En Roermond, 2003.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:20 schreef Prins_Pils het volgende:
Bij het ongeval dat jij aanhaalt was het traject nog niet (volledig) voorzien van een beveiligingssysteem dat een dwangremming kon inzetten. Zover ik begrijp zijn inmiddels naar aanleiding van dat ongeluk wel alle baanvakken daarvan voorzien.
Ik kan me in Nederland maar één dodelijk treinongeluk zo gauw voor de geest halen deze eeuw en was die van die SLT versus VIRM in Amsterdam met één dode.
"Das ist nicht bestätigt worden" zegt iemand net live op de ZDFquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:56 schreef Prins_Pils het volgende:
Waaronder de twee machinisten en de twee conducteurs.
Volgens nos.nl iets verder naar het oosten: http://nos.nl/artikel/208(...)-zuid-duitsland.htmlquote:
Lieve helpquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Pff... wat een chaos:
[ afbeelding ]
Tja de mensheid wil tegenwoordig vertrouwen op de (digitale) techniek, diep triest dit ongeval.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Volgens nos.nl iets verder naar het oosten: http://nos.nl/artikel/208(...)-zuid-duitsland.html
Pff... wat een chaos:
[ afbeelding ]
Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:03 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Tja de mensheid wil tegenwoordig vertrouwen op de (digitale) techniek, diep triest dit ongeval.
De techniek die er voor moet zorgen dat er geen twee treinen op 1 baan rijden heeft in iedergeval niet gefunctioneerd.
Precies. Bij die zijdelingse aanrijding Thalys-ICM(??) bleek ook dat de conducteur het vertreksein had gegeven voordat de V brandde en de machinist is stoïcijns vertrokken en dwars door rood gereden. ATB heeft niet gefaald maar precies gedaan wat de instructies waren. En PZB is niet eens fail safe.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.
Als jullie serieus willen volhouden dat de systemen hun werk hebben gedaan dan laat ik jullie in je naiviteit maar iedereen kan aan de fotos zien dat de veiligheidssystemen al dan niet door menselijk handelen gruwelijk hebben gefaald.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef Prins_Pils het volgende:
Niet loos roeptoeteren voordat officieel bekend is wat de oorzaak is geweest.
Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Precies. Bij die zijdelingse aanrijding Thalys-ICM(??) bleek ook dat de conducteur het vertreksein had gegeven voordat de V brandde en de machinist is stoïcijns vertrokken en dwars door rood gereden. ATB heeft niet gefaald maar precies gedaan wat de instructies waren. En PZB is niet eens fail safe.
Goddomme, iedere keer als ik denk dat je niet dommer kan overkomen zak je nog een paar treden. Maar een beveiligingssysteem kent áltijd beperkingen. In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Toen er in Amsterdam één dode viel bij een frontale botsing vanwege menselijk falen is ATB-vv versneld uitgerold. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:32 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)
Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Goddomme, iedere keer als ik denk dat je niet dommer kan overkomen zak je nog een paar treden. Maar een beveiligingssysteem kent áltijd beperkingen. In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Toen er in Amsterdam één dode viel bij een frontale botsing vanwege menselijk falen is ATB-vv versneld uitgerold. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.
Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens. En zo zijn er bij PZB heel wat situaties te bedenken waarom dit mis heeft kunnen gaan. Dat vingertjewijzen en verantwoordelijken zoeken zodat er een scape goat is is heel Limburgs, de PVV komt daar niet voor niets vandaan natuurlijk, maar in de rest van de grotemensenwereld schreeuwen we niet gelijk maar wachten we de onderzoeken af en nemen we vervolgens maatregelen.
Hahahaha. Eh, nee.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:32 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)
Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |