Omdat we geen nieuwe islamitische onderklasse zouden moeten willen importeren.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het verdeelsysteem is inderdaad oneerlijk, vandaar dat er aanpassingen worden gedaan en afspraken worden gemaakt t.a.v. verdeelsleutels. Maar dat is nog geen antwoord op de vraag waarom we helemaal geen asielzoekers meer zouden moeten opnemen.
Die Syrische vluchtelingen komen vooral uit de hogere bevolkingsklassen.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat we geen nieuwe islamitische onderklasse zouden moeten willen importeren.
Heb je bewijs van je stellingen?quote:Op maandag 8 februari 2016 17:49 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die Syrische vluchtelingen komen vooral uit de hogere bevolkingsklassen.
En zijn ook niet zo religieus, anders zouden ze niet voor IS vluchten.
Ze hebben geld genoeg om hier te komen, dus dan zullen het geen arme sloebers zijn.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Heb je bewijs van je stellingen?
Mensen toelaten omdat ze het geld aan een mensensmokkelaar kunnen betalen. Goed criterium.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Ze hebben geld genoeg om hier te komen, dus dan zullen het geen arme sloebers zijn.
Ik zeg alleen maar dat ze kennelijk niet tot de onderklasse behoren zoals jij beweert omdat ze genoeg geld hebben om hier te komen.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mensen toelaten omdat ze het geld aan een mensensmokkelaar kunnen betalen. Goed criterium.
Nee, omdat ze uit Syrië komen en het daar momenteel niet heel erg goed toeven is.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mensen toelaten omdat ze het geld aan een mensensmokkelaar kunnen betalen. Goed criterium.
Zo werkt dat niet. Mensen het Nederlanderschap geven omdat ze uit een land komen waar het niet goed toeven is.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, omdat ze uit Syrië komen en het daar momenteel niet heel erg goed toeven is.
Jawel, als mensen uit een gebied komen waar het niet veilig is - zoals Syrië - kunnen ze hier asiel aanvragen. Een asielaanvraag wordt, mits er aan een aantal criteria wordt voldaan, dan goedgekeurd.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Mensen het Nederlanderschap geven omdat ze uit een land komen waar het niet goed toeven is.
Volgens Dijkhoff zouden we dit jaar wel eens 114.000 asielzoekers kunnen ontvangen.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jawel, als mensen uit een gebied komen waar het niet veilig is - zoals Syrië - kunnen ze hier asiel aanvragen. Een asielaanvraag wordt, mits er aan een aantal criteria wordt voldaan, dan goedgekeurd.
We vangen hier geen 700 miljoen mensen op, dus ik begrijp ook niet waarom je je druk zou maken over een niet-bestaand probleem.
Ach die man lult zoals gebruikelijk maar wat.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens Dijkhoff zouden we dit jaar wel eens 114.000 asielzoekers kunnen ontvangen.
Geen 700 miljoen, maar wel een enorme druk op ons sociale stelsel.
60.000 zoals in 2015 vind ik trouwens ook een hele hoop.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:06 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ach die man lult zoals gebruikelijk maar wat.
Het enige argument waar die Xa1pt op komt is dat het allemaal wel meevalt. Het waren er maar 57,000 vorig jaar. En dit jaar maar 100,000. En jaar daarop 200,000.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens Dijkhoff zouden we dit jaar wel eens 114.000 asielzoekers kunnen ontvangen.
Geen 700 miljoen, maar wel een enorme druk op ons sociale stelsel.
Doelde er meer op dat het richting de 250k gaat.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
60.000 zoals in 2015 vind ik trouwens ook een hele hoop.
De asielstroom kwam vorig jaar redelijk laat op gang, we hebben nu al flink meer mensen toegelaten vergeleken met vorig jaar rond dit tijdstip.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Doelde er meer op dat het richting de 250k gaat.
Het wordt lentequote:Op maandag 8 februari 2016 18:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De asielstroom kwam vorig jaar redelijk laat op gang, we hebben nu al flink meer mensen toegelaten vergeleken met vorig jaar rond dit tijdstip.
Ik denk dat +100.000 helemaal geen vreemde schatting is.
Komt al dicht in de buurt van de 700 miljoen inderdaad.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij wil mensen toelaten, simpelweg omdat het in Syrië niet goed toeven is.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Komt al dicht in de buurt van de 700 miljoen inderdaad.
Nou, dan kan je 700 miljoen mensen, die moeten leven in schrijnende armoede, ook wel toelaten.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, omdat ze uit Syrië komen en het daar momenteel niet heel erg goed toeven is.
De mensen uit Syrië die hier aankloppen hebben recht op een verblijfsvergunning omdat het land van herkomst niet bepaald veilig is. Dat lijkt me geen onredelijk criterium.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij wil mensen toelaten, simpelweg omdat het in Syrië niet goed toeven is.
Het zou geen onzinnig criterium zijn als we naast Syrië zouden liggen, en als ze geen andere kant op zouden kunnen (grote delen van Syrië zijn trouwens wél veilig).quote:Op maandag 8 februari 2016 18:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De mensen uit Syrië die hier aankloppen hebben recht op een verblijfsvergunning omdat het land van herkomst niet bepaald veilig is. Dat lijkt me geen onredelijk criterium.
Zijn vrouwtje wil ik wel annexeren.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:24 schreef George_Zina het volgende:
Dit echtpaar is geen haar beter dan IS. Eén ding is zeker: als dit alles voorbij is ruimen zij snel het veld. Massamoordenaars. Arabieren, een grandioze faalvolk: bibber.
[ afbeelding ]
Ja, wekenlang laten rapen door tientallen mannen en dan een kogel door haar hoofd. Geen enkel geluid over alle Syrische burgerdoden. Geen enkel geluid en las dat ze ooit opkwam voor vrouwenrechten. Links lullen rechts vullen. Het zijn dictators die niet op kijken van duizenden burgerdoden. Was Assad heel anders omgegaan met protesten en had het regeringsleger niet gelijk lukraak op iedereen die bewoog laten schieten dan had het heel anders kunnen lopen. Maar Arabieren kennen geen diplomatie: alleen maar geweld. Grandioze kkfaalvolk. De verstikkende macht en rijkdom die ze gewend zijn willen ze ten koste van alles beschermen. Zelfs als het de dood betekent van tienduizenden mensen.quote:
Nogmaals: er vangen al veel landen in de regio vluchtelingen op. Sterker nog: het grootste deel van de stromen wordt opgevangen in de regio.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zou geen onzinnig criterium zijn als we naast Syrië zouden liggen, en als ze geen andere kant op zouden kunnen (grote delen van Syrië zijn trouwens wél veilig).
Als het aan mij ligt wordt dat 100% en komen we die landen tegemoet.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nogmaals: er vangen al veel landen in de regio vluchtelingen op. Sterker nog: het grootste deel van de stromen wordt opgevangen in de regio.
Het lukt die landen nu al niet om dat allemaal in goede banen te leiden, laat staan dat ze dat lukt als ze alle vluchtelingen moeten opvangen.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt wordt dat 100% en komen we die landen tegemoet.
twitter:AFP twitterde op maandag 08-02-2016 om 20:01:50#BREAKING Turkey fears 'at worst' new influx of 600,000 Syrian refugees: minister reageer retweet
In het ergte geval dus.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:03 schreef Infection het volgende:
twitter:AFP twitterde op maandag 08-02-2016 om 20:01:50#BREAKING Turkey fears 'at worst' new influx of 600,000 Syrian refugees: minister reageer retweet
Het zou me niet eens verbazen als Poetin het een aangenaam bijverschijnsel van z'n activiteiten in Syrië vindt dat Turkije zoveel vluchtelingen te verwerken krijgt.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:06 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
In het ergte geval dus.
Maar bedank Poetin maar hiervoor.
De spanningen in de EU laaien ook op door de vluchtelingen. Dat vind hij ook niet erg. Een verdeelde Europa komt hem beter uit. Volgens mij wil hij ook paar landen in Oost-Europa annexeren op de lange termijn.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou me niet eens verbazen als Poetin het een aangenaam bijverschijnsel van z'n activiteiten in Syrië vindt dat Turkije zoveel vluchtelingen te verwerken krijgt.
Ik ben benieuwd hoe de bevolking in die landen daar tegenover staat.... na een paar decennia verlost te zijn uit de greep van Mother Russia.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:03 schreef Atak het volgende:
[..]
De spanningen in de EU laaien ook op door de vluchtelingen. Dat vind hij ook niet erg. Een verdeelde Europa komt hem beter uit. Volgens mij wil hij ook paar landen in Oost-Europa annexeren op de lange termijn.
De Russen worden op de meeste plekken in Oost-Europa behoorlijk gehaat kan ik je melden.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de bevolking in die landen daar tegenover staat.... na een paar decennia verlost te zijn uit de greep van Mother Russia.
De meeste ex-sovjet landen hebben een pest hekel aan Rusland. De enige uitzondering is Servië en Armenië.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe de bevolking in die landen daar tegenover staat.... na een paar decennia verlost te zijn uit de greep van Mother Russia.
De meeste ex-sovjet landen zijn juist blij dat ze niet terug hoeven naar die tijd. In de communistische tijd moesten ze een half uur in de rij voor een stuk brood. Daarom dat er zoveel oertjes zijn in die landen. Is nog de ouwe kunst van communisme dat overgebleven is.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:13 schreef Leandra het volgende:
Dat scheelt dan alweer, ondanks de "goede oude tijd" sentimenten die soms bij de armere bevolking lijken langs te komen in een deel van die landen.
Ja dat weet ik, daarom verbaast het me ook zo dat er dan toch nog een stuk of 2 generaties lijken te zijn waarvan een hoop mensen het graag bij het oude hadden gehouden.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:17 schreef Atak het volgende:
[..]
De meeste ex-sovjet landen zijn juist blij dat ze niet terug hoeven naar die tijd. In de communistische tijd moesten ze een half uur in de rij voor een stuk brood. Daarom dat er zoveel oertjes zijn in die landen. Is nog de ouwe kunst van communisme dat overgebleven is.
twitter:Nielsrigter twitterde op woensdag 10-02-2016 om 15:11:34Rutte: goed nieuws, aantallen vluchtelingen gaan naar beneden. Duidelijk dat Turkse inspanningen effect hebben. reageer retweet
twitter:Nielsrigter twitterde op woensdag 10-02-2016 om 15:14:59Turkse premier: grote stappen gezet richting toetreding van Turkije tot de EU. reageer retweet
twitter:fonslambie twitterde op woensdag 10-02-2016 om 15:25:03Premier Davutoğlu: "Niemand zegt tegen Rusland: stop bombarderen. Iedereen zegt wel tegen #Turkije: open grens." https://t.co/9yMuoCQHVh reageer retweet
twitter:fonslambie twitterde op woensdag 10-02-2016 om 15:26:29Premier Davutoğlu over dichte grens tussen Turkije en Syrië: "We laten ons door niemand de les lezen. Voor miljoenen is grens open geweest." reageer retweet
twitter:fonslambie twitterde op woensdag 10-02-2016 om 15:29:02Premier #Rutte is zeer mild voor Turkse collega. Ruzie maken met Turkije heeft geen zin, is taxatie van premier. https://t.co/MJSXFwPvlX reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |