Je wilt een nieuw product introduceren. Dat product moet je verkopen op basis van zijn unique selling points. De locatie van je winkel zou dan niet zo veel uit moeten maken: je moet het niet van toevallige aanloop hebben. Dan is het zonde om op een aantrekkelijke = dure locatie te gaan zitten. Om het product te maken heb je een geschikte bedrijfsruimte nodig. Ik zou op zoek gaan naar een bedrijfsruimte op een B locatie waar je ook een deel 'aan de deur' kan verkopen, of met een winkeltje. Bij voorkeur natuurlijk een goedkope locatie, zoals anti-kraak, zodat je kunt proberen of winkelverkoop kansen biedt. Natuurlijk met beperkte openingstijden. Ik zou ook voor een webwinkeltje gaan. Die zijn niet duur. Je wilt je eigen product en merk in de markt zetten, daar hoort sowieso al een website bij. Vervolgens ga je op pad om te proberen verkoop via derden op te zetten. Wie en hoe ligt er denk ik vooral aan wat er lukt. Ik zou toch vooral dingen proberen low-budget te doen. Je leert dan vanzelf wat wel en niet werkt.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:31 schreef DSVM het volgende:
Hoe denken de FOK ondernemers over de toekomst van fysieke winkels en online winkels ?
Volgend jaar wil ik in de dierenvoedingbranche een winkel gaan openen, online ,fysiek of een combinatie van beide is nog de vraag. Ben ik aanwezig als fysieke winkel met de nadelen van de personeelskosten ? Richt ik mij alleen op de online markt , en investeer de personeelskosten in online marketing ? Richt ik mij op beide markten ? Als start-up is het voor mij moeilijk om op beide markten volwaardig aanwezig te kunnen zijn ivm financiering. Ook een volwaardige online aanwezigheid vergt een hoop werk. Een fysieke winkel en dan een webshop als ondersteuning,dus niet als hoofddoel/winstmaker,behoort wel tot de mogelijkheden.
Als ik de voorspellingen lees, dan zweert 50% dat het online shoppen de toekomst heeft , en 50% het fysiek shoppen. En daartussen zweert een groot deel bij de combinatie van beide.
Ik wil met mijn bedrijf snel gaan doorgroeien, maar dan rest de vraag, heeft een fysieke winkel nog wel toekomst ? Of is juist het internet dat geen toekomst meer heeft? Bol en Amazone wil bijvoorbeeld meer aanwezig gaan zijn in de winkelstraat. Zalando maakt al jaren geen winst. Terwijl ketens als Action ,Primark, etc, zonder online winkel een stevige groei laten zien. Ketens als H&M met gecombineerde verkoop ook.
Een andere optie waar ik ook aan denk is volledig richten op de online verkoop, en de producten in bestaande winkels gaan verkopen. (Nieuw soort product welk nog niet verkrijgbaar is). Zo bereik ik zowel fysieke als online klanten. Dan is de marge natuurlijk minder. Maar heb ik geen personeelskosten en de kosten van een pand op een aantrekkelijke locatie.
voldoe ik wel aan, ik werkte 80 tot 100 uur per week, 80 tot 100 minus 32 is nog steeds ruim voldoendequote:Op maandag 18 juli 2016 20:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Leuk, houd er rekening mee dat je waarschijnlijk dan niet aan het urencriterium voldoet en je dus wel vrij veel belasting betaalt over je winst uit je onderneming.
Dat doe ik 52 weken per jaar alleen rond kerst iets minder, maar dat is omdat mijn schoonouders heel slecht internet hebben Heb van mn hobby mijn werk gemaakt. Soms stop ik even, maar dan heb ik geen idee wat ik anders moet doen dus ga maar weer bezigquote:Op maandag 18 juli 2016 21:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Het gaat over de uren van een heel jaar, ik neem aan dat je 100 uur per week werk niet 52 weken volhoudt? Als je dat wel lukt, dan is het inderdaad nog voldoende (en ben je niet goed snik ). Let wel op dat als je geen starter bent, je meer tijd moet besteden aan je onderneming dan aan je baan in loondienst.
quote:Op maandag 18 juli 2016 22:10 schreef Verbal het volgende:
Daar baal ik van, want nu kan ik die uren (ongeveer 100) niet meer opvoeren voor mijn criterium, toch? Hoewel dit precies het werk was dat ik als freelancer doe, en het eigenlijk op die manier heb aanvaard en gedaan
Artikel 3.6 lid 1 Wet inkomstenbelasting 2001quote:In deze afdeling en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder urencriterium: het gedurende het kalenderjaar besteden van ten minste 1225 uren aan werkzaamheden voor een of meer ondernemingen waaruit de belastingplichtige als ondernemer winst geniet
Jij doet toch iets met autosport of zo?quote:Op maandag 18 juli 2016 21:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat doe ik 52 weken per jaar alleen rond kerst iets minder, maar dat is omdat mijn schoonouders heel slecht internet hebben Heb van mn hobby mijn werk gemaakt. Soms stop ik even, maar dan heb ik geen idee wat ik anders moet doen dus ga maar weer bezig
Ja, ook Heel diverse dingen eigenlijk, maar heeft wel allemaal met (bedrijfs)wagens te maken. oa verslaggeving (Dakar) en organisatie (truckraces) op autosportgebied.quote:Op maandag 18 juli 2016 23:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jij doet toch iets met autosport of zo?
Hou er rekening mee dat je meer dan 50% aan je onderneming moet besteden. Als je 48 weken x 32 uur in loondienst werkt, is dat 1.536 uur (dus geen 1.225). Er is een significante kans dat ze het komen controleren, dus je zult ook een goede urenadministratie bij moeten houden.quote:Op maandag 18 juli 2016 21:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat doe ik 52 weken per jaar alleen rond kerst iets minder, maar dat is omdat mijn schoonouders heel slecht internet hebben Heb van mn hobby mijn werk gemaakt. Soms stop ik even, maar dan heb ik geen idee wat ik anders moet doen dus ga maar weer bezig
Ja, je mag deze uren als ondernemingsuren opvoeren. Dat heet absorbtie. Voorwaarden zijn dat er een nauwe samenhang is met je onderneming en de uren ondergeschikt (in tijd en geld) zijn aan je ondernemingsactiviteiten. Dat lijkt hier van toepassing.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:10 schreef Verbal het volgende:
Vraagje - waar ik het antwoord al op weet, maar wie weet is er nog een loophole
Ik heb een baan van 3 dagen in de week (ihkv alles beter dan niets). Begin dit jaar begonnen met eigen bedrijfje ernaast.
In mei -via mijn werk- een klus gedaan voor een andere partij. Ik werd vrij laat benaderd, toen was er al een deal dat de werkzaamheden van het bedrijf waar ik werk zouden worden afgenomen in een soort lump sum. Ik heb (met nog een collega, ongeveer zelfde situatie) geprobeerd of het niet zo kon dat óns aandeel in dit geheel door ons direct aan de andere partij kon worden gefactureerd.
Na veel gedoe en heen en weer gezeik ("ja maar we hebben het nu zo afgesproken en dat willen we niet meer veranderen") wordt de klus als overuren uitbetaald.
Daar baal ik van, want nu kan ik die uren (ongeveer 100) niet meer opvoeren voor mijn criterium, toch? Hoewel dit precies het werk was dat ik als freelancer doe, en het eigenlijk op die manier heb aanvaard en gedaan
V.
Nog nooit van gehoord... bovendien zal je absorptie bedoelen dan? Hij werkt bij dat bedrijf en is daar gewoon een loondienst en heeft via die weg deze uren gekregen. Hij zal ook gewoon een arbeidsovereenkomst hebben daar en het wordt ook volgens die regels uitgekeerd (op z'n loonstrookje). Ik zie niet in waarom dit als uren voor zijn onderneming zouden mogen tellen, ondanks dat het misschien dezelfde soort werkzaamheden betreffen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 06:54 schreef Benger het volgende:
[..]
Ja, je mag deze uren als ondernemingsuren opvoeren. Dat heet absorbtie. Voorwaarden zijn dat er een nauwe samenhang is met je onderneming en de uren ondergeschikt (in tijd en geld) zijn aan je ondernemingsactiviteiten. Dat lijkt hier van toepassing.
Het zou dan gaan om budget wat anders in de hoogste belastingschaal valt, dus om het dan te spreiden of in 1 jaar te doen zou dan uiteindelijk niet voordeliger uitkomen.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 00:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Een Caddy valt onder bestelauto. Maar willekeurig afschrijven in de startfase is helemaal niet zo interessant. Je hebt ook al de startersaftrek en wellicht nog niet zo'n hoge winst dan over een paar jaar. Dan kun je beter de afschrijving gewoon spreiden over vijf jaar, zodat je nog een aftrekpost hebt als je deze het hardst nodig hebt.
En om onder de bijtelling uit te komen moet je uiteraard wel een gesloten kilometeradministratie bijhouden.
Dit. Het zijn kosten die niet voor jouw rekening komen, maar voor rekening van jouw opdrachtgever. Zij verwerken dat in hun boekhouding. Dus gewoon de bonnetjes insturen en het bedrag laten storten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:22 schreef Coelho het volgende:
Of doe ik niet moeilijk voor zo'n ¤300 en stuur ik gewoon mijn bonnetjes op om ze vervolgens terug te laten betalen?
Hoe heb je die kosten betaald/voorgeschoten? Zakelijke rekening? Ik zou geen idee hebben hoe je dit inboekt...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:22 schreef Coelho het volgende:
Wie kan mij helpen met het volgende? Voor een training in de UK heb ik voor een opdrachtgever uit de VS kosten gemaakt in Nederland (reiskosten, parkeerkosten) en kosten gemaakt in de UK (maaltijden). Nu moet ik dat via een expense reimbursement form in rekening brengen. Ze willen dat ik gewoon mijn kosten en rekeningnummer invul, waarna ze me terugbetalen.
Volgens mij ben ik echter verplicht een factuur te sturen.
True, maar daarom zijn er ook zoveel flutondernemers hier in NL.quote:Op woensdag 10 augustus 2016 22:02 schreef junkiexp het volgende:
Wij zijn bezig om in België een bedrijf op te starten, het gaat het waard zijn maar man wat een gedoe.
Ben nu bezig voor het attest bedrijfsbeheer en heb 23-08 examen, zonder dat papiertje kan je helemaal niets.
Tenzij je in een ander EU land al aantoonbaar 5 jaar ondernemer bent of een passende opleiding hebt. (waar je niets aan heb want een hoop regels zijn in BE anders)
Verder kost het oprichten van een VOF tussen de 500-1000 euro en ben je daar toch wel een paar weken mee kwijt.
In NL 50 euro, een bakje koffie en 15 minuten sta je buiten met je uittreksel.
Maar wel leuk hoor om alles te ontdekken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |