Rubio heeft het debat verneukt, dit kan hem zijn tweede plaats in NH kosten, zeker omdat volgens de peilingen veel kiezers in NH nog van gedachten kunnen veranderen. Dus wie weet gaat het establishment toch nog voor iemand anders. Maar toch, Christie was dan wel erg sterk in het debat maar hij staat van alle establishment kandidaten het laagst in NH, Bush heeft zijn voorsprong vorig jaar op een grandioze manier verpest en de kans op een comeback acht ik erg klein. En Kasich zie ik persoonlijk als de meest geschikte kandidaat van de republikeinen (misschien wel van allemaal al kan je niet ontkennen dat Hillary ook erg ervaren is) maar hij is erg gematigd dus ik vrees dat hij het met dit electoraat niet redt tegen Cruz en/of Trump.
Na dit debat is Cruz toch de favoriet bij de republikeinen vrees ik. En Cruz vs Hillary wordt een cakewalk voor Hillary, tenzij de aanhangers van Sanders massaal thuisblijven of third party stemmen. Cruz vs Sanders is 50/50, het zijn allebei extremisten (voor Amerikaanse begrippen dan, hier zou Sanders gewoon een wat linksige PVDA'er zijn denk ik).