Ja dan kan ik tenminste zien waar ik iemand om het leven moet brengen?quote:
Dat is inderdaad nogal hack-gevoelig. Daarentegen als je je kinderen een mobieltje mee geeft zijn ze in principe ook al te traceren natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dan kan ik tenminste zien waar ik iemand om het leven moet brengen?
Preciesquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja dan kan ik tenminste zien waar ik iemand om het leven moet brengen?
Voordat ik hier inhoudelijk op reageer: ik ben degene die het bericht op de FP heeft geplaatst. Dit zeg ik even, omdat er anders weer mensen zijn die denken dat ik de discussie richting moslims wil kantelen en dat ik blind ben voor het wangedrag van autochtone Nederlanders.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:22 schreef snakelady het volgende:
Ik ben overigens serieus benieuwd wat de reacties waren geweest als de dader moslim was.
Of was het dan, ''vies kutgeloof, kinderverkrachters en zie je wel, ze zijn allemaal zo''
Seks met een meisje van 16 of 17 is van een andere orde dan seks met een 12-jarige. Doorgaans is seks met een 16- of 17-jarige niet eens strafbaar, zolang er geen sprake van dwang is geweest.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat ik geen voorstander ben van termen als 'constitutionele' verkrachting, zoals dat in sommige landen gebruikt wordt, aangezien ik vind dat dit de verantwoordelijkheid volledig bij de dader neerlegt. Ik vind namelijk dat de ouders in dit geval hier ook op aangesproken dienen te worden.
Het probleem met constitutionele verkrachting is namelijk dat iemand van zeg 18 ineens schuldig is aan 'verkrachting' als hij seks heeft met een meisje van 16/17 en zij hem heeft verteld dat ze 18 is. Dan ontsla je het meisje in kwestie (of haar ouders) compleet van enige verantwoordelijkheid voor het verkeerd voorlichten van de 'dader' en dat vind ik onrechtvaardig.
In de VS draai je daar gewoon keurig de bak voor in en mag je je leven lang registreren als sex offender.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:28 schreef Elfletterig het volgende:
Seks met een meisje van 16 of 17 is van een andere orde dan seks met een 12-jarige. Doorgaans is seks met een 16- of 17-jarige niet eens strafbaar, zolang er geen sprake van dwang is geweest.
Mee eens, in dit geval telt dat inderdaad niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:28 schreef Elfletterig het volgende:
En dan zou het nog kunnen zijn dat een meisje liegt over haar leeftijd. Dat ze beweert 18 te zijn, maar in werkelijkheid 15 is. Dat komt soms voor; sommige meisjes van 15 kunnen met een beetje fantasie voor 18 doorgaan. Maar bij meisjes van 12 kan dat echt niet. Bovendien werd deze volleyballer niet voor de gek gehouden wat de leeftijd betreft; hij wist de echte leeftijd van dit meisje.
Aangesproken, niet strafrechtelijk vervolgd. Maar je zou er op zijn minst eens een gesprek met een sociaal werker aan kunnen wagen om te kijken hoe en wat.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:28 schreef Elfletterig het volgende:
Hij was dus hartstikke fout bezig en moet daarvoor worden bestraft. Niet de ouders van het meisje, tenzij zou blijken dat die actief hun dochter hebben aangeboden of dwang op het meisje hebben uitgeoefend om met die vent het bed in te duiken. Maar daarvan lijkt hier geen sprake. Het is al erg genoeg als je 12-jarige dochter wordt misbruikt door een volwassen man; jij wilt de ouders dubbel straffen. Echt een bizar idee.
Je verwijdert een vergelijkbare zaak. Lijkt me relevant om te zien hoe men daar In Engeland met zulke dingen omgaat aangezien dat toch net even ander is dan in Nederland en het nu om een Nederlander in Engeland gaat. Dat is toch geen geneuzel?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:27 schreef Leandra het volgende:
Off-topic en persoonlijk geneuzel is weg en blijft nu gewoon weg....
Onder een bepaalde grens vind ik dat eigenlijk best wel logisch.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:28 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het wel raar dat er blijkbaar geen enkel onderscheid wordt gemaakt en dat het vanwege de leeftijd altijd verkrachting is.
Helemaal met je ééns. Iemand van 12 is gewoon een kindquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Onder een bepaalde grens vind ik dat eigenlijk best wel logisch.
Je moet toch ergens een grens trekken en 12 is gewoon belachelijk jong.
Als dit nu om een 15 jarig meisje ging was het anders geweest, ook in Engeland.
Jawel, maar er is toch nog een verschil tussen wederzijdse instemming, al is het meisje pas 12, en een meisje van 12 in het donker van haar fiets trekken en dan verkrachten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Onder een bepaalde grens vind ik dat eigenlijk best wel logisch.
Je moet toch ergens een grens trekken en 12 is gewoon belachelijk jong.
Als dit nu om een 15 jarig meisje ging was het anders geweest, ook in Engeland.
Die helemaal niet zo vergelijkbaar was. Het was immers geen welopgevoede blanke sporter.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je verwijdert een vergelijkbare zaak. Lijkt me relevant om te zien hoe men daar In Engeland met zulke dingen omgaat aangezien dat toch net even ander is dan in Nederland en het nu om een Nederlander in Engeland gaat. Dat is toch geen geneuzel?
Iemand van 12 is gewoon die richting op te bewegen door een ouder iemandquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel, maar er is toch nog een verschil tussen wederzijdse instemming, al is het meisje pas 12, en een meisje van 12 in het donker van haar fiets trekken en dan verkrachten.
De strafmaat verschilt dan ook wel hoor. Als het een gewelddadige verkrachting is krijg je voor meerdere punten straf. Hier alleen voor de verkrachting/misbruik.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jawel, maar er is toch nog een verschil tussen wederzijdse instemming, al is het meisje pas 12, en een meisje van 12 in het donker van haar fiets trekken en dan verkrachten.
Dit. Gast is zelf amper volwassen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Het is ook heel fout maar ik vind verkrachting gewoon niet de juiste benaming
Een 12-jarige en wederzijdse instemming... met betrekking tot een seksueel contact met een volwassene.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, hij wist dat ze 12 was.quote:
quote:Via sociale media had hij contact gelegd met het slachtoffer. Van de V. was indertijd op de hoogte van de leeftijd van het meisje
Hij was op de hoogte van haar leeftijd voor hij afreisde naar de UK, hij was destijds 19.quote:
Ja dus in dit geval. Hij wist dit voordat hij naar haar toe ging.quote:
Dat was ook zeker niet mijn intentie, hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die helemaal niet zo vergelijkbaar was. Het was immers geen welopgevoede blanke sporter.
Dus het moslimpaadje slaan we hier niet in.
Als je een vergelijkbare zaak hebt die werkelijk vergelijkbaar is dan zie ik het wel weer verschijnen.
Precies, dus waar hebben we het over!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:01 schreef Ticootje het volgende:
dus het ging om 12 en 19?
Niet om 21 en 12?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |