Kijk eens in de krant dagelijks zie je ongevallen, regelmatig zijn er doden te betreuren.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij lees jij mijn post niet goed, want jij hebt het alleen over railvoertuigen. Waarom niet over al het andere, want de mens is toch niet te vertrouwen? Want dat impliceer je namelijk
Ruim 1.000.000 reizigers per dag. Gemiddeld rond de 10 dodelijke slachtoffers per jaar. Het railverkeer is al voor 99% veilig. Best ruim zelfs.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:25 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dus ja ik vind dat dat de overheid alles moet doen om het railverkeer voor 99% veilig te maken.
Railverkeer is veel veiliger dan het autoverkeer, dus wat bazel je eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:27 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Kijk eens in de krant dagelijks zie je ongevallen, regelmatig zijn er doden te betreuren.
De mens is inderdaad niet te vertrouwen met een wagen, dat word bevestigd door de vele ongelukken en slachtoffers elk jaar weer, maar auto rijden is een risico wat ik zelf neem en waar ik tot op zekere hoogte controle over heb.
Natuurlijk kan je dat berekenen. Er is zoiets als statistiek.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:25 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Je kunt niet berekenen hoeveel mensen door een nieuw systeem gered worden die mogelijk bij gebruik van atb in een ramp terecht zouden komen, het is dus onmogelijk vast te stellen voor hoeveel personen dat systeem zinvol is.
Dus ja ik vind dat dat de overheid alles moet doen om het railverkeer voor 99% veilig te maken.
10 dodelijke slachtoffers vind ik een te hoge prijs.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ruim 1.000.000 reizigers per dag. Gemiddeld rond de 10 dodelijke slachtoffers per jaar. Het railverkeer is al voor 99% veilig.
Klopt maar veel veiliger wil je niet zeggen dat je achterover kan leunen je moet altijd streven naar nog veiliger zolang er slachtoffers of doden vallen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Railverkeer is veel veiliger dan het autoverkeer, dus wat bazel je eigenlijk?
Die ook nog eens komen doordat die domme pleurisautomobilisten tussen de spoorwegbomen heen zigzaggen omdat ze met hun mobieltje bezig zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ruim 1.000.000 reizigers per dag. Gemiddeld rond de 10 dodelijke slachtoffers per jaar. Het railverkeer is al voor 99% veilig. Best ruim zelfs.
Je kwam zelf met die 99% toen iemand vroeg of je miljarden wilde uitgeven voor één slachtoffer minder. Ik geef alleen aan dat het werkelijke aantal ruim onder die 99% zit. Wat ik, en vele anderen hier, alleen maar proberen aan te geven is dat ongelukken nooit helemaal te voorkomen zijn en dat er al heel veel aan gedaan is om die prijs erg laag te krijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:30 schreef Merode32 het volgende:
[..]
10 dodelijke slachtoffers vind ik een te hoge prijs.
Veel te veel zelfs. Veiligheidsjihad is veel te ver doorgeschoten en dat vindt de hele fucking sector.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je kwam zelf met die 99% toen iemand vroeg of je miljarden wilde uitgeven voor één slachtoffer minder. Ik geef alleen aan dat het werkelijke aantal ruim onder die 99% zit. Wat ik, en vele anderen hier, alleen maar proberen aan te geven is dat ongelukken nooit helemaal te voorkomen zijn en dat er al heel veel aan gedaan is om die prijs erg laag te krijgen.
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Je kwam zelf met die 99% toen iemand vroeg of je miljarden wilde uitgeven voor één slachtoffer minder. Ik geef alleen aan dat het werkelijke aantal ruim onder die 99% zit. Wat ik, en vele anderen hier, alleen maar proberen aan te geven is dat ongelukken nooit helemaal te voorkomen zijn en dat er al heel veel aan gedaan is om die prijs erg laag te krijgen.
Duits beveiligingsyssteem met de Nederlandse vergelijkenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.
Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
En als ik je nu vertel dat er geen foutloze software bestaat, en dat het een klein wonder is dat heel veel software ook maar ongeveer doet wat het moet doen ondanks een grote hoeveelheid bugs, vind je het dan nog een goed idee?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, door elke menselijke handeling vooraf te laten gaan door toestemming van een computer die in contact staat met alle mogelijke singalen en elke menselijke handeling te laten controleren en zo nodige te overullen, kun je het aantal slachtoffers sterk verminderen.
Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Ik vind dat ertms niet ver genoeg gaat, ik zie een systeem voor me waar alle mogelijke singalen aan gekoppeld zijn(seinen(al dan niet virtueel), wissels, treinen alles wat van belang is) maar veel belangerijker waarbij de machinist bij elke handeling toestemming vraagt aan de computer en dd computer het scenario berekend en een uitkomst geeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:38 schreef MTL het volgende:
Trouwens Merode32, je zei een paar pagina's terug dat ERTMS een onveilig flutsysteem was. Ik ben even benieuwd, in welk opzicht is ERTMS onveilig en in welk opzicht is het een flutsysteem?
Even off-topic, doe jij COD4:MW?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:43 schreef MTL het volgende:
Ter vergelijking: in 2014 alleen vielen er 570 doden in het wegverkeer.
Jij gehoorzaamt de computer als die jou vertelt dat jij een boom moet koppen?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ja uiteraard heb je bugs, maar uiteraard moet zo systeem voor 100% getest zijn op elke scenario, hoe idioot ook).quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:44 schreef dcm360 het volgende:
[..]
En als ik je nu vertel dat er geen foutloze software bestaat, en dat het een klein wonder is dat heel veel software ook maar ongeveer doet wat het moet doen ondanks een grote hoeveelheid bugs, vind je het dan nog een goed idee?
Zolang we de oorzaak niet kennen bewijst dat helemaal niets. Hoe triest dat ongeluk verder ook is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:39 schreef Merode32 het volgende:
[..]
[quote]
Is dat een onderbuikgevoel of heb je daar ook een bron voor?
[quote]Een ongeluk als in duitsland bewijst dat er nog steeds werk aan de winkel is, er is nog steeds ruimte voor innovatie.
Je bent het toch met mij eens dat bij een fatsoenlijk werkend systeem er nooit twee treinen op hetzelfde spoor mogen komen? Onafhankelijk van wie niet heeft opgelet, wie schuldig is of waarom het gebeurt is.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Zolang we de oorzaak niet kennen bewijst dat helemaal niets. Hoe triest dat ongeluk verder ook is.
Dan wordt elk systeem afgekeurd, omdat je nooit alle scenario's kunt bedenken, laat staan ook nog testen.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:45 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ja uiteraard heb je bugs, maar uiteraard moet zo systeem voor 100% getest zijn op elke scenario, hoe idioot ook).
Dus, hoeveel miljard had je ookalweer liggen, en heb je ook even een paar decennia de tijd? Dit is compleet onrealistisch.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:45 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ja uiteraard heb je bugs, maar uiteraard moet zo systeem voor 100% getest zijn op elke scenario, hoe idioot ook).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |