abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 09:39:51 #226
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159773827
Zo, dat is een flinke klapper geweest. Steen ook voldoende trauma heli's zeg :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_159774026
Acht nu al, gaat vast nog verder oplopen door de zwaargewonden. ;(
pi_159774176
Is het Duitse spoor nou zo groot dat er absoluut gezien meer dodelijke ongevallen zijn of komen dodelijke ongelukken daar regelmatig voor, althans in mijn herinnering.

Tien doden met de HEX in 2011


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2016 10:04:21 ]
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:20:33 #229
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159774439
Bij het ongeval dat jij aanhaalt was het traject nog niet (volledig) voorzien van een beveiligingssysteem dat een dwangremming kon inzetten. Zover ik begrijp zijn inmiddels naar aanleiding van dat ongeluk wel alle baanvakken daarvan voorzien.
Ik kan me in Nederland maar één dodelijk treinongeluk zo gauw voor de geest halen deze eeuw en was die van die SLT versus VIRM in Amsterdam met één dode.
doei
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:38:25 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159774709
Op dit traject ligt PZB.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:45:03 #231
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159774801
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:38 schreef James1988 het volgende:
Op dit traject ligt PZB.
Puinhoop Zuinig Botsen?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:08:47 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159776239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Puinhoop Zuinig Botsen?
Te vroeg.
pi_159776723
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:20 schreef Prins_Pils het volgende:
Bij het ongeval dat jij aanhaalt was het traject nog niet (volledig) voorzien van een beveiligingssysteem dat een dwangremming kon inzetten. Zover ik begrijp zijn inmiddels naar aanleiding van dat ongeluk wel alle baanvakken daarvan voorzien.
Ik kan me in Nederland maar één dodelijk treinongeluk zo gauw voor de geest halen deze eeuw en was die van die SLT versus VIRM in Amsterdam met één dode.
En Roermond, 2003.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 12:35:07 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159776759
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:32 schreef Bitlord het volgende:

[..]

En Roermond, 2003.
Barendrecht 2009 (botsing tussen twee cargo's)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 12:42:10 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159776887
Ze spreken van geluk dat men vakantie had in D. 9 doden inmiddels
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:56:34 #236
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159777201
Waaronder de twee machinisten en de twee conducteurs.
doei
  Moderator dinsdag 9 februari 2016 @ 12:58:42 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_159777258
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:56 schreef Prins_Pils het volgende:
Waaronder de twee machinisten en de twee conducteurs.
"Das ist nicht bestätigt worden" zegt iemand net live op de ZDF
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:16:00 #238
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159777671
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:17:35 #239
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159777717
De twee treinen zijn met hoge snelheid op elkaar gebotst, er was geen zichtcontact dus geen remming waarschijnlijk, het was in een bocht met max. 100 km/h.
500 hulpverleners waren ter plekke 14/15 helicopters, brandweer was er snel bij (3 minuten).
Traject is beveiligd met PZB-90, dit had dus niet mogen gebeuren. Dit systeem is na januari 2011 verplicht uitgerold in Duitsland (na een ongeluk bij Magdeburg). Er is nog niks officieel bekend over de oorzaak van deze botsing.
Van de 3 zwarte dozen zijn er 2 geborgen, in 1975 vond er in deze omgeving een zelfde soort ongeluk plaats.
Om 6.49 is de eerste melding gekomen van een botsing op een enkelspoor, snel ging met uit van een ramp en dat er 150 mensen aan boord waren, door vakantie waren het minder passagiers dan normaal. (brandweer).
Om 13.38 worden er nog twee mensen vermist.
Om 6.50 was bij de ambulance/ziekenhuis de situatie niet duidelijk. Nadat de eerste arts er was is er een grootscheepse (reddings-)actie opgezet.
Om 13.47 waren er nog geen aantallen genoemd.
Vorige week is het spoor nog bekeken en er waren geen technische fouten, de beide machinisten zijn omgekomen. Spoor is voorlopig buiten gebruik, maar waarschijnlijk een paar dagen.
14.00 einde perscoferentie, er is niet gerept over aantallen gewonden en dodelijke slachtoffers m.u.v. de twee machinisten.

Locatie, volgens wat ik kan deduceren

[ Bericht 19% gewijzigd door bork op 09-02-2016 14:01:09 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_159779182
quote:
Volgens nos.nl iets verder naar het oosten: http://nos.nl/artikel/208(...)-zuid-duitsland.html

:{ Pff... wat een chaos:
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:36:50 #241
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159781090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]
:{ Pff... wat een chaos:
[ afbeelding ]
Lieve help :{
doei
pi_159781668
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Volgens nos.nl iets verder naar het oosten: http://nos.nl/artikel/208(...)-zuid-duitsland.html

:{ Pff... wat een chaos:
[ afbeelding ]
Tja de mensheid wil tegenwoordig vertrouwen op de (digitale) techniek, diep triest dit ongeval.

De techniek die er voor moet zorgen dat er geen twee treinen op 1 baan rijden heeft in iedergeval niet gefunctioneerd.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:14:27 #243
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_159781935
Niet loos roeptoeteren voordat officieel bekend is wat de oorzaak is geweest.
doei
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:14:36 #244
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159781943
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:03 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Tja de mensheid wil tegenwoordig vertrouwen op de (digitale) techniek, diep triest dit ongeval.

De techniek die er voor moet zorgen dat er geen twee treinen op 1 baan rijden heeft in iedergeval niet gefunctioneerd.
Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_159782020
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.
Precies. Bij die zijdelingse aanrijding Thalys-ICM(??) bleek ook dat de conducteur het vertreksein had gegeven voordat de V brandde en de machinist is stoïcijns vertrokken en dwars door rood gereden. ATB heeft niet gefaald maar precies gedaan wat de instructies waren. En PZB is niet eens fail safe.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_159782317
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef Prins_Pils het volgende:
Niet loos roeptoeteren voordat officieel bekend is wat de oorzaak is geweest.
Als jullie serieus willen volhouden dat de systemen hun werk hebben gedaan dan laat ik jullie in je naiviteit maar iedereen kan aan de fotos zien dat de veiligheidssystemen al dan niet door menselijk handelen gruwelijk hebben gefaald.

Het idee dat ee machinist een veiligheidssysteem kan overrullen dat van levensbelang is, is natuurlijk van de zotte het systeem moet de machinisg overullen niet andersom.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159782439
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Precies. Bij die zijdelingse aanrijding Thalys-ICM(??) bleek ook dat de conducteur het vertreksein had gegeven voordat de V brandde en de machinist is stoïcijns vertrokken en dwars door rood gereden. ATB heeft niet gefaald maar precies gedaan wat de instructies waren. En PZB is niet eens fail safe.
Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)

Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159782568
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:32 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)

Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
Goddomme, iedere keer als ik denk dat je niet dommer kan overkomen zak je nog een paar treden. Maar een beveiligingssysteem kent áltijd beperkingen. In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Toen er in Amsterdam één dode viel bij een frontale botsing vanwege menselijk falen is ATB-vv versneld uitgerold. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.

Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens. En zo zijn er bij PZB heel wat situaties te bedenken waarom dit mis heeft kunnen gaan. Dat vingertjewijzen en verantwoordelijken zoeken zodat er een scape goat is is heel Limburgs, de PVV komt daar niet voor niets vandaan natuurlijk, maar in de rest van de grotemensenwereld schreeuwen we niet gelijk maar wachten we de onderzoeken af en nemen we vervolgens maatregelen.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:42:11 #249
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159782691
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Goddomme, iedere keer als ik denk dat je niet dommer kan overkomen zak je nog een paar treden. Maar een beveiligingssysteem kent áltijd beperkingen. In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Toen er in Amsterdam één dode viel bij een frontale botsing vanwege menselijk falen is ATB-vv versneld uitgerold. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.

Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens. En zo zijn er bij PZB heel wat situaties te bedenken waarom dit mis heeft kunnen gaan. Dat vingertjewijzen en verantwoordelijken zoeken zodat er een scape goat is is heel Limburgs, de PVV komt daar niet voor niets vandaan natuurlijk, maar in de rest van de grotemensenwereld schreeuwen we niet gelijk maar wachten we de onderzoeken af en nemen we vervolgens maatregelen.
:X Oeps ik zou het iets vriendelijker formuleren en niet gelijk Wilders erbij halen maar ik ben het met je eens :o .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_159782802
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:32 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)

Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
Hahahaha. Eh, nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')