abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159663911
quote:
Vluchtelingen met een verblijfsvergunning behouden hun voorrang op een sociale huurwoning in Amsterdam. Minister Blok kondigde maandag aan om de urgentie voor erkende vluchtelingen af te schaffen en wil gemeenten zelf laten kiezen of vluchtelingen voorrang krijgen op een woning.

SP-wethouder Laurens Ivens (Wonen) zegde na vragen van GroenLinks toe dat Amsterdam vluchtelingen met een verblijfsvergunning voorrang zal blijven geven bij de huisvesting. De zogenaamde urgentieregeling moet ervoor zorgen dat vluchtelingen met een verblijfstatus in aanmerking blijven komen voor een woning uit de reservering van dertig procent voor urgente gevallen. Zo kunnen zij versneld terecht in een sociale huurwoning.
GroenLinks is blij met het besluit van de wethouder. Raadslid Jorrit Nuijens: 'We weten uit welke vreselijke omstandigheden mensen met een verblijfsstatus komen. Velen hebben niets en kennen niemand. Integreren, tot rust komen, werk vinden. Het begint bij een woning. We weten hoe groot de nood is, Amsterdammers ook. We moeten hier praktisch, duidelijk en barmhartig mee omgaan.'
www.at5.nl/artikelen/1523(...)-woning-in-amsterdam

Waarom vluchtelingen in hartje Amsterdam plaatsen en niet in een krimpregio?
pi_159664315
GroenLinks020 twitterde op woensdag 03-02-2016 om 09:26:17 Wij vragen B&W om statushouders urgentie te blijven verlenen. @JorritNuijens: 'Amsterdam laat vluchtelingen niet zonder woning zitten.' reageer retweet
GroenLinks020 twitterde op woensdag 03-02-2016 om 14:08:26 Amsterdam behoudt urgentie voor huisvesten vluchtelingen: https://t.co/SepzuOfoIh @JorritNuijens reageer retweet
mathkor twitterde op donderdag 04-02-2016 om 11:32:27 Kom ook zaterdag 6 februari om 13.00 uur naar de Dokwerker in Amsterdam voor de demonstratie "Vluchtelingen welkom" https://t.co/H6pVq8mfKT reageer retweet
pi_159664335
quote:
13s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:34 schreef syndroom het volgende:

[..]

Is Hartje Amsterdam volgebouwd met sociale huurwoningen?
  donderdag 4 februari 2016 @ 21:43:50 #4
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_159664371
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Is Hartje Amsterdam volgebouwd met sociale huurwoningen?
ja
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 4 februari 2016 @ 21:45:04 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159664430
quote:

[..]

quote:

[..]

In Amsterdam wonen de mensen van de welkom-bordjes. Die vragen er zelf om. Niet die barbaren uit de provincie. Bovendien gaan jullie heel rijk worden door alle tech-startups die deze mensen gaan beginnen.

Moeten ze nu naar Brabant of naar Amsterdam? Bovendien valt het daar toch niet meer op.
The End Times are wild
pi_159664487
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:43 schreef TC03 het volgende:

[..]

ja
En ze gaan natuurlijk allemaal in hartje Amsterdam wonen :D In zo'n duur grachtenpand, dat als sociale woning wordt verhuurd.
pi_159664535
Vreemd...dit voelt als een topic dat ik niet aan zou moeten raken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_159664622
Raadslid Jorrit Nuijens: 'We weten uit welke vreselijke omstandigheden mensen met een verblijfsstatus komen. Velen hebben niets en kennen niemand. Integreren, tot rust komen, werk vinden. Het begint bij een woning.

Ze komen uit verschrikkelijke omstandigheden. :'(
Ze hebben niets en kennen niemand. :'( :'(

Integreren, tot rust komen, werk vinden, het begint bij een woning. In Amsterdam. En het liefst op een toplocatie.
pi_159665337
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:48 schreef luxerobots het volgende:
Raadslid Jorrit Nuijens: 'We weten uit welke vreselijke omstandigheden mensen met een verblijfsstatus komen. Velen hebben niets en kennen niemand. Integreren, tot rust komen, werk vinden. Het begint bij een woning.

Integreren, tot rust komen, werk vinden, het begint bij een woning. In Amsterdam. En het liefst op een toplocatie.
praise the lord hallelujah
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_159665516
quote:

Ja in Amsterdam pamperen ze de Libanezen, Iranezen, Irakezen etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  donderdag 4 februari 2016 @ 22:08:42 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159665600
quote:

Gaat dit nu om vluchtelingen of om statushouders?
The End Times are wild
pi_159665620
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Gaat dit nu om vluchtelingen of om statushouders?
Ik vermoed statushouders.
  donderdag 4 februari 2016 @ 22:09:25 #13
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_159665627
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 21:45 schreef LXIV het volgende:

Moeten ze nu naar Brabant of naar Amsterdam? Bovendien valt het daar toch niet meer op.
Inderdaad, beter bouwt men extra sociale huurwoningen zodat we de nieuwe migranten mooi in Amsterdam kunnen centreren. Segregatie toepassen om de Nederlandse cultuur op termijn te kunnen behouden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_159665711
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:09 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Inderdaad, beter bouwt men extra sociale huurwoningen zodat we de nieuwe migranten mooi in Amsterdam kunnen centreren. Segregatie toepassen om de Nederlandse cultuur op termijn te kunnen behouden.
Woningen bouwen voor statushouders, en beter verhogen we gelijk de uitkeringen, kunnen de asielzoekers heerlijk tot rust komen.
pi_159665996
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:06 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ja in Amsterdam pamperen ze de Libanezen, Iranezen, Irakezen etc.
Toekomstige hersenchirurgen. Met een IQ van 85.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159666050
Het is toch maar een stinkende kutstad dat in handen gevallen is van de vijand en collaborateurs.

Hoe meer in Amsterdam, hoe minder in fatsoenlijk Nederland.
pi_159667817
quote:

Sociale huurwoningen en toplocaties?
ROBODEMONS..................|:(
pi_159668888
Amsterdam heeft het :r
Waarheen deze idioterie zal leiden is o zo voorspelbaar.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_159672528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:58 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Sociale huurwoningen en toplocaties?
Het is maar wat je een toplocatie noemt, als het om dit soort verkrotte etagewoningen gaat die je doorgaans in de binnenstad van Amsterdam en de randstad vind. Daar wil ik nog niet dood in gevonden worden, laat staan met een woestijn primaat ''statushouder'' als buurman! :N

Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_159673625
wat een onzin dit pffff waarom moeten die luitjes precies in amsterdam gaan wonen.
ik wil daar zelf in de toekomst een huis hebben. nou daar kan ik dan lekker lang op gaan wachten.
:') pleur die vluchtelingen gewoon lekker naar de noordpool ofzo :7 kunnen ze lekker jagen op ijsberen en pinguins.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:12:47 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159673671
Dit gaat het draagvlak voor vluchtelingen niet vergroten denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_159673689
Als je meer dan tien jaar blijft wachten op een woning, dan doe je toch echt iets verkeerd in je leven. Wellicht tijd om eens bij jezelf te rade te gaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_159673706
quote:
Omdat jij geen AZC wil en dus beschikbare huizen snel opgevuld moeten worden met asielzoekers met status die een plek in een AZC bezetten.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:16:30 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159673708
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:14 schreef KoosVogels het volgende:
Als je meer dan tien jaar blijft wachten op een woning, dan doe je toch echt iets verkeerd in je leven. Wellicht tijd om eens bij jezelf te rade te gaan.
Als gewone Nederlander zal je wel moeten wachten met dit soort beleid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:18:29 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159673736
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat jij geen AZC wil en dus beschikbare huizen snel opgevuld moeten worden met asielzoekers met status die een plek in een AZC bezetten.
Of je behandeld ze net als niet vluchtelingen en behandeld ze gelijk en zet ze net als ieder ander op de wachtlijst. Het is een keuze van in dit geval de Amsterdamse politiek.
pi_159673770
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als gewone Nederlander zal je wel moeten wachten met dit soort beleid.
Oh, het is ook wel vreemd. Waarom stal die mensen niet gewoon ergens anders stallen. In mijn woonplaats bouwt de lokale woningcorporatie bijvoorbeeld tijdelijke huisvesting voor statushouders en spoedzoekers.

Dat neemt echter niet weg dat je ergens toch een verkeerde afslag hebt genomen als je meer dan tien jaar gaat lopen wachten op een sociale kutwoning.
pi_159673774
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Of je behandeld ze net als niet vluchtelingen en behandeld ze gelijk en zet ze net als ieder ander op de wachtlijst. Het is een keuze van in dit geval de Amsterdamse politiek.
Klopt het zijn keuzes maar gezien de weerstand tegen AZC's denk ik dat de druk om de keuze zo te maken als Amsterdam nu doet best groot is. Het zou ook geld besparen overigens.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:25:08 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159673812
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, het is ook wel vreemd. Waarom stal die mensen niet gewoon ergens anders stallen. In mijn woonplaats bouwt de lokale woningcorporatie bijvoorbeeld tijdelijke huisvesting voor statushouders en spoedzoekers.

Dat neemt echter niet weg dat je ergens toch een verkeerde afslag hebt genomen als je meer dan tien jaar gaat lopen wachten op een sociale kutwoning.
Ik woon anders prima. Dat je tien jaar op een woning wacht in Amsterdam is wel raar heb die ervaring niet. Maar los daarvan dit soort berichten zal het draagvlak bij mensen van het type Henk en Ingrid niet vergroten. En deze SP wethouder heeft bij mij in de buurt ook een opvang project gestart waar ik persoonlijk geen bezwaar tegen heb. En roept dat dit met veel draagvlak uit de buurt gedaan is terwijl daar geen sprake van is. Wel jammer vindt ik.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:26:45 #29
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_159673825
Demonstratie "vluchtelingen welkom".

Misschien moet de politie eens praten met die figuren.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_159673854
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

dat is helemaal waar. die vluchtelingen moeten dan ook gewoon lekker wachten. zet ze maar op een wachtlijst kunnen ze ook lekker 7 jaar wachten op een wonning.............
dit is toch absurt gewoon!!?? iedereen hier in nederland moet super lang wachten op een woning en deze luitjes krijgen gewoon zo een woning aangeboden. in amsterdam nog wel! :')
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:29:23 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159673860
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:31:05 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_159673883
Amsterdam, zou er echt voor geen goud willen wonen :{w
pi_159673887
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:29 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat is helemaal waar. die vluchtelingen moeten dan ook gewoon lekker wachten. zet ze maar op een wachtlijst kunnen ze ook lekker 7 jaar wachten op een wonning.............
dit is toch absurt gewoon!!?? iedereen hier in nederland moet super lang wachten op een woning en deze luitjes krijgen gewoon zo een woning aangeboden. in amsterdam nog wel! :')
Absurt ja?

Nee, je moet ze wel gewoon ergens huisvesten, maar niet in gebieden waar de wachtlijsten zo achterlijk lang zijn.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:32:39 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159673905
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:22 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Klopt het zijn keuzes maar gezien de weerstand tegen AZC's denk ik dat de druk om de keuze zo te maken als Amsterdam nu doet best groot is. Het zou ook geld besparen overigens.
Het is natuurlijk een afweging. De SP wethouder moet zijn linkse politieke vriendjes te vriend houden. En kiezen voor wellicht wat onrust. Logisch dat hij voor de eerste optie kiest. Althans zo werkt het spelletje. In het geval van optie twee is de burgemeester verantwoordelijk voor de ME inzet. Bij een mogelijke uit de hand lopende Pegida demonstratie. En blijft hij buitenschot en de populaire jongen bij zijn linkse vriendjes. Terwijl zijn beleid wel onrust veroorzaakt
pi_159673921
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:32 schreef Megumi het volgende:
De SP wethouder moet zijn linkse politieke vriendjes te vriend houden.
Het gaat om sociale huurwoningen en die zijn voor een groot deel van de SP aanhang best belangrijk. Ik denk dat hij hier gewoon een keus in maakt die hem juist lijkt.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:36:35 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159673938
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het gaat om sociale huurwoningen en die zijn voor een groot deel van de SP aanhang best belangrijk. Ik denk dat hij hier gewoon een keus in maakt die hem juist lijkt.
Natuurlijk. Maar die keuze heeft mogelijk geen draagvlak en kan mogelijk onrust veroorzaken. Maar dat is iets wellicht voor de lange termijn en daar zijn politici vaak toch al niet zo sterk in. Over vier jaar is deze sukkel weer weg en is de volgende aan de beurt. :P
pi_159673959
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar die keuze heeft mogelijk geen draagvlak en kan mogelijk onrust veroorzaken. Maar dat is iets wellicht voor de lange termijn en daar zijn politici vaak toch al niet zo sterk in. Over vier jaar is deze sukkel weer weg en is de volgende aan de beurt. :P
Of hij heeft een goed verhaal, oog voor maatschappelijke problemen rond vluchtelingenopvang en kan ook andere mensen gewoon aan een sociale huurwoning helpen.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:39:07 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159673972
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Absurt ja?

Nee, je moet ze wel gewoon ergens huisvesten, maar niet in gebieden waar de wachtlijsten zo achterlijk lang zijn.
Hier in D worden ze per capita verdeeld, dat leidt ertoe dat provincie stad A bv 200 vluchtlingen krijgt toegewezen. Die worden daar dan gedropt en binnen de kortste tijd zijn ze grotendeels verdwenen. Men heeft blijkbaar geen zin om in Schuppenvotzenfenn te wonen.
De gemeente krijgt echter geld voor 200 vluchtelingen dus die houd lekker haar mond.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:39:23 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159673974
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
Amsterdam, zou er echt voor geen goud willen wonen :{w
Ik niet in Apeldoorn. :P Maar ieder het zijne natuurlijk.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:41:54 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159674000
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:38 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Of hij heeft een goed verhaal, oog voor maatschappelijke problemen rond vluchtelingenopvang en kan ook andere mensen gewoon aan een sociale huurwoning helpen.
Dat is natuurlijk lastig als je die sociale woningen aan vluchtelingen geeft. Dat rijmt niet met de anderen die al jaren op een wachtlijst staan. Maar inderdaad dat is zijn keuze.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:45:17 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159674038
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Absurt ja?

In Frankrijk en Spanje staan hele dorpen leeg? Daar zou je geen wachtlijsten hebben. Als we even op een meer EU en globaal niveau denken en dat eerlijk verdelen wat maar niet lukt binnen die klote EU.
pi_159674049
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk lastig als je die sociale woningen aan vluchtelingen geeft. Dat rijmt niet met de anderen die al jaren op een wachtlijst staan. Maar inderdaad dat is zijn keuze.
Zoals ik het lees gaat niet om alle sociale huurwoningen.
quote:
De zogenaamde urgentieregeling moet ervoor zorgen dat vluchtelingen met een verblijfstatus in aanmerking blijven komen voor een woning uit de reservering van dertig procent voor urgente gevallen.
Ook vluchtelingen krijgen dus een urgentiestatus en doen dus mee met anderen die ook urgentiestatus hebben voor 30% van de gereserveerde woningen voor urgente gevallen.

Dat er te weinig woningen zijn is een heel ander probleem daarvoor moet je waarschijnlijk bij een iets andere partij zijn:
http://www.nu.nl/binnenla(...)bouw-amsterdam-.html
pi_159674053
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

In Frankrijk en Spanje staan hele dorpen leeg? Daar zou je geen wachtlijsten hebben. Als we even op een meer EU en globaal niveau denken en dat eerlijk verdelen wat maar niet lukt binnen die klote EU.
Goed idee, maar daar is verdere Europese integratie voor nodig. En daar is men op dit moment nogal huiverig voor.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:50:32 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159674093
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed idee, maar daar is verdere Europese integratie voor nodig. En daar is men op dit moment nogal huiverig voor.
Het zal er wellicht wel eens op uit kunnen draaien dat Noord-Europese landen de grenzen gaan sluiten. En dan komen die Franse steden en dorpen vanzelf in beeld. Maar het is niet de wenselijke manier om het op te lossen denk ik. Ook gezien de economische gevolgen.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 09:55:16 #45
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_159674136
quote:
Mijn vriendin en ik wachten al 8 jaar op een woning van de woningbouw. Wat moet ik doen om dat te versnellen?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_159674143
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mijn vriendin en ik wachten al 8 jaar op een woning van de woningbouw. Wat moet ik doen om dat te versnellen?
Een huis kopen, een particuliere huurwoning zoeken of verhuizen naar een andere regio.
pi_159674156
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een huis kopen, een particuliere huurwoning zoeken of verhuizen naar een andere regio.
ja hoor :') en denk je nou echt dat het dan veel sneller zal gaan?
pi_159674190
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:57 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja hoor :') en denk je nou echt dat het dan veel sneller zal gaan?
Er staan voldoende huizen te koop en voor de particuliere huurmarkt zijn geen wachtlijsten.
pi_159674207
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er staan voldoende huizen te koop en voor de particuliere huurmarkt zijn geen wachtlijsten.
is dat niet veel duurder dan?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:02:12 #50
110987 ErwinRommel
pi_159674216
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 09:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kopen?? Van welk geld? :D
Particuliere/vrije sector, Huurprijzen in vrije sector flink omhoog

Andere regio proberen we ook, graag zelfs. Echter dan moet je weer "economisch" gebonden zijn aan die gemeente.
Korton, als je geen geld hebt moet je gewoon wachten.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:03:12 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159674223
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:01 schreef matthias24 het volgende:

[..]

is dat niet veel duurder dan?
Dat mis ik wel in wat KoosVogels zegt?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:05:54 #52
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159674250
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:02 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Andere regio proberen we ook, graag zelfs. Echter dan moet je weer "economisch" gebonden zijn aan die gemeente.
Wel een kleine tip. Vooral in de vakanties periodes heb je meer kansen op een woning.
pi_159674252
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

ja toch dat vergeet hij er bij te zegen. ik denk dat als je een huis wilt kopen je gewoon rijk moet zijn. en een andere regio is ook een heel gedoe. moet je weer opnieuw inschrijven en alles.
pi_159674253
quote:

[..]

In veel regio's hebben ze toewijzingsregels voor sociale huurwoningen recentelijk gewijzigd. Zo mogen ze in deze omgeving niet langer discrimineren op herkomst. Dat betekent dat iemand uit een ander gebied zich hier ook kan inschrijven en evenveel kans maakt op een woning als een 'inheemse' Veluwenaar.

Wat betreft het kopen. Als je geen geld hebt, wordt dat inderdaad een lastig verhaal.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:08:43 #55
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159674287
Even kijken...de urgentie-pool zelf is 30% van het aanbod en daarvan krijgen ze beperkte voorrang (er zijn namelijk wel meer groepen waarop voorrang wordt verleend)...daarbij hadden statushouders al voorrang.

De vraag is dus, wat is nu werkelijk het probleem, buiten het feit dat die "probleem" al bestond.

Daarbij "hartje Amsterdam" en sociale huurwoningen... :') Dat is nauwelijks het geval, als daar al een woning onder sociale huur valt dan gaat die niet zomaar in de pool van urgentie-woningen...die bestaat namelijk voor het overgrote deel uit woningen uit de randgebieden.

Maar goed...het moet uiteraard wel wat dramatisch gebracht worden, want anders is de OP zo saai...ik snap het. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_159674291
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het is net wat je zoekt en hoe hoog de eisen zijn die je stelt. In mijn woonplaats staan meerdere appartementen te koop voor een bedrag tussen de 125k en 175k. Als in zo'n huisje woont, zijn de maandelijkse hypotheeklasten niet veel hoger dan de huur van een sociale toko.

Maar ja, als je heel kieskeurig bent, dan blijf je inderdaad tot Sint Juttemis op een sociale huurwoning wachten.
pi_159674292
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat betreft het kopen. Als je geen geld hebt, wordt dat inderdaad een lastig verhaal.
ja toch :')
pi_159674301
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:08 schreef Semisane het volgende:
Even kijken...de urgentie-pool zelf is 30% van het aanbod en daarvan krijgen ze beperkte voorrang (er zijn namelijk wel meer groepen waarop voorrang wordt verleend)...daarbij hadden statushouders al voorrang.

De vraag is dus, wat is nu werkelijk het probleem, buiten het feit dat die "probleem" al bestond.

Daarbij "hartje Amsterdam" en sociale huurwoningen... :') Dat is nauwelijks het geval, als daar al een woning onder sociale huur valt dan gaat die niet zomaar in de pool van urgentie-woningen...die bestaat namelijk voor het overgrote deel uit woningen uit de randgebieden.

Maar goed...het moet uiteraard wel wat dramatisch gebracht worden, want anders is de OP zo saai...ik snap het. :)
dus eigenlijk valt het allemaal wel mee? :)
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:10:36 #59
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159674307
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is net wat je zoekt en hoe hoog de eisen zijn die je stelt. In mijn woonplaats staan meerdere appartementen te koop voor een bedrag tussen de 125k en 175k. Als in zo'n huisje woont, zijn de maandelijkse hypotheeklasten niet veel hoger dan de huur van een sociale toko.

Maar ja, als je heel kieskeurig bent, dan blijf je inderdaad tot Sint Juttemis op een sociale huurwoning wachten.
Vakantie periodes en wellicht een wat mindere buurt wat vaak best mee valt is de enige tips die ik kan geven. Wat sociale woningen aangaat.
pi_159674331
quote:
Wat in Amsterdam dus ook precies de bedoeling was:
http://www.dichtbij.nl/am(...)or-huurwoningen.aspx
http://www.volkskrant.nl/(...)dam-houden~a3616180/

quote:
De sociale huursector houdt talent buiten de stadsmuren. Daardoor loopt Amsterdam veel banen mis', zegt VVD-lijsttrekker Eric van der Burg.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:14:29 #61
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159674359
quote:
Als je de VVD moet geloven?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:15:36 #62
110987 ErwinRommel
pi_159674375
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In veel regio's hebben ze toewijzingsregels voor sociale huurwoningen recentelijk gewijzigd. Zo mogen ze in deze omgeving niet langer discrimineren op herkomst. Dat betekent dat iemand uit een ander gebied zich hier ook kan inschrijven en evenveel kans maakt op een woning als een 'inheemse' Veluwenaar.

Het geld wat we hebben gebruiken we als buffer. Er is wel een beetje geld hoor. Echter lang niet genoeg om een huis te kunnen kopen, helaas.
De Veluwe willen we idd wonen. Weg uit de Randstad.
pi_159674379
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:14 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als je de VVD moet geloven?
Die claimen dus zelf het succes:
quote:
"Toen de VVD in 2010 toetrad tot het stadsbestuur wilden we drie zaken op woongebied: minder sociale huurwoningen, meer koopwoningen en meer vrije sector huurwoningen. Na vier jaar zijn de resultaten in Amsterdam veelbelovend."
Citaat uit de eerste link van de vorige reactie.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:16:20 #64
110987 ErwinRommel
pi_159674382
quote:
De VVD die de "woningnood" zelf in stand houd :D
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:16:22 #65
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159674383
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In Amsterdam kopen is echt volledig andere wereld dan kopen buiten Amsterdam. Overbieden en gesloten envelop met een ton boven de vraagprijs is op dit moment geen uitzondering meer. De prijzen zijn de afgelopen jaren enkel maar aan stijgen...dus een appartementje voor de bedragen die je noemt zijn meer uitzondering als je ook nog op een redelijke plek wilt zitten hier.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_159674413
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het geld wat we hebben gebruiken we als buffer. Er is wel een beetje geld hoor. Echter lang niet genoeg om een huis te kunnen kopen, helaas.
De Veluwe willen we idd wonen. Weg uit de Randstad.
Dan raad ik je aan om je in te schrijven bij UWOON (Google is je vriend). Kost je wel een klein bedrag aan inschrijfgeld. Je hebt weliswaar niet binnen een paar maanden een woning, maar het duurt geen jaren.
pi_159674427
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:16 schreef Semisane het volgende:

[..]

In Amsterdam kopen is echt volledig andere wereld dan kopen buiten Amsterdam. Overbieden en gesloten envelop met een ton boven de vraagprijs is op dit moment geen uitzondering meer. De prijzen zijn de afgelopen jaren enkel maar aan stijgen...dus een appartementje voor de bedragen die je noemt zijn meer uitzondering als je ook nog op een redelijke plek wilt zitten hier.
Tsja, dat heb je nou eenmaal in grote steden. De vraag is gigantisch en het aanbod beperkt, Dat drijft de prijzen op.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:20:04 #68
110987 ErwinRommel
pi_159674438
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan raad ik je aan om je in te schrijven bij UWOON (Google is je vriend). Kost je wel een klein bedrag aan inschrijfgeld. Je hebt weliswaar niet binnen een paar maanden een woning, maar het duurt geen jaren.
Dank je Koos, ik ga ff googlen
pi_159674451
Waarom denken Nederlandse paupers die menen recht te hebben op een te goedkope huurwoning eigenlijk dat ze ook maar iets beter zijn dan vluchtelingen die ook geen cent hebben?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:24:11 #70
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159674480
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, dat heb je nou eenmaal in grote steden. De vraag is gigantisch en het aanbod beperkt, Dat drijft de prijzen op.
Klopt, maar de laatste tijd gaat het hard. Mijn onderbuurman vroeg 4 ton voor <95 m^2 (benedenwoning met tuin(tje)) en die is dik boven de vraagprijs weggegaan. Slaat nergens op eigenlijk, maar wel leuk voor hem natuurlijk want hij ging verhuizen buiten Amsterdam dus was gunstig voor hem.

Kreeg bijna de neiging om ook te verkopen, maar ja wil niet buiten Amsterdam wonen (althans in Nederland) dus tja echt beter zal ik er niet van worden...blijf wel zitten. :s)
pi_159674488
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:20 schreef DonJames het volgende:
Waarom denken Nederlandse paupers die menen recht te hebben op een te goedkope huurwoning eigenlijk dat ze ook maar iets beter zijn dan vluchtelingen die ook geen cent hebben?
dat is het punt niet. maar het is een beetje lullig als iedereen in nederland zich inschrijft voor een huis en 8 jaar moet wachten. en die vluchtelingen krijgen gewoon meteen een woning :') terwijl hun niet hoeven te wachten........zeg maar.
pi_159674516
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:24 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat is het punt niet. maar het is een beetje lullig als iedereen in nederland zich inschrijft voor een huis en 8 jaar moet wachten. en die vluchtelingen krijgen gewoon meteen een woning :') terwijl hun zij niet hoeven te wachten........zeg maar.
Het gaat voornamelijk om urgentie. Als een vluchteling statushouder is geworden, moet 'ie weg uit het AZC. Het zou pas echt lullig zijn wanneer je ze dan op straat zet.. Als jouw situatie urgent is krijg je ook gewoon voorrang.
pi_159674527
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het gaat voornamelijk om urgentie. Als een vluchteling statushouder is geworden, moet 'ie weg uit het AZC. Het zou pas echt lullig zijn wanneer je ze dan op straat zet.. Als jouw situatie urgent is krijg je ook gewoon voorrang.
ik ben bang van niet eigenlijk.
pi_159674538
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:28 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik ben bang van niet eigenlijk.
Want?

En nee, "urgent" is niet wanneer je al 22 bent en nog steeds bij je moeder woont.
pi_159674562
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:29 schreef DonJames het volgende:

[..]

Want?

En nee, "urgent" is niet wanneer je al 22 bent en nog steeds bij je moeder woont.
oke maar benader me niet te persoonlijk. en trouwens ik heb zelf wel genoeg meegemaakt om te weten hoe het er hier soms aan toe gaat.
pi_159674572
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:31 schreef matthias24 het volgende:

[..]

oke maar benader me niet te persoonlijk. en trouwens ik heb zelf wel genoeg meegemaakt om te weten hoe het er hier soms aan toe gaat.
Oh, natuurlijk, je hebt het zelf meegemaakt. Nou, dan zal het wel in alle gevallen zo zijn!
pi_159674581
quote:

[..]

dat is het punt niet. maar het is een beetje lullig als iedereen in nederland zich inschrijft voor een huis en 8 jaar moet wachten. en die vluchtelingen krijgen gewoon meteen een woning :') terwijl hun niet hoeven te wachten........zeg maar.
Dat is democratie, mensen hebben zelf voor bepaald beleid gekozen. Het is een heel verhaal dat al voor 2009 is begonnen maar in 2009 werd het beleid al duidelijk:
https://vng.nl/files/vng/(...)ndrapportage_THS.pdf

Rutte 1 met gedoogsteun van PVV heeft dat gewoon uitgevoerd. De VVD wil al jaren afbouw van sociale woningbouw. Mensen hebben zelf die partijen steun gegeven. Het zou in mijn ogen pas lullig zijn als mensen die niet konden en mogen stemmen de dupe worden van het gevoerde beleid.
pi_159674605
quote:

[..]

Het overgrote deel van de mensen die al 8 jaar op een woning wacht, woont al ergens. Dat is met de vluchtelingen niet het geval.
pi_159674629
quote:
Dus nu is het de schuld van de Amsterdammer die ten koste van de provinciale yup en de buitenlandse islamitische bijstandtrekker geen woning meer in zijn eigen plaats mag krijgen? Hoeveel gekker moet het nog worden?
pi_159674636
Gewoon je inschrijfgeld van de afgelopen 8 jaar terugvorderen, zet er maar een incassobureau op :P
pi_159674638
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het overgrote deel van de mensen die al 8 jaar op een woning wacht, woont al ergens. Dat is met de vluchtelingen niet het geval.
Een AZC heeft ook een dak.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:37:36 #82
110987 ErwinRommel
pi_159674646
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:36 schreef Confetti het volgende:

[..]

Een AZC heeft ook een dak.
Daar mogen ze niet meer verblijven zodra ze een status hebben.
pi_159674656
GroenLinks :') wat een idioten zijn het.
pi_159674690
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:36 schreef Sylv3se het volgende:
Gewoon je inschrijfgeld van de afgelopen 8 jaar terugvorderen, zet er maar een incassobureau op :P
wauw! dat is gewoon een super oplossing.
pi_159674695
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:37 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Daar mogen ze niet meer verblijven zodra ze een status hebben.
Ja omdat dat nu zo geregeld is, misschien zouden er een soort noodwoningen gemaakt moeten worden. Soort van containers of iets dergelijks waar de statushouders zo lang kunnen wonen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_159674709
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dus nu is het de schuld van de Amsterdammer die ten koste van de provinciale yup en de buitenlandse islamitische bijstandtrekker geen woning meer in zijn eigen plaats mag krijgen? Hoeveel gekker moet het nog worden?
Als hij geen urgentie heeft en geen geld voor een vrije huurwoning (of eigen huis), nee. Waarom wel eigenlijk? Ook bij jou leeft kennelijk het idee dat een Nederlandse pauper meer rechten heeft dan een buitenlandse pauper. Je staat echt niet hoger op de ladder hoor, mocht je dat denken.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:43:58 #87
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159674727
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:20 schreef DonJames het volgende:
Vluchtelingen hebben duizenden euro's nodig om naar Europa te komen dus dat valt best mee. Maar is verder off topic.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:44:46 #88
110987 ErwinRommel
pi_159674743
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:41 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ja omdat dat nu zo geregeld is, misschien zouden er een soort noodwoningen gemaakt moeten worden. Soort van containers of iets dergelijks waar de statushouders zo lang kunnen wonen.
Prefab woningen/containerwoningen lijkt een mooi idee. Echter krijg je dan wel containerdorpen vol met vluchtelingen. Soort van ghetto's met al de problemen die daarbij komen kijken.
pi_159674765
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als hij geen urgentie heeft en geen geld voor een vrije huurwoning (of eigen huis), nee. Waarom wel eigenlijk? Ook bij jou leeft kennelijk het idee dat een Nederlandse pauper meer rechten heeft dan een buitenlandse pauper. Je staat echt niet hoger op de ladder hoor, mocht je dat denken.
Die houding van dat menen ergens recht op te hebben, staat mij ook een beetje tegen,

Vergeet even niet dat mensen die wat meer verdienen al niet eens meer een sociale huurwoning kunnen krijgen. Hen hoor je toch ook niet janken?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:47:05 #90
110987 ErwinRommel
pi_159674778
Beste optie is imho om meer betaalbare huurwoningen te bouwen. Weg met die verhuurdersheffing en stoppen met grootschalige grondspeculaties van vastgoedbedrijven en gemeentes. Desnoods per decreet opleggen.
pi_159674780
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vluchtelingen hebben duizenden euro's nodig om naar Europa te komen dus dat valt best mee. Maar is verder off topic.
Als het geld daarna op is maakt dat weinig meer uit. Een Nederlander kan ook veel geld over de balk hebben gesmeten.
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:41 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

En waar de anderen natuurlijk ook in kunnen, die zoeken immers ook een huis.
pi_159674795
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Jawel, in een AZC. En ze kunnen daar prima een paar jaar wachten. Net als iedereen in dit land.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:48:42 #93
110987 ErwinRommel
pi_159674809
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:48 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Jawel, in een AZC. En ze kunnen daar prima een paar jaar wachten. Net als iedereen in dit land.
Die barsten al uit hun voegen die AZC's. Die kun je ook niet onbeperkt volplempen.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:48:49 #94
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159674812
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:44 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Prefab woningen/containerwoningen lijkt een mooi idee. Echter krijg je dan wel containerdorpen vol met vluchtelingen. Soort van ghetto's met al de problemen die daarbij komen kijken.
Ik ben meer voor een kleinschalige oplossingen. Maar voor studenten worden er al dit soort oplossingen toegepast. En om snel iets aan de woningnood te doen zal je wel moeten denk ik.
pi_159674824
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Die barsten al uit hun voegen die AZC's. Die kun je ook niet onbeperkt volplempen.
ja maar dat is dus omdat we teveel mensen hier naar toe laten komen.
pi_159674851
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:49 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Die mensen die hierheen vluchten omdat ze anders kapot worden geschoten moeten dus maar lekker in hun eigen land blijven, anders kan jij niet op je 22e voor een paar grijpstuivers op het duurste stukje grond van Nederland wonen! :(
of zoiets
pi_159674854
nederland neemt gewoon teveel vluchtlingen op maar eigenlijk kunnen we dat gewoon niet aan.
pi_159674868
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:48 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Niet mijn probleem. Ik mag in mijn regio ook gewoon 6 tot 8 jaar wachten. Studenten leven ook op een kamertje van 14 m2,zonder eigen douche of keuken. Kijk naar Amstelveen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:54:32 #99
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159674885
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:52 schreef matthias24 het volgende:
nederland neemt gewoon teveel vluchtlingen op maar eigenlijk kunnen we dat gewoon niet aan.
Uiteindelijk zal Nederland de grenzen dus gaan sluiten. Maar de politiek wil er nog even niet aan. En mogelijk komt er vanuit de EU een oplossing? Maar verwacht van niet.
pi_159674890
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:51 schreef DonJames het volgende:

[..]

Die mensen die hierheen vluchten omdat ze anders kapot worden geschoten moeten dus maar lekker in hun eigen land blijven, anders kan jij niet op je 22e voor een paar grijpstuivers op het duurste stukje grond van Nederland wonen! :(
of zoiets
ja maar vind je zelf ook niet dat we gewoon teveel mensen hier op nemen? weetje ik denk dat dit gewoon vragen is om problemen vroeg of laat
pi_159674898
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Niet mijn probleem. Ik mag in mijn regio ook gewoon 6 tot 8 jaar wachten. Studenten leven ook op een kamertje van 14 m2,zonder eigen douche of keuken. Kijk naar Amstelveen.
En waarom is dat voor jou niet goed genoeg?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:54:56 #102
110987 ErwinRommel
pi_159674899
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:49 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Dus moet er of bijgebouwd worden, of niemand meer toelaten. En dat laatste ben ik niet zo van. Echte vluchtelingen, dus geen profiteurs, hebben recht op asiel. Zelfs ik heb die overtuiging. En nee, ik ben verre van "links" (of wat dat ook mag inhouden).
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:55:22 #103
110987 ErwinRommel
pi_159674906
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat jij 6 tot 8 jaar moet wachten, niet mijn probleem.
pi_159674911
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal Nederland de grenzen dus gaan sluiten. Maar de politiek wil er nog even niet aan. En mogelijk komt er vanuit de EU een oplossing? Maar verwacht van niet.
ik begrijp die hele politiek trouwens ook niet hoor
pi_159674912
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die houding van dat menen ergens recht op te hebben, staat mij ook een beetje tegen,

Vergeet even niet dat mensen die wat meer verdienen al niet eens meer een sociale huurwoning kunnen krijgen. Hen hoor je toch ook niet janken?
Ik kan me het juist heel goed voorstellen dat ze pissig zijn. Als ik al 10 jaar inschrijfgeld betaal en de kans op een woning de komende jaren ook nihil is vanwege de voorrangspositie van vluchtelingen, waarom zou je dan nog inschrijfgeld betalen?

De overheid zegt de instroom van vluchtelingen allemaal prima aan te kunnen, dan zorgen ze ook maar voor voldoende woonruimte voor de vluchtelingen zonder anderen daarvan de dupe te laten worden.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:56:25 #106
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_159674919
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zit je nou te trollen? Al in 1860(!) werd er links en rechts schande over gesproken dat een klein gezin op 25m2 moest wonen. Anderhalf eeuw later zouden we genoegen moeten nemen met een bezemkast omdat de overheid het verrekt hun kerntaken uit te voeren?
pi_159674931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:54 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar vind je zelf ook niet dat we gewoon teveel mensen hier op nemen? weetje ik denk dat dit gewoon vragen is om problemen vroeg of laat
Ik ben met je eens dat het een probleem is.
pi_159674943
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet goed genoeg zijn voor een vluchteling? Een gemiddelde studentenkamer is net zo goed als een kamer in een AZC.
pi_159674945
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat het een probleem is.
kijk opzich heb jij ook wel gelijk hoor. en zomge vluchtelingen hebben idd recht om hier te zijn.
maar ik ben alleen bang dat we niet goed doorhebben met wat voor mensen wij eigelijk te maken hebben.
pi_159674952
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:56 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Zit je nou te trollen? Al in 1860(!) werd er links en rechts schande over gesproken dat een klein gezin op 25m2 moest wonen. Anderhalf eeuw later zouden we genoegen moeten nemen met een bezemkast omdat de overheid het verrekt hun kerntaken uit te voeren?
Kerntaken? Volgens mij staat in de Grondwet toch echt nergens dat iedereen recht heeft op minimaal 60 vierkante meter woonruimte voor maximaal 350 euro per maand aan de Herengracht, wel?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:59:24 #111
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159674955
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:55 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik begrijp die hele politiek trouwens ook niet hoor
Politiek is best goed te begrijpen. Een van de factoren in de politiek is elk geval is dat het nooit om oplossingen gaat maar om het sluiten van een compromis. Vaak door mensen die er geen verstand van hebben. En je dus altijd een niet werkend lapmiddel krijgt wat vaak ook veel meer kost dan nodig is.
pi_159674956
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat jij 6 tot 8 jaar moet wachten, niet mijn probleem.
Wel dus. Het is een probleem voor iedereen in Nederland. Dat ik dit nog uit moet leggen.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 10:59:59 #113
110987 ErwinRommel
pi_159674962
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:58 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet goed genoeg zijn voor een vluchteling? Een gemiddelde studentenkamer is net zo goed als een kamer in een AZC.
Zijn er genoeg studentenkamers in Nederland?
pi_159674980
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Nee, al jaren niet, en dat weet je zelf ook wel.
pi_159674982
quote:

[..]

Of nog specifieker: in Amsterdam..
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:01:27 #116
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159674988
quote:

[..]

In Amsterdam niet.
pi_159674999
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Politiek is best goed te begrijpen. Een van de factoren in de politiek is elk geval is dat het nooit om oplossingen gaat maar om het sluiten van een compromis. Vaak door mensen die er geen verstand van hebben. En je dus altijd een niet werkend lapmiddel krijgt wat vaak ook veel meer kost dan nodig is.
dat ben ik idd met je eens. die mensen hebben vaak helemaal geen verstant van zaken. in mijn ogen komen zij zelfs naief over.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:03:43 #118
110987 ErwinRommel
pi_159675021
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:01 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nee, al jaren niet, en dat weet je zelf ook wel.
Hoe woon je nu dan? Mag aannemen dat je een dak boven je hoofd hebt?
pi_159675026
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:02 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat ben ik idd met je eens. die mensen hebben vaak helemaal geen verstant van zaken. in mijn ogen komen zij zelfs naief over.
Ik denk hetzelfde over jou, overigens..
pi_159675035
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik denk hetzelfde over jou, overigens..
en bedankt ;(
pi_159675042
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft een Nederlander meer rechten dan een buitenlander. De meesten komen hier puur om te profiteren van onze sociale voorzieningen. Ze kosten ons alleen maar geld in plaats dat ze iets voor de samenleving betekenen. Als we daarover nog een discussie moeten voeren. Eigen volk eerst.

Nederland is vol. Dat gegeven moeten we gewoon erkennen. Het is te zot voor woorden dat deze toestroom ongehinderd door kan gaan terwijl wij Nederlanders geen huis meer kunnen krijgen omdat de buitenlanders ze inpikken. Dat buitenlanders op kosten van de Nederlandse belastingbetaler profiteren van onze gezondheidszorg (en waar we elk jaar meer premie voor mogen betalen) en bovendien ook nog eens gratis onderwijs genieten. (terwijl onze kinderen zich in de schulden mogen steken voor een studielening)

Dit valt niet meer uit te leggen.
pi_159675075
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:05 schreef Elzies het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft een Nederlander meer rechten dan een buitenlander. De meesten komen hier puur om te profiteren van onze sociale voorzieningen. Ze kosten ons alleen maar geld in plaats dat ze iets voor de samenleving betekenen. Als we daarover nog een discussie moeten voeren. Eigen volk eerst.
Nogmaals, ik vergelijk het met Nederlandse paupers. Die kosten ook gewoon geld. Waarom zijn die dan toch beter volgens jou?
quote:
Nederland is vol. Dat gegeven moeten we gewoon erkennen. Het is te zot voor woorden dat deze toestroom ongehinderd door kan gaan terwijl wij Nederlanders geen huis meer kunnen krijgen omdat de buitenlanders ze inpikken. Dat buitenlanders op kosten van de Nederlandse belastingbetaler profiteren van onze gezondheidszorg (en waar we elk jaar meer premie voor mogen betalen) en bovendien ook nog eens gratis onderwijs genieten. (terwijl onze kinderen zich in de schulden mogen steken voor een studielening)
Voor jullie soort gaat datzelfde op. Echt, je voelt je geheel onterecht superieur. Paupers zijn gewoon paupers.
pi_159675077
quote:

[..]

ik ben het met je eens. dit is gewoon de waarheid en dat moeten we gewoon toegeven.
pi_159675098
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:07 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik ben het met je eens. dit is gewoon de waarheid en dat moeten we gewoon toegeven.
Gelul. Je woont nu toch ergens? Je kan toch gewoon een huis krijgen? Alleen niet voor weinig op een toplocatie. En dat is nogal logisch..
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:09:16 #125
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159675106
quote:

[..]

Dat is wel een bekrompen manier van kijken. De Nederlandse bevolking vergrijst. En het geboortecijfer neemt af. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat we deze mensen straks nodig hebben.
pi_159675225
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hoe woon je nu dan? Mag aannemen dat je een dak boven je hoofd hebt?
Zeker, daar werk ik dan ook voor, en ik heb een prima appartement. Mag niet klagen. Maar mocht ik willen verhuizen mag ik dus gewoon 6 tot 8 jaar wachten. Waarom een vluchteling dat niet zou kunnen, en een student wel. Is mij nog steeds volstrekt onduidelijk
pi_159675239
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:08 schreef DonJames het volgende:

[..]

Gelul. Je woont nu toch ergens? Je kan toch gewoon een huis krijgen? Alleen niet voor weinig op een toplocatie. En dat is nogal logisch..
Er zijn ook 60.000 daklozen. Je hele punt slaat nergens op.
pi_159675254
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:07 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nogmaals, ik vergelijk het met Nederlandse paupers. Die kosten ook gewoon geld. Waarom zijn die dan toch beter volgens jou?

[..]

Voor jullie soort gaat datzelfde op. Echt, je voelt je geheel onterecht superieur. Paupers zijn gewoon paupers.
Ach, gaan we weer met dat linkse geneuzel over paupers en Tokkies. Ik heb het over de gemiddelde middenstand die geen toegang meer heeft tot de woningmarkt omdat enerzijds sociale huurwoningen worden opgekocht door vastgoedondernemers (en voor veel geld worden doorverkocht aan de hogere klasse) en anderzijds huurwoningen worden weggegeven aan buitenlanders die ten koste van de wachtende Nederlander voorrang krijgen op de sociale huurwoningmarkt.

Het is te belachelijk voor woorden dat onze studerende kinderen voor kapitalen in een container mogen wonen om in Amsterdam te kunnen studeren (ik refereer aan het studenten-containercomplex achter de Bijlmerbajes) en buitenlanders op kosten van de Nederlandse belastingbetaler een huurhuis krijgen, een uitkering, gratis zorg en onderwijs.

Dan jezelf nog afvragen waarom ze toch allemaal deze kant op komen. De polarisatie in onze samenleving is hiermee compleet geworden. Dit krankzinnige beleid wat onze politici en bestuurders onder het juk van de EU mogen voeren valt niet meer uit te leggen aan de gewone Nederlander.
pi_159675268
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is wel een bekrompen manier van kijken. De Nederlandse bevolking vergrijst. En het geboortecijfer neemt af. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat we deze mensen straks nodig hebben.
Dat gaat hier niet op, vergrijzing is een wereldwijd probleem. Dat los je hier echt niet mee op.
pi_159675279
Waarom castreren we die mensen niet die hier "tijdelijk" komen wonen om als het beter gaat weer terug te keren. Dan kunnen ze zich niet meer voortplanten en sterft de belachelijke islam in Nederland ook uit.
pi_159675316
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een islamitische analfabeet die vertikt Nederlands te praten hebben we hier echt niet nodig. We zien aan de werkloosheid- en criminaliteitscijfers wat voor 'verrijking' de immigratiegolf ons heeft opgeleverd. Tuurlijk, uitzonderingen nagelaten maar het vaste patroon valt toch moeilijk meer te ontkennen.
pi_159675357
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:17 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Er zijn ook 60.000 daklozen. Je hele punt slaat nergens op.
:') In Nederland hoef je niet dakloos te zijn. Je hebt geen idee waar je het over hebt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:17 schreef Elzies het volgende:

Ach, gaan we weer met dat linkse geneuzel over paupers en Tokkies.
Is dat "links" denk je? Oh man :')
quote:
Ik heb het over de gemiddelde middenstand die geen toegang meer heeft tot de woningmarkt omdat enerzijds sociale huurwoningen worden opgekocht door vastgoedondernemers (en voor veel geld worden doorverkocht aan de hogere klasse) en anderzijds huurwoningen worden weggegeven aan buitenlanders die ten koste van de wachtende Nederlander voorrang krijgen op de sociale huurwoningmarkt.
Gelul. Slapen die mensen allemaal onder een brug? Iedereen dakloos? Nee he?
quote:
Het is te belachelijk voor woorden dat onze studerende kinderen voor kapitalen in een container mogen wonen om in Amsterdam te kunnen studeren (ik refereer aan het studenten-containercomplex achter de Bijlmerbajes) en buitenlanders op kosten van de Nederlandse belastingbetaler een huurhuis krijgen, een uitkering, gratis zorg en onderwijs.
Dat heeft ook echt heel veel met elkaar te maken ja :')
quote:
Dan jezelf nog afvragen waarom ze toch allemaal deze kant op komen. De polarisatie in onze samenleving is hiermee compleet geworden. Dit krankzinnige beleid wat onze politici en bestuurders onder het juk van de EU mogen voeren valt niet meer uit te leggen aan de gewone Nederlander.
Niet aan de niet al te slimme Nederlander, kennelijk.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:22:23 #133
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159675369
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
Waarom castreren we die mensen niet die hier "tijdelijk" komen wonen om als het beter gaat weer terug te keren. Dan kunnen ze zich niet meer voortplanten en sterft de belachelijke islam in Nederland ook uit.
En wat doen we met islamieten die gewoon Nederlands staatsburger zijn?
pi_159675438
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

En wat doen we met islamieten die gewoon Nederlands staatsburger zijn?
waren ook allemaal mensen met een "tijdelijke" verblijfsvergunning. En waarom je überhaupt islamieten zou opvangen als land is mij een raadsel.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:25:22 #135
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159675443
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:20 schreef Elzies het volgende:

[..]

Een islamitische analfabeet die vertikt Nederlands te praten hebben we hier echt niet nodig. We zien aan de werkloosheid- en criminaliteitscijfers wat voor 'verrijking' de immigratiegolf ons heeft opgeleverd. Tuurlijk, uitzonderingen nagelaten maar het vaste patroon valt toch moeilijk meer te ontkennen.
Dat klopt ook wel. Maar het is een logisch gevolg van politieke correctheid. En je kunt nu moeilijk van een Marokkaan of Turk van 70+ vragen om nog even alsnog Nederlands te leren dat had je 50 jaar geleden al moeten doen. En let op. Met de vluchtelingen zal het wellicht net zo gaan.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:26:32 #136
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159675478
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:58 schreef DonJames het volgende:

[..]

Kerntaken? Volgens mij staat in de Grondwet toch echt nergens dat iedereen recht heeft op minimaal 60 vierkante meter woonruimte voor maximaal 350 euro per maand aan de Herengracht, wel?
Moet een kerntaak dan in de grondwet staan? :? Het lijkt me duidelijk dat als de overheid een vinger in de pap heeft in woningbouw (en dat heeft ze) en het resultaat van dat beleid is een chronisch te kort aan betaalbare woningen dat de burger (niet enkel de opdrachtgever van de overheid, maar ook de betaler middels belasting geld) wel enig recht heeft om daarover een opmerking te plaatsen en dat niet alleen ook te eisen dat deze overheid iets aan haar beleid gaat doen.

Lijkt me...

Ik vind het een tikkeltje frappant dat jij van mening bent dat mensen maar even genoegen moeten nemen met een zeer klein woon oppervlak (de post waar je op reageerde had het over 14m^2). Op grond waarvan vind jij dat dit wel genoeg zou moeten zijn?

En volgens mij heeft niemand het hier gehad over 60 m^2 voor 350 euro aan een Herengracht...behalve jij dan en die instelling bekritiseer je dan...tja dat is inderdaad makkelijk je eigen standpunt te verdedigen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 05-02-2016 11:31:41 ]
pi_159675495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:22 schreef DonJames het volgende:

[..]

:') In Nederland hoef je niet dakloos te zijn. Je hebt geen idee waar je het over hebt.

[..]

Aha, wat ben jij simpel zeg.

http://www.nu.nl/binnenla(...)en-in-nederland.html
pi_159675533
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:25 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

waren ook allemaal mensen met een "tijdelijke" verblijfsvergunning. En waarom je überhaupt islamieten zou opvangen als land is mij een raadsel.
Hallo, Geert.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:28:25 #139
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159675534
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:25 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:

[..]

Omdat er nou eenmaal wetten, regels en verdragen zijn. Zo raadselachtig is dat allemaal niet.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:29:03 #140
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159675551
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Hallo, Geert.
Zo dom is Geert nou ook weer niet.
pi_159675631
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:26 schreef Semisane het volgende:

[..]

Moet een kerntaak dan in de grondwet staan? :? Het lijkt me duidelijk dat als de overheid een vinger in de pap heeft in woningbouw (en dat heeft ze) en het resultaat van dat beleid is een chronisch te kort aan betaalbare woningen dat de burger (niet enkel de opdrachtgever van de overheid, maar ook de betaler middels belasting geld) wel enig recht heeft om daarover een opmerking te plaatsen en dat niet alleen ook te eisen dat deze overheid iets aan haar beleid gaat doen.

Lijkt me...
Ik nam aan dat we het hadden over art. 22, tweede lid Gw..
quote:
Ik vind het een tikkeltje frappant dat jij van mening bent dat mensen maar even genoegen moeten nemen met een zeer klein woon oppervlak (de post waar je op reageerde had het over 14m^2). Op grond waarvan vind jij dat dit wel genoeg zou moeten zijn.
En volgens mij heeft niemand het hier gehad over 60 m^2 voor 350 euro aan een Herengracht...behalve jij dan en die instelling bekritiseer je dan...tja dat is inderdaad makkelijk je eigen standpunt te verdedigen. :)
Volgens mij moet je iets beter gaan lezen.
pi_159675633
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:29 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zo dom is Geert nou ook weer niet.
Nee, zo dom nou ook weer niet, denk ik. Maar wat een niveautje weer hier hoor. Ontkennen dat er daklozen zijn, alles wat Moslim is maar gelijk castreren. Man man man.
pi_159675652
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Aha, wat ben jij simpel zeg.

http://www.nu.nl/binnenla(...)en-in-nederland.html
Ook voor jou: lees mijn post. Als je hem niet begrijpt, lees hem dan nog een keer. Snap je het dan nog steeds niet: log dan lekker uit en ga verder met pallets sorteren.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:32:39 #144
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159675662
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nee, zo dom nou ook weer niet, denk ik. Maar wat een niveautje weer hier hoor. Ontkennen dat er daklozen zijn, alles wat Moslim is maar gelijk castreren. Man man man.
Dat gaat mij ook te ver. Maar ach ook voor dorpsgekken is er toch ruimte op FOK? :P
pi_159675671
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

:')

Het staat er gewoon niet. En dan roepen dat ík simpel ben. Echt hoor 8)7
pi_159675683
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:26 schreef Semisane het volgende:

[..]

Lijkt me...

Ik vind het een tikkeltje frappant dat jij van mening bent dat mensen maar even genoegen moeten nemen met een zeer klein woon oppervlak (de post waar je op reageerde had het over 14m^2). Op grond waarvan vind jij dat dit wel genoeg zou moeten zijn?

Deze man zegt het wat mooier dan ik. _O_
pi_159675686
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:32 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat gaat mij ook te ver. Maar ach ook voor dorpsgekken is er toch ruimte op FOK? :P
nou mij gaat dat ook te ver hoor!
pi_159675697
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ook voor jou: lees mijn post. Als je hem niet begrijpt, lees hem dan nog een keer. Snap je het dan nog steeds niet: log dan lekker uit en ga verder met pallets sorteren.
Dank voor het bevestigen van mijn punt.
pi_159675726
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:22 schreef DonJames het volgende:

[..]

:.
[..]

Is dat "links" denk je? Oh man :')

[..]

Gelul. Slapen die mensen allemaal onder een brug? Iedereen dakloos? Nee he?

[..]

.
[..]

.
Het Tokkie-geblaat is een waardige opvolger geworden van de eeuwige Holocaustvergelijking. Maar nu de islam het nieuwe nazisme mag worden genoemd inzake joden moest links met een andere vergelijking komen. Dus worden alle andersdenkenden bestempeld als laagopgeleid en een Tokkie. Tja, het komt toch echt van een bepaalde hoek.

Tuurlijk slaapt niet iedereen onder een brug. Maar als je met een leeftijd van 24 jaar nog bij je ouders moet wonen omdat er geen toegang is tot de woningmarkt. Dat is wat ik bedoel. Die goedkope huurwoningen gaan nu naar de buitenlanders toe die daarop voorrang krijgen. Bovendien zijn al die voorzieningen niet gratis. De Nederlandse belastingbetaler draait ervoor op.
pi_159675732
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:33 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dank voor het bevestigen van mijn punt.
Tip: maak je niet zo druk over zaken die je boven de pet gaan.
pi_159675742
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:32 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het staat er gewoon niet. En dan roepen dat ík simpel ben. Echt hoor 8)7
Aah, ja, das waar ook. Dakloos zijn in NL is een keuze. Vent, hoe achterlijk ben jij?
pi_159675803
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:34 schreef Elzies het volgende:
Tja, het komt toch echt van een bepaalde hoek.

Het komt volgens jou uit een bepaalde hoek, er zijn meer mensen die wat zij denken als de enige waarheid zien.
pi_159675824
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:34 schreef Elzies het volgende:
...
Tuurlijk slaapt niet iedereen onder een brug. Maar als je met een leeftijd van 24 jaar nog bij je ouders moet wonen omdat er geen toegang is tot de woningmarkt. Dat is wat ik bedoel.
En dat is gewoon niet waar. Je hebt prima toegang tot de woningmark. Alleen misschien niet op de plek die je wil, in het paleis dat je wil. De overheid moet er zorg voor dragen dat iedereen een dak boven z'n hoofd heeft, maar dat dak kan prima in Oost-Groningen zijn. Wil je iets wat meer bij je wensen aansluit, zal je daar zelf voor moeten zorgen. En als je graag ergens wil wonen waar het duur is (omdat nou eenmaal meer mensen daar willen wonen), dan zal je daar ook voor moeten betalen.
quote:
Die goedkope huurwoningen gaan nu naar de buitenlanders toe die daarop voorrang krijgen. Bovendien zijn al die voorzieningen niet gratis. De Nederlandse belastingbetaler draait ervoor op.
Dat geldt voor iedereen die een sociale huurwoning heeft, niet specifiek voor buitenlanders.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:40:28 #154
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159675844
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:31 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik nam aan dat we het hadden over art. 22, tweede lid Gw..
Dat is enkel de wettelijk opdracht die de overheid aan haarzelf heeft gegeven en er valt voor te zeggen dat ze daar in gebreken blijft, maar waar ik het specifiek over heb is dat de overheid haarzelf in een soort van monopolie heeft gewerkt m.b.t. het beslissen wat waar gebouwd mag worden.

Dat is prima verder, maar als het resultaat van dit beleid is dat het aanbod van woningen op een dusdanig niet aansluit op de vraag er wellicht iets zou moeten gebeuren van die zelfde overheid? Daar de burger niet zomaar ergens leuk haar "droom" woning kan gaan neerzetten...omwille van diezelfde overheid. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:31 schreef DonJames het volgende:Volgens mij moet je iets beter gaan lezen.
Dat lijkt me niet, jij bent werkelijk de enige die het daarover had. Wellicht dat je je punt wat beter moet onderbouwen...dat kan. :)
pi_159675877
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

En dat is gewoon niet waar. Je hebt prima toegang tot de woningmark. Alleen misschien niet op de plek die je wil, in het paleis dat je wil. De overheid moet er zorg voor dragen dat iedereen een dak boven z'n hoofd heeft, maar dat dak kan prima in Oost-Groningen zijn. Wil je iets wat meer bij je wensen aansluit, zal je daar zelf voor moeten zorgen. En als je graag ergens wil wonen waar het duur is (omdat nou eenmaal meer mensen daar willen wonen), dan zal je daar ook voor moeten betalen.

dan moet je het eerst wel kunnnen betalen :')
pi_159675884
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:35 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Aah, ja, das waar ook. Dakloos zijn in NL is een keuze. Vent, hoe achterlijk ben jij?
Ach, keuze. Meestal psychische problemen. Nou kies je daar natuurlijk niet voor, maar op straat hoef je niet te leven.

Ik heb nog steeds niet echt het idee dat je ook maar enig idee hebt waar je het over hebt.
pi_159675888
shit ik heb me vergist met die quot
pi_159675922
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:42 schreef DonJames het volgende:

[..]

Meestal psychische problemen.
Lees dat artikel eerst is, de nieuwe groep daklozen heeft niks met psychische problemen te maken. En zoals eerder al opgemerkt door iemand anders, kan jij zelf volgens mij niet zo goed lezen ofzo.
pi_159675937
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:40 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat is enkel de wettelijk opdracht die de overheid aan haarzelf heeft gegeven en er valt voor te zeggen dat ze daar in gebreken blijft, maar waar ik het specifiek over heb is dat de overheid haarzelf in een soort van monopolie heeft gewerkt m.b.t. het beslissen wat waar gebouwd mag worden.

Dat is prima verder, maar als het resultaat van dit beleid is dat het aanbod van woningen op een dusdanig niet aansluit op de vraag er wellicht iets zou moeten gebeuren van die zelfde overheid? Daar de burger niet zomaar ergens leuk haar "droom" woning kan gaan neerzetten...omwille van diezelfde overheid. :)

[..]

Dat lijkt me niet, jij bent werkelijk de enige die het daarover had. Wellicht dat je je punt wat beter moet onderbouwen...dat kan. :)
Als je het over "huisvesting als kerntaak van de overheid" hebt, dan is de gedachtegang naar de (grond)wettelijke basis daarvan niet zo heel erg vreemd, lijkt me.
pi_159675939
http://www.parool.nl/paro(...)-statushouders.dhtml

Waarom in Amsterdam en niet gewoon op de Veluwe.
pi_159675957
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:41 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Waarom? Niet iedereen kan nou eenmaal alles betalen. Zo rij ik ook nog steeds niet in een splinternieuwe Porsche 911. Is dat oneerlijk?
pi_159675964
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarom? Niet iedereen kan nou eenmaal alles betalen. Zo rij ik ook nog steeds niet in een splinternieuwe Porsche 911. Is dat oneerlijk?
jaaa
pi_159675985
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:41 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Ook dat nog is. Maar stellen dat iemand als ik, goede toegang zou hebben tot de woningsmarkt. Is gewoon absurd.
pi_159676015
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ook dat nog is. Maar stellen dat iemand als ik, goede toegang zou hebben tot de woningsmarkt. Is gewoon absurd.
Is dat absurd? Hoezo? Ben jij nu dakloos of niet?
pi_159676022
quote:

[..]

tuurlijk dat is ook absurd. maar dat snapen sommige mensen gewoon niet.
pi_159676036
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:48 schreef matthias24 het volgende:

[..]

tuurlijk dat is ook absurd. maar dat snapen sommige mensen gewoon niet.
Voor jou dezelfde vraag. Ben jij dakloos?
pi_159676046
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Voor jou dezelfde vraag. Ben jij dakloos?
nee dat niet.
pi_159676066
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:50 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nee dat niet.
Dus, je hebt kennelijk tóch toegang tot de woningmarkt!
pi_159676071
quote:

[..]

Heb jij recht op sociale huisvesting?
pi_159676077
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

nee ook niet.
pi_159676081
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

Is dat absurd? Hoezo? Ben jij nu dakloos of niet?
Dat had je al gevraagd, en ik heb daar antwoord op gegeven. Ik heb nu een goed huis. Zou ik nu willen verhuizen mag ik 6 tot 8 jaar wachten. En dat is absurd, en valt niet uit te leggen aan bv een gemiddelde student. Een vluchteling kan best ook net zo lang wachten. Gelijke monniken, gelijke kappen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_159676094
Het is een vorm van stemmen kopen van de SP en GL. De partijbonzen hebben het prima voor elkaar dus hen raakt hen niet wie die sociale huurwoningen krijgen. Wat hun machtspositie in stand houdt zijn stemmen van mensen die afhankelijk zijn van de overheid. Migranten zijn 100% afhankelijk van de overheid, en dus gaan ze op de SP of GL stemmen. Uit allerlei stemstatistieken blijkt dat nieuwkomers vrijwel allemaal links stemmen. Logisch.

Overigens wil je niet afhankelijk zijn van de overheid want dan is je leven wel erg ingekaderd. Als je het goed doet woon je juist niet in een sociale huurwoning.
pi_159676095
quote:
16s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:51 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nee ook niet.
Je woont toch ergens? Schrijf je net zelf op..
pi_159676100
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is al heel wat anders als 'goede toegang'. :')
pi_159676111
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:51 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat had je al gevraagd, en ik heb daar antwoord op gegeven. Ik heb nu een goed huis. Zou ik nu willen verhuizen mag ik 6 tot 8 jaar wachten. En dat is absurd, en valt niet uit te leggen aan bv een gemiddelde student. Een vluchteling kan best ook net zo lang wachten. Gelijke monniken, gelijke kappen. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ze wonen in een AZC waar ze uit MOETEN. Als jij je huis uit MOET krijg je ook voorrang. Is dat nou echt zo lastig te begrijpen?
pi_159676136
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:39 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Dat geldt voor iedereen die een sociale huurwoning heeft, niet specifiek voor buitenlanders.
De meeste werkgelegenheid ligt toch echt in de Randstad en niet in Oost-Groningen. Dus logisch dat de vraag in de Randstad hoger ligt.

We hebben een ongecontroleerde toestroom van immigranten waarvan zelfs Timmermans claimt dat 60% feitelijk geen vluchteling is maar hier komt vanuit een economisch motief. Er is helemaal geen goede selectieprocedure dus je mag er rustig vanuit gaan dat het gros een onterechte verblijfsvergunning krijgt. Het COA moet wel want de doorstroming verloopt niet goed en de incidenten in opvangcentra stapelen zich op. Dat zet weer kwaad bloed bij de Nederlander. Dus krijgen veel van die mensen voorrang op de sociale huurwoning-markt ten koste van al die Nederlanders die al jaren wachten op een woning. De enige manier om een nieuwe toestroom te kunnen opvangen, want geen enkele gemeente wil een mega-AZC met duizenden asielzoekers.

Dus de gewone Nederlander wordt ten koste van dit probleem benadeeld in het zoeken en vinden van een woning. Jongeren worden gedwongen langer thuis te wonen. Studenten moeten zich in diepe schulden steken om nog een volwaardige opleiding te kunnen volgen. Die opleidingen vindt je niet in een dorp in Oost-Groningen maar toch echt in de grotere steden zoals Amsterdam.
pi_159676145
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is al heel wat anders als 'goede toegang'. :')
Hangt van je definitie af. Als je een normaal dak boven je hoofd hebt houdt wat mij de inspanningsverplichting van de overheid op.
pi_159676169
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ze wonen in een AZC waar ze uit MOETEN. Als jij je huis uit MOET krijg je ook voorrang. Is dat nou echt zo lastig te begrijpen?
Wat een onzin zeg. Ze kunnen daar prima een aantal jaren blijven wonen.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:55:40 #179
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159676181
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:44 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als je het over "huisvesting als kerntaak van de overheid" hebt, dan is de gedachtegang naar de (grond)wettelijke basis daarvan niet zo heel erg vreemd, lijkt me.
Nou...dan zijn we redelijk snel klaar toch. De wettelijke basis is er ook, zowel in de taak die de overheid haar zelf stelt als de wettelijke basis die ze haarzelf geeft als monopolist m.b.t. bouwvergunningen, bouwbeleid etc.

Dat beleid faalt kennelijk om het aanbod op de vraag af te stellen met als gevolg dat burgers geen toegang hebben tot betaalbare woningen in de regio's waarin ze zich willen vestigen (de reden hier is niet zo heel belangrijk, of het nu gewoon een wens is of economische afhankelijkheid lijkt me allemaal niet zo relevant).

Je kan dan wel wijzen op het feit dat iemand die werk heeft gevonden in Amsterdam ook best in een andere gemeente kan gaan wonen, maar dat lijkt me een onredelijke instelling om falend beleid te verhullen.

Het is niet heel vreemd dat mensen dan nogmaals de vraag uiten om betaalbare woonruimte in de regio waar men zich graag wilt vestigen.

Of de overheid moet ook een vestigingsbeleid gaan voeren waarin de overheid beslist _waar_ mensen zich _moeten_ vestigen...kan ook, maar ik vraag me af of je daar echt blij van wordt als burger. :)
pi_159676208
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:55 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is geen onzin, het is gewoon een feit dat ze daar weg moeten. Dat jij vindt dat het anders zou moeten zijn, maakt het nog geen onzin.
pi_159676209
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:55 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nee want dat wil de overheid niet dan houden ze een plek bezet die hard nodig is en die ook niet bedoeld is voor statushouders.
pi_159676222
Weet je wat ik ook zo apart vind. Dit probleem is er al jaren, en nu dit met die vluchtelingen. En dan kunnen gelijke hele kantoorpanden worden gerenoveerd. Waarom kon dat 5 jaar geleden niet? Voor de studenten bijvoorbeeld.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 11:58:27 #183
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159676240
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat hoeft helemaal niet. Althans volgens het VN vluchtelingen verdrag.
pi_159676254
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:56 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is geen onzin, het is gewoon een feit dat ze daar weg moeten. Dat jij vindt dat het anders zou moeten zijn, maakt het nog geen onzin.
dat is wel onzin. ze kunnen daar prima blijven
pi_159676270
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Precies.
pi_159676293
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:58 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het zijn helemaal geen vluchtelingen meer dus dat verdrag is niet van toepassing.
pi_159676318
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:55 schreef Semisane het volgende:

[..]

Nou...dan zijn we redelijk snel klaar toch. De wettelijke basis is er ook, zowel in de taak die de overheid haar zelf stelt als de wettelijke basis die ze haarzelf geeft als monopolist m.b.t. bouwvergunningen, bouwbeleid etc.

Dat beleid faalt kennelijk om het aanbod op de vraag af te stellen met als gevolg dat burgers geen toegang hebben tot betaalbare woningen in de regio's waarin ze zich willen vestigen (de reden hier is niet zo heel belangrijk, of het nu gewoon een wens is of economische afhankelijkheid lijkt me allemaal niet zo relevant).
En de vervulling van die behoeft blijkt gewoon niet uit de Grondwet.
quote:
Je kan dan wel wijzen op het feit dat iemand die werk heeft gevonden in Amsterdam ook best in een andere gemeente kan gaan wonen, maar dat lijkt me een onredelijke instelling om falend beleid te verhullen.
Het beleid is zeker niet feilloos. Maar men zal toch moeten begrijpen dat er zoiets is als een vrije markt. Het is gewoon niet voor iedereen weggelegd om op een A-locatie te wonen.
quote:
Het is niet heel vreemd dat mensen dan nogmaals de vraag uiten om betaalbare woonruimte in de regio waar men zich graag wilt vestigen.
Dat is niet vreemd. Zo is het ook niet vreemd dat ik graag in een nieuwe 911 wil rondrijden. Het wordt alleen vreemd wanneer men verwacht dat de overheid daar zorg voor moet dragen.
quote:
Of de overheid moet ook een vestigingsbeleid gaan voeren waarin de overheid beslist _waar_ mensen zich _moeten_ vestigen...kan ook, maar ik vraag me af of je daar echt blij van wordt als burger. :)
Zeker niet. Is ook niet nodig.
pi_159676347
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:58 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dat is wel onzin. ze kunnen daar prima blijven
Nee:
quote:
De vergunninghouder is verplicht het aanbod van een woning van een gemeente te accepteren.
https://www.coa.nl/nl/asielzoekers/huisvesting-vergunninghouders

Ze moeten dus verhuizen van de overheid.
pi_159676349
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee want dat wil de overheid niet dan houden ze een plek bezet die hard nodig is en die ook niet bedoeld is voor statushouders.
Tja, op een gegeven moment heb je genoeg gedaan, vind ik. Als je al 1/3 van de toch al schaarse woningbouw voor statushouders reserveert. Er elke dag AZC's bij komen en de noodopvang vol zit. Dan kun je ook niks meer doen. Daarom ben ik ook voor een paar grote AZC's dan allemaal kleintjes. En dan gewoon in een gebied waar de ruimte er voor is, de Veluwe bijvoorbeeld.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:02:48 #190
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159676358
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:57 schreef BoneThugss het volgende:
Weet je wat ik ook zo apart vind. Dit probleem is er al jaren, en nu dit met die vluchtelingen. En dan kunnen gelijke hele kantoorpanden worden gerenoveerd. Waarom kon dat 5 jaar geleden niet? Voor de studenten bijvoorbeeld.
Dat gebeurde al eerder. Maar dit is lastig mede omdat de banken bijvoorbeeld dat vastgoed voor een deel moeten afschrijven. Het ligt complex.
pi_159676379
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 11:57 schreef BoneThugss het volgende:
dit idd......het is gewoon overduidelijk dat er super veel moeite word gedaan voor al die luitjes.
mensen die dat niet zien zijn gewoon erg naief
pi_159676384
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat gebeurde al eerder. Maar dit is lastig mede omdat de banken bijvoorbeeld dat vastgoed voor een deel moeten afschrijven. Het ligt complex.
Aah, bedankt! Wist ik niet, het valt me gewoon op.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:03:59 #193
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159676387
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het zijn helemaal geen vluchtelingen meer dus dat verdrag is niet van toepassing.
Kijk eens aan. De manier van opvang mag dus ook een tent zijn. Op de Mokerhei. Opgelost.
pi_159676415
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:02 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Tja, op een gegeven moment heb je genoeg gedaan, vind ik. Als je al 1/3 van de toch al schaarse woningbouw voor statushouders reserveert. Er elke dag AZC's bij komen en de noodopvang vol zit. Dan kun je ook niks meer doen. Daarom ben ik ook voor een paar grote AZC's dan allemaal kleintjes. En dan gewoon in een gebied waar de ruimte er voor is, de Veluwe bijvoorbeeld.
Het gaat de overheid niet om de vluchteling die wil die plek in AZC vrij hebben en dus moet er in principe binnen 14 dagen worden verhuisd.

Het is niet zo moeilijk, de overheid wil dat die mensen vertrekken uit een AZC, een gemeente geeft ze plek de statushouder moet die accepteren. Geen keuze met dwang van de overheid, ze moeten hun AZC kamer ontruimen zeg maar en hebben daarom urgentie.
pi_159676419
Vluchtelingen vallen in het ultieme zieligenbakje en dus krijgen ze overal voorrang op van de socialisten. Deal with it.
pi_159676420
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kijk eens aan. De manier van opvang mag dus ook een tent zijn. Op de Mokerhei. Opgelost.
dus dat betekent dat ze in een tent moeten slapen?
pi_159676425
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee:

[..]

https://www.coa.nl/nl/asielzoekers/huisvesting-vergunninghouders

Ze moeten dus verhuizen van de overheid.
Dit is dus wat ze noemen 'een onhoudbare situatie'. De regels moeten dus op de schop, wij doen al genoeg. Helemaal in vergelijking met andere landen.
pi_159676435
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Vreemde redenatie, is het vluchtelingenverdrag de enige regel die je kent?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:06:40 #199
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_159676446
Heel Nederland loopt leeg richting de stad. De buitengebieden beginnen al met de sloop van woningen omdat er geen animo meer is.

Maar de vluchtelingen moeten weer hartje Amsterdam hoor. :r

Niet dat ik het erg vind, woon rustig in een veilige buurt in een groot huis voor weinig. Maar om heel eerlijk te zijn is er hier echt genoeg plek om die mensen snel een huis te geven.

Maar nee, ze willen net als de rest van het land naar de grote stad. Geef ze anders ook meteen die BMW alvast, maken ze meer kans op een baan.
pi_159676447
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:05 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het gaat de overheid niet om de vluchteling die wil die plek in AZC vrij hebben en dus moet er in principe binnen 14 dagen worden verhuisd.

Het is niet zo moeilijk, de overheid wil dat die mensen vertrekken uit een AZC, een gemeente geeft ze plek de statushouder moet die accepteren. Geen keuze met dwang van de overheid, ze moeten hun AZC kamer ontruimen zeg maar en hebben daarom urgentie.
Dat we uberhaupt AZC's kennen. In Libanon zijn er tig meer vluchtelingen en hebben ze 0 AZC's of sociale huurwoningen voorrang.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:07:23 #201
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159676464
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:05 schreef matthias24 het volgende:

[..]

dus dat betekent dat ze in een tent moeten slapen?
Als de overheid dat wil ja? Tentenkampen en dergelijke zijn helemaal niet zo ongewoon in de vluchtelingen opvang. En goedkoper dan een container of woning.
pi_159676465
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:06 schreef BarryOSeven het volgende:
Heel Nederland loopt leeg richting de stad. De buitengebieden beginnen al met de sloop van woningen omdat er geen animo meer is.

Niet dat ik het erg vind, woon rustig in een veilige buurt in een groot huis voor weinig. Maar om heel eerlijk te zijn is er hier echt genoeg plek om die mensen snel een huis te geven.

Maar nee, ze willen net als de rest van het land naar de grote stad. Geef ze anders ook meteen die BMW alvast, maken ze meer kans op een baan.
Heeft niets met willen te maken.

Alle gemeenten hebben gewoon een huisvestingsplicht.
pi_159676470
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:07 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als de overheid dat wil ja? Tentenkampen en dergelijke zijn helemaal niet zo ongewoon in de vluchtelingen opvang. En goedkoper dan een container of woning.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:08:15 #204
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159676484
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:06 schreef Homey het volgende:

[..]

Dat we uberhaupt AZC's kennen. In Libanon zijn er tig meer vluchtelingen en hebben ze 0 AZC's of sociale huurwoningen voorrang.
Precies.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:08:42 #205
440653 BarryOSeven
pi_159676493
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heeft niets met willen te maken.

Alle gemeenten hebben gewoon een huisvestingsplicht.
Waarom zit die dan zo dom in elkaar? Hier gaan hele wijken tegen de grond omdat niemand er wil wonen. :P
pi_159676503
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vreemde redenatie, is het vluchtelingenverdrag de enige regel die je kent?
Maar over huisvesting zijn ze minder veeleisend. Behandeling van vluchtelingen moet ten minste van hetzelfde niveau zijn als die van 'andere vreemdelingen in dezelfde omstandigheden' (VN-verdrag) of 'andere onderdanen van derde landen die legaal op hun grondgebied verblijven' (EU-richtlijn).

Dus dat betekent in principe, dat ze net zoveel recht hebben als een dakloze. En die slapen soms ook buiten.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ng-mag-dat-wel.dhtml
pi_159676505
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:05 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dit is dus wat ze noemen 'een onhoudbare situatie'. De regels moeten dus op de schop, wij doen al genoeg. Helemaal in vergelijking met andere landen.
Beetje naïef die opmerking want uit dat onderzoek van Nijpels bleek al dat dit dus de goedkope oplossing is voor de overheid. Het is een behoorlijke bezuiniging doordat men bespaard op plekken in AZC. Ik juich dit dus ook toe, moeten die mensen die geen geld hebben voor een koopwoning maar beter hun best doen daar wil ik niet voor betalen, ik doe al genoeg.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:10:10 #208
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159676518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:06 schreef BarryOSeven het volgende:

Wat ik al eerder poste. In Frankrijk en dergelijke staan hele dorpen leeg.
pi_159676522
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:44 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ach, heel Amsterdam is toch gewoon een ghetto, ik zou er echt niet willen wonen. Laat de yuppen lekker tussen de moslims wonen, gezellie toch!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_159676527
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Precies.
Eng idee dat de overheid mensen in kampen opsluit, stript van hun rechten en ze per definitie verklaard tot 'vluchteling'.

Niemand ziet wat voor bizarre macht onze overheid over mensen heeft. Lijkt net gelegaliseerde mensenhandel. Met name het COA speelt een dubieuze rol.
pi_159676544
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:08 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Waarom zit die dan zo dom in elkaar? Hier gaan hele wijken tegen de grond omdat niemand er wil wonen. :P
Omdat niemand wil dat 3000 statushouders in een krimpdorp worden gehuisvest. Er moet sprake zijn van spreiding.

En wijken tegen de grond werken vanwege een gebrek aan animo heb ik nog nooit meegemaakt. Waar woon je? Het meest noordelijke puntje van Groningen.?
pi_159676552
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:09 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Maar over huisvesting zijn ze minder veeleisend. Behandeling van vluchtelingen moet ten minste van hetzelfde niveau zijn als die van 'andere vreemdelingen in dezelfde omstandigheden' (VN-verdrag) of 'andere onderdanen van derde landen die legaal op hun grondgebied verblijven' (EU-richtlijn).

Dus dat betekent in principe, dat ze net zoveel recht hebben als een dakloze. En die slapen soms ook buiten.

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)ng-mag-dat-wel.dhtml
Dus als ik zeg dat het geen vluchtelingen zijn ga jij reageren met de rechten van vluchtelingen?

Als de overheid jouw woonruimte nodig heeft denk je ook dat jij maar tevreden moet zijn met de woonruimte van een dakloze?
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:11:25 #213
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159676554
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 10:28 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dit. Het wordt hier weer alemaal enorm overdreven en uit verband getrokken.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159676555
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Beetje naïef die opmerking want uit dat onderzoek van Nijpels bleek al dat dit dus de goedkope oplossing is voor de overheid. Het is een behoorlijke bezuiniging doordat men bespaard op plekken in AZC. Ik juich dit dus ook toe, moeten die mensen die geen geld hebben voor een koopwoning maar beter hun best doen daar wil ik niet voor betalen, ik doe al genoeg.
Mensen die geen geld hebben voor een koopwoning, moeten daar logischerwijs ook niet aan willen beginnen. Zo is de financiële crisis ook begonnen, banken leenden mensen geld dat ze niet hadden.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:11:31 #215
440653 BarryOSeven
pi_159676556
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat niemand wil dat 3000 statushouders in een krimpdorp worden gehuisvest. Er moet sprake zijn van spreiding.

En wijken tegen de grond werken vanwege een gebrek aan animo heb ik nog nooit meegemaakt. Waar woon je? Het meest noordelijke puntje van Groningen.?
Nee, het meest oostelijke puntje van Nederland vlak bij een AZC.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:12:26 #216
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159676572
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:10 schreef Homey het volgende:

[..]

Eng idee dat de overheid mensen in kampen opsluit, stript van hun rechten en ze per definitie verklaard tot 'vluchteling'.

Niemand ziet wat voor bizarre macht onze overheid over mensen heeft. Lijkt net gelegaliseerde mensenhandel. Met name het COA speelt een dubieuze rol.
Ik vindt dat wel lastig. De vluchteling kiest er zelf voor om hier te komen en dus ook voor de gevolgen. Om daar de overheid de schuld van te geven? Ik denk van niet.
pi_159676577
In China staan miljoenen appartementen leeg, in Saudi-Arabie hebben ze luxe tentenkampen leeg staan waar zo miljoenen mensen in kunnen.

Er is in de wereld panklare ruimte zat voor al die vluchtelingen. Waarom per se dure Europese hoofdsteden ze 'moeten' opvangen is mij een raadsel. Behalve dan dat stemvee importeren gedrag van partijen als de SP en GL.
pi_159676604
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:12 schreef Homey het volgende:
In China staan miljoenen appartementen leeg, in Saudi-Arabie hebben ze luxe tentenkampen leeg staan waar zo miljoenen mensen in kunnen.

Er is in de wereld panklare ruimte zat voor al die vluchtelingen. Waarom per se dure Europese hoofdsteden ze 'moeten' opvangen is mij een raadsel. Behalve dan dat stemvee importeren gedrag van partijen als de SP en GL.
dat is idd een heel goed punt.
pi_159676607
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dus als ik zeg dat het geen vluchtelingen zijn ga jij reageren met de rechten van vluchtelingen?

Als de overheid jouw woonruimte nodig heeft denk je ook dat jij maar tevreden moet zijn met de woonruimte van een dakloze?
Ik heb het even nagezocht, statushouders kunnen en mogen makkelijk op een kamertje geplaatst worden, met gemeenschappelijke douche, woonkamer & keuken.
pi_159676614
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:11 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nee, het meest oostelijke puntje van Nederland vlak bij een AZC.
Dus jij hebt er geen moeite mee als een statushouders-enclave wordt gerealiseerd? Zeg maar een klein dorpje met een paar duizend Syriers.
pi_159676633
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:11 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dit. Het wordt hier weer alemaal enorm overdreven en uit verband getrokken.
Nee dus niet. Waarom heeft een vluchtelingen meer rechten als een student?
pi_159676637
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:11 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Mensen die geen geld hebben voor een koopwoning, moeten daar logischerwijs ook niet aan willen beginnen. Zo is de financiële crisis ook begonnen, banken leenden mensen geld dat ze niet hadden.
Precies dus moeten ze maar meer geld verdienen waarom zou een ander moeten betalen voor hun problemen. We doen al genoeg voor de sociaal zwakkeren, dan is een beetje wachten ook al een probleem en moet de overheid het maar weer oplossen. Meer AZC's wordt tegengewerkt en die mensen een huurhuis geven mag ook al niet en maar klagen dat ze niet snel genoeg geholpen worden.
pi_159676647
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:14 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik heb het even nagezocht, statushouders kunnen en mogen makkelijk op een kamertje geplaatst worden, met gemeenschappelijke douche, woonkamer & keuken.
Woningzoekenden ook.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:16:30 #224
440653 BarryOSeven
pi_159676665
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jij hebt er geen moeite mee als een statushouders-enclave wordt gerealiseerd? Zeg maar een klein dorpje met een paar duizend Syriers.
Jawel, ik ben voor spreiding. Maar vind wel dat je sommige steden moet ontzien omdat ze al met gigantische wachtrijen zitten.

Het is niet zo zwart wit als je stelt. Maar om nou voorrang te gaan geven, prop ze dan in een andere stad?
pi_159676674
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:15 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat hebben ze niet, moet de student ook elk aanbod accepteren of mag die zich inschrijven op een bepaalde plek waar hij graag wil wonen?
pi_159676716
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:16 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Jawel, ik ben voor spreiding. Maar vind wel dat je sommige steden moet ontzien omdat ze al met gigantische wachtrijen zitten.

Het is niet zo zwart wit als je stelt. Maar om nou voorrang te gaan geven, prop ze dan in een andere stad?
Dan krijgen ze in die andere stad voorrang. In de meeste plaatsen is sprake van wachtlijsten.
pi_159676719
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik vindt dat wel lastig. De vluchteling kiest er zelf voor om hier te komen en dus ook voor de gevolgen. Om daar de overheid de schuld van te geven? Ik denk van niet.
'Vluchtelingen' is een beetje een containerbegrip, ik gebruik liever migranten. Een neutralere term en feitelijk correct; ze doorkruizen tig veilige landen eer ze Nederland aandoen.

Zeker, migranten kiezen ervoor om expliciet naar Nederland te gaan. Dat is hun goed recht. Maar mark my words: zeker 90% van de migranten belandt in de bijstand en komt daar niet meer uit. Er is totaal geen werk voor ze, en hun afstand tot de arbeidsmarkt is enorm. Plus een deel komt juist voor de bijstand, omdat dat al een enorme welvaartssprong betekent.

Het gedoe met de AZC's, huisvesting en weetikwat is nog maar het begin van de ellende. Zometeen begint de massa-werkloosheid te dagen, met de daaruit voortvloeiende sociale en financiele problemen. De uitzonderingen worden belicht in de media, maar het gros zit werkloos thuis.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:18:53 #228
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159676729
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:15 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Meer dan.

En dat is omdat ze urgentie hebben omdat ze anders dakloos worden als ze het AZC moeten verlaten. Een student kan meestal nog wel bij z'n ouders terecht.
pi_159676733
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Precies dus moeten ze maar meer geld verdienen waarom zou een ander moeten betalen voor hun problemen. We doen al genoeg voor de sociaal zwakkeren, dan is een beetje wachten ook al een probleem en moet de overheid het maar weer oplossen. Meer AZC's wordt tegengewerkt en die mensen een huurhuis geven mag ook al niet en maar klagen dat ze niet snel genoeg geholpen worden.
Je kunt nooit genoeg voor 'de sociaal zwakkeren' doen, dan ga ik even uit van mensen met een beperking. Wij doen al heel veel voor vluchtelingen/statushouders. En niet genoeg voor de studenten, die nu alles mogen lenen.
pi_159676735
Vreemd, zeer vreemd.
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:20:26 #231
440653 BarryOSeven
pi_159676771
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan krijgen ze in die andere stad voorrang. In de meeste plaatsen is sprake van wachtlijsten.
Hier niet. Maar zoals ik al aangaf, zit niet te wachten op Little Marrakech hier maar vind het wat onzin dat er gesloopt wordt en aan de andere kant de wachtlijsten oplopen omdat vluchtelingen voorrang krijgen.
pi_159676782
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:18 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Meer dan.

En dat is omdat ze urgentie hebben omdat ze anders dakloos worden als ze het AZC moeten verlaten. Een student kan meestal nog wel bij z'n ouders terecht.
Misschien ook niet. Waarom krijgen daklozen bij het Legers des Heils geen kamertje? Die worden gewoon om 8 uur s'ochtends op straat gezet. En mogen dan de hele dag zwerven, en maar kijken hoe ze aan hun eten komen. Dan zit ik liever in een AZC.
pi_159676795
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:20 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Hier niet. Maar zoals ik al aangaf, zit niet te wachten op Little Marrakech hier maar vind het wat onzin dat er gesloopt wordt en aan de andere kant de wachtlijsten oplopen omdat vluchtelingen voorrang krijgen.
Dan woon jij waarschijnlijk in het enige troosteloze gat in Nederland waar je niet hoeft te wachten op een woning.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:22:07 #234
440653 BarryOSeven
pi_159676813
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan woon jij waarschijnlijk in het enige troosteloze gat in Nederland waar je niet hoeft te wachten op een woning.
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:22:19 #235
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159676816
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:18 schreef Homey het volgende:

[..]

'Vluchtelingen' is een beetje een containerbegrip, ik gebruik liever migranten. Een neutralere term en feitelijk correct; ze doorkruizen tig veilige landen eer ze Nederland aandoen.

Zeker, migranten kiezen ervoor om expliciet naar Nederland te gaan. Dat is hun goed recht. Maar mark my words: zeker 90% van de migranten belandt in de bijstand en komt daar niet meer uit. Er is totaal geen werk voor ze, en hun afstand tot de arbeidsmarkt is enorm. Plus een deel komt juist voor de bijstand, omdat dat al een enorme welvaartssprong betekent.

Het gedoe met de AZC's, huisvesting en weetikwat is nog maar het begin van de ellende. Zometeen begint de massa-werkloosheid te dagen, met de daaruit voortvloeiende sociale en financiele problemen. De uitzonderingen worden belicht in de media, maar het gros zit werkloos thuis.
Het grappige is dat als met name binnen de EU de regels streng worden nageleefd en lidstaten zich aan de regels houden. Er eigenlijk helemaal geen vluchteling hier zou moeten zijn vanuit Turkije en Griekenland. Of vanuit de andere EU landen rond het Midden-Oosten. Maar deze landen zijn vaak lid voor de lusten en niet voor de lasten.
pi_159676855
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:19 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Je kunt nooit genoeg voor 'de sociaal zwakkeren' doen, dan ga ik even uit van mensen met een beperking. Wij doen al heel veel voor vluchtelingen/statushouders. En niet genoeg voor de studenten, die nu alles mogen lenen.
Mensen met beperking is geregeld:

quote:
Medische urgentie is voor mensen die door ergonomische beperkingen moeten verhuizen.
Studenten is geregeld:
quote:
En niet genoeg voor de studenten, die nu alles kunnen lenen.
pi_159676881
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:16 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat hebben ze niet, moet de student ook elk aanbod accepteren of mag die zich inschrijven op een bepaalde plek waar hij graag wil wonen?
Nee, dat niet. Maar daar staat weer tegenover dat het COA, als de vluchteling in kwestie een statushouder is geworden. Binnen 3 maanden een huis moet regelen en als de statushouder in kwestie zelf woonruimte vind, krijgt hij een vergoeding. Krijgt een student dat ook, als hij zelf een kamertje regelt?
pi_159676915
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:26 schreef BoneThugss het volgende:
Krijgt een student dat ook, als hij zelf een kamertje regelt?
Dat ligt eraan of de student verplicht zijn huidige huis moet verlaten en welke regeling hij heeft met verhuurder. Over het algemeen worden inderdaad behoorlijke vergoedingen betaald als iemand verplicht wordt zijn huis te verlaten.
pi_159676918
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Mensen met beperking is geregeld:

[..]

Studenten is geregeld:

[..]

Wat is er precies geregeld dan? Amsterdam moet dit jaar weer 1600 mensen aan een woning helpen, alleen al aan statushouders!

vrijdag 5 februari 2016 @ 12:28:31 #240
453462 HashHash
korte tekst
pi_159676923
Tja, blij dat ik niet in zo'n positie zit
HH
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:28:46 #241
453462 HashHash
korte tekst
pi_159676931
je zult maar vluchteling zijn...
HH
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:29:01 #242
453462 HashHash
korte tekst
pi_159676935
een schte dan bedoel ik, niet een met verkeerde bedoelingen
HH
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:29:24 #243
453462 HashHash
korte tekst
pi_159676943
met al je kids door verschillende landen zeulen, lijkt me niks
HH
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:30:09 #244
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159676955
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat is er precies geregeld dan? Amsterdam moet dit jaar weer 1600 woningen bijbouwen, alleen voor statushouders!

Lees net dit http://www.at5.nl/artikel(...)gen-erbij-in-de-stad . Toch een vraagje heb jij last van een studenten fetish?
pi_159676957
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Wat is er precies geregeld dan? Amsterdam moet dit jaar weer 1600 woningen bijbouwen, alleen voor statushouders!

Dat mensen met beperking urgentie hebben, het woning tekort geldt natuurlijk voor iedereen die een sociale huurwoning zoekt. Dus van het bij bouwen profiteren die mensen allemaal, gefeliciteerd want 70% van die woningen is dus niet gereserveerd voor urgente gevallen als statushouders.
pi_159676962
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of de student verplicht zijn huidige huis moet verlaten en welke regeling hij heeft met verhuurder. Over het algemeen worden inderdaad behoorlijke vergoedingen betaald als iemand verplicht wordt zijn huis te verlaten.
Dat is niet hetzelfde.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:31:00 #247
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159676972
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:29 schreef HashHash het volgende:
met al je kids door verschillende landen zeulen, lijkt me niks
Dat gaat nu gebeuren omdat de regels voor hereniging worden aangepast.
pi_159677007
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:30 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat is niet hetzelfde.
Jawel want de statushouder moet ook verplicht uit het AZC vertrekken. De overheid is dus blij als dat lukt dankzij zijn inspanning en beloont die inspanning en stimuleert die inspanning, net als een huurder die moet vertrekken van verhuurder vaak extra geld krijgt.
pi_159677048
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel want de statushouder moet ook verplicht uit het AZC vertrekken. De overheid is dus blij als dat lukt dankzij zijn inspanning en beloont die inspanning en stimuleert die inspanning, net als een huurder die moet vertrekken van verhuurder vaak extra geld krijgt.
ja maar die beloning is niet terecht :')
pi_159677066
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat mensen met beperking urgentie hebben, het woning tekort geldt natuurlijk voor iedereen die een sociale huurwoning zoekt. Dus van het bij bouwen profiteren die mensen allemaal, gefeliciteerd want 70% van die woningen is dus niet gereserveerd voor urgente gevallen als statushouders.
Ik zou ze zelf geen 'urgente gevallen' willen noemen, maar dat is persoonlijk. Ik vind een dakloze dat weer wel, en die mensen kunnen prima in een AZC blijven. Moet je wel een paar wetten veranderen, maar dat moet niet zo moeilijk zijn, als ik het zo een beetje bekijk. Wij voldoen aan BBB, er is meer plek voor echt urgentie gevallen, voor iedereen eigenlijk.
pi_159677067
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:34 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar die beloning is niet terecht :')
Dat vinden verhuurders ook vaak.
pi_159677081
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat vinden verhuurders ook vaak.
ja maar dat kan je toch niet met elkaar vergelijken?
pi_159677089
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Meehelpen om een huis voor jezelf te vinden, lijkt mij niet heel raar, integendeel. Daar een beloning tegen over zetten, vind ik te absurd voor woorden.
pi_159677108
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:36 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar dat kan je toch niet met elkaar vergelijken?
Ik snap zijn stelling wel, ik ben het er alleen niet mee eens.
pi_159677119
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik zou ze zelf geen 'urgente gevallen' willen noemen, maar dat is persoonlijk. Ik vind een dakloze dat weer wel, en die mensen kunnen prima in een AZC blijven. Moet je wel een paar wetten veranderen, maar dat moet niet zo moeilijk zijn, als ik het zo een beetje bekijk. Wij voldoen aan BBB, er is meer plek voor echt urgentie gevallen, voor iedereen eigenlijk.
Prima als jij meer AZCs wil bouwen is het probleem inderdaad ook opgelost, al loopt dan de staatsschuld wat meer op.
pi_159677125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het grappige is dat als met name binnen de EU de regels streng worden nageleefd en lidstaten zich aan de regels houden. Er eigenlijk helemaal geen vluchteling hier zou moeten zijn vanuit Turkije en Griekenland. Of vanuit de andere EU landen rond het Midden-Oosten. Maar deze landen zijn vaak lid voor de lusten en niet voor de lasten.
Tja als dit als dat. De meeste landen hebben geen trek in al die 'vluchtelingen'. Je ziet duidelijk dat de meeste migranten specifiek naar de landen willen waar de sociale voorzieningen het royaals zijn. Je ziet geen beweging naar Litouwen ofzo. Het is allemaal heel berekenend, aangewakkerd door mensensmokkelaars en organisaties als het COA. Laat je niet misleiden door het NOS journaal die claimt dat het altijd spontane tochten zijn die de migranten ondernemen.
pi_159677135
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:37 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik snap zijn stelling wel, ik ben het er alleen niet mee eens.
ik ook niet
pi_159677156
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Prima als jij meer AZCs wil bouwen is het probleem inderdaad ook opgelost, al loopt dan de staatsschuld wat meer op.
Een paar grote AZC's, zodat wij aan de verdeelsleutel voldoen van de EU. Geld genoeg, het stroomt alleen in allerlei bodemloze putten.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:40:43 #259
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159677164
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:38 schreef Homey het volgende:

[..]

Tja als dit als dat. De meeste landen hebben geen trek in al die 'vluchtelingen'. Je ziet duidelijk dat de meeste migranten specifiek naar de landen willen waar de sociale voorzieningen het royaals zijn. Je ziet geen beweging naar Litouwen ofzo. Het is allemaal heel berekenend, aangewakkerd door mensensmokkelaars en organisaties als het COA. Laat je niet misleiden door het NOS journaal die claimt dat het altijd spontane tochten zijn die de migranten ondernemen.
Ik zie anders voldoende in het nieuws ook bij de NPO was laatst ook een docu dat Turkije er juist alles aan doet om de mensen smokkelaars zo veel mogelijk te steunen bijvoorbeeld. En dat media in welke vorm dan ook misleidend is is ook al eeuwen bekend.
pi_159677179
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:40 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Een paar grote AZC's, zodat wij aan de verdeelsleutel voldoen van de EU. Geld genoeg, het stroomt alleen in allerlei bodemloze putten.
en anders dan gaan die mijoenairs die in nederland wonen maar lekker een paar vluchtlingen opvangen. is ook nog een idee
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:41:56 #261
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159677195
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:21 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Misschien ook niet. Waarom krijgen daklozen bij het Legers des Heils geen kamertje? Die worden gewoon om 8 uur s'ochtends op straat gezet. En mogen dan de hele dag zwerven, en maar kijken hoe ze aan hun eten komen. Dan zit ik liever in een AZC.
In een AZC horen alleen mensen te zitten die op de uitslag van hun asielprocedure wachten.
pi_159677212
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:41 schreef matthias24 het volgende:

[..]

en anders dan gaan die mijoenairs die in nederland wonen maar lekker een paar vluchtlingen opvangen. is ook nog een idee
Daar noem je wel een goed punt. Overal komen AZC's maar bij Rutte voor de deur, dat moeten we toch vooral niet willen. Te achterlijk voor woorden indd.
pi_159677214
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:41 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

In een AZC horen alleen mensen te zitten die op de uitslag van hun asielprocedure wachten.
Raar dat dat per se op Nederland grondgebied moet gebeuren. Amerika en Canada pakken dat heel anders aan (en veel beter).
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:43:37 #264
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159677230
quote:

[..]

Eigenlijk is het plan om in landen als Griekenland met zo genaamde hotspots te komen waar vluchtelingen geregistreerd worden en al worden terug gestuurd als ze niet voldoen. Maar zo als zo vaak in dit landen gaat het traag, is er sprake van onwil en corruptie en zal dit niet eens afkomen als er vrede in het Midden-Oosten is. :')
pi_159677236
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:41 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Die vaak onterecht is aangevraagd, en dat wisten ze al bij binnenkomst. Onnodig de IND, en dus het systeem belasten. Daar kots ik op.
pi_159677241
quote:

[..]

Nou nee, er komen natuurlijk elk jaar vluchtelingen bij dus als er geen doorstroom is zul je AZC's moeten blijven bouwen. Jij gooit de uitstroom dicht immers vluchtelingen moeten net zo lang wachten als Nederlanders die al lang inschreven staan, doordat ze pas bij het verkrijgen van de vergunning ergens kunnen inschrijven zitten ze dus lang vast in AZC's. Nieuwe vluchtelingen moeten dus nieuwe plekken hebben dus zijn veel meer AZC's nodig. Overigens val me nu op dat de oplossing dus eigenlijk uitstel van executie is want zodra de "wachttijd" voor de vluchtelingen is verstreken ontstaat weer het probleem van klagende Nederlanders.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:45:24 #267
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159677260
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:42 schreef Homey het volgende:

[..]

Raar dat dat per se op Nederland grondgebied moet gebeuren. Amerika en Canada pakken dat heel anders aan (en veel beter).
Maar dat zijn ook landen die niet zo hopeloos verdeeld zijn en elkaar tegenwerken zo als binnen de EU. Dus de vergelijking gaat niet op.
pi_159677265
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Eigenlijk is het plan om in landen als Griekenland met zo genaamde hotspots te komen waar vluchtelingen geregistreerd worden en al worden terug gestuurd als ze niet voldoen. Maar zo als zo vaak in dit landen gaat het traag, is er sprake van onwil en corruptie en zal dit niet eens afkomen als er vrede in het Midden-Oosten is. :')
Dat denk ik ook. Ik had nog niet van dat plan gehoord. Wel dat als iemand bij voorbeeld uit Marrakesh komt, hij direct teruggestuurd moet worden. Goed plan wel.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:45:59 #269
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159677269
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:01 schreef DonJames het volgende:

[..]

En de vervulling van die behoeft blijkt gewoon niet uit de Grondwet.
Niet relevant dat het niet uit de grondwet blijkt, de wet is duidelijk zowel het artikel wat je hebt gepost als het feit dat de overheid een _wettelijke_ monopolie zich heeft toegeëigend.

Dan is het gewoon weg redelijk dat de burger mag verwachten dat diezelfde overheid voldoet aan de woonwensen van diezelfde burger.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:01 schreef DonJames het volgende:Het beleid is zeker niet feilloos. Maar men zal toch moeten begrijpen dat er zoiets is als een vrije markt. Het is gewoon niet voor iedereen weggelegd om op een A-locatie te wonen.
Er is geen werkelijke vrije markt, de overheid heeft namelijk een monopolie op het toewijzen van grond en regio's om te bouwen en ook nog eens een redelijke monopolie op wat daar gebouwd moet worden.

Je hebt gelijk dat niet iedereen op een A-locatie kan wonen, maar ik vermoed dat de meesten onder ons al met een b- of c-locatie tevreden zijn. Vaak is de wens om op redelijke afstand te wonen van het werk het grootst en dat is nauwelijks onredelijk te noemen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:01 schreef DonJames het volgende:
Dat is niet vreemd. Zo is het ook niet vreemd dat ik graag in een nieuwe 911 wil rondrijden. Het wordt alleen vreemd wanneer men verwacht dat de overheid daar zorg voor moet dragen.
Als diezelfde overheid de enige bouwer is van 911's en ook aangeeft dat er enkel keuze is uit 911's dan zou het prettig zijn als de vraag op het aanbod zou aansluiten.

Maar in dit geval is de vraag helemaal niet om 911's maar om betaalbare woningen in de regio's waar de meeste vraag is. :)
pi_159677272
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zie anders voldoende in het nieuws ook bij de NPO was laatst ook een docu dat Turkije er juist alles aan doet om de mensen smokkelaars zo veel mogelijk te steunen bijvoorbeeld. En dat media in welke vorm dan ook misleidend is is ook al eeuwen bekend.
Voor mensensmokkelaars is het duidelijk hoogconjunctuur. Wat zullen die blij zijn met figuren als Merkel. Wie weten sponsoren zij ook de campagnes van de SP en GL, zou me niks verbazen.

Bij het NOS vond ik het meest opvallende toen ze een item hadden over duizenden gestrande migranten in Budapest geloof ik die allemaal door wilden reizen naar Duitsland. Er werd toen totaal niet geduid waarom die 'vluchtelingen' expliciet naar Duitsland wilden, en niet gewoon bleven waar ze waren want ze zaten gewoon in een veilig land. De waarom vraag werd zo overduidelijk gemeden in dat item, toen dacht ja het NOS journaal wijkt weinig af van de Russische staats tv.
pi_159677286
Ik hoop voor ze dat het hier alleen om Syrische vluchtelingen gaat? Alhoewel het zelfs dan nog belachelijk is eigenlijk.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:47:31 #272
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159677295
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:44 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Die vaak onterecht is aangevraagd, en dat wisten ze al bij binnenkomst. Onnodig de IND, en dus het systeem belasten. Daar kots ik op.
Vaak? Soms. Maar dat neemt niet weg dat die vluchtelingen opgevangen moeten worden.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:47:33 #273
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159677296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:46 schreef Homey het volgende:

[..]

Voor mensensmokkelaars is het duidelijk hoogconjunctuur. Wat zullen die blij zijn met figuren als Merkel. Wie weten sponsoren zij ook de campagnes van de SP en GL, zou me niks verbazen.

Bij het NOS vond ik het meest opvallende toen ze een item hadden over duizenden gestrande migranten in Budapest geloof ik die allemaal door wilden reizen naar Duitsland. Er werd toen totaal niet geduid waarom die 'vluchtelingen' expliciet naar Duitsland wilden, en niet gewoon bleven waar ze waren want ze zaten gewoon in een veilig land. De waarom vraag werd zo overduidelijk gemeden in dat item, toen dacht ja het NOS journaal wijkt weinig af van de Russische staats tv.
De NOS en de RT is het enige waar jij naar kijkt? _O-
pi_159677300
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:44 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nou nee, er komen natuurlijk elk jaar vluchtelingen bij dus als er geen doorstroom is zul je AZC's moeten blijven bouwen. Jij gooit de uitstroom dicht immers vluchtelingen moeten net zo lang wachten als Nederlanders die al lang inschreven staan, doordat ze pas bij het verkrijgen van de vergunning ergens kunnen inschrijven zitten ze dus lang vast in AZC's. Nieuwe vluchtelingen moeten dus nieuwe plekken hebben dus zijn veel meer AZC's nodig. Overigens val me nu op dat de oplossing dus eigenlijk uitstel van executie is want zodra de "wachttijd" voor de vluchtelingen is verstreken ontstaat weer het probleem van klagende Nederlanders.
Ik snap je punt, maar ik wil de uitstroom juist niet dicht gooien. Als de noodopvang vol zit, het heet niet voor niets noodopvang. Is er blijkbaar geen plek en zullen mensen elders asiel moeten aanvragen.
pi_159677317
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar dat zijn ook landen die niet zo hopeloos verdeeld zijn en elkaar tegenwerken zo als binnen de EU. Dus de vergelijking gaat niet op.
De EU is zeker verdeelder, maar zolang de zuidelijke landen beseffen dat Nederland iedereen onvoorwaardelijk opneemt, blijven ze de migranten doorsturen.
pi_159677327
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

De NOS en de RT is het enige waar jij naar kijkt? _O-
??
pi_159677338
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:47 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Vaak? Soms. Maar dat neemt niet weg dat die vluchtelingen opgevangen moeten worden.
Vaak ja, absoluut niet soms. Echte vluchtelingen moeten ook opgevangen worden, echter moet het wel in verhouding zijn. Die is nu ver te zoeken.
pi_159677365
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:45 schreef Semisane het volgende:

[..]

Niet relevant dat het niet uit de grondwet blijkt, de wet is duidelijk zowel het artikel wat je hebt gepost als het feit dat de overheid een _wettelijke_ monopolie zich heeft toegeëigend.

Dan is het gewoon weg redelijk dat de burger mag verwachten dat diezelfde overheid voldoet aan de woonwensen van diezelfde burger.
Hoezo "niet relevant"? In de Gw staan de verplichtingen die de overheid heeft naar de burger toe. Jij mag prima van mening zijn dat er méér moet zijn dan dat, maar jouw mening is in deze pas hetgeen wat niet zo relevant is.
quote:
Er is geen werkelijke vrije markt, de overheid heeft namelijk een monopolie op het toewijzen van grond en regio's om te bouwen en ook nog eens een redelijke monopolie op wat daar gebouwd moet worden.

Je hebt gelijk dat niet iedereen op een A-locatie kan wonen, maar ik vermoed dat de meesten onder ons al met een b- of c-locatie tevreden zijn...

Geheel begrijpelijk zelfs. Alleen geen taak van de overheid om daar zorg voor te dragen. Ik heb ook mijn bezwaren bij het huidige systeem, alleen met een ander systeem ga je het probleem al helemaal niet oplossen.
pi_159677366
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar ik wil de uitstroom juist niet dicht gooien. Als de noodopvang vol zit, het heet niet voor niets noodopvang. Is er blijkbaar geen plek en zullen mensen elders asiel moeten aanvragen.
Och, je hoeft dan alleen maar even flink wat verdragen en wetten te veranderen en de zelf gecreëerde problemen in de opvang als excuus proberen aan te dragen om een asielverzoek te weigeren. Als jij dat als realistische oplossing ziet veel succes ermee.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:51:40 #280
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159677381
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:47 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik gok erop dat Nederland uiteindelijk de grenzen moet gaan sluiten. Of dat landen als Duitsland, Nederland en Engeland met een mini schengen verdrag komen en binnen zo een groep de grenzen sluit. Als dit zo door gaat kan dat bijna niet anders.
pi_159677401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik gok erop dat Nederland uiteindelijk de grenzen moet gaan sluiten. Of dat landen als Duitsland, Nederland en Engeland met een mini schengen verdrag komen en binnen zo een groep de grenzen sluit. Als dit zo door gaat kan dat bijna niet anders.
Een mini-Schengen is nog niets zo'n gek idee. ^O^
pi_159677423
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:51 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dan moeten die landen waarschijnlijk nog meer vluchtelingen opvangen.
pi_159677440
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

nou en. hier is dan gewoon geen plek meer.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:54:46 #284
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159677443
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Stapje verder want zo mooi is dat niet is bijvoorbeeld het einde van de EU. Zelf ben ik juist namelijk een voorstander van een federaal Europa naar Amerikaans, Canadees voorbeeld.
pi_159677463
quote:

[..]

Who cares. Daar zit het ook vol met tokkies zonder eigen cultuur die het maar lekker bekijken, hadden ze maar harder moeten werken en andere keuzes moeten maken.
pi_159677464
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Och, je hoeft dan alleen maar even flink wat verdragen en wetten te veranderen en de zelf gecreëerde problemen in de opvang als excuus proberen aan te dragen om een asielverzoek te weigeren. Als jij dat als realistische oplossing ziet veel succes ermee.
De meeste van die verdragen kunnen heel ruim geïnterpreteerd worden. En de meeste zijn verouderd en uit de tijd. Het lijkt mij juist goed de hele zaak is opnieuw te bekijken. Dit is de eerste crisis sinds het Schengen verdrag dat notabene uit 1985 komt!
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:55:40 #287
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159677469
quote:

[..]

Nee we sluiten de grenzen voor vluchtelingen. Anders heeft zo een minigroep geen zin.
pi_159677480
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:54 schreef matthias24 het volgende:

[..]

nou en. hier is dan gewoon geen plek meer.
Tja, dat is dan jammer maar dan moet er plek gemaakt worden. Daarom is juist internationale samenwerking zo belangrijk dan kun je samen problemen oplossen, je kunt natuurlijk mensenrechtenverdragen gaan opzeggen en zo, daar moet je even de tijd voor nemen en natuurlijk heeft dat wat nadelen voor mensen in de betreffende landen.
pi_159677489
quote:

[..]

Nee niemand vangt wie dan ook nog op. Alleen echte vluchtelingen in centrale grote AZC's.
pi_159677496
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:55 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Who cares. Daar zit het ook vol met tokkies zonder eigen cultuur die het maar lekker bekijken, hadden ze maar harder moeten werken en andere keuzes moeten maken.
Goed punt inderdaad.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:57:00 #291
168739 Red_85
'echt wel'
pi_159677497
Er is hier maar 1 antwoord op mogelijk:

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_159677505
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:56 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Nee niemand vangt wie dan ook nog op. Alleen echte vluchtelingen in centrale grote AZC's.
Dat was jouw voorstel al maar die aantallen nemen dan toe.
pi_159677517
Gewoon wat paupers uit hun sociale huurwoningen flikkeren, dan is er weer ruimte voor mensen die het écht nodig hebben. Ik bedoel, in Nederland heb je werkelijk alle kansen gehad om je te ontwikkelen en om voor een fatsoenlijk inkomen te zorgen. Als je dan nog steeds afhankelijk bent van de staatstiet voor een dak boven je hoofd heb je dat gewoon aan jezelf te danken.

of zoiets
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:58:24 #294
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_159677529
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hoezo "niet relevant"? In de Gw staan de verplichtingen die de overheid heeft naar de burger toe. Jij mag prima van mening zijn dat er méér moet zijn dan dat, maar jouw mening is in deze pas hetgeen wat niet zo relevant is.
Het is een interpretatie van de wettelijke verplichting van de overheid en haar taken naar de burger toe. Jij _vind_ dat het aansluiten van de woningmarkt op de wensen van de burger daar niet onder valt. Ik _vind_ dat van wel. Een gevalletje van interpretatie verder.

De overheid vind dat ze wat te zeggen moet hebben met betrekking tot de bouw van woningen en waar dat moet gebeuren, prima verder. Heb ik niks op tegen, ik verwacht enkel dat ze dat op een manier doen dat er meer aansluiting is op de vraag. Waarom dat iets is wat de burger als belastingbetaler niet zou mogen verwachten blijft me een raadsel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:50 schreef DonJames het volgende:Geheel begrijpelijk zelfs. Alleen geen taak van de overheid om daar zorg voor te dragen. Ik heb ook mijn bezwaren bij het huidige systeem, alleen met een ander systeem ga je het probleem al helemaal niet oplossen.
Hoezo gaat een ander systeem niet zorgen voor een betere balans van vraag en aanbod op de huizenmarkt? Je hebt elk denkbaar systeem al tegen het huidige afgewogen? :?
pi_159677532
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:55 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Naja, das wel heel kort door de bocht. Maar zeker in vergelijking met andere landen in de EU, vangen wij al heel veel mensen op.
pi_159677533
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:52 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Niet zo gek dat Nederland daar om staat te springen. Wel typisch, anderen mogen het vuile werk opknappen terwijl wij geen vuile handen maken want stel je voor, grensposten op Nederlands grondgebied.
  vrijdag 5 februari 2016 @ 12:58:54 #297
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_159677542
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Tja, dat is dan jammer maar dan moet er plek gemaakt worden. Daarom is juist internationale samenwerking zo belangrijk dan kun je samen problemen oplossen, je kunt natuurlijk mensenrechtenverdragen gaan opzeggen en zo, daar moet je even de tijd voor nemen en natuurlijk heeft dat wat nadelen voor mensen in de betreffende landen.
Is er binnen de EU dan een internationale samenwerking waarbij alle landen ook wat vluchtelingen aangaat de lasten eerlijk delen? Ik denk dat Nederland met gelijkgestemden binnen de EU met een eigen oplossing moet komen. Voordat de boel uit de hand loopt.
pi_159677544
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:58 schreef DonJames het volgende:
Gewoon wat paupers uit hun sociale huurwoningen flikkeren, dan is er weer ruimte voor mensen die het écht nodig hebben. Ik bedoel, in Nederland heb je werkelijk alle kansen gehad om je te ontwikkelen en om voor een fatsoenlijk inkomen te zorgen. Als je dan nog steeds afhankelijk bent van de staatstiet voor een dak boven je hoofd heb je dat gewoon aan jezelf te danken.

of zoiets
nee de mensen die echt rijk zijn in nederland die gaan maar lekker een paar vluchtelingen opvangen.
pi_159677547
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Goed punt inderdaad.
Waarom passen we jouw logica trouwens ook niet toe op die zogenaamde vluchtelingen?
Het zijn Syrische tokkies, hadden ze maar harder moeten werken en andere keuzes moeten maken dan was daar ook geen oorlog geweest.
pi_159677567
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:59 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Waarom passen we jouw logica trouwens ook niet toe op die zogenaamde vluchtelingen?
Het zijn Syrische tokkies, hadden ze maar harder moeten werken en andere keuzes moeten maken dan was daar ook geen oorlog geweest.
Die mensen zijn slachtoffer van daden van anderen.
pi_159677570
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 12:58 schreef Semisane het volgende:
Het is een interpretatie van de wettelijke verplichting van de overheid en haar taken naar de burger toe. Jij _vind_ dat het aansluiten van de woningmarkt op de wensen van de burger daar niet onder valt. Ik _vind_ dat van wel. Een gevalletje van interpretatie verder.
Dat is de algemene opvatting, blijkt uit wetsgeschiedenis en jurisprudentie. Het is niet slechts mijn mening..
quote:
De overheid vind dat ze wat te zeggen moet hebben met betrekking tot de bouw van woningen en waar dat moet gebeuren, prima verder. Heb ik niks op tegen, ik verwacht enkel dat ze dat op een manier doen dat er meer aansluiting is op de vraag. Waarom dat iets is wat de burger als belastingbetaler niet zou mogen verwachten blijft me een raadsel.

[..]

Hoezo gaat een ander systeem niet zorgen voor een betere balans van vraag en aanbod op de huizenmarkt? Je hebt elk denkbaar systeem al tegen het huidige afgewogen? :?
Omdat vraag en aanbod. Niet iedereen kan voor weinig wonen waar hij wenst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')