SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• KNMI begrippen (nederlands)
• Extreem weer begrippen (nederlands)
• Johanns Meteo Uitleg (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Kanaalrat
• Polar Low
• Windschering
• CAPE + Liftedindex
• GFS & Europese weermodel
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Nee, het is namelijk droogquote:
Lente en zomer hebben we ook al jaren niet meerquote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:28 schreef ZaZoe het volgende:
We hebben nog maar 3 jaargetijden,......Winter heeft het opgegeven![]()
Lente-Zomer-Herfst-Herfst.
Dan kwamen de vluchtelingen te voetquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:18 schreef Dven het volgende:
Wat had het eigenlijk met het klimaat in Europa gedaan als de Middellandse Zee er niet was?
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dan kwamen de vluchtelingen te voet
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dan kwamen de vluchtelingen te voet
Twentequote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:00 schreef Dven het volgende:
Ik vind dat Koppensysteem maar raar trouwens. Ik zit in hetzelfde klimaat ingedeeld als Twente terwijl de verschillen toch aanzienlijk zijn.
Snel droogleggen dus.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:59 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Klopt, maar dan wordt het dus "heter" in Europa
Ik vraag me eerder af hoe het NL klimaat zou zijn als die noordzee sloot voor de deur er niet was en dat gewoon land zou zijn. Dus dat NL fysiek een grens met de UK zou hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Snel droogleggen dus.Anderzijds krijgt de kou vanuit het noorden misschien ook wat gemakkelijker de kans om verder naar het zuiden te trekken?
Denk dat het vooral belangrijk is in hoeverre je de Noordzee afkapt. Pak je het grootste gedeelte (in het noorden) en Het Kanaal ook mee? Maar het zal ongetwijfeld een pak droger zijn. Kijk maar naar Oost-Engeland. Sommige delen pakken maar 600mm op jaarlijkse basis. Dat is droger dan veel Zuid-Europese lokatiesquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik vraag me eerder af hoe het NL klimaat zou zijn als die noordzee sloot voor de deur er niet was en dat gewoon land zou zijn. Dus dat NL fysiek een grens met de UK zou hebben.
Zouden we sowieso volgens mij een stuk droger/zonniger klimaat hebben. En koudere winters ja, maar dat zou ik er denk ik wel voor over hebben
Tof plaatje!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Denk dat het vooral belangrijk is in hoeverre je de Noordzee afkapt. Pak je het grootste gedeelte (in het noorden) en Het Kanaal ook mee? Maar het zal ongetwijfeld een pak droger zijn. Kijk maar naar Oost-Engeland. Sommige delen pakken maar 600mm op jaarlijkse basis. Dat is droger dan veel Zuid-Europese lokaties
Hier zie je dat goed
[ afbeelding ]
Anderzijds kan je op basis van deze kaart natuurlijk al stellen dat Nederland niet bepaald veel regen pakt.
Nouja, delen van Noord-Italië zijn niet veel zonniger dan Nederland. Maar het klopt inderdaad dat de regenval in een korter tijdsbestek valt. Zeker aan de Adriatische oostkust kan het enorm spoken. Achter de Dinarische alpen wordt het direct weer veel minder.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tof plaatje!
En dat oost Engeland droger is dan NL wist ik al wel ja.
Alleen dat Nederland niet echt veel regen pakt? Hmmm maybe relatief gezien niet nee.
Maar als je dan kijkt naar noord Italie en de Adriatische kust, die lijken op dit plaatje veeuuul natter dan Nederland. Terwijl ze toch echt een veel droger en mooier klimaat hebben.
Misschien dat de buien daar gewoon heel intens en heftig in een keer vallen? en dat het daarna weer een paar weken kurkdroog is met non stop zonneschijn, om dan vervolgens weer een aantal mega hoosbuien te geven.
Terwijl in Nederland er op veel meer dagen neerslag valt die dan misschien minder intensief is, maar ja... de hele dag grijs en 3 mm regen, wie wordt daar nu blij van
Is niet nat meer, blijft gewoon rustig liggenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:49 schreef MaLo het volgende:
Net natte snil hier.
Het is ook heel koud buiten nu
Haha je was net iets eerder. Gewoon eckte sneeuw, dat was toch niet voorspeldquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:10 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Is niet nat meer, blijft gewoon rustig liggen!
Heel mooi!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Haha je was net iets eerder. Gewoon eckte sneeuw, dat was toch niet voorspeld
Mooie dikke vlokken wel
Good goanquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:12 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Heel mooi!
Op naar het bokverbranden!
Oldenzaal ook, hier ook op straat een wit laagje. En het sneeuwt nog hard door ook.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:26 schreef pfaf het volgende:
Enschede meldt minstens een cm sneeuw. (op de auto en struiken, weg is uiteraard nat)
Opbokken met die gekte.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:12 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Heel mooi!
Op naar het bokverbranden!
daar moet heel wat water gevallen zijnquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:22 schreef kree het volgende:
Wat gebeurt er daar allemaal in het noorden?
[ afbeelding ]
4 uur later...quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:28 schreef ZaZoe het volgende:
We hebben nog maar 3 jaargetijden,......Winter heeft het opgegeven![]()
Lente-Zomer-Herfst-Herfst.
Hier liepen lokale putten soms water op te hoesten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:21 schreef WEST het volgende:
vandaag wel heel veel water gezien. Ook veel plassen op plekken waar nooit plassen liggen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Good goan. Tot token joar, lief carnaval
Hele normale pluim voor februari lijkt me. Veel dagelijkse gang, hopelijk veel zon. Dikke prima hoor.quote:
koud vergeleken met voorgaande pluimen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hele normale pluim voor februari lijkt me. Veel dagelijkse gang, hopelijk veel zon. Dikke prima hoor.
IJSKOUD SNEEUW TOENDRATORNADOSTORMSquote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hele normale pluim voor februari lijkt me. Veel dagelijkse gang, hopelijk veel zon. Dikke prima hoor.
Toffe foto's.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:46 schreef Koelkastje het volgende:
Iets meer dan uur geleden in Oldenzaal!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu is alles alweer weg!
Klinkt als Breda.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 22:30 schreef Dven het volgende:
SpeedyGJ!Morgen misschien windstoten van windkracht 9 hier
Dat zal de hardste woei zijn in vier jaar tijd
![]()
Al vrees ik dat we hier in de stad wel wel zullen achterblijven bij windkracht 5 ofzo. Al zal dat ook alweer de hardste wind in een paar maanden tijd zijn
Nu hebben we hier ook wel een onweersschild. Gelukkig wel genoeg uitzicht op de omgeving om dat nog te kunnen zienquote:
En een prachtig uitzicht ook zoals ik aan je foto's kan zienquote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Nu hebben we hier ook wel een onweersschild. Gelukkig wel genoeg uitzicht op de omgeving om dat nog te kunnen zien
Als je de goede kant op kijkt wel. Meestel trekt onweer over het zuiden (langs de bergen) voorbijquote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:04 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
En een prachtig uitzicht ook zoals ik aan je foto's kan zien.
Zo mooi dat ik ervan ga vloekenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Als je de goede kant op kijkt wel. Meestel trekt onweer over het zuiden (langs de bergen) voorbij
[ afbeelding ]
Flinke warme trend aan het einde.quote:
Je weet dat je te lang op de WC zit als... een spinnetje bezig is met een web te spinnen tussen de bril en je broekquote:Op dinsdag 9 februari 2016 07:20 schreef Resistor het volgende:
Hier staan de tuinstoelen nog veilig in de badkamer. En ik wist niet dat ik nog 2 20l zakken potgrond had, maar dit liggen nu op de tuintafel op het balkon. (al sinds gistermorgen)
Ging best wel tekeer vannacht.
-edit-
Oh ja, we hadden hier een spinnenplaag vorig jaar. Met de tuinstoelen in een warme badkamer kan je wel raden wat er dan gebeurt
GFS gelooft er nog niet echt in. Laat over een week wel iets lagere temperaturen zien,maar in ieder geval geen flinke koude. Enkel voor wat dieper in Duitsland.quote:Op woensdag 10 februari 2016 07:48 schreef aloa het volgende:
EC laat een oostelijke stroming zien.![]()
Kan nog flink koud worden.
[ afbeelding ]
Mooooooiquote:Op dinsdag 9 februari 2016 21:46 schreef Koelkastje het volgende:
Iets meer dan uur geleden in Oldenzaal!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nu is alles alweer weg!
En de 16e ook een lekkere.quote:Op woensdag 10 februari 2016 09:16 schreef Dven het volgende:
Kijk die koudebel (op +120) bij het zuidwesten van Europa de zee oversteken![]()
https://www.facebook.com/MeteoEU/videos/1669317213331808/
Op die doelde ikquote:
Het zijn er 2 toch? Rond +120 en +160 (14 en 16-2)?quote:
Volgens mij is het eigenlijk allemaal onderdeel van één grote belquote:Op woensdag 10 februari 2016 10:12 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het zijn er 2 toch? Rond +120 en +160 (14 en 16-2)?
Gewaagd om dat al begin februari zo te stellenquote:Op woensdag 10 februari 2016 14:46 schreef Djeez het volgende:
Volgens mij is het inmiddels niet meer vraag wanneer, maar óf het ooit nog droog wordt. Iig zal dit jaar het allernatste jaar aller tijden worden
Zonquote:Op woensdag 10 februari 2016 15:49 schreef fotostarter het volgende:
Vandaag toch anderhalf uur zo gezien.
Nu weer grijs, koud, en vooral NAT!
We praten dan ook over halverwege februari. Lullig dat dit soort situaties dan op de kaarten verschijnen. Ik heb echt geen zin in een maart 2013 op herhaling.quote:Op woensdag 10 februari 2016 23:45 schreef Kaptali het volgende:
GFS gelooft niet echt in oostelijke stroming midden volgende week. Slechts noordelijk. En eind volgende week gewoon weer de zuidwest erin, onder druk van Azorenhoog. Ik denk dat de temperaturen niet structureel onder nul komen volgende week in NL. (helaas)
[ afbeelding ]
Noordpool iets?quote:Op donderdag 11 februari 2016 01:21 schreef Dagoduck het volgende:
Doe mij maar een paar weken -10 hier.
Of maart 2005quote:Op donderdag 11 februari 2016 00:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We praten dan ook over halverwege februari. Lullig dat dit soort situaties dan op de kaarten verschijnen. Ik heb echt geen zin in een maart 2013 op herhaling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of februari 1979SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar woont niemand, nee ik vind dat hier wel mooi.quote:
Plaatselijke douchequote:Op donderdag 11 februari 2016 08:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je zal er maar onderlopen
Paar min terug vanaf het dak.
[ afbeelding ]
Zou behoorlijk lullig zijnquote:Op donderdag 11 februari 2016 08:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is wel het soort kaarten dat de complete lente om zeep helpt
De lente begint pas in maartquote:Op donderdag 11 februari 2016 08:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is wel het soort kaarten dat de complete lente om zeep helpt
Horrorlente des doods op komstquote:Op donderdag 11 februari 2016 10:02 schreef aloa het volgende:
Begin volgende week een paar dagen nachtvorst. -5![]()
[ afbeelding ]
Horrorlente = koudquote:Op donderdag 11 februari 2016 11:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van mij mag het wel weer wat vaker onweren in de lente (en natuurlijk in de zomer).
Is Europa niet echt geschikt voor helaas. Eigenlijk alleen Italië en de Balkan een beetjequote:Op donderdag 11 februari 2016 11:09 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Van mij mag het wel weer wat vaker onweren in de lente (en natuurlijk in de zomer).
Dat klinkt dan als een geweldige lentequote:Op donderdag 11 februari 2016 11:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dan nog mag het van mij vaker onweren.
Mehh... -5 gaat het echt niet worden hoor. Niet in de Bilt iigquote:Op donderdag 11 februari 2016 10:02 schreef aloa het volgende:
Begin volgende week een paar dagen nachtvorst. -5![]()
[ afbeelding ]
Of als je moet werken. Nu ook weer....mooi weer, ik zit binnen @kantoor.quote:Op donderdag 11 februari 2016 13:21 schreef Nattekat het volgende:
Waarom moet het altijd mooi weer zijn als ik geen tijd heb voor m'n drone
Toch gevlogen, zo ver mogelijk met de toch hardere wind dan gedachtquote:Op donderdag 11 februari 2016 13:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Of als je moet werken. Nu ook weer....mooi weer, ik zit binnen @kantoor.
Zaterdag/zondag waarschijnlijk de hele dag zonloos en regenachtig.... vanaf maandag, tadaa, weer zonnig.
waar heb je die gemaakt?quote:Op donderdag 11 februari 2016 17:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch gevlogen, zo ver mogelijk met de toch hardere wind dan gedacht
[ afbeelding ]
Die zonsondergang
Vanmorgen vroeg de autoruiten moeten krabben, morgen zal het niet anders zijn denk ik.quote:Op donderdag 11 februari 2016 19:56 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is voelbaar frisser nu.
Geniet dan ook weinig ondersteuning.quote:
Aangezien ik dat kuststation nooit vertrouw, Utrecht gedeeld koudste van Nederland.quote:
Dat is dat station in de duinen? Daar zijn de meningen over verdeeld idd...quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Aangezien ik dat kuststation nooit vertrouw, Utrecht gedeeld koudste van Nederland.
Dit gaat Dick niet leuk vinden
Meen van wel ja. In de zomer ook vaak belachelijk veel warmer dan de rest van het land. Met een mooie aflandse wind tijdens een hittegolf kunnen zij misschien als eerste wel eens de 40 graden doorbrekenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:14 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is dat station in de duinen? Daar zijn de meningen over verdeeld idd...
Je weet dat dit relatief is?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:53 schreef Dven het volgende:
Wat een verschillen op Europees niveauKou zakt tot ver Noordwestelijk Afrika in. Verder naar het oosten zalig lenteweer met gevoelstemperaturen die op de Balkan rond de 30 graden gaan liggen.
Het ijzige gordijn?
[ afbeelding ]
Ja. Rechtsonder zie je mooi het legendaatje wat de classificering isquote:
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:24 schreef Dven het volgende:
Deze is ook wel machtigBij Kroatie.
[ afbeelding ]
4 grote en een minispruitjequote:
Die is zo scherp dat 'ie je doodsteekt als hij op je landtquote:
Nee, dat stuk waar de regen uit komt. Dat is het echte werk, die zichtbare kleine zijn gewoon subvortexen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Die is zo scherp dat 'ie je doodsteekt als hij op je landt
Helaas niet.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dat stuk waar de regen uit komt. Dat is het echte werk, die zichtbare kleine zijn gewoon subvortexen.
Jammer dat het geen video is, dan zal dat heel mooi zichtbaar zijn.
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:38 schreef Dven het volgende:
Bewegend beeld. Maar helaas niet bijzonder en maar 8 seconde.
Leuke omgeving trouwens
[ afbeelding ]
Want geen sneeuw staat gelijk daaraan. Kijk eens naar buiten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:39 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Eens.
Meer herfst, meer regen, meer wind, meer grijs en grauw!!!
Inderdaad, zonnetje schijnt, vogeltjes fluiten! Lente > Sneeuwquote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Want geen sneeuw staat gelijk daaraan. Kijk eens naar buiten.
Gaafquote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:24 schreef Dven het volgende:
Deze is ook wel machtigBij Kroatie.
[ afbeelding ]
klopt, vanmorgen wel flink mistig.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het was gewoon droog vandaag. Ongelooflijk!
OCD?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 08:04 schreef Resistor het volgende:
De weilanden zijn wit van het rijp. Klinkt vreemd, maar ik had het niet meer verwacht.
Gaat dus weer in trui lopen tot de temperatuur boven de 10°C komt
(ik blijf in shirt tot de eerste keer ijs krabben, dat gaat dus zo meteen worden, en daarna blijf ik in trui tot de temperatuur weer boven de 10°C komt)
Stuiter een beetje heen en weer tussen 'best wel fris om in shirt ijs te krabben', 'trui is toch wel lekker warm' en 'pfff.... te warm' bij die temperaturen.quote:
Tien cm rond het midden van het land?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:23 schreef aloa het volgende:
Met sneeuw. Dit is de som t/m maandag.
[ afbeelding ]
Mooi laagje voor het noordwesten van Spanjequote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:23 schreef aloa het volgende:
Met sneeuw. Dit is de som t/m maandag.
[ afbeelding ]
maar het gaat wel uitkomen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tien cm rond het midden van het land?doe me dat niet aan zeg......
Ik ga voor het gemak gewoon er even vanuit dat dit niet uit gaat komen
maandag een witte wereldquote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:31 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee man, droom lekker verder
record is volgens mij 84 cm op Terschelling...quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Halve meter hebben we al gehad, op naar de 1 meter sneeuw. Liefst bij windstille condities zodat het makkelijk te meten is![]()
Daarna paar dagen vrieskou om vervolgens een dikke storm eroverheen te gooien, leuke beelden ga je dan krijgen met al dat opstuivende sneeuw die de wegen onbegaanbaar maken
Mooi dan moet die er maar even aangaan, dan wel gewoon over heel NL zodat we geen zeurende mensen krijgen die lopen te klagen dat hun niks hebben.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:36 schreef aloa het volgende:
[..]
record is volgens mij 84 cm op Terschelling...
80 cm is het op Terschelling (1987)quote:Op zaterdag 13 februari 2016 10:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mooi dan moet die er maar even aangaan, dan wel gewoon over heel NL zodat we geen zeurende mensen krijgen die lopen te klagen dat hun niks hebben.
Hey is dat Zutphen? Daar rijd ik zometeen toevallig naartoe, mijn vrouw komt daar vandaanquote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
De ijssel staat een hoger dan normaal. Dat levert een paar mooie foto´s op. Ze zijn niet van mezelf, maar vond ze het delen van mijn woonplaats wel waard
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze is net voor dat de uiterwaarden onderliepen. Mooi geschoten...
[ afbeelding ]
Lake effect...quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:07 schreef Nattekat het volgende:
Terschelling is echt één van de laatste plekken waar je dat zou verwachten
Mooiquote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:06 schreef INViCTuS het volgende:
De ijssel staat een hoger dan normaal. Dat levert een paar mooie foto´s op. Ze zijn niet van mezelf, maar vond ze het delen van mijn woonplaats wel waard
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze is net voor dat de uiterwaarden onderliepen. Mooi geschoten...
[ afbeelding ]
Ja, dat is Zutphen! Qua omgeving best mooi om te wonen. Je zou nu haast zeggen "Zutphen aan zee".quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hey is dat Zutphen? Daar rijd ik zometeen toevallig naartoe, mijn vrouw komt daar vandaanff op bezoek bij de schoonfamilie.
Mooie foto's!
Ze woont nu ongeveer 6 jaar in Utrecht ja... toen ik haar leerde kennen 5,5 jaar geleden toen woonde ze net hier. Maar ze kent Zutphen nog goed, haar familie woont er wel nog.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 11:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dat is Zutphen! Qua omgeving best mooi om te wonen. Je zou nu haast zeggen "Zutphen aan zee".
Jouw vrouw, ja. Al een tijd weg zeker?
hier 1,5 graadquote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:43 schreef Dven het volgende:
17,8 graden. Zonnetje nu wel helaas weg
Oh nee, daar voorlopig geen last van. Volle lentequote:Op zaterdag 13 februari 2016 12:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
hier 1,5 graadin m'n koelkast is het warmer!
Jep, hoe meer naar het (noord)oosten hoe groter de kans dat het blijft liggen, maar het is steeds kielekiele allemaal, veel staat of valt met de uiteindelijke temperatuur. Bij een hoge intensiteit en duur kan die wel eens genoeg zakken om een laagje te produceren die blijft liggen, maar ik verwacht eigenlijk alleen drab of zelfs dat nog niet eens.quote:
Ja heel leuk die accumulatiekaarten.. die worden elke keer van stal gehaald bij dit soort net niet situaties. Die zijn alleen leuk als de omstandigheden er ook naar zijn dat het blijft liggen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:20 schreef roislecxe het volgende:
Ik zeg regen. En ik vind het wel best.
10cm sneeuw volgens dit kaartje hier, terwijl nergens 1cm wordt voorspeld.
Regen dus.
Zat net dit te lezen http://www.weer.nl/nieuws(...)of-smeltende-sneeuw/ en meer dan 9 uit 10x klopt hun verhaal gewoon goed.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja heel leuk die accumulatiekaarten.. die worden elke keer van stal gehaald bij dit soort net niet situaties. Die zijn alleen leuk als de omstandigheden er ook naar zijn dat het blijft liggen.
Dit kan net zo goed 10cm natte sneeuw of zelfs regen zijn.
Ik denk dat iedereen dat wel is zo halverwege februari. De natuur loopt voor, het water is warmer dan normaal en de dagen lengen nu echt snel.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:24 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Zat net dit te lezen http://www.weer.nl/nieuws(...)of-smeltende-sneeuw/ en meer dan 9 uit 10x klopt hun verhaal gewoon goed.
Das maar goed ook, ik hoef echt geen sneeuw meer.
Ben toe aan lente.
Ik moest laatst mijn zonnebril weer op in de auto, toen ik van werk naar huis reed. Was een fantastisch gevoelquote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dat wel is zo halverwege februari. De natuur loopt voor, het water is warmer dan normaal en de dagen lengen nu echt snel.
Vanochtend geen licht meer aan hoeven doen van de autoquote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen dat wel is zo halverwege februari. De natuur loopt voor, het water is warmer dan normaal en de dagen lengen nu echt snel.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:29 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik moest laatst mijn zonnebril weer op in de auto, toen ik van werk naar huis reed. Was een fantastisch gevoel.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:30 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Vanochtend geen licht meer aan hoeven doen van de auto![]()
Wel krabben
Da's gevoelsmatig met de langere dagen het belangrijkste, de zonkracht neemt ook flink toe en dat merk jequote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:30 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag in de auto had ik de zon ff op mij shinen en ik werd er gewoon een beetje warm van.
Zeer emotioneel moment kan ik je zeggen
Het is sneeuw...of het nou wel of niet blijft liggenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jep, hoe meer naar het (noord)oosten hoe groter de kans dat het blijft liggen, maar het is steeds kielekiele allemaal, veel staat of valt met de uiteindelijke temperatuur. Bij een hoge intensiteit en duur kan die wel eens genoeg zakken om een laagje te produceren die blijft liggen, maar ik verwacht eigenlijk alleen drab of zelfs dat nog niet eens.
De grond is ook niet bepaald koud.. en van dit halfbakken rommeltje word niemand vrolijk. Op een paar weerwoord gekkies na misschien, kunnen ze weer lantaarnpaalstaren
Ga maar uit van (veel) koude regen en wat natte flatsen.. en dat dan heul langoh en grijs! EEUWIG GRIJS!
Het is het hele jaar sneeuw. Als je maar hoog genoeg gaat.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:47 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is sneeuw...of het nou wel of niet blijft liggen![]()
De hele week kans op sneeuwbuien
Dat is dan ook weer waarquote:Op zaterdag 13 februari 2016 18:58 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Het is het hele jaar sneeuw. Als je maar hoog genoeg gaat.
Gelukkig wel, met deze temperaturen wordt sneeuw toch alleen maar vieze drab. Dan kan het beter gewoon regenen.quote:
Gelukkig ben jij het zonnetje in huisquote:Op zondag 14 februari 2016 08:47 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Hier ook weer regen uiteraard.
Nou, als het blijft liggen op het gras vind ik het toch wel leuk. Kunnen de kinderen tenminste lekker naar buiten in de sneeuw spelen.quote:Op zondag 14 februari 2016 08:51 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Gelukkig wel, met deze temperaturen wordt sneeuw toch alleen maar vieze drab. Dan kan het beter gewoon regenen.
Gelukkig vieren we hier St. Trifon Zarezanden. Dag van de wijn. Iedereen dronkenquote:
Mijn zoon is ook drie. Toen ie net geboren was hoopvol een slee gekocht, die staat nog ongebruikt in de bergkastquote:Op zondag 14 februari 2016 09:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Nou, als het blijft liggen op het gras vind ik het toch wel leuk. Kunnen de kinderen tenminste lekker naar buiten in de sneeuw spelen.
Mijn zoontje van 3 kent sneeuw enkel en alleen van vakantie, zou toch leuk zijn als die ook een keer thuis in de sneeuw kan spelen
Ik altijdquote:Op zondag 14 februari 2016 09:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij het zonnetje in huis
Nog steeds sneeuw?quote:Op zondag 14 februari 2016 10:38 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Je bent mij voor, rij net Zwolle in en wou het zelfde melden!
Gelukkig een keer gebruikt op wintersport, maar verder idd...quote:Op zondag 14 februari 2016 09:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mijn zoon is ook drie. Toen ie net geboren was hoopvol een slee gekocht, die staat nog ongebruikt in de bergkast
Zie zowaar net de eerste vlokken tussen de regenquote:Op zondag 14 februari 2016 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
Utrecht meldt zero schnee. Mooi zo.
Daarentegen is het wel al bijna 20 uur non stop aan het motregenen, voor de zoveelste keer deze 'winter'
Shit ja, ik zie t. Maar blijft vooralsnog niks van liggen hier.quote:Op zondag 14 februari 2016 10:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Zie zowaar net de eerste vlokken tussen de regen
Zal het voetbal wel afgelast worden!?quote:Op zondag 14 februari 2016 10:45 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Nog steeds prachtige witte vlokken!
PEC speelt op kunstgras, dus denk het nietquote:Op zondag 14 februari 2016 10:46 schreef aloa het volgende:
[..]
Zal het voetbal wel afgelast worden!?
Ze zijn druk bezig in ieder geval.quote:Op zondag 14 februari 2016 10:48 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
PEC speelt op kunstgras, dus denk het niet!
klopt wij hebben bij de club ook kunstgras maar wij mogen er absoluut niet op met sneeuw.quote:Op zondag 14 februari 2016 10:48 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
PEC speelt op kunstgras, dus denk het niet!
Ja, dit.quote:Op zondag 14 februari 2016 10:46 schreef roislecxe het volgende:
Volgens dat kaartje van gister moet er 10cm komen hier. Momenteel zitten we op 0 en regen.
Precies volgens de realistische verwachting.
Dat is duidelijk idd.quote:Op zondag 14 februari 2016 13:44 schreef Fred0w het volgende:
Nog steeds sneeuw in Zwolle:
http://www.kraanbolwerkzwolle.nl/webcam/
Maar geen sneeuwquote:Op zondag 14 februari 2016 14:43 schreef dick_laurent het volgende:
Grafweer dit. Het blijft maar onafgebroken fucking motregenen/natte flatsen... zinloos poepweer, de zoveelste gedwongen binnenblijf-dag
Blijft het zo hard sneeuwen gaat het geheit op ee gegeven moment blijven liggen.quote:Op zondag 14 februari 2016 15:57 schreef dick_laurent het volgende:
Sneeuwt hier inmiddels ook flink hard, voorlopig blijft het niet liggen..... maar hoe lang dat nog zo blijft.....
We hebben hier meer sneeuw als in Deutschland momenteel
http://www.wetteronline.de/wetterticker?postId=post_7312746
Echt he, al onafgebroken sinds ik vanochtend voor het eerst uit het raam keek. En dat was rond 6:30 alquote:Op zondag 14 februari 2016 15:55 schreef MaLo het volgende:
Hier sneeuwt het ook maar door en door, maar er blijft geen mm liggen
Je hebt gelijk, het lijkt erop dat er inmiddels een mm ligt hier.quote:Op zondag 14 februari 2016 15:57 schreef dick_laurent het volgende:
Sneeuwt hier inmiddels ook flink hard, voorlopig blijft het niet liggen..... maar hoe lang dat nog zo blijft.....
We hebben hier meer sneeuw als in Deutschland momenteel
http://www.wetteronline.de/wetterticker?postId=post_7312746
Hier ligt nu ook wel een mm op het gras, straten zijn nog schoonquote:Op zondag 14 februari 2016 16:47 schreef hangtime het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het lijkt erop dat er inmiddels een mm ligt hier.
Wij Friezen nemen heel NL overquote:Op zondag 14 februari 2016 17:22 schreef cherrycoke het volgende:
gaat het vannacht nog friezen dan kunnen we lachen morgen ochtend
Een week geleden deed de winter nog even een poging. Maar gaf al snel opquote:
Zeker. Lekker lachen als je ot 1 uur in je nest kan blijven liggen om daarna aan de halve liters te gaan.quote:Op zondag 14 februari 2016 17:22 schreef cherrycoke het volgende:
gaat het vannacht nog vriezen dan kunnen we lachen morgen ochtend
quote:Op zondag 14 februari 2016 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker. Lekker lachen als je ot 1 uur in je nest kan blijven liggen om daarna aan de halve liters te gaan.
Koud weekje voor de boeg!quote:
Kut, krijgen we toch nog winter. Ik wil lente!quote:
Weinig neerslag, weinig windquote:
Lente is nog ver wegquote:Op zondag 14 februari 2016 21:52 schreef Djeez het volgende:
[..]
Kut, krijgen we toch nog winter. Ik wil lente!
Jammer dat de temperatuur morgen weer fors boven 0 komt, had graag een paar dagen de tijd gehad om de sneeuw te documenterenquote:
1 dag misschien net 10 graden...maar daarna weer kouder.quote:Op zondag 14 februari 2016 22:57 schreef dick_laurent het volgende:
Bweh. Laatste stuiptrekking van deze herfstwinter die gelukkig weinig ongemakken hier heeft opgeleverd kwa gladheid, sneeuw en andere meuk.
Op naar de lente, volgend weekend alweer 10+ graden
Voorspellingen voor april nu al serieus nemenquote:Op zondag 14 februari 2016 23:07 schreef aloa het volgende:
CFS laat de lente nog lang niet beginnen![]()
Zelfs april wordt koud
Ik neem het ook niet serieusquote:Op zondag 14 februari 2016 23:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voorspellingen voor april nu al serieus nemen
Kom op, you should know better...
Nouja... Van de 8 sterke el Nino's afgelopen 90 jaar werd 8x een droevige koude verregende lente geregistreerd... Nu hebben we er ook 1.quote:Op zondag 14 februari 2016 23:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voorspellingen voor april nu al serieus nemen
Kom op, you should know better...
Asteblieft niet. Vorig jaar hebben we al een kansloze lente gehad die lang doorging..quote:Op zondag 14 februari 2016 23:22 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Nouja... Van de 8 sterke el Nino's afgelopen 90 jaar werd 8x een droevige koude verregende lente geregistreerd... Nu hebben we er ook 1.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar toch...
Goed bekeken gozert. Staat hoog op de verlanglijst.quote:Op zondag 14 februari 2016 23:37 schreef dick_laurent het volgende:
Nouja goed... wie wordt daar nu blij van, een druilerige natte vervolging van het eeuwige herfstweer - lente
Gelukkig ga ik in april drie weken naar het zonnige californië
Men zegt dat el Nino weinig effect heeft op Europa.quote:Op zondag 14 februari 2016 23:22 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Nouja... Van de 8 sterke el Nino's afgelopen 90 jaar werd 8x een droevige koude verregende lente geregistreerd... Nu hebben we er ook 1.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, maar toch...
Doe mij maar heel de lente zon en 18 graden hoor. Heerlijk.quote:Op zondag 14 februari 2016 23:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Asteblieft niet. Vorig jaar hebben we al een kansloze lente gehad die lang doorging..
Is dit trouwens nou waar al die gekkies op hopen? Een druilerige grijze dag.. maar er valt sneeuw!!!!11
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |