel inhaalde en toen afsneed.
Ja, maar dat was hier niet aan de orde! Volvo knalt hem zo van een uitrit op een 80-km weg, vlak voor een reeks auto's (ik was vierde in de reeks). De voorste twee zaten aan elkaar vast met een sleepkabel, dus extra link als die moeten remmen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:22 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Gebeurt overigens vaak dat mensen die zichzelf als uitzonderlijk vervoer beschouwen ook uitzonderlijk voorrang schijnen te hebben. Vroeger reed ik ook wel eens met 3 tot 3,5 meter breed (zwaailicht, convoi exceptionnel, piketauto), maar dat zwaailicht betekent niet dat je 'm gewoon overal doorheen moet persen omdat "kijk mij groot zijn en ik heb alle ruimte nodig...".
Verkeersregels blijven nog steeds gelden, ook al word je gesleept/rij je met een aanhanger/ben je (te) zwaar/hoog/breed/lang beladen.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 21:14 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O ik had het idee dat het busje hem even snel inhaalde en toen afsneed.
Het busje stond er al en ik kwam aanrijden. Daarom postte ik het ook als vraag, en niet als "die idioot sneed me af". Ik vind dat Fer op zich wel een punt heeft. En daarbij, als zwakke verkeersdeelnemer heb ik het grootste probleem als we tot een botsing komen.quote:
Jij haalde rechts in?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:25 schreef padlarf het volgende:
[..]
[..]
Het busje stond er al en ik kwam aanrijden. Daarom postte ik het ook als vraag, en niet als "die idioot sneed me af". Ik vind dat Fer op zich wel een punt heeft. En daarbij, als zwakke verkeersdeelnemer heb ik het grootste probleem als we tot een botsing komen.
Achteraf gezien had ik hem beter voor kunnen laten gaan, of hij nu fout zat of niet.
Als ik rechtsaf wil slaan en ik zie een fietser aankomen, dan wacht ik ook altijd Ook uit zelfbescherming anders ben ik weer de boeman die een fietser aanrijd.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:27 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Jij haalde rechts in?
En dan vraag je hier wie de aso is?
knipper aan, toeteren?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als ik rechtsaf wil slaan en ik zie een fietser aankomen, dan wacht ik ook altijd Ook uit zelfbescherming anders ben ik weer de boeman die een fietser aanrijd.
Bij het kruispunt waar ik altijd overheen moet als ik wegga, sla ik rechtsaf en dan zit je dus ook met (trage) fietsers die rechtdoor willen (of alsnog rechts afslaan zonder een klauw uit te steken). In het begin zette ik de auto dan zo dicht mogelijk langs de stoep zodat ze erachter moesten blijven Maar dan gingen ze gewoon over de stoep, links om me heen om voor me te gaan staan of ze gaven gewoon een tik tegen de autoquote:
Ja, zo heb ik het ook geleerd op rijles. Blokkeren.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Bij het kruispunt waar ik altijd overheen moet als ik wegga, sla ik rechtsaf en dan zit je dus ook met (trage) fietsers die rechtdoor willen (of alsnog rechts afslaan zonder een klauw uit te steken). In het begin zette ik de auto dan zo dicht mogelijk langs de stoep zodat ze erachter moesten blijven Maar dan gingen ze gewoon over de stoep, links om me heen om voor me te gaan staan of ze gaven gewoon een tik tegen de auto
Als fietser mag je andere bestuurders rechts inhalen. En als afslaande bestuurder moet je rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg voor laten gaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:27 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Jij haalde rechts in?
En dan vraag je hier wie de aso is?
Over een doorgetrokken streep mag het dan niet, maar dit punt heeft helemaal geen specifiek aangegeven fietspad langs de weg.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:35 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ja, zo heb ik het ook geleerd op rijles. Blokkeren.
Maar fietsers denken dat ze recht hebben op ongehinderde doorgang.
Onzin, ik fietste gewoon over het fietspad. Er staat daar altijd een rij van minstens 10 auto's, moet ik daar dan maar achter gaan staan?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:27 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Jij haalde rechts in?
En dan vraag je hier wie de aso is?
Ik zag jaren geleden een (snor)scooter die een vrachtwagen met richtingaanwijzer aan nog even dacht rechts in te halen. Die wist blijkbaar niet van de dode hoek enzo. Vrachtwagenchauffeur heeft heel hard geremd toen hij hem zag - het ging net goed.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:36 schreef Light het volgende:
[..]
Als fietser mag je andere bestuurders rechts inhalen. En als afslaande bestuurder moet je rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg voor laten gaan.
Maar dat wil niet zeggen dat het altijd slim is om als fietser rechts in te halen, zeker niet vlakbij een kruising als een auto al richting aangeeft om rechtsaf te gaan.
Als ze allemaal rechtsaf willen, lijkt mij dat handig ja.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:44 schreef padlarf het volgende:
[..]
Onzin, ik fietste gewoon over het fietspad. Er staat daar altijd een rij van minstens 10 auto's, moet ik daar dan maar achter gaan staan?
Waarom ligt er dan überhaupt een fietspad?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:47 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Als ze allemaal rechtsaf willen, lijkt mij dat handig ja.
Er ligt een fietsstrook, geen fietspad.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:55 schreef padlarf het volgende:
[..]
Waarom ligt er dan überhaupt een fietspad?
Ok. Ik blijf er gewoon "rechts inhalen", maar zal beter opletten en niet verbaasd en geïrriteerd zijn als iemand me niet ziet of expres afsnijdt.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:01 schreef Light het volgende:
[..]
Er ligt een fietsstrook, geen fietspad.
Afgaande op de foto is het een fietssuggestiestrook. Oftewel, 0 juridische waarde. Daarop mag je parkeren als je dat zou willen (en dat mag op een fietsstrook niet).quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:01 schreef Light het volgende:
[..]
Er ligt een fietsstrook, geen fietspad.
Ik spiegel zeker 50 meter voor ik ga afslaan al, en ik ga niet zeggen dat ik ALTIJD over mijn schouder kijk, maar als ik niet 100% zeker weet dat ik alles heb gezien wat er te zien valt, kijk ik op zeker. Nog nooit mis gegaan in vele honderdduozenden kilometers, óók met allerlei incourante dingen als vrachtwagens, kranen, trekkers, BE combi's, auto met flinke aanhangers en motorfietsen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:46 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ik zag jaren geleden een (snor)scooter die een vrachtwagen met richtingaanwijzer aan nog even dacht rechts in te halen. Die wist blijkbaar niet van de dode hoek enzo. Vrachtwagenchauffeur heeft heel hard geremd toen hij hem zag - het ging net goed.
Maar ik zou dat dus bij een personenauto ook niet doen. Hoeveel automobilisten kijken er braaf over hun schouder?
Als het busje stil stond is het geen rechts inhalen maar voorbij rijden en dat is een belangrijk verschil.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:14 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ok. Ik blijf er gewoon "rechts inhalen", maar zal beter opletten en niet verbaasd en geïrriteerd zijn als iemand me niet ziet of expres afsnijdt.
Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:46 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ik zag jaren geleden een (snor)scooter die een vrachtwagen met richtingaanwijzer aan nog even dacht rechts in te halen. Die wist blijkbaar niet van de dode hoek enzo. Vrachtwagenchauffeur heeft heel hard geremd toen hij hem zag - het ging net goed.
Maar ik zou dat dus bij een personenauto ook niet doen. Hoeveel automobilisten kijken er braaf over hun schouder?
Whehe, hebben wij dezelfde instructeur gehad ofzo? Dát heb ik vaak gehoord met lessenquote:Op zondag 14 februari 2016 11:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
Met al die aparte fietspaden, die minstens twee meter naast de weg liggen, soms nog een rij geparkeerde auto's ertussen en scooters die achter je uit een zijstraatje dat fietspad opduiken om vervolgens met 35-40 schuin achter je te rijden, ontkom ik er soms niet aan deze figuren pas te zien als ik over mijn schouder kijk.quote:Op zondag 14 februari 2016 11:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
Dat zal, maar als ik niet zeker ben kijk ik gewoon nog een keer. Dan maar 3 seconden later thuis.quote:Op zondag 14 februari 2016 11:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
Ter controle kijk ik altijd nóg een keer.quote:Op zondag 14 februari 2016 11:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
Of zoals ik zei, stoep/berm tussen weg en fietspad is wat breder en als je daar dan een beetje rechtsaf gedraaid staat te wachten, is opeens die (brom)fietser weg. De eerste gedachte is, zal wel in een dooie hoek zitten, komt zo tevoorschijn. En blijk diegene opeens achter je de weg op, of achter je linksaf overgestoken is.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:04 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ter controle kijk ik altijd nóg een keer.
En ik herken op een bepaald punt automobilisten die dat niet doen. Die hebben mij op het paralelle fietspad zien rijden, willen rechtsaf en gaan dan op mij staan wachten. Maar tien meter voor de afslag moeten bromfietsers de rijbaan op. Dus dan sta ik achter ze, soort van op mijzelf te wachten.
Precies dat ze zich niet aan de verkeersregels hoeven te houden. Ik ben er klaar mee en laat tegenwoordig automatisch een dashboard camera meelopen als ze ooit worden aangereden om te laten zien hoe aso ze gewoon blijven met hun koptelefoons op hun harses en mobieltje in de hand wanneer ze aan het verkeer deelnemen. 9 van 10 keer zijn het scholieren/studenten.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:35 schreef Vijzel het volgende:
Maar fietsers denken dat ze recht hebben op ongehinderde doorgang.
Maar niet vlak voor een voetgangersoversteekplaats!!!quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:36 schreef Light het volgende:
Als fietser mag je andere bestuurders rechts inhalen.
maar over je schouder kijken moet wel hoor. anders zou je iets over het hoofd kunnen zien.quote:Op zondag 14 februari 2016 11:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
Beschermde bestuurders, dus gewoon beter uit kijken in je stinkende plofbakquote:Op maandag 15 februari 2016 14:25 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Precies dat ze zich niet aan de verkeersregels hoeven te houden. Ik ben er klaar mee en laat tegenwoordig automatisch een dashboard camera meelopen als ze ooit worden aangereden om te laten zien hoe aso ze gewoon blijven met hun koptelefoons op hun harses en mobieltje in de hand wanneer ze aan het verkeer deelnemen. 9 van 10 keer zijn het scholieren/studenten.
Aparte wetgeving voor dat tuig.
Als ik over m'n schouder kijk zie ik een bed dat net zo comfortabel is als een baal stro.quote:Op maandag 15 februari 2016 14:43 schreef matthias24 het volgende:
[..]
maar over je schouder kijken moet wel hoor. anders zou je iets over het hoofd kunnen zien.
Ook zo'n weinig vergevingsgezinde instructeur... Daar leer je wel het meeste van. En dan had je vaak van die momenten dat je dacht, zo nu gaat het best goed, maar dan word je meteen weer teruggefloten. Niet achterover zakken, vier uur volle aandacht.quote:Op zondag 14 februari 2016 12:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, hebben wij dezelfde instructeur gehad ofzo? Dát heb ik vaak gehoord met lessen
Ik moest ook altijd melden wat ik zag in mijn spiegels of als er iets wijzigde achter me; auto die van rijstrook veranderde of afsloeg, fietsers en bromfietsers, álles.
ooh oke....................... zijn bedden tegenwoordig ook al deelnemer in het verkeer? dat wist ik nog niet.quote:Op maandag 15 februari 2016 17:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als ik over m'n schouder kijk zie ik een bed dat net zo comfortabel is als een baal stro.
Ja dat, of hij rijdt voor de BeterBedquote:Op maandag 15 februari 2016 17:15 schreef matthias24 het volgende:
[..]
sorry dat ik het toch ff vraag maar bedoelde je nou dat ridocar vrachtwagen chaufeur is?
ja dat zou idd ook nog kunnen. wel goed bedacht van je sounddragon. ik zou nooit op dat idee gekomen zijn. toch blijf ik het zegen dat het zoiezo altijd verstandig is om ook over je schouder te kijken bij het afslaan. zomige vinden dat juist niet maar ik denk dat het juist wel veiliger is.quote:Op maandag 15 februari 2016 17:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja dat, of hij rijdt voor de BeterBed
Als je rijdt zoals je typt kun je idd beter gewoon standaard over je schouder kijkenquote:Op maandag 15 februari 2016 17:50 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja dat zou idd ook nog kunnen. wel goed bedacht van je sounddragon. ik zou nooit op dat idee gekomen zijn. toch blijf ik het zegen dat het zoiezo altijd verstandig is om ook over je schouder te kijken bij het afslaan. zomige vinden dat juist niet maar ik denk dat het juist wel veiliger is.
bedankt voor de tip sounddragon.quote:Op maandag 15 februari 2016 17:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je rijdt zoals je typt kun je idd beter gewoon standaard over je schouder kijken
Je mag niet inhalen vlak voor of op een voetgangersoversteekplaats, dat klopt (en dat geldt voor alle bestuurders, niet alleen voor fietsers). Maar dat staat gewoon in het RVV 1990 (art. 12), niet in het wetboek van strafrecht.quote:Op maandag 15 februari 2016 14:41 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Maar niet vlak voor een voetgangersoversteekplaats!!!
Dat is onlangs uit de wet mulder gehaald omdat de officier van justitie deze asociale overtredingen wil opslaan in je strafblad. Ja inderdaad deze valt onder het wetboek van strafrecht.
Totdat je in een auto zonder rechter spiegel stapt. Ik heb trouwens nog echt zonder leren rijden in 1999, wanneer zijn ze overgestapt op lessen met rechter spiegel?quote:Op maandag 15 februari 2016 19:04 schreef Baas_bas het volgende:
Oh een binnenspiegel Echt het enige nut ervan is om te kijken of er geen politie achter je zit als je te hard rijdt
Dat ding hangt echt alleen maar in de weg eigenlijk, zeker als je ook nog eens lang bent. Echt een nutteloze dode hoek.
Ok het is misschien een beetje handig bij het wisselen van rijstrook of zo maar zelfs dan zouden je zijspiegels genoeg moeten zijn
Vreselijk! Dat zijn mensen die gewoon echt geen benul hebben van hun situatie. Hartklepverscheurendquote:Op maandag 15 februari 2016 18:12 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die stil gaan staan op de linker-rijbaan vlak na een bocht waar je met 40 doorheen kan
Hartslag 200 en blij dat er geen bumperklevers achter me zaten.
Wordt tijd dat die regel aangepast wordt. Misschien allerm beschermde bestuurders indien jonger dan 18 jaar.quote:Op maandag 15 februari 2016 14:43 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Beschermde bestuurders, dus gewoon beter uit kijken in je stinkende plofbak
Dat is juist. Echter stond de straf voor het overtreden ervan tot, ik meen, 2015 in de WAHV (wet Mulder) en nu dus niet meer, het valt nu onder strafrecht waardoor de overtredingen geregistreerd kunnen worden. (Net zoals het rijden over de vluchtstrook of een rood kruis negeren)quote:Op maandag 15 februari 2016 18:42 schreef Light het volgende:
Maar dat staat gewoon in het RVV 1990 (art. 12), niet in het wetboek van strafrecht.
Wat is vlak voor? 10 meter? 5 meter? 50? Naar inzicht van de agent die er toevallig bij staat? Ik vind het allemaal leuk en aardig, maar dan kun je als fietser gewoon maar beter helemaal niet op dat punt komen. Is er überhaupt sprake van inhalen als iedereen daar in een rijtje staat te wachten om af te kunnen slaan?quote:Op maandag 15 februari 2016 14:41 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Maar niet vlak voor een voetgangersoversteekplaats!!!
Dat is onlangs uit de wet mulder gehaald omdat de officier van justitie deze asociale overtredingen wil opslaan in je strafblad. Ja inderdaad deze valt onder het wetboek van strafrecht.
In ieder geval zodanig dat je op tijd kunt stoppen. En aangezien vroeger voetgangers niet binnen 30 meter van een zebra mochten oversteken zou ik dat een mooie afstand vinden.quote:Op maandag 15 februari 2016 22:54 schreef padlarf het volgende:
[..]
Wat is vlak voor? 10 meter? 5 meter? 50? Naar inzicht van de agent die er toevallig bij staat?
Hoe zou je het anders willen noemen?quote:Ik vind het allemaal leuk en aardig, maar dan kun je als fietser gewoon maar beter helemaal niet op dat punt komen. Is er überhaupt sprake van inhalen als iedereen daar in een rijtje staat te wachten om af te kunnen slaan?
Die is met heeeeeel veel dingen tegelijk bezig! Maar autorijden is er niet een van waarschijnlijkquote:Op dinsdag 16 februari 2016 01:42 schreef Pizza_Boom het volgende:
Waar de hell ben je mee bezig als je: [...]
De fietser gebruikt de fietsstrook en mag dus rechts passeren. Hoe kom jij op rechts inhalen??quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:27 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Jij haalde rechts in?
En dan vraag je hier wie de aso is?
Lees anders even de verdere discussie ook terug.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:08 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
De fietser gebruikt de fietsstrook en mag dus rechts passeren. Hoe kom jij op rechts inhalen??
De auto is de aso, afslaand verkeer hoort ten allen tijde rechtdoorgaand verkeer dat zich naast danwel dicht achter hem bevindt voor te laten gaan.
En terecht, want jij hebt geen voorrang.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:27 schreef ambertje90 het volgende:
Op een T-spitsing rijd ik rechtdoor en er komt een fietser van rechts. Die fietser boos dat ik gewoon mijn voorrang neem.
Voorrang héb je en dat moet verleend worden door medeweggebruikers, voorrang némen mag niet.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:27 schreef ambertje90 het volgende:
Op een T-spitsing rijd ik rechtdoor en er komt een fietser van rechts. Die fietser boos dat ik gewoon mijn voorrang neem.
Dit is juist waar al die fanatieke dashcammers de fout in gaan. Je hebt geen recht op een aanrijding.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voorrang héb je en dat moet verleend worden door medeweggebruikers, voorrang némen mag niet.
"Sorry, ik zat ernaast" zit vast niet in je zinnenpakket.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:45 schreef ambertje90 het volgende:
Oh? Nou bedankt voor de uitleg dan.
Sounddragon, zou jij die even voor me willen beantwoorden.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:17 schreef Ridocar het volgende:
"Sorry, ik zat ernaast" zit vast niet in je zinnenpakket.
Als de rest stil staat heet het voorbij rijden en geen inhalen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 06:02 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hoe zou je het anders willen noemen?
Dus als er een voertuig voor een zebra stilstaat mag je die gewoon "voorbijrijden"?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 13:53 schreef vannelle het volgende:
Als de rest stil staat heet het voorbij rijden en geen inhalen.
Ik zou het dus voorbij rijden noemen.
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:27 schreef ambertje90 het volgende:
Op een T-spitsing rijd ik rechtdoor en er komt een fietser van rechts. Die fietser boos dat ik gewoon mijn voorrang neem.
"Sorry, ik zat ernaast"quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:06 schreef derLudolf het volgende:
Als één van deze er niet staat heeft die fietser groot gelijk
Nee, meneer van der Bent, dat is alleen op de Leidsestraatweg te Wassenaar.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:12 schreef sararaats het volgende:
Als ik op haar knots, ben ik dan in fout?
Ik heb geen zin in weer eindeloze discussies over wetgeving dus het laatste wat ik er over zeg is dit:quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:02 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Dus als er een voertuig voor een zebra stilstaat mag je die gewoon "voorbijrijden"?
De wetgever heeft dus eigenlijk bedoeld dat je alleen rijdende voertuigen op een zebra niet mag inhalen. Als iemand al stilstaat dan is het veilig en legaal om die voorbij te rijden?
Hmmmm. Nee, ik zie daar de logica niet van in.
Alleen als je een royal bent.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:17 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Nee, meneer van der Bent, dat is alleen op de Leidsestraatweg te Wassenaar.
Excuses bij proxy vind ik voldoende. Het was al meer dan ik verwachtte.quote:
Net gedaan, verandert niets. Het gaat om het moment van afslaan van de auto. De wet zegt duidelijk dat afslaand verkeer álle verkeer dat zich rechts of links, naast of dicht erachter bevindt vrije doorgang moet verlenen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:07 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Lees anders even de verdere discussie ook terug.
Oh je dacht echt dat ik bestuurders van rechts niet voorliet?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Excuses bij proxy vind ik voldoende. Het was al meer dan ik verwachtte.
Je mag ook wat gezond verstand bij de fietser verwachten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:02 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Net gedaan, verandert niets. Het gaat om het moment van afslaan van de auto. De wet zegt duidelijk dat afslaand verkeer álle verkeer dat zich rechts of links, naast of dicht erachter bevindt vrije doorgang moet verlenen.
Die mensen hebben geen idee. Die reizen dagelijks met de trein naar het provinciehuis, dit soort onzin te bedenken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 19:37 schreef Blind_Guardian het volgende:
Nieuw ergernisje zonder dat medeweggebruikers er iets aan kunnen doen:
Knooppunt Pooierhol Hooipolder . Welke verkeerskneus verzint het om een snelwegknooppunt van het type Haarlemmermeeraansluiting te maken? 's Ochtends gaat het nog wel vanaf Gorinchem naar Waalwijk, maar 's middags kan je rustig een half uurtje uittrekken op de weg terug, terwijl je fuck nog an toe alleen maar rechtsaf hoeft! Zorg dan tenminste dat rechtsafslaand verkeer altijd door kan rijden over een aparte strook.
Bonus-ergernisje: van Tilburg naar Utrecht over de A65/A2 is ook geen overdonderend succes
quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:19 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Je mag ook wat gezond verstand bij de fietser verwachten.
Is het materiaal los te koop?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Irritatie nu het zo koud is: afdekschermen voor auto's die allemaal te klein zijn. Waarom zijn er geen grotere die op een grotere wagen passen. Is vast ook bij busjesrijders en dergelijke behoefte aan.
https://www.vidaxl.nl/p/4(...)voor-autos-tot-515cmquote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Irritatie nu het zo koud is: afdekschermen voor auto's die allemaal te klein zijn. Waarom zijn er geen grotere die op een grotere wagen passen. Is vast ook bij busjesrijders en dergelijke behoefte aan.
Lekker met dit weer door de polder, overal zand en en zout op je wagen en dan gaan schuiven met zo'n ding...quote:
Weet niet...quote:
Kun je er geen twee aan elkaar plakken/naaien?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 22:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Lekker met dit weer door de polder, overal zand en en zout op je wagen en dan gaan schuiven met zo'n ding...
[..]
Weet niet...
Vrachtwagens die over de doorgetrokken streep van rijstrook verwisselen en steeds de weg blokkeren waardoor jij weer langer moet wachten voordat je eindelijk bij de mac arriveert voor je dagelijkse McMuffin?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:12 schreef Straatcommando. het volgende:
https://www.google.nl/map(...)A!2e0!7i13312!8i6656
Dit stuk. Ik laat even aan jullie over wat je denkt dat er elke keer mis gaat (in de spits)ik word er in ieer geval ram gek van.
De mac is de andere kant op grapjas.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:16 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Vrachtwagens die over de doorgetrokken streep van rijbaan verwisselen en steeds de weg blokkeren waardoor jij weer langer moet wachten voordat je eindelijk bij de mac arriveert voor je dagelijkse McMuffin?
Je moet twee keer van rijstrook verwisselen om rechtdoor te gaan naar de KFC en mensen die hier eraf moeten weer naar rechts en dus blokkeert iedereen elkaar?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De mac is de andere kant op grapjas.
Maar, deels. Deels. Het is sowieso een dom knelpunt.
eikel maar op de kfc na heb je gelijkquote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:20 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Je moet twee keer van rijstrook verwisselen om rechtdoor te gaan naar de KFC en mensen die hier eraf moeten weer naar rechts en dus blokkeert iedereen elkaar?
bij de eksion hebben ze ze in verschillende maten volgens mij. Anne heeft er eentje voor de Yarig, en die is flink oversizedquote:Op dinsdag 16 februari 2016 21:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
Irritatie nu het zo koud is: afdekschermen voor auto's die allemaal te klein zijn. Waarom zijn er geen grotere die op een grotere wagen passen. Is vast ook bij busjesrijders en dergelijke behoefte aan.
Mijn irritatie, vadsige papzakken die door de mcdrive zijn gereden in hun golf 3 en het afval uit het raam flikkerenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:16 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Vrachtwagens die over de doorgetrokken streep van rijstrook verwisselen en steeds de weg blokkeren waardoor jij weer langer moet wachten voordat je eindelijk bij de mac arriveert voor je dagelijkse McMuffin?
Zolang het maar niet in mijn kar zit vind ik het best.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mijn irritatie, vadsige papzakken die door de mcdrive zijn gereden in hun golf 3 en het afval uit het raam flikkeren
Ik was bij de Praxis, daar hadden ze 1 maat. Bleken van die zomerdingen te zijn die je zomers aan de binnenkant plakt met 2 zuignappen. Afijn, voorlopig helpt het.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bij de eksion hebben ze ze in verschillende maten volgens mij. Anne heeft er eentje voor de Yarig, en die is flink oversized
Eigenlijk zou je op zo'n stuk 3 rijbanen moeten hebben, telkens door een vangrail gescheiden: 2 rijstroken rechtdoor aan de linkerkant, 2 rijstroken rechtsaf aan de rechterkant en in het midden van beide wegdelen 1 rijstrook dat een weefvak wordt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
De mac is de andere kant op grapjas.
Maar, deels. Deels. Het is sowieso een dom knelpunt waar iedereen maar wat doet, van de meest linkse baan naar de meest rechtse baan (ja ) en alles ertussenin, maar het meest vervelende vind ik mensen die flink afremmen en bij de doorgetrokken streep of nét erna zichzelf er tussen wurmen want oeh jee straks lukt het niet meer.
Ik gebruikte vroeger altijd een oude deken, die pakte precies de kachelinlaat, voorruit, zijruiten en spiegels mee. Enige nadeel is dat nat, nat is, dus je moet hem ergens kunnen drogen, anders vriest hij de volgende dag aan ja ruit vast, dan ben je niet blijquote:Op woensdag 17 februari 2016 00:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik was bij de Praxis, daar hadden ze 1 maat. Bleken van die zomerdingen te zijn die je zomers aan de binnenkant plakt met 2 zuignappen. Afijn, voorlopig helpt het.
[..]
Eigenlijk zou je op zo'n stuk 3 rijbanen moeten hebben, telkens door een vangrail gescheiden: 2 rijstroken rechtdoor aan de linkerkant, 2 rijstroken rechtsaf aan de rechterkant en in het midden van beide wegdelen 1 rijstrook dat een weefvak wordt.
Nee, het is asociaal. Je zou voor de leut eens met 100 over een zak met van die drekzooi heen moeten banjeren op een motorquote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:34 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Zolang het maar niet in mijn kar zit vind ik het best.
Vreemde redenering. De fietser heeft wettelijk gezien recht op vrije doorgang en mag er dus van uit gaan dat hij/zij dat krijgt. Nu wil jij de wereld op zijn kop zetten door te stellen dat de fietser er maar rekening mee moet houden dat de automobilist zich daar wel eens niets van aan kan trekken en deze dus maar voor moet laten gaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:19 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Je mag ook wat gezond verstand bij de fietser verwachten.
ja maar fietsers zijn de wat zwakkere weggebruikers. dus als automobielist moet je daar altijd extra rekening mee houden.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:19 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Je mag ook wat gezond verstand bij de fietser verwachten.
Dat is de hele essentie van defensief rijden. Dat leer je niet zo heel erg bij je gewone B-rijbewijs, maar als je dit niet als tweede natuur ontwikkelt bij A of C(E), dan gaat het zeker niet goed komen.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:00 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Vreemde redenering. De fietser heeft wettelijk gezien recht op vrije doorgang en mag er dus van uit gaan dat hij/zij dat krijgt. Nu wil jij de wereld op zijn kop zetten door te stellen dat de fietser er maar rekening mee moet houden dat de automobilist zich daar wel eens niets van aan kan trekken en deze dus maar voor moet laten gaan.
De fietser verliest zijn recht op doorgang als hij zich niet regulier gedraagt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 08:00 schreef BMWK111RS het volgende:
Vreemde redenering. De fietser heeft wettelijk gezien recht op vrije doorgang en mag er dus van uit gaan dat hij/zij dat krijgt.
En toch ben je de pineut als je hem aanrijdt.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:15 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
De fietser verliest zijn recht op doorgang als hij zich niet regulier gedraagt.
Een fietser die van rechts uit een eenrichtingsweg komt heeft geen voorrang, een fietser die de rotonde rechtsom neemt heeft geen voorrang.
Ik ben benieuwd waar dit staat (serieus). Bij mijn weten is het niet interessant of een weggebruiker zich niet aan de regels houdt, maar is het belangrijk dat jij dat wel doet.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:15 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
De fietser verliest zijn recht op doorgang als hij zich niet regulier gedraagt.
Een fietser die van rechts uit een eenrichtingsweg komt heeft geen voorrang, een fietser die de rotonde rechtsom neemt heeft geen voorrang.
Waar haal je dit nu weer vandaan. Ik heb het over de situatie op de foto waar de zilverkleurige auto rechtsaf slaat en de fietser rechtdoor de weg wil oversteken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:15 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
De fietser verliest zijn recht op doorgang als hij zich niet regulier gedraagt.
Een fietser die van rechts uit een eenrichtingsweg komt heeft geen voorrang, een fietser die de rotonde rechtsom neemt heeft geen voorrang.
Sorry, ik mag niet meer met artikelnummers of jurisprudentie strooien. Je zal me op mijn mooie bruine ogen en schattige gezichtje moeten geloven.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:21 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben benieuwd waar dit staat (serieus).
hahahaha.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:47 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Sorry, ik mag niet meer met artikelnummers of jurisprudentie strooien. Je zal me op mijn mooie bruine ogen en schattige gezichtje moeten geloven.
gaat het hier nou nog steeds overquote:Op woensdag 17 februari 2016 09:29 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Waar haal je dit nu weer vandaan. Ik heb het over de situatie op de foto waar de zilverkleurige auto rechtsaf slaat en de fietser rechtdoor de weg wil oversteken.
Hadden mijn woorden kunnen zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2016 10:43 schreef DrMarten het volgende:
[..]
gaat het hier nou nog steeds over
De tering zeg, open er een apart topic over als het jullie zo enorm bezig houdt, of ga lekker dm'en maar kap hier eens met die discussie.
ik moest lachenquote:Op woensdag 17 februari 2016 11:52 schreef El_Thijs het volgende:
Oh, met de vorst van de afgelopen dagen heb ik er weer eentje:
Mensen die maar een klein stukje van hun autoruit krabben dat nog kleiner is dan een kaboutertestikel.
Maar ondertussen wel een DM met, hoe verrassend, artikelnummers en jurisprudentie mijn kant op sturen. Hoe schattig.quote:Op woensdag 17 februari 2016 09:47 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Sorry, ik mag niet meer met artikelnummers of jurisprudentie strooien. Je zal me op mijn mooie bruine ogen en schattige gezichtje moeten geloven.
Ah, de burka. Zo'n rechthoekje waar ze net doorheen kunnen kijken.quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:52 schreef El_Thijs het volgende:
Oh, met de vorst van de afgelopen dagen heb ik er weer eentje:
Mensen die maar een klein stukje van hun autoruit krabben dat nog kleiner is dan een kaboutertestikel.
Daar vroeg je toch om?quote:Op woensdag 17 februari 2016 12:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel een DM met, hoe verrassend, artikelnummers en jurisprudentie mijn kant op sturen. Hoe schattig.
Waarschijnlij bij een zeilmaker, maar niet goedkoop.quote:
ja wat is dat nou weerquote:Op maandag 15 februari 2016 19:52 schreef Fer het volgende:
[..]
Totdat je in een auto zonder rechter spiegel stapt. Ik heb trouwens nog echt zonder leren rijden in 1999, wanneer zijn ze overgestapt op lessen met rechter spiegel?
Niet dat ik hem echt gebruik in het dagelijkse verkeer.ee
Dit heb ik ook echt vaak al meegemaakt ja! Wat is dat toch? Een spitsstrook angst syndroom?quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:39 schreef BigSmurf het volgende:
Ja, die spitsstrook blijft echt een dingetje. Vooral op de A13, echt ie-der-een blijft daar op strook 2 en 3 rijden met 95. Alleen vrachtwagens en een enkele uitzondering rijdt op de spitsstrook, wat maakt dat je net na de spits soms 10 auto's rechts inhaalt met 105 op de CC.
Ja, waren er maar meer mensen die ze gebruikten op de weg vandaag, nondeju, ben twee keer van de weg gedrukt door iemand die ineens naar links kwam terwijl ik hem inhaalde. Stekeblind die lui.quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:47 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
ja wat is dat nou weer
buitenspiegels heb je sowieso nodig
quote:Op woensdag 17 februari 2016 11:52 schreef El_Thijs het volgende:
Oh, met de vorst van de afgelopen dagen heb ik er weer eentje:
Mensen die maar een klein stukje van hun autoruit krabben dat nog kleiner is dan een kaboutertestikel.
blijkbaar kreeg de bus nooit voorrangquote:Op woensdag 17 februari 2016 18:32 schreef Fer het volgende:
Een bezoek aan Utrecht blijft mij verbazen. Hier een straat, dit is dus een bushalte. Stopt de bus, is het hele straatje geblokkeerd. Stapt er nog een waggelende jostie uit de bus ook, extra langzaam.
[ afbeelding ][/url]
Waarschijnlijk durven ze niet over de doorgetrokken streepquote:Op woensdag 17 februari 2016 16:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit heb ik ook echt vaak al meegemaakt ja! Wat is dat toch? Een spitsstrook angst syndroom?
En als je dan mensen rechts inhaalt omdat ze stoïcijns 95 op de middelste baan blijven rijden ben jij degene die een dikke boete riskeert.... hoe krom wil je het hebben
Ga er eens in de ochtendspits kijken of na een evenement in de jaarbeurs. Dan snap je misschien het nut van zoveell opstelstroken. Het is niet zo dat 7 stroken naar 1 richting gaan, maar naar 4 richting enn.quote:Op woensdag 17 februari 2016 18:32 schreef Fer het volgende:
En wat ze hier dachten? Van twee stroken op de brug naar maar liefst 7 stroken richting de snelweg... Er komen ook echt geen zijwegen nog bij.
[ afbeelding ]
Die matrixborden is inderdaad een ramp. Je hebt vaak het idee dat ze aangezet worden om het drukke verkeer te regelen, maar dat steevast vergeten wordt om ze weer uit te zetten, waardoor je nog lang kan "genieten" van de opgelegde lagere snelheden. En daarbij: twee rijstroken afkruisen vanwege een auto met pech op de vluchtstrook is toch wel wat overdreven.quote:Op woensdag 17 februari 2016 22:09 schreef karr-1 het volgende:
Vanmorgen op de a27, iemand stopt op de vluchtstrook om naast de auto in de berm te gaan pissen of zo. Vervolgens instappen en dan proberen vol gas weer in te voegen binnen 10 meter. Dat ging dus mis waardoor er 100 meter voor mij een botsing ontstond en we drie kwartier in de file stonden.... Zucht....
En het aantal matrixborden boven de a15 en a27 die op random tijden aan en uitgaan blijft een constante ergernis.
En wie verzint het om een driebaanssnelwe aan de linkerkant een strook weg te halen met borden over zoveel meter ritsen etc en dan tegelijkertijd van rechts mensen te laten invoegen. Dat is toch vragen om ellende?
Maar diegene die de botsing had veroorzaakt heeft tenminste wel even goed kunnen pissenquote:Op woensdag 17 februari 2016 22:09 schreef karr-1 het volgende:
Vanmorgen op de a27, iemand stopt op de vluchtstrook om naast de auto in de berm te gaan pissen of zo. Vervolgens instappen en dan proberen vol gas weer in te voegen binnen 10 meter. Dat ging dus mis waardoor er 100 meter voor mij een botsing ontstond en we drie kwartier in de file stonden.... Zucht....
En het aantal matrixborden boven de a15 en a27 die op random tijden aan en uitgaan blijft een constante ergernis.
En wie verzint het om een driebaanssnelwe aan de linkerkant een strook weg te halen met borden over zoveel meter ritsen etc en dan tegelijkertijd van rechts mensen te laten invoegen. Dat is toch vragen om ellende?
ja echt he. en weetje wat ik nog het ergste vind? dat zoige matrixborden plotseling 50 km per uur aangeven. dat is vervelend want daarna volgt er altijd een enorme file. en hoe dat precies komt weet ik echt niet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 07:30 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Die matrixborden is inderdaad een ramp. Je hebt vaak het idee dat ze aangezet worden om het drukke verkeer te regelen, maar dat steevast vergeten wordt om ze weer uit te zetten, waardoor je nog lang kan "genieten" van de opgelegde lagere snelheden. En daarbij: twee rijstroken afkruisen vanwege een auto met pech op de vluchtstrook is toch wel wat overdreven.
Gelukkig dan maar dat ze daar gespecialiseerde mensen voor in dienst hebben he?quote:Op donderdag 18 februari 2016 08:57 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja echt he. en weetje wat ik nog het ergste vind? dat zoige matrixborden plotseling 50 km per uur aangeven. dat is vervelend want daarna volgt er altijd een enorme file. en hoe dat precies komt weet ik echt niet.
ja dat vraag ik mij soms af. ik zou het zelf heel anders geregeld hebben namelijk.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat ze daar gespecialiseerde mensen voor in dienst hebben he?
Slaaprijders, automobelisten... allemaal een pot nat. En dan doen alsof het jouw schuld is en niet die van hen. Bah.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:33 schreef Rauw. het volgende:
Slaaprijder in de Passat die vanmorgen niet opmerkte dat ik achter een inhalende vrachtwagen reed en zichzelf bijna met 40/50km/u verschil achterin mij boorde. (en nog net op tijd uitweek)
Je bent vergeven hoor, het knipperen met je koplampen kwam ietwat agressief over, maar het zou wel een excuses zijn geweest.
Is hier ook zo'n mooi voorbeeld van. In de spits altijd maar 2 à 3 auto's doorgelaten, terwijl het een T-kruispunt is waarbij er maar twee oversteken voor fietsers en voetgangers zijn. Enkel het verkeer uit de binnenstad en de fietsers krijgen regelmatig groen, de rest mag hopen dat er snel een Q-liner komt die de stoplichten op groen zet.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:44 schreef dick_laurent het volgende:
Stoplichten die veel te snel op rood gaan ook al is er haast geen kruisend verkeer. Dat overkomt mij hier echt té vaak.
Hieerrrrrrr: https://www.google.nl/map(...)7i13312!8i6656?hl=en
Vervolgens zijn alle stoplichten zo afgesteld dat als je deze dus op rood hebt gehad, alle volgende stoplichten ook net op rood gaan tegen de tijd dat je komt aangereden en je dus in een grote ellende belandt.
Echter, als je dit stukje weg eventjes lekker aso 70 rijdt ipv 50 dan haal je 'm vaak nét wel waardoor alle volgende stoplichten een soort van groene golf worden.
Stupide, maar waar.
Wat is een Q-liner?quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is hier ook zo'n mooi voorbeeld van. In de spits altijd maar 2 à 3 auto's doorgelaten, terwijl het een T-kruispunt is waarbij er maar twee oversteken voor fietsers en voetgangers zijn. Enkel het verkeer uit de binnenstad en de fietsers krijgen regelmatig groen, de rest mag hopen dat er snel een Q-liner komt die de stoplichten op groen zet.
https://goo.gl/maps/rPTRMRqiZjK2
Een blauwe bus die bovengemiddeld lekkere stoelen heeft en overal groen krijgt.quote:Op donderdag 18 februari 2016 10:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat is een Q-liner?
Sowieso fascinerend punt.... heb het plaatje echt meerdere keren rond gekeken om alle splitsingen/wegen te analyseren. Erg interessant gebouwd daar allemaal.
Gewoon met een lus in de weg. Rijden er een paar auto's langzaam, gaat op het bord erachter 50 knipperen en het bord daarachter 70. (Gezien in de rijrichting) achter = achter de auto.quote:Op donderdag 18 februari 2016 09:22 schreef matthias24 het volgende:
[..]
ja dat vraag ik mij soms af. ik zou het zelf heel anders geregeld hebben namelijk.
Dit dus. Het is vooral bedoeld als filestaartbeveiliging; voorkomen dat iemand op een reeds ontstane file rijdt. Files er mee voorkomen lukt vaak niet, de meeste experimenten met variabele snelheden en dergelijke zijn geen doorslaand succes geworden.quote:Op donderdag 18 februari 2016 13:27 schreef Fer het volgende:
[..]
Gewoon met een lus in de weg. Rijden er een paar auto's langzaam, gaat op het bord erachter 50 knipperen en het bord daarachter 70. (Gezien in de rijrichting) achter = achter de auto.
Het lijkt meer op dat figuren zonder enig inzicht of inschattngsvermogen, toch proberen "door" ter rijden. Terwijk ze duidelijk de capaciteiten niet hebben om dit vloeiend of op een handige manier te doen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 20:05 schreef Baas_bas het volgende:
Ligt het aan mij of zijn mensen asocialer dan een paar jaar geleden?
Ik zie toch steeds vaker mensen echt op een Russische manier inhalen in files. Echt over in/uitvoegstroken en benzinestations. Niet wetende dat ze het daarmee alleen maar erger maken.
Traject A16 Ridderkerk > Dordrecht is wel een genot wat dit betreft. Daar kun je 9 km. langs de file rollen zonder één regel te overtreden . Altijd handig als de Drechttunnel weer eens een storing heeft of zo.quote:Op donderdag 18 februari 2016 20:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Het lijkt meer op dat figuren zonder enig inzicht of inschattngsvermogen, toch proberen "door" ter rijden. Terwijk ze duidelijk de capaciteiten niet hebben om dit vloeiend of op een handige manier te doen.
Ofwel dom lomp en hard.
quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Traject A16 Ridderkerk > Dordrecht is wel een genot wat dit betreft. Daar kun je 9 km. langs de file rollen zonder één regel te overtreden . Altijd handig als de Drechttunnel weer eens een storing heeft of zo.
Ok fair enough, ik had mijn mistlichten overigens niet aan (twijfelde wel even heel eerlijk gezegd want het zicht was op dat moment echt heul slecht)quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:38 schreef Sounddragon het volgende:
Die automobilist compenseerde waarschijnlijk voor al die paniko's die bij het eerste veegje mist het meteen nodig vinden om alles wat er maar aan extra verlichting kan branden in de fik te gooien. Rijdt er net eentje door de straat hier trouwens
uberhaupt niet altijd gewoon je dimlicht aan hebbenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok fair enough, ik had mijn mistlichten overigens niet aan (twijfelde wel even heel eerlijk gezegd want het zicht was op dat moment echt heul slecht)
Maar géén licht bij een zicht van rond de 100m?
Daar in de regio zijn sowieso tig manieren om om ellende heen te rijden. Je kunt vanaf Ridderkerk naar Sliedrecht zonder ook maar een snippertje snelweg aan te raken, en als je weet dat het een zooitje is en je komt vanaf 010 kun je ook nog de pont pakken naar Alblasserdam en dan domweg de dijk uitrijden naar de A2/A27 of door de polder naar de A15. Vanaf de andere kant kun je vanaf Ring zuid ook de boel omzeilen en dan door de toltunnel.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 10:50 schreef JDude het volgende:
[..]
Traject A16 Ridderkerk > Dordrecht is wel een genot wat dit betreft. Daar kun je 9 km. langs de file rollen zonder één regel te overtreden . Altijd handig als de Drechttunnel weer eens een storing heeft of zo.
Is de N915 sneller als de A15 vast staat, dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:38 schreef Sounddragon het volgende:
Je kunt vanaf Ridderkerk naar Sliedrecht zonder ook maar een snippertje snelweg aan te raken
Dat ligt uiteraard aan een aantal factoren, maar ik verkies zelf vaak binnendoor rijden met de bijbehorende drukte boven domweg stilstaan en naar de kont van mijn voorganger staren Als ik vanuit Rotterdam of Capelle kom en ik zie op de app dat het hommeles is bij de tunnel rijd ik naar de N210 en dan hops ik de pont op bij Krimpen aan de Lek of desnoods Bergambacht, en dan kun je daarna zo'n beetje zelf kiezen waar je weer gaat deelnemen aan de polonaise.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:52 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Is de N915 sneller als de A15 vast staat, dan?
En in meer dan de helft van de gevallen zijn het dan figuren met een aanhanger die vijf kilometer verderop een afslag naar links moeten hebben, en daarom alvast 'voorsorteren'. Afschieten die lui.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 11:56 schreef matthias24 het volgende:
ik word de laaste tijd gepest op de weg. steeds iedere keer harder rijden als ik wil inhalen. of soms word ik zelf ingehaald en dan rijd ie voor me en vertraagd zijn snelheid.
en wat ik trouwens ook heel storend vidn is dat veel mensen links blijven rijden en onder de maximumsnelheid blijven rijden.
Niks mis met rechts inhalen toch?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:08 schreef Tunafish het volgende:
en daarom alvast 'voorsorteren'. Afschieten die lui.
Tja, is vaak ook uit ervaring geboren omdat ze de x keer hiervoor netjes vlak van tevoren naar links wilden, maar iedereen daar al reed en ze er niet tussen liet. Ik heb ook een afslag naar links op mijn dagelijkse route waar ik vaak ver van tevoren "onnodig" links ga rijden (en overigens netjes vmax rijd) omdat ik net iets te vaak last kreeg van iemand met asfaltterritoriumdrift met gaatjesdichtrijderitisquote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:08 schreef Tunafish het volgende:
[..]
En in meer dan de helft van de gevallen zijn het dan figuren met een aanhanger die vijf kilometer verderop een afslag naar links moeten hebben, en daarom alvast 'voorsorteren'. Afschieten die lui.
Psies.. het verkeer is net als het leven, een kwestie van geven en nemen. De garp is, dat als na een tijdje blijkt dat er veel mensen niet 'geven', er ook steeds meer mensen gaan 'nemen', en dan kun je vanzelf wel raden welke groep er begint te mauwenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:39 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Tja, is vaak ook uit ervaring geboren omdat ze de x keer hiervoor netjes vlak van tevoren naar links wilden, maar iedereen daar al reed en ze er niet tussen liet. Ik heb ook een afslag naar links op mijn dagelijkse route waar ik vaak ver van tevoren "onnodig" links ga rijden (en overigens netjes vmax rijd) omdat ik net iets te vaak last kreeg van iemand met asfaltterritoriumdrift met gaatjesdichtrijderitis
Diegene die nooit genomen worden?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Psies.. het verkeer is net als het leven, een kwestie van geven en nemen. De garp is, dat als na een tijdje blijkt dat er veel mensen niet 'geven', er ook steeds meer mensen gaan 'nemen', en dan kun je vanzelf wel raden welke groep er begint te mauwen
Hebben ze niet eens een tijdje op de zakjes van de mcdrive het kenteken geschreven ? Toen was het snel afgelopen met die aso's die alles maar in de berm flikkerenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 23:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mijn irritatie, vadsige papzakken die door de mcdrive zijn gereden in hun golf 3 en het afval uit het raam flikkeren
Hmm, dat was toch "geven en genomen worden"?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 16:44 schreef Sounddragon het volgende:
Psies.. het verkeer is net als het leven, een kwestie van geven en nemen.
Met het huidige boetebeleid word je ook nog eens genaaid dus denk dat jouw uitspraak wel aardig klopt.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:40 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hmm, dat was toch "geven en genomen worden"?
Als de uitzonderingsgronden van toepassing zijn, dan wel.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 14:39 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Niks mis met rechts inhalen toch?
Is er een duidelijke Nederlandse benaming voor?quote:
remtest ?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:34 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Is er een duidelijke Nederlandse benaming voor?
Volvo V40 diezel.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:46 schreef Maegrim het volgende:
jij hebt geen auto met een 6bak, mooi gejat
Remtest?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:34 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Is er een duidelijke Nederlandse benaming voor?
Oja, dat is wel een gruwelijke fout.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:36 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
remtest ?
en anders is het nog steeds brake-test
Dat betekent dat een ander nog veel onnodiger te links op de weg zit.quote:
was bij een 3 baans weg.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat betekent dat een ander nog veel onnodiger te links op de weg zit.
Jij reed zinloos in het midden en verwacht dat je achterliggers twee banen opschuiven?quote:Op zondag 21 februari 2016 15:54 schreef tailfox het volgende:
[..]
was bij een 3 baans weg.
Linker was vrij.
Dus onnodig
ik reed niet.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:55 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Jij reed zinloos in het midden en verwacht dat je achterliggers twee banen opschuiven?
Rechts was ook vrij... Dus onnodig links.quote:Op zondag 21 februari 2016 15:54 schreef tailfox het volgende:
[..]
was bij een 3 baans weg.
Linker was vrij.
Dus onnodig
Geen bensine?quote:
onnodig links is altijd vreslijk.quote:Op zondag 21 februari 2016 16:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Rechts was ook vrij... Dus onnodig links.
Nee, "nobe"quote:
Nog nooit gehoord. Zouden ze mogen doen ja.quote:Op zondag 21 februari 2016 11:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hebben ze niet eens een tijdje op de zakjes van de mcdrive het kenteken geschreven ? Toen was het snel afgelopen met die aso's die alles maar in de berm flikkeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |