SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2016 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik ga redelijk vaak naar het outlet center in Roermond, en het is iedere keer maar weer kijken naar wat er hangt, in "normale maten" is er sowieso minder keus. En de laatste tijd zijn er iedere keer als ik er ben weer busladingen Aziaten losgelaten...quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik wil nog steeds een keer naar de Nike Outlet hier als ik tijd heb. Wie weet wat daar voor leuke dingen hangen!![]()
Maar het blijft leuk om er heen te gaan (al was het in de US leuker, veel rustiger daar in de outlet centers en veel meer keuze)Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Oja, ik vond de outlet centers in de US eigenlijk ook niet zo leuk maar je weet dat er idd zulke pareltjes voor weinig geld kunnen hangen dat je de terror toch doorstaatquote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:37 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik ga redelijk vaak naar het outlet center in Roermond, en het is iedere keer maar weer kijken naar wat er hangt, in "normale maten" is er sowieso minder keus. En de laatste tijd zijn er iedere keer als ik er ben weer busladingen Aziaten losgelaten...![]()
Maar het blijft leuk om er heen te gaan (al was het in de US leuker, veel rustiger daar in de outlet centers en veel meer keuze)Maar wat zijn normale maten? S-M-L?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ja, alles zonder X-en ervoor...quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:39 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oja, ik vond de outlet centers in de US eigenlijk ook niet zo leuk maar je weet dat er idd zulke pareltjes voor weinig geld kunnen hangen dat je de terror toch doorstaatMaar wat zijn normale maten? S-M-L?
Blijft altijd leuk, mooie spullen voor weinig vinden
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja, ben jij er wel eens geweest?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
LT jij bedoeld die op overvecht?Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik heb ook een Nike Flash jacket. Ooit bij Zalando in de sale gekocht voor -50%. Nog te duur, maar ik heb er al veel plezier van gehad. Mega zichtbaar en lekker als het koud is (alleen is dat daarna nooit echt meer koud geweest)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Een paar keer, wel een tijd geleden. Het is een vrij grote winkel. Kan eventueel maandag wel even kijken of ze wat bijzonders hebben.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:55 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, ben jij er wel eens geweest?![]()
Kloptquote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:05 schreef Devv het volgende:
Je gaat toch geen ¤550,- voor een hardloopjasje betalen.
![]()
Dit was trouwens wel een aanradertje vorig jaar: http://kippenrenbarneveld.nl/Startpagina.aspx[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Het is weer een prachtig gezicht hier, zittend bij een kampvuurtje en heel veel kleine hoofdlampjes in de verte, die langzaam dichterbij komenEn een goede DJ
Vanaf over ongeveer een half uurtje verwacht ik Yur (25k) en mijn meneer (15k).![]()
Kampvuurquote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:03 schreef Quoi het volgende:
Het is weer een prachtig gezicht hier, zittend bij een kampvuurtje en heel veel kleine hoofdlampjes in de verte, die langzaam dichterbij komenEn een goede DJ
Vanaf over ongeveer een half uurtje verwacht ik Yur (25k) en mijn meneer (15k).
En die finish
Ben benieuwd hoe onze mannen het hebben gehad!![]()
Hardlopen is een hardstikke goedkope sport.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:05 schreef Devv het volgende:
Je gaat toch geen ¤550,- voor een hardloopjasje betalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 21:48:15 ]![]()
Nice![]()
Moet ook nog iets regelen voor Hamburg, hotelprijzen daar vind ik nogal pittig..
Over welke Hamburg gaat dit? Die shotjesrun over een paar weken of de halve in het voorjaar?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:41 schreef Guard het volgende:
Nice![]()
Moet ook nog iets regelen voor Hamburg, hotelprijzen daar vind ik nogal pittig..![]()
Hier ook overnachtingen aan het zoeken voor loopjes.
Ik heb een heel stom, flauw virusje. Nauwelijks ziek te noemen; alleen keelpijn als ik lig, snotneus, niezen, af en toe een hoest. Maar het vervelendste is dat ik moe ben, bijna de hele week op de bank in slaap gevallen. Hoe meer ik slaap, hoe groter de wallen.
Hele week niet gerend en morgen de Asselronde. Het zou kut zijn als ik er na 1 kilometer achter kom dat het niks wordt.![]()
Ik heb liever een eigen kamer, maar als je het niet erg vindt om op een slaapzaal te liggen kan een hostel vaak goedkoop zijn. Een camping heb ik ook nog overwogen, maar dan krijg ik niet alles meer in mijn handbagage, al is het maar omdat je dan dingen mee wil nemen die helemaal niet in je handbagage mogen (haringen, mes, etc). En dan wordt het vliegticket een stuk duurder.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:41 schreef Guard het volgende:
Nice![]()
Moet ook nog iets regelen voor Hamburg, hotelprijzen daar vind ik nogal pittig..
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 21:54:53 ]![]()
Airbnb niet wat?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:41 schreef Guard het volgende:
Nice![]()
De mannen zijn - sneller dan verwacht - binnen!![]()
Ja dat zou ook een mogelijkheid tot een optie kunnen zijn, thanks!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Airbnb niet wat?
De mannen zijn - sneller dan verwacht - binnen!Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Shotjesrun? Ik mag hopen van niet, al weet je het natuurlijk nooit als je met oud-studievrienden een marathon gaat lopenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:47 schreef thettes het volgende:
[..]
Over welke Hamburg gaat dit? Die shotjesrun over een paar weken of de halve in het voorjaar?
Nice!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:03 schreef Quoi het volgende:
[..]
Airbnb niet wat?
De mannen zijn - sneller dan verwacht - binnen!![]()
Hoe ik er ga komen heb ik ook nog niet over nagedacht..quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:52 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik heb liever een eigen kamer, maar als je het niet erg vindt om op een slaapzaal te liggen kan een hostel vaak goedkoop zijn. Een camping heb ik ook nog overwogen, maar dan krijg ik niet alles meer in mijn handbagage, al is het maar omdat je dan dingen mee wil nemen die helemaal niet in je handbagage mogen (haringen, mes, etc). En dan wordt het vliegticket een stuk duurder.
Dat laatste zal wel te regelen zijn, al weet ik niet precies wie er halve gezinnen of zo mee gaat slepen...quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hamburg zou ik gewoon met de trein doen. Of als je met meer gaat met de auto.
Trein is wel een goed alternatief inderdaadMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Hongerklop als je nog een kilometer of 3 te gaan hebt
Al met al mooi gefinisht en nu ff languit
F means you're fucked![]()
Wie lopen er morgen allemaal in Apeldoorn de Asselronde? Ik dacht i.i.g. Voccar, Wyccie en Happel.
Ik start met nr 14523 uit vak A. Wie weet zien we elkaar nog. Ik denk dat ik, afhankelijk van het weer, in het geel ben.![]()
Ohhh buhhh dat is irritant zegquote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:50 schreef YUR het volgende:
Hongerklop als je nog een kilometer of 3 te gaan hebt
Al met al mooi gefinisht en nu ff languit![]()
Ben benieuwd of er weer zulke legendarische foto's van je gemaakt zijn.
Ik ben net uit bed om zo een rondje te gaan trailen in de kennemerduinen!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Die gaat op de shortlist. Een week voor de marathon, dan moet een rustige HM nog wel kunnen toch? Of anders de 10.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Dit was trouwens wel een aanradertje vorig jaar: http://kippenrenbarneveld.nl/Startpagina.aspx![]()
De HM daar is twee rondjes. Wellicht helpt dat bij je keuzequote:Op zondag 7 februari 2016 07:32 schreef McTwente het volgende:
[..]
Die gaat op de shortlist. Een week voor de marathon, dan moet een rustige HM nog wel kunnen toch? Of anders de 10.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Een snelle 10 wordt zelfs aanbevolen een week voor je marathon.quote:Op zondag 7 februari 2016 07:32 schreef McTwente het volgende:
[..]
Die gaat op de shortlist. Een week voor de marathon, dan moet een rustige HM nog wel kunnen toch? Of anders de 10.![]()
Wat een shitweer zegik heb helemáál geen zin
Lekker! Ik heb daar woensdag gelopen, blijft een heerlijk gebied. Welk vertrekpunt heb jij?quote:Op zondag 7 februari 2016 07:28 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ohhh buhhh dat is irritant zeg![]()
Ben benieuwd of er weer zulke legendarische foto's van je gemaakt zijn.
Ik ben net uit bed om zo een rondje te gaan trailen in de kennemerduinen!Life is what you make it.![]()
Kom op, hup lopen. Anders kijk je die video van Guard van een paar dagen terug maar even!quote:Op zondag 7 februari 2016 07:54 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar het is wel vrij warm en straks redelijk droog... Zit zelfs te twijfelen over kort-kort. Alleen die wind, en misschien iets regen bij de start.
Ik neem toch maar verschillende opties in de tas mee.![]()
Een halve marathon een week voor de hele zou k echt niet meer doen, zelfs niet op duurloop tempo, je zit dan al ruim in je taperperiode dus in de meest schema's loop je de laatste 1.5-2 weken niet langer meer dan 15k. Snelle 10 kan inderdaad wel!quote:Op zondag 7 februari 2016 07:32 schreef McTwente het volgende:
[..]
Die gaat op de shortlist. Een week voor de marathon, dan moet een rustige HM nog wel kunnen toch? Of anders de 10.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
tot zo!quote:Op zondag 7 februari 2016 07:54 schreef Guppyfriend het volgende:
![]()
Hoe ben jij verkleed?quote:
Ik ga als hardloperquote:
Veel plezier allemaal in Apeldoorn!
En bij evt andere loopjesSpelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
In mijn ogen kan een snelle 10km meer "schade" aanrichten dan een langzame HM.quote:Op zondag 7 februari 2016 08:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Een halve marathon een week voor de hele zou k echt niet meer doen, zelfs niet op duurloop tempo, je zit dan al ruim in je taperperiode dus in de meest schema's loop je de laatste 1.5-2 weken niet langer meer dan 15k. Snelle 10 kan inderdaad wel!
Ik zie geen kwaad in een HM als het maar op duurlooptempo is.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Een zwembad daar ergens, weet niet preciesquote:Op zondag 7 februari 2016 07:59 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Lekker! Ik heb daar woensdag gelopen, blijft een heerlijk gebied. Welk vertrekpunt heb jij?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Ik loop in zo'n knalgeel Social Mile shirt. Kan niet missen, volgens mij loopt er niemand van onze club daar verder (de meesten zijn in Apeldoorn vandaag).quote:![]()
Ik in een Zevenheuvelenshirt van vorig jaar, zo'n blauwequote:Op zondag 7 februari 2016 08:33 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik loop in zo'n knalgeel Social Mile shirt. Kan niet missen, volgens mij loopt er niemand van onze club daar verder (de meesten zijn in Apeldoorn vandaag).nr. 235 als ik me niet vergis
177 hier.quote:Op zondag 7 februari 2016 08:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik in een Zevenheuvelenshirt van vorig jaar, zo'n blauwenr. 235 als ik me niet vergis
![]()
Veel plezier in Apeldoorn en Arnhem! Heb ook weer zin in wedstrijdjes. Nog vier weken wachten, dan is het crossseizoen tenminste weer over.
Zelf straks lekker een duurloopje van een kilometer of 8, 9.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Het idee daarvan is dat je je glycogeenvoorraden en daarna eventueel gaat koolhydraten stapelen, dan treedt er supercompensatie op doordat je daarna bijna geen kms meer loopt. De intensiteit mag wel hoog blijven.quote:Op zondag 7 februari 2016 08:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
In mijn ogen kan een snelle 10km meer "schade" aanrichten dan een langzame HM.
Ik zie geen kwaad in een HM als het maar op duurlooptempo is.
Maar goed, jij tapert uberhaupt niet gok ik, jij doet zo'n marathon gewoon even tussendoor
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ik start in B. Ga het (hopelijk) rustig aan doen, het is een training. Beetje kloten met gelletjes en dergelijke...quote:Op zondag 7 februari 2016 00:36 schreef indepoeier het volgende:
Wie lopen er morgen allemaal in Apeldoorn de Asselronde? Ik dacht i.i.g. Voccar, Wyccie en Happel.
Ik start met nr 14523 uit vak A. Wie weet zien we elkaar nog. Ik denk dat ik, afhankelijk van het weer, in het geel ben.
Kleding is altijd weer een opgave. Liep vrijdagavond en toen had ik het veel te warm, dus denk nu aan kort/lang met wellicht een thermohemd![]()
Heb in ieder geval redelijk goed geslapen. Waait hier wel vrij hard, maar ga denk ik gewoon in kort-kort. Ben benieuwd hoe het zal gaan vandaag, heb er zin in![]()
![]()
Superleuk de MWM, het weer ziet er hier iig super uit, hopelijk daar ook!
Ik ga 'even' sportscholen vandaag.
Wel grappig trouwens, sinds ik door die blessure dus meer afwisselend train, train ik bijna elke dag en meer uren dan eerst, maar toch is mijn rustpols consequent zo'n 10 slagen gezakt en voel ik me fitter dan ooitMisschien moet ik dat er een beetje inhouden als ik straks wel weer meer kan lopen, max 4x in de week en voor de rest krachttraining en fietsen of zo!
Hoppa! Dat ging lekker. De tijd laat nog even op zich wachten, want die wordt hier ouderwets met de hand geklokt, maar is inmiddels bekend: 13:34 voor (net geen) 3km met een heuveltje erin. En dan zit ik qua snelheid toch maar mooi weer op m'n oude niveauèn ik heb de Gup gespot
[ Bericht 4% gewijzigd door Vork op 07-02-2016 13:08:07 ]![]()
Ik zat net bij de lopers uit mijn loopgroep in de trein. Zij gaan lopen, ik met de kinderen naar de carnavalsoptocht. Verschil moet er zijn...quote:Op zondag 7 februari 2016 08:27 schreef Murmeli het volgende:
Veel plezier allemaal in Apeldoorn!
En bij evt andere loopjes![]()
Zo tof, ik kwam vanmorgen zo'n oude hardloopbaas tegen van minstens richting de 80. We hebben een klein stukje samen gelopen en een praatje gemaakt. Hij vertelde dat hij zich zo intens gelukkig kon voelen tijdens het hardlopen. Dus hij loopt nog 5x per week. Eerst 7, maar dat werd toch wat onverstandig.![]()
Ow, gaaf is dat! Hoop dat ik dat dan ook nog kanquote:Op zondag 7 februari 2016 11:10 schreef hatsaflats het volgende:
Zo tof, ik kwam vanmorgen zo'n oude hardloopbaas tegen van minstens richting de 80. We hebben een klein stukje samen gelopen en een praatje gemaakt. Hij vertelde dat hij zich zo intens gelukkig kon voelen tijdens het hardlopen. Dus hij loopt nog 5x per week. Eerst 7, maar dat werd toch wat onverstandig.
Het was best al warm om te lopen in lang-lang vandaag.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Wow dat was lekker! Met logeerhond door de bossen gedwaald. Heuveltjes en modder en nog meer heuveltjes en modder. Resultaat na 1:40 en 16,5km: een hele vieze hond![]()
![]()
Nou, dat was geen makkelijk rondje. Deze week was het de bedoeling om te leren met vermoeide benen te lopen, vooral omdat ik niet gewend ben om dagen achter elkaar te lopen. Dus, korte loopjes, paar dagen achter elkaar.
Nou, die benen wilden echt niet starten. Maar, na een half uurtje voelde alles toch weer soepel
Klaar voor een pre-Superbowl-dutje
![]()
![]()
Dat was nog even flink doorbikkelen zo tegen het eind van mijn loopje, ging maar moeizaam voor mijn gevoel, maar toch nog snelheid kunnen houden.
Maar het is wel duidelijk dat dat over een maand even anders moet, veel rustiger van start iig.
Maar deze 34 zitten toch maar weer mooi in de pocket
Wat mooiquote:Op zondag 7 februari 2016 11:10 schreef hatsaflats het volgende:
Zo tof, ik kwam vanmorgen zo'n oude hardloopbaas tegen van minstens richting de 80. We hebben een klein stukje samen gelopen en een praatje gemaakt. Hij vertelde dat hij zich zo intens gelukkig kon voelen tijdens het hardlopen.![]()
Gisteren heb ik met de groep gelopen, wat rondjes het viaduct op en af, bij elkaar 10km. Ging echt lekker, het was zelfs best warm dus na een tijdje mijn jack uit gedaan. Zonet nog een rondje met m'n zus gelopen, 5km. Paar carnavalswagens ingehaald.Die muziek haalt je wel uit je ritme.
![]()
![]()
Goed bezig allemaal! Zelf ook weer lekker tien kilometer gelopen, op ongeveer hetzelfde fijne tempo als vorige week. Moest halverwege even wandelen vanwege te veel modder (en schoenen met weinig profiel). Eens kijken of ik volgende week de afstand weer een beetje kan uitbreiden.![]()
17km gelopen! Maar wat een wind joh![]()
Maar het is me gewoon gelukt
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
Zie dat er weer lekker gelopen is!![]()
Zelf ook weer terug van een stuk hobbelen. Op en neer naar de Van Brienenoordbrug. Een kleine 24km in 2:25. Op de heenweg veel tegenwind, en terug over de IJsseldijk de wind in de rug.
Maar het mooiste van alles is: GEEN PIJN IN DE SCHENEN GEHAD!!![]()
![]()
De combi, rust, oefeningen en compressiekousen heeft blijkbaar geholpen.
Laatste paar kilometers had ik het trouwens best zwaar. Gisteren flink aan het bier gezeten en dat heb ik wel gemerkt. Stond vanmorgen ook op met koppijn en had ook echt geen zin om te lopen. Toch gegaan.
Edit: Ook nog even met gelletjes geëxperimenteerd. Had er 2 bij me. SIS orange en lemon & lime. Lekkere smaakjes.
Edit2: Nu wel 2 tintelende duimen.Wat is dit nou weer?
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2016 15:23:43 ]![]()
Vandaag mijn eerste >30km training van dit jaar gedaan: een wisselduurloop van in totaal 31km van de club naar Hoek van Holland en weer terug. De eerste helft vol wind tegen was soms nog best pittig, ook omdat ik in mijn benen wat zwaar voelden van de km's van afgelopen week. De terugweg was heerlijk met de wind in de rug. Nu een welverdiende rustweek met minder omvang, die afgesloten wordt met een 10km wedstrijd.![]()
quote:Op zondag 7 februari 2016 14:52 schreef DeLuna het volgende:
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Hoppa! Joh, die HM wordt een makkie voor je!![]()
Oh, ik dacht dat de Sonsbeekparkloop een sociaal loopgroepje was á la Social Mile.![]()
Asselronde ging best kut eigenlijk. Vertel ik later wel.![]()
Het is zowaar een loopje met parcours en tijdwaarneming, maar echt serieus is het natuurlijk nooit. Er lopen ook kinderen met hun ouders mee en als je 'm wil wandelen is het ook prima. Het wordt mede georganiseerd door De Loper en dat is hier in de buurt wel een vrij grote loopgroep.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:36 schreef wyccie het volgende:
Oh, ik dacht dat de Sonsbeekparkloop een sociaal loopgroepje was á la Social Mile.![]()
Ik zag dat ik zowaar nog 9e ben geworden, maar gezien het bovenstaande zegt dat ook niet zoveel.
![]()
Nah, het zal vast niet een makkie wordenquote:Op zondag 7 februari 2016 15:28 schreef GotC het volgende:
[..]!
Hoppa! Joh, die HM wordt een makkie voor je!maar ik krijg er wel steeds meer vertrouwen in.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_![]()
quote:Op zondag 7 februari 2016 14:52 schreef DeLuna het volgende:
![]()
Tof dat het gelukt is! Maar moet je niet ook nog wat langzamer lopen in trainingen? Je hartslag is nog best aan de hoge kant.. toen ik voor mijn eerste HM trainde, liep ik die in 1.54 maar mijn lange duurlopen deed ik op 6.40-7.10..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor de rest Guard, Hatsa, Jokkebrok, MrB, GotC en Vork en als ik nog iemand vergeten ben, ook lekker bezig! Een echt goede loopzondag is het!
[ Bericht 0% gewijzigd door La_Tramposa op 07-02-2016 16:16:56 ]Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Verslagje van de Asselronde van vandaagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lekker loopje in Apeldoorn. Het parcours vond ik wel vrij verraderlijk...
Kwam twee vrienden tegen en ben met hun gaan lopen op een tempo van 6:00/km. Marathontempo dus.
Ging lekker en kon tegen het einde nog goed versnellen. Nu herstellen en volgende week zondag naar Schoorl. Zal daar wel gaan pogen om wat rustiger te lopen, denk op 6:20![]()
Je gaat jezelf nog verbazen qua tijd denk ikquote:Op zondag 7 februari 2016 16:01 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nah, het zal vast niet een makkie wordenmaar ik krijg er wel steeds meer vertrouwen in.
![]()
![]()
Ja het is iets te snel, maar dat van die hartslag vind ik altijd zo apart. Ik lees overal dat ik makkelijk moet kunnen praten bij een duurloop en dat kan ik ook nog makkelijk. En bij dit tempo moet ik al mijn best doen om niet te hard te gaan, dat is voor mij echt heel lastigquote:Op zondag 7 februari 2016 16:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tof dat het gelukt is! Maar moet je niet ook nog wat langzamer lopen in trainingen? Je hartslag is nog best aan de hoge kant.. toen ik voor mijn eerste HM trainde, liep ik die in 1.54 maar mijn lange duurlopen deed ik op 6.50-7.10..
En voor de rest Guard, Hatsa, Jokkebrok, MrB, GotC en Vork en als ik nog iemand vergeten ben, ook lekker bezig! Een echt goede loopzondag is het!
Ja die praatregel werkt voor mij ook nooit helemaal, ik kan nog praten op hartslag 190quote:Op zondag 7 februari 2016 16:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja het is iets te snel, maar dat van die hartslag vind ik altijd zo apart. Ik lees overal dat ik makkelijk moet kunnen praten bij een duurloop en dat kan ik ook nog makkelijk. En bij dit tempo moet ik al mijn best doen om niet te hard te gaan, dat is voor mij echt heel lastigBen gewoon erg goed in praten!
Maar het blijft inderdaad lastig, vooral als je nog in de opbouwende fase zit qua afstanden. Zoals ik ook al een keer tegen GotC (volgens mij?) gezegd heb ben ik ook pas goed geworden in lopen in lage hartslagzones nadat ik sneller en efficienter ben gaan lopen. Het moet ook geen sjokken worden inderdaad, dan gaat het weer tegenwerken. Volgens mij ben je gewoon supergoed bezig overall
Ik zal er toch volgende week weer op letten, kijken of het nog langzamer kan.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:19 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja die praatregel werkt voor mij ook nooit helemaal, ik kan nog praten op hartslag 190Ben gewoon erg goed in praten!
Maar het blijft inderdaad lastig, vooral als je nog in de opbouwende fase zit qua afstanden. Zoals ik ook al een keer tegen GotC (volgens mij?) gezegd heb ben ik ook pas goed geworden in lopen in lage hartslagzones nadat ik sneller en efficienter ben gaan lopen. Het moet ook geen sjokken worden inderdaad, dan gaat het weer tegenwerken. Volgens mij ben je gewoon supergoed bezig overallKan vast niet verkeerd zijn.
Ik zou, kijkende naar m'n hartslag, ook langzamer moeten lopen maar m'n gewicht geeft een vertekend beeld wb hartslag helaas. Weet niet waar ik nou goed aan doe wb m'n trainingen en snelheid![]()
![]()
quote:Op zondag 7 februari 2016 16:22 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik zal er toch volgende week weer op letten, kijken of het nog langzamer kan.Kan vast niet verkeerd zijn.
Ik denk dat langzaam lopen in principe wel beter is, maar wel blijven letten op de goede loopstijl. Als je echt te geforceerd langzaam wilt lopen wordt het sjokken en daar word je ook niet beter/sneller van. Je kan het ook een beetje afwisselen; de ene keer op het tempo lopen waar je denkt dat je comfortabel op kan lopen, de andere keer misschien in een kort herstelloopje o.i.d. kijken of je eens echt laag kunt blijven qua hartslag.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:26 schreef GotC het volgende:
Ik zou, kijkende naar m'n hartslag, ook langzamer moeten lopen maar m'n gewicht geeft een vertekend beeld wb hartslag helaas. Weet niet waar ik nou goed aan doe wb m'n trainingen en snelheidIk hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Mijn horloge vond het een goed idee om m'n pasfrequentie als hartslag te zien, dus ik heb vanmorgen bijna alles met een hartslag van 174 gelopen
Het ging vrij moeizaam vanmorgen (tijdje slecht slapen/ongezond eten is echt niet zo goed voor je), maar zo moeizaam nou ook weer niet. Maar nu maar een weekje letten op m'n eten en dan komt het volgende week in Schoorl vast goed. Hoop ik.![]()
Fijn he, die Forerunner 235?quote:Op zondag 7 februari 2016 16:38 schreef hatsaflats het volgende:
Mijn horloge vond het een goed idee om m'n pasfrequentie als hartslag te zien, dus ik heb vanmorgen bijna alles met een hartslag van 174 gelopen
Het ging vrij moeizaam vanmorgen (tijdje slecht slapen/ongezond eten is echt niet zo goed voor je), maar zo moeizaam nou ook weer niet. Maar nu maar een weekje letten op m'n eten en dan komt het volgende week in Schoorl vast goed. Hoop ik.
Echt een baggerding. Hoop dat er snel een update komt.![]()
Hartslagmeting kan nog wel wat verbetering gebruiken, en lijkt sinds de laatste updates wat meer problemen te geven, maar verder vind ik het een prima horlogequote:Op zondag 7 februari 2016 16:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Fijn he, die Forerunner 235?
Echt een baggerding. Hoop dat er snel een update komt.![]()
Ik gebruik de hartslagmeting dan ook wel echt alleen "voor de leuk", en alleen tijdens hardlopen, dus ik heb er niet zoveel last van. Ik kan me wel voorstellen dat je als je een duurloop op hartslag loopt en hij de hele tijd synchroon loopt met je pasfrequentie het tamelijk irritant is.![]()
Inderdaad irritant. Hartslag fladdert echt alle kanten op en op de een of andere manier is ie heel vaak 72.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:52 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Hartslagmeting kan nog wel wat verbetering gebruiken, en lijkt sinds de laatste updates wat meer problemen te geven, maar verder vind ik het een prima horloge![]()
Ik gebruik de hartslagmeting dan ook wel echt alleen "voor de leuk", en alleen tijdens hardlopen, dus ik heb er niet zoveel last van. Ik kan me wel voorstellen dat je als je een duurloop op hartslag loopt en hij de hele tijd synchroon loopt met je pasfrequentie het tamelijk irritant is.
Ik draag gewoon weer een band.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2016 17:04:11 ]![]()
Vanochtend voor het eerst dit jaar een loopje gelopen, in Veendam. Ik ging voor de 10 kilometer want 15 leek mij iets teveel na 4 keer met in totaal 25 km getraind te hebben dit jaar. Doordat ik weinig getraind had, had ik van te voren ook geen tijd in gedachten had.
Daardoor heb ik lekker kunnen lopen en de 10 km in 46:19 gelopen. Daar ben ik zeker tevreden mee voor nu.
https://www.strava.com/activities/487824796
Over 2 weken staat de volgende wedstrijd op het schema 8 mijl in Exloo, dat loopje is grotendeels onverhard dus ook daar heb ik geen tijd voor in gedachten.
[ Bericht 1% gewijzigd door KolonelBroodje op 07-02-2016 17:10:22 ]![]()
Je zou toch voor een andere gaan als deze niet beviel? Lees alleen maar geklaag erover van jequote:Op zondag 7 februari 2016 16:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Fijn he, die Forerunner 235?
Echt een baggerding. Hoop dat er snel een update komt.
Ik heb iig geen problemen ermee![]()
![]()
Dat kan ik me haast niet voorstellen.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:16 schreef GotC het volgende:
[..]
Je zou toch voor een andere gaan als deze niet beviel? Lees alleen maar geklaag erover van je
Ik heb iig geen problemen ermee![]()
Ik hou hem aangezien ie wel potentie heeft en ik er vanuit ga dat ze dit fiksen. Er zitten gewoon diverse bugs in en dat is eigenlijk vrij sneu voor het geld dat je er voor moet lappen. Volgens mij wilde ze hem nog snel voor de feestdagen in de winkels hebben liggen.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2016 17:33:15 ]![]()
Als je al zo snel loopt met zo weinig trainingquote:Op zondag 7 februari 2016 16:54 schreef KolonelBroodje het volgende:
Vanochtend voor het eerst dit jaar een loopje gelopen, in Veendam. Ik ging voor de 10 kilometer want 15 leek mij iets teveel na 4 keer met in totaal 25 km getraind te hebben dit jaar. Doordat ik weinig getraind had, had ik van te voren ook geen tijd in gedachten had.
Daardoor heb ik lekker kunnen lopen en de 10 km in 46:19 gelopen. Daar ben ik zeker tevreden mee voor nu.
https://www.strava.com/activities/487824796
Over 2 weken staat de volgende wedstrijd op het schema 8 mijl in Exloo, dat loopje is grotendeels onverhard dus ook daar heb ik geen tijd voor in gedachten.![]()
(kan je nagaan wat je met een goede voorbereiding zou kunnen)
![]()
Ja ik ben wel benieuwd, ik zet mijn pijlen op de run van Winschoten denk ik. Daar wil ik wel serieuzer voor trainen. Maar dan moet die dit jaar wel doorgaan.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:41 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Als je al zo snel loopt met zo weinig training![]()
(kan je nagaan wat je met een goede voorbereiding zou kunnen)
![]()
Kan je je misschien niet voorstellen, maar ik heb er ook 0 problemen mee. Werkt perfect.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat kan ik me haast niet voorstellen.![]()
Ik hou hem aangezien ie wel potentie heeft en ik er vanuit ga dat ze dit fiksen. Er zitten gewoon diverse bugs in en dat is eigenlijk vrij sneu voor het geld dat je er voor moet lappen. Volgens mij wilde ze hem nog snel voor de feestdagen in de winkels hebben liggen.
Ik snap niet dat je hem nog hebt.ALs ik zo veel erover zou klagen, zou ik hem al weg hebben gedaan.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Bugs kunnen gefikst worden hé. Bovendien is er momenteel geen goed alternatief.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:19 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Kan je je misschien niet voorstellen, maar ik heb er ook 0 problemen mee. Werkt perfect.
Ik snap niet dat je hem nog hebt.ALs ik zo veel erover zou klagen, zou ik hem al weg hebben gedaan.![]()
Wat wordt er veel en goed gelopen![]()
Vanmorgen ben ik samen met een vriendin naar IJmuiden gereden en daar meegelopen met een door prorun georganiseerde trailtraining.
Dat was zwaaaaaar! Tempo lag in het begin voor ons te hoog, maar gelukkig waren er meer die dat te snel vonden dus er werd geremd
Was wel prachtig daar en met wat rustpauzes tussendoor een leuke 15 km gelopen. Volgens mij mijn langste afstand op de paadjes.
Er mag nog wel even geoefend worden voor de 18 km komende maand en de 33 in mei. Speedcrossjes zijn inmiddels ingelopen dus ik ga er maar eens voor!Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Frequentie gaat toch met een accelerometer, en hartslag via je borstband of pols? Dat interfereert toch niet, of hoe zit dat? Heb je niet gewoon echt heel constant op 174 gelopen (ik weet niet wat voor training je deed)?quote:Op zondag 7 februari 2016 16:38 schreef hatsaflats het volgende:
Mijn horloge vond het een goed idee om m'n pasfrequentie als hartslag te zien, dus ik heb vanmorgen bijna alles met een hartslag van 174 gelopen![]()
De Asselronde. Mijn god, volgens mij heb ik nog nooit een wedstrijd zo kut gelopen. Ik heb een week niet getraind, maar goed, met de 22+10 in de benen van vorig weekend dacht ik dat het zo wel prima zou gaan.
Het begin was prima. Na een rustige start iets kunnen versnellen, maar na 12 km merkte ik dat mijn benen wat moe waren of zo. Iets beurs aan de heupen, maar geen ramp. Maar toen kreeg ik steken/ verkrampte buikademhalingsspieren die ik niet weggepuft kreeg. Ik heb de drankgordel op de heup gezet ipv in de taille, dat leek wat beter te gaan, maar het kwam toch weer terug. Twee keer gewandeld, ook daarmee bleef het niet weg. Ondertussen hadden mijn benen ook weinig zin meer. Nog een hele tijd met twee vrouwen opgelopen, maar de laatste 4k heb ik ze laten gaan. Zelfs de laatste 3k die naar beneden gingen hielpen niet. Het leek wel of ik een marathon aan het lopen was, maar dan nog wel iets sneller. Met de finish in zicht kon ik nog wel iets versnellen, maar een echte sprint zat er niet meer in.
Gelukkig heb ik wel goed om me heen gekeken, wat een prachtige omgeving, ook zonder sneeuw!![]()
Na afloop weer ontzettend zere kuiten. Nu weet ik zeker dat het komt door vermoeidheid. Ik heb dat eerder gehad na de twee marathons, na de LDL met pijll (en Silk op de fiets), en na een 30k-LDL vorig jaar. Het waren stuk voor stuk lange duurlopen die niet gemakkelijk gingen en de benen echt moe begonnen te worden. Helaas niets aan te doen, dat soort duurlopen zijn nou eenmaal zwaar.
Dit ging gelukkig redelijk snel over, toen opeens mijn voetrand heel erg pijn begon te doen.Ook dat heb ik eens eerder gehad. Ik kan er nauwelijks op staan en het lijkt alsof ik mijn voet heb gebroken, maar dat is niet zo. Normaal zou ik naar het station zijn gaan lopen, maar een half uur gaan manken leek me niet verstandig, dus maar de pendelbus gepakt. Op de stations wel mank gelopen en daardoor pijn in de andere knie gekregen.
Ik ben officieel gammel. Hup, aan de krachttraining dus. Overigens zijn de pijn in de voet en knie nu wel weer bijna over.
Heb ik ook nog leuke dingen te melden? Jazeker!Er waren voldoende drankposten en ze waren goedbemand, de toeschouwers en muziekbands waren geweldig. Het parcours is supermooi. Het was fijn bewolkt en de temperatuur was niet te hoog. De medelopers waren hartstikke leuk, iedereen liet elkaar er langs als ze merkten dat er iemand aankwam. Geen rochels opgevangen. De kleedruimtes zijn prima, erg groot, lekker warm, toiletten in overvloed.
Ik kan het iedereen aanraden! De natuur deed me erg denken aan de Montferlandrun. Ook dat is een aanrader (maar een beetje uit de richting voor de meesten).![]()
Ik heb besloten dat ik mijn Speedcross de deur uit doe. Net te klein voor afdalingen, met als gevolg onwijs pijnlijke tenen. Ook onderweg al
Voor de mensen die een TomTom overwegen:
de polshartslagmeter van de TomTom Runner 2 doet het beter dan de vorige versie. Geen gekke dips van 90/min meer. Ook de navigatieknop is beter; je moet iets harder drukken, zodat je 'm niet per ongeluk stilzet of aanzet. De activity tracker is best grappig, maar die heb ik uitgezet om batterij te besparen. Volgens mij gaat het net zo lang mee als de vorige. Er is geen onderscheid meer tussen Runner en Multisport, want fietsen en zwemmen (en indoor) zit er standaard bij. Voor de dunne polsjes: er is ook een small-variant. Intervalopties zijn volgens mij onveranderd (niet heel uitgebreid). Uploaden kan naar Runkeeper, TomTomMySport, Nike+, en ik dacht ook Strava. Ook kun je het via bluetooth syncen. Als je het bandje zat bent, kun je uit andere kleuren kiezen.
Er is ook een duurdere variant met muziek. Al met al ben ik er heel tevreden over.![]()
Ik loop op dit moment weinig. Met werkweken van 90 uur is het simpelweg te druk om door de week te lopen. Verleden weekend 2 x 10km gelopen om de benen wat op gang te houden en hopelijk vanavond een klein rondje van zo'n 10km in ern rustig tempo. Nog zo'n 2 weken bollen rooien en daarna vliegensvlug de draad weer op pakken want in april staan er 3 marathons geplanned.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Je moet ook je teennagels knippen.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:40 schreef YUR het volgende:
Ik heb besloten dat ik mijn Speedcross de deur uit doe. Net te klein voor afdalingen, met als gevolg onwijs pijnlijke tenen. Ook onderweg al
(Vroeger dacht ik dat mijn voeten waren gegroeid als mijn schoenen pijn deden. 'Vroeger' was zo'n 10 jaar geleden.)
![]()
En dan kom ik met mijn ge-auw bij 25km.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
want in april staan er 3 marathons geplanned.![]()
![]()
Nee, het is met startnummer en allesquote:Op zondag 7 februari 2016 15:36 schreef wyccie het volgende:
Asselronde ging best kut eigenlijk. Vertel ik later wel.en tijdswaarneming met stopwatches en zo. Maar ook dit soort schattige tafereeltjes
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:Op zondag 7 februari 2016 19:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee, het is met startnummer en allesen tijdswaarneming met stopwatches en zo. Maar ook dit soort schattige tafereeltjes
Aww, dat ziet er echt heel lief uit. McTwente had daar beter kunnen lopen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ze zweeft!![]()
Heb ik bij de mijne ook last van. Moet denk ik ook een maatje groter komenquote:Op zondag 7 februari 2016 19:40 schreef YUR het volgende:
Ik heb besloten dat ik mijn Speedcross de deur uit doe. Net te klein voor afdalingen, met als gevolg onwijs pijnlijke tenen. Ook onderweg algrrrr!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Er waren best veel kindjes! Ook een heel schattig jongetje met een brilletje en zijn papaquote:Op zondag 7 februari 2016 19:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Aww, dat ziet er echt heel lief uit. McTwente had daar beter kunnen lopen!
En ze zweeft!en dan is 3km nog best ver, voor die pukkies. Dus hobbelde die ook een heel eind mee bij papa op de rug.
Ik vond het heel leuk en zeker voor herhaling vatbaar. Bijna jammer dat ik volgende maand niet kan (want Baggerloop). Mini-Fok!-meetje met Vork en een deel van zijn loopgroep, die me meteen wilden inlijven![]()
Lekker gelopen, goed ingedeeld en op het einde nog een beetje kunnen versnellen. Niet heel hard gelopen, maar voor mijn doen prima en ik was tevreden na afloop.
Het is héél kleinschalig, max 150 deelnemers, geen verzorgingsposten en zo, geen wc. Maar goed, het is ook gratis, dus je mag niks eisenik was al heel blij dat ik m'n tas met kleren binnen kon zetten voor na afloop.
Volgende keer als ik kan zeker weer![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Voor de zelfde reden heb ik mijn Salomons toch ook de deur uit gedaan.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:40 schreef YUR het volgende:
Ik heb besloten dat ik mijn Speedcross de deur uit doe. Net te klein voor afdalingen, met als gevolg onwijs pijnlijke tenen. Ook onderweg al'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op zondag 7 februari 2016 19:40 schreef YUR het volgende:
Ik heb besloten dat ik mijn Speedcross de deur uit doe. Net te klein voor afdalingen, met als gevolg onwijs pijnlijke tenen. Ook onderweg alSpeedcross heeft een smalle voorvoet en toebox (daarom zijn de mijne ook uit roulatie genomen).quote:Op zondag 7 februari 2016 19:56 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heb ik bij de mijne ook last van. Moet denk ik ook een maatje groter komengrrrr!
Inov-8 prima vervanger, vandaag weer mee gelopen
Staat idd op de shortlist, al ben ik ook meer dan tevreden met mijn Hoka Challenger ATRquote:Op zondag 7 februari 2016 20:00 schreef Guard het volgende:
[..]
[..]
Speedcross heeft een smalle voorvoet en toebox (daarom zijn de mijne ook uit roulatie genomen).
Inov-8 prima vervanger, vandaag weer mee gelopenF means you're fucked![]()
Ben ook aan het kijken naar Merrell als trailschoen, moet nog een fatsoenlijke hebben voor de Eiger (die inov-8's van mij zijn net voetbalschoenen met de lugs die eronder zitten, dat is niet echt ideaal voor iets anders dan modder)quote:Op zondag 7 februari 2016 20:01 schreef YUR het volgende:
[..]
Staat idd op de shortlist, al ben ik ook meer dan tevreden met mijn Hoka Challenger ATRMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ja, het was wel een beetje afzien. En dan niet eens heroïsch zoals in Egmond. Gelukkig ben ik lange lopen wel gewend, maar meestal zit ik beter in mijn ritme. Dit was gewoon niks.quote:Op zondag 7 februari 2016 20:06 schreef GotC het volgende:
Wyccie, dan duurt zo'n wedstrijd lang he? Toch volgehouden en gefinisht, nu effe rust dus
Ik wil in april wel meedoen met de Parkloop! Volgens mij staat de datum verkeerd op de site, het zou zondag 3 april moeten zijn.![]()
Ik heb twee paar trailschoenen van Merrel, die ik als gewone schoenen draag. Ik vind ze best glad. En ik glip er te makkelijk uit, niet handig in zuigende modderpoelen. Ze zitten wel heel fijn.quote:Op zondag 7 februari 2016 20:06 schreef Guard het volgende:
[..]
Ben ook aan het kijken naar Merrell als trailschoen, moet nog een fatsoenlijke hebben voor de Eiger (die inov-8's van mij zijn net voetbalschoenen met de lugs die eronder zitten, dat is niet echt ideaal voor iets anders dan modder)![]()
![]()
Zou het aan de zolen van Merrel liggen? Ik heb er slippers van, maar daarmee ben ik dus vol op m'n plaat gegaan op het station van Kuala Lumpurquote:Op zondag 7 februari 2016 20:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb twee paar trailschoenen van Merrel, die ik als gewone schoenen draag. Ik vind ze best glad. En ik glip er te makkelijk uit, niet handig in zuigende modderpoelen. Ze zitten wel heel fijn.
hmmm dat is minder...quote:Op zondag 7 februari 2016 20:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik heb twee paar trailschoenen van Merrel, die ik als gewone schoenen draag. Ik vind ze best glad. En ik glip er te makkelijk uit, niet handig in zuigende modderpoelen. Ze zitten wel heel fijn.
Misschien naar een inov-8 met wat ander profiel kijken danMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik liep de Eiger op een paar Tecnica's. Maar achteraf had ik daar ook gewoon m'n Hoka's aan moeten doenquote:Op zondag 7 februari 2016 20:06 schreef Guard het volgende:
[..]
Ben ook aan het kijken naar Merrell als trailschoen, moet nog een fatsoenlijke hebben voor de Eiger (die inov-8's van mij zijn net voetbalschoenen met de lugs die eronder zitten, dat is niet echt ideaal voor iets anders dan modder)F means you're fucked![]()
Slippers horen van Reef te zijn, dus dat zul je waarschijnlijk wel verdiend hebbenquote:Op zondag 7 februari 2016 20:13 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zou het aan de zolen van Merrel liggen? Ik heb er slippers van, maar daarmee ben ik dus vol op m'n plaat gegaan op het station van Kuala Lumpur
Zou het? Ik heb ook Teva's, maar die gaan beter met gladde vloeren omquote:Op zondag 7 februari 2016 20:16 schreef Guard het volgende:
[..]
Slippers horen van Reef te zijn, dus dat zul je waarschijnlijk wel verdiend hebben
Wat heeft dat laatste stuk van de Utrechtse Heuvelrug naar Rhenen toch een paar gemene klimmetjes. Ik denk dat mijn knie het niet zo fijn vond, want ik kreeg echt stekende pijn in de laatste 6 kilometer. Het leek erg op een beginnende lopersknie maar ik kon het er gelukkig steeds uit masseren. De laatste paar kilometer heb ik ook afwisselend gewandeld. Het is denk ik niets ernstigs, want ik heb nu nergens last van. Maar het voelde op dat moment toch niet helemaal lekker. Ik ga het komende week in de gaten houden en wat minder op snelheid lopen. Dit weekend is Schoorl alweer en dan wil ik graag heel blijven.![]()
het zijn voor mij ook geen races hoor, tijd is niet belangrijk tijdens deze wedstrijden, Gewoon georganiseerd kilometers maken, beetje bijpraten met loopvrienden en bekenden, beetje hangen in het zonnetje voor de prijsuitreiking etc.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:50 schreef wyccie het volgende:
[..]
En dan kom ik met mijn ge-auw bij 25km.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
een snelle loper zal ik nooit worden, daar heb ik mij al jaren terug bij neer gelegd dus het sociale aspect is voor mij het belangrijkste van evenementenquote:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
De prijsuitreiking is vaak al geweest als ik aan kom kakken.
Dit jaar ben ik trouwens wel 3e geworden in een specifieke categorie, maar ze deden niet aan prijzen.![]()
![]()
Doe je aan krachttraining? Ik denk dat dat best goed kan helpen tegen zulke heuvels.quote:Op zondag 7 februari 2016 20:28 schreef Devv het volgende:
Wat heeft dat laatste stuk van de Utrechtse Heuvelrug naar Rhenen toch een paar gemene klimmetjes. Ik denk dat mijn knie het niet zo fijn vond, want ik kreeg echt stekende pijn in de laatste 6 kilometer. Het leek erg op een beginnende lopersknie maar ik kon het er gelukkig steeds uit masseren. De laatste paar kilometer heb ik ook afwisselend gewandeld. Het is denk ik niets ernstigs, want ik heb nu nergens last van. Maar het voelde op dat moment toch niet helemaal lekker. Ik ga het komende week in de gaten houden en wat minder op snelheid lopen. Dit weekend is Schoorl alweer en dan wil ik graag heel blijven.![]()
Haha, helpen 'tegen heuvels' klinkt wel grappig, alsof ze een ziekte of blessure zijn die je moet bestrijdenquote:Op zondag 7 februari 2016 21:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Doe je aan krachttraining? Ik denk dat dat best goed kan helpen tegen zulke heuvels.
Zo, dat was ook voor mij een flinke strijd.
Mijn richttijd voor de Asselronde was ongeveer 2 uur, plan was om aan te pikken bij de pacer voor 1:55 en dan aan te voelen hoe het ging. De eerste paar km's moest ik wel iets aanzetten om bij te blijven, daarna ging het lange tijd wel. Er werd om me heen wel gemord omdat de pacer er eigenlijk een iets te hoog tempo in had zitten, ging ruimschoots onder de 1:50.
Rond de 12,5km kreeg ik toch iets last van het te hoge tempo en van mijn linkerknie. Ik had steeds het gevoel dat hij bijna op slot ging. Paar keer die knie goed gebogen maar dat hielp niet echt.
Toen we de Amersfoortse weg op draaiden en een lange 'beklimming' begonnen moest ik de pacer langzaam laten weglopen. Zijn nog best wat gemene klimmende dat laatste stuk.
Op karakter toch geprobeerd zo veel mogelijk onder de 5:00/km te blijven. Zeker op de laatste 5km, continu dalend, lukte dat goed. Ik werd nog wel veel ingehaald, ook door opvallend veel oudere dames (60+ schat ik)...
Na een high five met mijn supporters in de laatste km kon ik er zelfs nog een lichte eindsprint uit persen. Een mooie lange, brede aankomst trouwens!
Ik ben trots op mijn resultaat: 1:57:20. Ruimschoots linker rijtje. Ik kon merken dat ik wel vrij diep was gegaan, had ook een poosje last van dove/tintelende handen en voeten.
Verder inderdaad wat de andere lopers ook zeiden: top georganiseerd, mooie route, goede sfeer. Zeker een aanrader!![]()
Ja, ik probeer één keer per week krachtoefeningen te doen. En verder doe ik thuis elke dag excentrische krachtoefeningen. Het kan ook aan de opbouw van hoogtemeters liggen. Dat zijn er voor mijn doen nu al vrij veel. Ik moet de komende dagen gewoon even kijken hoe het allemaal aanvoelt.quote:Op zondag 7 februari 2016 21:17 schreef wyccie het volgende:
[..]
Doe je aan krachttraining? Ik denk dat dat best goed kan helpen tegen zulke heuvels.![]()
Ja, met je kind lopen is echt super!quote:Op zondag 7 februari 2016 19:53 schreef wyccie het volgende:
[..]
Aww, dat ziet er echt heel lief uit. McTwente had daar beter kunnen lopen!
En ze zweeft!
En lief dat je dan aan mij denkt...![]()
Dames met een Aziatisch uiterlijk is ook geen specifieke categoriequote:Op zondag 7 februari 2016 21:16 schreef wyccie het volgende:
De prijsuitreiking is vaak al geweest als ik aan kom kakken.
Dit jaar ben ik trouwens wel 3e geworden in een specifieke categorie, maar ze deden niet aan prijzen.![]()
![]()
Wissel excentrisch eens af met plyometrisch.quote:Op zondag 7 februari 2016 22:16 schreef Devv het volgende:
[..]
Ja, ik probeer één keer per week krachtoefeningen te doen. En verder doe ik thuis elke dag excentrische krachtoefeningen. Het kan ook aan de opbouw van hoogtemeters liggen. Dat zijn er voor mijn doen nu al vrij veel. Ik moet de komende dagen gewoon even kijken hoe het allemaal aanvoelt.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mijn Garmin is echt loco aan het gaan, hij dacht dat ik tijdens mijn rustige ochtendloopje een hartslag van 200 aantikte (dat zou ik wel door hebben gehad) maar tegelijkertijd maar 110 kcal had verbrand in 5km??
Gisteren heb ik dus de Acht van Apeldoorn gelopen tijdens de Midwinter Marathon. Gewoon een erg relaxte leuke sfeer en een mooie omgeving. Voor mij was het een trainingsloop, dus gewoon rustig gelopen. Heb met iemand samen gelopen die terugkwam van een blessure, en haar wat aangemoedigd en haar een beetje gehaast. Is ook wel weer eens leuk om te doen![]()
Heel knap dat ze dit evenement (zo goed) kunnen organiseren met alleen maar vrijwilligers![]()
Kortom: was gezellig, nuttig en leuk
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Wat bij mij lijkt te helpen is mijn FR 235 echt hoog op mijn arm te dragen. Dus niet 'iets' boven de pols, maar een paar cm boven de pols, zoals in de eerste foto uit deze thread:quote:Op zondag 7 februari 2016 16:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Inderdaad irritant. Hartslag fladdert echt alle kanten op en op de een of andere manier is ie heel vaak 72.
Ik draag gewoon weer een band.
https://forums.garmin.com(...)you-wearing-your-235
Daarvoor had ik continu last van cadence lock (droeg hem waar ik altijd mn tomtom cardio droeg), maar de 2 loopjes sinds ik hem zo draag lijken qua hartslag heel redelijk te gaan.
Die 72bpm is een soort van default als hij nog geen hartslag kan bepalen, is by design, maar wordt ook gezien als ene bug en zou gefixed moeten worden in een volgende update (dan gaat hij naar je laatst gemeten hartslag oid).
Verder is de FR235 verre van perfect qua hartslag, vooral interval trainingen en aanpassen op wisselingen gaat matig. Eerder ook veel last van veel te hoge (cadence lock) of veel te lage hartslagen, maar hopelijk met het dragen hoger op de arm opgelost.
Verder wel fan van het horloge hoor, maar eens dat ze hem te vroeg hebben uitgebracht en er nog best wel wat aan te sleutelen is. Was in eerste instantie erg teleurgesteld, maar op dit moment gematigd tevreden (doordat ik nadat ik hem had gekocht een tijdje niet kon lopen pas te laat achter de nadelen gekomen mbt hartslagmeting, daardoor te laat om te retourneren)/![]()
De benen voelen best lekker na gisteren. Wel wat stijfjes, maar ben niet compleet naar de klote. Goed opmaat voor komende zondag.
Zag dat ik mijn laatste kilometer in 4:56 had gelopen. Zeer snel voor mijn doen.![]()
Ik zal het eens proberen, maar het is in ieder geval niet een heel handige plek.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:04 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Wat bij mij lijkt te helpen is mijn FR 235 echt hoog op mijn arm te dragen. Dus niet 'iets' boven de pols, maar een paar cm boven de pols, zoals in de eerste foto uit deze thread:
https://forums.garmin.com(...)you-wearing-your-235
Gisteren maar weer met een band gaan lopen, maar die begon op een gegeven moment continu af te zakken. Dat is ook niet alles.Heb je hem strak zitten als in, de afdruk van het horloge staat in je arm als je hem af doet?quote:Daarvoor had ik continu last van cadence lock (droeg hem waar ik altijd mn tomtom cardio droeg), maar de 2 loopjes sinds ik hem zo draag lijken qua hartslag heel redelijk te gaan.Toch wel gek dat er hier iig 2 zijn die 0 last hebben. Misschien hangen de prestaties wel af van het huidtype dat je hebt of zo.quote:Die 72bpm is een soort van default als hij nog geen hartslag kan bepalen, is by design, maar wordt ook gezien als ene bug en zou gefixed moeten worden in een volgende update (dan gaat hij naar je laatst gemeten hartslag oid).
Verder is de FR235 verre van perfect qua hartslag, vooral interval trainingen en aanpassen op wisselingen gaat matig. Eerder ook veel last van veel te hoge (cadence lock) of veel te lage hartslagen, maar hopelijk met het dragen hoger op de arm opgelost.Overige functies zijn erg fijn. Supersnelle GPS fix ook, dus wat dat betreft is het wel in orde. Ik ervaar alleen uiterst belabberde hartslag meting, maar ik heb goede hoop dat daar een oplossing voor komt. Zo niet, dan blijf ik gewoon met band lopen.quote:Verder wel fan van het horloge hoor, maar eens dat ze hem te vroeg hebben uitgebracht en er nog best wel wat aan te sleutelen is. Was in eerste instantie erg teleurgesteld, maar op dit moment gematigd tevreden (doordat ik nadat ik hem had gekocht een tijdje niet kon lopen pas te laat achter de nadelen gekomen mbt hartslagmeting, daardoor te laat om te retourneren)/![]()
Niet super handig, iig niet icm lange mouwen... Hoewel ik gisteren met korte mouwen liep en de plek ook niet stoorde ofzo.quote:Op maandag 8 februari 2016 12:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zal het eens proberen, maar het is in ieder geval niet een heel handige plek.
Gisteren maar weer met een band gaan lopen, maar die begon op een gegeven moment continu af te zakken. Dat is ook niet alles.
[..]
Heb je hem strak zitten als in, de afdruk van het horloge staat in je arm als je hem af doet?
[..]
Toch wel gek dat er hier iig 2 zijn die 0 last hebben. Misschien hangen de prestaties wel af van het huidtype dat je hebt of zo.
[..]
Overige functies zijn erg fijn. Supersnelle GPS fix ook, dus wat dat betreft is het wel in orde. Ik ervaar alleen uiterst belabberde hartslag meting, maar ik heb goede hoop dat daar een oplossing voor komt. Zo niet, dan blijf ik gewoon met band lopen.
Droeg m daarvoor ook gewoon goed strak ja (met afdrukken en al in mn arm), weet niet wat de truc is. Misschien iets minder beweging/zwiepen/schokken als je hem wat hoger hebt. Het LIJKT in ieder geval effect te hebben bij me.
En tja, ik had weer 0 problemen met de TomTom cardio terwijl een vriend weer alleen maar gezeik heeft.
Voor normale constante loopjes lijkt de hartslagmeter op de forerunner het ook gewoon prima te (kunnen) doen trouwens... Maar het duurt even voor hij zich aan veranderingen aanpast.
Verdere issues, geen idee waar dat aan ligt. Zelf nooit last gehad vd 66bpm bug bijvoorbeeld, terwijl dat toch een veel voorkomend iets is. De 72bpm 'bug' is iets anders, daar heb ik ook 'last' van, maar het is dus een ontwerpkeuze en niet zozeer een bug.
En verder is die OHR toch wel persoonsafhankelijk, het werkt beter bij de een dan bij de ander en beter bij de ene workout dan bij de ander. Voor mij is het totaalplaatje gewoon erg fijn en accepteer ik de mindere hartslagmeting dan maar omdat de rest het redelijk compenseert (en als het nu met die andere manier van dragen grotendeels opgelost wordt vind ik het ook wel best).![]()
Toch fijn om te merken dat mensen soms iets van je aannemenquote:Op maandag 8 februari 2016 12:38 schreef Guard het volgende:
airbnb kamer geboekt voor Hamburg, ben benieuwd![]()
Wordt vast goed. Mijn ervaring (ca 5x) is altijd goed geweest met airbnb so far.![]()
Ik heb Airbnb maar geopperd aan de wijze vrouwen die de buitenlandmarathon van m'n loopgroep regelen. Wordt Verona trouwens, 20 november. Weet alleen nog niet of ik mee ga...F means you're fucked![]()
Hoi allemaal,
Ik ben Rana, 26 jaar en loop sinds vorig jaar januari hard en sinds die tijd lees ik hier ook mee op het forum en leek het me leuk om wat meer mee te praten over hardlopen dan alleen te lezen!
En hopelijk kan ik ook zo hier wat motivatie/tips/tricks enz. opdoen.![]()
Welkom!quote:Op maandag 8 februari 2016 14:37 schreef Rana het volgende:
Hoi allemaal,
Ik ben Rana, 26 jaar en loop sinds vorig jaar januari hard en sinds die tijd lees ik hier ook mee op het forum en leek het me leuk om wat meer mee te praten over hardlopen dan alleen te lezen!
En hopelijk kan ik ook zo hier wat motivatie/tips/tricks enz. opdoen.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Welkom! Ik ben ook vorig jaar januari begonnen.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:37 schreef Rana het volgende:
Hoi allemaal,
En hopelijk kan ik ook zo hier wat motivatie/tips/tricks enz. opdoen.
Voor het eerst in mijn leven 2 uur gelopen
Af en toe 45 graden voorover hangend in de weilanden wegens wind tegen maar was lekker
Op naar de CPC!!
http://www.looptijden.nl/community/hardlooptijden/6771755'![]()
Welkom!quote:Op maandag 8 februari 2016 14:37 schreef Rana het volgende:
Hoi allemaal,
En hopelijk kan ik ook zo hier wat motivatie/tips/tricks enz. opdoen.[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Na m'n marathon op 11 oktober heb ik nog maar 2 x een loopje van meer dan 10km gedaan. Elke x bij lange afstanden ging het gewoon niet lekker en had ik last van m'n rechterbeen.
Vanmiddag heb ik 17km LDL gedaan zonder klachten, dus jullie kunnen wel nagaan dat ik one happy camper ben op dit moment![]()
Nu hopen dat het zo blijft!
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Mooi rondje man! Voel je je nu een stormchaser?quote:Op maandag 8 februari 2016 16:17 schreef dapluiz het volgende:
Voor het eerst in mijn leven 2 uur gelopen
Af en toe 45 graden voorover hangend in de weilanden wegens wind tegen maar was lekker
Op naar de CPC!!
http://www.looptijden.nl/community/hardlooptijden/6771755'F means you're fucked![]()
quote:Op maandag 8 februari 2016 16:41 schreef Daywalk3r het volgende:
Na m'n marathon op 11 oktober heb ik nog maar 2 x een loopje van meer dan 10km gedaan. Elke x bij lange afstanden ging het gewoon niet lekker en had ik last van m'n rechterbeen.
Vanmiddag heb ik 17km LDL gedaan zonder klachten, dus jullie kunnen wel nagaan dat ik one happy camper ben op dit moment![]()
Nu hopen dat het zo blijft!
En: Welkom Rana
Mail gekregen van PAC: de inschrijving voor de Ekiden Rotterdam is geopend. Zaterdag 2 juli.
Wie heeft interesse? Ik verwacht toch minstens 3 Fok!-teams.
En idd: welkom Rana! Doe je mee?![]()
![]()
Dit was pure krachttraining hier in de zeeuwse polders, 15 km met minstens windkracht 8Lekker !!!!
Welkom Rana![]()
![]()
Ja zo voelde ik me af en toe welquote:Op maandag 8 februari 2016 16:45 schreef YUR het volgende:
[..]
Mooi rondje man! Voel je je nu een stormchaser?![]()
![]()
Ik heb hem nu een half uurtje om terwijl ik op de bank lig. Wat hoger om de pols dan normaal en het lijkt inderdaad wel iets beter te zijn. Wel zwabbert het aantal bpm nog flink. Voorbeeldje: van 72 - naar 68 naar 70 naar 73 naar 71 naar 67 naar 66 etc.quote:
Die 66bpm lock heb ik wel gehad met de vorige (3.30). Kreeg hem er met geen mogelijkheid vanaf en dus is die teruggegaan.
Ook blijft ie bij mij zodra ik hem af doe vrolijk hartslag weergeven wat maakt dat ik hem nog minder vertrouw.
Wat mij betreft komt die update z.s.m.
Maar goed, laten we er maar over ophouden aangezien dit geen topic over sporthorloges is.
Hoi Rana![]()
@Daywalker.. Dat is goed nieuws!!
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2016 17:01:22 ]![]()
Als je maar rustig op blijft bouwen, komen dat soort afstanden vanzelf! Als je dat wilt, natuurlijk. En zo niet, dan is het ook goedquote:Op maandag 8 februari 2016 17:01 schreef Rana het volgende:
Thnx allemaal!! Wow sommige van jullie lopen flinke afstanden zeg!!
Hoeveel en hoe ver loop jij nu?![]()
Welkomquote:Op maandag 8 februari 2016 17:01 schreef Rana het volgende:
Thnx allemaal!! Wow sommige van jullie lopen flinke afstanden zeg!!
Jij over een tijdje waarschijnlijk ook. Zo gaat datquote:Op maandag 8 februari 2016 17:01 schreef Rana het volgende:
Thnx allemaal!! Wow sommige van jullie lopen flinke afstanden zeg!!![]()
![]()
Welkom!quote:Op maandag 8 februari 2016 17:01 schreef Rana het volgende:
Welkom Rana. Wat heb je zoal gelopen in het afgelopen jaar?
@Dapluiz: Komt goed met die CPC.
@Daywalker: Ook weer on track!
Mis ik nu Jero een beetje in het topic?
Oja, en....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik loop tussen de 5 en 8 km op het moment. Vorig jaar 1x 10 km gelopen in 1 uur en 15 min. maar ik moest wel tussendoor wandelen. Ik red nu ongeveer 8km in een uur. Wel met soms wat wandelen nog tussendoor.![]()
quote:Op maandag 8 februari 2016 17:07 schreef Quoi het volgende:
Welkom Rana. Wat heb je zoal gelopen in het afgelopen jaar?
@Dapluiz: Komt goed met die CPC.
@Daywalker: Ook weer on track!
Mis ik nu Jero een beetje in het topic?
Oja, en....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
quote:Op maandag 8 februari 2016 17:20 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoi en welkomquote:Op maandag 8 februari 2016 17:01 schreef Rana het volgende:
@pijll, sla Rotterdam sowieso over. Mochten er "nieuwe" Ekiden locaties (Brussel, Eindhoven) geëerd worden met een deelname van een Fok! team dan houd ik me wel aanbevolen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Dapluiz, mooie afstand! Goed gedaan!
Daywalk3r, super dat je weer een flinke afstand hebt kunnen lopen
Welkom Rana!![]()
de host is in ieder geval erg enthousiastquote:Op maandag 8 februari 2016 13:55 schreef Quoi het volgende:
[..]
Toch fijn om te merken dat mensen soms iets van je aannemen![]()
Wordt vast goed. Mijn ervaring (ca 5x) is altijd goed geweest met airbnb so far.
Welkom bij de club! Dat gaat goedquote:Op maandag 8 februari 2016 17:16 schreef Rana het volgende:
Ik loop tussen de 5 en 8 km op het moment. Vorig jaar 1x 10 km gelopen in 1 uur en 15 min. maar ik moest wel tussendoor wandelen. Ik red nu ongeveer 8km in een uur. Wel met soms wat wandelen nog tussendoor.
Een geleidelijke opbouw is de sleutel tot een lange hardloopcarrière. Een tempo lopen waarin je nog kan praten is mooi om mee te beginnen.
Ik hoop dit jaar de marathon van Parijs te volbrengen met een langste duurloop van 25 km. Hier verklaren ze me waarschijnlijk voor gek, in Frankrijk en Spanje is het heel normaal ( voorbeeldschema). Het alternatief is 35 km lopen op een tempo van 6:30/km (beoogde marathontempo 5:30/km), dan ben ik wel heeeel lang onderweg...![]()
Ik vind het juist heerlijk om een heeeel lang stuk in een laag tempo te lopen. Daar kan ik echt van genietenquote:Op maandag 8 februari 2016 19:13 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Welkom bij de club! Dat gaat goed
Een geleidelijke opbouw is de sleutel tot een lange hardloopcarrière. Een tempo lopen waarin je nog kan praten is mooi om mee te beginnen.
Ik hoop dit jaar de marathon van Parijs te volbrengen met een langste duurloop van 25 km. Hier verklaren ze me waarschijnlijk voor gek, in Frankrijk en Spanje is het heel normaal ( voorbeeldschema). Het alternatief is 35 km lopen op een tempo van 6:30/km (beoogde marathontempo 5:30/km), dan ben ik wel heeeel lang onderweg...
Welkom Rana!Ik ken dat soort schema's en ik ken in mijn omgeving diverse mensen die op dat soort schema's marathons hebben gelopen en die zijn er eigenlijk allemaal van teruggekomen. Met name het herstel na de marathon viel erg tegen.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:13 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Ik hoop dit jaar de marathon van Parijs te volbrengen met een langste duurloop van 25 km. Hier verklaren ze me waarschijnlijk voor gek, in Frankrijk en Spanje is het heel normaal ( voorbeeldschema). Het alternatief is 35 km lopen op een tempo van 6:30/km (beoogde marathontempo 5:30/km), dan ben ik wel heeeel lang onderweg...
En al ben je voor de langste duurlopen dan zo lang onderweg, dat doe je hooguit een keer of drie aan het eind van je schema, niet elke week.![]()
Ik ben ook blij dat ik gekozen heb voor kilometers maken in de voorbereiding. Gisteren kreeg ik het vanaf c.a. 20 km namelijk echt wel zwaar in de benen en kan me (nog) niet voorstellen dat ik er dan nog even 22 km en 195 meter bij loop. Over 2 weken staat een max. 32 loop op de planning. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Welkom Rana!
[..]
Ik ken dat soort schema's en ik ken in mijn omgeving diverse mensen die op dat soort schema's marathons hebben gelopen en die zijn er eigenlijk allemaal van teruggekomen. Met name het herstel na de marathon viel erg tegen.
En al ben je voor de langste duurlopen dan zo lang onderweg, dat doe je hooguit een keer of drie aan het eind van je schema, niet elke week.![]()
Thnx! Ik geloof dat ik nu eindelijk (na ongeveer een jaar) dat ritme heb gevonden!!quote:Op maandag 8 februari 2016 19:13 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Welkom bij de club! Dat gaat goed
Succes met je marathon training!!![]()
Dat is ook wel het idee, zodat je weet en voelt hoe het is om zo lang onderweg te zijn.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:13 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Het alternatief is 35 km lopen op een tempo van 6:30/km (beoogde marathontempo 5:30/km), dan ben ik wel heeeel lang onderweg...
En weet dat er altijd mensen zijn die nog langer onderweg zijn. Waaronder ik.![]()
![]()
Sportrusten is momenteel in opmars. Daar is de langste duurloop zelfs 14 km en dat gaat dus nog een stapje verder dan “langste duurloop 2 uur en 15 min”.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Welkom Rana!
[..]
Ik ken dat soort schema's en ik ken in mijn omgeving diverse mensen die op dat soort schema's marathons hebben gelopen en die zijn er eigenlijk allemaal van teruggekomen. Met name het herstel na de marathon viel erg tegen.
En al ben je voor de langste duurlopen dan zo lang onderweg, dat doe je hooguit een keer of drie aan het eind van je schema, niet elke week.
Hoe zou het komen dat het herstel tegenvalt?
Bij het schema waar ik het over heb, wordt wel in een hoger tempo gelopen: er wordt meer op marathontempo getraind. Als kritiek op de hele lange duurloop wordt genoemd de grotere kans op lichamelijke vermoeidheid en dat het vooral het trainen van het mentale aspect is.![]()
Wat pijll zegt: doe lekker waar jij je prettig bij voelt. Er zijn er hier meer die niet of nauwelijks boven de 10 kilometer uitkomen.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:01 schreef Rana het volgende:
dat mentale aspect heb je zeker wel nodig hoor, na 30 -35 km is het allemaal niet meer zo leuk en dan is het nog best ver naar de finishquote:Op maandag 8 februari 2016 19:40 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Sportrusten is momenteel in opmars. Daar is de langste duurloop zelfs 14 km en dat gaat dus nog een stapje verder dan “langste duurloop 2 uur en 15 min”.
Bij het schema waar ik het over heb, wordt wel in een hoger tempo gelopen: er wordt meer op marathontempo getraind. Als kritiek op de hele lange duurloop wordt genoemd de grotere kans op lichamelijke vermoeidheid en dat het vooral het trainen van het mentale aspect is.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik weet niet of dat goed onderzocht is, maar ik heb er wel eens een marathonvretende fysio over gesproken. Volgens hem zou het verklaard kunnen worden doordat je lichaam niet genoeg gewend is aan duurbelasting waardoor je tijdens je marathon veel schade oploopt aan spieren en pezen. Kortom: je traingsschema is dan prima om een marathon te lopen, maar niet zo goed als je daar ook nog vlotjes van wil herstellen.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:40 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Sportrusten is momenteel in opmars. Daar is de langste duurloop zelfs 14 km en dat gaat dus nog een stapje verder dan “langste duurloop 2 uur en 15 min”.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2016 19:49:34 ]![]()
quote:Op maandag 8 februari 2016 19:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat ik gekozen heb voor kilometers maken in de voorbereiding. Gisteren kreeg ik het vanaf c.a. 20 km namelijk echt wel zwaar in de benen en kan me (nog) niet voorstellen dat ik er dan nog even 22 km en 195 meter bij loop. Over 2 weken staat een max. 32 loop op de planning. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.Ik heb er nog geen ervaring mee, dat zal op 3 april moeten blijken. Een collega van mij vertelde dat het het mentale aspect is. De gedachte ‘ik moet nog 20 km’, als we dat eens omdraaien ‘ik mag nog 20 km’, zou zoiets al kunnen helpen?quote:Op maandag 8 februari 2016 19:43 schreef Guard het volgende:
[..]
dat mentale aspect heb je zeker wel nodig hoor, na 30 -35 km is het allemaal niet meer zo leuk en dan is het nog best ver naar de finish
Ben wel benieuwd hoe het zou zijn als je standaard meekrijgt dat je duurlopen van 22-25 km moet verrichten met daarin 45 tot 60 minuten op marathontempo. Als je wordt verteld dat er niet een allesbepalende training is (de 32-35 km training), maar dat het plan in zijn totaliteit (en het vertrouwen in het schema) de doorslag geeft.![]()
Ik zou alleen al vanwege het mentale aspect een loopje van 30-35km doen in de voorbereiding. Overigens kan ik dan van mijn woonplaats naar mijn schoonouders lopen en dat klinkt ook wel gaaf
Ja, jij bent niet zo snel op de marathonquote:Op maandag 8 februari 2016 19:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat is ook wel het idee, zodat je weet en voelt hoe het is om zo lang onderweg te zijn.
En weet dat er altijd mensen zijn die nog langer onderweg zijn. Waaronder ik.![]()
En dat is het naar mijn idee ook. Zelf heb ik al diverse van dat soort loopjes kunnen afvinken van mijn lijstje. Zoals van de Dam naar de Dom toe lopen.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:50 schreef DeLuna het volgende:
Ik zou alleen al vanwege het mentale aspect een loopje van 30-35km doen in de voorbereiding. Overigens kan ik dan van mijn woonplaats naar mijn schoonouders lopen en dat klinkt ook wel gaaf![]()
Maar met die mentaliteit kan je ook je trainingen lopen. 'Ik mag 35 km vandaag, ik heb er zin in!'quote:Op maandag 8 februari 2016 19:50 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb er nog geen ervaring mee, dat zal op 3 april moeten blijken. Een collega van mij vertelde dat het het mentale aspect is. De gedachte ‘ik moet nog 20 km’, als we dat eens omdraaien ‘ik mag nog 20 km’, zou zoiets al kunnen helpen?
I'm with Yur![]()
![]()
En is het dan ook normaal als je bijvoorbeeld 6:30/km gaat lopen (bij een marathontempo van 5:30/km)? Omdat je na een heel lange training ook weer energie moet hebben voor de komende trainingen. Mijn ervaring is dat het moeilijker is om op een tempo te lopen dat je nog niet eerder hebt gedaan.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:57 schreef pijll het volgende:
[..]
Maar met die mentaliteit kan je ook je trainingen lopen. 'Ik mag 35 km vandaag, ik heb er zin in!'
I'm with Yur![]()
Dat helpt vast wel mee, maar als je lichaam gaat protesteren dan wordt het sowieso lastiger om die gedachte vast te houden, lijkt me.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:50 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb er nog geen ervaring mee, dat zal op 3 april moeten blijken. Een collega van mij vertelde dat het het mentale aspect is. De gedachte ‘ik moet nog 20 km’, als we dat eens omdraaien ‘ik mag nog 20 km’, zou zoiets al kunnen helpen?Ik geloof ook wel in die schema's hoor, maar omdat dit mijn eerste marathon wordt en ik best wel blessuregevoelig ben, heb ik toch gekozen voor een schema waarin je went aan de vele kilometers. Wellicht dat ik een volgende keer een alternatief schema ga proberen.quote:Ben wel benieuwd hoe het zou zijn als je standaard meekrijgt dat je duurlopen van 22-25 km moet verrichten met daarin 45 tot 60 minuten op marathontempo. Als je wordt verteld dat er niet een allesbepalende training is (de 32-35 km training), maar dat het plan in zijn totaliteit (en het vertrouwen in het schema) de doorslag geeft.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2016 20:04:41 ]![]()
mooie gedachte, maar zo werkt het helaas nietquote:Op maandag 8 februari 2016 19:50 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb er nog geen ervaring mee, dat zal op 3 april moeten blijken. Een collega van mij vertelde dat het het mentale aspect is. De gedachte ‘ik moet nog 20 km’, als we dat eens omdraaien ‘ik mag nog 20 km’, zou zoiets al kunnen helpen?
Ben wel benieuwd hoe het zou zijn als je standaard meekrijgt dat je duurlopen van 22-25 km moet verrichten met daarin 45 tot 60 minuten op marathontempo. Als je wordt verteld dat er niet een allesbepalende training is (de 32-35 km training), maar dat het plan in zijn totaliteit (en het vertrouwen in het schema) de doorslag geeft.
Die 35 km training is overigens voor mij helemaal niet de allesbepalende training, is grotendeels mentaal, je weet dat je die afstand / duur aankan en dat geeft wat vertrouwen.
En mindere lange trainingen kunnen best, maar in mijn ogen als je al wat ervaring hebt met die afstanden. Ik vind het niet echt een verstandig schema voor je eerste marathon.
En sowieso, bij je eerste marathon weet je nog helemaal niet wat je marathon tempo is dus blokken in marathon tempo lopen is wmb onzinnig.
Maar dat is allemaal mijn mening en dat is het mooie van hardlopen, het is een individuele sport en iedereen moet het doen zoals ie dat zelf wil.
Ik vind lange afstanden lopen mooi, en vind het dus niet erg om een 35 km training te lopen.
Ga misschien nog wel verder, al zeggen de meeste mensen dat mijn huidige trainingsomvang al redelijk ok is voor de langere afstanden die ik ga lopen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
In mijn schema wissel je af met tempo's. Bij een LDL de laatste 5km bijvoorbeeld op marathon tempo. De rest in D1.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:00 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
En is het dan ook normaal als je bijvoorbeeld 6:30/km gaat lopen (bij een marathontempo van 5:30/km)? Omdat je na een heel lange training ook weer energie moet hebben voor de komende trainingen. Mijn ervaring is dat het moeilijker is om op een tempo te lopen dat je nog niet eerder hebt gedaan.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2016 20:07:28 ]![]()
Hoe verhoudt de 35 km zich tot de afstand die je in een week loopt?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:01 schreef Guard het volgende:
[..]
mooie gedachte, maar zo werkt het helaas niet
Die 35 km training is overigens voor mij helemaal niet de allesbepalende training, is grotendeels mentaal, je weet dat je die afstand / duur aankan en dat geeft wat vertrouwen.
En mindere lange trainingen kunnen best, maar in mijn ogen als je al wat ervaring hebt met die afstanden. Ik vind het niet echt een verstandig schema voor je eerste marathon.
En sowieso, bij je eerste marathon weet je nog helemaal niet wat je marathon tempo is dus blokken in marathon tempo lopen in wmb onzinnig.
Maar dat is allemaal mijn mening en dat is het mooie van hardlopen, het is een individuele sport en iedereen moet het doen zoals ie dat zelf wil.
Ik vind lange afstanden lopen mooi, en vind het dus niet erg om een 35 km training te lopen.
Ga misschien nog wel verder, al zeggen de meeste mensen dat mijn huidige trainingsomvang al redelijk ok is voor de langere afstanden die ik ga lopen.
Het klopt, ik weet mijn marathontempo niet
Wel dat ik in januari 1.38 op de halve marathon heb gelopen en van plan ben de marathon binnen 4 uur te volbrengen. Ik geloof niet zo in het omrekenen naar een marathontijd en vervolgens niet corrigeren (je krijgt dan een best scenario-tijd).
De blokken loop ik op 5:20/km, maar ik ga wat minder snel van start.
Hoe zit met met overbelasting als je wil gaan voor een langere afstand dan 35 km? Mentaal kan het een voordeel opleveren, maar ik denk dat het fysiek ook veel vraagt.![]()
Zondag was je anders maar wat blij dat die 34 km erop zat.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:01 schreef Guard het volgende:
[..]
mooie gedachte, maar zo werkt het helaas niet
En sowieso, bij je eerste marathon weet je nog helemaal niet wat je marathon tempo is dus blokken in marathon tempo lopen is wmb onzinnig.
Ga misschien nog wel verder, al zeggen de meeste mensen dat mijn huidige trainingsomvang al redelijk ok is voor de langere afstanden die ik ga lopen.![]()
![]()
Lijkt mij zo gaaf om gewoon te kunnen zeggen dat je een marathon kan lopen zonder daar altijd veel extra km's voor te hoeven maken. Dat is wel een uiteindelijk 'doel' van mij. Dus op de weg daar naar toe wil ik zoveel mogelijk wennen aan de lange afstanden.
Ik vind echt heerlijk, ik heb nog zoveel routes die ik wil lopen hier in de buurt, maar wat nog niet kan omdat ze 20+ km zijn. Maar ik ben er bijna
Waarom?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:12 schreef mosselmossel het volgende:
Ik ben blij dat ik even geen marathons loop, maar korte afstanden.![]()
Was jij niet degene die Sportrusten voor luie varkens vindt?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:19 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Omdat ik dan die nare lange afstanden niet meer hoef.![]()
![]()
Waarom wil je dan eigenlijk Marathons lopen?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:19 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Omdat ik dan die nare lange afstanden niet meer hoef.![]()
Ja. Maar korte afstanden trainen voor een snelle 5 of 10 is heel wat anders dan bijna zonder ambitie dat sportrusten-schema te lopen, zodat je een marathon kan uitlopen.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Was jij niet degene die Sportrusten voor luie varkens vindt?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Dat wil ik dus ook niet meerquote:Op maandag 8 februari 2016 20:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Waarom wil je dan eigenlijk Marathons lopen?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
ik loop nu gemiddeld tussen de 70 en 80 km per week, zal in de piek van mijn schema naar de 100 km gaan (slechts een paar weken denk ik).quote:Op maandag 8 februari 2016 20:07 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Hoe verhoudt de 35 km zich tot de afstand die je in een week loopt?
Het klopt, ik weet mijn marathontempo niet
Wel dat ik in januari 1.38 op de halve marathon heb gelopen en van plan ben de marathon binnen 4 uur te volbrengen. Ik geloof niet zo in het omrekenen naar een marathontijd en vervolgens niet corrigeren (je krijgt dan een best scenario-tijd).
De blokken loop ik op 5:20/km, maar ik ga wat minder snel van start.
Hoe zit met met overbelasting als je wil gaan voor een langere afstand dan 35 km? Mentaal kan het een voordeel opleveren, maar ik denk dat het fysiek ook veel vraagt.
Mooie HM tijd, dan behoort die sub 4 wel tot de mogelijkheden, maar je moet er wel voor werken
Overbelasting ligt altijd op de loer, maar als je een beetje verantwoord opbouwt en goed luistert naar je lichaam (dus niet maar als een kip zonder kop alsmaar door blijven lopen maar ook rust pakken als je voelt dat dat is waar je lichaam behoefte aan heeft) kun je iig de kans erop een stuk verkleinen.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Ik finishte wel ná jou, vastgelegd op al jouw finishfoto's.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:55 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Ja, jij bent niet zo snel op de marathon![]()
![]()
dat wil niet zeggen dat ik geen lange afstanden meer ga lopen, omdat het een keer wat moeizamer gingquote:Op maandag 8 februari 2016 20:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zondag was je anders maar wat blij dat die 34 km erop zat.
De motivatie om een marathon te lopen zal per persoon verschillen. Bovendien is een marathon willen lopen al een ambitie, lijkt me. Of je dit nu eenmalig of vaker wilt gaan doen.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:22 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja. Maar korte afstanden trainen voor een snelle 5 of 10 is heel wat anders dan bijna zonder ambitie dat sportrusten-schema te lopen, zodat je een marathon kan uitlopen.![]()
quote:Vond het altijd wel jammer om te lezen dat je ergens mee bezig was waar je eigenlijk niet zoveel plezier uit haalt.
![]()
Is het niet ook het gevoel dat je voor een marathon echt MOET trainen? Een kortere afstand lukt (mijn persoonlijke ervaring) nog wel met 1 à 2 keer per week.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:19 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Omdat ik dan die nare lange afstanden niet meer hoef.
Najaarsmarathon: Nederland kent gematigde zomers, dus dan valt het wel mee. Alleen wat meer water meenemen.
Voorjaarsmarathon: zwaarder, doordeweeks gegarandeerd trainen in het donker. Ook regelmatig in de kou (al hebben we nu een zeer zachte winter) of regen.![]()
Ja, vond ik ook. DIe marathons zelf lopen was wel leuk, maar het trainen ervoor vond ik echt een drama. Boven de 25 km haalde ik daar totaal geen plezier meer uit. Altijd aftellen naar de laatste lange duurloop. Wil ik dus niet meer.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:27 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]Vond het altijd wel jammer om te lezen dat je ergens mee bezig was waar je eigenlijk niet zoveel plezier uit haalt.
Nee, dat niet eens. Ik moet toch lopen. Maar het was puur de afstand. Ik vind het na twee uur gewoon oersaai en niet leuk meer. En nu loop ik (in principe) gewoon drie keer in de week. Zonder problemen.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:28 schreef schaal_10 het volgende:
Is het niet ook het gevoel dat je voor een marathon echt MOET trainen? Een kortere afstand lukt (mijn persoonlijke ervaring) nog wel met 1 à 2 keer per week.Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Hoe kwam dat dan? Kreeg je last of werd het gewoon te zwaar? Of misschien vond je het saai?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:30 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook. DIe marathons zelf lopen was wel leuk, maar het trainen ervoor vond ik echt een drama. Boven de 25 km haalde ik daar totaal geen plezier meer uit. Altijd aftellen naar de laatste lange duurloop. Wil ik dus niet meer.
Ik was zondag op een gegeven moment ook wel klaar. Kwam denk ik ook wel door die harde wind. Verlangde echt naar huis die laatste paar km, maar dat maakte het achteraf juist wel weer tof.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2016 20:32:59 ]![]()
Is zo’n “25 km schema” dan niet iets voor jou? Bijvoorbeeld één duurloop van 2.15 uur en drie van 2.00 uur (die 25 km is uiteraard afhankelijk van je streeftijd). Je loopt dan 4 keer per week en traint naar verhouding wat meer op snelheid.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:30 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook. DIe marathons zelf lopen was wel leuk, maar het trainen ervoor vond ik echt een drama. Boven de 25 km haalde ik daar totaal geen plezier meer uit. Altijd aftellen naar de laatste lange duurloop. Wil ik dus niet meer.
Mijn ervaring is dat het in een wedstrijd beter gaat dan in een training. In een training heb je veel meer hindernissen (verkeer, een niet-ideaal parcours, wel/geen gedag zeggen).
![]()
Gewoon saai. Niet leuk. Heb de laatste keer zonder problemen kunnen trainen, maar ik vind het gewoon niet leuk om zo lang te lopen zonder dat daar een wedstrijdelement aan zit.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hoe kwam dat dan? Kreeg je last of werd het gewoon te zwaar? Of misschien vond je het saai?Neu, ook niet. Dan train je in mijn optiek te halfbakken. Alleen maar op uitlopen. En ik wil niet lopen om alleen maar iets uit te lopen. Ik wil trainen om sneller te worden.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:34 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Is zo’n “25 km schema” dan niet iets voor jou? Bijvoorbeeld één duurloop van 2.15 uur en drie van 2.00 uur (die 25 km is uiteraard afhankelijk van je streeftijd). Je loopt dan 4 keer per week en traint naar verhouding wat meer op snelheid.
Mijn ervaring is dat het in een wedstrijd beter gaat dan in een training. In een training heb je veel meer hindernissen (verkeer, een niet-ideaal parcours, wel/geen gedag zeggen).
En ik kan hier bij Den Bosch gewoon 30 kilometer lopen zonder stoplichten.
En hey, ik train nu gewoon lekker voor snellere 5 en 10km-wedstrijden. Superleuk!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Marathon's lopen is toch niet de heilige graal? Naar mijn idee moet je gewoon doen wat jijzelf het leukste vind en het meeste plezier uit haalt. Of dat nu een 5 km is of een 100 miler.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:34 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Is zo’n “25 km schema” dan niet iets voor jou? Bijvoorbeeld één duurloop van 2.15 uur en drie van 2.00 uur (die 25 km is uiteraard afhankelijk van je streeftijd). Je loopt dan 4 keer per week en traint naar verhouding wat meer op snelheid.
![]()
Hoe ziet jouw gemiddelde week eruit bij die 70km per week? (Als in:waar laat je die km's?)quote:Op maandag 8 februari 2016 20:23 schreef Guard het volgende:
[..]
ik loop nu gemiddeld tussen de 70 en 80 km per week, zal in de piek van mijn schema naar de 100 km gaan (slechts een paar weken denk ik).
Mooie HM tijd, dan behoort die sub 4 wel tot de mogelijkheden, maar je moet er wel voor werken
Overbelasting ligt altijd op de loer, maar als je een beetje verantwoord opbouwt en goed luistert naar je lichaam (dus niet maar als een kip zonder kop alsmaar door blijven lopen maar ook rust pakken als je voelt dat dat is waar je lichaam behoefte aan heeft) kun je iig de kans erop een stuk verkleinen.
Toch zijn die schema’s er ook voor tijden van bijvoorbeeld 3 uur en sneller. Alleen loop je in een 3-uursschema ruwweg 29 à 30 km in 2.15 uur (kom je toch op langere duurlopen uit). Er worden ook goede tijden mee gelopen, alleen op een andere manier. Maar iedereen denkt er anders overquote:Op maandag 8 februari 2016 20:40 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Gewoon saai. Niet leuk. Heb de laatste keer zonder problemen kunnen trainen, maar ik vind het gewoon niet leuk om zo lang te lopen zonder dat daar een wedstrijdelement aan zit.
[..]
Neu, ook niet. Dan train je in mijn optiek te halfbakken. Alleen maar op uitlopen. En ik wil niet lopen om alleen maar iets uit te lopen. Ik wil trainen om sneller te worden.
En ik kan hier bij Den Bosch gewoon 30 kilometer lopen zonder stoplichten.
Ik ben heel benieuwd hoe de theorie zich verder ontwikkelt. Mijn doel is in beginsel om fris aan de start te verschijnen. Ik geloof er niet in dat ik na 30 km moet uitstappen (uitgaande van niet te snel willen starten e.d.).![]()
Dit! Het is leuk, maar hoeft niet. Een 5km volaan lopen en na de finish op de grond vallen, omdat nu eenmaal nog het enige is dat je kan. Dat is zo kicken!quote:Op maandag 8 februari 2016 20:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Marathon's lopen is toch niet de heilige graal?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
100 km is een hele afstand, petje afquote:Op maandag 8 februari 2016 20:23 schreef Guard het volgende:
[..]
ik loop nu gemiddeld tussen de 70 en 80 km per week, zal in de piek van mijn schema naar de 100 km gaan (slechts een paar weken denk ik).
Overbelasting ligt altijd op de loer, maar als je een beetje verantwoord opbouwt en goed luistert naar je lichaam (dus niet maar als een kip zonder kop alsmaar door blijven lopen maar ook rust pakken als je voelt dat dat is waar je lichaam behoefte aan heeft) kun je iig de kans erop een stuk verkleinen.
Dan heb je vast al de nodige ervaring. Wat is je tijd op de halve marathon / streeftijd voor de hele?
Klopt! Ik probeer zeker naar mijn lichaam te luisteren. Deze week (preventief) ook een oriënterend gesprek bij de fysio.
Verder: het is misschien klein bier, maar ik weet al dat je in de praktijk meer dan de officiële afstand loopt vanwege zigzaggen. Ook verlies je wat tijd met drankposten. Maar dat is ook op de halve.![]()
Ah, ok. Kan me daar wel iets bij voorstellen denk ik. Ik ga het ervarenquote:Op maandag 8 februari 2016 20:40 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Gewoon saai. Niet leuk. Heb de laatste keer zonder problemen kunnen trainen, maar ik vind het gewoon niet leuk om zo lang te lopen zonder dat daar een wedstrijdelement aan zit.![]()
![]()
Ik heb geen streeftijd voor mijn komende marathon, ik ben nu wat meer bezig met endurance dan met snelheid (al merk ik dat je dan toch ook snelheid wint). Hoofddoel dit jaar is de Eiger en tijd is daar alleen van belang in het begrip tijdslimiet.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:56 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
100 km is een hele afstand, petje af
Dan heb je vast al de nodige ervaring. Wat is je tijd op de halve marathon / streeftijd voor de hele?s
Klopt! Ik probeer zeker naar mijn lichaam te luisteren. Deze week (preventief) ook een oriënterend gesprek bij de fysio.
Verder: het is misschien klein bier, maar ik weet al dat je in de praktijk meer dan de officiële afstand loopt vanwege zigzaggen. Ook verlies je wat tijd met drankposten. Maar dat is ook op de halve.
Een PR op de marathon behoort wel tot de mogelijkheden, aangezien mijn huidge PR een enorme positieve split heeft. Maar zoals gezegd, is niet erg als het geen PR wordt. Het is eigenlijk een hele dure en luxe training gecombineerd met een weekendje weg met vrienden.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Vanwege het feit dat jij erop staat zijn die foto's in ieder geval om aan te zienquote:Op maandag 8 februari 2016 20:24 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ik finishte wel ná jou, vastgelegd op al jouw finishfoto's.![]()
Wow... 51 km met 3100 meter hoogteverschil! Vandaar dus ook de lange trainingsweken. Is het de eerste keer dat je een ultra trail gaat doen? Het lijkt me fascinerend, ware het niet dat ik een beetje hoogtevrees heb op smalle paden. Lopen in het buitenlandquote:Op maandag 8 februari 2016 21:12 schreef Guard het volgende:
[..]
Ik heb geen streeftijd voor mijn komende marathon, ik ben nu wat meer bezig met endurance dan met snelheid (al merk ik dat je dan toch ook snelheid wint). Hoofddoel dit jaar is de Eiger en tijd is daar alleen van belang in het begrip tijdslimiet.
Een PR op de marathon behoort wel tot de mogelijkheden, aangezien mijn huidge PR een enorme positieve split heeft. Maar zoals gezegd, is niet erg als het geen PR wordt. Het is eigenlijk een hele dure en luxe training gecombineerd met een weekendje weg met vrienden.
In een later stadium wil ik trouwens ook nog weleens een PR op een kortere afstand (zoals de 10 km) doen.![]()
Yup eerste keer een ultra. Eerst de 50 km op de Salland Trail en dan dat monsterquote:Op maandag 8 februari 2016 21:27 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Wow... 51 km met 3100 meter hoogteverschil! Vandaar dus ook de lange trainingsweken. Is het de eerste keer dat je een ultra trail gaat doen? Het lijkt me fascinerend, ware het niet dat ik een beetje hoogtevrees heb op smalle paden. Lopen in het buitenland
In een later stadium wil ik trouwens ook nog weleens een PR op een kortere afstand (zoals de 10 km) doen.![]()
Ik ben niet echt van de korte afstanden, vind het altijd jammer als het zo snel weer voorbij is.
Maar binnenkort ga ik weer eens een keer een 5km wedstrijd lopen (voor het eerst in zowat 2 jaar), weer eens een keer in een hele korte tijd heel erg kapot gaan...
Ja, welke idioot gaat er nou voor een marathon trainen?quote:Op maandag 8 februari 2016 20:36 schreef YUR het volgende:
Ik begrijp wel waarom beginners een eigen topic hebben geopend destijds![]()
![]()
Marathons gebruik je gewoon als trainingquote:Op maandag 8 februari 2016 21:42 schreef McTwente het volgende:
[..]
Ja, welke idioot gaat er nou voor een marathon trainen?
Alleen ben ik bang dat de meesten alweer de moed opgegeven hebben. Het topic loopt niet zo hard meerquote:Op maandag 8 februari 2016 20:36 schreef YUR het volgende:
Ik begrijp wel waarom beginners een eigen topic hebben geopend destijds'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
quote:Op maandag 8 februari 2016 21:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Alleen ben ik bang dat de meesten alweer de moed opgegeven hebben. Het topic loopt niet zo hard meer![]()
![]()
3km parklopen vond ik leuk zat. Volgens mij is iedereen hier welkom
Hoiquote:Op maandag 8 februari 2016 17:16 schreef Rana het volgende:
Ik loop tussen de 5 en 8 km op het moment. Vorig jaar 1x 10 km gelopen in 1 uur en 15 min. maar ik moest wel tussendoor wandelen. Ik red nu ongeveer 8km in een uur. Wel met soms wat wandelen nog tussendoor.
Heb je een bepaald doel waar je naartoe wil of gewoon lopen voor de leuk?Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?![]()
Hehe, dank je. Moet zeggen dat ik toen nog redelijk fris was, al is een sprinthoofd nooit flatteus.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:13 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Vanwege het feit dat jij erop staat zijn die foto's in ieder geval om aan te zien![]()
Oh, gister in de trein naar Apeldoorn zo'n maf gesprek opgevangen terwijl ik echt een interessant boek probeerde te lezen. Zo'n gesprek tussen twee onbekende reizigers. Een die ook de Asselronde zou doen, de ander een jongeman van 25, opa overleden dit dat. Niks geks, maar toen hoorde ik 'amfetamine', of heb ik dat verkeerd verstaan? Even later 'ik maak mijn eigen heroïne'. Dat grote geld komt later nog wel, want hij is nog jong. Daar maakte hij zich geen zorgen over. Vierduizend (?) in de maand is nu ook prima. Je zag het gezicht van zijn gesprekspartner ook veranderen. Hij probeerde nog wel normaal door te kletsen.![]()
![]()
Ja, ik heb nog nooit 3 kilometer gelopen. Ben heel benieuwd!quote:Op maandag 8 februari 2016 21:51 schreef Guppyfriend het volgende:
3km parklopen vond ik leuk zat. Volgens mij is iedereen hier welkom![]()
Dit was ook m'n eerste! Wel al een keer 4km gedaan, in Tolkamerquote:Op maandag 8 februari 2016 21:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, ik heb nog nooit 3 kilometer gelopen. Ben heel benieuwd![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mijn mantra tijdens de marathon was: Run the mile you're in.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:50 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
[..]
Ben wel benieuwd hoe het zou zijn als je standaard meekrijgt dat je duurlopen van 22-25 km moet verrichten met daarin 45 tot 60 minuten op marathontempo. Als je wordt verteld dat er niet een allesbepalende training is (de 32-35 km training), maar dat het plan in zijn totaliteit (en het vertrouwen in het schema) de doorslag geeft.
Uberhaupt niet nadenken over hoe ver je nog moet (behalve misschien de laatste 5km), maar gewoon steeds in kleine blokjes opdelen en evalueren: loop ik nu nog lekker, voelt het tempo nog goed aan? Zolang het antwoord ja is kun je gewoon je linkervoet voor je rechtervoet blijven zetten en is er niks aan de hand..
Verder ben ik het wel eens dat ellenlange duurlopen op één tempo misschien mentaal lekker zijn, maar niet per se de beste specifieke training. Je gaat dan door de vermoeidheid toch steeds minder netjes lopen en je traint inderdaad je marathontempo niet. Mijn langste duurlopen waren vaak zoiets als: inlopen: 3x 4kmD1-3kmD2-2km D3 - uitlopen, waarbij D3 ongeveer marathontempo is.. Maar dat zijn wel hele zware trainingen dus die belasting moet je wel aankunnen.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Maar dan zit je inclusief in- en uitlopen toch ook al boven de 30km?quote:Op maandag 8 februari 2016 22:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mijn langste duurlopen waren vaak zoiets als: inlopen: 3x 4kmD1-3kmD2-2km D3 - uitlopen![]()
Is het niet zo dat basistempo en marathontempo veel dichter bij elkaar liggen naarmate je (verwachte/beoogde) marathontempo minder hoog ligt?quote:Op zondag 7 februari 2016 16:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja het is iets te snel, maar dat van die hartslag vind ik altijd zo apart. Ik lees overal dat ik makkelijk moet kunnen praten bij een duurloop en dat kan ik ook nog makkelijk. En bij dit tempo moet ik al mijn best doen om niet te hard te gaan, dat is voor mij echt heel lastig
Ofwel: waarom niet gewoon lopen in een lekker rustig tempo dat niet lastig is? Ik heb zondag voor het eerst mijn hartslag ook gemeten, viel me reuze mee.![]()
Ja, ik zeg ook mijn langste duurlopenquote:Op maandag 8 februari 2016 23:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Maar dan zit je inclusief in- en uitlopen toch ook al boven de 30km?in mijn schema stond twee keer 35, dat werd uiteindelijk één keer 34 en één keer door verdwalen ruim 37
en nog een paar keer rond de 30..
quote:Op maandag 8 februari 2016 18:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jero is ons natuurlijk ontstegen nude eliteloper dat 'ie is!
![]()
Ik sta al een weekje stil. Had wat pijntjes enzo die ik even weg wou hebben. Morgen weer lopen gelukkig. Vorig jaar ook al 3 weken stilgestaan met enkel, vlak voor de Sallandtrail, had ik nu niet zo veel zin in.Dus hopen dat het nu goed gaat.
![]()
Slimme keuze! Toch nog naweeën van de marathon?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 08:43 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]![]()
Ik sta al een weekje stil. Had wat pijntjes enzo die ik even weg wou hebben. Morgen weer lopen gelukkig. Vorig jaar ook al 3 weken stilgestaan met enkel, vlak voor de Sallandtrail, had ik nu niet zo veel zin in.Dus hopen dat het nu goed gaat.
Denk het wel, gewoon veel te weinig rust genomen naderhand. Dat moet ik de volgende keer echt beter doen. Zat laatst even terug te kijken, maar ik had in de week na de marathon al een 10k in 42 minuten en 12k onder de 48 gelopen. En dan natuurlijk de 26km Nighttrail nog, 2 weken na de marathon.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 08:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Slimme keuze! Toch nog naweeën van de marathon?Toen wel iets meer rustdagen gepakt tussendoor, maar lang niet genoeg.
![]()
Herkenbaarquote:Op dinsdag 9 februari 2016 08:51 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Denk het wel, gewoon veel te weinig rust genomen naderhand. Dat moet ik de volgende keer echt beter doen. Zat laatst even terug te kijken, maar ik had in de week na de marathon al een 10k in 42 minuten en 12k onder de 48 gelopen. En dan natuurlijk de 26km Nighttrail nog, 2 weken na de marathon.Toen wel iets meer rustdagen gepakt tussendoor, maar lang niet genoeg.
Na mijn volgende marathon plan ik gewoon 2 weken vakantie op een tropisch eiland of zo
Ik kijk altijd meer naar mijn hartslag als naar mijn tempo. Probeer een beetje de juiste zone aan te houden en zie wel wat het tempo is wat daarbij hoort (met name in training, in een marathon probeer ik rustig te starten en dan ergens na het halfweg punt in de hartslag regionen waar het allemaal wat moeilijker gaat terecht te komen).quote:Op dinsdag 9 februari 2016 06:18 schreef schaal_10 het volgende:
[..]
Is het niet zo dat basistempo en marathontempo veel dichter bij elkaar liggen naarmate je (verwachte/beoogde) marathontempo minder hoog ligt?
Ofwel: waarom niet gewoon lopen in een lekker rustig tempo dat niet lastig is? Ik heb zondag voor het eerst mijn hartslag ook gemeten, viel me reuze mee.
Ik heb inmiddels geleerd dat dat iets is wat je zelf redelijk in de hand hebt, tempo is toch meer afhankelijk van externe factoren. Zo was in Vegas bv mijn beoogde tempo echt niet vol te houden in deel II van de race, door de weersomstandigheden (en in het begin was het ook niet makkkelijk door wat langzamere deelnemers die vooraan gestart waren).
Daardoor is het wel wat moeilijker om op een bepaalde eindtijd te mikken.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
klinkt als iets wat ik zou doenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 08:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
HerkenbaarNa mijn volgende marathon plan ik gewoon 2 weken vakantie op een tropisch eiland of zo
Goede tip voor de mensen die nu in voorbereiding zijn!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 08:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
HerkenbaarNa mijn volgende marathon plan ik gewoon 2 weken vakantie op een tropisch eiland of zo
![]()
![]()
Ha! Jero! Je bent weer even naar beneden gekomen?![]()
Jammer van de pijntjesmaar die zijn vast tijdelijk!
![]()
Ja doei.![]()
Ja hallo, dan zie ik Yur nooit meerquote:Op dinsdag 9 februari 2016 08:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
![]()
![]()
Doen hier trouwens mensen mee aan de groetuitschoorl run? Of hebben die dat gedaan?
Heb me namelijk ingeschreven voor de 10km (wilde eigenlijk de halve doen, maar door blessure niet kunnen trainen daarvoor), maar begin me ineens af te vragen wat ik kan verwachten qua ondergrond. Ben vooral een asfaltloper namelijk, is het wel (redelijk) verhard of gaat het ook door zand enzo?
Zie wel dat het niet compleet plat is allemaalBen alleen rennen in Utrecht gewend, dus dat wordt nog wat dan.
En zou het met de auto enigzins te doen zijn qua drukte?![]()
Ik sta er voor ingeschreven, maar kan niet lopen omdat ik nog aan het opbouwen ben na een blessure. Heb wel vorig jaar de 30 gelopen daar. Het parcours hoef je je niet druk te maken, is eigenlijk helemaal verhard, misschien ergens een schelpenpad maar dat vertraagt niet veel. De glooiingen stellen ook niet veel voor. Kijk ook maar eens wat er door de Nederlandse toppers gelopen wordt, veel hebben daar gewoon hun PR op de 10km gelopenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:07 schreef m0ridin het volgende:
Doen hier trouwens mensen mee aan de groetuitschoorl run? Of hebben die dat gedaan?
Heb me namelijk ingeschreven voor de 10km (wilde eigenlijk de halve doen, maar door blessure niet kunnen trainen daarvoor), maar begin me ineens af te vragen wat ik kan verwachten qua ondergrond. Ben vooral een asfaltloper namelijk, is het wel (redelijk) verhard of gaat het ook door zand enzo?
Zie wel dat het niet compleet plat is allemaalBen alleen rennen in Utrecht gewend, dus dat wordt nog wat dan.
En zou het met de auto enigzins te doen zijn qua drukte?
Voor zover ik weet kan je niet met de auto in Schoorl komen maar moet je verderop parkeren en met de pendelbus, maar dat staat wel op de website.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Ah top, dat stelt wel gerustquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik sta er voor ingeschreven, maar kan niet lopen omdat ik nog aan het opbouwen ben na een blessure. Heb wel vorig jaar de 30 gelopen daar. Het parcours hoef je je niet druk te maken, is eigenlijk helemaal verhard, misschien ergens een schelpenpad maar dat vertraagt niet veel. De glooiingen stellen ook niet veel voor. Kijk ook maar eens wat er door de Nederlandse toppers gelopen wordt, veel hebben daar gewoon hun PR op de 10km gelopen
Voor zover ik weet kan je niet met de auto in Schoorl komen maar moet je verderop parkeren en met de pendelbus, maar dat staat wel op de website.Een beetje relief is ook wel prima, alleen ben ik wel fan van verharde paden
Maar even zien hoe we t met vervoer gaan doen dan... Dacht eraan eerst te gaan wandelen met vriendin en hond in de buurt daar (warming up zullen we maar zeggen), maar dan maar even zien of dat uberhuapt praktisch is.
Thanks voor de info en succes met het opbouwen. Blessures zuigen![]()
![]()
Nog even over dat Sportrusten; ik vind het te kort door de bocht om mensen die dat volgen lui te noemen. Je hebt genoeg mensen die van hardlopen houden maar erg blessuregevoelig zijn. Dan kan Sportrusten op zich wel een mooie oplossing zijn om die marathondroom toch te realiseren.![]()
Hoi!quote:Op maandag 8 februari 2016 21:53 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hoi
Heb je een bepaald doel waar je naartoe wil of gewoon lopen voor de leuk?
Heb niet echt een doel. Inderdaad lopen voor de leuk. Wel wedstrijden, maar voorlopig maximaal 10 km.![]()
Dit staat op de website:quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:15 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ah top, dat stelt wel gerustEen beetje relief is ook wel prima, alleen ben ik wel fan van verharde paden
Maar even zien hoe we t met vervoer gaan doen dan... Dacht eraan eerst te gaan wandelen met vriendin en hond in de buurt daar (warming up zullen we maar zeggen), maar dan maar even zien of dat uberhuapt praktisch is.
Thanks voor de info en succes met het opbouwen. Blessures zuigen
Met eigen vervoer naar Schoorl
Vanaf de invalswegen van Schoorl is de route naar parkeerplaatsen aangegeven. Gezien de te verwachte drukte, vragen wij je ruim op tijd te komen. Carpoolen is aan te raden. Volg bij binnenkomst van Schoorl de borden en instructies van de verkeersregelaars.
Dus het kan wel.. je moet dan geloof ik wel een km of 1.5 lopen naar de start of zo.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Wat betreft dat 'sportrusten'. Het lijkt me niet ideaal (vooral omdat ik gewoon wil weten dat ik die afstand aankan, en dat doe ik niet door af en toe de helft te lopen, en omdat ik echt een goede tijd zou willen lopen...) maar als iemand als doel heeft 'ooit een keer een marathon lopen' en nou niet bepaald van plan is daarna veel en fanatiek door te gaan met lopen, waarom niet...
Ik wil vast ooit een keer nog een marathon lopen, vooral om het een keer gedaan te hebben, maar ik kan me mosselmossel heel goed voorstellen. Mijn limiet ligt op anderhalf uur ofzo, daarvoor is het allemaal nog leuk en daarna wordt het saai en genoeg... Maar dan is een rustlopen achtig iets wellicht een optie.![]()
Zaterdag 8km cross, nog nooit gedaan dus daar heb ik best zin in.
2016 moet ook maar eens het jaar van de eerste halve marathon worden.
Moet het wel allemaal wat beter gaan dan afgelopen donderdag, toen heb ik m'n trainingsrondje na 3,5 km maar afgebroken omdat het echt nergens naar ging...
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice![]()
Lui niet, maar als je lichaam bepaalde dingen niet aankan is het niet bepaald slim om het via een omweg alsnog te realiseren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:28 schreef Devv het volgende:
Nog even over dat Sportrusten; ik vind het te kort door de bocht om mensen die dat volgen lui te noemen. Je hebt genoeg mensen die van hardlopen houden maar erg blessuregevoelig zijn. Dan kan Sportrusten op zich wel een mooie oplossing zijn om die marathondroom toch te realiseren.
Maar in de huidige samenleving is het af en toe wat lastig te accepteren dat niet alles kan.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
We hebben denk ik gewoon een ander inzicht als het gaat om het realiseren van dromenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:53 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Lui niet, maar als je lichaam bepaalde dingen niet aankan is het niet bepaald slim om het via een omweg alsnog te realiseren.
Maar in de huidige samenleving is het af en toe wat lastig te accepteren dat niet alles kan.. Ik zou mij niet zo snel tegen laten houden door de algemene opvatting dat iets niet haalbaar is. En als je maar één keer een marathon wil lopen, denk ik dat het echt niet erg is om wat te forceren.
![]()
Thanks, dat had ik idd ook gelezen maar kon nou niet echt concluderen hoe en waar... Njah, maar ff zien tegen t weekend wat handig is. Als de weersvoorspellingen kloppen is wandelen daar met de hond misschien sowieso geen best planquote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dit staat op de website:
Met eigen vervoer naar Schoorl
Vanaf de invalswegen van Schoorl is de route naar parkeerplaatsen aangegeven. Gezien de te verwachte drukte, vragen wij je ruim op tijd te komen. Carpoolen is aan te raden. Volg bij binnenkomst van Schoorl de borden en instructies van de verkeersregelaars.
Dus het kan wel.. je moet dan geloof ik wel een km of 1.5 lopen naar de start of zo.![]()
![]()
Ik ben het met je eens. Daarnaast zijn er ook genoeg mensen met een erg druk leven waarin zo'n schema met wekelijks meerdere trainingen en in het weekend een lange duurloop gewoonweg niet in te passen valt, maar die toch een marathon willen lopen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:28 schreef Devv het volgende:
Nog even over dat Sportrusten; ik vind het te kort door de bocht om mensen die dat volgen lui te noemen. Je hebt genoeg mensen die van hardlopen houden maar erg blessuregevoelig zijn. Dan kan Sportrusten op zich wel een mooie oplossing zijn om die marathondroom toch te realiseren.![]()
Ja er zijn ook mensen die een ton willen verdienen maar niet 60 uur per week willen werken, dat gaat meestal ook niet opJe moet toch kiezen. Ben het eens met het feit dat het waarschijnlijk wel kan, mensen lopen ook de vierdaagse ongetraind, maar een goed recept voor een langdurige hardloopcarriere is het niet.
Je vergelijkt nu ongetrainde vierdaagse lopers met mensen die wel trainen voor een marathon en daar 100 dagen over doen, maar niet meer dan 14km in een training lopen. Dat is een beetje krom, want er wordt toch echt getraind. Het is alleen niet de conventionele marathontraining en daarom roept die training blijkbaar een hoop vragen en kritiek op wat hem in mijn optiek nóg interessanter maaktquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja er zijn ook mensen die een ton willen verdienen maar niet 60 uur per week willen werken, dat gaat meestal ook niet opJe moet toch kiezen. Ben het eens met het feit dat het waarschijnlijk wel kan, mensen lopen ook de vierdaagse ongetraind, maar een goed recept voor een langdurige hardloopcarriere is het niet.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2016 11:50:23 ]![]()
Ik ken iemand die ook vanwege tijdgebrek een dergelijk schema gebruikt heeft Hij had geen langere duurlopen dan 18km, maar wel nog een HM in zijn voorbereiding. Verder veel trainingen met blokken op beoogd marathontempo. Hij liep de marathon voor mij boven verwachting, in 2:59.
Daarbij moet ik wel zeggen dat hij al een goede basis had en een HM heel gemakkelijk onder de 1:30 liep (en hij is daarna geblesseerd geraakt....)![]()
Mjah, maar als je dan een schema kan vinden om 85k te verdienen met veel minder uren is dat toch ook interessantquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Een marathon is een enorme investering... Afhankelijk van je doelen en wensen is het toch prima als je die investering iets kan verkleinen al is het ten koste van een langere nasleep (minder belangrijk als het een one-time goal is) en een eventuele eindtijd (again, minder belangrijk als het doel uberhuapt een marathon lopen is).
Dat het niet voor iedereen is weggelegd lijkt me duidelijk, maar ja... niet iedereen loopt met dezelfde ideeen en wensen.
Ik doe niet aan wedstrijden mee 'voor de gezelligheid'. Als ik een wedstrijdje loop wil ik ook echt een scherpe tijd neerzetten, maar er zijn er natuurlijk meer dan zat waarvoor dat niet zo is.![]()
Mwah, ik denk dat de meeste mensen die 'ongetraind' aan de vierdaagse beginnen meer gewandeld hebben in hun leven dan de sportrust-marathonlopers hardgelopen hebbenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:49 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu ongetrainde vierdaagse lopers met mensen die wel trainen voor een marathon en daar 100 dagen over doen, maar niet meer dan 14km in een training lopen. Dat is een beetje krom, want er wordt toch echt getraind. Het is alleen niet de conventionele marathontraining en daarom roept die blijkbaar een hoop vragen en kritiek op wat hem in mijn optiek nóg interessanter maaktDus wat dat betreft vind ik het geen hele vreemde vergelijking.
Bijna alle onderzoeken laten wel een positieve correlatie zien tussen aantal gelopen trainingskilometers en snelheid op de marathon. Nou gaat dat nog niet over of je dat in lange duurlopen loopt of in veel, kortere trainingen maar over het algemeen loop je met sportrusten ook niet heel veel per week volgens mij.
Maar ik vind het helemaal prima als mensen het willen proberen hoor. Het klinkt alleen soms alsof er een makkelijkere weg is naar een goede marathon en die is er in mijn ogen niet. Als je inboet op trainingskilometers zul je misschien inderdaad uitgeruster aan de start verschijnen en meer tijd overhouden voor andere hobby's, maar je zult zeker ook nadelen ondervinden t.o.v. de mensen die wel die kms geinvesteerd hebben, zoals mentaal lastiger hebben, meer pijnlijke pezen onderweg of achteraf etc.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Er zijn ook mensen die een conventioneel schema gebruiken en geblesseerd raken.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:51 schreef Mr.B. het volgende:
Ik ken iemand die ook vanwege tijdgebrek een dergelijk schema gebruikt heeft Hij had geen langere duurlopen dan 18km, maar wel nog een HM in zijn voorbereiding. Verder veel trainingen met blokken op beoogd marathontempo. Hij liep de marathon voor mij boven verwachting, in 2:59.
Daarbij moet ik wel zeggen dat hij al een goede basis had en een HM heel gemakkelijk onder de 1:30 liep (en hij is daarna geblesseerd geraakt....)![]()
Maar ik snap, althans ik vermoed, dat je grotere kans raakt geblesseerd te raken als je je max gelopen afstand ineens verdriedubbelt. Dit is ook de reden dat ik toch maar niet voor dat Sportrusten schema gekozen heb... en ik hou van langere duurlopen.![]()
![]()
Ik heb trouwens van de sportmasseuse een rekoefening gekregen voor de illiopsoas die zo simpel is en zo goed werkt dat ik het echt heel treurig vind dat niemand me die 6 maanden geleden verteld heeft
Ik ben bij een lezing van Sportrusten geweest en daar zaten allerhande hardlopers. Mensen die al jaren lopen en meerdere marathons gedaan hebben. Mensen die pas begonnen zijn, mensen die al jaren lopen, maar nooit verder zijn gekomen dan een halve marathon, etc. Het publiek was divers. Je kunt dus niet per definitie beweren dat die mensen geen kilometers in de benen hebben, want dat is gewoon niet waar. Ja, natuurlijk zitten die er ook tussen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat de meeste mensen die 'ongetraind' aan de vierdaagse beginnen meer gewandeld hebben in hun leven dan de sportrust-marathonlopers hardgelopen hebbenDus wat dat betreft vind ik het geen hele vreemde vergelijking.
Bijna alle onderzoeken laten wel een positieve correlatie zien tussen aantal gelopen trainingskilometers en snelheid op de marathon. Nou gaat dat nog niet over of je dat in lange duurlopen loopt of in veel, kortere trainingen maar over het algemeen loop je met sportrusten ook niet heel veel per week volgens mij.
Maar ik vind het helemaal prima als mensen het willen proberen hoor. Het klinkt alleen soms alsof er een makkelijkere weg is naar een goede marathon en die is er in mijn ogen niet. Als je inboet op trainingskilometers zul je misschien inderdaad uitgeruster aan de start verschijnen en meer tijd overhouden voor andere hobby's, maar je zult zeker ook nadelen ondervinden t.o.v. de mensen die wel die kms geinvesteerd hebben, zoals mentaal lastiger hebben, meer pijnlijke pezen onderweg of achteraf etc.
Het schema gaat er in de basis vanuit dat je 10km zonder problemen kunt lopen en het is voornamelijk gericht op het lopen op hartslag. Om de paar weken doe je een snelle duurloop en ga je opnieuw je omslagpunt bepalen en daarmee ook je nieuwe marathon tempo. Je loopt zo rond de 30-35 km per week met dat schema.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2016 12:06:58 ]![]()
Beter!!! Dat had ik met een anti shin splint oefening. Als ik die eerder geweten had. De klacht is gewoon in een paar dagen volledig verdwenen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb trouwens van de sportmasseuse een rekoefening gekregen voor de illiopsoas die zo simpel is en zo goed werkt dat ik het echt heel treurig vind dat niemand me die 6 maanden geleden verteld heeft
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2016 12:12:33 ]![]()
Dat geblesseerd raken was slechts een terloopse opmerking. Mij ging het er vooral om hoe goed hij wel gelopen had met een voorbereiding waarna je zo'n resultaat niet zou verwachten.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die een conventioneel schema gebruiken en geblesseerd raken.![]()
Maar ik snap, althans ik vermoed, dat je grotere kans raakt geblesseerd te raken als je je max gelopen afstand ineens verdriedubbelt. Dit is ook de reden dat ik toch maar niet voor dat Sportrusten schema gekozen heb... en ik hou van langere duurlopen.
Maar hij had wel een behoorlijke achtergrond, al eerder een marathon en meerdere HM's gelopen en kon dus redelijk goed inschatten wat voor hem mogelijk was. Voor een (relatieve) beginner lijkt me zo'n schema niet geschikt![]()
Dat had ik wel begrepenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:12 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Dat geblesseerd raken was slechts een terloopse opmerking. Mij ging het er vooral om hoe goed hij wel gelopen had met een voorbereiding waarna je zo'n resultaat niet zou verwachten.
Maar hij had wel een behoorlijke achtergrond, al eerder een marathon en meerdere HM's gelopen en kon dus redelijk goed inschatten wat voor hem mogelijk was. Voor een (relatieve) beginner lijkt me zo'n schema niet geschiktMaar inderdaad,dat zijn hele mooie resultaten ja! Die tijden kan ik alleen maar van dromen.
Wat overigens wel grappig is... die kerel van Sportrusten zegt dat er vroeger veel minder deelnemers aan marathons waren, maar dat de gemiddelde eindtijden veel sneller waren dan nu. Er zijn heel veel lopers bij gekomen, maar de gemiddelde prestatie is enorm afgenomen. Hij denkt dat dit beter kan als je zijn schema volgt. Wij van WC-eend ..... of?
Interessant is het in ieder geval wel.![]()
![]()
Mjah, lopen is natuurlijk veel populairder geworden en veel mensen lopen meer voor de lol dan voor de sport... Kan me voorstellen dat de gemiddelde loper 'vroegah' veel fanatieker was en harder trainde. (En hmmm, correlatie met gemiddelde bmi is ook interessantquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat had ik wel begrepenMaar inderdaad,dat zijn hele mooie resultaten ja! Die tijden kan ik alleen maar van dromen.
Wat overigens wel grappig is... die kerel van Sportrusten zegt dat er vroeger veel minder deelnemers aan marathons waren, maar dat de gemiddelde eindtijden veel sller waren dan nu. Er zijn heel veel lopers bij gekomen, maar de gemiddelde prestatie is enorm afgenomen. Hij denkt dat dit beter kan als je zijn schema volgt. Wij van WC-eend ..... of?
Interessant is het in ieder geval wel.)
En vraag me af of zijn schema nou echt op dat gebied voor verbetering zal zorgen, het lijkt me meer een schema voor uberhaupt uitlopen en niet zozeer een goede tijd neerzetten.![]()
Even wat over opgezocht. Leuke statistiekjes hieroverquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:50 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Mjah, lopen is natuurlijk veel populairder geworden en veel mensen lopen meer voor de lol dan voor de sport... Kan me voorstellen dat de gemiddelde loper 'vroegah' veel fanatieker was en harder trainde. (En hmmm, correlatie met gemiddelde bmi is ook interessant)
En vraag me af of zijn schema nou echt op dat gebied voor verbetering zal zorgen, het lijkt me meer een schema voor uberhaupt uitlopen en niet zozeer een goede tijd neerzetten.
-----------------------------------------------
Het aantal Nederlanders dat een marathon binnen drie uur loopt is sinds de jaren tachtig dramatisch gedaald, ondanks een forse toename van het aantal marathonlopers. In 1989 haalden 1593 Nederlandse mannen in minder dan drie uur de eindstreep, vorig jaar nog maar 459.
Alle Nederlanders die waar ook ter wereld de marathon in minder dan drie uur lopen, worden opgenomen in de jaarlijkse marathonlijst van het blad Runner’s World. Uit die lijst blijkt dat in 1981, het eerste jaar van de Marathon Rotterdam, voor het eerst meer dan 400 Nederlanders binnen de 3 uur finishten. Tegenwoordig zijn er ongeveer vijftien keer zoveel marathonlopers, maar het aantal lopers dat de marathon binnen drie uur aflegt, is net zo groot als in 1981.
Aantal snelle marathonlopers in Nederland
Het totale aantal Nederlandse marathonlopers is niet precies bekend. In 1981 voltooiden 1600 à 2000 lopers een marathon in Nederland, vorig jaar ruim 27.000. Maar daaronder waren veel buitenlanders. Daar staat tegenover dat er ook veel Nederlanders in het buitenland lopen.
Toch is de globale trend wel duidelijk. In de ontwikkeling van het aantal marathonlopers en van het aantal lopers binnen de 3 uur zijn drie fases waar te nemen.
Tijdens de eerste loopgolf in de jaren tachtig groeide zowel het totale aantal deelnemers als het aantal deelnemers dat binnen de drie uur finishte.
Het gaat meer om het meedoen dan om de tijd
In de jaren negentig bleef het aantal marathonlopers stabiel, maar ging het met de prestaties steil naar beneden. 1994 was het laatste jaar waarin meer dan 1000 Nederlanders de marathon binnen 3 uur voltooiden. Dat daalde daarna tot een dieptepunt van 367 mannen in 2003.
Inmiddels was de tweede loopgolf begonnen. Het aantal hardlopers nam vanaf eind jaren negentig weer toe, en een paar jaar later begon ook het aantal marathonlopers weer te stijgen. Maar die toename ging niet gepaard met een groei van het aantal sub-3 uurlopers. Dat aantal bleef stabiel, en bereikte nooit meer de 500.
Rotterdam
De ontwikkeling laat zich goed aflezen aan de uitslagen van ‘Rotterdam’, die de organisatie van de Marathon Rotterdam op verzoek van de NOS heeft geanalyseerd.
Het aantal lopers dat binnen de drie uur finishte nam ook in Rotterdam in de jaren tachtig fors toe. In 1989 waren het er meer dan 1000.
Finishen onder de 3 uur
Het percentage deelnemers dat de 3-uurslimiet haalde is naar huidige maatstaven ongelooflijk. In 1983 slaagde zelfs meer dan de helft van de deelnemers (58,7 procent) daarin.
Het percentage deelnemers dat binnen de drie uur finishte nam in de jaren negentig snel af, om daarna verder te dalen tot een dieptepunt van 2 procent in 2007.
Dat jaar liepen slechts 82 lopers de Marathon Rotterdam in minder dan 3 uur uit. Dat had te maken met de hitte. Na 3,5 uur werd de marathon gestaakt omdat de temperatuur was opgelopen tot 27 graden.
Deelnemers en snelle lopers
De ontwikkeling van de marathontijden heeft ongetwijfeld te maken met de toename van het aantal vrouwelijke en oudere marathonlopers, maar de cijfers die hierover beschikbaar zijn gaan niet verder terug dan tot 2004.
Uit de VS zijn wel langere cijferreeksen bekend. Daar steeg het aantal vrouwelijke marathonlopers van 10 procent in 1980 tot 43 procent in 2013. Het aantal 40-plussers steeg van 26 tot 47 procent. Mede daardoor steeg de gemiddelde tijd van 3’32 tot 4’16 bij de mannen, en van 4’03 tot 4’41 bij de vrouwen.
In elk geval wordt in Nederland gemiddeld nog een stuk harder gelopen dan in de VS. In Rotterdam finishten de mannen vorig jaar gemiddeld in 3’56, en de vrouwen in 4’17.
Bron: http://nos.nl/artikel/202(...)teeds-langzamer.html![]()
Voor een (relatieve) beginner lijkt een marathon mij sowieso nog niet geschikt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:12 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Voor een (relatieve) beginner lijkt me zo'n schema niet geschikt
Ik merk na 1,5 jaar nog steeds dat mijn spieren e.d. zich nog moeten aanpassen aan de belasting. En dan loop ik nog 'maar' 25-30 km per week. En bij een conventioneel marathon schema loop je volgens mij zo 50-70 km per week. Dat zouden mijn benen nog niet trekken. (En mijn agenda ook niet)![]()
Had ik zaterdag bij de Nighttrail nog startnummer 9....volgende week bij de Trail by The Sea mag ik lopen met startnummer 3!
Vooruitgang
Na een weekje vakantie zal ik vanavond ook weer eens de schoenen onderbinden
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.![]()
Glycerinquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:57 schreef mrPanerai het volgende:
nieuwe lopers zijn altijd leuk, al ga je er ook niet sneller van lopen.
[ afbeelding ]Die had ik eerst ook. Fijne schoentjes.
Ik heb een 2:59 ook met max 50km in de week gelopen en slechts 1 keer een 30km. Maar wel veel intensieve temporondjes. Als alles op marathontempo 4:15 ging dan was het nooit wat geworden is mijn gevoel.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:51 schreef Mr.B. het volgende:
Daarbij moet ik wel zeggen dat hij al een goede basis had en een HM heel gemakkelijk onder de 1:30 liep (en hij is daarna geblesseerd geraakt....)
Maar de misvatting over sportrusten is inderdaad dat je amper traint. Dat is natuurlijk niet helemaal waar.![]()
Ik heb me laten vertellen dat de paden nu grotendeels geasfalteerd zijn (of beton, maar iig hard).quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:15 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Ah top, dat stelt wel gerustEen beetje relief is ook wel prima, alleen ben ik wel fan van verharde paden
Thanks voor de info en succes met het opbouwen. Blessures zuigen
2 jaar geleden was dat nog niet zo, en toen was het ook al prima te doen. Verharde paden![]()
![]()
Ik doe toch mee met de 1/4 in Rotterdam.Startbewijs kunnen regelen.
Gister voor het eerst weer hardgelopen (niet heel op tijd maar goed), ging niet zo goed. Hoop dat ik met drie keer trainen per week nog een oke tijd kan neerzetten.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM![]()
Oke, wie offert z'n lijf en tijd op (en heeft nog niet verder gelopen dan 10km) om dat Sportrusten te testen?![]()
![]()
Dat vond ik nog prima meevallen, kan zijn dat jij in een wat duurder gebied aan het kijken bent. De prijzen van supermarkten en restaurants daar wordt echt niet vrolijk van.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:12 schreef Devv het volgende:
Ik ben even mijn reis en verblijf in Zwitserland aan het regelen maar wat een prijzen.![]()
Goed bezig! Ik wil ook een startbewijsquote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:37 schreef richolio het volgende:
Ik doe toch mee met de 1/4 in Rotterdam.Startbewijs kunnen regelen.
Nou, training vroegtijdig (lees: binnen 2 min) afgekapt. Flink door m'n enkel gegaan. Effe ijs erop, zal morgen wel weer beter gaan.
Ik had m'n hartslag nog niet eens boven de 100.
![]()
Fijn he? Zo'n hobby die niks kostquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:12 schreef Devv het volgende:
Ik ben even mijn reis en verblijf in Zwitserland aan het regelen maar wat een prijzen.
Vandaag lekker herstelloopje gedaan. Het echt slechte weer had ik onderweg van werk naar huis terwijl ik lekker op mijn verwarmde autostoel zat
Tijdens loopje eerste paar km nog wel regen gehad, maar nadat die over was getrokken was het heerlijk.
Lekker lage hartslag, verstand op nul en hobbelen maar
Dat is niet de afspraakquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:20 schreef GotC het volgende:
Nou, training vroegtijdig (lees: binnen 2 min) afgekapt. Flink door m'n enkel gegaan. Effe ijs erop, zal morgen wel weer beter gaan.
Ik had m'n hartslag nog niet eens boven de 100.
![]()
Trouwens, nu rennen met korte mouwen was ook niet het beste idee everbrrrr. Ik heb het toch een partij KOUD gehad!
Ja, wist ik veel toen ik vanmorgen m'n spullen in m'n tas gooidequote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:34 schreef GotC het volgende:
[..]
Is wel de bedoeling!
Maar komt goed, donderdag loop ik weer
Gup, korte mouwen?!volgende keer toch even het nieuws checken
![]()
Oh en ik denk dat ik één van m'n geliefde schoenenlampjes verzopen heb... Hij gaat niet meer uit
Daar ben ik vorige maand ook geweest.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:12 schreef Devv het volgende:
Ik ben even mijn reis en verblijf in Zwitserland aan het regelen maar wat een prijzen.
Enkeltje met de tram, 4,80 frank
Kop thee in een cafe, 6 frank
Zurichberg oprennen in de sneeuw, onbetaalbaar![]()
gaat vanzelf wel uitquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, wist ik veel toen ik vanmorgen m'n spullen in m'n tas gooidevolgende keer toch even het nieuws checken
![]()
Oh en ik denk dat ik één van m'n geliefde schoenenlampjes verzopen heb... Hij gaat niet meer uit
Ik heb het batterijtje eruit gehaald, kijken of ie op wil drogen en het morgen weer wil doen...quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
In een bakje rijst doen (niet eerst kokenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 19:51 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb het batterijtje eruit gehaald, kijken of ie op wil drogen en het morgen weer wil doen...), dat neemt ook goed vocht op.
8km zonder liespijntjes, yes! Lekker gelopen! Alleen mijn knie lijkt een beetje vastig te zitten, hopelijk gaat dat vanzelf weer weg.Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!![]()
Is redelijk persoonlijk, ik liep na anderhalf jaar wel een marathon.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:53 schreef steffelonio het volgende:
[..]
Voor een (relatieve) beginner lijkt een marathon mij sowieso nog niet geschikt.
Ik merk na 1,5 jaar nog steeds dat mijn spieren e.d. zich nog moeten aanpassen aan de belasting. En dan loop ik nog 'maar' 25-30 km per week. En bij een conventioneel marathon schema loop je volgens mij zo 50-70 km per week. Dat zouden mijn benen nog niet trekken. (En mijn agenda ook niet)
En je kan mij niet beschuldigen van het hebben van een sportverleden de 10 -15 jaar ervoor
Nu we het toch hebben over trainen voor een marathon:
http://inspire2run.nl/road-to-42k/
Serieuze snellies trainen voor een marathon (ben vooral jaloers op de dames; Boston)
Topquote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:29 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat de paden nu grotendeels geasfalteerd zijn (of beton, maar iig hard).
2 jaar geleden was dat nog niet zo, en toen was het ook al prima te doen. Verharde padenOok omdat ik wat last heb/had van mn enkel en als ik dan ook door zand oid moet gaan lopen rennen dan lijkt me dat niet zo'n top plan... Maar moet goedkomen dan, ben benieuwd. Mn eerste loop buiten mijn thuis-stad
![]()
![]()
Hehe... grappig. Bij deze gast heb ik mijn eerste paar hardloopschoenen gekocht.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:38 schreef Guard het volgende:
Serieuze snellies trainen voor een marathon (ben vooral jaloers op de dames; Boston)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die lopen knappe tijden!quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:38 schreef Guard het volgende:
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Forum Opties Forumhop: Hop naar: