abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159704067
Turkije moet grens openen'

AMSTERDAM -
De Europese ministers van Buitenlandse Zaken hebben een dringend beroep op Turkije gedaan om de grenzen open te stellen voor de vluchtelingen uit het Syrische Aleppo. Ze waren vanmiddag bijeen in Amsterdam onder voorzitterschap van de Nederlandse minister Bert Koenders. “Doordat de Russen met hun bombardementen proberen de positie van de Syrische president Assad te verbeteren, is nu een humanitaire ramp aan het ontstaan. Ik begrijp dat de Turken willen screenen wie ze allemaal binnen laten, maar het is een humanitaire plicht om deze vluchtelingen te helpen.”
Volgens de Turken staan er inmiddels 55.000 vluchtelingen aan de grens. Als die Turkije binnen komen en direct door willen naar Europa ontstaat er een megavloed vluchtelingen richting Griekenland. En dit net terwijl Nederland als EU-voorzitter de stroom migranten binnen zes weken wil beperken.
“Daarom is het ook zo belangrijk dat we nu afspraken met de Turken hebben om de vluchtelingen daar op te vangen in ruil voor drie miljard. De komende dagen moeten die afspraken worden geļntensiveerd,” aldus Koenders.
Volgens hem is er inmiddels ook diplomatiek overleg op gang gekomen waarbij de Amerikanen en de Russen zijn betrokken om te voorkomen dat de oorlogshandelingen in Syriė een nog grotere stroom vluchtelingen op gang gaan brengen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)grens_openen___.html

Wat een achterlijke achterbakse boeven bende die rot Europese unie.

Men spreekt op pownews e.d altijd redelijk negatief over Turkije misschien ook soms deels terecht maar dit is toch echt Europa weer....

Turkije sluit EINDELIJK haar grenzen zodat er niet nog meer vluchtelingen Turkije inkomen, die vaak indirect het doel hebben om te ''vluchten'' naar West Europa, wilt Europa dat Turkije haar grenzen weer opent. _O-

En dan vertellen ze ons dat ze het zogenaamd willen indammen, terwijl ze nu zeggen dat Turkije al die mensen binnen moeten laten .

Het is ook enorm egoistisch dat Turkije voor die paar centen heel Syriė moet binnenlaten, want wij willen ze niet, maar Turkije moet het wel even allemaal opvangen....

Snappen jullie het nog?
pi_159704115
het is toch wat he
<hr>
pi_159704131
Ja, ik snap het. Deze mensen zijn wel letterlijk van de bommen van de Russische moordenaars gevlucht. Het wordt wat anders als ze 3,000 kilometer reizen om uitkeringen te ontvangen.

Ik wil best dat Europa meebetaalt aan een tentenkamp met voedsel en basale zorg voor deze mensen.
pi_159704145
20.00uur alaaf alaaf alaaf
pi_159704153
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:23 schreef Confetti het volgende:
Ja, ik snap het. Deze mensen zijn wel letterlijk van de bommen van de Russische moordenaars gevlucht. Het wordt wat anders als ze 3,000 kilometer reizen om uitkeringen te ontvangen.

Ik wil best dat Europa meebetaalt aan een tentenkamp met voedsel en basale zorg voor deze mensen.
Inderdaad. De mensen daar helpen, nu vluchten de mensen die de mogelijkheden hebben (gezond zijn, een paar duizend euro kunnen lappen) naar West-Europa om een huurhuis met uitkering te kunnen krijgen.
pi_159704179
Vreselijk ja, vluchtelingen zouden geen mensenrechten moeten hebben
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_159704191
Europa probeert te polderen terwijl de situatie in het M-O zodanig snel verandert dat we eigenlijk niets meer dan brandbluspolitiek bedrijven. De daadkracht en visie ontbreken in het geheel in Europa waardoor we keer op keer aan het kortste eind trekken.
One man's trash, another man's treasure.
pi_159704252
quote:
“Doordat de Russen met hun bombardementen proberen de positie van de Syrische president Assad te verbeteren, is nu een humanitaire ramp aan het ontstaan."
:')
International
pi_159704281
En daarom is het plan van Samson en Rutte ook niet haalbaar in een periode van 6-8 weken. Turkije kan niet binnen korte tijd genoeg redelijke voorzieningen instellen voor honderdduizenden/miljoenen vluchtelingen. Daar gaat minimaal een jaar over heen.

Als we aan het begin van het bespreken van deze crisis eerlijk waren geweest en hadden toegegeven dat Wilders gelijk heeft dat de enige oplossing lokale opvang is, dan hadden we nu al daadwerkelijk opvang in de regio kunnen bieden. Op korte termijn, wat extreem belangrijk is aangezien we niet nog een rampjaar als 2015 aan kunnen, moeten we de grenzen sluiten en zoveel mogelijk kampen in grenslanden bouwen.
pi_159704312
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Inderdaad. De mensen daar helpen, nu vluchten de mensen die de mogelijkheden hebben (gezond zijn, een paar duizend euro kunnen lappen) naar West-Europa om een huurhuis met uitkering te kunnen krijgen.
Lokale opvang gebeurt inderdaad totaal niet, laat Libanon, Yemen en Jordanie maar eens wat vluchtgelingen opvangen. Oh wacht
pi_159704368
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
het is toch wat he
Klopt.. ik ben net terug van m'n vakantie (Katholiek land Kaapverdiė in West Afrika), en dan kom ik weer in Nederland en dan zie je overal weer hoofddoeken op schiphol lopen, loop je naar buiten zie je een taxi standplaats met alleen maar moslimmannen.

Als je een tijdje in een moslim vrij land bent, dan schrik je je gewoon dood hoeveel moslims er nu al zijn... En ik ben totaal geen racist.

In Afrika (Kaapverdiė, Zuid Afrika, Senegal,) zie ik vaak genoeg sloppenwijken, sommige huisjes zijn gemaakt van aangespoeld hout, en plastic..
Daar kijken we totaal niet naar om, maar zijn het een paar zielige moslims, dan moeten ze minimaal een container woning krijgen in Turkije... Waarom hun wel, terwijl die moslims het zelf altijd verkloten met hun jihadoorlogen... Ik zou gewoon geen enkele moslim helpen, en mensen helpen, die ons niet zien als vijanden.... .(anderen geloven dus)
pi_159704390
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:30 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Lokale opvang gebeurt inderdaad totaal niet, laat Libanon, Yemen en Jordanie maar eens wat vluchtgelingen opvangen. Oh wacht
Naar Yemen vluchten lijkt me momenteel ook niet zo verstandig. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_159704399
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Naar Yemen vluchten lijkt me momenteel ook niet zo verstandig. :')
Nee, dan kun je beter naar Turkije gaan
pi_159704423
quote:

[..]

Je reageert totaal niet op wat ik zeg. De mensen die naar hier komen, zijn de kansrijke mensen. De zielige mensen blijven achter. Nou, lekker eerlijk.
pi_159704456
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:32 schreef Charleville het volgende:

[..]

Klopt.. ik ben net terug van m'n vakantie (Katholiek land Kaapverdiė in West Afrika), en dan kom ik weer in Nederland en dan zie je overal weer hoofddoeken op schiphol lopen, loop je naar buiten zie je een taxi standplaats met alleen maar moslimmannen.

Als je een tijdje in een moslim vrij land bent, dan schrik je je gewoon dood hoeveel moslims er nu al zijn... En ik ben totaal geen racist.

In Afrika (Kaapverdiė, Zuid Afrika, Senegal,) zie ik vaak genoeg sloppenwijken, sommige huisjes zijn gemaakt van aangespoeld hout, en plastic..
Daar kijken we totaal niet naar om, maar zijn het een paar zielige moslims, dan moeten ze minimaal een container woning krijgen in Turkije... Waarom hun wel, terwijl die moslims het zelf altijd verkloten met hun jihadoorlogen... Ik zou gewoon geen enkele moslim helpen, en mensen helpen, die ons niet zien als vijanden.... .(anderen geloven dus)
We hebben de pathologische neiging om mensen die zich in acute nood bevinden met alle middelen in Europa te helpen, maar de mensen die elke dag weer hun leven niet zeker zijn door tekort aan voedsel relatief weinig te helpen in Afrika.

En dat allemaal omdat we 70 jaar geleden een verdrag hebben getekend dat op geen enkele manier aansluit bij de situatie van vandaag.
pi_159704499
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

We hebben de pathologische neiging om mensen die zich in acute nood bevinden met alle middelen in Europa te helpen, maar de mensen die elke dag weer hun leven niet zeker zijn door tekort aan voedsel in Afrika relatief weinig te helpen.

En dat allemaal omdat we 70 jaar geleden een verdrag hebben getekend dat op geen enkele manier aansluit bij de situatie van vandaag.
Precies, een asielzoeker mag gratis naar de tandarts, krijgt hier voorrang op een huurwoning, toeslagen met voorrang, onderwijs voor de kinderen etc.

Terwijl er 700 miljoen mensen zijn die in schrijnende armoede moeten leven, kinderarbeid, kinderen in de prostitutie, de wereld is een tranendal. Maar we doen niets.
pi_159704556
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:36 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

We hebben de pathologische neiging om mensen die zich in acute nood bevinden met alle middelen in Europa te helpen, maar de mensen die elke dag weer hun leven niet zeker zijn door tekort aan voedsel relatief weinig te helpen in Afrika.

Je hebt helemaal gelijk, ik las over Irakezen die weer terug naar Bagdad gingen omdat het toch niet was, wat ze hadden verwacht..
Als je echt in een oorlogssituatie zat, zou je echt niet terug gaan, als blijkt dat de opvang en de asielprocedure niet is zoals je had verwacht.

Dat dit soort types wel kans maken op het Nederlanderschap, en mensen die echt totaal niets te eten hebben niet, dat blijft gewoon scheef."
Bijna alle moslimlanden kan je als onveilig bestempelen, maar dat moet niet gelijk betekenen dat ze recht hebben op asiel, want dan verander je ons continent ook in een minder veilig gebied. Zie Parijs als een voorbeeld.
pi_159704559
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je reageert totaal niet op wat ik zeg. De mensen die naar hier komen, zijn de kansrijke mensen. De zielige mensen blijven achter. Nou, lekker eerlijk.
Vreselijk inderdaad dat vluchtelingen die iets meer vermogend zijn het relatief beter hebben dan andere vluchtelingen. Al die mensen lokaal opvangen gaat niet, zeker niet als vermogende landen als saoudi arabie niet meewerken.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 15:44:16 #19
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159704573
Dit zeiden ze:

De Europese ministers van Buitenlandse Zaken hebben een dringend beroep op Turkije gedaan om de grenzen open te stellen voor de vluchtelingen uit het Syrische Aleppo.

Dit dachten ze erbij:

Haal ze naar hier maar zorg ervoor dat ze niet in mijn achtertuin komen. Laat het opsnuiven van de culturele verrijkingen maar aan het gewone volk over.
pi_159708242
Dat ze dan allemaal rond Damascus gaan wonen, daar is het veilig.
Ура для россии
  zaterdag 6 februari 2016 @ 18:37:17 #21
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159708342
Poetin is lekker bezig ja. Alles op Aleppo om de vluchtelingenstroom naar Turkije te maximaliseren.

En die man wordt dan ook nog gesteund door de grootste tegenstanders van de opvang van vluchtelingen. Bizar.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zaterdag 6 februari 2016 @ 18:38:34 #22
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159708372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:44 schreef MisterCe het volgende:
Dit zeiden ze:

De Europese ministers van Buitenlandse Zaken hebben een dringend beroep op Turkije gedaan om de grenzen open te stellen voor de vluchtelingen uit het Syrische Aleppo.

Dit dachten ze erbij:

Haal ze naar hier maar zorg ervoor dat ze niet in mijn achtertuin komen. Laat het opsnuiven van de culturele verrijkingen maar aan het gewone volk over.
Gezien je taalgebruik ben jij ook niet echt een culturele verrijking hč?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  zaterdag 6 februari 2016 @ 18:42:54 #23
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_159708482
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:38 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Gezien je taalgebruik ben jij ook niet echt een culturele verrijking hč?
nee man hi hi hi
  Forum Admin zaterdag 6 februari 2016 @ 18:53:09 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159708696
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:28 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

:')
Knap, is het niet? Hoe ze het tóch nog in de schoenen van de Russen weten te schuiven. Verdomme man, de VS en haar coalitiepartners zijn al jaren bezig de boel te verkloten daar met bombardementen en wapenleveringen _O-

En ''wij'' steunen nog Islamgekkies ook.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_159708771
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Knap, is het niet? Hoe ze het tóch nog in de schoenen van de Russen weten te schuiven. Verdomme man, de VS en haar coalitiepartners zijn al jaren bezig de boel te verkloten daar met bombardementen en wapenleveringen _O-

Precies. Het ergste is nog dat veel Europeanen deze propaganda als zoete koek slikken... 8)7

Juist door Assad te steunen kan je die terreurorganisaties aanpakken. Ik zie sowieso niet in waarom Assad weg zou moeten, hij is de legitieme president en volgens mij staan veel Syriėrs nog steeds achter hem.
International
pi_159708791
En zelf zo min mogelijk vluchtelingen op willen vangen natuurlijk :')
  zaterdag 6 februari 2016 @ 20:20:44 #27
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_159711017
Maak voort met het ontzetten van Aleppo dan kunnen ze weer terug. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_159715414
Dit is toch wat de EU wil. Minder vluchtelingen. Turkije werkt eindelijk een keer mee en nog is het niet goed. Godverdomme. De grens met Turkije-Syriė was een jaar geleden nog even lek als een mandje en toen kwam kritiek op dat daar wat aan gedaan moest worden. Dat is gebeurd en nog is het niet goed! Turkije heeft de afgelopen maanden een muur van 3 meter hoog gebouwd bij de grensovergang Kilis waardoor ze meer controle hebben gekregen over hun grens met Syriė. De Turken openen wel weer de grenzen als de vluchtelingenstroom vanuit Aleppo zo enorm toe stroomt dat de mensen door ophoping en andere ellende in gevaar komen. Momenteel staan 35.000 Syriėrs voor de grens met Turkije te dringen/wachten maar ze worden niet toegelaten. De Turken hebben wel een aantal vrachtwagens vol met tenten naar de overkant gebracht.

quote:
Turkije houdt grens met Syriė dicht, maar hoelang nog?

Grensovergang Turkije - Syrie

Tienduizenden Syriėrs proberen weg te komen uit hun thuisland, maar de grens met Turkije bij Kilis is voorlopig dicht. Waar vluchtelingen tot vorig jaar nog relatief eenvoudig de grens in het dunbevolkte grensgebied konden oversteken, is nu een betonnen muur van drie meter hoog gebouwd. Aan de Turkse kant staan waarschuwingsborden, met symbolen van gewapende militairen. Niemand mag Syriė in of uit.

De hekken bij de enige officiėle grenspost in het gebied zijn gesloten. "De Turkse regering zegt dat de deur open blijft voor mensen in nood", zegt NOS-correspondent Lucas Waagmeester, die de hele dag in het grensgebied was. "Zo worden gewonden wel doorgelaten."

Maar 'gewone' vluchtelingen komen Turkije nauwelijks nog in. Aan de Syrische kant wachten volgens de gouverneur van Kilis zo'n 35.000 mensen op de doortocht. Toelaten wil hij ze voorlopig niet; wel worden er vrachtwagens vol tenten naar Syriė gestuurd.

Aanleiding voor de bouw van de muur op de grens is dat ook terreurgroepen de 'lekke' grens gebruikten. Om hen te dwarsbomen, zijn barričres opgeworpen en wordt de grens nu veel beter gecontroleerd. De enkeling die er door glipt, wordt volgens omwonenden vaak alsnog opgepakt.

"Turkije is dus veel strikter geworden in het doorlaten van vluchtelingen", zegt Waagmeester. "Maar als de vluchtelingenstroom uit Aleppo echt gaat aanzwellen en er acuut gevaar dreigt voor de mensen die nu nog aan de Syrische kant vastzitten, gaan de hekken bij de grens toch weer open."

http://nos.nl/artikel/208(...)aar-hoelang-nog.html
quote:
'Turkse grens met Syriė blijft zeker tot maandag dicht'

De Turkse grens met Syriė blijft tot zeker maandag gesloten. Dat melden Turkse media. Alleen zieken en gewonden onder de vluchtelingen mogen de grens over en worden naar ziekenhuizen in Turkije gebracht. Zo'n 35.000 mensen staan nu bij de grens te wachten. Het zijn vooral de mensen die vanuit Aleppo en het platteland ten noorden van die stad wegvluchten, zegt NOS-correspondent Lucas Waagmeester. Tienduizenden anderen zijn nog onderweg naar Turkije.

"Een hulporganisatie van de Turkse regering is gisteren in alle haast een tentenkamp gaan neerzetten, maar dat is nog niet af. Daar kunnen ze in elk geval slapen", vertelt Waagmeester in het NOS Radio 1 Journaal.

Dat kamp staat in Syriė, tegen de grens met Turkije. In dat gebied wordt nu niet gevochten. Daarom zijn de vluchtelingen die zich daar hebben verzameld niet in acuut levensgevaar.

"Het is afwachten hoe de strijd bij Aleppo gaat verlopen. Als de Russische bombardementen blijven aanhouden en de grondtroepen van het Syrische regeringsleger blijven oprukken, kan het gebeuren dat het gebied rond Aleppo leegloopt", zegt Waagmeester.

Dat is een scenario waar ze in Turkije al langer voor vrezen. "Er zijn nog altijd honderdduizenden burgers, sommigen zeggen zelfs miljoenen, die het in en rond Aleppo de afgelopen oorlogsjaren hebben volgehouden. Een deel van hen komt nu dus in beweging."

Geen beweging deze ochtend bij de grenspost Kilis-A'zaz, 70km ten noorden van Aleppo.
http://nos.nl/artikel/208(...)t-maandag-dicht.html
pi_159715476
Echte vluchtelingen moeten opgevangen worden in hun regio. Dus Turkije moet deze mensen binnen laten. Daarnaast moet de EU met spoed hekken gaan bouwen en illegaliteit zwaar strafbaar maken om te voorkomen dat die 10.000 man verder Europa in trekken.

Turkije moet ze veiligheid bieden. Wat wil niet zeggen dat Turkije ze ook gratis huizen, studies en banen aan moet bieden. Een tentje, water en brood. En weer terug zodra het kan. Dat is effectief en humaan vluchtelingenbeleid.
pi_159715502
quote:

[..]

Genoeg Europese landen die migranten willen opvangen alleen willen de asieleisers daar niet heen, die willen naar Duitsland, Zweden en Nederland

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_159715504
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Echte vluchtelingen moeten opgevangen worden in hun regio. Dus Turkije moet deze mensen binnen laten. Daarnaast moet de EU met spoed hekken gaan bouwen en illegaliteit zwaar strafbaar maken om te voorkomen dat die 10.000 man verder Europa in trekken.

Turkije moet ze veiligheid bieden. Wat wil niet zeggen dat Turkije ze ook gratis huizen, studies en banen aan moet bieden. Een tentje, water en brood. En weer terug zodra het kan. Dat is effectief en humaan vluchtelingenbeleid.
Makkelijk praten. Voor tienduizenden mensen tenten/containers opzetten is geen kattenpis. Douches, vreten, kleding, sanitair. Jezus. En van die mensen kun je niet verwachten dat ze jaren in tenten blijven wonen zonder enig perspectief / uitzichtloosheid. Ze willen banen en toekomst: studie. Ga maar voor aan staan. En het blijft niet bij tienduizenden. Aangezien Aleppo het zwaar te verduren heeft kan men wel op zijn vingers na tellen dat het snel gaat over honderdduizenden en misschien zelfs miljoenen.
pi_159715532
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:12 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Genoeg Europese landen die migranten willen opvangen alleen willen de asieleisers daar niet heen, die willen naar Duitsland, Zweden en Nederland

[ afbeelding ]
Ze moeten überhaupt niet in Europa worden opgevangen, want:
- De Europese cultuur gaat er aan;
- Europa is relatief gezien erg dichtbevolkt;
- Europa ligt niet in de regio, waardoor de asieleisers nooit meer terug zullen gaan.

Landen wie wel niet-westerse immigranten willen opnemen moeten onmiddellijk uit Schengen (al is afschaffen nog beter) en uitgesloten worden van vrije migratie binnen de EU.
pi_159715757
Dit echtpaar is geen haar beter dan IS. Eén ding is zeker: als dit alles voorbij is ruimen zij snel het veld. Massamoordenaars. Arabieren, een grandioze faalvolk: bibber.

pi_159715890
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

- Europa ligt niet in de regio, waardoor de asieleisers nooit meer terug zullen gaan.

Landen wie wel niet-westerse immigranten willen opnemen moeten onmiddellijk uit Schengen (al is afschaffen nog beter) en uitgesloten worden van vrije migratie binnen de EU.
Klinkt goed, maar is het wel een beetje laat voor ben ik bang.

Hoeveel "allochtonen" hebben we? stuk of 4 miljoen? paar honderdduizend meer, who cares.
Why stay small, if you can grow big..
pi_159715972
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:12 schreef Buster24 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bizar om Eritreeėrs op te gaan halen.
pi_159716009
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:31 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Hoeveel "allochtonen" hebben we? stuk of 4 miljoen? paar honderdduizend meer, who cares.
Dat is ieder voor zich, voor "who cares" heb je Groen Links voor mensen die de grenzen wat dichter willen PVV en misschien zelfs nog wel VVD
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_159716013
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:20 schreef Charleville het volgende:
“Doordat de Russen met hun bombardementen proberen de positie van de Syrische president Assad te verbeteren, is nu een humanitaire ramp aan het ontstaan.
Nee Koenders. Doordat heel de EU als makke lammetjes achter die kutyanks aanhobbelt is daar een humanitaire ramp aan het ontstaan. En Nederland gaat er een schepje bovenop doen door nu ook te gaan bombarderen daar.

Als je wil vertellen hoe het zit dan vertel ook waarheden en geen halve waarheden of onwaarheden.
Achterlijke godvergete klaphark dat je er bent :r :r :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_159716017
quote:

[..]

Beter laat dan nooit.

Als we alles wat nu in de procedure zit en alles wat nog geen permanente verblijfsstatus heeft zo snel mogelijk uitzetten, dan kan er misschien nog wat gered worden. Noord-West Europa is verloren, maar Oost-Europa kan behouden blijven voor ons.
pi_159716053
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:37 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Dat is ieder voor zich, voor "who cares" heb je Groen Links voor mensen die de grenzen wat dichter willen PVV en misschien zelfs nog wel VVD
Ik ben mijn geloof in de VVD volledig kwijt. Naarmate verkiezingen naderen roepen we wat PVV-light standpunten, maar Rutte is een slappe washand. Hij is premier, hij kan dus een hek om Nederland bouwen en aangezien hij dat niet doet is hij volledig verantwoordelijk voor de invasie.
pi_159716145
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:20 schreef Charleville het volgende:
Volgens de Turken staan er inmiddels 55.000 vluchtelingen aan de grens. Als die Turkije binnen komen en direct door willen naar Europa ontstaat er een megavloed vluchtelingen richting Griekenland.
Ook alweer onwaar. Dat is in aantal minder dan wat afgelopen maand in Griekenland Europa binnen kwam.
pi_159716260
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:56 schreef Aardbei16 het volgende:
Precies. Het ergste is nog dat veel Europeanen deze propaganda als zoete koek slikken... 8)7
Ik ben voorstander ervan om al die mensen hun stemrecht te ontnemen. En nee ik maak geen grap.
pi_159718562
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik ben mijn geloof in de VVD volledig kwijt. Naarmate verkiezingen naderen roepen we wat PVV-light standpunten, maar Rutte is een slappe washand. Hij is premier, hij kan dus een hek om Nederland bouwen en aangezien hij dat niet doet is hij volledig verantwoordelijk voor de invasie.
Vergeet niet dat Rutte dan wel de steun van PvdA nodig heeft voor de bouw van dat hek. De PvdA zal daar natuurlijk nooit mee instemmen hč...
International
pi_159718809
Opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio. DE oplossing van staatsmongool Rutte en consorten. En als ze eenmaal in de regio opgevangen worden: Opvang in de EU, opvang in de EU, opvang in de EU, opvang in de EU. :|W
pi_159720579
quote:
10s.gif Op zondag 7 februari 2016 05:02 schreef Aardbei16 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat Rutte dan wel de steun van PvdA nodig heeft voor de bouw van dat hek. De PvdA zal daar natuurlijk nooit mee instemmen hč...
Zeker, maar ze komen niet eens met een plan. Rutte geeft alleen maar toe. Het is 100% PvdA-beleid wat nu wordt gevoerd. Wat ze als compromis hadden kunnen doen is alleen nog tijdelijke verblijfsvergunningen verstrekken, maar zelfs daar dringt de VVD niet op aan.

Bedenk je wel: Elke asielzoeker die Nederland binnen komt mag voor altijd blijven. Voor altijd.
pi_159740665
Turkije helpt vluchtelingen, maar wel in Syriė
1 uur 30 minuten geleden

Vluchtelingen in het kamp in het Syrische Bab al-Salam, vlak bij de Turkse grens. © AFP

De tienduizenden vluchtelingen die de Noord-Syrische stad Aleppo hebben verlaten, mogen Turkije niet in. Maar Turkije helpt ze wel, door een vluchtelingenkamp op te zetten in Syriė.

Naar dat kamp reden vandaag vrachtwagens vol hulpgoederen en ambulances. Maar Turkije is voorlopig niet van plan om de vluchtelingen de grens over te laten steken. Er zijn al 2,5 miljoen Syriėrs in Turkije en alleen vluchtelingen van wie dat noodzakelijk is, mogen van president Erdogan nog de grens over.

Russische bombardementen
Aleppo wordt zwaar gebombardeerd door de Russen. De stad wordt gezien als het bolwerk van de Syrische oppositie. Sinds het begin van de bombardementen stroomt de stad leeg: in 48 uur waren volgens de gouverneur van de Turkse grensregio tot gisteren zo'n 35.000 mensen bij de grens aangekomen. Vandaag nam dat aantal alleen maar verder toe.

De vluchtelingen zelf hopen dat de Turken de grens alsnog open zullen zetten. "Het is hier gevaarlijk", zegt de 20-jarige vluchtelingen Anas al-Chatib. Volgens hem is de humanitaire situatie 'dramatisch'. "Veel mensen hier hebben nog geen tas bij zich, alleen de kleding die ze aan hebben." De noodhulp die uit Turkije komt, is niet genoeg om alle vluchtelingen te helpen.

'We willen vrede'
Ook Mahmoud, die met zijn vier maanden oude dochtertje het geweld ontvluchtte, is teleurgesteld. "De Europeanen en Amerikanen sturen ons tenten en voedsel, maar we willen vrede."

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ingen-maar-wel-syrie
pi_159741905
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Precies dit inderdaad. Landen zoals Saudi-Arabiė, Koeweit en al die andere steenrijke golfstaatjes kunnen en moeten veel meer doen. Die landen liggen een stuk dichterbij dan Europa en hebben ook een vergelijkbare cultuur. Sowieso zijn die landen zo hypocriet als de pest. Ieder jaar belijdt men daar de Ramadan om zich zo begaan te tonen met mensen die niets hebben maar ondertussen doen ze helemaal niets voor hun mede-moslims die echt in nood verkeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2016 23:00:27 ]
pi_159742148
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dit, maar het begint allemaal wat herhaling op heraling te worden met de zaken omdraaien dus je kunt het beste gewoon wanneer je perongeluk het nos journaal ziet alles wat gezegd wordt 100% tegenovergestelde geloven.
En dan nu, Peachbird bericht:
-
Als van rossum, maar dan slim.
pi_159743305
De Turken zijn behulpzamer richting Syrische vluchtelingen dan de Golfstaten. Turken die Arabieren helpen, maar Arabieren (Golfstaten) die niks voor Arabieren (Syriėrs) doen. Een heel gekke wereld.
pi_159746959
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:33 schreef George_Zina het volgende:
De Turken zijn behulpzamer richting Syrische vluchtelingen dan de Golfstaten. Turken die Arabieren helpen, maar Arabieren (Golfstaten) die niks voor Arabieren (Syriėrs) doen. Een heel gekke wereld.
Die Turken verlangen terug naar het grote Ottomaanse rijk. De Golfstaatjes vinden het wel mooi zo.
  maandag 8 februari 2016 @ 09:42:30 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159748288
quote:

[..]

Bedoel je daar ook mensen met van oorsprong allochtone roots mee?

Die hebben we inderdaad een hele hoop, maar een hele hoop daarvan zijn ook gewoon 'echte' Nederlanders die toevallig een Moluks, Chinees of Vietnamees verleden hebben. Niks mis mee en gedragen zich gewoon als modelburgers die de taal spreken, de Nederlandse feesten, tradities en omgangsvormen omarmen.

De probleemgevallen zijn de figuren die zichzelf buiten de samenleving plaatsen door stug in hun eigen taaltje te blijven spreken, via het schoteltje enkel buitenlandse zenders binnenhalen en niks hebben met onze dagelijkse omgangsvormen.
pi_159748784
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:25 schreef Arkai het volgende:
Europa probeert te polderen terwijl de situatie in het M-O zodanig snel verandert dat we eigenlijk niets meer dan brandbluspolitiek bedrijven. De daadkracht en visie ontbreken in het geheel in Europa waardoor we keer op keer aan het kortste eind trekken.
Precies. Als de Europese verdeelsleutel daadwerkelijk was uitgevoerd was de instroom controleerbaar geweest.
pi_159757588
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 06:15 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die Turken verlangen terug naar het grote Ottomaanse rijk. De Golfstaatjes vinden het wel mooi zo.
Wat het ook zij, ik heb een zoveel hogere pet op van Turken dan de rest van het hele MO bij elkaar. In tijden van ellende zie je werkelijk hoe mensen zijn. De ware aard. Een staatje als Libanon heeft ook ruim een miljoen Syriėrs opgevangen!
pi_159758078
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:39 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Precies, een asielzoeker mag gratis naar de tandarts, krijgt hier voorrang op een huurwoning, toeslagen met voorrang, onderwijs voor de kinderen etc.

Terwijl er 700 miljoen mensen zijn die in schrijnende armoede moeten leven, kinderarbeid, kinderen in de prostitutie, de wereld is een tranendal. Maar we doen niets.
Wat stel je precies voor om die 700 miljoen mensen te helpen?
pi_159758123
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 08:23 schreef Braindead2000 het volgende:
Opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio, opvang in de regio. DE oplossing van staatsmongool Rutte en consorten. En als ze eenmaal in de regio opgevangen worden: Opvang in de EU, opvang in de EU, opvang in de EU, opvang in de EU. :|W
De meeste vluchtelingen worden al in de regio opgevangen.
pi_159758216
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat stel je precies voor om die 700 miljoen mensen te helpen?
Tentenkampen bouwen, zorgen voor schoon drinkwater, voedsel en medicijnen, onderwijs voor de kinderen. Zorgen dat er een lokale economie kan ontstaan.

Jij wil die 700 miljoen mensen allemaal naar Nederland halen? Of alleen de mensen die zelf naar hier kunnen komen toelaten, de mensen die gezond zijn en geld voor mensensmokkelaars hebben?
pi_159758386
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Tentenkampen bouwen, zorgen voor schoon drinkwater, voedsel en medicijnen, onderwijs voor de kinderen. Zorgen dat er een lokale economie kan ontstaan.
Dat doen we al. Of beter gezegd; dat doen de meeste landen in de regio al. Ik snap de logica niet echt achter de redenering dat omdat heel veel mensen het slecht hebben we hier maar helemaal niemand meer moeten opvangen.
pi_159758412
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat doen we al. Of beter gezegd; dat doen de meeste landen in de regio al. Ik snap de logica niet echt achter de redenering dat omdat heel veel mensen het slecht hebben we hier maar helemaal niemand meer moeten opvangen.
Omdat we mensen opvangen die geluk zoeken, het zijn geen echte vluchtelingen. Turkije, Griekenland, de Balkan, allemaal veilig. Maar daar willen ze geen aanvraag doen.
pi_159758434
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Omdat we mensen opvangen die geluk zoeken, het zijn geen echte vluchtelingen.
Vandaar dat de meeste asielaanvragen worden ingewilligd.
pi_159758488
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vandaar dat de meeste asielaanvragen worden ingewilligd.
Omdat ons systeem niet deugt, omdat we het braafste jongetje van de klas willen zijn.

De Dublin-akkoorden verplichten vluchtelingen om zich te registreren in het eerste veilige land. Een vluchteling doet dat niet, want die wil een huis in Nederland. En wij zijn zo stom om daarin mee te gaan, deze mensen meer rechten te geven dan een Nederlander.
pi_159759202
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Omdat ons systeem niet deugt, omdat we het braafste jongetje van de klas willen zijn.

De Dublin-akkoorden verplichten vluchtelingen om zich te registreren in het eerste veilige land. Een vluchteling doet dat niet, want die wil een huis in Nederland. En wij zijn zo stom om daarin mee te gaan, deze mensen meer rechten te geven dan een Nederlander.
Het verdeelsysteem is inderdaad oneerlijk, vandaar dat er aanpassingen worden gedaan en afspraken worden gemaakt t.a.v. verdeelsleutels. Maar dat is nog geen antwoord op de vraag waarom we helemaal geen asielzoekers meer zouden moeten opnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')