S-bahn is ook DB natuurlijk maar ik doe het lekker overal behalve in de bus.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:42 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
In de metro zie je het niet zo veel meer als een paar jaar geleden maar in de S-Bahn is een feierabendpilsje lurken nog altijd de gewoonste zaak van de wereld
Ik ookquote:Op maandag 8 februari 2016 18:43 schreef MCH het volgende:
[..]
S-bahn is ook DB natuurlijk maar ik doe het lekker overal behalve in de bus.![]()
Welkom in Duitslandquote:Op maandag 8 februari 2016 18:42 schreef MCH het volgende:
Gezellig met een schoneswochendeticket door Duitsland reizen totdat er krakersgespuis incl hanenkammen opeens naar hun festival moeten reizen met de trein. Inclusief ghetoblasters, kisten bier en goedkope flessen Wodka van 3,99.
Ook niet in Partytram M10?quote:Op maandag 8 februari 2016 18:45 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik ookHoewel, tram eigenlijk ook niet.
Wat doen die in een ICM? Gein lekker in de ICB blijven zittenquote:Op maandag 8 februari 2016 18:46 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Welkom in DuitslandEn als die naar Amsterdam gaan zie je datzelfde volk ook gewoon datzelfde doen in de ICM van Enschede naar Damsko
Mijn vaste hotel ligt in Friedrichshain ongeveer aan die lijn maar ik gebruik hem zelden. Meestal loop ik vanaf Frankfurter Tor met mijn biertje naar de Warschauer Straßequote:Op maandag 8 februari 2016 18:47 schreef MCH het volgende:
[..]
Ook niet in Partytram M10?![]()
«Wir haben den Eindruck, dass die Flasche Bier oder anderes in Berlin zum Lifestyle gehört» Klaus Wazlak, Sprecher der Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)
quote:Op maandag 8 februari 2016 18:43 schreef MCH het volgende:
[..]
ik doe het lekker overal behalve in de bus.![]()
Vraag me af of een tunnel in die slappe zooi zo goedkoop is tbh, maar dit is ook niet ideaal nee. Zoiets neem je toch wel mee in je risico analyse?quote:Op maandag 8 februari 2016 18:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dat grapje is zo kostbaar aan het worden dat een tunnel goedkoper was geweest, teh fuck zeg.
U riep?quote:Op maandag 8 februari 2016 18:46 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Welkom in DuitslandEn als die naar Amsterdam gaan zie je datzelfde volk ook gewoon datzelfde doen in de ICM van Enschede naar Damsko
Cool, eens kijken of we wat leuks kunnen regelen.quote:Op maandag 8 februari 2016 18:58 schreef MCH het volgende:
Binnenkort weer goedkope enkeltjes in het fernverkehr
Aktionszeitraum: 11.2. - 20.03.2016
Reisezeitraum: 11.2. - 19.9.2016
19¤ 2.Klasse Fernverkehr inkl. IC,ICE, IC-Busse
Denk het wel, ook geldig icm met bc25.quote:Op maandag 8 februari 2016 19:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Cool, eens kijken of we wat leuks kunnen regelen.
Ook via internet te boeken trouwens?
Vreemd eigenlijk, onder de Dortsche Kil even verderop kon een tunnel dan weer wel. Waarom dan niet een wat langere tunnel die ook onder het Hollands Diep door kan. Of vonden ze dat te diep?quote:Op maandag 8 februari 2016 19:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Vraag me af of een tunnel in die slappe zooi zo goedkoop is tbh, maar dit is ook niet ideaal nee. Zoiets neem je toch wel mee in je risico analyse?
Kosten natuurlijk.quote:Op maandag 8 februari 2016 20:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vreemd eigenlijk, onder de Dortsche Kil even verderop kon een tunnel dan weer wel. Waarom dan niet een wat langere tunnel die ook onder het Hollands Diep door kan. Of vonden ze dat te diep?
Of toch weer voor de prestige "kijk ons eens een mooie hoge brug kunnen bouwen"?
Fijne analogie welquote:Op maandag 8 februari 2016 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Hollandsch Diep staat tot Dordtse Kil als Ferrari 599 staat tot een 1980 rolschaats met een afgebroken wieltje.
Er rijdt geen trein van Enschede naar Damskoquote:Op maandag 8 februari 2016 18:46 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Welkom in DuitslandEn als die naar Amsterdam gaan zie je datzelfde volk ook gewoon datzelfde doen in de ICM van Enschede naar Damsko
quote:Bij een treinongeluk in Zuid-Duitsland zouden meerdere doden gevallen zijn. Dat zegt de Duitse politie. Duitse media melden dat er 100 mensen gewond geraakt zouden zijn.
In Bad Aibling bij Rosenheim in de Duitse deelstaat Beieren zijn twee treinen frontaal met elkaar in botsing gekomen. Een trein is ontspoord, waarna enkele wagons omsloegen, vertelt een politiewoordvoerder.
Hulpdiensten zijn met groot materieel uitgerukt. In de buurt van de plek van het ongeluk staan meerdere traumahelikopters klaar om gewonden af te voeren.
Geupgrade aardappel nu.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 09:08 schreef JDude het volgende:
Gefotografeerd met een aardappel. Maar dat het niet best is zie je zo ook wel.
En Roermond, 2003.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 10:20 schreef Prins_Pils het volgende:
Bij het ongeval dat jij aanhaalt was het traject nog niet (volledig) voorzien van een beveiligingssysteem dat een dwangremming kon inzetten. Zover ik begrijp zijn inmiddels naar aanleiding van dat ongeluk wel alle baanvakken daarvan voorzien.
Ik kan me in Nederland maar één dodelijk treinongeluk zo gauw voor de geest halen deze eeuw en was die van die SLT versus VIRM in Amsterdam met één dode.
"Das ist nicht bestätigt worden" zegt iemand net live op de ZDFquote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:56 schreef Prins_Pils het volgende:
Waaronder de twee machinisten en de twee conducteurs.
Volgens nos.nl iets verder naar het oosten: http://nos.nl/artikel/208(...)-zuid-duitsland.htmlquote:
Lieve helpquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Pff... wat een chaos:
[ afbeelding ]
Tja de mensheid wil tegenwoordig vertrouwen op de (digitale) techniek, diep triest dit ongeval.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:13 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Volgens nos.nl iets verder naar het oosten: http://nos.nl/artikel/208(...)-zuid-duitsland.html
Pff... wat een chaos:
[ afbeelding ]
Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:03 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Tja de mensheid wil tegenwoordig vertrouwen op de (digitale) techniek, diep triest dit ongeval.
De techniek die er voor moet zorgen dat er geen twee treinen op 1 baan rijden heeft in iedergeval niet gefunctioneerd.
Precies. Bij die zijdelingse aanrijding Thalys-ICM(??) bleek ook dat de conducteur het vertreksein had gegeven voordat de V brandde en de machinist is stoïcijns vertrokken en dwars door rood gereden. ATB heeft niet gefaald maar precies gedaan wat de instructies waren. En PZB is niet eens fail safe.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Allemaal speculatie. Ook technische veiligheidssystemen kunnen omzeild worden door menselijk handelen, al dan niet onbedoeld.
Als jullie serieus willen volhouden dat de systemen hun werk hebben gedaan dan laat ik jullie in je naiviteit maar iedereen kan aan de fotos zien dat de veiligheidssystemen al dan niet door menselijk handelen gruwelijk hebben gefaald.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:14 schreef Prins_Pils het volgende:
Niet loos roeptoeteren voordat officieel bekend is wat de oorzaak is geweest.
Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Precies. Bij die zijdelingse aanrijding Thalys-ICM(??) bleek ook dat de conducteur het vertreksein had gegeven voordat de V brandde en de machinist is stoïcijns vertrokken en dwars door rood gereden. ATB heeft niet gefaald maar precies gedaan wat de instructies waren. En PZB is niet eens fail safe.
Goddomme, iedere keer als ik denk dat je niet dommer kan overkomen zak je nog een paar treden. Maar een beveiligingssysteem kent áltijd beperkingen. In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Toen er in Amsterdam één dode viel bij een frontale botsing vanwege menselijk falen is ATB-vv versneld uitgerold. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:32 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)
Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Goddomme, iedere keer als ik denk dat je niet dommer kan overkomen zak je nog een paar treden. Maar een beveiligingssysteem kent áltijd beperkingen. In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Toen er in Amsterdam één dode viel bij een frontale botsing vanwege menselijk falen is ATB-vv versneld uitgerold. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.
Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens. En zo zijn er bij PZB heel wat situaties te bedenken waarom dit mis heeft kunnen gaan. Dat vingertjewijzen en verantwoordelijken zoeken zodat er een scape goat is is heel Limburgs, de PVV komt daar niet voor niets vandaan natuurlijk, maar in de rest van de grotemensenwereld schreeuwen we niet gelijk maar wachten we de onderzoeken af en nemen we vervolgens maatregelen.
Hahahaha. Eh, nee.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:32 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)
Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |