abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160322899
quote:
7s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:01 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Ja, maar ook geen wetenschappers. Filosofie, wat is dat nu? Ha!
Ik werk niet bij filosofie. Al mag je de sociale wetenschappen wat mij betreft gerust ook pseudowetenschap vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_160323023
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 20:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik werk niet bij filosofie. Al mag je de sociale wetenschappen wat mij betreft gerust ook pseudowetenschap vinden.
Goddank. :).
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  Moderator maandag 29 februari 2016 @ 20:27:47 #178
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160323484
quote:
0s.gif Op maandag 29 februari 2016 19:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Bij ons werken geen lieden met opgeblazen ego's.
Ik heb geen idee of het aan ego's ligt ik voel me in ieder geval na meetings meestal een nietsnut...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_160352955
Byung Chul Han is mijn nieuwe held.

quote:
Tegenwoordig denken we dat we geen onderworpen subject zijn maar een vrij, zich telkens ontwerpend, nieuw uitvindend project. Deze overgang van subject naar project gaat gepaard met het gevoel van vrijheid.

Het Ik als project, dat zich denkt bevrijd te hebben van uiterlijke en andermans dwang, onderwerpt zich voortaan aan innerlijke dwang en zelfdwang in de vorm van prestatie- en optimalisatiedwang. Vrij zijn betekent dus niets anders dan je met elkaar realiseren.

Het prestatiesubject dat denkt dat het vrij is, is in werkelijkheid een knecht. Het is in zoverre een absolute knecht dat het zonder toedoen van zijn meester zichzelf vrijwillig uitbuit.

Het neoliberale regime gedraagt zich als ‘ziel’. Ze ‘verbreidt voortdurend een onontkoombare rivaliteit, in de vorm van heilzame wedijver en uitgelezen motivatie’. Motivatie, project, concurrentie, optimalisering en initiatief behoren tot de psychopolitieke machtstechniek van het neoliberale regime.
Graag op anoniem
pi_160357403
Hey MP, wat voor een werk doe jij eigenlijk?
pi_160357442
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:54 schreef LelijKnap het volgende:
Hey MP, wat voor een werk doe jij eigenlijk?
En jij?
pi_160357450
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 maart 2016 23:56 schreef k_man het volgende:

[..]

En jij?
WGR / Wat voor een werk past bij mij?

En jij?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2016 23:57:14 ]
  dinsdag 1 maart 2016 @ 23:59:39 #183
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160357514
Ik neem kaarten uit een bak. Als ik die er uit genomen heb, dan zet ik ze er weer in. Zo is het.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_160357952
quote:
Een van de mooiste openingsposts die ik ooit heb gelezen. Zo had ik mijn boek 'De gelukkige alcoholist' moeten beginnen.
Graag op anoniem
  woensdag 2 maart 2016 @ 00:45:59 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160358267
Vooral het 'bijster intelligent' is opmerkelijk. In strikte zin is bijster een negatief-polaire uitdrukking, alleen te gebruiken in combinatie met een negatief gemarkeerd adjectief: niet bijster intelligent. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.
pi_160358305
-Kwam zo gemeen over-

[ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 00:51:45 ]
pi_160358347
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 00:27 schreef Mainport het volgende:

[..]

Een van de mooiste openingsposts die ik ooit heb gelezen. Zo had ik mijn boek 'De gelukkige alcoholist' moeten beginnen.
Welke waar te lezen is?
pi_160359985
quote:
Wat doet dat woord 'een' daar?

quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 00:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Welke waar te lezen is?
Welke welke? Huuh.

Wat toch een lelijk taalgebruik. Waarom?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_160359994
Laten we deze ochtend beginnen met een lezing uit het evangelie van Matheus.

10: 33-34. Maar zo wie Mij verloochend zal hebben voor de mensen, dien zal Ik ook verloochenen voor Mijn Vader, Die in de hemelen is. Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

...
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_160360005
Er gaat niets boven een stukje Genesis.

20 En Noach begon een akkerman te zijn, en hij plantte een wijngaard.
21 En hij dronk van dien wijn en werd dronken; en hij ontblootte zich in het midden zijner tent.
22 En Cham, Kanaäns vader, zag zijns vaders naaktheid, en hij gaf het zijn beiden broederen daarbuiten te kennen.
23 Toen namen Sem en Jafeth een kleed en zij legden het op hun beider schouders, en gingen achterwaarts en bedekten de naaktheid huns vaders; en hun aangezichten waren achterwaarts gekeerd, zodat zij de naaktheid huns vaders niet zagen.
24 En Noach ontwaakte van zijn wijn, en hij merkte wat zijn kleinste zoon hem gedaan had.
25 En hij zeide: Vervloekt zij Kanaän; een knecht der knechten zij hij zijn broederen.
26 Voorts zeide hij: Gezegend zij de HEERE, de God van Sem; en Kanaän zij hem een knecht.
27 God breide Jafeth uit, en hij wone in Sems tenten; en Kanaän zij hem een knecht.
28 En Noach leefde na den vloed driehonderd en vijftig jaar.
29 Zo waren al de dagen van Noach negenhonderd en vijftig jaar; en hij stierf.
Graag op anoniem
  woensdag 2 maart 2016 @ 08:50:07 #191
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_160360748
Jongens, ik heb het voor LK opgenomen in WGR. Wat een nare wereld leven we toch in. :r.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_160360804
LK draagt geen morele verantwoordelijkheid, geen rekenschap om zijn steentje bij te dragen aan de maatschappij, zoals de fictie luidt. Hij heeft er niet voor gekozen dat hij die vermeend slechte eigenschappen heeft, dat hij werken haat, die keuze heeft hij nooit gemaakt; sterker nog, als hij mocht kiezen zou hij vermoedelijk anders kiezen. Jeetje, voor pedofielen is nog meer begrip.
Graag op anoniem
  woensdag 2 maart 2016 @ 09:29:21 #193
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_160361173
Mainport, je bent een notoire crossposter.
pi_160367011
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2016 00:45 schreef Ringo het volgende:
Vooral het 'bijster intelligent' is opmerkelijk. In strikte zin is bijster een negatief-polaire uitdrukking, alleen te gebruiken in combinatie met een negatief gemarkeerd adjectief: niet bijster intelligent. Maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik schreef ooit een paper over negatief-polaire uitdrukkingen in het Berbers.

O+!
pi_160367130
Interessante lectuur, al zeg ik het zelf.

Ur iswa thabselth. (Hij is geen ui waard. :D)

Issen ikhan. (Laat zich het best vertalen als 'He knows shit', waarbij 'shit' eigenlijk 'no shit' betekent.).

Dat moet wel de gelukkigste periode uit mijn leven zijn geweest, toen ik me met dit soort zaken bezig kon houden. Al was het absolute hoogtepunt een paper over de vraag of 'Er zitten koekjes in de doos, of chocolaatjes' telt als een antwoord op de vraag 'Zitten er koekjes in de doos?'. O+

[ Bericht 20% gewijzigd door Claudia_x op 02-03-2016 14:54:09 ]
pi_160367304
quote:
14s.gif Op woensdag 2 maart 2016 06:13 schreef PeteSampras het volgende:
Laten we deze ochtend beginnen met een lezing uit het evangelie van Matheus.

10: 33-34. Maar zo wie Mij verloochend zal hebben voor de mensen, dien zal Ik ook verloochenen voor Mijn Vader, Die in de hemelen is. Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.

...
Ik las vandaag tijdens een college voor uit Exodus.
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 15:13:41 #197
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160367921
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 14:41 schreef Claudia_x het volgende:
Interessante lectuur, al zeg ik het zelf.

Ur iswa thabselth. (Hij is geen ui waard. :D)

Issen ikhan. (Laat zich het best vertalen als 'He knows shit', waarbij 'shit' eigenlijk 'no shit' betekent.).

Dat moet wel de gelukkigste periode uit mijn leven zijn geweest, toen ik me met dit soort zaken bezig kon houden. Al was het absolute hoogtepunt een paper over de vraag of 'Er zitten koekjes in de doos, of chocolaatjes' telt als een antwoord op de vraag 'Zitten er koekjes in de doos?'. O+
Kunnen koekjes überhaupt zitten?
pi_160369057
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 06:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Wat doet dat woord 'een' daar?

[..]

Welke welke? Huuh.

Wat toch een lelijk taalgebruik. Waarom?
Eh... eh...

'Wat voor een werk past bij mij' = 'Wat voor een soort werk past bij mij' in luie, korte vorm.
Vind je dat werkelijk lelijker dan 'Wat voor werk past bij mij'? o.O
pi_160369332
quote:
2s.gif Op woensdag 2 maart 2016 15:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Kunnen koekjes überhaupt zitten?
Dit is een van de lastigste vragen die ik in lange tijd gelezen heb.

Wat betekent kunnen? Wat zijn koekjes? Wat betekent zitten? Kunnen koekjes überhaupt iets?
Is het relevant of ze het zelf, vanuit eigen wil 'kunnen'? Is dat een vereiste om te kunnen stellen dat ze in een bepaalde houding/stand 'bestaan'/aanwezig zijn in een doos? Ik bedoel, een mens kan uit eigen beweging gaan liggen, staan of zitten. Maar een mens kan ook neergezet worden en buiten eigen wil komen te zitten...Wat is dan nog het verschil tussen een mens en een koekje? Hoe moet ik mij een zittend koekje eigenlijk voorstellen? Betekent dat het koekje op een rand leunt en de rest van zijn koekjeslichaam verticaal staat? En betekent dat, dat een liggend koekje plat, met z'n hele oppervlakte, rust op een ondergrond?
Is zitten eigenlijk een tegenstelling van iets? Moet hetgeen dat 'zit' ook niet niet kunnen zitten (al dan niet door toedoen van andere partij)?
Ik zou het maar veilig spelen en zeggen dat er in de doos -waarschijnlijk (of nog veiliger; misschien)- koekjes, in welke hoedanigheid dan ook, te vinden zijn. Alhoewel, wat betekent 'bevinden' eigenlijk? Een mens kan zich ergens bevinden. Maar een koekje? Aanwezig dan misschien. Of bestaat? Ja, koekjes kunnen bestaan. Ugh..in de koekjes doos zijn -misschien- koekjes te vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2016 16:40:44 ]
  Moderator woensdag 2 maart 2016 @ 16:21:55 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_160369535
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 16:14 schreef LelijKnap het volgende:
een mens kan uit eigen beweging gaan liggen
:o [citation needed]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')