abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:31:42 #1
439796 Artoo
Beep boop beep
pi_159783715
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fear is the path to the Dark Side.
pi_159783822
Sinaasappel gegeten. dat is toch wel lekker zo eens in de zoveel tijd!

Na de intens stramme liesspieren van gisteren die vandaag godzijdank weer over zijn even een extra rustdag. Als ik alsnog 75% van de dagen sport ben ik tevreden met mijn rug/toestand! Morgen weer een beetje hardlopen met de club. Voel me sowieso geen seconde schuldig na het zwemmen + 1.5uur spinning van gisteren!

Kwamen er (gelukkig!) te laat achter dat het pancake day is. Anders hadden we dat gegeten :9
Ja doei.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:38:06 #3
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159783836
ik had vorige week nog boerenkool stamppot O+
alhoewel ik het wel lasting vind om stamppot te maken voor maar 2 personen met niet te veel aardappel en wel 2 ons groenten :{
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:52:00 #4
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_159784154
Had mij toch een vreet bui! Maar braaf aan 2 eieren met runderrookvlees en gegratineerde tomaatjes gegaan... Mijn kcal's zijn op, maar ik zit nog wel binnen met qoutum!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:08:04 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_159784507
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:38 schreef Barreltje het volgende:
ik had vorige week nog boerenkool stamppot O+
alhoewel ik het wel lasting vind om stamppot te maken voor maar 2 personen met niet te veel aardappel en wel 2 ons groenten :{
waarom? Invriezen!
disclaimer
pi_159784604
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

waarom? Invriezen!
Dat. Ik vries altijd ladingen hutspot enzo in. Dat ga ik echt niet voor maar één keer maken :') :D
Ja doei.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:20:17 #7
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159784818
Kan je boerenkool invriezen :?
En is aardappelpuree nog lekker uit de diepvries?
pi_159784881
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:20 schreef Barreltje het volgende:
Kan je boerenkool invriezen :?
En is aardappelpuree nog lekker uit de diepvries?
Ja.
Ja doei.
pi_159784974
Stamppot zuurkool kun je ook prima invriezen. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_159785088
Pfffffffffffffff

Moet zo gaan koken...

Ja doei.
pi_159785185
Moeilijkmoeilijkmoeilijkmoeeeeeeeeeeeeeeeeeeilijk!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_159785211
Ik vind zelf opgewarmde stamppot meestal niet zo lekker.. Maar het kan prima ja :Y
pi_159785226
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:37 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik vind zelf opgewarmde stamppot meestal niet zo lekker.. Maar het kan prima ja :Y
Opbakken daarom ook, niet in de popty ping.
Ja doei.
pi_159785239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Opbakken daarom ook, niet in de popty ping.
Maakt mij niet uit.. ben er nog niet weg van :N al is opbakken wel beter ja.
pi_159785247
Popty ping O+
pi_159785732
Opgebakken zuurkool met vers gebakken spek O+ Dat is echt mijn lievelings altijd. O+ Met verse zuurkool O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_159785743
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:38 schreef Sunnythesun het volgende:
Popty ping O+
Is echt mijn lievelingswoord O+
Ja doei.
pi_159785908
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 18:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Is echt mijn lievelingswoord O+
Geweldig :Y O+
pi_159788764
quote:
2s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Thanks!

Ik heb m gekocht bij Episode in Amsterdam.

En dat is de beste Tony chocolade _O_
Had nog nooit van die winkel gehoord (ben normaal niet zo van het tweedehands spul), maar zal er morgen eens gaan snuffelen :)

Reep is op. Koop ik nooit meer, was veel te moeilijk om van af te blijven -O-

En verder hier een plateau. Al dagen rond de 77 kilo. Ik wil voor eind feb de 74 hebben bereikt, maar op deze manier gaat dat niet lukken.

Nieuwe baan (op een kantoor), dus moet ook nog even kijken wat voor snacks ik handig kan meenemen. Elke dag een appel en een banaan begint een beetje te vervelen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 21:52:40 #20
248821 Rauw.
op je bord.
pi_159792236
Ei in rookvlees, snoeppaprika's en tomaatjes. Zulkse dingen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:01:30 #21
149959 SQ
snelle trees
pi_159792562
Zo, ik vond ook een reep Tony. Eindstand: 2750 :') #viesdik

Is toch wel acht dagen goed gegaan!

Morgen weer normaal verder :')
disclaimer
pi_159792789
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:01 schreef Stormqueen het volgende:

Wassie lekker? Welke had je?
Met een meidenkwartet
  Licht Ontvlambaar dinsdag 9 februari 2016 @ 22:14:55 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_159793070
Berlijstje *)

O: toast met eggs florentine
L: currywurst, schnitbroodje
D: pita, bietenhummus, linzen, gewone hummus met lamsgehaktsaus, kip in amandelkorst, geroosterde bloemkool, lamsköfte en zoete aardappelfrietjes.
T: griesmeelpuddinkje
S: 22.500 stappen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_159793830
Mijn lijstje kwam op 1350kcal uit, niet bewogen dus vind het wel best :)
pi_159795687
Ik ga zo nog even kijken wat de schade is hier. Niet veel gegeten qua volume, maar mijn overwerkte brein vond de zak chips die al weken in de kast lag voor de huisgenoot eigenlijk wel ingewikkeld genoeg, lunch maken was een stap te ver. Ik heb tot twee uur op bed gelegen of zo. Verder heb ik gesport, fietsen in de sportschool, maar waar ik vorige week voor de crash bijna een uur op 27 kmh zat, zat ik er na vijventwintig minuten doorheen en op wilskracht heb ik er nog tien minuten op 21 kmh uit geperst en toen was het op. Verder heb ik een kast opgeruimd, met vijf lades. Na drie lades was ik al moe, dus de rest ligt nog op mijn bed. Mijn avondeten was 30 gram rauwe spinazie, een aardappel uit de magnetron, twee gebakken champignons en zes cherrytomaten. En nu wil ik slapen. Maar dat wilde ik vier uur geleden eigenlijk ook. Maar ik probeer zo veel mogelijk mijn normale ritme aan te houden.

Ik moet echt eens leren hiermee op te houden. Ik ren mezelf steeds voorbij en dan denk ik oh ja, muur, dit moeten we niet meer doen, en dan gaat het even goed en dan opeens... Nou ja. Ik ga slapen.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  woensdag 10 februari 2016 @ 01:20:19 #26
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_159797143
IGNORE #viesdik #fattieforlife
Prrrrr
  woensdag 10 februari 2016 @ 07:19:17 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_159798254
Lo, klinkt alsof je niet echt je rust neemt nog. Zorg goed voor jezelf :*

Mijn chocolade splurge werd gelukkig direct afgestraft. _O-
disclaimer
pi_159798300
Vandaag;

O - 2 ei, Yoghurt + banaan + pindakaas
T - Peer + Shake
L - nnb, haal denk ik een bak kwark en wat fruit, en een pakje kipfilet.
D - Chilli sin carne
S - uurtje roeien, wall balls, touwtje springen en dat soort gekkigheid.
T: Shake
pi_159798367
Als het er eenmaal afgaat, gaat het vaak ook weer sneller dan verwacht he :o Vandaag alweer een halve kg lichter dan gisteren, weer in de 61s! En dat na 300g bonen en zilvervliesrijst als D gisteren, megaveel vezels :o
Ik krijg eten op een school waar ik vandaag ga presenteren dus wat ik precies ga eten weet ik niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_159798528
Ja hoi, mijn dreumes had jullie blijkbaar ontvolgd :')
Kwak
  woensdag 10 februari 2016 @ 09:07:17 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159798897
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 08:18 schreef kwakz0r het volgende:
Ja hoi, mijn dreumes had jullie blijkbaar ontvolgd :')
_O-

Ik bakte gisteren dus bananenbrood en had te veel beslag, dus ik maakte ook zes bananenmuffins. Daar heb ik er gisterenavond een van op (en drie paaseitjes), vanochtend eentje en nog eentje van in m'n lunchtrommel. Slaat helemaal nergens op, maar als ik zelf gebakken heb, kan ik er zo moeilijk van afblijven.

Heb wel het idee dat mijn magensiumpilletjes werken. Ben minder moe en minder snel overprikkeld. Voorlopig slik ik dus nog even door :)

Eetlijstje:
O: 2 maïsboterhammen met ardenner, klein kapje met ardenner, bananencupcakeje.
T: Bananencupcakeje.
L: 3 maïsboterhammen. 2 met 30+kaas, 1 met houmous.
T: Appel, banaan of pakje crackertjes.
T2: Blokje pure chocolade met amandelen.
D: Onderweg in de trein. Wrs een broodje en een zakje worteltjes ofzo.
S: Uur paardrijden, als m'n schouder dat volhoudt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_159798914
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:01 schreef Stormqueen het volgende:

#eatallthethings #genieten #welgezelligtoch

Vandaag weer een lading slowroastsaus maken voor de pasta. Die was op. 1.5 pompoen, 10 rode paprika's, lading wortels, ui, knoflook, verheug me nu al op de geur in huis. :9
Ja doei.
pi_159798919
O: groene smoothie
T: glas sinaasappelsap
L: paprikasalade
T: bites
D: champignonsoep

Eventueel nog aanvullen met nog een zakje bites.
pi_159798955
Zelfde lijstje als gisteren hier:
O: mobloats
L: griekse pastasalade
D: zuurkoolschotel
:s)
pi_159798961
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Heb wel het idee dat mijn magensiumpilletjes werken. Ben minder moe en minder snel overprikkeld. Voorlopig slik ik dus nog even door :)

Hoe lang gebruik je? En zijn er bepaalde aan te raden merken in?
Heb er zelf ook wel eens aan zitten denken om een aantal supplementen te nemen.
Ik slaap relatief weinig en rijd veel, dus zou helpen in alertheid. Dat ik weinig snelle koolhydraten meer neem scheelt verschrikkelijk qua dips door de dag heen (en dus ook qua vermoeiing in het verkeer).

Maar dergelijke ervaringen zoals jij nu geeft laten mij toch twijfelen of ik niet supplementen bij moet slikken.
pi_159798965
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:09 schreef motorbloempje het volgende:

Vandaag weer een lading slowroastsaus maken voor de pasta. Die was op. 1.5 pompoen, 10 rode paprika's, lading wortels, ui, knoflook, verheug me nu al op de geur in huis. :9
En dat vries je dan in in 2-persoons porties? Klinkt als een goed plan namelijk :9
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_159798999
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 07:19 schreef Stormqueen het volgende:
Lo, klinkt alsof je niet echt je rust neemt nog. Zorg goed voor jezelf :*

Mijn chocolade splurge werd gelukkig direct afgestraft. _O-
Dankje. Ik probeer mijn slaap, sport en eetritme vast te houden en alleen dingen te doen die uiteindelijk juist helpen, zoals die kast opruimen waar ik iedere dag gestresst van werd omdat het een bende was. Dingen weggooien werkt ook om je hoofd op te ruimen. :-) Verder lig ik vooral op bed, een beetje lezen of gewoon hangen.

Gelukkig zijn chips en chocola op nu dus ik kan niks ongezonds meer grazen. Ik had gewoon even niet meer de wilskracht om het te laten liggen. Gelukkig is de AH hier anderhalve kilometer vandaan, dus met mijn huidige energiepeil is dat weinig aantrekkelijk.

Ik ga wel proberen straks pindasoep te maken. En vanavond BodyPump. Maar bij mijn allerliefste instructeur die ook al weet hoe ik me voel, dus ik voel me vrij om het rustig aan te doen als het niet wil.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
  woensdag 10 februari 2016 @ 09:19:57 #38
319308 Tink89
To live is to dance
pi_159799008
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:16 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik slaap relatief weinig en rijd veel, dus zou helpen in alertheid. Dat ik weinig snelle koolhydraten meer neem scheelt verschrikkelijk qua dips door de dag heen (en dus ook qua vermoeiing in het verkeer).

Maar dergelijke ervaringen zoals jij nu geeft laten mij toch twijfelen of ik niet supplementen bij moet slikken.
Ik ben vrijdag begonnen. Ik gebruik Metarelax en neem twee tabletten per dag (de maximumdosering). Ik zou zelf nooit zomaar aan supplementen beginnen. Dit is op aanraden van de acupuncturist en in overleg met de huisarts. Gaat vooral om een zenuw in mijn arm die geprikkeld blijft nadat hij in de verdrukking heeft gezeten. De moeheid die er minder van wordt, had ik niet helemaal zien aankomen, maar is een prima bij-effect.

Is het al tijd voor een eerste tussendoortje?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_159799023
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En dat vries je dan in in 2-persoons porties? Klinkt als een goed plan namelijk :9
Yup! Ik haal zo'n 12 2persoons porties uit zo'n grote schaal gepureerde groente :9

En bij het uiteindelijke maken van het eten doe ik er nog een heel uitje, een hele paprika in voor de bite, en wat baconblokjes en een klein scheutje room. :)
Ja doei.
  woensdag 10 februari 2016 @ 09:22:15 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_159799030
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

#eatallthethings #genieten #welgezelligtoch

doe jij er geen tomaten in?

Ja, het was weer leuk voor een keer. Gelukkig heb ik die behoefte niet dagelijks :')

Lijstje vandaag:

O: Yoghurt met banaan en muesli
T: Peer
L: Vier boterhammen smeerkaas. Appel.
T: Bakje snaaigroente
D: Soep met stokbrood kruidenboter

En ik heb nu een extra noodfruit in mijn tas, voor het geval ik weer chocolade tegenkom. :')
disclaimer
pi_159799033
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:22 schreef Stormqueen het volgende:
doe jij er geen tomaten in?
Oh ja, ook nog tomaten. De lijst is te lang ;(
Ja doei.
pi_159799072
Lijst voor vandaag iets van:

O: mobloats
L: bagel met geitenkaas en serranoham
T: sinaasappel O+ (die ga ik meer kopen!)
S: hardlopen óf spinnen (afhankelijk van 'de rug')
T: biertje
D: pasta met slowroastsaus, rucola en een beetje kaas
Ja doei.
pi_159799076
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:16 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Ik gebruik al jaren magnesium, in periodes dat het nodig is, ivm hypermobiliteit. Dan helpt het tegen de pijn en vermoeidheid. Maar ik weet niet of je er alerter van wordt.

Ik gebruikte altijd biomagnesium van PharmaNord voor het slapen, te koop bij de Tuinen. Die van Kruidvat eigen merk merkte ik gek genoeg niks van al heb ik geen idee wat het verschil kan zijn. Maar is iets meer slapen geen optie?
  woensdag 10 februari 2016 @ 09:32:00 #44
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159799138
Weegschaal blijft rond de 75, 75.1 vandaag. Klinkt prima.

Lijstje:

O: Taart
L: Kikkererwtensalade
T: BWL #28 (Pecan Pie)
D: HF hutspot met worst (Brandt en Levie O+ )

Extra ruimte voor Ts: Nog iets van 350-ish kcal. 'k denk een soepje bij de L erbij en nog iets van kwark met fruit vanavond.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_159799142
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:27 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Ik gebruik al jaren magnesium, in periodes dat het nodig is, ivm hypermobiliteit. Dan helpt het tegen de pijn en vermoeidheid. Maar ik weet niet of je er alerter van wordt.

Ik gebruikte altijd biomagnesium van PharmaNord voor het slapen, te koop bij de Tuinen. Die van Kruidvat eigen merk merkte ik gek genoeg niks van al heb ik geen idee wat het verschil kan zijn. Maar is iets meer slapen geen optie?
Dan blijft er geen tijd voor ontspanning meer over. Zou graag meer willen slapen maar gezien ik tegenwoordig rond 9 uur/half 10 op bed lig optimaliseer ik die 6/7 uurtjes liever.
Krijg van kennissen de tip vaak om Vit D bij te slikken. (omdat ik geen daglicht zie in de winter).
En magnesium is ook een aantal keer gepasseerd voor een betere nachtrust.
  woensdag 10 februari 2016 @ 09:46:18 #46
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_159799317
Je bent een echte zolderkamerfokker? Of 's ochtends voor 't licht wordt naar je werk en pas in 't donker weer terug?
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  woensdag 10 februari 2016 @ 09:58:12 #47
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159799500
*kijk naar buiten * :)

vanochtend wezen zwemmen! *O* en wat was het toch weer lekker.. die gaan we er in houden, al zag ik dat ik wel een nieuw badpak moet kopen ( en een tomtomhorloge en een nieuwe yoga mat en nieuwe hardloopschoenen :@ )

anyway, Lijstje!:

O: 1 bth duo
S: 40 min zwemmen
O2: 1 bth duo
t: peer
L: salade
t: BWL
S: 1.5 uur Yoga O+
D: Steak/Guinness/cheddar pie met salade van gister want die ben ik vergeten mee te nemen voor de lunch -O-
pi_159799527
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 09:46 schreef MutedFaith het volgende:
Je bent een echte zolderkamerfokker? Of 's ochtends voor 't licht wordt naar je werk en pas in 't donker weer terug?
Werk.
  woensdag 10 februari 2016 @ 10:08:05 #49
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_159799651
quote:
10s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:00 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Werk.
hebbie geen ramen???