quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:42 schreef bork het volgende:
[..]Oeps ik zou het iets vriendelijker formuleren en niet gelijk Wilders erbij halen maar ik ben het met je eens
.
Nogmaals: hahahahahaha. Nee.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:28 schreef Merode32 het volgende:
[..]
[..]
Het idee dat ee machinist een veiligheidssysteem kan overrullen dat van levensbelang is, is natuurlijk van de zotte het systeem moet de machinisg overullen niet andersom.
volstrekt mee eens de overheid stelt de reiziger bloot aan ernstige risicos uit louter financiele redenen, het is technisch gewoon mogelijk om een halfautomaat in te voeren waarbij de machinist alleen handelingen kan uitvoeren die zijn vrijgegeven door de computer en centrale serverquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.
klopt weer, daarom worden bij grotere bedrijven de gebruikers beperkt in hun vrijheid, een gewone gebruiker kan niet zomaar rommelen in de instellingen of virusscanner.quote:Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens.
Graag veiligheid voor alles.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:00 schreef MTL het volgende:
[..]
Nogmaals: hahahahahaha. Nee.
Volgens jouw beredenatie mag ik dus nooit het beveiligingssysteem uitschakelen om van de baan af te komen. Ik ben benieuwd hoe vaak er dan verstoringen op gaan treden wegens 'een defecte trein'.
Vorige week bijvoorbeeld had ik dan een paar uur gestaan met een SLT bij Sassenheim. Mijn ATB hield er even mee op. Shit happens, kan altijd gebeuren. Het blijft techniek.
Ik heb de ATB uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld. Die systeemreset van het beveiligingssysteem is 2 minuten werk. Totale vertraging: 5 minuten.
Stel dat die ATB echt stuk was geweest, dan had ik de ATB permanent uitgeschakeld en was ik zonder ATB verder gereden naar het eerste station waar het treinstel uitgewisseld kon worden. Totale vertraging was dan hooguit 10 minuten geweest.
Met jouw voorstel mag dat niet. Dat zou betekenen: trein evacueren, baanvak buitendienst nemen voor sleepgereed maken van de trein, sleeptrein halen, aankoppelen, naar de werkplaats. Midden in de spits. Tussen Schiphol en Leiden.
Ga jij even de mensen te woord staan die allemaal naar huis willen?
En jij stapt na jouw werk gewoon in de auto en rijdt naar huis?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:04 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Graag veiligheid voor alles.
Stel dat we uitgaan van het stukgaan van de atb(scenario 2) dan moet je inderdaad met een uitgeschakelde atb verder rijden naar het eerst volgende station, een menselijke fout kan dan fataal zijn, wegslepen is de meest veilige optie, veiligheid voor reizigers.
Ongeschikt, spraakverwarringquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:08 schreef Merode32 het volgende:
Reizigers zijn per definitie ongeschikt aan de veiligheid!!!
Ondergeschikt uiteraard, fokken en autorijden gaat niet zo goed.quote:
Nee ik open de deur en dan sta ik in de keuken. Auto is een beetje overkill.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En jij stapt na jouw werk gewoon in de auto en rijdt naar huis?
Trollquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:11 schreef Merode32 het volgende:
[..]
fokken en autorijden gaat niet zo goed.
Je wilt dus zeggen dat je de machinist niet vertrouwd?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:04 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Graag veiligheid voor alles.
Stel dat we uitgaan van het stukgaan van de atb(scenario 2) dan moet je inderdaad met een uitgeschakelde atb verder rijden naar het eerst volgende station, een menselijke fout kan dan fataal zijn, wegslepen is de meest veilige optie, veiligheid voor reizigers.
oh ja, vergeten, jij zit hier alleen maar om de tijd te doden.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:11 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee ik open de deur en dan sta ik in de keuken. Auto is een beetje overkill.
Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gered worden door zo nieuw systeem, het gaat om het aantal mensen die niet meer in zo situatie terecht komt omdat het systeem op tijd ingrijpt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dus als je één extra mensenleven kan redden voor een investering van 100 miljard is dat gerechtvaardigd? Er is prima een prijs te plakken op een mensenleven.
Wtf ben je aan het bazelen man.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:15 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gered worden door zo nieuw systeem, het gaat om het aantal mensen die niet meer in zo situatie terecht komt omdat het systeem op tijd ingrijpt.
Het is een fact dat geautomatiseerde railvoertuigen op een vrije baan weinig tot geen ongelukken maken.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oh ja, vergeten, jij zit hier alleen maar om de tijd te doden.
Maar in principe zou jouw stelling nogal verstrekkende consequenties voor alle systemen in de wereld hebben en wordt de wereld dus geregeerd door computers. Is dat wat jij wil?
Die zijn er nog niet echt, alleen wat metro's. Waar alle treinen dezelfde status hebben en op dezelfde stations stoppen, waar geen overwegen zijn, waar het geen NP-hard probleem is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:16 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Het is een fact dat geautomatiseerde railvoertuigen op een vrije baan weinig tot geen ongelukken maken.
Nee ik zeg dat ik geen mensen wil reden omdat het systeem er voor moet zorgen dat ze simpelweg niet meer in zo situatie komen, en je kunt niet eenmaal niet brekenen hoeveel mensen er mogelijk in zo situatie terecht zouden komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wtf ben je aan het bazelen man.
Ik vraag of je 100 miljard wil investeren om mogelijkerwijs één mensenleven te redden en jij antwoordt dat je geen mensen wil redden maar je wil mensen redden!
Volgens mij spreek ik duidelijk over railvoertuigen niet over treinen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Die zijn er nog niet echt, alleen wat metro's. Waar alle treinen dezelfde status hebben en op dezelfde stations stoppen, waar geen overwegen zijn, waar het geen NP-hard probleem is.
Volgens mij lees jij mijn post niet goed, want jij hebt het alleen over railvoertuigen. Waarom niet over al het andere, want de mens is toch niet te vertrouwen? Want dat impliceer je namelijkquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:15 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gered worden door zo nieuw systeem, het gaat om het aantal mensen die niet meer in zo situatie terecht komt omdat het systeem op tijd ingrijpt.
Waarom doe je alsof je een ongeletterde idioot bent, je kut snapt toch nog wel dat de vraag is; Wil je 100 miljard uitgeven om te voorkomen dat er één iemand komt te overlijden. GEEF EENS ANTWOORDquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:19 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat ik geen mensen wil reden omdat het systeem er voor moet zorgen dat ze simpelweg niet meer in zo situatie komen, en je kunt niet eenmaal niet brekenen hoeveel mensen er mogelijk in zo situatie terecht zouden komen.
Dat doet niets af aan mijn opmerking. Ik kan er niets aan doen dat jij niet snapt hoe automatisering werkt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:19 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Volgens mij spreek ik duidelijk over railvoertuigen niet over treinen.
Je kunt niet berekenen hoeveel mensen door een nieuw systeem gered worden die mogelijk bij gebruik van atb in een ramp terecht zouden komen, het is dus onmogelijk vast te stellen voor hoeveel personen dat systeem zinvol is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Waarom doe je alsof je een ongeletterde idioot bent, je kut snapt toch nog wel dat de vraag is; Wil je 100 miljard uitgeven om te voorkomen dat er één iemand komt te overlijden. GEEF EENS ANTWOORD
Kijk eens in de krant dagelijks zie je ongevallen, regelmatig zijn er doden te betreuren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij lees jij mijn post niet goed, want jij hebt het alleen over railvoertuigen. Waarom niet over al het andere, want de mens is toch niet te vertrouwen? Want dat impliceer je namelijk
Ruim 1.000.000 reizigers per dag. Gemiddeld rond de 10 dodelijke slachtoffers per jaar. Het railverkeer is al voor 99% veilig. Best ruim zelfs.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:25 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dus ja ik vind dat dat de overheid alles moet doen om het railverkeer voor 99% veilig te maken.
Railverkeer is veel veiliger dan het autoverkeer, dus wat bazel je eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:27 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Kijk eens in de krant dagelijks zie je ongevallen, regelmatig zijn er doden te betreuren.
De mens is inderdaad niet te vertrouwen met een wagen, dat word bevestigd door de vele ongelukken en slachtoffers elk jaar weer, maar auto rijden is een risico wat ik zelf neem en waar ik tot op zekere hoogte controle over heb.
Natuurlijk kan je dat berekenen. Er is zoiets als statistiek.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:25 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Je kunt niet berekenen hoeveel mensen door een nieuw systeem gered worden die mogelijk bij gebruik van atb in een ramp terecht zouden komen, het is dus onmogelijk vast te stellen voor hoeveel personen dat systeem zinvol is.
Dus ja ik vind dat dat de overheid alles moet doen om het railverkeer voor 99% veilig te maken.
10 dodelijke slachtoffers vind ik een te hoge prijs.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ruim 1.000.000 reizigers per dag. Gemiddeld rond de 10 dodelijke slachtoffers per jaar. Het railverkeer is al voor 99% veilig.
Klopt maar veel veiliger wil je niet zeggen dat je achterover kan leunen je moet altijd streven naar nog veiliger zolang er slachtoffers of doden vallen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Railverkeer is veel veiliger dan het autoverkeer, dus wat bazel je eigenlijk?
Die ook nog eens komen doordat die domme pleurisautomobilisten tussen de spoorwegbomen heen zigzaggen omdat ze met hun mobieltje bezig zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ruim 1.000.000 reizigers per dag. Gemiddeld rond de 10 dodelijke slachtoffers per jaar. Het railverkeer is al voor 99% veilig. Best ruim zelfs.
Je kwam zelf met die 99% toen iemand vroeg of je miljarden wilde uitgeven voor één slachtoffer minder. Ik geef alleen aan dat het werkelijke aantal ruim onder die 99% zit. Wat ik, en vele anderen hier, alleen maar proberen aan te geven is dat ongelukken nooit helemaal te voorkomen zijn en dat er al heel veel aan gedaan is om die prijs erg laag te krijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:30 schreef Merode32 het volgende:
[..]
10 dodelijke slachtoffers vind ik een te hoge prijs.
Veel te veel zelfs. Veiligheidsjihad is veel te ver doorgeschoten en dat vindt de hele fucking sector.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je kwam zelf met die 99% toen iemand vroeg of je miljarden wilde uitgeven voor één slachtoffer minder. Ik geef alleen aan dat het werkelijke aantal ruim onder die 99% zit. Wat ik, en vele anderen hier, alleen maar proberen aan te geven is dat ongelukken nooit helemaal te voorkomen zijn en dat er al heel veel aan gedaan is om die prijs erg laag te krijgen.
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je kwam zelf met die 99% toen iemand vroeg of je miljarden wilde uitgeven voor één slachtoffer minder. Ik geef alleen aan dat het werkelijke aantal ruim onder die 99% zit. Wat ik, en vele anderen hier, alleen maar proberen aan te geven is dat ongelukken nooit helemaal te voorkomen zijn en dat er al heel veel aan gedaan is om die prijs erg laag te krijgen.
Duits beveiligingsyssteem met de Nederlandse vergelijkenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.
Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
En als ik je nu vertel dat er geen foutloze software bestaat, en dat het een klein wonder is dat heel veel software ook maar ongeveer doet wat het moet doen ondanks een grote hoeveelheid bugs, vind je het dan nog een goed idee?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.
Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Ik vind dat ertms niet ver genoeg gaat, ik zie een systeem voor me waar alle mogelijke singalen aan gekoppeld zijn(seinen(al dan niet virtueel), wissels, treinen alles wat van belang is) maar veel belangerijker waarbij de machinist bij elke handeling toestemming vraagt aan de computer en dd computer het scenario berekend en een uitkomst geeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:38 schreef MTL het volgende:
Trouwens Merode32, je zei een paar pagina's terug dat ERTMS een onveilig flutsysteem was. Ik ben even benieuwd, in welk opzicht is ERTMS onveilig en in welk opzicht is het een flutsysteem?
Even off-topic, doe jij COD4:MW?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:43 schreef MTL het volgende:
Ter vergelijking: in 2014 alleen vielen er 570 doden in het wegverkeer.
Jij gehoorzaamt de computer als die jou vertelt dat jij een boom moet koppen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.
Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Ja uiteraard heb je bugs, maar uiteraard moet zo systeem voor 100% getest zijn op elke scenario, hoe idioot ook).quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:44 schreef dcm360 het volgende:
[..]
En als ik je nu vertel dat er geen foutloze software bestaat, en dat het een klein wonder is dat heel veel software ook maar ongeveer doet wat het moet doen ondanks een grote hoeveelheid bugs, vind je het dan nog een goed idee?
Zolang we de oorzaak niet kennen bewijst dat helemaal niets. Hoe triest dat ongeluk verder ook is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.
[quote]
Is dat een onderbuikgevoel of heb je daar ook een bron voor?
[quote]Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Je bent het toch met mij eens dat bij een fatsoenlijk werkend systeem er nooit twee treinen op hetzelfde spoor mogen komen? Onafhankelijk van wie niet heeft opgelet, wie schuldig is of waarom het gebeurt is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zolang we de oorzaak niet kennen bewijst dat helemaal niets. Hoe triest dat ongeluk verder ook is.
Dan wordt elk systeem afgekeurd, omdat je nooit alle scenario's kunt bedenken, laat staan ook nog testen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:45 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ja uiteraard heb je bugs, maar uiteraard moet zo systeem voor 100% getest zijn op elke scenario, hoe idioot ook).
Dus, hoeveel miljard had je ookalweer liggen, en heb je ook even een paar decennia de tijd? Dit is compleet onrealistisch.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:45 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ja uiteraard heb je bugs, maar uiteraard moet zo systeem voor 100% getest zijn op elke scenario, hoe idioot ook).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |