abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 februari 2016 @ 22:30:13 #126
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159896848
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Als ik rechtsaf wil slaan en ik zie een fietser aankomen, dan wacht ik ook altijd :@ Ook uit zelfbescherming anders ben ik weer de boeman die een fietser aanrijd.
knipper aan, toeteren?
pi_159896894
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:30 schreef Vijzel het volgende:

[..]

knipper aan, toeteren?
Bij het kruispunt waar ik altijd overheen moet als ik wegga, sla ik rechtsaf en dan zit je dus ook met (trage) fietsers die rechtdoor willen (of alsnog rechts afslaan zonder een klauw uit te steken). In het begin zette ik de auto dan zo dicht mogelijk langs de stoep zodat ze erachter moesten blijven :@ Maar dan gingen ze gewoon over de stoep, links om me heen om voor me te gaan staan of ze gaven gewoon een tik tegen de auto :')
Tap tap tap
  zaterdag 13 februari 2016 @ 22:35:16 #128
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159896987
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Bij het kruispunt waar ik altijd overheen moet als ik wegga, sla ik rechtsaf en dan zit je dus ook met (trage) fietsers die rechtdoor willen (of alsnog rechts afslaan zonder een klauw uit te steken). In het begin zette ik de auto dan zo dicht mogelijk langs de stoep zodat ze erachter moesten blijven :@ Maar dan gingen ze gewoon over de stoep, links om me heen om voor me te gaan staan of ze gaven gewoon een tik tegen de auto :')
Ja, zo heb ik het ook geleerd op rijles. Blokkeren.

Maar fietsers denken dat ze recht hebben op ongehinderde doorgang. :')
pi_159897038
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:27 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Jij haalde rechts in? :D

En dan vraag je hier wie de aso is? _O-
Als fietser mag je andere bestuurders rechts inhalen. En als afslaande bestuurder moet je rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg voor laten gaan.

Maar dat wil niet zeggen dat het altijd slim is om als fietser rechts in te halen, zeker niet vlakbij een kruising als een auto al richting aangeeft om rechtsaf te gaan.
pi_159897048
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:35 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Ja, zo heb ik het ook geleerd op rijles. Blokkeren.

Maar fietsers denken dat ze recht hebben op ongehinderde doorgang. :')
Over een doorgetrokken streep mag het dan niet, maar dit punt heeft helemaal geen specifiek aangegeven fietspad langs de weg.
Tap tap tap
pi_159897073
Ik zal het van de week weer eens proberen, kijken wat er gebeurt :') Het is ook bergopwaarts, dus als je op een fietser moet wachten dan rij ik al door oranje, zijn de mensen achter me ook zo blij mee.
Tap tap tap
  zaterdag 13 februari 2016 @ 22:44:35 #132
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_159897241
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:27 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Jij haalde rechts in? :D

En dan vraag je hier wie de aso is? _O-
Onzin, ik fietste gewoon over het fietspad. Er staat daar altijd een rij van minstens 10 auto's, moet ik daar dan maar achter gaan staan?
Ok stelletje hokboeren
  zaterdag 13 februari 2016 @ 22:46:15 #133
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159897293
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:36 schreef Light het volgende:

[..]

Als fietser mag je andere bestuurders rechts inhalen. En als afslaande bestuurder moet je rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg voor laten gaan.

Maar dat wil niet zeggen dat het altijd slim is om als fietser rechts in te halen, zeker niet vlakbij een kruising als een auto al richting aangeeft om rechtsaf te gaan.
Ik zag jaren geleden een (snor)scooter die een vrachtwagen met richtingaanwijzer aan nog even dacht rechts in te halen. :|W Die wist blijkbaar niet van de dode hoek enzo. Vrachtwagenchauffeur heeft heel hard geremd toen hij hem zag - het ging net goed.

Maar ik zou dat dus bij een personenauto ook niet doen. Hoeveel automobilisten kijken er braaf over hun schouder?
  zaterdag 13 februari 2016 @ 22:47:30 #134
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159897330
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:44 schreef padlarf het volgende:

[..]

Onzin, ik fietste gewoon over het fietspad. Er staat daar altijd een rij van minstens 10 auto's, moet ik daar dan maar achter gaan staan?
Als ze allemaal rechtsaf willen, lijkt mij dat handig ja.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 22:55:41 #135
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_159897535
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:47 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Als ze allemaal rechtsaf willen, lijkt mij dat handig ja.
Waarom ligt er dan überhaupt een fietspad?
Ok stelletje hokboeren
pi_159897683
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:55 schreef padlarf het volgende:

[..]

Waarom ligt er dan überhaupt een fietspad?
Er ligt een fietsstrook, geen fietspad.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 23:14:25 #137
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_159897947
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 23:01 schreef Light het volgende:

[..]

Er ligt een fietsstrook, geen fietspad.
Ok. Ik blijf er gewoon "rechts inhalen", maar zal beter opletten en niet verbaasd en geïrriteerd zijn als iemand me niet ziet of expres afsnijdt.
Ok stelletje hokboeren
  FOK!fotograaf zondag 14 februari 2016 @ 02:07:47 #138
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_159901692
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 23:01 schreef Light het volgende:

[..]

Er ligt een fietsstrook, geen fietspad.
Afgaande op de foto is het een fietssuggestiestrook. Oftewel, 0 juridische waarde. Daarop mag je parkeren als je dat zou willen (en dat mag op een fietsstrook niet).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 14 februari 2016 @ 02:14:32 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159901757
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:46 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Ik zag jaren geleden een (snor)scooter die een vrachtwagen met richtingaanwijzer aan nog even dacht rechts in te halen. :|W Die wist blijkbaar niet van de dode hoek enzo. Vrachtwagenchauffeur heeft heel hard geremd toen hij hem zag - het ging net goed.

Maar ik zou dat dus bij een personenauto ook niet doen. Hoeveel automobilisten kijken er braaf over hun schouder?
Ik spiegel zeker 50 meter voor ik ga afslaan al, en ik ga niet zeggen dat ik ALTIJD over mijn schouder kijk, maar als ik niet 100% zeker weet dat ik alles heb gezien wat er te zien valt, kijk ik op zeker. Nog nooit mis gegaan in vele honderdduozenden kilometers, óók met allerlei incourante dingen als vrachtwagens, kranen, trekkers, BE combi's, auto met flinke aanhangers en motorfietsen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159902051
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 23:14 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ok. Ik blijf er gewoon "rechts inhalen", maar zal beter opletten en niet verbaasd en geïrriteerd zijn als iemand me niet ziet of expres afsnijdt.
Als het busje stil stond is het geen rechts inhalen maar voorbij rijden en dat is een belangrijk verschil.
Hoe dan ook had je voorrang moeten krijgen dus voel je niet schuldig. ;)
Maar je hebt wel gelijk dat wachten soms beter is om een ongeluk te voorkomen, geen enkel weldenkend mens riskeert lijf en leden om maar "gelijk" te krijgen.
pi_159903393
Gisteren avond, donker, en ik zag die fietser van links pas laat. Niet té laat want hij kon er nog met gemak voor langs. En schelden en gebaren naar me maken.....
De auto verderop even langs de kant gezet en hem verteld dat ik een fietser lastig zie doordat:
- Hij geen licht voerde
- Hij zwarte kleding droeg
- De fiets zwart is
- Meneer door rood ging
- Die kruising ook nog eens slecht verlicht is
Had meneer de fietsert geen begrip voor....Schelden en dreigen. Lekker, soms heb je spijt van je daden (mss had ik niet moeten remmen)
pi_159904341
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:46 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Ik zag jaren geleden een (snor)scooter die een vrachtwagen met richtingaanwijzer aan nog even dacht rechts in te halen. :|W Die wist blijkbaar niet van de dode hoek enzo. Vrachtwagenchauffeur heeft heel hard geremd toen hij hem zag - het ging net goed.

Maar ik zou dat dus bij een personenauto ook niet doen. Hoeveel automobilisten kijken er braaf over hun schouder?
Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 14 februari 2016 @ 12:16:50 #143
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_159905033
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
Whehe, hebben wij dezelfde instructeur gehad ofzo? Dát heb ik vaak gehoord met lessen _O-
Ik moest ook altijd melden wat ik zag in mijn spiegels of als er iets wijzigde achter me; auto die van rijstrook veranderde of afsloeg, fietsers en bromfietsers, álles. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_159905792
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
Met al die aparte fietspaden, die minstens twee meter naast de weg liggen, soms nog een rij geparkeerde auto's ertussen en scooters die achter je uit een zijstraatje dat fietspad opduiken om vervolgens met 35-40 schuin achter je te rijden, ontkom ik er soms niet aan deze figuren pas te zien als ik over mijn schouder kijk.

Maar ik zie het per situatie. Soms kijk ik niet, soms is het nodig om helemaal naar voor te leunen en te kijken.
.
pi_159906033
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
Dat zal, maar als ik niet zeker ben kijk ik gewoon nog een keer. Dan maar 3 seconden later thuis.
  zondag 14 februari 2016 @ 13:04:19 #146
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159906237
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
Ter controle kijk ik altijd nóg een keer.

En ik herken op een bepaald punt automobilisten die dat niet doen. Die hebben mij op het paralelle fietspad zien rijden, willen rechtsaf en gaan dan op mij staan wachten. Maar tien meter voor de afslag moeten bromfietsers de rijbaan op. Dus dan sta ik achter ze, soort van op mijzelf te wachten. :+
pi_159906682
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 13:04 schreef Vijzel het volgende:

[..]

Ter controle kijk ik altijd nóg een keer.

En ik herken op een bepaald punt automobilisten die dat niet doen. Die hebben mij op het paralelle fietspad zien rijden, willen rechtsaf en gaan dan op mij staan wachten. Maar tien meter voor de afslag moeten bromfietsers de rijbaan op. Dus dan sta ik achter ze, soort van op mijzelf te wachten. :+
Of zoals ik zei, stoep/berm tussen weg en fietspad is wat breder en als je daar dan een beetje rechtsaf gedraaid staat te wachten, is opeens die (brom)fietser weg. De eerste gedachte is, zal wel in een dooie hoek zitten, komt zo tevoorschijn. En blijk diegene opeens achter je de weg op, of achter je linksaf overgestoken is.

Of je ziet die snorfiets op het fietspad en gaat erop wachten, blijkt deze een keer echt maar 25 te rijden. Sta je weer te wachten.

Hier zit trouwens ook zo'n punt waar ze de weg op moeten, dat bord valt verder niet op als automobilist, maar nu ik het weet, ga ik toch iedere keer opletten, of ze hem niet zonder omkijken de weg op knallen.
.
pi_159935684
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:35 schreef Vijzel het volgende:

Maar fietsers denken dat ze recht hebben op ongehinderde doorgang. :')
Precies dat ze zich niet aan de verkeersregels hoeven te houden. Ik ben er klaar mee en laat tegenwoordig automatisch een dashboard camera meelopen als ze ooit worden aangereden om te laten zien hoe aso ze gewoon blijven met hun koptelefoons op hun harses en mobieltje in de hand wanneer ze aan het verkeer deelnemen. 9 van 10 keer zijn het scholieren/studenten.

Aparte wetgeving voor dat tuig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2016 14:26:08 ]
pi_159936111
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:36 schreef Light het volgende:
Als fietser mag je andere bestuurders rechts inhalen.
Maar niet vlak voor een voetgangersoversteekplaats!!!
Dat is onlangs uit de wet mulder gehaald omdat de officier van justitie deze asociale overtredingen wil opslaan in je strafblad. Ja inderdaad deze valt onder het wetboek van strafrecht.
pi_159936153
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je over je schouder moet kijken ben je al te laat. Ik sla mezelf zowat voor m'n kop als ik ergens niet op heb gelet en mij daar bewust van word. Gelukkig overkomt mij dat zelden.
maar over je schouder kijken moet wel hoor. anders zou je iets over het hoofd kunnen zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')