abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:42:11 #249
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_159782691
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Goddomme, iedere keer als ik denk dat je niet dommer kan overkomen zak je nog een paar treden. Maar een beveiligingssysteem kent áltijd beperkingen. In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Toen er in Amsterdam één dode viel bij een frontale botsing vanwege menselijk falen is ATB-vv versneld uitgerold. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.

Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens. En zo zijn er bij PZB heel wat situaties te bedenken waarom dit mis heeft kunnen gaan. Dat vingertjewijzen en verantwoordelijken zoeken zodat er een scape goat is is heel Limburgs, de PVV komt daar niet voor niets vandaan natuurlijk, maar in de rest van de grotemensenwereld schreeuwen we niet gelijk maar wachten we de onderzoeken af en nemen we vervolgens maatregelen.
:X Oeps ik zou het iets vriendelijker formuleren en niet gelijk Wilders erbij halen maar ik ben het met je eens :o .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_159782802
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:32 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Een goed veiligheidssysteem had dat moeten checken, de status van het vertreksein en dasr zo nodig actie op moeten geven + een goed veiligheidssysteem zorgt ervoor dat er altijd word gestopt voor een rood sein.(desnoods onvrijwillig)

Gebrek aan geld van onze overheid mag nooit redenen zijn voor een halbakkensysteem als atb of ermts.
Hahahaha. Eh, nee.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:51:36 #251
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_159782950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:42 schreef bork het volgende:

[..]

:X Oeps ik zou het iets vriendelijker formuleren en niet gelijk Wilders erbij halen maar ik ben het met je eens :o .
:D!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_159783123
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:28 schreef Merode32 het volgende:

[..]


[..]

Het idee dat ee machinist een veiligheidssysteem kan overrullen dat van levensbelang is, is natuurlijk van de zotte het systeem moet de machinisg overullen niet andersom.
Nogmaals: hahahahahaha. Nee.

Volgens jouw beredenatie mag ik dus nooit het beveiligingssysteem uitschakelen om van de baan af te komen. Ik ben benieuwd hoe vaak er dan verstoringen op gaan treden wegens 'een defecte trein'.
Vorige week bijvoorbeeld had ik dan een paar uur gestaan met een SLT bij Sassenheim. Mijn ATB hield er even mee op. Shit happens, kan altijd gebeuren. Het blijft techniek.
Ik heb de ATB uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld. Die systeemreset van het beveiligingssysteem is 2 minuten werk. Totale vertraging: 5 minuten.
Stel dat die ATB echt stuk was geweest, dan had ik de ATB permanent uitgeschakeld en was ik zonder ATB verder gereden naar het eerste station waar het treinstel uitgewisseld kon worden. Totale vertraging was dan hooguit 10 minuten geweest.
Met jouw voorstel mag dat niet. Dat zou betekenen: trein evacueren, baanvak buitendienst nemen voor sleepgereed maken van de trein, sleeptrein halen, aankoppelen, naar de werkplaats. Midden in de spits. Tussen Schiphol en Leiden.
Ga jij even de mensen te woord staan die allemaal naar huis willen?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:00:48 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159783136
Dát er iets is fout gegaan is duidelijk, maar wát moet nog blijken. Er gaat een hele keten aan gebeurtenissen vooraf aan zo'n ongeluk, waar weer allerlei oorzaken voor kunnen zijn.

Zo kan er sprake zijn van een technische fout (aangevreten kabels waardoor een sein dat rood moest tonen, groen toonde*), het kan kwade opzet zijn (sabotage), een menselijke fout (per abuis het STS gepasseerd) maar bijvoorbeeld ook een installatiefout**.

* Dit is vorig jaar in Frankrijk gebeurd
** Zie de crash te Clapham Junction in 1988
pi_159783142
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In het geval van ATB is er bewust voor gekozen om geen restrictie op snelheden onder de 40km/u te laten bewaken. Ook ATB-vv is niet zaligmakend. En ook met moderne beveiligingssystemen zoals TVM zijn ongelukken gebeurt.
volstrekt mee eens de overheid stelt de reiziger bloot aan ernstige risicos uit louter financiele redenen, het is technisch gewoon mogelijk om een halfautomaat in te voeren waarbij de machinist alleen handelingen kan uitvoeren die zijn vrijgegeven door de computer en centrale server

quote:
Als jij je virusscanner uitzet of je firewall en je wordt gehackt dan is dat geen tekortkoming van de techniek maar van jou als mens.
klopt weer, daarom worden bij grotere bedrijven de gebruikers beperkt in hun vrijheid, een gewone gebruiker kan niet zomaar rommelen in de instellingen of virusscanner.

Het zou dan ook niet raar zijn om sofwarematige onmogelijk te maken om als machinist te klooien aan de veiligheidssystemen, een twee trapssysteem die alleen bediend kan worden door de werkplaats is het beste eventueel aangevuld met gps.

[ Bericht 0% gewijzigd door Merode32 op 09-02-2016 17:07:03 ]
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783216
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:00 schreef MTL het volgende:

[..]

Nogmaals: hahahahahaha. Nee.

Volgens jouw beredenatie mag ik dus nooit het beveiligingssysteem uitschakelen om van de baan af te komen. Ik ben benieuwd hoe vaak er dan verstoringen op gaan treden wegens 'een defecte trein'.
Vorige week bijvoorbeeld had ik dan een paar uur gestaan met een SLT bij Sassenheim. Mijn ATB hield er even mee op. Shit happens, kan altijd gebeuren. Het blijft techniek.
Ik heb de ATB uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld. Die systeemreset van het beveiligingssysteem is 2 minuten werk. Totale vertraging: 5 minuten.
Stel dat die ATB echt stuk was geweest, dan had ik de ATB permanent uitgeschakeld en was ik zonder ATB verder gereden naar het eerste station waar het treinstel uitgewisseld kon worden. Totale vertraging was dan hooguit 10 minuten geweest.
Met jouw voorstel mag dat niet. Dat zou betekenen: trein evacueren, baanvak buitendienst nemen voor sleepgereed maken van de trein, sleeptrein halen, aankoppelen, naar de werkplaats. Midden in de spits. Tussen Schiphol en Leiden.
Ga jij even de mensen te woord staan die allemaal naar huis willen?
Graag veiligheid voor alles.

Stel dat we uitgaan van het stukgaan van de atb(scenario 2) dan moet je inderdaad met een uitgeschakelde atb verder rijden naar het eerst volgende station, een menselijke fout kan dan fataal zijn, wegslepen is de meest veilige optie, veiligheid voor reizigers.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783287
Reizigers zijn per definitie ongeschikt aan de veiligheid!!!
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783289
Dus als je één extra mensenleven kan redden voor een investering van 100 miljard is dat gerechtvaardigd? Er is prima een prijs te plakken op een mensenleven.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 17:08:42 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159783304
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:04 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Graag veiligheid voor alles.

Stel dat we uitgaan van het stukgaan van de atb(scenario 2) dan moet je inderdaad met een uitgeschakelde atb verder rijden naar het eerst volgende station, een menselijke fout kan dan fataal zijn, wegslepen is de meest veilige optie, veiligheid voor reizigers.
En jij stapt na jouw werk gewoon in de auto en rijdt naar huis?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159783308
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:08 schreef Merode32 het volgende:
Reizigers zijn per definitie ongeschikt aan de veiligheid!!!
Ongeschikt, spraakverwarring :')
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:10:25 #260
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_159783331
Stomme Vraag wellicht maar is er ooit weleens iets fout gegaan met die automatische lijntjes? Die Automagische metros enzo van het zelfde kaliber?
pi_159783346
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ongeschikt, spraakverwarring :')
Ondergeschikt uiteraard, fokken en autorijden gaat niet zo goed.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783354
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En jij stapt na jouw werk gewoon in de auto en rijdt naar huis?
Nee ik open de deur en dan sta ik in de keuken. Auto is een beetje overkill.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:12:05 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159783356
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:11 schreef Merode32 het volgende:

[..]

fokken en autorijden gaat niet zo goed.
Troll :')
pi_159783376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:04 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Graag veiligheid voor alles.

Stel dat we uitgaan van het stukgaan van de atb(scenario 2) dan moet je inderdaad met een uitgeschakelde atb verder rijden naar het eerst volgende station, een menselijke fout kan dan fataal zijn, wegslepen is de meest veilige optie, veiligheid voor reizigers.
Je wilt dus zeggen dat je de machinist niet vertrouwd?
Wie vertouw je het dan wel toe om je te vervoeren? De auto niet, daar ben je afhankelijk van alle andere automobilisten. De trein dus niet, want je vertrouwd de machinist niet. Bus dan ook niet (zie auto), vliegtuig niet (daar kunnen piloten zomaar in een gebouw of berg vliegen)... Dan blijft er weinig over. Kom je überhaupt wel eens buitenshuis?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 17:14:25 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159783390
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:11 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nee ik open de deur en dan sta ik in de keuken. Auto is een beetje overkill.
oh ja, vergeten, jij zit hier alleen maar om de tijd te doden.

Maar in principe zou jouw stelling nogal verstrekkende consequenties voor alle systemen in de wereld hebben en wordt de wereld dus geregeerd door computers. Is dat wat jij wil?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159783405
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dus als je één extra mensenleven kan redden voor een investering van 100 miljard is dat gerechtvaardigd? Er is prima een prijs te plakken op een mensenleven.
Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gered worden door zo nieuw systeem, het gaat om het aantal mensen die niet meer in zo situatie terecht komt omdat het systeem op tijd ingrijpt.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783420
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:15 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gered worden door zo nieuw systeem, het gaat om het aantal mensen die niet meer in zo situatie terecht komt omdat het systeem op tijd ingrijpt.
Wtf ben je aan het bazelen man.

Ik vraag of je 100 miljard wil investeren om mogelijkerwijs één mensenleven te redden en jij antwoordt dat je geen mensen wil redden maar je wil mensen redden!
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_159783440
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

oh ja, vergeten, jij zit hier alleen maar om de tijd te doden.

Maar in principe zou jouw stelling nogal verstrekkende consequenties voor alle systemen in de wereld hebben en wordt de wereld dus geregeerd door computers. Is dat wat jij wil?
Het is een fact dat geautomatiseerde railvoertuigen op een vrije baan weinig tot geen ongelukken maken.

Een halfautomatische systeem wat ze bijvoorbeeld in amsterdam willen invoeren is de eerste stap.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783455
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:16 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Het is een fact dat geautomatiseerde railvoertuigen op een vrije baan weinig tot geen ongelukken maken.
Die zijn er nog niet echt, alleen wat metro's. Waar alle treinen dezelfde status hebben en op dezelfde stations stoppen, waar geen overwegen zijn, waar het geen NP-hard probleem is.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_159783477
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wtf ben je aan het bazelen man.

Ik vraag of je 100 miljard wil investeren om mogelijkerwijs één mensenleven te redden en jij antwoordt dat je geen mensen wil redden maar je wil mensen redden!
Nee ik zeg dat ik geen mensen wil reden omdat het systeem er voor moet zorgen dat ze simpelweg niet meer in zo situatie komen, en je kunt niet eenmaal niet brekenen hoeveel mensen er mogelijk in zo situatie terecht zouden komen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Die zijn er nog niet echt, alleen wat metro's. Waar alle treinen dezelfde status hebben en op dezelfde stations stoppen, waar geen overwegen zijn, waar het geen NP-hard probleem is.
Volgens mij spreek ik duidelijk over railvoertuigen niet over treinen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2016 @ 17:22:06 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_159783521
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:15 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om de mensen die gered worden door zo nieuw systeem, het gaat om het aantal mensen die niet meer in zo situatie terecht komt omdat het systeem op tijd ingrijpt.
Volgens mij lees jij mijn post niet goed, want jij hebt het alleen over railvoertuigen. Waarom niet over al het andere, want de mens is toch niet te vertrouwen? Want dat impliceer je namelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_159783523
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:19 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Nee ik zeg dat ik geen mensen wil reden omdat het systeem er voor moet zorgen dat ze simpelweg niet meer in zo situatie komen, en je kunt niet eenmaal niet brekenen hoeveel mensen er mogelijk in zo situatie terecht zouden komen.
Waarom doe je alsof je een ongeletterde idioot bent, je kut snapt toch nog wel dat de vraag is; Wil je 100 miljard uitgeven om te voorkomen dat er één iemand komt te overlijden. GEEF EENS ANTWOORD
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_159783528
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:19 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Volgens mij spreek ik duidelijk over railvoertuigen niet over treinen.
Dat doet niets af aan mijn opmerking. Ik kan er niets aan doen dat jij niet snapt hoe automatisering werkt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_159783577
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Waarom doe je alsof je een ongeletterde idioot bent, je kut snapt toch nog wel dat de vraag is; Wil je 100 miljard uitgeven om te voorkomen dat er één iemand komt te overlijden. GEEF EENS ANTWOORD
Je kunt niet berekenen hoeveel mensen door een nieuw systeem gered worden die mogelijk bij gebruik van atb in een ramp terecht zouden komen, het is dus onmogelijk vast te stellen voor hoeveel personen dat systeem zinvol is.

Dus ja ik vind dat dat de overheid alles moet doen om het railverkeer voor 99% veilig te maken.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
pi_159783631
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Volgens mij lees jij mijn post niet goed, want jij hebt het alleen over railvoertuigen. Waarom niet over al het andere, want de mens is toch niet te vertrouwen? Want dat impliceer je namelijk
Kijk eens in de krant dagelijks zie je ongevallen, regelmatig zijn er doden te betreuren.

De mens is inderdaad niet te vertrouwen met een wagen, dat word bevestigd door de vele ongelukken en slachtoffers elk jaar weer, maar auto rijden is een risico wat ik zelf neem en waar ik tot op zekere hoogte controle over heb.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:27:47 #277
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_159783635
Het railverkeer ís al voor 99% veilig. Minstens. Richt je aandacht liever op het wegverkeer, daar vallen veel meer doden.
pi_159783657
De automatische auto is voor vele een grote uitkomst en zal zorgen voor een veiliger verkeer.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:29:17 #279
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_159783663
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:25 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Dus ja ik vind dat dat de overheid alles moet doen om het railverkeer voor 99% veilig te maken.
Ruim 1.000.000 reizigers per dag. Gemiddeld rond de 10 dodelijke slachtoffers per jaar. Het railverkeer is al voor 99% veilig. Best ruim zelfs.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')