Je bedoelt BE cadeau? Of welke E dan? Want ik heb BE alquote:Op woensdag 22 juni 2016 21:15 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nope.
-edit- als het goed is krijg je wel je E cadeau als je C en D al hebt en voor CE of DE examen gaat doen
ik heb CE nu, dus als ik D zou halen dan krijg ik DE erbij?quote:Op donderdag 23 juni 2016 11:33 schreef tripel7 het volgende:
Hij bedoelt volgens mij; je hebt C én D al, je gaat examen doen voor CE óf DE, dan krijg je de andere categorie C of D ook E erbij.
Dus je gaat bijvoorbeeld met je C en D rijbewijs CE halen, dan krijg Je DE ook.
Nee, je leest wat je wilt lezen,niet wat er staat. Je krijgt DE bijvoorbeeld alleen als je D al hebt, en dan pas CE gaat halen. Als je CE hebt, je haalt D dan moet je apart nog DE halen. (althans, dat is wat ik van qu63 begrijp)quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:13 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
ik heb CE nu, dus als ik D zou halen dan krijg ik DE erbij?
want toen ik CE haalde kreeg ik wel BE erbij dus misschien is het ook zo
geen idee of ik buschauffeur wil worden of zo maar ja ik kon misschien ergens aan de slag dat ze misschien je opleiding (deels) betalen en aan de ene kant lijkt het me ook wel vet om gewoon al je rijbewijzen te hebben.
Moet dan alleen nog motor en bus en dan heb ik alles als je DE erbij krijgt behalve B1 die geven ze niet uit in dit land
maar op google kom ik wel een ander antwoord tegenquote:Op donderdag 23 juni 2016 16:56 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Nee, je leest wat je wilt lezen,niet wat er staat. Je krijgt DE bijvoorbeeld alleen als je D al hebt, en dan pas CE gaat halen. Als je CE hebt, je haalt D dan moet je apart nog DE halen. (althans, dat is wat ik van qu63 begrijp)
http://www.chauffeursforu(...)dal-in-bezit-van-ce/quote:Als je al C/E hebt en je haalt je D dan heb je automatisch ook D/E.
Bron: Collega's van mij die altijd vracht hebben gereden maar overgestapt zijn op de bus en daar dus een rijbewijs voor moesten halen kregen allemaal E achter D er bij.
quote:Op donderdag 23 juni 2016 06:45 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Je bedoelt BE cadeau? Of welke E dan? Want ik heb BE al
Wat tripel7 zegt ja, al is das ook niet echt ergens op gebaseerdquote:Op donderdag 23 juni 2016 11:33 schreef tripel7 het volgende:
Hij bedoelt volgens mij; je hebt C én D al, je gaat examen doen voor CE óf DE, dan krijg je de andere categorie C of D ook E erbij.
Dus je gaat bijvoorbeeld met je C en D rijbewijs CE halen, dan krijg Je DE ook.
CE is natuurlijk een stapje 'hoger' dan BE. Maar met 12+ meter (bus) plus aanhanger rijdt toch echt wel anders dan met een trekker met oplegger of een bakwagen met triangelaanhanger, en juist die dingen leer je rijden tijdens je rijopleiding.quote:Op donderdag 23 juni 2016 15:13 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
ik heb CE nu, dus als ik D zou halen dan krijg ik DE erbij?
want toen ik CE haalde kreeg ik wel BE erbij dus misschien is het ook zo
geen idee of ik buschauffeur wil worden of zo maar ja ik kon misschien ergens aan de slag dat ze misschien je opleiding (deels) betalen en aan de ene kant lijkt het me ook wel vet om gewoon al je rijbewijzen te hebben.
Moet dan alleen nog motor en bus en dan heb ik alles als je DE erbij krijgt behalve B1 die geven ze niet uit in dit land
die wisten t nietquote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:37 schreef qu63 het volgende:
[..]
[..]
Wat tripel7 zegt ja, al is das ook niet echt ergens op gebaseerd
Ik zou zeggen , bel t CBR of je rijopleiding!
naja CE is CE dan mag je gewoon vrachtwagen met aanhanger, of 't nou een trekker oplegger is of met een wipkar of triangel is. Zo'n groot verschil is dat ook niet, een aanhanger is in principe een aanhanger. Kopschot inloop en uitzwaai is ietsje anders i.v.m. andere maten en wielbasis maar het principe is hetzelfde je rijdt gewoon met een zware aanhanger thats it. Aangezien je bij je CE ook BE cadeau krijgt dacht ik dat je ook DE bij je D cadeau krijgt als je al CE hebt. Tenminste dat vind ik wel op google, alleen nergens in een officiële bronquote:Op vrijdag 24 juni 2016 00:39 schreef qu63 het volgende:
[..]
CE is natuurlijk een stapje 'hoger' dan BE. Maar met 12+ meter (bus) plus aanhanger rijdt toch echt wel anders dan met een trekker met oplegger of een bakwagen met triangelaanhanger, en juist die dingen leer je rijden tijdens je rijopleiding.
Zo veel beter dan die afschuwelijke dingen die er nu rondrijdenquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:14 schreef MPG het volgende:
http://www.1limburg.nl/zo(...)ntext=latestarticles
[ afbeelding ]
Wat een lilluk dingquote:Op donderdag 30 juni 2016 17:14 schreef MPG het volgende:
http://www.1limburg.nl/zo(...)ntext=latestarticles
[ afbeelding ]
Die ook ja.quote:
Dat zijn alle lijnbussen toch?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:08 schreef dennistd het volgende:
Vrij karig interieur als ik het zo bekijk...
Viel me ook al op... ziet er niet echt uit als een streekbus.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:08 schreef dennistd het volgende:
Vrij karig interieur als ik het zo bekijk...
Als ik het hiermee vergelijk:quote:
Vergelijkbaar nog GTW's maar nog steeds geen geldige zittingen. Overige interieur van een bus (schermpjes, kachels) mogen ze van mij weg latenquote:Op donderdag 30 juni 2016 19:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Als ik het hiermee vergelijk:
[ afbeelding ]
Eurolines (onderdeel van megabus.com) doet het toch al jaren prima, daarnaast is Flix pas actief sinds 2013 en heeft het vooral kunnen groeien doordat de markt in Duitsland en Frankrijk vrij is gegeven en het ook al MijnFernBus over heeft kunnen nemen.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 00:00 schreef larsico het volgende:
Goede zet. Megabus heeft - in ieder geval hier in NL - nooit de brand awareness kunnen creëren, wat FlixBus binnen enkele maanden tot jaren wel gelukt is. Ze worden alleen nu wel écht een enorm grote speler.
Keurig, keurig.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:31 schreef qu63 het volgende:
Even promotie maken hoor, eindelijk tijd gehad om de foto's van de nieuwe touringcar te uploaden https://www.facebook.com/(...)_id=1366191966729736
Eurolines is volgens mij echter onderdeel van National Express, gezien als ik naar de UK website ga, ik direct wordt doorgeschakeld naar de National Express website.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 19:06 schreef qu63 het volgende:
[..]
Eurolines (onderdeel van megabus.com) doet het toch al jaren prima, daarnaast is Flix pas actief sinds 2013 en heeft het vooral kunnen groeien doordat de markt in Duitsland en Frankrijk vrij is gegeven en het ook al MijnFernBus over heeft kunnen nemen.
Over een paar jaar is de nieuwigheid er vanaf, eens kijken wie er dan nog over is
En ook de winstgevendheid is nog onduidelijk, zowel van Megabus als van Flix: http://fd.nl/economie-pol(...)-aankoop-megabus-com
Dank, dankquote:Op dinsdag 5 juli 2016 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Keurig, keurig.
Geen D13 motor trouwens? In de FH vrachtwagens met 460pk ligt wel een 13 liter
4 Capacity L'squote:Op donderdag 7 juli 2016 16:09 schreef Peterselieman het volgende:
De drie 25 meterbussen van HESS gaan van Groningen naar Utrecht. Ze worden in het noorden vervangen door nieuwe Mercedes Capacity
https://t.co/dICEQ1H8SQ
quote:Op dinsdag 13 september 2016 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
In Eelde heeft met de hitte van vandaag een stadsbus van Qbuzz besloten een spontane BBQ te houden. Werd geen groot succes
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)agiers-in-veiligheid
quote:Op dinsdag 13 september 2016 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
In Eelde heeft met de hitte van vandaag een stadsbus van Qbuzz besloten een spontane BBQ te houden. Werd geen groot succes
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)agiers-in-veiligheid
geen succes nummer iddquote:Op dinsdag 13 september 2016 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
In Eelde heeft met de hitte van vandaag een stadsbus van Qbuzz besloten een spontane BBQ te houden. Werd geen groot succes
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)agiers-in-veiligheid
Was dat eigenlijk een MAN of een Mercedes? (Vermoed een Mercedes omdat GD stadsdienst).quote:Op dinsdag 13 september 2016 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
In Eelde heeft met de hitte van vandaag een stadsbus van Qbuzz besloten een spontane BBQ te houden. Werd geen groot succes
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)agiers-in-veiligheid
Rijdt Q-Buzz met iets anders dan Mercedes?quote:Op dinsdag 13 september 2016 19:57 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Was dat eigenlijk een MAN of een Mercedes? (Vermoed een Mercedes omdat GD stadsdienst).
Lekkerquote:Op dinsdag 13 september 2016 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
In Eelde heeft met de hitte van vandaag een stadsbus van Qbuzz besloten een spontane BBQ te houden. Werd geen groot succes
http://www.rtvnoord.nl/ni(...)agiers-in-veiligheid
in Zuid-Oost Fyslân rijden nog wat MAN's rond, terwijl in Utrecht de drie dubbelgeledes van Hess zijn. Al zijn die bussen dan technisch gezien ook weer deels Mercedessen, hoewel het een losstaand bussenmerk is.quote:Op dinsdag 13 september 2016 20:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rijdt Q-Buzz met iets anders dan Mercedes?
ja hoe zit dat nou met die consessie troep? gezien ze pas in 2020 de hele boel in 1x willen aanbestedenquote:Op dinsdag 13 september 2016 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in Zuid-Oost Fyslân rijden nog wat MAN's rond, terwijl in Utrecht de drie dubbelgeledes van Hess zijn. Al zijn die bussen dan technisch gezien ook weer deels Mercedessen, hoewel het een losstaand bussenmerk is.
Arriva gaat de komende vier jaar in Zuid-Oost Fryslân en op de Friese Waddeneilanden rijden. Daarna gaat hoogstwaarschijnlijk de nieuwe concessie Fryslân in.quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja hoe zit dat nou met die consessie troep? gezien ze pas in 2020 de hele boel in 1x willen aanbesteden
nou in 2020 zijn die GTW motoren toch wel rijp voor de oud ijzer boerquote:Op dinsdag 13 september 2016 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arriva gaat de komende vier jaar in Zuid-Oost Fryslân en op de Friese Waddeneilanden rijden. Daarna gaat hoogstwaarschijnlijk de nieuwe concessie Fryslân in.
Eind 2020 moet ook de nieuwe treinconcessie ingaan. Mij is niet duidelijk of de concessie Fryslân hier ook bij komt of dat die twee aparte concessies worden
Helemaal gelijk dat de nieuwelingen verspreid zullen gaan rondrijden, maar dit is een Q-link blauw Citaro. De 3456 daarentegen reed vandaag op lijn 3 (en dat is wel een nieuwe).quote:Op donderdag 22 september 2016 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zal wel vaker gaan gebeuren nu er nieuwe bussen instromen. Er rijden al zeker vier nieuwelingen rond, maar er zijn al meer bij de stalling gezien
Opzich is dat best een prestatie toch, uitgaande van ca. 4000 draaien per jaar zijn dat zeker 50.000 draaien, best netjes toch?quote:Op dinsdag 13 september 2016 21:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
nou in 2020 zijn die GTW motoren toch wel rijp voor de oud ijzer boer
Bazenchauffeur.quote:Op maandag 17 oktober 2016 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
Afgelopen zondag in Mayen.
[ afbeelding ]
Ik mocht met een andere bus mee met de pendeldienst naar de Lukasmarkt, een Alliance
Zal wel goedkoper zijn dan een boete moeten betalen wegens niet nakomen van afspraken. Of ze hebben extra geld gekregen om extra bussen te laten rijden.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:14 schreef Nattekat het volgende:
Al die nieuwe bussen voor een concessie die nog maar 2 jaar duurt...
kort leasen.. en ze gaan er waarschijnlijk van uit dat na 2 jaar ze andere stikkers krijgen en elders nog wat kilometervretenquote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal wel goedkoper zijn dan een boete moeten betalen wegens niet nakomen van afspraken. Of ze hebben extra geld gekregen om extra bussen te laten rijden.
Dan zijn het jonggebruikte bussen, is vast interesse voor.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 20:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kort leasen.. en ze gaan er waarschijnlijk van uit dat na 2 jaar ze andere stikkers krijgen en elders nog wat kilometervreten
Correctie: een concessie die bijna afgelopen had moeten zijn ware het niet dat het OV Bureau en de huidige vervoerder elkaar wel erg lief vinden en door allerlei mazen in de wet de concessie nog eens met 2 jaar hebben kunnen verlengen. Zal mij verbazen als in 2019 er een andere vervoerder wint in GD dan de huidige.quote:Op dinsdag 18 oktober 2016 19:14 schreef Nattekat het volgende:
Al die nieuwe bussen voor een concessie die nog maar 2 jaar duurt...
Dan duurt ie nog steeds 2 jaar toch?quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:38 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Correctie: een concessie die bijna afgelopen had moeten zijn ware het niet dat het OV Bureau en de huidige vervoerder elkaar wel erg lief vinden en door allerlei mazen in de wet de concessie nog eens met 2 jaar hebben kunnen verlengen. Zal mij verbazen als in 2019 er een andere vervoerder wint in GD dan de huidige.
Onrechtmatig? De rechter heeft er uitspraak over gedaan en beslist dat het mag. De concessiewetgeving laat het dus blijkbaar toe.quote:Op woensdag 19 oktober 2016 18:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Nee de huidige concessie had in december 2017 (6+2jaar) moeten eindigen maar is onrechtmatig nogmaals met 2 jaar verlengt tot december 2019.
Soms? Ik zie ze al behoorlijk vaak. En gisteren kwam ik weer een paar tegen onderweg van Nijkerk naar Groningen.quote:Op woensdag 2 november 2016 17:45 schreef marcel.nl het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe LE's rijden soms al op de lijndiensten. Hier de 119 Delfzijl-Winschoten tussen Nieuwolda en Scheemda
(sorry slechte foto, herfstweer 80km per uur vv)
Het tekort zit vooral in het midden en westen van het land schijnt het. Hier in het oosten is het ook jaren via een uitzendbureau werken en vervolgens nog geen contract krijgen.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:49 schreef Kentekenplaat het volgende:
Laatst hoorde ik weer mooie verhalen over het dreigende tekort aan buschauffeurs.
Ik geloof het niet. Ik wil het al jaren worden, maar het geld voor de opleiding ontbreekt vooralsnog. Men leidt hier in Noord-Nederland sporadisch mensen op, maar daarna krijg je 6 maanden lang een contract voor 24 uur en dat wordt daarna een 0-uren contract. Dan geloof ik niet dat er een tekort dreigt.
Toen mijn vader buschauffeur werd kon je kiezen uit 32 en 36 uur, maar dat is blijkbaar voorbij.
Is het in de rest van het land ook zo karig?
De intercedente van het uitzendbureau zei dat er mensen uit de Arriva-tijd nog op de lijst staan om overgenomen te worden. De concessie is al 7 jaar van Qbuzz.quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het tekort zit vooral in het midden en westen van het land schijnt het. Hier in het oosten is het ook jaren via een uitzendbureau werken en vervolgens nog geen contract krijgen.
Welke lijntjes dan als ik vragen mag?quote:Op zaterdag 5 november 2016 22:55 schreef Nattekat het volgende:
Er moeten meer buurtbussen komen. Geen speciaal rijbewijs voor nodig, korte cursus, heel flexibel, goedkoop, beter lijnennet... en je tekort verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Ik kan in Leiden eo alleen al drie lijnen bedenken.
nou wat een feest... ik zie liever Arriva nergens meer rijden..quote:Op zaterdag 10 december 2016 23:35 schreef Gnittoo het volgende:
Ik mag maandag gelijk het zof gebied in
quote:Op vrijdag 9 december 2016 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
Qbuzz vertrekt na zaterdag uit Fryslân, maar vlak voor die tijd is er nog wel even een busje flink beschadigd geraakt
https://www.112fryslan.nl(...)ongeval-met-lijnbus/
Hoe krijg je het voor elkaar...quote:Het ongeval op de kruising ontstond door een voorrangsfout. De automobilist(e) van de personenauto wilde de Oude Commissieweg oprijden, maar zag een naderende lijnbus over het hoofd. Een aanrijding was gevolg, waarna beide voertuigen van de weg raakten. De bus ramde een bushokje en kwam aan de overkant van de sloot terecht.
Er zijn chauffeurs van FrieslandCampina die hele treinen missen...quote:Op zondag 11 december 2016 05:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Hoe krijg je het voor elkaar...
Ik ben toch benieuwd wat ervoor terugkomt en hoe de kwaliteit daarvan is.quote:Op zondag 11 december 2016 17:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
Zo de vloot van qbuzz.nl zof even uitgezwaaid.. Als je ze toch tegen komt op de a7 thv drachten ri Heerenveen...
Zelfde soort bussen als in de rest van Fryslân. Sterker nog, het wagenpark zal door elkaar gebruikt worden. Dus je kunt een gloednieuwe Citea voor de concessie ZOF tussen Leeuwarden en Bolsward tegen komen, terwijl er een iets oudere bus in Drachten te zien is.quote:Op zondag 11 december 2016 17:52 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik ben toch benieuwd wat ervoor terugkomt en hoe de kwaliteit daarvan is.
Mag dat van de provincie?quote:Op zondag 11 december 2016 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zelfde soort bussen als in de rest van Fryslân. Sterker nog, het wagenpark zal door elkaar gebruikt worden. Dus je kunt een gloednieuwe Citea voor de concessie ZOF tussen Leeuwarden en Bolsward tegen komen, terwijl er een iets oudere bus in Drachten te zien is.
Bussen van m'n favoriete vervoerderquote:Op zondag 11 december 2016 17:52 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik ben toch benieuwd wat ervoor terugkomt en hoe de kwaliteit daarvan is.
Nee toch?quote:
Bieslook weet het nog beterquote:Op zondag 11 december 2016 18:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee toch?
Al zal jij als Fries het wel beter weten
Hier is het vijfde jaar Arriva in gegaan.
maar dat was / is toch meer PTA / Het grote treinentopic #1037 - SNCF zet vervangende TGV's in gerelateerd?quote:Op zondag 11 december 2016 18:41 schreef Nattekat het volgende:
Limburg schijnt één grote bende te zijn geweest
ik zou het niet weten, maar de alle bussen zullen ongetwijfeld aan de concessie eisen voldoenquote:
Nee, zijn nu nog twee aparte concessiesquote:
Limburg is meer dan alleen treinenquote:Op zondag 11 december 2016 18:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maar dat was / is toch meer PTA / Het grote treinentopic #1037 - SNCF zet vervangende TGV's in gerelateerd?
wat weet jij daar nou van? NH is toch jou afdeling?quote:Op zondag 11 december 2016 18:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Limburg is meer dan alleen treinen
Nee, daar rijden Connexionsquote:Op zondag 11 december 2016 19:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat weet jij daar nou van? NH is toch jou afdeling?
Zeg ik alles beter danquote:Op zondag 11 december 2016 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks mis met Arriva, behalve de ontsluiting van het Bio Sciencepark
al is het maar 0,0001%! het is beterquote:Op zondag 11 december 2016 19:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Connexion beter noemen komt wel heel erg in de buurt
Hoe dan?quote:Op zondag 11 december 2016 19:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
al is het maar 0,0001%! het is beter
Nou moet ik echt een streep trekken. Ze rijden hier allebei op het bio-sciencepark, en mijn voorkeur gaat echt uit naar de rustigere comfortabele Arriva-bussenquote:Op zondag 11 december 2016 19:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
omdat alles per definitie beter is dan arriva zelfs Veolia
Suzuki Aso :wquote:Op zondag 11 december 2016 19:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou moet ik echt een streep trekken. Ze rijden hier allebei op het bio-sciencepark, en mijn voorkeur gaat echt uit naar de rustigere comfortabele Arriva-bussen
Al is het nu gewoon altijd een Suzuki Alto
De dag dat Arriva met een degelijke verbinding tussen Leiden CS en mijn faculteit regelt, is de dag dat ik benzine ga besparen.quote:
je kan ook gewoon zelf een diesel kopen hoorquote:Op zondag 11 december 2016 19:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De dag dat Arriva met een degelijke verbinding tussen Leiden CS en mijn faculteit regelt, is de dag dat ik benzine ga besparen.
quote:Op zondag 11 december 2016 19:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je kan ook gewoon zelf een diesel kopen hoor
betaal jij m'n rijbewijs en de aanschaf van vlootje bussen?quote:Op zondag 11 december 2016 19:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga jij even een buslijn Leiden CS - Corpus beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |