Ben benieuwd of deze Capacity in tegenstelling tot Groningen wel de neus van Citaro 3 heeft.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebber: Connexxion test vanaf halverwege deze maand een Mercedes Capacity L rondom Schiphol op de lijnen 300 en 197.
http://www.ovpro.nl/bus/2(...)-in-rondom-schiphol/
Zit nog wel een klein foutje in het artikel, want in Groningen rijden niet zeven, maar negen Capacity's rond
Lijkt het wel op. De zijkant (zie wielkasten) is nml wel zo uitgevoerd. Ze noemen dat ding de Citaro 2 facelift geloof ik, niet 3.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:47 schreef marcel.nl het volgende:
Dan open ik maar een nieuwe in de reeks
[..]
Ben benieuwd of deze Capacity in tegenstelling tot Groningen wel de neus van Citaro 3 heeft.
Ja ik zie nu ook de wielkasten. Dankje.quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:04 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Lijkt het wel op. De zijkant (zie wielkasten) is nml wel zo uitgevoerd. Ze noemen dat ding de Citaro 2 facelift geloof ik, niet 3.
Die in Hamburg is wel nieuwe stijl uitgevoerd:
[ afbeelding ]
Trouwens, komt Alex hier nog? 5 deuren!
Bijzonder, een dubbele achteras in een gelede bus. Nog nooit gezien. Hoe lang is een normale gelede bus?quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:47 schreef marcel.nl het volgende:
Dan open ik maar een nieuwe in de reeks
[..]
Ben benieuwd of deze Capacity in tegenstelling tot Groningen wel de neus van Citaro 3 heeft.
Gecorrigeerd, dankje. Vorig Lapo had geen nieuwe geopend, ik deed dat, maar deed dat slordig. Sorryquote:
Een 'normale' gelede bus is zoals Tripel7 al zegt ongeveer 18 meter. In plaats van een dubbegelede bus te ontwikkelen (zoals van Hool bijv. heeft gedaan), heeft Mercedes er voor gekozen om de gelede bus te verlengen. Dat is de MB Capacity geworden. Die is 20 of 21 (de L-variant) meter en heeft praktisch een even hoge capaciteit als een dubbelgelede bus van 24 meter. Om die lengte te bereiken heb je een dubbele achteras na de geleding nodig.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 01:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bijzonder, een dubbele achteras in een gelede bus. Nog nooit gezien. Hoe lang is een normale gelede bus?
nice man welke regio?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:52 schreef Benelli het volgende:
Misschien dit topic maar eens gaan volgen. Weet niets van bussen, maar ben wel vrij ver in de selectieprocedure voor buschauffeur bij Connexxion
Haarlem!quote:
Ja, bijvoorbeeld in Fortaleza (Brazilië). http://www.fortalbus.com/(...)tes-pioneira-na.htmlquote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:56 schreef Merode32 het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ergens inde wereld bussen met aan beide zijde deuren? Zoals bepaalde trams dat hebben?
iedere willekeurige vliegveldbus. En meen dat de APTS dit ook hadden?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:56 schreef Merode32 het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ergens inde wereld bussen met aan beide zijde deuren? Zoals bepaalde trams dat hebben?
Ik denk dat jij nog eens moet lezen jochie, er klopt geen chocola vanquote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
iedere willekeurige vliegveldbus. En meen dat de APTS dit ook hadden?
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:50 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nog eens moet lezen jochie, er klopt geen chocola van
Ah roep even als je op de 75 mag doen .quote:
In Londen rijden vaak touringcars met de voordeur links en middendeur rechts, dit ivm het vele eenrichtingsverkeer (aan beide kanten een stoep) en veilig in en uit laten stappen als ze een keer naar t buitenland gaanquote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:56 schreef Merode32 het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ergens inde wereld bussen met aan beide zijde deuren? Zoals bepaalde trams dat hebben?
Zal ik doen! Afgelopen vrijdag de intake-rijtest gehad in Nieuwegein. Meteen in het diepe gegooid, ruim uur met een bus de openbare weg op. Leuke ervaring Heb het goed gedaan, ik mag definitief aan de opleiding beginnenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:44 schreef borisz het volgende:
[..]
Ah roep even als je op de 75 mag doen .
Of 82 naar 020.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 14 februari 2016 20:33 schreef Benelli het volgende:
[..]
Zal ik doen! Afgelopen vrijdag de intake-rijtest gehad in Nieuwegein. Meteen in het diepe gegooid, ruim uur met een bus de openbare weg op. Leuke ervaring Heb het goed gedaan, ik mag definitief aan de opleiding beginnen
Nog even doorrijden en hij mag een IRU-speldje halenquote:Op woensdag 17 februari 2016 13:41 schreef bork het volgende:
Er weiß, wie es geht: 750.000 km und 42.000 Stunden, ohne einen Kratzer und ohne ein Knöllchen im Hamburger Großstadtdschungel unterwegs! Wir gratulieren heute unserem Busfahrer Andreas Biesterfeldt für 30 Jahre unfallfreies Fahren. Er hat die goldene Nadel, die durch die Verkehrswacht Hamburg e.V. an unsere bewährten Fahrer verliehen wird, auf jeden Fall verdient. Willkommen im Club!
[ afbeelding ]
quote:The “IRU Diploma of Honour” distinction comprises the award of an IRU Diploma of Honour and a specific IRU lapel pin to each driver:
• Who has been regularly and continuously active in his profession for at least 20 years, to the complete satisfaction of his employer;
• Who has been in the service of the same transport company for at least 5 years (the length of time that the company has belonged to the national association and the national association to the IRU does not enter into consideration when calculating the driver’s years of service);
• Who has driven a minimum of 1,000,000 kms as a professional driver in national or international road transport;
• Who has not caused, by his own fault, a serious road traffic accident (with bodily harm) during the past 20 years;
• Who, during the past 5 years, has not committed a serious violation of traffic, customs or administrative regulations.
SPOILER: VertalingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Helaas. Het enige dat bekend is, is dat de beroepsprocedure nog looptquote:Op maandag 22 februari 2016 11:11 schreef borisz het volgende:
Zeg iemand die al iets weet over dat onderzoek over de concessie in de IJmond?
Beetje stil daarover. Op het OV-inNL-forum is het ook stil
Die regelgeving zou op zich wel mooi ruimte geven. Bijvoorbeeld extra nachtbussen tussen Eindhoven en Noord/Oost-Nederland tijdens Pinkpop (die dan aansluiten op de extra nachttreinen) of vergelijkbare evenementen.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:46 schreef Bitlord het volgende:
Volgens mij ligt daar niets over vast. Vraag me wel eens af of het levensvatbaar is om bijvoorbeeld een verbinding Utrecht - Schiphol te gaan beconcurreren, 4x per uur voor een grijpstuiver.
Aan de bandensporen te zien heeft hij wel in stijl geparkeerdquote:Op maandag 7 maart 2016 17:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
u parkeert hier.. mag dat?.
bron
Hoop dat t met de chauffeur iig weer goed gaat!quote:Op maandag 7 maart 2016 17:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
u parkeert hier.. mag dat?.
bron
Jaquote:Op zondag 6 maart 2016 15:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is op Buurtbuslijn 566 van Breng naar en van Elten (D) de Chipkaart geldig?
quote:Arriva Nieuwsbrief
Wij bieden je met de feestdagen, in de zomer én tijdens de Mobiliteitsweek gratis reizen met de bus aan. Wij willen onze vaste reizigers graag een blijk van waardering geven.
Prijsvoordeel: 100%!
Wil je tijdens de feestdagen of in de vakantie een uitstapje maken? Met de bus wordt dat nog leuker. Want Arriva trakteert! Als je eenmalig het abonnement 'Arriva Gratis OV-dagen DAV' op je (anonieme of persoonlijke) OV-chipkaart laadt, reis je automatisch gratis met alle stads- en streekbussen, Qliners én Bel- en buurtbussen van Arriva in de regio Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden tijdens Pasen, Pinksteren en Kerstmis, op alle zondagen in juli en augustus, in de Mobiliteitsweek (op zaterdag 17 september) én op nieuwjaarsdag. De Nachtbus, de Waterbus en onze trein (MerwedeLingelijn) zijn van de actie uitgesloten.
Kinderen gratis mee
Het gratis abonnement kan worden aangevraagd voor alle reizigers van 12 jaar en ouder. Reis je met jonge kinderen? Per volwassene mogen er drie kinderen in de leeftijd van 4 t/m 11 jaar gratis meereizen met een Kinderritkaart (ook vóór 9.00 uur). Kinderen t/m 3 jaar reizen bij Arriva altijd gratis en zonder vervoerbewijs mee.
Ga nu naar de webshop
Ga naar arriva.nl/webshop of een Arriva Store in de regio (Dordrecht of Gorinchem) en vraag je gratis abonnement aan. Na je betaling van ¤ 0,01 via iDEAL (voor de verificatie van je OV-chipkaartnummer) kun je binnen uiterlijk twee werkdagen je abonnement afhalen in onze bussen of bij een verkooppunt bij jou in de buurt. Je moet tijdens de OV-dagen wel gewoon in- en uitchecken. Maar de reiskosten worden niet afgeschreven. Goede reis!
Oude bussen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit je even aflevering moordvrouw te kijken.. gebruiken ze gewoon wat oude Arriva bussen..
helaas het wagenpark nummer onleesbaar tot op heden
Nee oude Wrights ofzo.. Reden vroeger in zofquote:Op donderdag 31 maart 2016 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oude bussen?
Dacht dat ze gewoon wat Citea's geleend hadden uit Leiden
Ik kijk het alleen niet, dus heb er niet goed naar gekeken.
Hmm... het had wel de kleuren van Zuid-Holland. Die Zandvoort-aflevering was het,dus het zullen geen Friese bussen geweest zijnquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nee oude Wrights ofzo.. Reden vroeger in zof
Die zijn al lang weg. Dit zijn de oude bussen van rond Dordrecht/Rivierenland en mogelijk hebben een aantal exemplaren ook nog in Groningen gereden.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nee oude Wrights ofzo.. Reden vroeger in zof
Southwest Tours uit Dalfsen heeft er daar zeker een stuk of zes van, je ziet ze vaak bij treinstremmingen Almelo-Mariënberg.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nee oude Wrights ofzo.. Reden vroeger in zof
Klopt.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:24 schreef Carlos93 het volgende:
Hebben deze niet ook nog een tijd in Leeuwarden rondgereden vlak nadat Arriva het busvervoer daar had overgenomen? Weet dat er nog een hele tijd dit soort bussen opgeslagen hebben gestaan in Drachten in het oude busstation.
Hier zijn geen vaste waarden voor, het is allemaal relatief aan elkaar. Als je het uit wilt zoeken, in dit document staat alles beschrevenquote:Op donderdag 31 maart 2016 11:38 schreef Merode32 het volgende:
Weet iemand hoe breeed het gangpad en de stoeltjes zijn in een gemiddelde lijnbus? Ik hoorde 1,50 meter en 45 cm? Klopt dat?
blijft oud schrootquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die zijn al lang weg. Dit zijn de oude bussen van rond Dordrecht/Rivierenland en mogelijk hebben een aantal exemplaren ook nog in Groningen gereden.
wat mij gaaf lijkt.. gelede dubbeldekkersquote:Op donderdag 31 maart 2016 18:01 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag een gelede touringcar vanmiddag
ik dacht stel je verbreed een bus met 0,30 cm naar 2,80m(i know mag wettelijk nog niet) zou er dan voldoende plaats zijn voor een 2 stoelen gangpad 3 stoelen configuratie?quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hier zijn geen vaste waarden voor, het is allemaal relatief aan elkaar. Als je het uit wilt zoeken, in dit document staat alles beschreven
http://eur-lex.europa.eu/(...)uri=CELEX:32001L0085
Tip, open de PDF, dan heb je ook plaatjes
Waarom zou je dat willen als de wegen daar niet op ingericht zijn?quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
ik dacht stel je verbreed een bus met 0,30 cm naar 2,80m(i know mag wettelijk nog niet) zou er dan voldoende plaats zijn voor een 2 stoelen gangpad 3 stoelen configuratie?
Erftoegangwegen hebben een rijloper van 3,50quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen als de wegen daar niet op ingericht zijn?
Hou je maar een beperkt aantal lijnen over, want veel wegen die ik ken halen die breedte echt niet. Ook in Utrecht niet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:46 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Erftoegangwegen hebben een rijloper van 3,50
Gebiedsontsluitingswegen Hebben rijstroken van minimaal 3,10 breed.
Op alle hogere wegen is de breedte gelijk of hoger.
Dus hoezo niet aangepast? In steden waar die extra capaciteit nodig is kan dat makkelijk, rotterdam eindhoven, utrecht.
Er bestaan gewoon regels voor, waarin is vastgelegd dat een gebiedsontsluitendeweg minimaal 3,10 meter breed is. Ik denk dat jij eens moet gaan meten in jouw buurt.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hou je maar een beperkt aantal lijnen over, want veel wegen die ik ken halen die breedte echt niet. Ook in Utrecht niet.
https://www.wegenwiki.nl/Gebiedsontsluitingswegquote:Op donderdag 31 maart 2016 19:56 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Er bestaan gewoon regels voor, waarin is vastgelegd dat een gebiedsontsluitendeweg minimaal 3,10 meter breed is. Ik denk dat jij eens moet gaan meten in jouw buurt.
2x3 meter is ruim voldoende.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
https://www.wegenwiki.nl/Gebiedsontsluitingsweg
Binnen de bebouwde kom kan de breedte onder de 6 meter uitvallen, dus met spiegels erbij gaat dat wel heel krap worden.
Daarnaast zit je altijd met wegen in de bebouwde kom die niet onder de gebiedsontsluitingsweg of een hogere categorie vallen, maar toch doorgaande wegen zijn. Succes met jouw meetlint.
Ruim voldoendequote:
Ik denk dat jij eens vanaf groningen moet neerdalen naar de randstad, steden als rotterdam,eindhoven en utrecht(buiten de binnenstad) hebben brede wegen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ruim voldoende
Spiegeltjes wel meegerekend? En gedacht aan de bochtjes?
Zoals dit?quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat mij gaaf lijkt.. gelede dubbeldekkers
Ehmmm... nee. Tevens zijn de stations doorgaans in de binnenstad, dus het wordt lastig.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:26 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij eens vanaf groningen moet neerdalen naar de randstad, steden als rotterdam,eindhoven en utrecht(buiten de binnenstad) hebben brede wegen.
Noem in rotterdam eens 1 weg waar een bus met capaciteitsproblemen rijdt en waar de rijstrook minder dan 3 meter breed is?quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehmmm... nee. Tevens zijn de stations doorgaans in de binnenstad, dus het wordt lastig.
Eindhoven randstad?
Het gaat niet om recht-doorgaande wegen, maar om de bochten.:quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:57 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Noem in rotterdam eens 1 weg waar een bus met capaciteitsproblemen rijdt en waar de rijstrook minder dan 3 meter breed is?
Dat is wat ik zeg, zowel rotterdam als eindhoven hebben daar genoeg ruimte voor, brede straten, ruime bochten.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:03 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Het gaat niet om recht-doorgaande wegen, maar om de bochten.:
- Je hangt meer over,
- je gebruikt veel meer ruimte dan je 3 meter, omdat je niet exact een rechte lijn rijdt.
- je wilt niet 100% van de breedte van de weg gebruiken, omdat je niet op 0,1 mm van de stoep wilt rijden.
Noem je even dé twee steden op zonder historisch centrumquote:Op donderdag 31 maart 2016 22:05 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg, zowel rotterdam als eindhoven hebben daar genoeg ruimte voor, brede straten, ruime bochten.
Ik begrijp ook wel dat niet met zo bus door de grachtengordel of volendam moet rijden.
Juist voordat soort steden is zo bus bedoeld, je kunt uiteraard niet mee door adam.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Noem je even dé twee steden op zonder historisch centrum
En zelfs daar kan die bus niet overal komen.
Hoe lang denk je dat de phileas zijn?quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
mja, daar kun je in eerste instantie prima naar de 15 of 18 meter toe qua capaciteit in hoogfrequent verband.
(eigenlijk had er al lang een treinlijn moeten liggen, maar dat terzijde)
Ut-breda moet gewoon een spoorlijn worden daar zijn we het toch over eens.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
oh, nu heb je het over de lijnen in Eindhoven. Ik dacht over Utrecht - Breda. Duidelijkheid is wel zo makkelijk
Die Phileas is niet lang genoeg dus. Je kunt nog naar dubbelgeleed toe gaan zoals in Utrecht en Groningen
Bijna Breda dan. Ook goed.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:33 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ut-breda moet gewoon een spoorlijn worden daar zijn we het toch over eens.
Tussen eindhoven cs en airport is geen enkel perron geschikt voor dubbelgeleed en de meeste zijn ook niet eenvoudig geschikt te maken, alle airport bussen non stop laten rijden en een shuttle voor de tussenliggende haltes mag niet en is commercieel niet haalbaar volgend hermes.
Tussen breda en utrecht rijdt trouwens geen lijn 400 dus mijn post was duidelijk
Kan nooit erger zijn dan Leiden eo.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:40 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
In mijn stad Alkmaar is het qua busmaterieel erg saai op dit moment.
Lijkt mij gaaf om zoiets te zien..quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulance Het is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
Dat t past betekend niet dat je het ook moet willen he De 236 hier bij mij in de buurt past nét. Zo nét dat de Lande Departure piept als je tussen de lijntjes rijdt!quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:46 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Erftoegangwegen hebben een rijloper van 3,50
Gebiedsontsluitingswegen Hebben rijstroken van minimaal 3,10 breed.
Op alle hogere wegen is de breedte gelijk of hoger.
Dus hoezo niet aangepast? In steden waar die extra capaciteit nodig is kan dat makkelijk, rotterdam eindhoven, utrecht.
Morgen komt er wel een goede grap onlinequote:Op donderdag 31 maart 2016 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulance Het is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
Bij bussen van 2,80m breed betekent dat 30cm tussen de bussen (dan hebt je denk ik 5cm tussen de spiegels, hooguit) en 5cm aan weerszijden. Moet er alleen geen boom of verkeersbord kort langs de weg staan, om over te smalle parkeervakken (of te brede auto's) langs de weg nog maar niet te spreken...quote:
236?quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat t past betekend niet dat je het ook moet willen he De 236 hier bij mij in de buurt past nét. Zo nét dat de Lande Departure piept als je tussen de lijntjes rijdt!
Oh, en vergeet geparkeerde auto's niet, en borden, bomen en ander spul langs de rand van de weg..
Nogmaals op bijvoorbeeld lijn 401 eindhoven heb je die beperkingen niet, het is een kwestie van de juiste routes uitzoeken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij bussen van 2,80m breed betekent dat 30cm tussen de bussen (dan hebt je denk ik 5cm tussen de spiegels, hooguit) en 5cm aan weerszijden. Moet er alleen geen boom of verkeersbord kort langs de weg staan, om over te smalle parkeervakken (of te brede auto's) langs de weg nog maar niet te spreken...
N236, toetsenbord werkt niet altijd mee, sorryquote:
Op Interschutz stond er ook een.quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:52 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
[..]
Lijkt mij gaaf om zoiets te zien..
Ja, totdat iemand zo'n bus op een verkeerde omloop meeneemt en daarmee de bus op de verkeerde lijn terecht komt...quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:58 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nogmaals op bijvoorbeeld lijn 401 eindhoven heb je die beperkingen niet, het is een kwestie van de juiste routes uitzoeken.
Dat is meer een mobiel ziekenhuis dan een ambulancequote:
Wat is de kans dat een hess lighttrain in de verkeerde omloop terecht komt?quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, totdat iemand zo'n bus op een verkeerde omloop meeneemt en daarmee de bus op de verkeerde lijn terecht komt...
die is aanwezig, want er is in Groningen al eens een bus op lijn 15 opgedoken, maar dat soort bussen zijn zo afwijkend en schaars dat de kans dat deze op een verkeerde lijn terecht komen zeer klein is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:24 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Wat is de kans dat een hess lighttrain in de verkeerde omloop terecht komt?
Leuk dat ze brede straten hebben. Maar op het busstation Rotterdam Centraal en op het Zuidplein heb je beperkte ruimte. En dan heb je gewoonweg geen enkele buslijn die daar niet komt. En dan kun je lekker op een verdwaald lijntje in Vlaardingen gaan rijden, maar dat schiet natuurlijk geen reet op.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:05 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg, zowel rotterdam als eindhoven hebben daar genoeg ruimte voor, brede straten, ruime bochten.
Ik begrijp ook wel dat niet met zo bus door de grachtengordel of volendam moet rijden.
Ik heb het er nooit over gehad om de phileas breder te maken, die dingen krijgen een enkeltje sloop.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:45 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Leuk dat ze brede straten hebben. Maar op het busstation Rotterdam Centraal en op het Zuidplein heb je beperkte ruimte. En dan heb je gewoonweg geen enkele buslijn die daar niet komt. En dan kun je lekker op een verdwaald lijntje in Vlaardingen gaan rijden, maar dat schiet natuurlijk geen reet op.
Die Capacity die op lijn 310 (Nieuw Vennep-Schiphol-Amsterdam Zuid) kon prima door de stad van Haarlem rijden. Het probleem lag in de draaicirkel die de bus moest maken op het busstation in Haarlem.
En een Phileas... Heb je daar wel eens ingezeten? Die krengen hebben een capaciteit van een Fiat Panda. Breder maken heeft geen enkele zin, he probleem zit hier in het feit dat die krengen vol met ruimtevretende kasten zitten.
Zo'n reguliere gelede bus kun je makkelijker inzetten op elke lijn, wendbaarder kost minder ruimte.
Wat is het probleem dat je wilt oplossen? Capaciteit toch? Waar rijden ze nu mee? Met 18-meter bussen met een capaciteit van een fiat panda.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:43 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik heb het er nooit over gehad om de phileas breder te maken, die dingen krijgen een enkeltje sloop.
Officieel mogen die dingen niet op lijn 15 rijden en dat komt niet door de draaicirkel, maar door een spoorwegovergang (die bij het Hoendiep rechtsaf de ring op ri. Zernike). De afstand tussen de haaientanden en de spoorwegovergang is geen 25 meter, waardoor dat ding met zn kont op de spoorwegovergang staat te wachten en dat mag niet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die is aanwezig, want er is in Groningen al eens een bus op lijn 15 opgedoken, maar dat soort bussen zijn zo afwijkend en schaars dat de kans dat deze op een verkeerde lijn terecht komen zeer klein is.
In Groningen is het simpel geregeld bij bepaalde lijnen: er zijn bussen gekoppeld aan lijnen en alleen bij hoge uitzondering mogen ze hier vanaf wijken. Omlopen op die lijnen doen er verder niet toe, zolang de lengte maar goed is. Bij de niet HOV-lijnen is het stadsbussen op stadslijnen en streekbussen op streeklijnen, zolang de voorgeschreven lengte maar gehanteerd wordt.
Valt er een Hess-bus uit, dan is bus 3400 (eentje van lijn 15) de eerste vervanger. Bij andere HOV-lijnen is dat bus 3097 die de reservegelede is voor de Qlink als het juiste kleurtje niet meer voorhanden is.
kon het wagenpark nummer ( stond nog binnen in met grote plak cijfers ) niet ontcijferenquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die zijn al lang weg. Dit zijn de oude bussen van rond Dordrecht/Rivierenland en mogelijk hebben een aantal exemplaren ook nog in Groningen gereden.
Deze dus http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ancebus-van-het-landquote:Op donderdag 31 maart 2016 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulance Het is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
yup.quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:31 schreef qu63 het volgende:
[..]
Deze dus http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ancebus-van-het-land
Je wilt niet hard met een bus hoor Behalve rechtdoor dan, maar dat kan bijna nooitquote:Op vrijdag 1 april 2016 18:46 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag: is de begrenzer eraf en zo ja, hoe hard loopt ie nu
Waarom noemen ze dat ding trouwens geen ambuslance?quote:
dat maakt een verschil jaquote:Op vrijdag 1 april 2016 19:21 schreef dennistd het volgende:
Mja, met 80km/h of 120km/h over de snelweg maakt nog wel even wat uit qua tijd lijkt me.
Liggen daar dan al snelwegen?quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:21 schreef dennistd het volgende:
Mja, met 80km/h of 120km/h over de snelweg maakt nog wel even wat uit qua tijd lijkt me.
nah die liggen er niet.. hooguit N wegen met 80 naast alle 60km wegen..quote:
Er is een verschil van niet mogen en het gebeurt en in dit geval is het dus toch al eens voorgekomen. Wel snel daarna uitgewisseldquote:Op vrijdag 1 april 2016 13:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Officieel mogen die dingen niet op lijn 15 rijden en dat komt niet door de draaicirkel, maar door een spoorwegovergang (die bij het Hoendiep rechtsaf de ring op ri. Zernike). De afstand tussen de haaientanden en de spoorwegovergang is geen 25 meter, waardoor dat ding met zn kont op de spoorwegovergang staat te wachten en dat mag niet.
Trouwens, lengte zegt niet alles over de capaciteit. Zeker die Hess-bussen, door alle elektronica die aan boord is zijn er veel minder staanplaatsen en dus minder capaciteit. De capaciteit is praktisch vergelijkbaar met een Capacity.
Haha ja, dat weet ik. Door Q-link gaat er ook gewoon relatief vaak iets mis door de gebrekkige uitwisselbaarheid van die bussen.quote:Op vrijdag 1 april 2016 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is een verschil van niet mogen en het gebeurt en in dit geval is het dus toch al eens voorgekomen. Wel snel daarna uitgewisseld
Elk concept heeft z'n zwakke puntenquote:Op zaterdag 2 april 2016 10:29 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Haha ja, dat weet ik. Door Q-link gaat er ook gewoon relatief vaak iets mis door de gebrekkige uitwisselbaarheid van die bussen.
museumbus?quote:Op zondag 3 april 2016 19:32 schreef GlenSpey het volgende:
Wie o wie weet waarom er in Arnhem een busnummer 5210 te vinden is? Dacht dat deze enkele jaren terug al afgevoerd waren? Zag deze net bij de garage staan... Was volgens mij niet de oude Traxis trolley die het ooit was...
Ik zag er gisteren ook een!quote:Op zondag 3 april 2016 16:17 schreef bork het volgende:
Vandaag twee oude GVU bussen gezien in Utrecht, is er iets te doen?
Ik wist inderdaad van niks .quote:Op maandag 4 april 2016 08:47 schreef Bitlord het volgende:
Een slecht gepromoot museumbussenevenement. GEVU museumbus 27 bestond 60 jaar. Daarom ritten over buslijnen van zo'n 60 jaar geleden.
Jonguh, die heb ik twee jaar geleden al zien rijden. Dus ja, ik ken ze.quote:Op vrijdag 8 april 2016 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg. Ambulancebussen is dan één ding he. Maar kenden jullie deze al?
[ afbeelding ]
In Utrecht rijden de 25 meter wagens eigenlijk alleen op lijn 12. Heel af en toe zit er een extra als lijn 128 van en naar De Uithof. Vroeger reden ze ook wel eens op lijn 28, maar de vernieuwde Leidseveertunnel is niet breed genoeg. En eigenlijk alle bussen van deze lijn rijden gekoppeld aan de 24 en 228 waar dubbelgeleed niet op kan.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:24 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Wat is de kans dat een hess lighttrain in de verkeerde omloop terecht komt?
Het was een vrij retorische vraag in een discussiequote:Op maandag 18 april 2016 11:27 schreef Bitlord het volgende:het
[..]
In Utrecht rijden de 25 meter wagens eigenlijk alleen op lijn 12. Heel af en toe zit er een extra als lijn 128 van en naar De Uithof. Vroeger reden ze ook wel eens op lijn 28, maar de vernieuwde Leidseveertunnel is niet breed genoeg. En eigenlijk alle bussen van deze lijn rijden gekoppeld aan de 24 en 228 waar dubbelgeleed niet op kan.
Hebben natuurlijk ook jarenlang op lijn 11 gereden.quote:Op maandag 18 april 2016 11:27 schreef Bitlord het volgende:
[..]
In Utrecht rijden de 25 meter wagens eigenlijk alleen op lijn 12. Heel af en toe zit er een extra als lijn 128 van en naar De Uithof. Vroeger reden ze ook wel eens op lijn 28, maar de vernieuwde Leidseveertunnel is niet breed genoeg. En eigenlijk alle bussen van deze lijn rijden gekoppeld aan de 24 en 228 waar dubbelgeleed niet op kan.
Hey, die kende ik nog nietquote:Op vrijdag 8 april 2016 23:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg. Ambulancebussen is dan één ding he. Maar kenden jullie deze al?
[ afbeelding ]
Om je vraag normaal te beantwoorden:quote:Op vrijdag 1 april 2016 18:46 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag: is de begrenzer eraf en zo ja, hoe hard loopt ie nu
De teller loopt tot 125, qua pk's en Nm's kunnen ze dat ook halen. Alleen is het zo dat de lucht en rolweerstand ook gigantisch oplooptquote:Op woensdag 20 april 2016 13:17 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Om je vraag normaal te beantwoorden:
Óf hij eraf is weet ik niet, wanneer hij eraf is kunnen ze 125 halen..
Volgens iemand op OVinNL is er in de zomer weer eens een vergadering en is er een tijdelijke concessie voor twee jaar. Dus ze kunnen de tijd nemenquote:Op maandag 22 februari 2016 11:11 schreef borisz het volgende:
Zeg iemand die al iets weet over dat onderzoek over de concessie in de IJmond?
Beetje stil daarover. Op het OV-inNL-forum is het ook stil
Je foto is het alleen nietquote:Op maandag 2 mei 2016 08:22 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[ afbeelding ]
De tijdelijke brug over de Paterswoldse weg in Groningen is geopend: busbaan HOV-as West is af
NU wel denk ikquote:
Ik denk t ook jaquote:
Leuk!quote:Op zaterdag 7 mei 2016 00:29 schreef qu63 het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben een nieuwe bus bij Ahrens Travel!
Stickers komen maandag pas
Beter opletten dan.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:13 schreef derLudolf het volgende:
Volvo touringcars zie ik niet vaak trouwens
Ah, dat was de bus waarbij de koffie niet werktequote:Op zaterdag 7 mei 2016 14:50 schreef AeroxV8 het volgende:
[..]
Leuk!
Wij hebben er sinds deze week ook 1: [ afbeelding ]
Ik vind wel dat onze kleurstelling toe is aan vernieuwing, in vergelijk met die van jullie ziet die van ons er niet uit.
Zelfde met een een paar nieuwe setra's bij ons, in 't wit prachtig, maar in de oostenrijk kleuren meh..
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:13 schreef derLudolf het volgende:
Lol, Breng heeft van een aantal bussen met een roze dak een fiets gemaakt ter gelegenheid van de Giro.
Dat rood met grijze is niet heel modern mee nee Volvo touringcars zie ik niet vaak trouwens
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | Merk Aantal MERCEDES-BENZ 2444 VDL BERKHOF 1372 MAN 1331 VDL 1032 VOLVO 1019 VAN HOOL 845 BERKHOF 406 BOVA 311 SCANIA 278 SETRA 276 DAF 245 VDL BUS 207 DAF BUS 193 IVECO 185 DEN OUDSTEN 171 VDL BOVA 144 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | Merk Aantal VAN HOOL 190 MERCEDES-BENZ 187 MAN 122 VDL BUS 97 VOLVO 77 VDL BOVA 60 VDL 42 SETRA 40 BOVA 36 IVECO 31 TEMSA 21 INTERNATIONAL 17 SCANIA 16 HIGER 12 merkloos 12 (geen idee hoe dat kan btw, maar toch) IRISBUS 10 NEOPLAN 10 |
Wat bedoel je met Oostenrijkse kleuren? Zit NL kenteken op toch?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:28 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ah, dat was de bus waarbij de koffie niet werkte
Het is wel zodat je van grote afstand kunt zien dat t Oostenrijk is, al zullen alleen de chauffeurs dat herkenn
Nja, zit vooral Den Hool, VDL en Mercedes qua nieuwe bussenquote:
quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat bedoel je met Oostenrijkse kleuren? Zit NL kenteken op toch?
Ik mis nog een paar merken, zoals BYD en Hessquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Dit rijdt er nu op de Nederlandse wegen met als voertuigomschrijving bus of inrichting als bus.
Bussen omgebouwd tot camper zitten er dus niet in, wel uitgebouwde Sprinters etc. Ook OV.
Ja, vooral Den Hool zie je vaakquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nja, zit vooral Den Hool, VDL en Mercedes qua nieuwe bussen
Touringcar bedrijf uit Amsterdam/Diemenquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat bedoel je met Oostenrijkse kleuren? Zit NL kenteken op toch?
Van Hool dan Dat merk van die T9 TX gevallen in elk gevalquote:
Nee, dat staat er nietquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat bedoel je met Oostenrijkse kleuren? Zit NL kenteken op toch?
De complete lijst is langer ja (125 merken in totaal), maar ik dacht ik laat alleen als met >100 voertuigen zien. Die 2e lijst is alles met >10.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik mis nog een paar merken, zoals BYD en Hess
Hier, alle Van Hool touringcars:quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Van Hool dan Dat merk van die T9 TX gevallen in elk geval
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 | Handelsbenaming Aantal TDX27 ASTROMEGA 22 T917 ACRON 19 TD927 ASTROMEGA 17 TD 927 ASTROMEGA 15 TX17 ACRON 14 TX16 ALICRON 11 T915 ACRON 10 T916 ACRON 9 TX15 ACRON 6 TX18 ACRON 5 T915 ALICRON 5 TX11 ALICRON 4 T917 ASTRON 4 T 915 ACRON 4 T911 ALICRON 4 927 SD3 4 T815 CL 3 T916 ASTRON 3 T917 ACRON; T917 ACRON 2 T915 2 T916 ASTRONEF 2 815 2 827 2 TDX927 ASTROMEGA 2 VANHOOL 2 TX16 ASTRON 1 T918 ALTANO 1 TX17 ASTRON 1 915SS2-T915 ACRON 1 TD927 ASTRO 1 TD 925 ASTROMEGA 1 824.03 1 T917 ASTRONEF 1 924 SD3 1 TX16 ACRON 1 VAN HOOL T911 ALICRON 1 T915 ACRON; T915 ACRON 1 T917 ASTRON; T917 ASTRON 1 T916TL; T916TL 1 VAN HOOL T92XSD3 1 915SH2 / ALICRON 1 T916 ACRON; T916 ACRON 1 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 | Handelsbenaming Aantal T915 ACRON 72 T917 ACRON 72 TDX27 ASTROMEGA 57 AGG300 39 TD 927 ASTROMEGA 36 815 33 T916 ACRON 32 TD927 ASTROMEGA 29 TX17 ACRON 29 A300 HYBRIDE 23 T915 ACRON; T915 ACRON 22 927 SD3 22 T917 ACRON; T917 ACRON 21 T915 ALICRON 18 AG 300; AG 300 17 A300 LPG 16 A330; A330 15 T917 ASTRON 14 A330 14 AG300 12 TX16 ALICRON 12 824.03 12 T8 10 827 9 T 915 ACRON 9 T911 ALICRON 9 TD927 ASTROMEGA; TD927 ASTROMEGA 9 TX18 ACRON 9 AG 300 TROLLEY 8 TX15 ACRON 8 T916 ASTRON 7 T916 ACRON; T916 ACRON 6 AG300; AG300 6 TD 925 ASTROMEGA 6 T915 5 TD924 ASTROMEGA 5 924 SD3 5 TD827 4 T815 CL 4 TX11 ALICRON 4 T915 CL 4 AGG300; AGG300 4 T 917 ACRON 4 A308; A308 4 T815 ALICRON 3 T 911 ALICRON 3 T918 ALTANO 3 812 2 VAN HOOL T92XSD3 2 915SH2 2 A300LPG 2 917 SS3 2 T917 2 TX16 ASTRON 2 927 SD 3 2 T915 ALICRON; T915 ALICRON 2 T916 ASTRONEF 2 815.02 2 T917 ASTRON; T917 ASTRON 2 EX17 HIGH 2 VANHOOL 2 TDX927 ASTROMEGA 2 TX16 ACRON 2 VAN HOOL A600 1 T916TL; T916TL 1 VAN HOOL T911 ALICRON 1 TD927 ASTROMENGA; TD927 ASTROMENGA 1 82403 1 915SH2 / ALICRON 1 AG 300 1 TG821 ACRON 1 508 1 CL 5 1 T815 ACRON; 815.02 1 817 1 TG 822 ALTANO 1 TD924 ASTOMEGA 1 809 1 AG 300 T 1 CL5 1 T915 ACR0N 1 T 812 1 916 1 T 918 ALTANO 1 13840 X 2550 X 3600 MM; T917 ACRON 1 T 916 ALICRON 1 318 1 VAN HOOL T91XAAT2 1 T 815 CL5 1 A 300 HYBRIDE 1 T915 ALLICRON 1 CL5NL 815 1 915SS2 1 T 915 CL 1 T915-ACRON 1 915SS2-T915 ACRON 1 300/1 1 T815.02 1 815.2866 1 660 1 EX15 HIGH 1 TX17 ASTRON 1 300 1 918 SU 1 TD927 ASTRO 1 T917 ASTRONEF 1 T818 1 T 8 1 TD 824 1 927 DS3 1 822 1 |
Dankjequote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Touringcar bedrijf uit Amsterdam/Diemen
Je met zo'n reactie schiet je niets op natuurlijk.quote:
Astronef lijkt me gaaf. Hellende vloer en glazen dakquote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:46 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hier, alle Van Hool touringcars:
[ code verwijderd ]
De handelsbenaming is zoals ze bij de RDW ingeschreven staan.
Inclusief OV:
[ code verwijderd ]
Theatervloer hebben wij nu ook! (Volvo 9700)quote:Op zaterdag 7 mei 2016 17:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Astronef lijkt me gaaf. Hellende vloer en glazen dak
Een wasstraat neemt de bovenkant niet mee?quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:05 schreef qu63 het volgende:
[..]
Theatervloer hebben wij nu ook! (Volvo 9700)
Maar zo'n glazen dak is een hel om schoon te houden/maken..
Jawel, maar een wasstraar wast niet streeploos schoon, een handwas wel. Plus je kan je voor en zijramen makkelijk wassen als je een dag bij de Eftaling staat te wachten, of ergens ver in t buitenland, je dak is een ander verhaalquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een wasstraat neemt de bovenkant niet mee?
Een laddertje kan er ook nog wel vanaf als je zo'n bus koopt denk ik (lijken me niet de goedkoopste )quote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:22 schreef qu63 het volgende:
[..]
Jawel, maar een wasstraar wast niet streeploos schoon, een handwas wel. Plus je kan je voor en zijramen makkelijk wassen als je een dag bij de Eftaling staat te wachten, of ergens ver in t buitenland, je dak is een ander verhaal
Jawel, maar je poetst je t leplazarusquote:Op zaterdag 7 mei 2016 18:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een laddertje kan er ook nog wel vanaf als je zo'n bus koopt denk ik (lijken me niet de goedkoopste )
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 8 mei 2016 11:16 schreef Benelli het volgende:
Ik heb nog veel te leren als het om bussen gaat zie ik al
Maar dat komt vanzelf: dinsdag m'n rijbewijs D gehaald, a.s. vrijdag beginnen bij Connexxion
Will doquote:
Thanks!quote:
Werkte jij hier nou? Of is dat net een concurrent?quote:
Je loopt achter, ben al een paar jaar bedrijfswagenjournalist / social marketeer / blogger Maar heb daar wel 3 jaar met veel plezier gewerktquote:Op woensdag 18 mei 2016 23:03 schreef qu63 het volgende:
[..]
Werkte jij hier nou? Of is dat net een concurrent?
www.telegraaf.nl/tv/dft/o(...)euren_vandaan__.html
Of loop ik een paar jaar achter en doe je alweer heel iets anders
Ik dacht dat dat je hobby was Cool dat je er je werk van hebt kunnen maken!quote:Op donderdag 19 mei 2016 08:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Je loopt achter, ben al een paar jaar bedrijfswagenjournalist / social marketeer / blogger Maar heb daar wel 3 jaar met veel plezier gewerkt
De oude zijn weggehaald omdat deze simpelweg niet werkten. De nieuwe borden werken met lussen waardoor de bestemming op het bord komt als de bus de box betreedt.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 14:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Iemand enig idee waarom de DRIS borden in Leiden weggehaald zijn?
twitter:JarnoDuursma twitterde op maandag 23-05-2016 om 10:24:57 Qliner Bus bij Parkbrug viaduct: Boem is ho... https://t.co/uOjt6kCnz1 reageer retweet
de bus sloeg linksaf richting de nieuwe busbaan aldaar, maar is iets te hoog voor die afslag. Eentje verder past welquote:
Gewoon verkeerd gereden dus.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de bus sloeg linksaf richting de nieuwe busbaan aldaar, maar is iets te hoog voor die afslag. Eentje verder past wel
vermoedelijk wel. Een normale stadsbus past er wel onderdoor. Een hogevloersbus nietquote:
Hogevloer (Qliner van Arriva of Qbuzz) past er ook onderdoor. Het is alleen wat krapjes, de bussen zijn zelf 3.5 meter en de ruimte onder het viaduct iets meer. Consequentie daarvan is dat de bus netjes en op het juiste moment in moet sturen...quote:Op maandag 23 mei 2016 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vermoedelijk wel. Een normale stadsbus past er wel onderdoor. Een hogevloersbus niet
Ja die zag ik ook. Staat ook duidelijk een bord van 2,80 ofzoquote:Op maandag 23 mei 2016 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
Zag net de foto dat de bus 10 meter te vroeg naar links is gegaan
Rover, stelletje aapjesquote:Buspassagiers moeten de mogelijkheid
houden om met contant geld een kaartje
te kopen.Reizigersorganisatie Rover en
andere consumentenorganisaties pleiten
daarvoor in een brief aan de Tweede
Kamer.In de bussen zouden bijvoorbeeld
automaten kunnen komen.
De afgelopen tijd legden chauffeurs in
een aantal steden het werk neer na een
reeks gewelddadige overvallen.Steeds
meer ov-bedrijven willen daarom vanaf
2018 geen contant geld meer in de bus.
Rover zegt dat bepaalde groepen,zoals
mensen met een verstandelijke beperking
of toeristen,minder de bus zullen nemen
als ze niet meer cash kunnen betalen.
Het alternatief dat ze bieden is inderdaad redelijk karig. Maar ik weet niet of het zo'n goed idee is het geld volledig uit de bus te bannen. Wat betreft toeristen hebben ze echt wel een punt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Rover, stelletje aapjes
Want mensen met een verstandelijke beperking blootstellen aan eoa ingewikkelde kaartjesautomaat met tienmiljard verschillende aktiekortingsamenrreisformulerittenkaarten erin is een prima plan, of zo
Die komen schiphol nog niet eens af zonder OVCquote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:26 schreef larsico het volgende:
[..]
Het alternatief dat ze bieden is inderdaad redelijk karig. Maar ik weet niet of het zo'n goed idee is het geld volledig uit de bus te bannen. Wat betreft toeristen hebben ze echt wel een punt.
De veel te dure taxiquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die komen schiphol nog niet eens af zonder OVC
Niet iedereen komt voor Amsterdam hequote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die komen schiphol nog niet eens af zonder OVC
Die komen gelukkig ook niet op schiphol aan met de caravanquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:52 schreef larsico het volgende:
[..]
Niet iedereen komt voor Amsterdam he
Er zijn provincies die volledig van Duitsers leven die met hun caravan naar Nederland komen
Zou nogal een chaos worden, al die uit de lucht vallende blikkenquote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:45 schreef qu63 het volgende:
[..]
Die komen gelukkig ook niet op schiphol aan met de caravan
http://wiki.ovinnederland(...)_Aachen_Hauptbahnhofquote:Geldigheid OV-chipkaart
Er zijn geen speciale voorwaarden wat betreft het gebruik van de OV-chipkaart op deze grensoverschrijdende buslijn.
Sinds 27 augustus 2011 geldt ook een speciaal tarief voor lijn 50: een retourtje voor 8 euro. Kinderen tot en met 11 jaar kunnen meereizen. Op werkdagen is dit ticket pas na 9.00 uur geldig. In de weekenden geldt deze beperking niet.
Tenzij ik spontaan besluit om buschaffeur te worden niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
hebben buschauffeurs ook meerdere levens? net als een kat? :/
Ik heb er maar eentje in elk geval (voor zover ik weet, ben nog niet game-over gegaan dus je weet het nooit )quote:Op vrijdag 17 juni 2016 23:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
hebben buschauffeurs ook meerdere levens? net als een kat? :/
Ja. Weer zo'n stuk tekentafelgenialiteit wat in de praktijk nevernooit gaat werken, zoals ieder kind in een kwart seconde kan bedenken.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:25 schreef bork het volgende:
Deze al gezien?
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/Autoblog/videos/10154087140641760/
zo achterstallige post aant verwerken? Ben nu naar de Noordertunnel ben benieuwdquote:Op zaterdag 18 juni 2016 14:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Weer zo'n stuk tekentafelgenialiteit wat in de praktijk nevernooit gaat werken, zoals ieder kind in een kwart seconde kan bedenken.
echt knap hoe ze dit concept elk jaar weer opnieuw presenteren als iets nieuws. Zag het laatst ook al op nu.nl of zoquote:Op donderdag 26 mei 2016 13:25 schreef bork het volgende:
Deze al gezien?
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/Autoblog/videos/10154087140641760/
Nope.quote:Op woensdag 22 juni 2016 20:38 schreef Baas_bas het volgende:
Als je CE hebt en je haalt dan je D rijbewijs krijg je dan DE erbij?
Je bedoelt BE cadeau? Of welke E dan? Want ik heb BE alquote:Op woensdag 22 juni 2016 21:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nope.
-edit- als het goed is krijg je wel je E cadeau als je C en D al hebt en voor CE of DE examen gaat doen
ik heb CE nu, dus als ik D zou halen dan krijg ik DE erbij?quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:33 schreef tripel7 het volgende:
Hij bedoelt volgens mij; je hebt C én D al, je gaat examen doen voor CE óf DE, dan krijg je de andere categorie C of D ook E erbij.
Dus je gaat bijvoorbeeld met je C en D rijbewijs CE halen, dan krijg Je DE ook.
Nee, je leest wat je wilt lezen,niet wat er staat. Je krijgt DE bijvoorbeeld alleen als je D al hebt, en dan pas CE gaat halen. Als je CE hebt, je haalt D dan moet je apart nog DE halen. (althans, dat is wat ik van qu63 begrijp)quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:13 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
ik heb CE nu, dus als ik D zou halen dan krijg ik DE erbij?
want toen ik CE haalde kreeg ik wel BE erbij dus misschien is het ook zo
geen idee of ik buschauffeur wil worden of zo maar ja ik kon misschien ergens aan de slag dat ze misschien je opleiding (deels) betalen en aan de ene kant lijkt het me ook wel vet om gewoon al je rijbewijzen te hebben.
Moet dan alleen nog motor en bus en dan heb ik alles als je DE erbij krijgt behalve B1 die geven ze niet uit in dit land
maar op google kom ik wel een ander antwoord tegenquote:Op donderdag 23 juni 2016 16:56 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Nee, je leest wat je wilt lezen,niet wat er staat. Je krijgt DE bijvoorbeeld alleen als je D al hebt, en dan pas CE gaat halen. Als je CE hebt, je haalt D dan moet je apart nog DE halen. (althans, dat is wat ik van qu63 begrijp)
http://www.chauffeursforu(...)dal-in-bezit-van-ce/quote:Als je al C/E hebt en je haalt je D dan heb je automatisch ook D/E.
Bron: Collega's van mij die altijd vracht hebben gereden maar overgestapt zijn op de bus en daar dus een rijbewijs voor moesten halen kregen allemaal E achter D er bij.
quote:Op donderdag 23 juni 2016 06:45 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Je bedoelt BE cadeau? Of welke E dan? Want ik heb BE al
Wat tripel7 zegt ja, al is das ook niet echt ergens op gebaseerdquote:Op donderdag 23 juni 2016 11:33 schreef tripel7 het volgende:
Hij bedoelt volgens mij; je hebt C én D al, je gaat examen doen voor CE óf DE, dan krijg je de andere categorie C of D ook E erbij.
Dus je gaat bijvoorbeeld met je C en D rijbewijs CE halen, dan krijg Je DE ook.
CE is natuurlijk een stapje 'hoger' dan BE. Maar met 12+ meter (bus) plus aanhanger rijdt toch echt wel anders dan met een trekker met oplegger of een bakwagen met triangelaanhanger, en juist die dingen leer je rijden tijdens je rijopleiding.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:13 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
ik heb CE nu, dus als ik D zou halen dan krijg ik DE erbij?
want toen ik CE haalde kreeg ik wel BE erbij dus misschien is het ook zo
geen idee of ik buschauffeur wil worden of zo maar ja ik kon misschien ergens aan de slag dat ze misschien je opleiding (deels) betalen en aan de ene kant lijkt het me ook wel vet om gewoon al je rijbewijzen te hebben.
Moet dan alleen nog motor en bus en dan heb ik alles als je DE erbij krijgt behalve B1 die geven ze niet uit in dit land
die wisten t nietquote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
[..]
Wat tripel7 zegt ja, al is das ook niet echt ergens op gebaseerd
Ik zou zeggen , bel t CBR of je rijopleiding!
naja CE is CE dan mag je gewoon vrachtwagen met aanhanger, of 't nou een trekker oplegger is of met een wipkar of triangel is. Zo'n groot verschil is dat ook niet, een aanhanger is in principe een aanhanger. Kopschot inloop en uitzwaai is ietsje anders i.v.m. andere maten en wielbasis maar het principe is hetzelfde je rijdt gewoon met een zware aanhanger thats it. Aangezien je bij je CE ook BE cadeau krijgt dacht ik dat je ook DE bij je D cadeau krijgt als je al CE hebt. Tenminste dat vind ik wel op google, alleen nergens in een officiële bronquote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
CE is natuurlijk een stapje 'hoger' dan BE. Maar met 12+ meter (bus) plus aanhanger rijdt toch echt wel anders dan met een trekker met oplegger of een bakwagen met triangelaanhanger, en juist die dingen leer je rijden tijdens je rijopleiding.
Zo veel beter dan die afschuwelijke dingen die er nu rondrijdenquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:14 schreef MPG het volgende:
http://www.1limburg.nl/zo(...)ntext=latestarticles
[ afbeelding ]
Wat een lilluk dingquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:14 schreef MPG het volgende:
http://www.1limburg.nl/zo(...)ntext=latestarticles
[ afbeelding ]
Die ook ja.quote:
Dat zijn alle lijnbussen toch?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:08 schreef dennistd het volgende:
Vrij karig interieur als ik het zo bekijk...
Viel me ook al op... ziet er niet echt uit als een streekbus.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:08 schreef dennistd het volgende:
Vrij karig interieur als ik het zo bekijk...
Als ik het hiermee vergelijk:quote:
Vergelijkbaar nog GTW's maar nog steeds geen geldige zittingen. Overige interieur van een bus (schermpjes, kachels) mogen ze van mij weg latenquote:Op donderdag 30 juni 2016 19:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik het hiermee vergelijk:
[ afbeelding ]
Eurolines (onderdeel van megabus.com) doet het toch al jaren prima, daarnaast is Flix pas actief sinds 2013 en heeft het vooral kunnen groeien doordat de markt in Duitsland en Frankrijk vrij is gegeven en het ook al MijnFernBus over heeft kunnen nemen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:00 schreef larsico het volgende:
Goede zet. Megabus heeft - in ieder geval hier in NL - nooit de brand awareness kunnen creëren, wat FlixBus binnen enkele maanden tot jaren wel gelukt is. Ze worden alleen nu wel écht een enorm grote speler.
Keurig, keurig.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:31 schreef qu63 het volgende:
Even promotie maken hoor, eindelijk tijd gehad om de foto's van de nieuwe touringcar te uploaden https://www.facebook.com/(...)_id=1366191966729736
Eurolines is volgens mij echter onderdeel van National Express, gezien als ik naar de UK website ga, ik direct wordt doorgeschakeld naar de National Express website.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 19:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
Eurolines (onderdeel van megabus.com) doet het toch al jaren prima, daarnaast is Flix pas actief sinds 2013 en heeft het vooral kunnen groeien doordat de markt in Duitsland en Frankrijk vrij is gegeven en het ook al MijnFernBus over heeft kunnen nemen.
Over een paar jaar is de nieuwigheid er vanaf, eens kijken wie er dan nog over is
En ook de winstgevendheid is nog onduidelijk, zowel van Megabus als van Flix: http://fd.nl/economie-pol(...)-aankoop-megabus-com
Dank, dankquote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Keurig, keurig.
Geen D13 motor trouwens? In de FH vrachtwagens met 460pk ligt wel een 13 liter
4 Capacity L'squote:Op donderdag 7 juli 2016 16:09 schreef Peterselieman het volgende:
De drie 25 meterbussen van HESS gaan van Groningen naar Utrecht. Ze worden in het noorden vervangen door nieuwe Mercedes Capacity
https://t.co/dICEQ1H8SQ
quote:Op dinsdag 13 september 2016 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
In Eelde heeft met de hitte van vandaag een stadsbus van Qbuzz besloten een spontane BBQ te houden. Werd geen groot succes
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)agiers-in-veiligheid
quote:Op dinsdag 13 september 2016 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
In Eelde heeft met de hitte van vandaag een stadsbus van Qbuzz besloten een spontane BBQ te houden. Werd geen groot succes
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)agiers-in-veiligheid
geen succes nummer iddquote:Op dinsdag 13 september 2016 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
In Eelde heeft met de hitte van vandaag een stadsbus van Qbuzz besloten een spontane BBQ te houden. Werd geen groot succes
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)agiers-in-veiligheid
Was dat eigenlijk een MAN of een Mercedes? (Vermoed een Mercedes omdat GD stadsdienst).quote:Op dinsdag 13 september 2016 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
In Eelde heeft met de hitte van vandaag een stadsbus van Qbuzz besloten een spontane BBQ te houden. Werd geen groot succes
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)agiers-in-veiligheid
Rijdt Q-Buzz met iets anders dan Mercedes?quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Was dat eigenlijk een MAN of een Mercedes? (Vermoed een Mercedes omdat GD stadsdienst).
Lekkerquote:Op dinsdag 13 september 2016 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
In Eelde heeft met de hitte van vandaag een stadsbus van Qbuzz besloten een spontane BBQ te houden. Werd geen groot succes
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)agiers-in-veiligheid
in Zuid-Oost Fyslân rijden nog wat MAN's rond, terwijl in Utrecht de drie dubbelgeledes van Hess zijn. Al zijn die bussen dan technisch gezien ook weer deels Mercedessen, hoewel het een losstaand bussenmerk is.quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rijdt Q-Buzz met iets anders dan Mercedes?
ja hoe zit dat nou met die consessie troep? gezien ze pas in 2020 de hele boel in 1x willen aanbestedenquote:Op dinsdag 13 september 2016 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in Zuid-Oost Fyslân rijden nog wat MAN's rond, terwijl in Utrecht de drie dubbelgeledes van Hess zijn. Al zijn die bussen dan technisch gezien ook weer deels Mercedessen, hoewel het een losstaand bussenmerk is.
Arriva gaat de komende vier jaar in Zuid-Oost Fryslân en op de Friese Waddeneilanden rijden. Daarna gaat hoogstwaarschijnlijk de nieuwe concessie Fryslân in.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja hoe zit dat nou met die consessie troep? gezien ze pas in 2020 de hele boel in 1x willen aanbesteden
nou in 2020 zijn die GTW motoren toch wel rijp voor de oud ijzer boerquote:Op dinsdag 13 september 2016 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva gaat de komende vier jaar in Zuid-Oost Fryslân en op de Friese Waddeneilanden rijden. Daarna gaat hoogstwaarschijnlijk de nieuwe concessie Fryslân in.
Eind 2020 moet ook de nieuwe treinconcessie ingaan. Mij is niet duidelijk of de concessie Fryslân hier ook bij komt of dat die twee aparte concessies worden
Helemaal gelijk dat de nieuwelingen verspreid zullen gaan rondrijden, maar dit is een Q-link blauw Citaro. De 3456 daarentegen reed vandaag op lijn 3 (en dat is wel een nieuwe).quote:Op donderdag 22 september 2016 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wel vaker gaan gebeuren nu er nieuwe bussen instromen. Er rijden al zeker vier nieuwelingen rond, maar er zijn al meer bij de stalling gezien
Opzich is dat best een prestatie toch, uitgaande van ca. 4000 draaien per jaar zijn dat zeker 50.000 draaien, best netjes toch?quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
nou in 2020 zijn die GTW motoren toch wel rijp voor de oud ijzer boer
Bazenchauffeur.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Afgelopen zondag in Mayen.
[ afbeelding ]
Ik mocht met een andere bus mee met de pendeldienst naar de Lukasmarkt, een Alliance
Zal wel goedkoper zijn dan een boete moeten betalen wegens niet nakomen van afspraken. Of ze hebben extra geld gekregen om extra bussen te laten rijden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:14 schreef Nattekat het volgende:
Al die nieuwe bussen voor een concessie die nog maar 2 jaar duurt...
kort leasen.. en ze gaan er waarschijnlijk van uit dat na 2 jaar ze andere stikkers krijgen en elders nog wat kilometervretenquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal wel goedkoper zijn dan een boete moeten betalen wegens niet nakomen van afspraken. Of ze hebben extra geld gekregen om extra bussen te laten rijden.
Dan zijn het jonggebruikte bussen, is vast interesse voor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kort leasen.. en ze gaan er waarschijnlijk van uit dat na 2 jaar ze andere stikkers krijgen en elders nog wat kilometervreten
Correctie: een concessie die bijna afgelopen had moeten zijn ware het niet dat het OV Bureau en de huidige vervoerder elkaar wel erg lief vinden en door allerlei mazen in de wet de concessie nog eens met 2 jaar hebben kunnen verlengen. Zal mij verbazen als in 2019 er een andere vervoerder wint in GD dan de huidige.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:14 schreef Nattekat het volgende:
Al die nieuwe bussen voor een concessie die nog maar 2 jaar duurt...
Dan duurt ie nog steeds 2 jaar toch?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:38 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Correctie: een concessie die bijna afgelopen had moeten zijn ware het niet dat het OV Bureau en de huidige vervoerder elkaar wel erg lief vinden en door allerlei mazen in de wet de concessie nog eens met 2 jaar hebben kunnen verlengen. Zal mij verbazen als in 2019 er een andere vervoerder wint in GD dan de huidige.
Onrechtmatig? De rechter heeft er uitspraak over gedaan en beslist dat het mag. De concessiewetgeving laat het dus blijkbaar toe.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee de huidige concessie had in december 2017 (6+2jaar) moeten eindigen maar is onrechtmatig nogmaals met 2 jaar verlengt tot december 2019.
Soms? Ik zie ze al behoorlijk vaak. En gisteren kwam ik weer een paar tegen onderweg van Nijkerk naar Groningen.quote:Op woensdag 2 november 2016 17:45 schreef marcel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe LE's rijden soms al op de lijndiensten. Hier de 119 Delfzijl-Winschoten tussen Nieuwolda en Scheemda
(sorry slechte foto, herfstweer 80km per uur vv)
Het tekort zit vooral in het midden en westen van het land schijnt het. Hier in het oosten is het ook jaren via een uitzendbureau werken en vervolgens nog geen contract krijgen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:49 schreef Kentekenplaat het volgende:
Laatst hoorde ik weer mooie verhalen over het dreigende tekort aan buschauffeurs.
Ik geloof het niet. Ik wil het al jaren worden, maar het geld voor de opleiding ontbreekt vooralsnog. Men leidt hier in Noord-Nederland sporadisch mensen op, maar daarna krijg je 6 maanden lang een contract voor 24 uur en dat wordt daarna een 0-uren contract. Dan geloof ik niet dat er een tekort dreigt.
Toen mijn vader buschauffeur werd kon je kiezen uit 32 en 36 uur, maar dat is blijkbaar voorbij.
Is het in de rest van het land ook zo karig?
De intercedente van het uitzendbureau zei dat er mensen uit de Arriva-tijd nog op de lijst staan om overgenomen te worden. De concessie is al 7 jaar van Qbuzz.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het tekort zit vooral in het midden en westen van het land schijnt het. Hier in het oosten is het ook jaren via een uitzendbureau werken en vervolgens nog geen contract krijgen.
Welke lijntjes dan als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:55 schreef Nattekat het volgende:
Er moeten meer buurtbussen komen. Geen speciaal rijbewijs voor nodig, korte cursus, heel flexibel, goedkoop, beter lijnennet... en je tekort verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Ik kan in Leiden eo alleen al drie lijnen bedenken.
nou wat een feest... ik zie liever Arriva nergens meer rijden..quote:Op zaterdag 10 december 2016 23:35 schreef Gnittoo het volgende:
Ik mag maandag gelijk het zof gebied in
quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz vertrekt na zaterdag uit Fryslân, maar vlak voor die tijd is er nog wel even een busje flink beschadigd geraakt
https://www.112fryslan.nl(...)ongeval-met-lijnbus/
Hoe krijg je het voor elkaar...quote:Het ongeval op de kruising ontstond door een voorrangsfout. De automobilist(e) van de personenauto wilde de Oude Commissieweg oprijden, maar zag een naderende lijnbus over het hoofd. Een aanrijding was gevolg, waarna beide voertuigen van de weg raakten. De bus ramde een bushokje en kwam aan de overkant van de sloot terecht.
Er zijn chauffeurs van FrieslandCampina die hele treinen missen...quote:Op zondag 11 december 2016 05:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar...
Ik ben toch benieuwd wat ervoor terugkomt en hoe de kwaliteit daarvan is.quote:Op zondag 11 december 2016 17:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
Zo de vloot van qbuzz.nl zof even uitgezwaaid.. Als je ze toch tegen komt op de a7 thv drachten ri Heerenveen...
Zelfde soort bussen als in de rest van Fryslân. Sterker nog, het wagenpark zal door elkaar gebruikt worden. Dus je kunt een gloednieuwe Citea voor de concessie ZOF tussen Leeuwarden en Bolsward tegen komen, terwijl er een iets oudere bus in Drachten te zien is.quote:Op zondag 11 december 2016 17:52 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik ben toch benieuwd wat ervoor terugkomt en hoe de kwaliteit daarvan is.
Mag dat van de provincie?quote:Op zondag 11 december 2016 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zelfde soort bussen als in de rest van Fryslân. Sterker nog, het wagenpark zal door elkaar gebruikt worden. Dus je kunt een gloednieuwe Citea voor de concessie ZOF tussen Leeuwarden en Bolsward tegen komen, terwijl er een iets oudere bus in Drachten te zien is.
Bussen van m'n favoriete vervoerderquote:Op zondag 11 december 2016 17:52 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik ben toch benieuwd wat ervoor terugkomt en hoe de kwaliteit daarvan is.
Nee toch?quote:
Bieslook weet het nog beterquote:Op zondag 11 december 2016 18:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee toch?
Al zal jij als Fries het wel beter weten
Hier is het vijfde jaar Arriva in gegaan.
maar dat was / is toch meer PTA / Het grote treinentopic #1037 - SNCF zet vervangende TGV's in gerelateerd?quote:Op zondag 11 december 2016 18:41 schreef Nattekat het volgende:
Limburg schijnt één grote bende te zijn geweest
ik zou het niet weten, maar de alle bussen zullen ongetwijfeld aan de concessie eisen voldoenquote:
Nee, zijn nu nog twee aparte concessiesquote:
Limburg is meer dan alleen treinenquote:Op zondag 11 december 2016 18:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar dat was / is toch meer PTA / Het grote treinentopic #1037 - SNCF zet vervangende TGV's in gerelateerd?
wat weet jij daar nou van? NH is toch jou afdeling?quote:Op zondag 11 december 2016 18:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Limburg is meer dan alleen treinen
Nee, daar rijden Connexionsquote:Op zondag 11 december 2016 19:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat weet jij daar nou van? NH is toch jou afdeling?
Zeg ik alles beter danquote:Op zondag 11 december 2016 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks mis met Arriva, behalve de ontsluiting van het Bio Sciencepark
al is het maar 0,0001%! het is beterquote:Op zondag 11 december 2016 19:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Connexion beter noemen komt wel heel erg in de buurt
Hoe dan?quote:Op zondag 11 december 2016 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
al is het maar 0,0001%! het is beter
Nou moet ik echt een streep trekken. Ze rijden hier allebei op het bio-sciencepark, en mijn voorkeur gaat echt uit naar de rustigere comfortabele Arriva-bussenquote:Op zondag 11 december 2016 19:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
omdat alles per definitie beter is dan arriva zelfs Veolia
Suzuki Aso :wquote:Op zondag 11 december 2016 19:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou moet ik echt een streep trekken. Ze rijden hier allebei op het bio-sciencepark, en mijn voorkeur gaat echt uit naar de rustigere comfortabele Arriva-bussen
Al is het nu gewoon altijd een Suzuki Alto
De dag dat Arriva met een degelijke verbinding tussen Leiden CS en mijn faculteit regelt, is de dag dat ik benzine ga besparen.quote:
je kan ook gewoon zelf een diesel kopen hoorquote:Op zondag 11 december 2016 19:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De dag dat Arriva met een degelijke verbinding tussen Leiden CS en mijn faculteit regelt, is de dag dat ik benzine ga besparen.
quote:Op zondag 11 december 2016 19:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan ook gewoon zelf een diesel kopen hoor
betaal jij m'n rijbewijs en de aanschaf van vlootje bussen?quote:Op zondag 11 december 2016 19:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga jij even een buslijn Leiden CS - Corpus beginnen.
Nee.quote:Op zondag 11 december 2016 19:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
betaal jij m'n rijbewijs en de aanschaf van vlootje bussen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |