Inderdaad. De mensen daar helpen, nu vluchten de mensen die de mogelijkheden hebben (gezond zijn, een paar duizend euro kunnen lappen) naar West-Europa om een huurhuis met uitkering te kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:23 schreef Confetti het volgende:
Ja, ik snap het. Deze mensen zijn wel letterlijk van de bommen van de Russische moordenaars gevlucht. Het wordt wat anders als ze 3,000 kilometer reizen om uitkeringen te ontvangen.
Ik wil best dat Europa meebetaalt aan een tentenkamp met voedsel en basale zorg voor deze mensen.
quote:“Doordat de Russen met hun bombardementen proberen de positie van de Syrische president Assad te verbeteren, is nu een humanitaire ramp aan het ontstaan."
Lokale opvang gebeurt inderdaad totaal niet, laat Libanon, Yemen en Jordanie maar eens wat vluchtgelingen opvangen. Oh wachtquote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Inderdaad. De mensen daar helpen, nu vluchten de mensen die de mogelijkheden hebben (gezond zijn, een paar duizend euro kunnen lappen) naar West-Europa om een huurhuis met uitkering te kunnen krijgen.
Klopt.. ik ben net terug van m'n vakantie (Katholiek land Kaapverdië in West Afrika), en dan kom ik weer in Nederland en dan zie je overal weer hoofddoeken op schiphol lopen, loop je naar buiten zie je een taxi standplaats met alleen maar moslimmannen.quote:
Naar Yemen vluchten lijkt me momenteel ook niet zo verstandig.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:30 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Lokale opvang gebeurt inderdaad totaal niet, laat Libanon, Yemen en Jordanie maar eens wat vluchtgelingen opvangen. Oh wacht
Nee, dan kun je beter naar Turkije gaanquote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Naar Yemen vluchten lijkt me momenteel ook niet zo verstandig.
Je reageert totaal niet op wat ik zeg. De mensen die naar hier komen, zijn de kansrijke mensen. De zielige mensen blijven achter. Nou, lekker eerlijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:30 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Lokale opvang gebeurt inderdaad totaal niet, laat Libanon, Yemen en Jordanie maar eens wat vluchtgelingen opvangen. Oh wacht
We hebben de pathologische neiging om mensen die zich in acute nood bevinden met alle middelen in Europa te helpen, maar de mensen die elke dag weer hun leven niet zeker zijn door tekort aan voedsel relatief weinig te helpen in Afrika.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:32 schreef Charleville het volgende:
[..]
Klopt.. ik ben net terug van m'n vakantie (Katholiek land Kaapverdië in West Afrika), en dan kom ik weer in Nederland en dan zie je overal weer hoofddoeken op schiphol lopen, loop je naar buiten zie je een taxi standplaats met alleen maar moslimmannen.
Als je een tijdje in een moslim vrij land bent, dan schrik je je gewoon dood hoeveel moslims er nu al zijn... En ik ben totaal geen racist.
In Afrika (Kaapverdië, Zuid Afrika, Senegal,) zie ik vaak genoeg sloppenwijken, sommige huisjes zijn gemaakt van aangespoeld hout, en plastic..
Daar kijken we totaal niet naar om, maar zijn het een paar zielige moslims, dan moeten ze minimaal een container woning krijgen in Turkije... Waarom hun wel, terwijl die moslims het zelf altijd verkloten met hun jihadoorlogen... Ik zou gewoon geen enkele moslim helpen, en mensen helpen, die ons niet zien als vijanden.... .(anderen geloven dus)
Precies, een asielzoeker mag gratis naar de tandarts, krijgt hier voorrang op een huurwoning, toeslagen met voorrang, onderwijs voor de kinderen etc.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:36 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
We hebben de pathologische neiging om mensen die zich in acute nood bevinden met alle middelen in Europa te helpen, maar de mensen die elke dag weer hun leven niet zeker zijn door tekort aan voedsel in Afrika relatief weinig te helpen.
En dat allemaal omdat we 70 jaar geleden een verdrag hebben getekend dat op geen enkele manier aansluit bij de situatie van vandaag.
Je hebt helemaal gelijk, ik las over Irakezen die weer terug naar Bagdad gingen omdat het toch niet was, wat ze hadden verwacht..quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:36 schreef KrappeAuto het volgende:
[..]
We hebben de pathologische neiging om mensen die zich in acute nood bevinden met alle middelen in Europa te helpen, maar de mensen die elke dag weer hun leven niet zeker zijn door tekort aan voedsel relatief weinig te helpen in Afrika.
En dat allemaal omdat we 70 jaar geleden een verdrag hebben getekend dat op geen enkele manier aansluit bij de situatie van vandaag.
Vreselijk inderdaad dat vluchtelingen die iets meer vermogend zijn het relatief beter hebben dan andere vluchtelingen. Al die mensen lokaal opvangen gaat niet, zeker niet als vermogende landen als saoudi arabie niet meewerken.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je reageert totaal niet op wat ik zeg. De mensen die naar hier komen, zijn de kansrijke mensen. De zielige mensen blijven achter. Nou, lekker eerlijk.
Gezien je taalgebruik ben jij ook niet echt een culturele verrijking hè?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:44 schreef MisterCe het volgende:
Dit zeiden ze:
De Europese ministers van Buitenlandse Zaken hebben een dringend beroep op Turkije gedaan om de grenzen open te stellen voor de vluchtelingen uit het Syrische Aleppo.
Dit dachten ze erbij:
Haal ze naar hier maar zorg ervoor dat ze niet in mijn achtertuin komen. Laat het opsnuiven van de culturele verrijkingen maar aan het gewone volk over.
nee man hi hi hiquote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:38 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Gezien je taalgebruik ben jij ook niet echt een culturele verrijking hè?
Knap, is het niet? Hoe ze het tóch nog in de schoenen van de Russen weten te schuiven. Verdomme man, de VS en haar coalitiepartners zijn al jaren bezig de boel te verkloten daar met bombardementen en wapenleveringenquote:
Precies. Het ergste is nog dat veel Europeanen deze propaganda als zoete koek slikken...quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Knap, is het niet? Hoe ze het tóch nog in de schoenen van de Russen weten te schuiven. Verdomme man, de VS en haar coalitiepartners zijn al jaren bezig de boel te verkloten daar met bombardementen en wapenleveringen
En ''wij'' steunen nog Islamgekkies ook.
quote:Turkije houdt grens met Syrië dicht, maar hoelang nog?Grensovergang Turkije - Syrie
Tienduizenden Syriërs proberen weg te komen uit hun thuisland, maar de grens met Turkije bij Kilis is voorlopig dicht. Waar vluchtelingen tot vorig jaar nog relatief eenvoudig de grens in het dunbevolkte grensgebied konden oversteken, is nu een betonnen muur van drie meter hoog gebouwd. Aan de Turkse kant staan waarschuwingsborden, met symbolen van gewapende militairen. Niemand mag Syrië in of uit.
De hekken bij de enige officiële grenspost in het gebied zijn gesloten. "De Turkse regering zegt dat de deur open blijft voor mensen in nood", zegt NOS-correspondent Lucas Waagmeester, die de hele dag in het grensgebied was. "Zo worden gewonden wel doorgelaten."
Maar 'gewone' vluchtelingen komen Turkije nauwelijks nog in. Aan de Syrische kant wachten volgens de gouverneur van Kilis zo'n 35.000 mensen op de doortocht. Toelaten wil hij ze voorlopig niet; wel worden er vrachtwagens vol tenten naar Syrië gestuurd.
Aanleiding voor de bouw van de muur op de grens is dat ook terreurgroepen de 'lekke' grens gebruikten. Om hen te dwarsbomen, zijn barrières opgeworpen en wordt de grens nu veel beter gecontroleerd. De enkeling die er door glipt, wordt volgens omwonenden vaak alsnog opgepakt.
"Turkije is dus veel strikter geworden in het doorlaten van vluchtelingen", zegt Waagmeester. "Maar als de vluchtelingenstroom uit Aleppo echt gaat aanzwellen en er acuut gevaar dreigt voor de mensen die nu nog aan de Syrische kant vastzitten, gaan de hekken bij de grens toch weer open."
http://nos.nl/artikel/208(...)aar-hoelang-nog.html
http://nos.nl/artikel/208(...)t-maandag-dicht.htmlquote:'Turkse grens met Syrië blijft zeker tot maandag dicht'
De Turkse grens met Syrië blijft tot zeker maandag gesloten. Dat melden Turkse media. Alleen zieken en gewonden onder de vluchtelingen mogen de grens over en worden naar ziekenhuizen in Turkije gebracht. Zo'n 35.000 mensen staan nu bij de grens te wachten. Het zijn vooral de mensen die vanuit Aleppo en het platteland ten noorden van die stad wegvluchten, zegt NOS-correspondent Lucas Waagmeester. Tienduizenden anderen zijn nog onderweg naar Turkije.
"Een hulporganisatie van de Turkse regering is gisteren in alle haast een tentenkamp gaan neerzetten, maar dat is nog niet af. Daar kunnen ze in elk geval slapen", vertelt Waagmeester in het NOS Radio 1 Journaal.
Dat kamp staat in Syrië, tegen de grens met Turkije. In dat gebied wordt nu niet gevochten. Daarom zijn de vluchtelingen die zich daar hebben verzameld niet in acuut levensgevaar.
"Het is afwachten hoe de strijd bij Aleppo gaat verlopen. Als de Russische bombardementen blijven aanhouden en de grondtroepen van het Syrische regeringsleger blijven oprukken, kan het gebeuren dat het gebied rond Aleppo leegloopt", zegt Waagmeester.
Dat is een scenario waar ze in Turkije al langer voor vrezen. "Er zijn nog altijd honderdduizenden burgers, sommigen zeggen zelfs miljoenen, die het in en rond Aleppo de afgelopen oorlogsjaren hebben volgehouden. Een deel van hen komt nu dus in beweging."Geen beweging deze ochtend bij de grenspost Kilis-A'zaz, 70km ten noorden van Aleppo.
Genoeg Europese landen die migranten willen opvangen alleen willen de asieleisers daar niet heen, die willen naar Duitsland, Zweden en Nederlandquote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:30 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Makkelijk praten. Voor tienduizenden mensen tenten/containers opzetten is geen kattenpis. Douches, vreten, kleding, sanitair. Jezus. En van die mensen kun je niet verwachten dat ze jaren in tenten blijven wonen zonder enig perspectief / uitzichtloosheid. Ze willen banen en toekomst: studie. Ga maar voor aan staan. En het blijft niet bij tienduizenden. Aangezien Aleppo het zwaar te verduren heeft kan men wel op zijn vingers na tellen dat het snel gaat over honderdduizenden en misschien zelfs miljoenen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Echte vluchtelingen moeten opgevangen worden in hun regio. Dus Turkije moet deze mensen binnen laten. Daarnaast moet de EU met spoed hekken gaan bouwen en illegaliteit zwaar strafbaar maken om te voorkomen dat die 10.000 man verder Europa in trekken.
Turkije moet ze veiligheid bieden. Wat wil niet zeggen dat Turkije ze ook gratis huizen, studies en banen aan moet bieden. Een tentje, water en brood. En weer terug zodra het kan. Dat is effectief en humaan vluchtelingenbeleid.
Ze moeten überhaupt niet in Europa worden opgevangen, want:quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:12 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Genoeg Europese landen die migranten willen opvangen alleen willen de asieleisers daar niet heen, die willen naar Duitsland, Zweden en Nederland
[ afbeelding ]
Klinkt goed, maar is het wel een beetje laat voor ben ik bang.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze moeten überhaupt niet in Europa worden opgevangen, want:
- De Europese cultuur gaat er aan;
- Europa is relatief gezien erg dichtbevolkt;
- Europa ligt niet in de regio, waardoor de asieleisers nooit meer terug zullen gaan.
Landen wie wel niet-westerse immigranten willen opnemen moeten onmiddellijk uit Schengen (al is afschaffen nog beter) en uitgesloten worden van vrije migratie binnen de EU.
Bizar om Eritreeërs op te gaan halen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:12 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Genoeg Europese landen die migranten willen opvangen alleen willen de asieleisers daar niet heen, die willen naar Duitsland, Zweden en Nederland
[ afbeelding ]
Dat is ieder voor zich, voor "who cares" heb je Groen Links voor mensen die de grenzen wat dichter willen PVV en misschien zelfs nog wel VVDquote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:31 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Klinkt goed, maar is het wel een beetje laat voor ben ik bang.
Hoeveel "allochtonen" hebben we? stuk of 4 miljoen? paar honderdduizend meer, who cares.
Nee Koenders. Doordat heel de EU als makke lammetjes achter die kutyanks aanhobbelt is daar een humanitaire ramp aan het ontstaan. En Nederland gaat er een schepje bovenop doen door nu ook te gaan bombarderen daar.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:20 schreef Charleville het volgende:
“Doordat de Russen met hun bombardementen proberen de positie van de Syrische president Assad te verbeteren, is nu een humanitaire ramp aan het ontstaan.
Beter laat dan nooit.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:31 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Hoeveel "allochtonen" hebben we? stuk of 4 miljoen? paar honderdduizend meer, who cares.
Ik ben mijn geloof in de VVD volledig kwijt. Naarmate verkiezingen naderen roepen we wat PVV-light standpunten, maar Rutte is een slappe washand. Hij is premier, hij kan dus een hek om Nederland bouwen en aangezien hij dat niet doet is hij volledig verantwoordelijk voor de invasie.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:37 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat is ieder voor zich, voor "who cares" heb je Groen Links voor mensen die de grenzen wat dichter willen PVV en misschien zelfs nog wel VVD
Ook alweer onwaar. Dat is in aantal minder dan wat afgelopen maand in Griekenland Europa binnen kwam.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:20 schreef Charleville het volgende:
Volgens de Turken staan er inmiddels 55.000 vluchtelingen aan de grens. Als die Turkije binnen komen en direct door willen naar Europa ontstaat er een megavloed vluchtelingen richting Griekenland.
Ik ben voorstander ervan om al die mensen hun stemrecht te ontnemen. En nee ik maak geen grap.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:56 schreef Aardbei16 het volgende:
Precies. Het ergste is nog dat veel Europeanen deze propaganda als zoete koek slikken...![]()
Vergeet niet dat Rutte dan wel de steun van PvdA nodig heeft voor de bouw van dat hek. De PvdA zal daar natuurlijk nooit mee instemmen hè...quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ben mijn geloof in de VVD volledig kwijt. Naarmate verkiezingen naderen roepen we wat PVV-light standpunten, maar Rutte is een slappe washand. Hij is premier, hij kan dus een hek om Nederland bouwen en aangezien hij dat niet doet is hij volledig verantwoordelijk voor de invasie.
Zeker, maar ze komen niet eens met een plan. Rutte geeft alleen maar toe. Het is 100% PvdA-beleid wat nu wordt gevoerd. Wat ze als compromis hadden kunnen doen is alleen nog tijdelijke verblijfsvergunningen verstrekken, maar zelfs daar dringt de VVD niet op aan.quote:Op zondag 7 februari 2016 05:02 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Rutte dan wel de steun van PvdA nodig heeft voor de bouw van dat hek. De PvdA zal daar natuurlijk nooit mee instemmen hè...
Precies dit inderdaad. Landen zoals Saudi-Arabië, Koeweit en al die andere steenrijke golfstaatjes kunnen en moeten veel meer doen. Die landen liggen een stuk dichterbij dan Europa en hebben ook een vergelijkbare cultuur. Sowieso zijn die landen zo hypocriet als de pest. Ieder jaar belijdt men daar de Ramadan om zich zo begaan te tonen met mensen die niets hebben maar ondertussen doen ze helemaal niets voor hun mede-moslims die echt in nood verkeren.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze moeten überhaupt niet in Europa worden opgevangen, want:
- De Europese cultuur gaat er aan;
- Europa is relatief gezien erg dichtbevolkt;
- Europa ligt niet in de regio, waardoor de asieleisers nooit meer terug zullen gaan.
Landen wie wel niet-westerse immigranten willen opnemen moeten onmiddellijk uit Schengen (al is afschaffen nog beter) en uitgesloten worden van vrije migratie binnen de EU.
Dit, maar het begint allemaal wat herhaling op heraling te worden met de zaken omdraaien dus je kunt het beste gewoon wanneer je perongeluk het nos journaal ziet alles wat gezegd wordt 100% tegenovergestelde geloven.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Knap, is het niet? Hoe ze het tóch nog in de schoenen van de Russen weten te schuiven. Verdomme man, de VS en haar coalitiepartners zijn al jaren bezig de boel te verkloten daar met bombardementen en wapenleveringen
En ''wij'' steunen nog Islamgekkies ook.
Die Turken verlangen terug naar het grote Ottomaanse rijk. De Golfstaatjes vinden het wel mooi zo.quote:Op zondag 7 februari 2016 23:33 schreef George_Zina het volgende:
De Turken zijn behulpzamer richting Syrische vluchtelingen dan de Golfstaten. Turken die Arabieren helpen, maar Arabieren (Golfstaten) die niks voor Arabieren (Syriërs) doen. Een heel gekke wereld.
Bedoel je daar ook mensen met van oorsprong allochtone roots mee?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:31 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Precies. Als de Europese verdeelsleutel daadwerkelijk was uitgevoerd was de instroom controleerbaar geweest.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:25 schreef Arkai het volgende:
Europa probeert te polderen terwijl de situatie in het M-O zodanig snel verandert dat we eigenlijk niets meer dan brandbluspolitiek bedrijven. De daadkracht en visie ontbreken in het geheel in Europa waardoor we keer op keer aan het kortste eind trekken.
Wat het ook zij, ik heb een zoveel hogere pet op van Turken dan de rest van het hele MO bij elkaar. In tijden van ellende zie je werkelijk hoe mensen zijn. De ware aard. Een staatje als Libanon heeft ook ruim een miljoen Syriërs opgevangen!quote:Op maandag 8 februari 2016 06:15 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Die Turken verlangen terug naar het grote Ottomaanse rijk. De Golfstaatjes vinden het wel mooi zo.
Wat stel je precies voor om die 700 miljoen mensen te helpen?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Precies, een asielzoeker mag gratis naar de tandarts, krijgt hier voorrang op een huurwoning, toeslagen met voorrang, onderwijs voor de kinderen etc.
Terwijl er 700 miljoen mensen zijn die in schrijnende armoede moeten leven, kinderarbeid, kinderen in de prostitutie, de wereld is een tranendal. Maar we doen niets.
De meeste vluchtelingen worden al in de regio opgevangen.quote:Op zondag 7 februari 2016 08:23 schreef Braindead2000 het volgende:
Opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio. DE oplossing van staatsmongool Rutte en consorten. En als ze eenmaal in de regio opgevangen worden: Opvang in de EU, opvang in de EU, opvang in de EU, opvang in de EU.
Tentenkampen bouwen, zorgen voor schoon drinkwater, voedsel en medicijnen, onderwijs voor de kinderen. Zorgen dat er een lokale economie kan ontstaan.quote:Op maandag 8 februari 2016 16:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat stel je precies voor om die 700 miljoen mensen te helpen?
Dat doen we al. Of beter gezegd; dat doen de meeste landen in de regio al. Ik snap de logica niet echt achter de redenering dat omdat heel veel mensen het slecht hebben we hier maar helemaal niemand meer moeten opvangen.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Tentenkampen bouwen, zorgen voor schoon drinkwater, voedsel en medicijnen, onderwijs voor de kinderen. Zorgen dat er een lokale economie kan ontstaan.
Omdat we mensen opvangen die geluk zoeken, het zijn geen echte vluchtelingen. Turkije, Griekenland, de Balkan, allemaal veilig. Maar daar willen ze geen aanvraag doen.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat doen we al. Of beter gezegd; dat doen de meeste landen in de regio al. Ik snap de logica niet echt achter de redenering dat omdat heel veel mensen het slecht hebben we hier maar helemaal niemand meer moeten opvangen.
Vandaar dat de meeste asielaanvragen worden ingewilligd.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat we mensen opvangen die geluk zoeken, het zijn geen echte vluchtelingen.
Omdat ons systeem niet deugt, omdat we het braafste jongetje van de klas willen zijn.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vandaar dat de meeste asielaanvragen worden ingewilligd.
Het verdeelsysteem is inderdaad oneerlijk, vandaar dat er aanpassingen worden gedaan en afspraken worden gemaakt t.a.v. verdeelsleutels. Maar dat is nog geen antwoord op de vraag waarom we helemaal geen asielzoekers meer zouden moeten opnemen.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat ons systeem niet deugt, omdat we het braafste jongetje van de klas willen zijn.
De Dublin-akkoorden verplichten vluchtelingen om zich te registreren in het eerste veilige land. Een vluchteling doet dat niet, want die wil een huis in Nederland. En wij zijn zo stom om daarin mee te gaan, deze mensen meer rechten te geven dan een Nederlander.
Omdat we geen nieuwe islamitische onderklasse zouden moeten willen importeren.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het verdeelsysteem is inderdaad oneerlijk, vandaar dat er aanpassingen worden gedaan en afspraken worden gemaakt t.a.v. verdeelsleutels. Maar dat is nog geen antwoord op de vraag waarom we helemaal geen asielzoekers meer zouden moeten opnemen.
Die Syrische vluchtelingen komen vooral uit de hogere bevolkingsklassen.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat we geen nieuwe islamitische onderklasse zouden moeten willen importeren.
Heb je bewijs van je stellingen?quote:Op maandag 8 februari 2016 17:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die Syrische vluchtelingen komen vooral uit de hogere bevolkingsklassen.
En zijn ook niet zo religieus, anders zouden ze niet voor IS vluchten.
Ze hebben geld genoeg om hier te komen, dus dan zullen het geen arme sloebers zijn.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb je bewijs van je stellingen?
Mensen toelaten omdat ze het geld aan een mensensmokkelaar kunnen betalen. Goed criterium.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ze hebben geld genoeg om hier te komen, dus dan zullen het geen arme sloebers zijn.
Ik zeg alleen maar dat ze kennelijk niet tot de onderklasse behoren zoals jij beweert omdat ze genoeg geld hebben om hier te komen.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mensen toelaten omdat ze het geld aan een mensensmokkelaar kunnen betalen. Goed criterium.
Nee, omdat ze uit Syrië komen en het daar momenteel niet heel erg goed toeven is.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mensen toelaten omdat ze het geld aan een mensensmokkelaar kunnen betalen. Goed criterium.
Zo werkt dat niet. Mensen het Nederlanderschap geven omdat ze uit een land komen waar het niet goed toeven is.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, omdat ze uit Syrië komen en het daar momenteel niet heel erg goed toeven is.
Jawel, als mensen uit een gebied komen waar het niet veilig is - zoals Syrië - kunnen ze hier asiel aanvragen. Een asielaanvraag wordt, mits er aan een aantal criteria wordt voldaan, dan goedgekeurd.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Mensen het Nederlanderschap geven omdat ze uit een land komen waar het niet goed toeven is.
Volgens Dijkhoff zouden we dit jaar wel eens 114.000 asielzoekers kunnen ontvangen.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel, als mensen uit een gebied komen waar het niet veilig is - zoals Syrië - kunnen ze hier asiel aanvragen. Een asielaanvraag wordt, mits er aan een aantal criteria wordt voldaan, dan goedgekeurd.
We vangen hier geen 700 miljoen mensen op, dus ik begrijp ook niet waarom je je druk zou maken over een niet-bestaand probleem.
Ach die man lult zoals gebruikelijk maar wat.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens Dijkhoff zouden we dit jaar wel eens 114.000 asielzoekers kunnen ontvangen.
Geen 700 miljoen, maar wel een enorme druk op ons sociale stelsel.
60.000 zoals in 2015 vind ik trouwens ook een hele hoop.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ach die man lult zoals gebruikelijk maar wat.
Het enige argument waar die Xa1pt op komt is dat het allemaal wel meevalt. Het waren er maar 57,000 vorig jaar. En dit jaar maar 100,000. En jaar daarop 200,000.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens Dijkhoff zouden we dit jaar wel eens 114.000 asielzoekers kunnen ontvangen.
Geen 700 miljoen, maar wel een enorme druk op ons sociale stelsel.
Doelde er meer op dat het richting de 250k gaat.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
60.000 zoals in 2015 vind ik trouwens ook een hele hoop.
De asielstroom kwam vorig jaar redelijk laat op gang, we hebben nu al flink meer mensen toegelaten vergeleken met vorig jaar rond dit tijdstip.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Doelde er meer op dat het richting de 250k gaat.
Het wordt lentequote:Op maandag 8 februari 2016 18:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De asielstroom kwam vorig jaar redelijk laat op gang, we hebben nu al flink meer mensen toegelaten vergeleken met vorig jaar rond dit tijdstip.
Ik denk dat +100.000 helemaal geen vreemde schatting is.
Komt al dicht in de buurt van de 700 miljoen inderdaad.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij wil mensen toelaten, simpelweg omdat het in Syrië niet goed toeven is.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Komt al dicht in de buurt van de 700 miljoen inderdaad.
Nou, dan kan je 700 miljoen mensen, die moeten leven in schrijnende armoede, ook wel toelaten.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, omdat ze uit Syrië komen en het daar momenteel niet heel erg goed toeven is.
De mensen uit Syrië die hier aankloppen hebben recht op een verblijfsvergunning omdat het land van herkomst niet bepaald veilig is. Dat lijkt me geen onredelijk criterium.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij wil mensen toelaten, simpelweg omdat het in Syrië niet goed toeven is.
Het zou geen onzinnig criterium zijn als we naast Syrië zouden liggen, en als ze geen andere kant op zouden kunnen (grote delen van Syrië zijn trouwens wél veilig).quote:Op maandag 8 februari 2016 18:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De mensen uit Syrië die hier aankloppen hebben recht op een verblijfsvergunning omdat het land van herkomst niet bepaald veilig is. Dat lijkt me geen onredelijk criterium.
Zijn vrouwtje wil ik wel annexeren.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:24 schreef George_Zina het volgende:
Dit echtpaar is geen haar beter dan IS. Eén ding is zeker: als dit alles voorbij is ruimen zij snel het veld. Massamoordenaars. Arabieren, een grandioze faalvolk: bibber.
[ afbeelding ]
Ja, wekenlang laten rapen door tientallen mannen en dan een kogel door haar hoofd. Geen enkel geluid over alle Syrische burgerdoden. Geen enkel geluid en las dat ze ooit opkwam voor vrouwenrechten. Links lullen rechts vullen. Het zijn dictators die niet op kijken van duizenden burgerdoden. Was Assad heel anders omgegaan met protesten en had het regeringsleger niet gelijk lukraak op iedereen die bewoog laten schieten dan had het heel anders kunnen lopen. Maar Arabieren kennen geen diplomatie: alleen maar geweld. Grandioze kkfaalvolk. De verstikkende macht en rijkdom die ze gewend zijn willen ze ten koste van alles beschermen. Zelfs als het de dood betekent van tienduizenden mensen.quote:
Nogmaals: er vangen al veel landen in de regio vluchtelingen op. Sterker nog: het grootste deel van de stromen wordt opgevangen in de regio.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zou geen onzinnig criterium zijn als we naast Syrië zouden liggen, en als ze geen andere kant op zouden kunnen (grote delen van Syrië zijn trouwens wél veilig).
Als het aan mij ligt wordt dat 100% en komen we die landen tegemoet.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nogmaals: er vangen al veel landen in de regio vluchtelingen op. Sterker nog: het grootste deel van de stromen wordt opgevangen in de regio.
Het lukt die landen nu al niet om dat allemaal in goede banen te leiden, laat staan dat ze dat lukt als ze alle vluchtelingen moeten opvangen.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt wordt dat 100% en komen we die landen tegemoet.
twitter:AFP twitterde op maandag 08-02-2016 om 20:01:50#BREAKING Turkey fears 'at worst' new influx of 600,000 Syrian refugees: minister reageer retweet
In het ergte geval dus.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:03 schreef Infection het volgende:
twitter:AFP twitterde op maandag 08-02-2016 om 20:01:50#BREAKING Turkey fears 'at worst' new influx of 600,000 Syrian refugees: minister reageer retweet
Het zou me niet eens verbazen als Poetin het een aangenaam bijverschijnsel van z'n activiteiten in Syrië vindt dat Turkije zoveel vluchtelingen te verwerken krijgt.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
In het ergte geval dus.
Maar bedank Poetin maar hiervoor.
De spanningen in de EU laaien ook op door de vluchtelingen. Dat vind hij ook niet erg. Een verdeelde Europa komt hem beter uit. Volgens mij wil hij ook paar landen in Oost-Europa annexeren op de lange termijn.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen als Poetin het een aangenaam bijverschijnsel van z'n activiteiten in Syrië vindt dat Turkije zoveel vluchtelingen te verwerken krijgt.
Ik ben benieuwd hoe de bevolking in die landen daar tegenover staat.... na een paar decennia verlost te zijn uit de greep van Mother Russia.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:03 schreef Atak het volgende:
[..]
De spanningen in de EU laaien ook op door de vluchtelingen. Dat vind hij ook niet erg. Een verdeelde Europa komt hem beter uit. Volgens mij wil hij ook paar landen in Oost-Europa annexeren op de lange termijn.
De Russen worden op de meeste plekken in Oost-Europa behoorlijk gehaat kan ik je melden.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de bevolking in die landen daar tegenover staat.... na een paar decennia verlost te zijn uit de greep van Mother Russia.
De meeste ex-sovjet landen hebben een pest hekel aan Rusland. De enige uitzondering is Servië en Armenië.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de bevolking in die landen daar tegenover staat.... na een paar decennia verlost te zijn uit de greep van Mother Russia.
De meeste ex-sovjet landen zijn juist blij dat ze niet terug hoeven naar die tijd. In de communistische tijd moesten ze een half uur in de rij voor een stuk brood. Daarom dat er zoveel oertjes zijn in die landen. Is nog de ouwe kunst van communisme dat overgebleven is.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:13 schreef Leandra het volgende:
Dat scheelt dan alweer, ondanks de "goede oude tijd" sentimenten die soms bij de armere bevolking lijken langs te komen in een deel van die landen.
Ja dat weet ik, daarom verbaast het me ook zo dat er dan toch nog een stuk of 2 generaties lijken te zijn waarvan een hoop mensen het graag bij het oude hadden gehouden.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:17 schreef Atak het volgende:
[..]
De meeste ex-sovjet landen zijn juist blij dat ze niet terug hoeven naar die tijd. In de communistische tijd moesten ze een half uur in de rij voor een stuk brood. Daarom dat er zoveel oertjes zijn in die landen. Is nog de ouwe kunst van communisme dat overgebleven is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |