Ha! Senk joe!quote:
Bij mij gaat dit meestal wel goed, ligt misschien aan het type auto (dikke Mercedes, lekker blazen...) waar ze achter gaan rijden? Sowieso rijden er in de randstad wel meer 100 op die enkele korte 120km stukken. (Of overal 115 nog makkelijker)quote:Heel af en toe, wil ik wel eens 'op de meter' rijden.. soms ben ik 's ochtends stout geweest omdat ik te laat was, en om mijn gemiddelde verbruik dan weer op niveau te krijgen, moet ik van mezelf op de terugweg 100 rijden. Dat betekent dat ik nogal under par rijd, en ik ben me daarvan bewust. Als ik dan eens een vrachtwagen in moet halen, pak ik een groot gat tussen linksrijders, geef een toefje gas bij tot ergens 120 ofzo wat ik op dat moment redelijk vind, ga naar links, en haal die vrachtwaggel een beetje wat vlotter in. Soms komt er dan wat verkeer achter me oprijden, die houden gewoon afstand, na het inhalen keil ik hem weer naar rechts en ga van het gas, zodat hij weer de CC in loopt en ik weer netjes op de 100 uitkom. Die snorkels achter me duiken met enige regelmaat achter me mee naar rechts, om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ik van het gas ben gegaan, wat nog wel eens resulteert in bumperkleverts en zelfs een enkeling die spontaan kramp krijgt in de vinger die het grootlichthendeltje bedient.
Is dit wel een ergernis van anderen? Ik vind het een topactie. Vroeger van rotterdam naar delft a4 stuk ook altijd in de spits. Op een gegeven moment bijhouden hoeveel je er rechts voorbij gaat via de spitsstrook. Record lag op iets van 20 ofzoquote:Op donderdag 4 februari 2016 09:20 schreef Blind_Guardian het volgende:
Een ergernis van anderen waar ik mezelf eerlijk gezegd structureel schuldig aan maak is rechts inhalen . Met name op de A10 Amstel - Nieuwe Meer rijdt 80% in een treintje met 90 a 100 op de linker 2 banen. Spitsstrook en 3e baan blijven grotendeels onbenut, dus kachel ik doorgaans met 105 - 110 langs het treintje.
Ik zou hetzelfde doen. En als ze boos worden is dat hun eigen schuld daar op die linker helft. Ze houden zich niet aan de regels en dan moeten ze boos worden als ze rechts voorbij gegaan worden?quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:36 schreef Henkerbedenker het volgende:
[..]
Is dit wel een ergernis van anderen? Ik vind het een topactie. Vroeger van rotterdam naar delft a4 stuk ook altijd in de spits. Op een gegeven moment bijhouden hoeveel je er rechts voorbij gaat via de spitsstrook. Record lag op iets van 20 ofzo
Yup. Nederland in zijn puurste vorm. Ikke ikke ikke, en jouw probleem is jouw probleem: doeiquote:Op woensdag 3 februari 2016 22:37 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ja, en Facebook en lokaal weblog met veel lezers. Niemand.
Harde realiteit vs. Vertrouwen in de mensheid 2-0
1 voor het vrouwtje dat niet snapt dat ze verzekerd is om haar fouten en gewoon bij het verhaal blijft dat zij door groen reed (ondanks dat er meer verkeer het kruispunt op aan het rijden was), en 1 voor al die #$#%@ die mij en dat vrouwtje gewoon lieten staan midden op dat kruispunt. Ik met kinderen achterin, vrouwtje in een donkerblauwe auto zonder verlichting midden op de kruising in het donker en in de natte sneeuw, fuck it, we hebben haast, kan ons het schelen dat jullie daar niet veilig staan en dat het jou een paar mille kost omdat we te beroerd zijn even te stoppen om te kijken of niemand gewond is of zo. Toettoeoeet we moeten erlangs. Doei.
Kan wel janken.
Ja idd, tijdje geleden nog op de rijksweg tussen Arnhem en Ede, zit er zo'n busje in m'n kofferbak. Hij mocht er gerust langs van me, vouw je maar om een boom ofzo, maar ik krijg er de zenuwen van. Als ik zou moeten remmen voor overstekend wild, ben ik de lul in m'n gebakje.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bumperklevers heb ik echt wel zo'n hekel aan he
Echt, ik hoef niet de binnenkant van m'n auto verlicht te hebben door jou koplampen.
Vooral als je al lekker doorrijdt (90 op een provinciale 80km/u weg) en er zo'n eikel het nog nodig vindt om in je achterbak te kruipen.
Bekijk het dan ook maar, dan ga ik wel netjes 80 rijden. Succes ermee!
Ze hebben er geen last van en je verbetert de doorstroming juist door niet in het treintje aan te sluiten.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:20 schreef Blind_Guardian het volgende:
Een ergernis van anderen waar ik mezelf eerlijk gezegd structureel schuldig aan maak is rechts inhalen . Met name op de A10 Amstel - Nieuwe Meer rijdt 80% in een treintje met 90 a 100 op de linker 2 banen. Spitsstrook en 3e baan blijven grotendeels onbenut, dus kachel ik doorgaans met 105 - 110 langs het treintje.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:50 schreef El_Thijs het volgende:
Ik verheug me nu al op de lente als ik weer op de motor stap om te zien wie vergeten is dat er ook motorrijders zijn
Dat zijn ze in november al vergeten joh. Mensen kijken niet uit hun doppen, zien je vervolgens niet rijden, smijten hun autootje zo zonder te kijken of knipperen voor je motor en vervolgens krijg je nog eens een middelvinger te zien omdat je het lef hebt om te rijden waar zij willen rijden.quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:50 schreef El_Thijs het volgende:
Ik verheug me nu al op de lente als ik weer op de motor stap om te zien wie vergeten is dat er ook motorrijders zijn
Die zijn er in de winter ook hoorquote:Op donderdag 4 februari 2016 11:50 schreef El_Thijs het volgende:
Ik verheug me nu al op de lente als ik weer op de motor stap om te zien wie vergeten is dat er ook motorrijders zijn
Dat is zo achterlijk inderdaad.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bumperklevers heb ik echt wel zo'n hekel aan he
Echt, ik hoef niet de binnenkant van m'n auto verlicht te hebben door jou koplampen.
Vooral als je al lekker doorrijdt (90 op een provinciale 80km/u weg) en er zo'n eikel het nog nodig vindt om in je achterbak te kruipen.
Bekijk het dan ook maar, dan ga ik wel netjes 80 rijden. Succes ermee!
Als er verder niemand rijdt zullen ze je wel inhalen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:46 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is zo achterlijk inderdaad.
Wat ik soms doe als ik bijvoorbeeld op een 50 weg 55-60 rij en ze gaan kleven is even m`n gas los laten tot dat ik rond de 40 zit. Gaan ze dan toeteren en zie ik ze bijvoorbeeld hun middelvinger op steken? Schakel ik terug naar z`n 2 en ga ik 30 rijden.
Doe ik overigens alleen als er verder niemand op de weg rijd s'avonds (Behalve mijn klever dan ) En vervolgens als ik dan eenmaal een paar seconden 30 rij geef ik weer heel rustig gas tot ik 50 rij, de blikken van die mensen Geweldig.
Denk dan echt, wat schiet je op met kleven?! Sowieso, ik rij al 5 a 10 km te hard. Op een 50 weg, en dan nog ga je bij mij kleven? Dan heb je aan mij echt de verkeerde, ik ga dan soms terug treiteren
Dat kan hier niet:quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:52 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Als er verder niemand rijdt zullen ze je wel inhalen.
Wel met een motorquote:Op donderdag 4 februari 2016 15:00 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat kan hier niet:
[ afbeelding ]
(Sorry voor de verschrikkelijk matige foto )
Met de motor sowieso wel.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:10 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Wel met een motor
Ja, dan snap ik het wel. Maar soms als iemand traag rijdt is het wel lastig om niet te gaan kleven.
Maar ik heb wel gemerkt dat als ik vlot aan kom rijden, en daarna afstand hou dat mensen dan eerder ruimte geven om in te halen.
Dat kun je op twee manieren opvatten... Rechts inhalen mag volgens de regels ook niet, maar het bevordert de doorstroming wel als er 20 auto's op de linkerbaan achter elkaar zitten en 105 km/u rijden. Maar als je rechts rijdt, zie er dan maar weer eens 'netjes' tussen te komen als je dan eindelijk bij die vrachtwagen bent....quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:39 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik zou hetzelfde doen. En als ze boos worden is dat hun eigen schuld daar op die linker helft. Ze houden zich niet aan de regels en dan moeten ze boos worden als ze rechts voorbij gegaan worden?
quote:
Dat heb ik nog niet heel vaak meegemaakt en ik rijd toch best veel als het weer goed is. Al heb je wel gelijk, een maat van me heeft het wel enkele keren meegemaakt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:14 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dat zijn ze in november al vergeten joh. Mensen kijken niet uit hun doppen, zien je vervolgens niet rijden, smijten hun autootje zo zonder te kijken of knipperen voor je motor en vervolgens krijg je nog eens een middelvinger te zien omdat je het lef hebt om te rijden waar zij willen rijden.
Beduidend minderquote:Op donderdag 4 februari 2016 13:15 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Die zijn er in de winter ook hoor
Ja, lekker de hele weg 80 achter een vrachtwagen rijden.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat kun je op twee manieren opvatten... Rechts inhalen mag volgens de regels ook niet, maar het bevordert de doorstroming wel als er 20 auto's op de linkerbaan achter elkaar zitten en 105 km/u rijden. Maar als je rechts rijdt, zie er dan maar weer eens 'netjes' tussen te komen als je dan eindelijk bij die vrachtwagen bent....
Eigenlijk is het dikke bullshit en zouden we de Amerikaanse regels moeten invoeren. Keep your lane.
Ga voor de grap eens rijden als het weer niet goed is; koud en regenachtig weer, stevig windje, zoiets. In de zomer zijn de meeste automobilisten wel weer gewend aan motorrijders, maar zodra de mooiweerrijders weer de boel in de garage zetten en motoren minder voorkomen in het verkeer, lijkt het alsof we nooit hebben bestaan.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:52 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
[..]
Dat heb ik nog niet heel vaak meegemaakt en ik rijd toch best veel als het weer goed is. Al heb je wel gelijk, een maat van me heeft het wel enkele keren meegemaakt.
[..]
Beduidend minder
Ik heb liever dat men eens een paar weken gaat controleren op linksplakkers en voorgooiers, een beetje net zoals de hetze op mensen die te hard rijden.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:31 schreef Saekerhett het volgende:
Eigenlijk is het dikke bullshit en zouden we de Amerikaanse regels moeten invoeren. Keep your lane.
Linksplakkers is goed te doen, die zie je overal en kilometers lang.quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb liever dat men eens een paar weken gaat controleren op linksplakkers en voorgooiers, een beetje net zoals de hetze op mensen die te hard rijden.
O nee, dat doe ik niet. Ik ga niet dat soort grapjes uithalen die jij zelf ook niet van andere weggebruikers wilt verwachten (langzamer rijden dan de toegestane snelheid).quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:46 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is zo achterlijk inderdaad.
Wat ik soms doe als ik bijvoorbeeld op een 50 weg 55-60 rij en ze gaan kleven is even m`n gas los laten tot dat ik rond de 40 zit. Gaan ze dan toeteren en zie ik ze bijvoorbeeld hun middelvinger op steken? Schakel ik terug naar z`n 2 en ga ik 30 rijden.
Vooral tijdens de spits is dat kleven ook geheel en al kansloos, alsof je kunt oplossen en in het niets verdwijnen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Bumperklevers heb ik echt wel zo'n hekel aan he
Echt, ik hoef niet de binnenkant van m'n auto verlicht te hebben door jou koplampen.
Vooral als je al lekker doorrijdt (90 op een provinciale 80km/u weg) en er zo'n eikel het nog nodig vindt om in je achterbak te kruipen.
Bekijk het dan ook maar, dan ga ik wel netjes 80 rijden. Succes ermee!
Als zij het laatste oranje pakken, heb jij daarna toch rood? Dan ben je ze kwijt. Of snap ik je verkeerd?quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:10 schreef MrTorture het volgende:
Mensen die nét onder de Vmax blijven hangen en daar zelf geen last van hebben, omdat ze het allerlaatste druppeltje oranje licht pakken en dat je daar dan achter zit
Als zon rijtje auto's een vrachtwagen aan het inhalen is, moet je gewoon achter aansluiten.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat kun je op twee manieren opvatten... Rechts inhalen mag volgens de regels ook niet, maar het bevordert de doorstroming wel als er 20 auto's op de linkerbaan achter elkaar zitten en 105 km/u rijden. Maar als je rechts rijdt, zie er dan maar weer eens 'netjes' tussen te komen als je dan eindelijk bij die vrachtwagen bent....
Eigenlijk is het dikke bullshit en zouden we de Amerikaanse regels moeten invoeren. Keep your lane.
Een oranje toevallig...?quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:38 schreef El_Thijs het volgende:
Ik heb steevast elke ochtend een persoon voor me om iets voor 6 die of als een bejaarde rijdt of gewoon enorm voorzichtig is, en dan ook echt onder de 50 gaat zitten waar je 50 mag. Detail 1: er is dan ook echt niemand op de weg, alle stoplichten gaan binnen mum van tijd op groen en het zicht is prima. Detail 2: het is een Opel Speedster
Onzin. Wanneer iedereen zich gewoon netjes aan de regels houdt, is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:31 schreef Saekerhett het volgende:
Eigenlijk is het dikke bullshit en zouden we de Amerikaanse regels moeten invoeren. Keep your lane.
Dat is het hele punt juist... onnodig links rijden mag niet, wat moet je dan doen als er 20 auto's links rijden en er rechts 300 meter ruimte is tot aan de vrachtwagen?quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:44 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Als zon rijtje auto's een vrachtwagen aan het inhalen is, moet je gewoon achter aansluiten.
Dan is het wel heel asociaal om er rechts voorbij te gaan. Gewoon netjes op je beurt wachten.
Ik ben dan zo'n druif dat als enige naar rechts gaat, om vervolgens achter de vrachtauto te "wachten" tot het treintje voorbij is gereden. Niet dat het me heel veel boeit, want haast heb ik toch niet.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:50 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat is het hele punt juist... onnodig links rijden mag niet, wat moet je dan doen als er 20 auto's links rijden en er rechts 300 meter ruimte is tot aan de vrachtwagen?
Ik denk dat ik dat ook vaker doe. Laatst op de A58 was iedereen weer lekker neurotisch links aan het rijden, en om de 100 meter op de rem stampen omdat er weer iemand hem ervoor gooit vanachter een vrachtwagen. De laatste 10 kilometer was ik het zat en ging ik rustig achter een vrachtwagen tuffen. Dan ben je wel wat later op je werk, maar het rijdt zoveel relaxter.quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben dan zo'n druif dat als enige naar rechts gaat, om vervolgens achter de vrachtauto te "wachten" tot het treintje voorbij is gereden. Niet dat het me heel veel boeit, want haast heb ik toch niet.
Ja, maar dan heb jij dus je stoplicht gemist omdat zij niet normaal doorrijden .quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als zij het laatste oranje pakken, heb jij daarna toch rood? Dan ben je ze kwijt. Of snap ik je verkeerd?
Dit is een beetje triestquote:Op donderdag 4 februari 2016 14:46 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is zo achterlijk inderdaad.
Wat ik soms doe als ik bijvoorbeeld op een 50 weg 55-60 rij en ze gaan kleven is even m`n gas los laten tot dat ik rond de 40 zit. Gaan ze dan toeteren en zie ik ze bijvoorbeeld hun middelvinger op steken? Schakel ik terug naar z`n 2 en ga ik 30 rijden.
Doe ik overigens alleen als er verder niemand op de weg rijd s'avonds (Behalve mijn klever dan ) En vervolgens als ik dan eenmaal een paar seconden 30 rij geef ik weer heel rustig gas tot ik 50 rij, de blikken van die mensen Geweldig.
Denk dan echt, wat schiet je op met kleven?! Sowieso, ik rij al 5 a 10 km te hard. Op een 50 weg, en dan nog ga je bij mij kleven? Dan heb je aan mij echt de verkeerde, ik ga dan soms terug treiteren
Laurens 2quote:
Misschien wat overdreven, maar het is wel de beste oplossing. Moet er niet aan denken wat er gebeurt als er een noodstop gemaakt moet worden met 60.quote:
quote:
Overdrijven is ook een vak.quote:
Een heer in het verkeerquote:Op donderdag 4 februari 2016 21:05 schreef Braddie het volgende:
[..]
[..]
Overdrijven is ook een vak.
Ik doe het inderdaad zodat er diegene achter mij óók gaat remmen, en zodra diegene dan zoiets heeft van, wat ben je aan het doen.. Ga ik weer gasgeven, zal alles bij elkaar een seconden of 10-15 duren.
Alles beter dan opeens een noodstop moeten maken en dan je achterligger opeens via je kofferbak naar binnen zien komen toch?
Totaaaaaaaaaaaal niet.quote:
Beetje geven en nemen Braddie, niet iedereen heeft ogen in zijn achterhoofd. Geef voorrang neem het niet.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:08 schreef Braddie het volgende:
[..]
Totaaaaaaaaaaaal niet.
Als er een iemand rijd als een natte krant, en nog 10000en dingen moet leren qua verkeersinzicht ben ik het.
Maar moet ik daarom maar iemand die op 10cm van mijn bumper zit te stangen en te seinen tolereren? Als er verder niemand rijd laat ik gewoon mijn gas los op dat moment tot een bepaalde snelheid en dan geef ik weer gas bij als ik rond de 30 km zit.
Om mij gelijk "Laurens" Te noemen gaat heel ver Ik heb nog nooit zulke asociale dingen gedaan als hij, en heb nog nooit een bijna ongeluk veroorzaakt. En ik weet wél waar mijn zwakke plekken zitten in't verkeer.
Niks triests aan, als diegene gewoon afstand houdt ontstaat er ook geen probleem.quote:
Op de snelweg heb ik eigenlijk nooit bumperklevers achter mij.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe komen jullie aan al die bumperklevers achter je?
Ik maak het echt zelden mee, dus ik denk dat je het dan toch echt aan jezelf te danken hebt.
Zolang je de ruimte maakt voor het verkeer achter je en gewoon vlot inhaalt als je als einzelganger een vrachtwagen passeert is er echt niets aan de hand. Maar daar schort het bij velen nog weleens aan is mijn ervaring.
Probeer het maar eens uit op een provinciale weg waar er in iedere richting een colonne rijdt die in snelheid gedicteerd wordt door de voorste in het rijtje omdat inhalen simpelweg in de spits niet kan (want gesloten rijen beide richtingen).quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe komen jullie aan al die bumperklevers achter je?
Ik maak het echt zelden mee, dus ik denk dat je het dan toch echt aan jezelf te danken hebt.
Zolang je de ruimte maakt voor het verkeer achter je en gewoon vlot inhaalt als je als einzelganger een vrachtwagen passeert is er echt niets aan de hand. Maar daar schort het bij velen nog weleens aan is mijn ervaring.
Hahaha serieus, die gast die met 150 k/pu er snel langs wil.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe komen jullie aan al die bumperklevers achter je?
Ik maak het echt zelden mee, dus ik denk dat je het dan toch echt aan jezelf te danken hebt.
Zolang je de ruimte maakt voor het verkeer achter je en gewoon vlot inhaalt als je als einzelganger een vrachtwagen passeert is er echt niets aan de hand. Maar daar schort het bij velen nog weleens aan is mijn ervaring.
Gaat die lekker plakken wanneer ik tour met 95 km/hquote:Op donderdag 4 februari 2016 22:12 schreef Soury het volgende:
[..]
Hahaha serieus, die gast die met 150 k/pu er snel langs wil.
Ja leuk voorbeeld. 100 max op 120quote:Op donderdag 4 februari 2016 22:15 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Gaat die lekker plakken wanneer ik tour met 95 km/h
Ohja omdat het jou niet gebeurt ligt het aan de rest? Ik rijd iedere dag spits in de randstad, 2 baans met rechts vrachtwagens. Probeer het eens. Praten we morgen weer verderquote:Op donderdag 4 februari 2016 21:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe komen jullie aan al die bumperklevers achter je?
Ik maak het echt zelden mee, dus ik denk dat je het dan toch echt aan jezelf te danken hebt.
Zolang je de ruimte maakt voor het verkeer achter je en gewoon vlot inhaalt als je als einzelganger een vrachtwagen passeert is er echt niets aan de hand. Maar daar schort het bij velen nog weleens aan is mijn ervaring.
Zo heb ik al 2 keer een aanrijdinkje gehad, en het beroerde is dat je gewoon nog fout bent ookquote:Op donderdag 4 februari 2016 22:22 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Wat ook kansloos is, zijn mensen die bij een afslag pas op het moment van indraaien kijken of er wat aankomt. Als je zelf dan over je schouder, zit je keer op keer bijna in iemand zijn achterkant, omdat je voorganger zo goed als stil staat om te kijken of er wat aankomt.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 22:33 schreef Henkerbedenker het volgende:
[..]
Ohja omdat het jou niet gebeurt ligt het aan de rest? Ik rijd iedere dag spits in de randstad, 2 baans met rechts vrachtwagens. Probeer het eens. Praten we morgen weer verder
Ieder nadeel hep se voordeelquote:Op donderdag 4 februari 2016 18:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Als zij het laatste oranje pakken, heb jij daarna toch rood? Dan ben je ze kwijt. Of snap ik je verkeerd?
Dat is nou net het probleem.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:24 schreef Light het volgende:
(Maar dan moet je wel je aandacht bij het rijden hebben.)
Die invoegstrokers bedoelde ik eigenlijk een beetje met voorgooiers. Die komen met 50 de hoofdrijbaan op, dus wat rechts zit gaat met 90-100 naar links en wat links zit kan hem in de ankers hangen. Kan je dubbel bekeuren, de mensen die van rechts naar links gaan (geen voorrang verlenen + onnodig linksrijden, goed, geef je ze voor het onnodig linksrijden een waarschuwing) en de invoegers voor veroorzaken van gevaar en geen voorrang verlenen?quote:Op donderdag 4 februari 2016 16:33 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Linksplakkers is goed te doen, die zie je overal en kilometers lang.
Van die mensen die hem er ineens voorgooien met 30km minder op de teller dan jij, dat zijn gewoon onverwachte momenten dat de politie maar toevallig langs moet rijden. De pakkans is heel laag.
Ze kunnen voor meer rendement ook prima langs invoegstroken gaan staan en elke nono die met 50 probeert in te voegen of zonder te spiegelen gewoon naar links gaat even meenemen en zonder rijbewijs weer wegsturen, want dát zie ik echt vaak en is altijd op dezelfde punten ook.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:46 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat is zo achterlijk inderdaad.
Wat ik soms doe als ik bijvoorbeeld op een 50 weg 55-60 rij en ze gaan kleven is even m`n gas los laten tot dat ik rond de 40 zit. Gaan ze dan toeteren en zie ik ze bijvoorbeeld hun middelvinger op steken? Schakel ik terug naar z`n 2 en ga ik 30 rijden.
Doe ik overigens alleen als er verder niemand op de weg rijd s'avonds (Behalve mijn klever dan ) En vervolgens als ik dan eenmaal een paar seconden 30 rij geef ik weer heel rustig gas tot ik 50 rij, de blikken van die mensen Geweldig.
Denk dan echt, wat schiet je op met kleven?! Sowieso, ik rij al 5 a 10 km te hard. Op een 50 weg, en dan nog ga je bij mij kleven? Dan heb je aan mij echt de verkeerde, ik ga dan soms terug treiteren
Ja klopt. Maar als ik harder wil op de snelweg dan is dat op de snelweg én als ik links rij.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
Goos, ff serieus... Had je het van de week niet juist over mensen die lopen te klieren als jij harder wilt... En dan vervolgens kom je met dit bericht. Verlaag jezelf nou niet zo.
Doe het gewoon nooit, wat denk je daarvan.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:20 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het is zéker niet zo dat ik dagelijks denk van, jaaaaa ik ga een klever fucken. Zeer zeker niet.
Ik niet. Fucken is fucken. En een provinciale 50 weg? Of er waren werkzaamheden óf je hebt het verkeerd gelezen en de maximale snelheid was 80. En wie zegt dat jouw teller correct is?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:20 schreef Braddie het volgende:
Als je op een provinciale 50 weg al 60 rijd en ze gaan dan nóg lopen kleven vind ik het een ander verhaal..
Gewoon niet doen. Echt niet. En ja, ik weet het, het is moeilijk. Ik heb mij vorig voorjaar ook een keer uit mijn tent laten lokken, voor het eerst in jaren: 140-145@120 rijden en iemand die in je hol kruipt, snelheid gaat naar 100, ik houd 140-145 aan en hij kruipt er nog dichter op, toen heb ik hem af laten zakken naar 110. Ben er niet trots op, gebeurt eigenlijk nooit, maar de bereidheid om 40 km/h te hard te rijden omdat een ander dat graag wilt is dan wel 0. Maar bewust onder de snelheid gaan rijden om iemand te fucken? Not done.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:20 schreef Braddie het volgende:
Het is zéker niet zo dat ik dagelijks denk van, jaaaaa ik ga een klever fucken. Zeer zeker niet.
Ik heb maar 400 pk ponies op 40 ton, 25 meter en zestien wielen. En dan gaat het nooit snel genoeg. Je zou denken dat ze slim genoeg zijn om te weten dat ik niet snel kan optrekken, maar het ongeduld is goed zichbaar (zeker als ze persé in willen halen)quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe komen jullie aan al die bumperklevers achter je?
Ik maak het echt zelden mee, dus ik denk dat je het dan toch echt aan jezelf te danken hebt.
Zolang je de ruimte maakt voor het verkeer achter je en gewoon vlot inhaalt als je als einzelganger een vrachtwagen passeert is er echt niets aan de hand. Maar daar schort het bij velen nog weleens aan is mijn ervaring.
200 MegaWatt?quote:Op donderdag 4 februari 2016 22:39 schreef Sounddragon het volgende:
Voor héél hardnekkige bumpermongolen wil ik wel eens mijn middenarmsteun opendoen, daarin ligt een groene 200Mw laser, dan zijn ze in de regel héél bijzonder rap opgeflikkerd.
Nee, een zwartequote:
Ik rijd vaak met een GoPro als ik op de motor zit. Misschien toch maar eens permanent meenemen dat dingquote:Op donderdag 4 februari 2016 21:10 schreef Nattekat het volgende:
Het enige verschil is de dashcam met bewijsmateriaal
Ze verwachten dat je ff aan de kant gaat zodat zij zichzelf ergens anders om een boom kunnen vouwen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
Fascinerend, hoe sommige mensen het alsnog voor elkaar krijgen om bij je te bumperkleven zelfs al rijd je al te hard.
Was beetje te laat vanmorgen, dus reed in bebouwde kom (het kon op zich, was niet heel druk) een stukje rond de 65 waar het 50 was. Zit er alsnog een of andere droeftoeter in een Golfje vlak op mn bumper.
Serieus, wat verwacht je, dat ik hier 100 ga rijden?
Ik neem aan dat je gewoon, als een volwassen vent, hebt gedaan alsof ie niet bestond?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
Fascinerend, hoe sommige mensen het alsnog voor elkaar krijgen om bij je te bumperkleven zelfs al rijd je al te hard.
Was beetje te laat vanmorgen, dus reed in bebouwde kom (het kon op zich, was niet heel druk) een stukje rond de 65 waar het 50 was. Zit er alsnog een of andere droeftoeter in een Golfje vlak op mn bumper.
Serieus, wat verwacht je, dat ik hier 100 ga rijden?
Op elke weg is dat. Zelfs op de snelweg als je een vrachtwagen voorbij gaat met 130-140 zit er wel een mongool achter je die zoiets doetquote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
Fascinerend, hoe sommige mensen het alsnog voor elkaar krijgen om bij je te bumperkleven zelfs al rijd je al te hard.
Was beetje te laat vanmorgen, dus reed in bebouwde kom (het kon op zich, was niet heel druk) een stukje rond de 65 waar het 50 was. Zit er alsnog een of andere droeftoeter in een Golfje vlak op mn bumper.
Serieus, wat verwacht je, dat ik hier 100 ga rijden?
Dat doe ik altijd. Ik ga mezelf niet in gevaar brengen omdat iemand achter me te laat is opgestaan en zijn belangrijke bespreking gaat missen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je gewoon, als een volwassen vent, hebt gedaan alsof ie niet bestond?
Ik doelde eigenlijk meer op het afstraffen van bumperklevers door je snelheid naar beneden te gooien, te remmen, terug te schakelen of op een andere manier te klieren.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:47 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat doe ik altijd. Ik ga mezelf niet in gevaar brengen omdat iemand achter me te laat is opgestaan en zijn belangrijke bespreking gaat missen.
Gister nog, ik reed 95 op de linkerbaan op de rondweg bij Eindhoven (vmax 80 op die weg) gewoon aan het inhalen gaat er weer zo'n lease focus in mijn kofferbak zitten.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe komen jullie aan al die bumperklevers achter je?
Ik maak het echt zelden mee, dus ik denk dat je het dan toch echt aan jezelf te danken hebt.
Zolang je de ruimte maakt voor het verkeer achter je en gewoon vlot inhaalt als je als einzelganger een vrachtwagen passeert is er echt niets aan de hand. Maar daar schort het bij velen nog weleens aan is mijn ervaring.
Mwah, soms wil ik wel eens heel langzaam naar rechts gaan zodat ie half over de vluchtstrook me voorbij gaat, maar niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op het afstraffen van bumperklevers door je snelheid naar beneden te gooien, te remmen, terug te schakelen of op een andere manier te klieren.
Ach ja, sommige mensen willen echt hard rijden. Prima hoor, ik ga dan effies naar rechts (desnoods tussen twee inhaalacties door), zo'n koekwaus is dan vaak ultrasnel voorbij en ik ga verder alsof er niks gebeurd is.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Gister nog, ik reed 95 op de linkerbaan op de rondweg bij Eindhoven (vmax 80 op die weg) gewoon aan het inhalen gaat er weer zo'n lease focus in mijn kofferbak zitten.
Doe dat gewoon niet joh, je brengt alleen jezelf maar in gevaar en zo'n hardrijder leert er niks van. Jouw leven/auto/gezondheid is écht belangrijker dan zijn haast.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:56 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mwah, soms wil ik wel eens heel langzaam naar rechts gaan zodat ie half over de vluchtstrook me voorbij gaat, maar niet meer dan dat.
Doe ik ook... Ga iig niet op mijn rem staan oid. Breng je alleen jezelf en anderen mee in gevaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:58 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ach ja, sommige mensen willen echt hard rijden. Prima hoor, ik ga dan effies naar rechts (desnoods tussen twee inhaalacties door), zo'n koekwaus is dan vaak ultrasnel voorbij en ik ga verder alsof er niks gebeurd is.
en dan hoop ik altijd dat ie zich niet in de prak rijdt, want dan sta ík in de file erachter
Ik heb ze dan ook liever voor me, dan ik ben ik dat geneuzel af. En je ziet ze hetzelfde doen bij hun nieuwe voorligger.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:58 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ach ja, sommige mensen willen echt hard rijden. Prima hoor, ik ga dan effies naar rechts (desnoods tussen twee inhaalacties door), zo'n koekwaus is dan vaak ultrasnel voorbij en ik ga verder alsof er niks gebeurd is.
en dan hoop ik altijd dat ie zich niet in de prak rijdt, want dan sta ík in de file erachter
Yup, ik ben sowieso niet het type die dan een brake test gaat doen of expres 30 gaat rijden.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je gewoon, als een volwassen vent, hebt gedaan alsof ie niet bestond?
Dát ja. "doei "quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb ze dan ook liever voor me, dan ik ben ik dat geneuzel af. En je ziet ze hetzelfde doen bij hun nieuwe voorligger.
Als je niet harder kunt vanwege voorliggers dan slaat het inderdaad nergens op dat hij 'in je kofferbak gaat zitten'. Maar als voor jou de baan vrij is moet je gewoon zorgen dat je plaats maakt op de linkerbaan en dus naar rechts gaan, ondanks dat je het idee hebt dat je al knetterhard rijdt en daardoor recht hebt op de linkerbaan. Die limiet van 80 kun je daar sowieso met een korreltje zout nemen, iedereen rijdt er 100+ en de weg is net zo breed en veilig als veel 130 wegen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:54 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Gister nog, ik reed 95 op de linkerbaan op de rondweg bij Eindhoven (vmax 80 op die weg) gewoon aan het inhalen gaat er weer zo'n lease focus in mijn kofferbak zitten.
Precies. Een doorgeefklever. Eerst kleeft-ie bij jou, dan ga je even naar rechts en geef je 'm door aan je voorganger.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:58 schreef Vijzel het volgende:
[..]
Ach ja, sommige mensen willen echt hard rijden. Prima hoor, ik ga dan effies naar rechts (desnoods tussen twee inhaalacties door), zo'n koekwaus is dan vaak ultrasnel voorbij en ik ga verder alsof er niks gebeurd is.
en dan hoop ik altijd dat ie zich niet in de prak rijdt, want dan sta ík in de file erachter
Limiet met een korreltje zout nemen gaat natuurlijk niet altijd op: alleen mensen die vaker over die weg rijden kunnen die inschatting maken. Als je er voor het eerst langsrijdt dan kun je je maar beter wel aan de snelheid houden want:quote:Op vrijdag 5 februari 2016 12:57 schreef Hyaenidae het volgende:
Die limiet van 80 kun je daar sowieso met een korreltje zout nemen, iedereen rijdt er 100+ en de weg is net zo breed en veilig als veel 130 wegen.
Ik wil zelf nog weleens precies de maximumsnelheid aan gaan houden. Maar nooit langzamer en nooit door te remmen. En ik heb er ook eigenlijk nog nooit een bevredigend gevoel aan overgehouden. Dus misschien doe ik het maar helemaal niet meer.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op het afstraffen van bumperklevers door je snelheid naar beneden te gooien, te remmen, terug te schakelen of op een andere manier te klieren.
In dat geval moet je gewoon rechts blijven rijden, niet links gaan rijden en vervolgens het verkeer ophouden.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 13:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Limiet met een korreltje zout nemen gaat natuurlijk niet altijd op: alleen mensen die vaker over die weg rijden kunnen die inschatting maken. Als je er voor het eerst langsrijdt dan kun je je maar beter wel aan de snelheid houden want:
a) Je weet niet zeker of het een flits-hotspot is
b) Je weet niet wat voor potentieel gevaarlijke situatie er zou zijn die een hogere maximum-snelheid tegenhoudt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |