abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159793168
Vicepremier Asscher had het even helemaal gehad met het gescheld op internet. "Ik ben een enorme fan van de sociale media", zegt hij naar aanleiding van zijn opmerkelijke Facebook-post van vanmorgen. "Maar ik merkte aan mezelf dat ik eigenlijk geen zin meer had om met mensen in contact te treden."

Asscher besloot om eens te laten zien wat voor "bagger en haat en scheldpartijen" hij af en toe over zich heen krijgt. Hij plaatste een uitgebreide reactie op mensen die hem op Facebook en Twitter aanspreken op zijn Joodse achtergrond. Daarin complimenteerde hij hen zogenaamd met hun humor en historisch inzicht en liet hij zien wat zij hadden geschreven. Hij kreeg daar heel veel positieve reacties op.
Lage, racistische scheldpartijen

Asscher zegt dat veel mensen net als hij soms "lage, racistische, gemene scheldpartijen" over zich heen krijgen. En dat heeft volgens hem niet meer te maken met het uiten van meningsverschillen. "Dat is gewoon onfatsoenlijk. Dat kunnen we missen als kiespijn."

De PvdA-minister zegt dat hij niet de illusie heeft dat de "anonieme lafbekjes" op internet zich nu anders gaan gedragen, maar hoopt dat hij de mensen die op normale wijze met hem van gedachten willen wisselen een hart onder de riem heeft kunnen steken.

"Ik blijf op Facebook en Twitter", zegt Asscher. "Want ik houd er juist van dat we in deze tijd benaderbaar zijn en dat ik op kritische meningen kan reageren."

http://nos.nl/artikel/208(...)met-reageerders.html

quote:
Respectloze hond.

Beste reageerders,

Ik merk dat ik dankzij jullie te vaak niet meer reageer als mensen me via social media benaderen. Daarom nu een antwoord- ik weet dat jullie op zoek zijn naar dialoog - daarna richt ik me weer volledig op diegenen die het echte gesprek zoeken.

In de eerste plaats wil ik al diegenen die erin geslaagd zijn een grapje te maken over mijn achternaam complimenteren. Niet alleen vind ik ASS cher heel knap gevonden, het is ook nog internationaal. Seth leeft in jullie voort. Nog spitsvondiger vond ik aSScher, omdat daarin ook een subtiele verwijzing naar de beruchte Duitse SS schuilgaat. Altijd even lachen.

Nu we het toch over de Oorlog hebben: onder jullie bevinden zich velen met een groot geschiedkundig inzicht. Zo zijn jullie erachter gekomen dat de Abraham Asscher die één van de voorzitters van de Joodsche Raad was, familie van mij is. Chapeau. Voor de muggenzifters onder ons: hij was mijn overgrootvader. Mijn grootvader en naamgenoot Lodewijk Asscher was diamantair en hield van schaken, fietsen en klassieke muziek. In die zin is de verzuchting "Jammer dat de opa van Asscher de opa van Plasterk niet heeft ingedeeld voor het transport!" moeilijk te rijmen met de geschiedenis. Ik bespreek het met ome Roon.

Ik begrijp dat jullie na het ontdekken van dit delicate aspect van mijn familiegeschiedenis een verklaring hebben voor mijn politieke opvattingen. Misschien dat @tonysoprano272 het nog het dichterlijkst heeft verwoord: "Asscher kruipt liever in een moslim hol dan achter eigen volk te staan! Net zijn opa, die werkte ook graag met de bezetter mee." Voor degenen die de boodschap niet in één keer hebben begrepen, voegt Tony ook nog "De viezerik" toe.

Ook mijn standpunt over zwarte Piet ( tijd voor verandering ) weten jullie te koppelen aan de familiegeschiedenis. "Asscher is precies zijn opa! Heulen met de vijand! Fuck you Asscher! Respectloze hond!", aldus wederom @tonysoprano272. Laat ik voorop stellen dat ik ook niet houd van respectloze honden. Honden moeten respect tonen.

Intussen adviseert Rico Schuurman me "rot toch op man asscher met die kut kop van je. Haal die echte pieten maar uit het land kijk wat zij niet hoeven te betalen en wat ze allemaal krijgen ik stem pvv. ik was ooit trotse nederlander nu niet meer". Velen van jullie zijn begaan met onze cultuur en beschaving. Dat geeft een goed gevoel. Eddy vindt het erg dat onze cultuur het onderspit moet delven om wat migranten met lange tenen ter wille te zijn. Anderen vragen zich af van welk ras Piet eigenlijk is?

Mijn joodse achternaam is voor velen van jullie een plausibele verklaring voor mijn gedrag en opstelling. Zo geef ik tegelijk te veel en te weinig om moslims. Neem Holladiejan: "Zionistenhond @LodewijkA laat verstek gaan bij VN. Gaat over racisme i.p.v. antisemitisme daar heeft hij niets mee." Farid is tot de conclusie gekomen dat ik als jood de mond vol heb van moslims, maar dat ik me vreemd genoeg muisstil hou over zionisme. Flip heeft blootgelegd dat je mij nooit over racisme hoort, want racisme bestaat alleen onder moslims, nooit onder joden. Volgens Peter Breedveld cs ben ik zelfs de gevaarlijkste racist van Nederland.

Uit alles spreekt jullie zorg over de toenemende verruwing. Neem Brabantia: "Wilders heeft allang afstand genomen van geweld. Verder zijn Jij en je klote partij de oorzaak van dit geweld. Niet Wilders."

Mathijs Koenraadt combineert scherpzinnig alle bovenstaande feiten: "@LodewijkA is joods en viert helemaal geen Sinterklaas thuis. Hij wil zwarte piet afschaffen omdat hij volkscultuur veracht."

Boem. Ik geef onmiddellijk toe dat ik thuis de schijn ophoud; ik vier wel Sinterklaas met mijn kinderen, maar ik geloof er zelf niet echt in.

Lieve jongens, ik stop - hoewel ik velen van jullie nog steeds niet beantwoord heb. Het gewone werk roept. Mag ik jullie voorzichtig aanraden voor de volgende keer dat je zo'n reactie plaatst de tweet of post eerst even aan je moeder te laten zien? Of aan je dochter, for that matter? Als zij het ook een goed idee vindt, vooral plaatsen. Blijf er niet mee rondlopen.

Groeten,

Lodewijk (achternaam bij jullie bekend)

PS: Ik ben niet ingegaan op doodsbedreigingen, daarvan doe ik altijd aangifte.
PS2: Natuurlijk zijn er heel veel mensen die hun ongenoegen over mij, de politiek of het beleid op een gewone manier kenbaar maken. Waar en wanneer het werk het toelaat, zal ik daar proberen serieus op in te gaan.
Hier Asschers' hele reactie
-------------------------------------------------------
Tja.... hij heeft natuurlijk gelijk, maar het haalt waarschijnlijk niets uit. Ik denk dat het verstandiger was geweest als ie dat soort figuren gewoon negeert.
pi_159793386
Goh, hij wordt wakker.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:25:35 #3
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_159793441
Dat zijn toch reaguurders?
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:26:52 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159793481
LOL hij heeft iig de voldoening van eens iets terug te zeggen. _O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_159793516
Niks mis met het op een podium trekken van de PVV-aanhang. Laat ze maar eens losgaan ten overstaan van heel Nederland. Ziet iedereen met wat voor soort we ook alweer te maken hebben.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:29:15 #6
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_159793548
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:28 schreef Jigzoz het volgende:
Niks mis met het op een podium trekken van de PVV-aanhang. Laat ze maar eens losgaan ten overstaan van heel Nederland. Ziet iedereen met wat voor soort we ook alweer te maken hebben.
Dat dus! ^O^
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_159793559
Asscher. :')
International
pi_159793580
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:25 schreef goed_volk het volgende:
Dat zijn toch reaguurders?
Op Geenstijl wel ja, maar daar gaat het niet om.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:31:05 #9
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_159793601
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Natuurlijk wel; het is het type verzuurde internetgebruiker, veelal met een uitkering.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_159793617
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dikke kans dat het om exact dezelfde groep gaat.
pi_159793748
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:31 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Natuurlijk wel; het is het type verzuurde internetgebruiker, veelal met een uitkering.
Die moet je helemaal die aandacht niet geven joh. Als politicus moet je daar boven staan. Van bedreigingen moet je aangifte doen, maar scheldpartijen of grove beledigingen zou ik persoonlijk lekker negeren.
pi_159794142
Ik begrijp weer eens iets niet ;(

Ben ik, als links wegkijkend gutmensch, nou wel of niet de moslimknuffelaar en dus een Jodenhater :?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_159794240
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:52 schreef Kijkertje het volgende:

Ben ik, als links wegkijkend gutmensch, nou wel of niet de moslimknuffelaar en dus een Jodenhater :?
Voor de moslims ben je een zionist, voor pvv-stemmers een moslimknuffelaar. Daar komt het een beetje op neer
pi_159794408
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:55 schreef HPLC het volgende:

[..]

Voor de moslims ben je een zionist, voor pvv-stemmers een moslimknuffelaar. Daar komt het een beetje op neer
Ah ik begrijp het al. Asscher is een moslimknuffelende Jood vol met zelfhaat :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_159794456
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 23:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ah ik begrijp het al. Asscher is een moslimknuffelende Jood vol met zelfhaat :Y
Daar komt het op neer ja :7
pi_159797232
In het filmpje van de NOS heeft het over anonieme mensen die vanaf hun zolderkamer reageren, zou hij op FOK! doelen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159797291
Een eeuw voor de ouders van deze reageerders al de eerste uitkeringen trokken, componeerde de familie van Asscher al mooie stukken cultuur voor de pingeldoos.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die moet je helemaal die aandacht niet geven joh. Als politicus moet je daar boven staan. Van bedreigingen moet je aangifte doen, maar scheldpartijen of grove beledigingen zou ik persoonlijk lekker negeren.
Dat zeggen de ouders tegenwoordig toch ook tegen hun kinderen? Tot er zo'n dikke als Trump bovenop je gaat zitten.
pi_159797947
Hij is een beetje gefrustreerd. De ideale schoonzoon (meer kwaliteiten heeft hij niet) is boos dat Spekman weer voor Samsom gekozen heeft.
pi_159797985
Wat een pisvlek is het ook hè. Komt hij met allemaal voorbeelden met Nederlandse namen en profielen. Ik vermoed dat er heel wat Nederlandse joden zijn die nu denken "Oh, hebben we al niet een jaartje of 30 een groter probleempje met een andere bevolkingsgroep?"
  woensdag 10 februari 2016 @ 04:20:06 #20
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_159798013
Minister usher :')
graag op anoniem
pi_159798019
Waarom zit ie dan op Twitter of Facebook, je weer toch al vooraf dat het bagger is?
pi_159798041
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 04:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat een pisvlek is het ook hè.
Werd jij ook nog genoemd?
pi_159798129
Wat een huilebalk. Advies: stap uit de politiek en verlaat Nederland voorgoed.
pi_159798132
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 06:04 schreef Elzies het volgende:
Wat een huilebalk. Advies: stap uit de politiek en verlaat Nederland voorgoed.
Dat is niet aardig., heeft je moeder deze post gelezen?
pi_159798137
quote:
11s.gif Op woensdag 10 februari 2016 06:06 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is niet aardig., heeft je moeder deze post gelezen?
Helaas is ze een aantal jaren geleden overleden. Maar ze zou geen fan van Asscher zijn geweest.
pi_159798141
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 06:08 schreef Elzies het volgende:

[..]

Helaas is ze een aantal jaren geleden overleden. Maar ze zou geen fan van Asscher zijn geweest.
Was ze wel politiek bewust?
pi_159798149
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 04:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat een pisvlek is het ook hè. Komt hij met allemaal voorbeelden met Nederlandse namen en profielen. Ik vermoed dat er heel wat Nederlandse joden zijn die nu denken "Oh, hebben we al niet een jaartje of 30 een groter probleempje met een andere bevolkingsgroep?"
quote:
Farid is tot de conclusie gekomen dat ik als jood de mond vol heb van moslims, maar dat ik me vreemd genoeg muisstil hou over zionisme. Flip heeft blootgelegd dat je mij nooit over racisme hoort, want racisme bestaat alleen onder moslims, nooit onder joden. Volgens Peter Breedveld cs ben ik zelfs de gevaarlijkste racist van Nederland.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2016 06:16:32 ]
  woensdag 10 februari 2016 @ 08:39:13 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159798638
Slap dat die zich zo uit de tent laat lokken.
Graag op anoniem
pi_159798824
Niks mis mee. Alsof het normaal is dat je een volksvertegenwoordiger maar de hele dag op social media uit mag schelden zonder dat hij daarop mag reageren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_159798851
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 08:39 schreef Twiitch het volgende:
Slap dat die zich zo uit de tent laat lokken.
Ik vind het een zeer strakke actie... laat weer eens zien wat voor een gezwel dat PVV-denken in Nederland geworden is. Agressief volk dat zich zegt 'in te zetten' voor onze cultuur maar qua beschavingsniveau niet veel onderdoet voor de eerste de beste haatimam.

Steundepvv op facebook, ook zo'n prachtvoorbeeld van de nobele PVV-strijder. En dat soort types representeert de 'ware Nederlander' :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_159798895
quote:
11s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:52 schreef Kijkertje het volgende:

Je bent schizofreen vergeten, want hoe kun je als moslimknuffelaar ook van de Joden houden?
Het tijdperk van de maakbare samenleving (thee drinken, de boel bij elkaar houden), die overigens nooit heeft bestaan ,is zeker na het opstappen van Job Cohen definitief voorbij.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_159827605
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik vind het een zeer strakke actie... laat weer eens zien wat voor een gezwel dat PVV-denken in Nederland geworden is. Agressief volk dat zich zegt 'in te zetten' voor onze cultuur maar qua beschavingsniveau niet veel onderdoet voor de eerste de beste haatimam.

Steundepvv op facebook, ook zo'n prachtvoorbeeld van de nobele PVV-strijder. En dat soort types representeert de 'ware Nederlander' :')
PVV w/ . Onze laatste hoop. Je bent weer aan het generaliseren en haatzaaien. Gelukkig is de PVV een fatsoenlijk partij die ook wegkijkers als jij een plaatsje in onze samenleving gunnen ondanks dat jouw gedachtegoed al onvoorstelbaar veel schade heeft aangericht.
pi_159828752
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 05:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

PVV w/ . Onze laatste hoop. Je bent weer aan het generaliseren en haatzaaien. Gelukkig is de PVV een fatsoenlijk partij die ook wegkijkers als jij een plaatsje in onze samenleving gunnen ondanks dat jouw gedachtegoed al onvoorstelbaar veel schade heeft aangericht.
Ik gun pvv'ers ook een plaatsje in onze samenleving, maar die partij van ze zal nooit z'n regeringsverantwoordelijkheid nemen zolang de blonde mohammed aan het roer staat.

Dat wordt dus weer gedoogsteun, op z'n best.
pi_159830495
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 05:42 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Werkelijk? Als ik de ware gelovigen zo zie posten op sites als steundepvv vraag ik me af welk plekje dat zal zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_159831970
De onhandigheid spat er vanaf, wat een stijve hark is die man zeg. :')
Is vast hard geschrokken van de wereld buiten de 4 meter dikke muren van de ivoren toren..

Dat krijg je dus als je zo laakt te investeren in educatie en liever investeert in oplichters zoals banken e.d.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_159831987
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 11:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Werkelijk? Als ik de ware gelovigen zo zie posten op sites als steundepvv vraag ik me af welk plekje dat zal zijn.
Afrika, stuur maar een kaartje.
-
pi_159831999
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:03 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Afrika, stuur maar een kaartje.
Daar heb ik niks te zoeken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_159832006
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar heb ik niks te zoeken.
Gedraag je dan ook niet afrikaans maar nederlands is het advies.
-
pi_159832024
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:04 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Gedraag je dan ook niet afrikaans maar nederlands is het advies.
Afrikaans... Hoe gedraagt een niet-PVV'er zich Afrikaans?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_159832049
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Afrikaans... Hoe gedraagt een niet-PVV'er zich Afrikaans?
Door pvda te stemmen bijv. Of "WELKOM" te roepen in een wijk waar een gelukzoekerscentrum komt.
-
pi_159832056
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:05 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Door pvda te stemmen bijv.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_159832113
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:05 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Door pvda te stemmen bijv. Of "WELKOM" te roepen in een wijk waar een gelukzoekerscentrum komt.
Democratisch gehalte van de PVV'er... Schik je je niet naar onze wensen, moet je weg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_159832320
Ah, Etto met zijn PVV obsessie is er weer. :')
pi_159832365
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Democratisch gehalte van de PVV'er... Schik je je niet naar onze wensen, moet je weg.
Pvv is reactief, de rest kijkt graag weg. Als jij je aangesproken voelt bij de woede van het volk dan heeft dat mischien een reden.
-
pi_159832501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:16 schreef Peachbird het volgende:

[..]

Pvv is reactief, de rest kijkt graag weg. Als jij je aangesproken voelt bij de woede van het volk dan heeft dat mischien een reden.
Men hoeft thans niet veel meer te doen of te denken of te schrijven om 'de woede van het volk' te stimuleren. Dat die woede zich richt op vluchtelingen i.p.v. de politiek die al sinds 2006 zaken als sociale zekerheid aan het uithollen is toont enkel aan hoe eendimensionaal en ahistorisch het gros van PVV stemmend Nederland werkelijk is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_159832520
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ah, Etto met zijn PVV obsessie is er weer. :')
De één heeft een PVV-obsessie, de ander een vluchtelingen-policor-gutmenschen-cultureelmarxistischcomplot-obsessie, niet??
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_159832521
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Men hoeft thans niet veel meer te doen of te denken of te schrijven om 'de woede van het volk' te stimuleren. Dat die woede zich richt op vluchtelingen i.p.v. de politiek die al sinds 2006 zaken als sociale zekerheid aan het uithollen is toont enkel aan hoe eendimensionaal en ahistorisch het gros van PVV stemmend Nederland werkelijk is.
De woede moet zich op beiden richten, van beiden moeten we af.
-
pi_159832720
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 12:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De één heeft een PVV-obsessie, de ander een vluchtelingen-policor-gutmenschen-cultureelmarxistischcomplot-obsessie, niet??
Die zijn er ook ja, maar ik voel me niet aangesproken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')