abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159861067
Bericht van KOM aangaande verpanding:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt dus vervolgd.
We zullen zien wat de extra kosten zijn maar feitelijk zouden de kosten voor de oude projecten voor KOM moeten zijn daar er nooit over extra kosten gesproken is bij het aangaan van de verbintenis..
pi_159861402
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt dus vervolgd.
We zullen zien wat de extra kosten zijn maar feitelijk zouden de kosten voor de oude projecten voor KOM moeten zijn daar er nooit over extra kosten gesproken is bij het aangaan van de verbintenis..
Ik kan me niet herinneren dat KOM mij vooraf ooit geïnformeerd heeft over hoe ze nu de verpandingen regelen. Ik mag er als consument vanuit gaan dat als een bedrijf mij iets verkoopt, ze hun zaakjes op orde hebben. Als KOM mij achteraf vertelt dat ze hun zaakjes niet op orde hadden en ze vragen mij extra geld om het alsnog naar behoren te regelen dan geeft dat mij niet veel vertrouwen in KOM. Ik ben benieuwd naar het plan.
Maar ik vermoed dat KOM dit niet gaat overleven en dat de leningenportefeuille straks door een andere partij beheerd gaat worden.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 15:43:20 #143
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_159861736
quote:

SPOILER
Wordt dus vervolgd.
Uitvoerige reactie die zelfs ik kan begrijpen.
Of ik het er mee eens ben is een tweede.
Het lijkt erop, dat ze nu pas gaan inzien dat er voor crowdfunding toch wel wat meer komt kijken dan een website in de lucht houden. Het is een wat naïeve gedachte dat je daarmee voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten.
Achteraf een rekening krijgen voor verpanding bij projecten waarin al is geïnvesteerd, nee, dat zal niet gaan. Mogelijk vanaf het eerstvolgende project. Dan ga je dus een verzekeringspremie betalen. Dat schept wel weer extra verwachtingen.
Ik vind het overigens wel vreemd, dat hoofdelijke aansprakelijkheid nu opeens wel weer veel meer voor blijkt te stellen dan alleen "commitment" van de aanbieder van het project.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 15:46:07 #144
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_159861818
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:30 schreef Benger het volgende:
Ik ben benieuwd naar het plan.
Maar ik vermoed dat KOM dit niet gaat overleven en dat de leningenportefeuille straks door een andere partij beheerd gaat worden.
Ja, ik ben ook wel benieuwd!
Waarom denk je dat de leningenportefeuille naar een andere partij gaan? Als het dan werkelijk nodig zou zijn, laat het dan aub iets als AGD of IVM worden. Maar die zullen er geen zin in hebben en het ook niet kunnen betalen. Zit je plotseling toch alsnog bij GVE..... :'(
pi_159861849
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 13:34 schreef Graankorrel het volgende:
Hoi Hilda, leuk dat je je hier weer eens meldt. Ik ben nog wel benieuwd hoe het afgelopen is met jouw onderstaande verhaal: heb je die financiëring toen nog aangevraagd, en zo ja, bij welk platform dan? Ben benieuwd naar je nieuwe project!

[..]

Ah leuk dat je het vraagt! De bedrijfsbus is er gekomen, maar ik heb gekozen voor een Lease bus en kon een mooie deal krijgen bij Peugot op een nieuwe Peugot Boxer. Daar rijdt ik sinds vorig jaar juli al in rond en was dus niet nodig om te financieren doormiddel van een crowdfunding. Totdat de bus er was huurde ik een bakwagen, maar dit ging ook nogal in de papieren lopen. Ben bijna elk weekend wel weg naar festivals tussen Mei en September, dus was huren eigenlijk ook al niet meer te doen.

Nu is het eerste festival aankomend weekend al, met genoeg op stapel tot Mei ook al, dus ben super blij met de eigen bus en kan me zo goed zelfstandig redden. En voor grotere meerdaagse festivals mag ik de kar van mijn schoonvader nog lenen. Ben heel goed geworden in inladen ;). Dus nu even een extra impuls voor de voorraad en nieuwe ideeën die op stapel staan. Waaronder de herenkleding afsplitsen van Looks Like Vintage, en beide sites ook in het Engels vertalen voor groter afzet gebied. Want ik ben sinds begin dit jaar ook fulltime met de zaak bezig gegaan en m'n werk bij de supermarkt opgezegd. Beste beslissing ooit ;).
pi_159861930
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:46 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja, ik ben ook wel benieuwd!
Waarom denk je dat de leningenportefeuille naar een andere partij gaan? Als het dan werkelijk nodig zou zijn, laat het dan aub iets als AGD of IVM worden. Maar die zullen er geen zin in hebben en het ook niet kunnen betalen. Zit je plotseling toch alsnog bij GVE..... :'(
Ik krijg gewoon een slecht gevoel als ik dat bericht lees. Het is een poging om eigen falen op hun klanten af te wentelen. Daarbij hoef je geen jurist te zijn om je te realiseren dat ze dat niet gaat lukken. En dat alleen de poging al reputatieschade oplevert. Dat klinkt alsof ze wanhopig zijn.
Ik vermoed dat FundingCircle wel eens een kandidaat zou kunnen zijn. Die hebben eerder al Zencap ingelijfd en willen groeien, maar het lukt hen hier onvoldoende om investeerders naar hun site te lokken. Nadeel is dat FundingCircle in projecten geen zekerheden biedt en dus van deze materie mogelijk ook weinig kaas heeft gegeten.
pi_159862079
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 13:32 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Leuk voor je dat dat allemaal goed gelopen is. Wat is je bedrijfs naam en wat was het projectnummer in 2013?
Ga je nu voor een ander doel of het zelfde doel lenen. Is je leen periode weer kort?
Bedrijfsnaam is Looks Like Vintage, doel in 2013 was start van Looks Like Vintage. Nu is het doel impuls in nieuwe voorraad, en de herenkleding afsplitsen in een nieuwe webshop, en beide shops ook in het Engels overzetten. Project eerste keer was nummer 4763, was een bedrag van ¤5000,-, ga nu voor 15.000 met looptijd van 36 maand!
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:03:27 #148
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_159862121
quote:

SPOILER
Wordt dus vervolgd.
Is het naief gedacht om de mening van de curator juridisch te laten toetsen in deze? Ik zit niet in het project maar het lijkt een beetje op afschuifpolitiek. "De curator zegt dat we geen rechten hebben, dus jammer maar helaas...".
pi_159862174
De top 10 van week 6:
pi_159862222
AGD op Facebook: "KoM, laten we de verpandingsaktes van deze week eens ter registratie aanbieden en van het weekend gaan genieten."

Met een foto van een enveloppe richting de Belastingdienst.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:12:09 #151
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_159862301
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:08 schreef crowdfunder1991 het volgende:
AGD op Facebook: "KoM, laten we de verpandingsaktes van deze week eens ter registratie aanbieden en van het weekend gaan genieten."

^O^
pi_159862367
Oh, de M van Kom is nu geen hoofdletter meer. Zal vast een foutje zijn geweest haha
pi_159862568
Touche
pi_159862610
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:08 schreef crowdfunder1991 het volgende:

Bij AGD hebben ze het goed voor elkaar, die kunnen met een gerust gevoel van het weekend gaan genieten.
Weet iemand hier of en zo ja hoe dit bij GvE geregeld is.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 16:26:47 #155
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_159862625
De updates rondom de glasvezellegger blijven ook wekelijks komen, netjes!
pi_159862662
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:26 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Bij AGD hebben ze het goed voor elkaar, die kunnen met een gerust gevoel van het weekend gaan genieten.
Weet iemand hier of en zo ja hoe dit bij GvE geregeld is.
Ik zie bij GvE zelden tot nooit verpanding langskomen. Volgens mij is er meestal alleen sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid
pi_159863532
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:28 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik zie bij GvE zelden tot nooit verpanding langskomen. Volgens mij is er meestal alleen sprake van hoofdelijke aansprakelijkheid
Nee, volgens mij werken ze bij GvE niet met verpanding.
pi_159863790
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:01 schreef Hilda_87 het volgende:

[..]

Bedrijfsnaam is Looks Like Vintage, doel in 2013 was start van Looks Like Vintage. Nu is het doel impuls in nieuwe voorraad, en de herenkleding afsplitsen in een nieuwe webshop, en beide shops ook in het Engels overzetten. Project eerste keer was nummer 4763, was een bedrag van ¤5000,-, ga nu voor 15.000 met looptijd van 36 maand!
Succes er mee. Wie weet doe ik wel mee.
Welk platform kies je voor je nieuwe aanvraag?

PS. Als ik op de homepage op Heren overhemden klik, kom ik op een pagina met een foutmelding.
https://lookslikevintage.nl/Herenkleding/overhemden
pi_159863909
Net trouwens nog even gekeken, maar KoM heeft niet meer gereageerd op mijn reactie naar aanleiding van hun wollige, nietszeggende antwoord op vragen over de uitholling van zekerheden. Erg jammer. Zo gauw je dus hun verhaal enigszins lek schiet, geven ze niet meer thuis. Nog een reden om bij die toko weg te blijven.
Schip ahoy!
pi_159863910
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:01 schreef Hilda_87 het volgende:

[..]

Hallo Hilda,
Als je hier laat weten wanneer je project online gaat dan kunnen we er rekening mee houden. Wij houden ervan als kleine bedrijven eerst hun eerste lening af betalen voordat ze een nieuwe aangaan om iets extra's te proberen. Daarnaast is het natuurlijk leuk om investeerders te krijgen met een " gezicht". Als je het een dag van te voren hier meldt dan gaat het vast goed komen.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 17:36:55 #161
132191 -jos-
Money=Power
pi_159864233
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hallo Hilda,
Als je hier laat weten wanneer je project online gaat dan kunnen we er rekening mee houden. Wij houden ervan als kleine bedrijven eerst hun eerste lening af betalen voordat ze een nieuwe aangaan om iets extra's te proberen. Daarnaast is het natuurlijk leuk om investeerders te krijgen met een " gezicht". Als je het een dag van te voren hier meldt dan gaat het vast goed komen.
Hij staat er al op:

Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13447
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Marquito, bedankt voor het sponsoren van deze maand

Naam: Looks Like Vintage
Leendoel: Voorfinanciering voorraden
Bedrag: 15.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 36 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating: 0,04
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_159864294
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:36 schreef -jos- het volgende:

[..]

Hij staat er al op:

Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=13447
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Marquito, bedankt voor het sponsoren van deze maand

Naam: Looks Like Vintage
Leendoel: Voorfinanciering voorraden
Bedrag: 15.000 euro
Rente: 7,5%
Looptijd: 36 maanden
Classificatie: 4
Graydon rating: 0,04
Ik heb hem meegenomen, dus goed dat je het hier gemeld hebt.

[ Bericht 31% gewijzigd door NaRegenDeZon op 12-02-2016 17:46:22 ]
  vrijdag 12 februari 2016 @ 17:40:20 #163
132191 -jos-
Money=Power
pi_159864297
Ik doe mee, omdat ze zicht hier heeft gemeld en het eerste project ook al goed gegaan is.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_159864693
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:40 schreef -jos- het volgende:
Ik doe mee, omdat ze zicht hier heeft gemeld en het eerste project ook al goed gegaan is.
:Y

Hier ook, had weer genoeg terug gehad aan maandtermijnen om te herinvesteren. Dan is dit een leuk projectje om erbij te pakken ^O^ heel veel succes toegewenst Hilda
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_159864793
Eigenlijk gestopt met investeren maar wilde deze toch meenemen. Toen ik mn mail wilde bevestigen zat ie helaas ineens vol.
pi_159864806
Ik was ook nog net op tijd om mn steentje bij te dragen aan Hilda;)
pi_159864913
In hoeveel minuten was deze vol?
pi_159865199
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 17:40 schreef -jos- het volgende:
Ik doe ook mee. Eerste lening netjes afgerond begrijp ik, actief gecommuniceerd aan investeerders, klein bedrag, enthousiast en kostenbewust: klaar voor een volgende stap. Keep up the good work!
pi_159865466
Je zit even te eten en vol is het project in ieder geval succes met Looks Like Vintage
  vrijdag 12 februari 2016 @ 19:00:50 #171
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159866043
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 16:26 schreef Coelho het volgende:
De updates rondom de glasvezellegger blijven ook wekelijks komen, netjes!
Niet alleen worden we goed op de hoogte gehouden, ook nog inhoudelijk en echt open.
Zelfs via de chat.
Je zou bijna hopen dat er meer defaults bij AGD komen. Ik leer er heel veel van.
De kennis die ik nu al heb over dit onderwerp is meer dan wat ik in euro's heb verloren.
Tot nooit .......
pi_159866242
quote:
ik sla deze over. Ik heb niets met dit type bedrijven en de ratings zijn ook niet best.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 12 februari 2016 @ 19:09:36 #173
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_159866243
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 19:00 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Niet alleen worden we goed op de hoogte gehouden, ook nog inhoudelijk en echt open.
Zelfs via de chat.
Je zou bijna hopen dat er meer defaults bij AGD komen. Ik leer er heel veel van.
De kennis die ik nu al heb over dit onderwerp is meer dan wat ik in euro's heb verloren.
Heb je zo wat algemene informatie paraat die je over dit onderwerp met ons kunt delen?
pi_159866517
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 15:30 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik kan me niet herinneren dat KOM mij vooraf ooit geïnformeerd heeft over hoe ze nu de verpandingen regelen. Ik mag er als consument vanuit gaan dat als een bedrijf mij iets verkoopt, ze hun zaakjes op orde hebben. Als KOM mij achteraf vertelt dat ze hun zaakjes niet op orde hadden en ze vragen mij extra geld om het alsnog naar behoren te regelen dan geeft dat mij niet veel vertrouwen in KOM. Ik ben benieuwd naar het plan.
Een beetje overtrokken reactie. Laten we eerst maar even afwachten wat de uitkomst gaat worden. Dan is het vroeg genoeg om te reageren en conclusies te trekken.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 19:25:51 #175
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_159866700
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 19:09 schreef Coelho het volgende:

[..]

Heb je zo wat algemene informatie paraat die je over dit onderwerp met ons kunt delen?
Ik ga niet inhoudelijk op het project in. Het loopt nog. Als het project is afgerond (goed of slecht) kunnen we Harm altijd vragen om wat meer publiek te maken hoe het is verlopen.

Wat ik wel geleerd heb is dat ik de verpanding alleen maar belangrijker vind worden.
Ik vind het niet erg om risico te nemen. Ik vind het niet erg om geld te verliezen. Ik vind het alleen heel erg als ik geld verlies omdat mensen hun werk niet serieus nemen. En laat ik het zo zeggen, als het bij AGD mis gaat neem ik ze helemaal niks kwalijk. Dan bedank ik ze voor de inzet.

Dat is ook de rede dat ik zo teleurgesteld ben in KoM. Er zijn projecten die ik inhoudelijk niet zo sterk vond maar waar ik wel in ben gestapt omdat de geboden zekerheden zo goed waren.

SPOILER

[ Bericht 8% gewijzigd door Speekselklier op 12-02-2016 19:43:20 ]
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')