abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:06:54 #1
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159598367
Welkom in het draagtopic! Hier kun je terecht voor alles wat met het dragen van je kindje te maken heeft.



Waarom dragen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, dragen, maar waarmee dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke verschillende soorten knopen zijn er?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:07:48 #2
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159598402
Dus

Raaaaaaaawwrrrrr!!!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159598517
Leuk Saskia! Dino's O+

Onze Tula is ook binnen! Ben er heel blij mee, ik merk zo'n duidelijk verschil met de Mei tai! Ketel is er veel rustiger en vrolijker in, hij zit steviger en voor mij is het ook comfortabeler.

Zie alleen wel dat ik hem nog iets lager moet hangen. Ketels hoofdje zat me nu telkens in de weg. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159598547
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 11:30 schreef zeefje het volgende:
Misschien een rare vraag. Maar komt er niet super veel druk op je schouders/rug door twee van die kleintjes? Ik zou misschien wel snel rugpijn hebben of valt dat wel mee ?
Ze worden iig allebei ergonomisch gedragen. Het is wel redelijk zwaar met 14 kg voor en 14 kg achter dus ik zal geen hele wandelingen maken, maar een klein rondje is te doen.

(mijn lijf vond de 17 kg kleuter die ik nog even van straat moest plukken en op mijn heup moest zetten minder leuk)
pi_159598675
Wat een superleuke foto Luna :D
  dinsdag 2 februari 2016 @ 16:21:20 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_159598715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:12 schreef lunapuella het volgende:
Leuk Saskia! Dino's O+

Onze Tula is ook binnen! Ben er heel blij mee, ik merk zo'n duidelijk verschil met de Mei tai! Ketel is er veel rustiger en vrolijker in, hij zit steviger en voor mij is het ook comfortabeler.

Zie alleen wel dat ik hem nog iets lager moet hangen. Ketels hoofdje zat me nu telkens in de weg. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ommegot dat snoetje O+! met z'n tanden *D
disclaimer
pi_159598759
Ik vind die toen nu foto's echt fantastisch. O+ Ik heb zelf niet zoveel draagfoto's helaas.

Saskia, wat een leuke! En die tandjes van Ketel inderdaad, awww.
pi_159598774
Saskia, je mooie grote meisje! O+ Hij is gaaf!

Luna, de Jasper *O* Die heb ik ook! Leuke foto :D

En wat leuk al die eerste en laatste draagfoto's! O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159598800
Jongens ik wil advies! Ik mag van mezelf een nieuwe draagdoek *) Ik ben echt heel tevreden met de twee Amazonas-doeken die ik heb, gewoon 100% katoen en niet te dik. Dus ik wil eigenlijk iets dat gewoon net zo draagt :@ Maar dan mooier. En gewoon in een webshop te koop, want ik ben niet goed in dat tweedehands gebeuren ;)
pi_159598839
Wat een leuke foto's Luna en Saskia!

Ik heb met man de deal gesloten als baby uit de kinderwagenbak groeit er een tula baby komt O+ Eigenlijk moet er dan wel eerst iets verkocht worden vind ik, maar ik kan niet bepalen wat /fwp

Dus ik heb net alvast wat verlekkerd gezocht op prints en Jasper is een van m'n favo's!
pi_159599398
Oh mèn...élke keer als die Tula-gekte weer aangeslingerd werd hier, neem ik me voor om er niet in mee te gaan. Maar het lijkt elke keer wel moeilijker te worden :@
Ze zien er ook allemaal zo leuk en comfortabel uit O+

En die leuke baby's van jullie ook! :( O+ O+

Merk toch dat ik niet echt een 'knoper' ben en daardoor veel sneller toch de wagen maar pak (terwijl dat zeker in de stad echt niet altijd fijn loopt :{ ). Met de Mei Tai is dat al wel minder dan met een doek, maar toch is dat voor snelle korte stukjes net te veel 'moeite' ofzo (in mijn hoofd dan hè ;) )
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 2 februari 2016 @ 17:02:44 #12
409579 LuDann
All the way
pi_159599530
Hier blijkt de Tula die ik zo graag wilde hebben juist niet zo'n succes. :') Beetje zonde eigenlijk. :')

Probleem is vooral dat Wolk er niet in wil slapen. En mijn man heeft echt de schurft aan dragers, hij heeft veel liever een doek. Gedoe met gespen en afstellen enzo vindt hij niks.

Misschien dat het slapen wel beter gaat als ze wat groter is en de verhoger niet meer nodig heeft, ik ga hem voorlopig nog niet verkopen (tenzij ik een hele leuke dure doek tegenkom... :') ).
  dinsdag 2 februari 2016 @ 17:09:21 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_159599671
ik vind de tula ook pas fijn toen Mauwtje wat ouder was hoor ludann, en dan heb ik het echt over 1 jaar en ouder. Tot die tijd pakte ik liever de doek.
Nu slaapt ze sowieso niet meer op mij, dus maakt dat aspect veel minder uit ;) En aangezien ze het zomaar na drie minuten gezien kan hebben is een Tula wel sneller. Ik zou 'm dus gewoon bewaren, want ik kan me jou niet met een andere drager voorstellen dan met die :P
disclaimer
pi_159599706
Omg m'n Solnce is er en hij is *O* fan *O* tas *O* tisch *O*

Geen idee hoe Solnce katoen normaal is, of die 1% kasjmier moet wonderen doen, ik heb echt nog nooit zo'n zachte doek gevoeld. O+ Overtuigd binnen 1 seconde. :D O+



@Tula/andere-draagzak-twijfels: als het goed is kan je ze vrij makkelijk weer doorverkopen als het toch niks voor je blijkt te zijn. ^O^
pi_159599715
Ah, een tegengeluid ;)

Nee geintje, zonde dat Wolk er niet lekker in slaapt, hopelijk is dat inderdaad een kwestie van tijd/wennen.

Tot wanneer is die verhoger eigenlijk nodig (ongeveer)?

Net man al even gepolst en die riep in elk geval niet heel hard nee :D ;) denk dat hij wel eerder een drager dan een doek zou pakken, dus da's sowieso winst.
En de Minion is al weer bijna 9 maanden (oh my god! :o ), dus dan is de kans zo te lezen wel wat groter dat-ie bevalt.

Edit: mnoh Selvaria, wat zijn jullie leuk samen zo! O+ De doek is ook prachtig natuurlijk, maar het ziet er bij jou ook altijd zo heerlijk gezellig uit! :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159599752
Twist, N. past er net goed in, ze heeft nu ongeveer maat 74. Wij hebben nooit een insert gebruikt.
pi_159599796
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:12 schreef Selvaria het volgende:
Twist, N. past er net goed in, ze heeft nu ongeveer maat 74. Wij hebben nooit een insert gebruikt.
Ah, da's goed vergelijkingmateriaal ja! :Y De Minion is denk ik nog wat groter dan N., want hier zit ze al een tijdje in 74 (en sommige truitjes zijn eigenlijk al wat te kort :@ ), dus dat zou zonder insert dan wel goed moeten komen ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159599817
Omg, zie net de 'Sidekick'-print :o O+
Als ik die aan m'n man laat zien, is-ie zeker weten overtuigd!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159599849
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:09 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind de tula ook pas fijn toen Mauwtje wat ouder was hoor ludann, en dan heb ik het echt over 1 jaar en ouder. Tot die tijd pakte ik liever de doek.
Nu slaapt ze sowieso niet meer op mij, dus maakt dat aspect veel minder uit ;) En aangezien ze het zomaar na drie minuten gezien kan hebben is een Tula wel sneller. Ik zou 'm dus gewoon bewaren, want ik kan me jou niet met een andere drager voorstellen dan met die :P
+1 op alles, meneer sliep vanaf 6 mnd niet echt meer in een drager, wel af en toe in de doek.

Onze Tula ligt al maanden werkloos in de kast overigens :+ Doeken ftw!
pi_159600462
Hier ook draagdoek tot I 14 maanden was. Toen vond ik het knopen wat te lastig, te zwaar worden en was de tula een uitkomst. Maar bij een tweede zou ik het eerste jaar ook weer voor een draagdoek gaan. Mijn vriend heeft goede ervaringen met de ergo; daar zat I vanaf 5 maanden ook echt mooi in.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159600671
Mooi Selvaria! O+

Ik had hetzelfde als twist, ik vind knopen toch vaak wat te veel gedoe, zeker om het góed te doen. Dus draagzak ftw ^O^
pi_159600733
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:10 schreef Selvaria het volgende:
Omg m'n Solnce is er en hij is *O* fan *O* tas *O* tisch *O*

Geen idee hoe Solnce katoen normaal is, of die 1% kasjmier moet wonderen doen, ik heb echt nog nooit zo'n zachte doek gevoeld. O+ Overtuigd binnen 1 seconde. :D O+

[ afbeelding ]

@Tula/andere-draagzak-twijfels: als het goed is kan je ze vrij makkelijk weer doorverkopen als het toch niks voor je blijkt te zijn. ^O^
Staat jullie ook prachtig! O+
  dinsdag 2 februari 2016 @ 18:05:14 #23
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159600895
J. slaapt wel in de Tula, maar net als in de doek zijn dat maar korte slaapjes van max 20 minuten.

Hij staat jullie mooi Selvaria! O+

Ik heb ook nog een eerste-laatste keer in de doekfoto *O*


Eerste keer doek (9 dagen oud), laatste keer doek en laatste keer dragen in de Tula :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159604553
Hihi weer met bonus-poezel van MB O+

Ik vind doek en tula bijna evenveel moeite en pak ze ook om en om, beetje afhankelijk van wat we gaan doen.
pi_159604849
Die Tula is mooi!! Welke is dat?
pi_159604880
Die van MB (en mij ;) )? De Jasper.
pi_159606056
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 17:55 schreef lunapuella het volgende:
Mooi Selvaria! O+

Ik had hetzelfde als twist, ik vind knopen toch vaak wat te veel gedoe, zeker om het góed te doen. Dus draagzak ftw ^O^
Ja dat idd. Ik vind een doek fijn hoor, en ik kan best snel knopen inmiddels, maar zo hop snel uit de auto vind ik een drager wel veel handiger. Waar ik nu meestal de maxicosi of de kinderwagen voor pak. Dragen doe ik eigenlijk vooral op ongelijk terrein, nooit meer in huis. Slapen doet hij pas na minimaal een half uur, rondkijken it is! De tula toddler wordt voor de grote van ruim 3 nog heel vaak gebruikt, dus met die standard gaat dat ook wel goedkomen.
pi_159606604
Crosspost V&A:

Te koop: Little Frog Jade - 100% katoenen draagdoek :)

Ideale beginnersdoek, mochten jullie iemand in je omgeving weten die eens een doek wil proberen! :)

Ben toch wel erg verliefd op die Tula sidekick :@

[ Bericht 19% gewijzigd door twist02 op 02-02-2016 22:22:09 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 2 februari 2016 @ 21:17:48 #29
409579 LuDann
All the way
pi_159607073
Ah, dus misschien dat de Tula wel weer handiger wordt als ze wat ouder is. Dan zal ik hem maar bewaren. :Y De print is in ieder geval helemaal mijn ding inderdaad, SQ. :D O+

Voor nu word ik eigenlijk steeds enthousiaster over dragen met geweven doek. Ik ken nu alleen de FWCC maar ben van plan binnenkort de ruck te gaan proberen. Ben heel benieuwd hoe dat is, rugdragen.

Ik heb mijn leendoek nog een week verlengt qua huur zodat ik nog wat tijd heb om naar een eigen doek op zoek te gaan. Ik zag de oscha alto haze en die vind ik mooi, wolken. O+ Weet iemand nog meer doeken waar wolken opstaan? Liefst met hennep of linnen.
  dinsdag 2 februari 2016 @ 21:21:09 #30
409579 LuDann
All the way
pi_159607241
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 18:05 schreef MissBliss het volgende:
J. slaapt wel in de Tula, maar net als in de doek zijn dat maar korte slaapjes van max 20 minuten.

Hij staat jullie mooi Selvaria! O+

Ik heb ook nog een eerste-laatste keer in de doekfoto *O*

[ afbeelding ]
Eerste keer doek (9 dagen oud), laatste keer doek en laatste keer dragen in de Tula :)
Ahhh, die middelste foto ook echt, helemaal nieuwsgierig meekijken. O+
pi_159607408
LuDann, Oscha heeft Alto, Strato, Cirrus en Nimbus als wolkendoeken O+ Verder Pellicano Baby Rainbow Clouds..maar verder dan dat kom ik niet :+

Alto Bluebell, Eventide zijn met linnen.
Alto Aotearoa is met hennep.
Strato Caprica v1 en v2 en Muscovado zijn met linnen. Muscovado is met wetspun linen, meer voor grote kindjes want het is schijnbaar een beest :+.
Cirrus Eyebright is met bamboe, verder nog niets in dit patroon.
Nimbus Skara Brae is linnen, zijde, katoen triblend :)

Verder ben ik geen fan van Oscha :+

[ Bericht 15% gewijzigd door GotC op 02-02-2016 21:34:48 ]
pi_159608068
Een wolkendoek voor Wolk. O+

Heeft iemand nog tips tegen zich afzettende baby's? Als ik N. op mijn buik probeer te dragen zet ze zich echt af met haar handjes tegen mijn borst aan, ze wil alles om haar heen zien. Ik spam heel zorgvuldig aan en heb ook jet idee dat het niet strakker kan, maar doordat haar handjes ertussen zitten weet ze zich op de een of andere manier toch elke keer heel ver van me af te duwen waardoor ik het idee heb dat ze niet meer veilig in de doek zit. Ik wil zo graag blijven buikdragen, maar na 3x proberen vandaag en het nog niet echt goed voor elkaar krijgen voelde jet toch een beetje eng. :'(
  dinsdag 2 februari 2016 @ 21:52:51 #33
409579 LuDann
All the way
pi_159608565
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 21:25 schreef GotC het volgende:
LuDann, Oscha heeft Alto, Strato, Cirrus en Nimbus als wolkendoeken O+ Verder Pellicano Baby Rainbow Clouds..maar verder dan dat kom ik niet :+

Alto Bluebell, Eventide zijn met linnen.
Alto Aotearoa is met hennep.
Strato Caprica v1 en v2 en Muscovado zijn met linnen. Muscovado is met wetspun linen, meer voor grote kindjes want het is schijnbaar een beest :+.
Cirrus Eyebright is met bamboe, verder nog niets in dit patroon.
Nimbus Skara Brae is linnen, zijde, katoen triblend :)

Verder ben ik geen fan van Oscha :+
OMG die Pellicano! :o



Wat een fantastisch hysterisch kleurenfestijn! O+ ! Hier gaat mijn man vast niet mee akkoord, die moet er ook mee dragen. Heb toch even rondgekeken maar hij is nieuw in ieder geval niet meer te krijgen geloof ik. ;(

Bedankt voor het lijstje! Ik zie de naam Oscha wel vaker voorbij komen, dus ik neem aan dat dat niet zo snel een miskoop zal zijn.
pi_159608968
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 21:52 schreef LuDann het volgende:

[..]

OMG die Pellicano! :o

[ afbeelding ]

Wat een fantastisch hysterisch kleurenfestijn! O+ ! Hier gaat mijn man vast niet mee akkoord, die moet er ook mee dragen. Heb toch even rondgekeken maar hij is nieuw in ieder geval niet meer te krijgen geloof ik. ;(

Bedankt voor het lijstje! Ik zie de naam Oscha wel vaker voorbij komen, dus ik neem aan dat dat niet zo snel een miskoop zal zijn.
Ik dacht al dat je die wel leuk zou vinden :P Geen blend though. En gewoon tweedehands proberen :Y

Selvaria, lastig is dat. Ze willen zo graag de wereld zien en ontdekken O+. Misschien een heupknoop proberen? Of FCC?
  dinsdag 2 februari 2016 @ 22:16:05 #35
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159609560
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 21:52 schreef LuDann het volgende:

OMG die Pellicano! :o

je kan altijd de shop even mailen! orders and contact: mycolorfulbaby@gmail.com
er zijn vaak wel wat returns
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159610504
omg omg kreeg ik vanavond zomaar even een cadeau van mijn lief O+... een Solnce Phases Cold Moon :o :@
  dinsdag 2 februari 2016 @ 22:59:13 #37
409579 LuDann
All the way
pi_159611057
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:02 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik dacht al dat je die wel leuk zou vinden :P Geen blend though. En gewoon tweedehands proberen :Y

Selvaria, lastig is dat. Ze willen zo graag de wereld zien en ontdekken O+. Misschien een heupknoop proberen? Of FCC?
Ja, zeker leuk. O+ En mijn man vindt hem prima zei hij net. :o De reden dat ik een blend wil is dat een doek met een blend met linnen of hennep meer draagkracht heeft, had ik gelezen tenminste. Dus geschikter ook voor een wat groter kindje. Of is het verschil met een katoenen doek niet heel groot?

En waar zou ik tweedehands dan moeten kijken, heb je tips?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:16 schreef Moppert het volgende:

[..]

je kan altijd de shop even mailen! orders and contact: mycolorfulbaby@gmail.com
er zijn vaak wel wat returns
Oh, ik dacht dat Pellicano de shop was? Hoe weet je dit soort dingen. :P De website van mycolorfulbaby is verder leeg.

Ik wil eerst even op het Draagkracht festival een beetje wat doeken voelen en uitproberen voordat ik echt de keuze maak, maar deze is wel heel erg leuk. Kans is groot dat ik hier achteraan ga. O+
  dinsdag 2 februari 2016 @ 23:11:25 #38
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159611411
Dit is een exclusive voor die ene shop las ik een chatter groep .. (ik weet het doordat ik in teveel draaggroepen zit)

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 22:42 schreef Unihipili het volgende:
omg omg kreeg ik vanavond zomaar even een cadeau van mijn lief O+... een Solnce Phases Cold Moon :o :@
O+ O+ O+ O+ O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  † In Memoriam † woensdag 3 februari 2016 @ 00:23:31 #39
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_159613039
De kracht van een doek hangt niet zozeer af van de blend maar van de weving en dikte. Dus staar je niet blind op blends.
(Ik ken heeeel toevallig :+ een merk katoenen doeken waarvan de doeken niet onderdoen voor menig blends met linnen en hennep.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_159614375
LuDann, je zou kunnen kijken bij de Facebookgroepen Draagdoekenmarkt, Tweedehands Draagdoekenmarkt (< ¤200) of bij specifieke (internationale) groepen van dat merk :) Het was idd een exclusive voor ColorfulBABY.

En wat Macka zegt (minus de 'reclame' :P, want die heb ik nog niet aangeraakt), katoen O+. Mijn favo is een katoenblend, wel 285gsm, is net klittenband en best dik geweven :9
pi_159614448
Ik ben wel weg van het merk dat Macka bedoeld O+ alleen heeft het gewoon erg veel werk nodig. Maar ze zijn betaalbaar en ik heb m op reis gestuurd, net zo makkelijk :')
pi_159614939
Mijn liefde voor katoen is ook hernieuwd sinds mijn Solnce (oké, met 1% kasjmier :+ ) er is. Wát een zachte, sterke beauty. O+

En mijn Vesper en dat ene andere merk :+ zijn ook megafijn. O+

Dank voor de tip, ik ga kijken daar de FCC. ^O^
pi_159615520
Mijn Vesper katoenen doek is ook echt van een heel andere orde dan de Neobulle die ik bij mijn oudste had.

En ik heb ook een heel dunne doek met linnen gehad, dat was echt niet fijn. Snijden in mijn schouders :N. Ik was daarom lange tijd huiverig voor linnen, maar in een combinatie van linnen/katoen/wol vind ik het wel heel fijn. Dan heb ik geen last van mijn schouders O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159616002
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 20:20 schreef lunapuella het volgende:
Die van MB (en mij ;) )? De Jasper.
Nu snap ik het! Ik dacht steeds over welke Jasper hebben ze het steeds? :+
pi_159616220
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nu snap ik het! Ik dacht steeds over welke Jasper hebben ze het steeds? :+
Haha! :D Blij dat dat opgehelderd is. ;)
pi_159616479
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

Nu snap ik het! Ik dacht steeds over welke Jasper hebben ze het steeds? :+
Hehe :D
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159616535
Ik ben zoooo benieuwd naar de Nona die ik krijg half feb en de vesper testers die ik krijg. Ik ben benieuwd of die betere draagkrachtigheid ook helpt bij mijn zwakke schouders/rug. Nog even geduld :P
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159616545
iemand die een draag consulent kent in de regio oud-beijerland?

vrouw thuis die wilt gaan dragen met nieuwe kleine.
hebben dus ook al een stapel doeken in huis ^_^
toevallig gister een Minako noami gewonnen in een dip op facebook :P

dochter van bijna twee word inmidels veel gedragen in Tula en vind dat ook geweldig is alleen te onrustig/gespannen voor een doek.
pi_159617607
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 08:46 schreef Selvaria het volgende:
Mijn liefde voor katoen is ook hernieuwd sinds mijn Solnce (oké, met 1% kasjmier :+ ) er is. Wát een zachte, sterke beauty. O+

En mijn Vesper en dat ene andere merk :+ zijn ook megafijn. O+

Dank voor de tip, ik ga kijken daar de FCC. ^O^
Het is even wennen met aanspannen, maar het is een O+ poppable O+ knoop dus handig voor erin/eruit/erin/eruit.
pi_159619047
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:19 schreef GotC het volgende:

[..]

Het is even wennen met aanspannen, maar het is een O+ poppable O+ knoop dus handig voor erin/eruit/erin/eruit.
Tip van de eeuw O+ !

Dat voelt veel veiliger zeg, daar wurmt ze zich niet zo snel uit. *O*
pi_159619217
Dank je voor de tip GotC. Ik heb op die twee groepen niks gevonden maar wel ingesteld dat ik een melding krijg als een doek met die naam geplaatst wordt. Als ik erover uit ben dat ik die echt wil dan plaats ik een oproepje. 285gsm is relatief dik en zwaar voor een doek toch?

De Nona zal wel te proberen zijn op het Draagkracht festival neem ik aan? Ik vind het zo lastig in te schatten allemaal door alleen online wat details te lezen over een doek. Probeer liever wat uit. :Y Daar heb ik op de meet laatst helaas niet de tijd voor genomen.
pi_159626424
Ik kon het niet laten :@ dus deze is nu onderweg:


(Niet mijn foto)

*O* O+

Edit: betere foto van printje
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159627789
Twist is over naar the dark side! *O*
pi_159627826
niemand die een draag consulent weet in region oudbeijerland / Rotterdam / Dordrecht? ;(
pi_159627854
Ooh twist, die is zo tof! *O*

Sorry kovenant, ik ken alleen consulenten in mijn eigen regio.
pi_159628095
quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:08 schreef kovenant het volgende:
niemand die een draag consulent weet in region oudbeijerland / Rotterdam / Dordrecht? ;(
Er is zo'n website toch met een overzicht van consulenten per regio? Ik zal even kijken of ik de link kan vinden.
pi_159628120
http://draagdoekconsulenten.nl/zuid-holland/

Als je die zelf niet al gevonden had, verder geen tips.
pi_159628207
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:22 schreef Selvaria het volgende:
http://draagdoekconsulenten.nl/zuid-holland/

Als je die zelf niet al gevonden had, verder geen tips.
thanks :) nee nog niet gevonden!
pi_159628388
Marjolijntje van hier is consulente in die regio. Ik ken er ook een in Dordt, maar die vind ik altijd wat chaotisch overkomen :@
pi_159628425
Is klaprooss niet ook consulente? Of zeg ik dan iets stoms :@
pi_159629638
Ik zit in Papendrecht :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_159629801
Ik ben idd consulent, helaas vanwege mijn drukte op mijn werk niet boekbaar. Dus kijk idd even op de site :) hierboven!
♥ J & S
pi_159633526
quote:
10s.gif Op woensdag 3 februari 2016 18:07 schreef Selvaria het volgende:
Twist is over naar the dark side! *O*
Ik heb zo hard m'n best gedaan om me ertegen te verzetten ;(

Maar kan nu echt niet wachten tot-ie binnen is! O+ :9~ *)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159634708
Ik zit nu op de Solnce pagina en daar komen ook mooie doeken voorbij :9~ misschien toch maar eens wat verkopen.. Of sparen. Maar ik zou zo graag een gelijkwaardige doek uit proberen, kijken of ik daar echt geen rugklachten van krijg, dan is het nog eens een investering die ik kan verantwoorden.
pi_159635021
Misschien de moeite waard om te kijken naar je houding tijdens het dragen Cassandra. Misschien trek je je rug hol vanwege het gewicht van G of iets anders.
pi_159636667
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:44 schreef GotC het volgende:
Misschien de moeite waard om te kijken naar je houding tijdens het dragen Cassandra. Misschien trek je je rug hol vanwege het gewicht van G of iets anders.
zou best kunnen, ik heb sowieso snel last van mijn rug, ook tijdens strijken bijv
pi_159637006
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:24 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

zou best kunnen, ik heb sowieso snel last van mijn rug, ook tijdens strijken bijv
Dan zouden oefeningen om je rug- en buikspieren sterker te maken je wel kunnen helpen :) Minder leuk dan een nieuwe doek, maar wel goedkoper :+.
pi_159637380
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Dan zouden oefeningen om je rug- en buikspieren sterker te maken je wel kunnen helpen :) Minder leuk dan een nieuwe doek, maar wel goedkoper :+.
dat sowieso :D maar ze zijn zo mooi O+
  woensdag 3 februari 2016 @ 22:43:53 #69
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159637528
Ik wil je wel een solnce lenen!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159637669
quote:
1s.gif Op woensdag 3 februari 2016 22:43 schreef Moppert het volgende:
Ik wil je wel een solnce lenen!
O+
pi_159666222
De Tula is al binnen! O+ *O*

Meteen even heel snel geprobeerd, maar dragen met een hoodie aan is niet zo handig :') vooral als je nog moet wennen aan dat clipje op je rug.

Maar hij is zo O+ O+
De Minion vond het volgens mij ook wel leuk, sowieso zolang we naast de spiegel stonden O+ ( :') )

Morgen nog maar eens op het gemak proberen en even een fatsoenlijke foto maken!

Ohja, waar laten jullie baby's hun armpjes als ze in de Tula zitten? Altijd echt erbinnen, of steken die ook wel eens naar buiten langs de zijkant?
Want de Minion had ze er wel binnen, maar zat er wel een beetje mee te wurmen / zich tegen me af te zetten. Kan ook wennen zijn natuurlijk, maar vroeg me af hoe jullie baby's dat doen/deden (met 8-9 mnd ongeveer, dus er bovenuit kan sowieso nog niet)?

Oh, en nog O+ x1000
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159666389
Bovenuit kan prima hoor, als Minion een beetje wil dan lukt dat wel :') Sjaak is daar erg goed in. Dan wil hij mijn bril/muts/whatever hij kan aanraken.
Ik begin altijd met zijn armen onder de banden maar laat hem dan maar freewheelen.
pi_159666514
Haha, ja bedoel dat ze nog niet zo groot is dat ze er standaard met d'r armpjes bovenuit komt :D

Maar gewoon lekker laten klooien dus ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159666636
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 22:26 schreef twist02 het volgende:
Haha, ja bedoel dat ze nog niet zo groot is dat ze er standaard met d'r armpjes bovenuit komt :D

Maar gewoon lekker laten klooien dus ;)
Ja dat inderdaad. Ze doen toch nooit wat je wilt ;)
  vrijdag 5 februari 2016 @ 13:04:20 #75
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159677644
Mijn 5.5 maander steekt altijd z'n armen uit de draagzak (links en rechts dus, boven redt ie nog niet). Voelt ik kietelvingertjes in m'n zij O+ O+ O+
pi_159680219
Net een uurtje gewandeld, volgens mij is-ie goedgekeurd O+

Had wel het idee dat ik 'm iets te strak had zitten. Maar daar kwam ik eigenlijk onderweg pas achter en toen durfde ik 'm niet meer zo goed losser te doen :')
En heb het idee dat ze nog wel iets lager mag, maar verder ^O^

-en weg-

[ Bericht 44% gewijzigd door twist02 op 05-02-2016 20:59:04 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2016 @ 15:21:27 #77
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_159680362
Eindelijk eens op tijd voor een tijdelijke foto spoiler. Leuk, twist02 *O*
Als je je kind lager zet moet de band meer naar je heupen, kijk even goed wat je fijner vindt en kies daar dan voor. Jij moet tenslotte de hele tijd dragen. (Voordeel als je baby niet meer zo piep is, dan heb je meer keus in de hoogte/laagte waarop je draagt.)
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 5 februari 2016 @ 15:21:44 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_159680372
Boh Twist! Ze lijkt op je! O+
disclaimer
pi_159680662
Twist O+ hoe zijn de kleuren van die in het echt? O
Die staat namelijk bij mij op de verlanglijst als toddlerversie want de baby wordt te klein.
pi_159680838
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:21 schreef Stormqueen het volgende:
Boh Twist! Ze lijkt op je! O+
O+

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 15:38 schreef BlueEyes het volgende:
Twist O+ hoe zijn de kleuren van die in het echt? O
Die staat namelijk bij mij op de verlanglijst als toddlerversie want de baby wordt te klein.
Lekker fel! Dit is best een goede foto vind ik (niet de mijne), al zijn de kleuren in het echt misschien nog net wel iets feller zelfs.
Steekt heel mooi af bij het zwart, vind ik O+ ik hou erg van zwart, maar op deze manier is het toch vrolijk en kleurrijk!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159680978
Oh gaaf Twist!! O+ Die staat ook hier op mijn verlanglijstje voor ooit...
pi_159681663
Ja, ik had al eerder naar de printjes zitten kijken en zag er wel een paar die ik 'wel leuk' vond, maar bij deze was ik meteen verkocht! O+
En man ook, toen ik zei dat er o.a. 'Dynamic Duo' op stond :D

Ben sowieso niet echt van het zoetsappige, dus deze vind ik echt perfect; dat zwart met al die felle kleurtjes O+

Blijft trouwens toch bijzonder, alle reacties als je met zo'n mini over straat loopt! Echt weer meerdere keren dat je mensen elkaar ziet aanstoten en hoort "Ooh, kijk daar nou! Och, wat schattig!"
En ook een paar mensen die je bijna hoofdschuddend aan lijken te kijken :') zou wel eens willen weten wat die mensen denken!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159682620
OMG Twist. Wat een toffe tula.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_159684397
Die is tof!!! Staat jullie erg goed!!
pi_159684627
Gaaf is die! O+
pi_159687055
Thanks allemaal! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159693173
Vanmiddag de foto nog gezien. Staat jullie goed! O+


Oh ik ben verliefd op een andere tula. Maar onmogelijk want duur en bijna niet te krijgen. De forest fellows O+ O+
pi_159705820
Ja hoi! :W
Ik ben me aan het inlezen over het dragen. Ik ben van plan ons kleine mannetje straks geregeld te gaan dragen. We gaan wel ook een kinderwagen kopen maar een draagdoek lijkt mij ideaal voor erbij.
Nu ben ik er al uit dat dit een geweven draagdoek moet zijn zodat hij gebruikt kan worden voor langere tijd. Ik ben alleen nogal een zeikerd met wat ik mooi vind..
Het allermooiste vind ik een Calin bleu.
Voordeel: hij is dun voor de zomer en we krijgen een zomerbaby.
Nadeel: ik ben niet ervaren in knopen.
Wat ik ook mooie doeken vind zijn de geweven doeken van Bykay, wie heeft hier ervaring met deze doeken en wat zijn de voor en nadelen?
Ook heb ik doeken van girasol, hoppediz en little frog gezien die ik wel mooi vind.
Oja en een hele mooie natibaby, is dat wat? Nu snap ik dat zo'n keuze best persoonlijk is maar graag vergelijk ik jullie ervaringen en hoor ik voor en nadelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fien10 op 06-02-2016 17:13:29 ]
pi_159713519
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:41 schreef Fien10 het volgende:
Ja hoi! :W
Ik ben me aan het inlezen over het dragen. Ik ben van plan ons kleine mannetje straks geregeld te gaan dragen. We gaan wel ook een kinderwagen kopen maar een draagdoek lijkt mij ideaal voor erbij.
Nu ben ik er al uit dat dit een geweven draagdoek moet zijn zodat hij gebruikt kan worden voor langere tijd. Ik ben alleen nogal een zeikerd met wat ik mooi vind..
Het allermooiste vind ik een Calin bleu.
Voordeel: hij is dun voor de zomer en we krijgen een zomerbaby.
Nadeel: ik ben niet ervaren in knopen.
Wat ik ook mooie doeken vind zijn de geweven doeken van Bykay, wie heeft hier ervaring met deze doeken en wat zijn de voor en nadelen?
Ook heb ik doeken van girasol, hoppediz en little frog gezien die ik wel mooi vind.
Oja en een hele mooie natibaby, is dat wat? Nu snap ik dat zo'n keuze best persoonlijk is maar graag vergelijk ik jullie ervaringen en hoor ik voor en nadelen.
Met het dikgedrukte sla je de spijker al op z'n kop denk ;)

Uiteraard is het belangrijk dat je de doek mooi vindt, maar ik schat dat er bij bijna elk merk wel mooie doeken te vinden zijn. Factoren die je verder mee kunt laten wegen:
- budget (niet onbelangrijk; zeker als je nog niet zeker weet of dragen ook echt iets voor je/jullie is; prijzen lopen nogal uiteen)
- dikte van de doek (zoals je zelf al aangeeft wel belangrijk als je een zomerbaby krijgt)
- materiaal (al hangt dat volgens mij vaak wel samen met prijs?)

Naja, hier heb je misschien ook niet zoveel aan... :')

Uit eigen ervaring: ik heb een rekbare doek van ByKay gehad; vond ik erg fijn toen onze Minion nog echt klein was (vooral omdat je die eerst kan knopen en daarna de mini erin kunt doen) en een geweven doek van Little Frog; vond ik ook een erg fijne (betaalbare!) doek*
(Achteraf ben ik toch niet zo'n knoper, vandaar dat ik later nog een Hop Tye en Tula gekocht heb :) )

* Die van Little Frog staat ook in V&A (is een groene) ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159713554
Van alle merken die jij noemt hen ik alleen ervaring met Girasol, Hoppediz en Natibaby. Girasol vind ik nog steeds megafijn, ook al heb ik al behoorlijk wat duurdere doeken gehad in de tussentijd. Natibaby (ik had er een met 50% linnen) vond ik ook heel fijn, maar wat eng door de weving: je trekt er zo een lus in (ik had de Foxes Tuscan) doordat de weving zo losjes was.

Succes met kiezen! ^O^ Als beginnersdoek is Yaro trouwens ook erg fijn. Hoppediz vond ik helemaal niet fijn, ik bleef maar aanspannen.
pi_159713985
Als beginner zou ik altijd voor 100% katoen gaan eigenlijk. Ik zou er niet direct van uitgaan dat je een heel dunne doek nodig hebt, want de eerste weken kleedt je een baby toch redelijk warm aan. Een Calin blue is inderdaad zomerdun, maar waarschijnlijk niet zo comfortabel als je baby wat groter en zwaarder wordt. Ik had als eerste doek een Neobulle, erg prettig voor een beginner en voor mijn juni baby nog een hele tijd prima. Na 2 maanden heb ik een dunnere Ellevill Paisley erbij gekocht (50% katoen, 50% bamboe), voor als het echt warm was. Die was een stuk dunner.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159714126
Ik vind Amazonas vanaf het begin af aan al heel fijn :)
  zaterdag 6 februari 2016 @ 22:06:14 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_159714142
Ik ben in april begonnen met een hoppediz chicago, en heb voor de zomermaanden een calin bleu erbij gekregen. Waarschijnlijk dankzij mijn matige knooptechniek werd dat algauw oncomfortabel.

Dit keer ga ik voor de hoppediz en een geleende rekbare doek voor de eerste tijd (vanaf maart), en als het warmer wordt en het kindje groot genoeg is ben ik van plan een mei tai te gebruiken, lekker luchtig.
pi_159714153
Oh en ik herhaal deze nog even :@

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 16:24 schreef Amsel het volgende:
Jongens ik wil advies! Ik mag van mezelf een nieuwe draagdoek *) Ik ben echt heel tevreden met de twee Amazonas-doeken die ik heb, gewoon 100% katoen en niet te dik. Dus ik wil eigenlijk iets dat gewoon net zo draagt :@ Maar dan mooier. En gewoon in een webshop te koop, want ik ben niet goed in dat tweedehands gebeuren ;)
pi_159715313
Fien, ik ben begonnen met een 2e hands rekbare doek, vond ik vanwege het eerst knopen, daarna pas baby erin wel fijn. Ik heb een vipcarrier met bamboe. In vergelijking met een niet rekbare 100% katoen is deze doek wel veel zachter en flexibeler, wat ik met een newborn ook een groot pluspunt vond. Ik heb afgelopen week een portomundo binnen gehad van 100% katoen en die knopen is wel wat lastiger vind ik, ook al is de doek voor katoen al erg zacht en goed ingedragen. Ik heb beide doeken 2e hands gekocht voor 30 en 40 euro. Als ik wat behendiger ben met knopen en zeker weet dat ik dat ook vaker ga doen ga ik voor een wat duurdere doek die ik echt mooi vind.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_159715606
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:41 schreef Fien10 het volgende:
Ja hoi! :W
Ik ben me aan het inlezen over het dragen. Ik ben van plan ons kleine mannetje straks geregeld te gaan dragen. We gaan wel ook een kinderwagen kopen maar een draagdoek lijkt mij ideaal voor erbij.
Nu ben ik er al uit dat dit een geweven draagdoek moet zijn zodat hij gebruikt kan worden voor langere tijd. Ik ben alleen nogal een zeikerd met wat ik mooi vind..
Het allermooiste vind ik een Calin bleu.
Voordeel: hij is dun voor de zomer en we krijgen een zomerbaby.
Nadeel: ik ben niet ervaren in knopen.
Wat ik ook mooie doeken vind zijn de geweven doeken van Bykay, wie heeft hier ervaring met deze doeken en wat zijn de voor en nadelen?
Ook heb ik doeken van girasol, hoppediz en little frog gezien die ik wel mooi vind.
Oja en een hele mooie natibaby, is dat wat? Nu snap ik dat zo'n keuze best persoonlijk is maar graag vergelijk ik jullie ervaringen en hoor ik voor en nadelen.
Calin blue vind ik persoonlijk een doek die je echt goed moet knopen. Als beginner zou ik daar nog niet aan beginnen. Doek snijd snel waardoor secuur knopen belangrijk is.
Ik zou als beginner voor een zomer baby een dun katoentje zoeken. Van didymos zijn er een aantal indio's dun. Eventueel kan je inderdaad een bamboe katoen proberen.Hoppediz das leichte en
Hoppediz pune zijn ook fijn voor de zomer

[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 06-02-2016 23:24:47 ]
♥ J & S
  † In Memoriam † zondag 7 februari 2016 @ 01:56:42 #97
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_159717760
Hoi Fien, ik ben draagconsulent (en heb al veel beginnende knopers gezien), en ik merk dat veel knopers problemen hebben met Calin Bleu en de denim doeken van ByKay. Dat komt omdat ze nogal dun zijn en snel in je nek gaan snijden. Dus die zou ik als ik jou was op de lange baan schuiven. Er zijn al een aantal andere fijne merken genoemd, zoek die eens op.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_159718882
Bedankt voor al jullie reacties, daar heb ik echt iets aan. Calin bleu en bykay vallen dus sowieso af.
Ik heb mijn pijlen nu gericht op de natibaby Kansas. Deze doek is 100% katoen. Ik ben niet heel erg warmbloedig dat ik het heel snel warm heb, eerder snel koud. Goede keus denken jullie?
pi_159718915
Vanaf wanneer mag de fcc?als het hoofdje zelfstandig omhoog gehouden kan worden, of als ze kunnen zitten?
pi_159728531
Dames, ik ben me ook aan het oriënteren op een draagdoek. Het zou mij heel leuk lijken als het lukt om de tweeling in het begin samen te dragen. Gewoon om thuis te kunnen buidelen vooral. Ik weet natuurlijk niet hoe het gaat bevallen dus wil liefst tweedehands iets zoeken.

Hebben jullie tips welke doeken geschikt zou zijn? Obv wat ik gegoogled heb leek een tricot slen wel een optie?
  zondag 7 februari 2016 @ 22:03:31 #101
409579 LuDann
All the way
pi_159739343
Ik heb van mycolorfullbaby een email gehad dat ze nog een Pellicano baby rainbow clouds in maat 7 hebben liggen. Ze noemde geen prijs, ik wacht nog op het antwoord van die vraag. Van wat ik op de Pellicano groep aan prijzen voorbij zien komen vrees ik echt het ergste. :')

In de tussentijd naar nog wat andere doeken aan het kijken. Wat zijn de ervaringen met Lennylamb? Ik zie de Rainbow Stars van 100% katoen, die is iets meer in onze prijsklasse. :P
  zondag 7 februari 2016 @ 22:08:48 #102
409579 LuDann
All the way
pi_159739583
OMG, win ik net in een dip een Oscha roesse padma ringsling. :D *O*
pi_159739666
Gisteren en vandaag 2-3 met de Tula gedragen O+
Voelde het op een gegeven moment wel behoorlijk aan m'n schouders, maar da's ook niet zo gek natuurlijk...

't Is wel even zoeken naar de juiste 'houding', heb ik gemerkt. Mocht iemand anders ermee geholpen zijn ;) :
Ik volgde braaf de algemene adviezen op m.b.t. de hoogte van de heupband e.d. Maar ik heb van mezelf een behoorlijk holle rug en dan is het echt niet lekker als die band op die hoogte zit. Voor mij werkt het blijkbaar beter als ik de band een stuk lager doe, echt op m'n heupen (dan voel ik 'm nauwelijks zitten).
En heb vanmiddag ook het nek-clipje een stuk losser gedaan, dat scheelde ook flink omdat die schouderbanden dan niet zo naar elkaar toe getrokken worden :Y

Nice, LuDann gefeliciteerd! ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159740092
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:03 schreef LuDann het volgende:
Ik heb van mycolorfullbaby een email gehad dat ze nog een Pellicano baby rainbow clouds in maat 7 hebben liggen. Ze noemde geen prijs, ik wacht nog op het antwoord van die vraag. Van wat ik op de Pellicano groep aan prijzen voorbij zien komen vrees ik echt het ergste. :')

In de tussentijd naar nog wat andere doeken aan het kijken. Wat zijn de ervaringen met Lennylamb? Ik zie de Rainbow Stars van 100% katoen, die is iets meer in onze prijsklasse. :P
lennylamb schijnt heel fijn te zijn. Ik heb er ook naar gekeken, maar besloten om voor een high end te gaan. Maar ik hoor goede verhalen over Lennylamb. En veel keuze O+

En yeah voor je ringsling!
  zondag 7 februari 2016 @ 22:58:41 #105
409579 LuDann
All the way
pi_159741869
Thanks! Ik zou zelf geen ringsling aangeschaft hebben op dit moment want ik heb geen idee wat ik ermee kan doen. :') Maar eens uitzoeken. O+!

Highend is niet zo voor ons weggelegd nu. Maar Lennylamb is wel oke dus? Ik moet echt een keer een beslissing gaan maken maar ik vind het zo moeilijk. :') Bang dat ik een doek koop die helemaal niet bevalt. :@

Mijn schouder is trouwens uit de kom geweest. Dat klinkt dramatischer dan het is want hij schoot meteen weer terug, maar zal wel even een tijdje zeer doen. Zijn er draagtechnieken waarbij je een schouder wat kunt ontzien?
pi_159741972
Jeuj, rs gewonnen! Tof LuDann!
En je zou kunnen kijken naar heupknopen of 1 schouder knopen :)
Bijvoorbeeld semi-FWCC als je nog vooral bezig bent met FWCC.
pi_159742508
En daar is een ringsling ook juist geschikt voor, toch? Aangezien dat ook een asymmetrische manier van dragen is? :)
(correct me if I'm wrong ;) )

Zat net ook een beetje te googelen naar ringslings trouwens. Zoiets lijkt me wel ideaal voor korte stukjes als de Minion straks bijv. wel op de fiets mee kan, maar nog niet kan lopen. Als je dan bijv. even snel op de fiets om boodschappen/naar de stad wilt ofzo.

Is dat een beetje te doen met een baby van 9-10 kilo?
En iemand ervaring met het zelf maken van een ringsling? Zag al dat zulke ringen ook los verkocht worden én ik heb nog een geweven draagdoek die ik eigenlijk niet meer gebruik (maar nog wel mooi vind) :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159742635
Zelf maken weet ik niet, maar je kan ook een no sew ringsling maken.
En een RS vond ik leuk tot..8 of 9 kg. Toen vond T. het ook niet meer leuk :P Bovendien moet het gelijk goed zitten, anders blijf je klooien omdat het niet lekker zit is mijn ervaring.
pi_159743075
Maar tot 8-9 kg; geldt dat ook voor kleinere stukjes? Dus zeg, echt max. een half uurtje ofzo?
Ik schat dat onze Minion de 9kg inmiddels al voorbij is namelijk... -O-

Als het straks wat lekkerder weer is (en ze ooit leert zitten enzo..) lijkt fietsen me zo leuk O+ en dus ideaal om even snel naar de stad te gaan ofzo. Maar ze is motorisch niet zo snel, dus zelf kunnen lopen gaat nog wel even duren denk ik :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159743197
Het is heel persoonlijk he ;) Ik vond het gewoon qua comfort niet meer zo leuk bij 9kg, alles op 1 schouder. Je zou er 1 kunnen huren om te proberen?
  † In Memoriam † zondag 7 februari 2016 @ 23:30:46 #111
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_159743218
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 08:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Vanaf wanneer mag de fcc?als het hoofdje zelfstandig omhoog gehouden kan worden, of als ze kunnen zitten?
Als ze het hoofdje zelfstandig omhoog kunnen houden.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 7 februari 2016 @ 23:39:21 #112
409579 LuDann
All the way
pi_159743490
Oh ja, dank je Gotc, dat ziet er goed uit. Morgen maar eens kijken of ik zo'n knoop kan leggen. :Y

Met een ringsling kun je ook 1 schouder ontzien denk ik ja, maar ik weet niet wanneer ik die binnen krijg. De ringsling die ik gewonnen heb is gemaakt van een Oscha doek. Het kan dus wel, maar is in dit geval door iemand gedaan die er haar geld mee verdient. Weet niet waar je rekening mee moet houden als je het zelf wil doen, extra stevig garen etc? Je kunt het ook laten doen, ik geloof dat dat 2 tientjes kost ofzo (kan er naast zitten).
pi_159747035
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:12 schreef twist02 het volgende:

Is dat een beetje te doen met een baby van 9-10 kilo?
En iemand ervaring met het zelf maken van een ringsling? Zag al dat zulke ringen ook los verkocht worden én ik heb nog een geweven draagdoek die ik eigenlijk niet meer gebruik (maar nog wel mooi vind) :)
Ik heb een doek laten ombouwen tot ringsling. Vergt wel een goede naaimachine (of eventueel een industriële) maar het is prima te doen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_159747666
Ik vraag me af of de Tula dan niet gewoon handiger is?

Gaaf trouwens LuDann! *O*
  maandag 8 februari 2016 @ 08:57:03 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159747713
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:58 schreef LuDann het volgende:
Thanks! Ik zou zelf geen ringsling aangeschaft hebben op dit moment want ik heb geen idee wat ik ermee kan doen. :') Maar eens uitzoeken. O+!

Highend is niet zo voor ons weggelegd nu. Maar Lennylamb is wel oke dus? Ik moet echt een keer een beslissing gaan maken maar ik vind het zo moeilijk. :') Bang dat ik een doek koop die helemaal niet bevalt. :@

Mijn schouder is trouwens uit de kom geweest. Dat klinkt dramatischer dan het is want hij schoot meteen weer terug, maar zal wel even een tijdje zeer doen. Zijn er draagtechnieken waarbij je een schouder wat kunt ontzien?
Misschien kan je een paar heupknopen proberen?
KuikenGuppy
pi_159748057
*O* de Sidekick is besteld en degene die de vorige keer ook droolpads voor me gemaakt heeft gaat sidekick stof bestellen en droolpads maken voor me O+
  maandag 8 februari 2016 @ 10:46:55 #117
409579 LuDann
All the way
pi_159749297
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 08:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien kan je een paar heupknopen proberen?
Ja, zat al een beetje te kijken naar filmpjes. Vanavond even proberen. :Y
pi_159751507
Hoi, vraagje van een draagnoob: ik wil graag een eerste draagdoek kopen om te proberen als mijn baby geboren is, maar ik vraag me af on mijn vriend dan dezelfde doek zou kunnen gebruiken als ik? Ik las ergens dat maat 6 ongeveer geschikt is tot kledingmaat 44, voor mij zou dat goed zijn, maar hoe verhoudt zich dat tot herenmaten? Delen jullie doeken met jullie man/vriend of gebruiken jullie allebei een eigen doek? Mijn vriend is niet heel lang, maar qua schouders wel een stukje breder dan ik. Zouden we dan niet beter een maat 7 kunnen nemen?
  maandag 8 februari 2016 @ 21:19:07 #119
409579 LuDann
All the way
pi_159765614
Kom ik weer met een vraag. :') Weer over die Pellicano Baby Rainbow Clouds. De mevrouw die mij per mail te woord stond heeft me een heel redelijke prijs gegeven, zeker in combinatie met het feit dat een collega van mijn man de doek vanuit de VS mee kan nemen (scheelt weer verzendkosten). Ik kan alleen online verder geen info over deze doek vinden, hoe dik hij is en hoe hij draagt bijvoorbeeld. Weet iemand misschien meer info op te dissen ergens? Ik ben al lid van 1 Pellicano groep op FB maar die is alleen voor verkoop.
  maandag 8 februari 2016 @ 21:20:42 #120
409579 LuDann
All the way
pi_159765681
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:53 schreef lunamatic het volgende:
Hoi, vraagje van een draagnoob: ik wil graag een eerste draagdoek kopen om te proberen als mijn baby geboren is, maar ik vraag me af on mijn vriend dan dezelfde doek zou kunnen gebruiken als ik? Ik las ergens dat maat 6 ongeveer geschikt is tot kledingmaat 44, voor mij zou dat goed zijn, maar hoe verhoudt zich dat tot herenmaten? Delen jullie doeken met jullie man/vriend of gebruiken jullie allebei een eigen doek? Mijn vriend is niet heel lang, maar qua schouders wel een stukje breder dan ik. Zouden we dan niet beter een maat 7 kunnen nemen?
Mijn man (van normaal postuur) en ik dragen beiden met een maat 6, dezelfde doek. Maat 7 kan ook wel, dan kun je waarschijnlijk aan de voorkant afknopen in plaats van aan de achterkant bij de FWCC.

Is er geen doekenbieb bij je in de buurt (zoeken op FB)? Of misschien iemand van wie je een doek kunt lenen even? Dan kun je het uitproberen.
  maandag 8 februari 2016 @ 21:47:23 #121
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159766688
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:19 schreef LuDann het volgende:
Pellicano Baby Rainbow Clouds
https://www.facebook.com/groups/863616100388385/ hier al lid van?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 8 februari 2016 @ 21:52:20 #122
409579 LuDann
All the way
pi_159766871
quote:
Nee, nog niet, dank je! Ik heb wel al een lidmaatschap pending staan bij een andere chatter groep, maar die staat al een dag ofzo zonder reactie.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:21:38 #123
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159777822
Ik gooi mijn vraag hier maar even de groep in, grootste kans op succes ;)

Weet er iemand een adresje (in NL, of met redelijke verzendkosten) waar ik (custom made) drool pads/ teething pads/ schouderbandbeschermers kan bestellen? Ik wil incl verzenden max. ¤25 kwijt zijn.

Ze moeten enigszins matchen met een emeibaby antigua (zwart/blauw/groen) en een handgemaakte drager gemaakt van natibaby drakendoek (paars/aqua). Dubbelzijdig aqua/ zwart zou dus het tofste zijn. Ik vind op etsy echt honderden hits, met allerlei toffe (Tula) stofjes, maar dat matcht niet bij mijn dragers, of de verzendkosten zijn echt heel hoog, want US/ AUS shops. Nederlandse webshops hebben ook niet echt wat ik zoek (ik wil geen cremekleurig :()

Help, bomen/ bos :'(
pi_159778764
Ik heb nu (weer) een bestelling via Etsy in Amerika gedaan. Ze had niet eens de stof, maar voor mij schaft ze 'm aan en kan ze meerdere maken natuurlijk.
De binnenkant van de droolpads mag ik ook zelf wat over zeggen, ze had al wel wat ideetjes ervoor.
Ik heb vorig jaar ook bij haar besteld. Het duurt even (3 weken) voor het er is maar ik was geloof ik niet meer dan 25 euro kwijt.
Zal het eens opzoeken.
Ik ben erg blij met SewBabySays (check anders maar eens via fb)

Heb gekeken, ik was 23¤ kwijt toen incl verzenden
  dinsdag 9 februari 2016 @ 14:04:01 #125
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159778913
Oh, dat klinkt wel goed :Y, ga ik ff checken.

Ik dacht toestraks dat ik iets leuks had gevonden, was wat duur, maar ok. Maar toen kwamen er nog ¤13 aan verzendkosten bij :(, en was t totaal bijna 40 euro...

[ Bericht 0% gewijzigd door mousemicky op 09-02-2016 20:56:41 ]
pi_159779045
Zal ik je foto's van mijn droolpads via fb messenger sturen?
  dinsdag 9 februari 2016 @ 14:18:21 #127
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159779299
Ja, graag! Zie al eea op haar fb/ etsy pagina, en dat ziet er goed uit, maar ik wil een effen stofje dat bij beide dragers past (moeilijk, weet t). Heb d'r nu een bericht gestuurd met een foto van mijn drager voor de kleuren :D
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:52:23 #128
409579 LuDann
All the way
pi_159784168
Ik heb nog een doek gewonnen in een dip ( :@ ) en nu wil mijn man dat ik die Pellicano laat schieten. Eigenlijk heeft hij wel gelijk maar aarrrrgh!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 18:59:45 #129
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159785849
Zijn die droolpads echt handig of meer voor de leuk? :P

Welke heb je (nu weer :P ) gewonnen ludann?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:02:14 #130
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159785928
Schouderbanden verkleuren heel snel door speeksel, het is dus vooral voor het beschermen van de schouderbanden!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:04:56 #131
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159785990
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:18 schreef mousemicky het volgende:
Ja, graag! Zie al eea op haar fb/ etsy pagina, en dat ziet er goed uit, maar ik wil een effen stofje dat bij beide dragers past (moeilijk, weet t). Heb d'r nu een bericht gestuurd met een foto van mijn drager voor de kleuren :D
Evt wil ik ook wel voor je naaien?
KuikenGuppy
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:12:13 #132
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159786221
Wow lu, chill! Je kan ook de gewonnen doek verkopen en er een pelikaan van kopen! ;)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:36:20 #133
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159787003
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Evt wil ik ook wel voor je naaien?
Oh, echt, wat tof! Ik zoek niks fancy's, effen stofjes, wil idd mn dragers mooi houden, ik heb een kwijlbaby ;) (peuter deed dat niet, dus dit is nieuw :()
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:41:41 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159787167
Oom veel op eBay te vinden die droolpads
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:44:22 #135
409579 LuDann
All the way
pi_159787260
De doek die ik gewonnen heb is een Yaro La Vita light Green/Black size 7. *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:12 schreef pinquit het volgende:
Wow lu, chill! Je kan ook de gewonnen doek verkopen en er een pelikaan van kopen! ;)
Je mag volgens de regels gewonnen doeken 3 maanden lang niet verkopen, helaas. :P En de pelikaan is 2 keer zo duur. :')

Maar goed, we zijn nog in discussie. c_/
pi_159787463
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 14:04 schreef mousemicky het volgende:
toestraks
O+

(Ik houd ervan als mensen regionale zegswijzen gebruiken)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_159787499
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Evt wil ik ook wel voor je naaien?
Wat heb je daarvoor nodig?
(als in, ik zoek iemand die eea voor mijn Tula Rockets kan maken)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 20:12:34 #138
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159788222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:51 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wat heb je daarvoor nodig?
(als in, ik zoek iemand die eea voor mijn Tula Rockets kan maken)
Dat moet ik nog even uitzoeken :+.
KuikenGuppy
pi_159789869
M'n toddler Sidekick is binnen *O*
Wat issie groot :o maar wel eeg gaaf.
Vandeweek maar eens checken of 'ie al past of dat ik de doos nog even opberg.
pi_159790037
Leuk, Blue!! Ik heb ook afgelopen week de toddler binnengekregen! Het is echt grappig: in de gewone tula voelde het alsof I echt ENORM was, met van die lange benen die eruit hingen. En nu lijkt ze ineens weer piep. Ze zit er mooi in, en ze vindt het zelf geloof ik ook fijn, dat ze weer meer omsloten/geborgen is. Ze is nu 86 cm en ruim 11 kilo. Precies goed voor de overstap, volgens mij.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 9 februari 2016 @ 21:02:59 #141
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159790221
Ik ben stiekum ook naar Tula's aan het kijken, maar ik heb er nog geen gevonden waar ik echt verliefd op ben. Gelukkig maar, want ik heb twee superfijne babydragers, waarvan eentje met extenders.

Maar ik zoek dus evt nog iets waar peuter deze zomer op vakantie ook in kan. Twijfel alleen of een toddler dan ook niet weer te snel te klein gaat zijn, J heeft nu broekmaat 92/98. Zijn er ook extenders voor de toddler, en tot wanneer kan ie dan? J is niet zo heel zwaar, 13,5 kg met kleren aan nu.
pi_159790357
I heeft nu kledingmaat 86/92 en die heeft in de tula toddler nog veel groeiruimte. Volgens mij heb je die extenders bij maat 92/98 nog niet nodig, maar pas bij de kleuterleeftijd en/of een heel lang kind.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_159790752
MM, T. heeft nu maat 92/98 wb broek, en hij past er voorlopig meer dan prima in.
En ik meen me te herinneren dat bij die lengte knie tot knie niet meer superbelangrijk is, als de goede houding maar wordt aangenomen en grotendeels ondersteund.

Vandaag T. in een FWCC tub gedragen van opvang naar huis O+. Hij vond het maar wat gezellig!
pi_159791312
Wat GotC zegt klopt, op een gegeven moment kan je haast geen knie tot knie ondersteuning meer bieden. Voor het kind is het nog prima als 3 kwart van de bovenbeen ondersteund is door de drager.

In een toddler kan een kind nog aardig lang mee, die zijn echt wel groot.

En Ludann nog een doek gewonnen, tof!
♥ J & S
pi_159791455
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:02 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben stiekum ook naar Tula's aan het kijken, maar ik heb er nog geen gevonden waar ik echt verliefd op ben. Gelukkig maar, want ik heb twee superfijne babydragers, waarvan eentje met extenders.

Maar ik zoek dus evt nog iets waar peuter deze zomer op vakantie ook in kan. Twijfel alleen of een toddler dan ook niet weer te snel te klein gaat zijn, J heeft nu broekmaat 92/98. Zijn er ook extenders voor de toddler, en tot wanneer kan ie dan? J is niet zo heel zwaar, 13,5 kg met kleren aan nu.
Mijn peuter (ruim drie, ruim 15 kg, minstens een meter lang) zit zonder verlengers of wat nog steeds graag, vaak en prima in de toddler.
pi_159792322
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:44 schreef LuDann het volgende:
De doek die ik gewonnen heb is een Yaro La Vita light Green/Black size 7. *O*

[..]

Je mag volgens de regels gewonnen doeken 3 maanden lang niet verkopen, helaas. :P En de pelikaan is 2 keer zo duur. :')

Maar goed, we zijn nog in discussie. c_/
ik vertelde dat aan mijn man, dat die van jou zoiets had van een doek is genoeg. Zijn reactie: Ja dat was ik met hem eens. Ergens is iets goed mis gegaan en ik weet nog steeds niet waar..
:')

Puntje voor is de discussie, als Wolk flink spuugt of een kakjepakje heeft moet je een reserve doek :P (dat was het argument hier bij doek nummer twee. De overige argumenten ben ik al weer vergeten :'))

Ik krijg binnenkort ww tropical storm te logeren O+
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:19:58 #147
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159793237
Ah, dank, een toddler gaat dus nog wel ff mee. Ik blijf af en toe rondkijken voor een mooie dan. Ik ben net voor de vakantie jarig, dus da's een mooi kado-idee :D
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:38:09 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159793754
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:51 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wat heb je daarvoor nodig?
(als in, ik zoek iemand die eea voor mijn Tula Rockets kan maken)
De beperkende factor is die tula stof, daar heb ik een lapje van nodig. Of anders een bijpassend (effen?) stofje, bijvoorbeeld in dezelfde kleur als de schouderbanden.
En dan heb ik nog een stukje badstof nodig, klitteband of drukknopen, lint als je er lusjes aan wilt hebben, en een uurtje tijd om het te maken.
Gaan ze normaliter voor ¤20 ja?
Gouden business dat :P.
KuikenGuppy
pi_159793992
Is die badstof als kwijl-absorberend materiaal, of gebruik je daar iets anders voor?

Eens kijken of ik mijn handige mama lief aan kan kijken...
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:48:17 #150
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159794033
Ik vind ze op etsy tussen de ¤15 en ¤25 (voor cornerpads), maar vaak zijn de verzendkosten erg hoog.

En alles wat jij hierboven noemt heb ik sowieso niet in huis :+ En een uurtje zou bij mij een halve dag worden denk ik ;) Ik begin dus maar gewoon niet aan zoiets, en zoek iemand die dit wel goed kan!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:49:02 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159794050
Dat denk ik wel, luna!
Stuur deze maar naar je moeder: http://justfordaisy.blogs(...)ds-for-baby.html?m=1
KuikenGuppy
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:51:22 #152
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159794109
Maar op etsy zijn ze aan beide kanten draagbaar en zit er pull tussen.
Verder is die 15 a 20 euro inclusief snaps en al het materiaal :Y vind ik niet zo duur.
Zeker niet als je kijkt naar hoe duur sommige tula stoffen zijn
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:53:16 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159794168
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 22:51 schreef Moppert het volgende:
Maar op etsy zijn ze aan beide kanten draagbaar en zit er pull tussen.
Verder is die 15 a 20 euro inclusief snaps en al het materiaal :Y vind ik niet zo duur.
Zeker niet als je kijkt naar hoe duur sommige tula stoffen zijn
Dat is zo, de stof kan het duur maken :Y.
KuikenGuppy
  dinsdag 9 februari 2016 @ 22:59:09 #154
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159794351
En er iets aan verdienen is ook leuk natuurlijk :D
Maar ik betaal graag voor net en mooi handwerk enzo _O_
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:30:17 #155
409579 LuDann
All the way
pi_159795304
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 21:54 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

ik vertelde dat aan mijn man, dat die van jou zoiets had van een doek is genoeg. Zijn reactie: Ja dat was ik met hem eens. Ergens is iets goed mis gegaan en ik weet nog steeds niet waar..
:')

Puntje voor is de discussie, als Wolk flink spuugt of een kakjepakje heeft moet je een reserve doek :P (dat was het argument hier bij doek nummer twee. De overige argumenten ben ik al weer vergeten :'))

Ik krijg binnenkort ww tropical storm te logeren O+
Whehe. Nja, in principe ben ik het wel met hem eens. Maar je moet natuurlijk een gewone 6 meter doek, een ringsling en een shortie op zijn minst. :+

Die tropical storm is mooi. :Y
pi_159799698
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 19:44 schreef LuDann het volgende:
De doek die ik gewonnen heb is een Yaro La Vita light Green/Black size 7. *O*

[..]

Je mag volgens de regels gewonnen doeken 3 maanden lang niet verkopen, helaas. :P En de pelikaan is 2 keer zo duur. :')

Maar goed, we zijn nog in discussie. c_/
OHW BOFKONT! en een ringsling en een doek winnen O+
wij hebben daar naar zitten loeren :D Ik zou die lekker uitproberen en knopen.... en dan verkopen na drie maanden als je daar behoefte aan hebt of het je kleur niet is etc etc...

dan lekker op zoek naar een ander ;)
Schudden voor gebruik
pi_159799702
Maar wij zijn yaro fan O+
Schudden voor gebruik
pi_159799821
wij hebben de calin blue (secuur knoopwerk oefenen ^^,) die ik nog altijd super fijn dragen vind ook al is wurm 7,5 kg.
een rekbare (die ik eigenlijk altijd uitleen aan newborn baby mama's)
Yaro turtle emerald black O+ met hulp van hier kunnen aankopen en nog altid O+ Hij is super zacht en sterk om allerlei knopen mee te doen. ook de favo doek van manlief

Daarnaast leen ik allerlei doekjes in een groepje om te helpen zacht maken.
Kan zo ook mooi blends uitproberen. Heb een tijdje een Yaro met hennep gehad. Die zat echt als een huis (FWCC tas en ruck) en mis ik eigenlijk :@
Natibaby met hennep vind ik draken in het begin :D Maar diegene die ik nu hier heb is ondertussen fijn om mee te knopen.
Er komt in maart een shortie nona logeren. Mooi op tijd voor een shortie consult :D
En een vesper tester komt deze kant uit O+ Benieuwd hoe die aanvoelt en draagt :D

Heeft iemand daar draagervaring mee? (vesper)

[ Bericht 0% gewijzigd door Stippelrientje op 10-02-2016 10:35:33 ]
Schudden voor gebruik
pi_159799854
Mag ik trouwens zeggen dat ik soms een beetje jaloers ben op jullie niet-babysaurussen? Ik vind dragen heel fijn, maar soms ook wel pittig met bijna 11 kilo schoon aan de haak...
pi_159799877
Vesper. O+
Zacht, precies dik genoeg, stevig, prachtig. O+

Ik ging net met N. in de Tula naar het CB en ik wil Cho nog even bedanken voor de tip over de gesp op de rug, het zat nu echt veel beter! *O*
pi_159800020
Vesper O+ Half uur met 15kg aan peuter in fwcc erin kunnen wandelen :9. Inclusief laptop in mijn rugtas 8-).
pi_159800045
Oh dat beloofd wat O+
Schudden voor gebruik
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:24:41 #163
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159802348
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:21 schreef lunapuella het volgende:
Mag ik trouwens zeggen dat ik soms een beetje jaloers ben op jullie niet-babysaurussen? Ik vind dragen heel fijn, maar soms ook wel pittig met bijna 11 kilo schoon aan de haak...
Heb je al gekeken naar andere knopen die eventueel daarbij helpen? :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159802423
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:24 schreef Moppert het volgende:

[..]

Heb je al gekeken naar andere knopen die eventueel daarbij helpen? :D
Ik draag niet met een doek, dus nope. Of zou er een speciale manier zijn om je Tula af te stellen? ;)
pi_159802484
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:28 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik draag niet met een doek, dus nope. Of zou er een speciale manier zijn om je Tula af te stellen? ;)
Op je rug¿?
  woensdag 10 februari 2016 @ 12:32:23 #166
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159802506
Afstellen kan bij een drager echt heeeeel erg veel verschil maken! :Y
Hoogte van dragen, Pfa's open of dicht, locatie van chestclip etc.

Ik heb dagen dan zit mijjn tula perfect en loop ik er zo 3 uur mee en soms doet het na 10 minuten al pijn. Afstellen kan een boel verschillen
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159802637
Dan blijf ik er lekker mee experimenteren! Of zijn er algemene tips voor afstellen bij een zwaardere baby?

Rugdragen moeten we tzt wel naar over denk ik. Maar hij is nog geen 8 maanden en ik vind buikdragen nog zo knus... #weekdier
  woensdag 10 februari 2016 @ 14:28:52 #168
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159805637
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:39 schreef lunapuella het volgende:
Dan blijf ik er lekker mee experimenteren! Of zijn er algemene tips voor afstellen bij een zwaardere baby?

Rugdragen moeten we tzt wel naar over denk ik. Maar hij is nog geen 8 maanden en ik vind buikdragen nog zo knus... #weekdier
Ik heb weliswaar geen tula maar een zelfgemaakte tula-lookalike ;) en draag mijn 12 kilo mini nog altijd lekker voorop O+. Mijn drager is helemaal perfect op mij afgesteld (mijn man mag er ook niet aan komen, hoewel ik deze eigenlijk voor hem maakte :@ :') ) en ik denk dat dat echt veel verschil kan maken, ik voel dan haast niet dat hij al zo zwaar is.
KuikenGuppy
  woensdag 10 februari 2016 @ 14:36:09 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159805852
Zijn er trouwens nog meer mensen die droolpads zouden willen? Als ik toch ga naaien...?
KuikenGuppy
  woensdag 10 februari 2016 @ 14:39:29 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159805951
:7

Ik heb deze Tula, dus dan is grijs of oranje denk ik het leukste.
Wat zou je ervoor willen hebben? Voor 4?


Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159806150
Tof Burdie. ^O^
Ik heb die van mij via Etsy, inc. verzenden uit Amerika was ik nog geen 30 euro kwijt, viel reuze mee. :)

Oeps, mijn vinger schoot uit! *O*
pi_159807879
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:47 schreef Selvaria het volgende:
Tof Burdie. ^O^
Ik heb die van mij via Etsy, inc. verzenden uit Amerika was ik nog geen 30 euro kwijt, viel reuze mee. :)

Oeps, mijn vinger schoot uit! *O*
[ afbeelding ]
Oh die is zo mooi! O+
Een draagvriendinnetje van mij heeft die. Ik heb de paarse variant wel eens gehad om op te passen. Draagt super fijn O+
Schudden voor gebruik
pi_159809603
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:36 schreef Burdie het volgende:
Zijn er trouwens nog meer mensen die droolpads zouden willen? Als ik toch ga naaien...?
Oeh Yes please!
pi_159809863
quote:
7s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:36 schreef Burdie het volgende:
Zijn er trouwens nog meer mensen die droolpads zouden willen? Als ik toch ga naaien...?
Als je er nu niet ineens heel veel moet maken.... O-) hoeveel zou je ervoor willen hebben?
pi_159810024
Ik ga eerst mijn moeder proberen, maar als die niet wil heb ik ook wel interesse.
  woensdag 10 februari 2016 @ 19:33:30 #176
409579 LuDann
All the way
pi_159813911
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 10:10 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

OHW BOFKONT! en een ringsling en een doek winnen O+
wij hebben daar naar zitten loeren :D Ik zou die lekker uitproberen en knopen.... en dan verkopen na drie maanden als je daar behoefte aan hebt of het je kleur niet is etc etc...

dan lekker op zoek naar een ander ;)
Ja, echt erg he. :@

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik wel meer geld in die dips heb gestoken dan ik van plan was. :') Heb het geld er wel tig keer uit gehaald dus mazzel gehad.

Zowel de rs als de yaro kwamen vandaag binnen. *O* Ringsling komt heel erg goed van pas met een zieke en hangerige baby, is echt ideaal!
  woensdag 10 februari 2016 @ 19:34:19 #177
409579 LuDann
All the way
pi_159813958
quote:
1s.gif Op woensdag 10 februari 2016 14:47 schreef Selvaria het volgende:
Tof Burdie. ^O^
Ik heb die van mij via Etsy, inc. verzenden uit Amerika was ik nog geen 30 euro kwijt, viel reuze mee. :)

Oeps, mijn vinger schoot uit! *O*
[ afbeelding ]
Heb je die gekocht? :D?
pi_159816222
Ik gebruik de ringsling voor wandelingen met de hond, stofzuigen door het huis, toch eten kunnen pakken terwijl hij zo piept, loopje naar het zwembad en zulks.

Echt fijn als ze goed zitten.... als hij net effe niet lekker zit blijf je er wel veel aan rommelen vind ik.

Wat tof dat hij precies goed getimed is! Arme E.
Schudden voor gebruik
pi_159819979
quote:
17s.gif Op woensdag 10 februari 2016 19:34 schreef LuDann het volgende:

[..]

Heb je die gekocht? :D?
Ja. :@
Ik wilde heel graag een Stockinette en toen kwam deze voorbij. O+
pi_159820202
wauw Sel O+ Hij kwam zomaar voorbij? :o hoe doe je dat? en hoeveel heb je ervoor betaald? :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159820660
Nou ja. :D

Ik keek op het goede moment op de WW Facebook fanpagina en er was iemand die hem te koop aanbood en ik ben er zo opgedoken omdat ik hem zo mooi vond. Hij was vrij prijzig, maar ik ga ervan uit dat ik hem makkelijk weer door kan verkopen gezien de rij wachtenden die achter me ontstond. :o
  woensdag 10 februari 2016 @ 22:48:12 #182
409579 LuDann
All the way
pi_159823367
Wat tof Selvaria. O+
pi_159823455
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 12:32 schreef Moppert het volgende:
Afstellen kan bij een drager echt heeeeel erg veel verschil maken! :Y
Hoogte van dragen, Pfa's open of dicht, locatie van chestclip etc.

Ik heb dagen dan zit mijjn tula perfect en loop ik er zo 3 uur mee en soms doet het na 10 minuten al pijn. Afstellen kan een boel verschillen
Wat zijn pfa's?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 10 februari 2016 @ 22:56:45 #184
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159823699
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:50 schreef twist02 het volgende:

[..]

Wat zijn pfa's?
Perfect fit adjusters.
De gespen op je schouderbanden.

Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159841585
Kiek nou eens, voor het eerst op de rug.. Voelt wel spannend zeg. En ik weet nog niet heo ik dit in m'n eentje voor elkaar krijg. Zeker het zitje maken is moeilijk. En hem van m'n rug afkrijgen..

Maar, is het geen schatje?

  donderdag 11 februari 2016 @ 19:03:30 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159841643
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 19:01 schreef Jagärtrut het volgende:
Kiek nou eens, voor het eerst op de rug.. Voelt wel spannend zeg. En ik weet nog niet heo ik dit in m'n eentje voor elkaar krijg. Zeker het zitje maken is moeilijk. En hem van m'n rug afkrijgen..

Maar, is het geen schatje?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij heeft echt een lolhoofd zo met dat kale koppie en die oortjes :D

Een hoedje zou ook wel tof staan bij hem denk ik _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159841699
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 19:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Hij heeft echt een lolhoofd zo met dat kale koppie en die oortjes :D

Een hoedje zou ook wel tof staan bij hem denk ik _O_
hij heeft echt wel haar. Het is alleen zo blond dat je het niet ziet..

En die flapoortjes he.. O+
  donderdag 11 februari 2016 @ 19:06:39 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159841735
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 19:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

hij heeft echt wel haar. Het is alleen zo blond dat je het niet ziet..

En die flapoortjes he.. O+
Oh ja, nou zie ik het :D

Ja heerlijk man, zeker in combi met dat prethoofd ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_159844230
quote:
0s.gif Op woensdag 10 februari 2016 22:56 schreef Moppert het volgende:

[..]

Perfect fit adjusters.
De gespen op je schouderbanden.

[ afbeelding ]
Ah, thanks! ^O^ Geen idee dat die dingen zo heetten, maar had ze al wel ontdekt ja! ;)

Ben er al wel achter dat het inderdaad even zoeken is naar wat 'werkt' voor jezelf met zo'n drager. En als je met wat dingen experimenteert voel je inderdaad soms al meteen verschil! :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159844250
Jagar, wat een heerlijk snoetje heeft-ie ja! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159844619
Mnoh Jagar O+ !

Ik gooi hem er hier ook even in: ik heb mijn Tula Cirque du Soleil te koop voor ¤115. Heeft iemand misschien interesse?
pi_159851023
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:03 schreef LuDann het volgende:
In de tussentijd naar nog wat andere doeken aan het kijken. Wat zijn de ervaringen met Lennylamb? Ik zie de Rainbow Stars van 100% katoen, die is iets meer in onze prijsklasse. :P
ik laat het je weten. Zojuist een 100% katoenen LL afgerekend :')
Jagar O+ Wat een pretletter O+
pi_159867123
quote:
0s.gif Op schreef L-E het volgende:

(Quote for attention)

Ik ben lid van een Noorse draaggroep op facebook. Daar is nu een draadje over lievelingspatronen. Een vrouw zei het volgende (iets verkort):

"Er zijn vast niet veel geologen hier, maar de sedimentoloog in mij is de Vesper Haizea Elva fantastisch. Hij is prachtig. Er is vast veel te zien in het patroon, maar voor mij is dit een rivieroever met laag water, waar het water zich steeds een nieuwe weg baant en een soort gevlochten patroon maakt van zandbanken."

Ik vind dit zo bijzonder, LE, aangezien de doek naar jouw mooie Elva is vernoemd!
pi_159867478
Mooi Room! Ik vind het altijd zo mooi als mensen er diepe dingen in zien O+ .

Bedankt voor het delen! O+ Elva!
♥ J & S
  vrijdag 12 februari 2016 @ 20:56:05 #195
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159869795
Wat is hij al groot, jagar! En mooie doek ook!

Ik heb vanochtend ruggedragen, maar ik vind het zo ongezellig! L is altijd vrij stil in de draagdoek pf draagzak, dus ik vergat soms bijna dat hij er was. ;(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:44:10 #196
409579 LuDann
All the way
pi_159871993
Hier ook een stille, Mariposas. Soms denk ik dat ze slaapt maar ze is gewoon aan het kijken.

Ik heb een poging gedaan tot het knopen van een ruck, maar ik kreeg het niet voor elkaar. Krijg haar niet op mijn rug. Wolk was er na drie keer proberen ook behoorlijk klaar mee. :')
pi_159872966
Ik ben druk bezig met Cassandra's doek. Vandaag ben ik er vier uur mee op pad geweest.



LuDann heb je al bij wrap you in love gekeken? Ze heeft een tutorial voor de ruck vanaf de heup. Dat is wat ik de laatste tijd doe, Frits is momenteel geen fan van de santatoss.
pi_159873162
Cho O+ hij staat jullie veel beter :D
pi_159873347
Geloof me, deze wil je echt terug hebben. :Y
  zaterdag 13 februari 2016 @ 09:42:29 #200
409579 LuDann
All the way
pi_159880749
Oh das een goede tip Cho, dank je wel. Ik ga daar van de week eens mee experimenteren. Mooi doekje, de Iselmar Orion toch?

Ik lach me rot, ik had Cassandra 1 dipje cadeau gedaan, wint ze hem nog ook! :D Bizar veel mazzel gehad met die dips. :')
pi_159880937
Wow, LuDann. :D

Welke heb je gewonnen Cassandra? *O*
pi_159881610
Oscha zhuzi ash O+
Dat geloof je toch niet, was echt super tof en lief O+

Ik kreeg vanochtend Lennylamb colors of magic binnen O+ echt onwijs mooi. Het brengt mijn doeken totaal op 8, met de gewonnen doek van LuDann op negen. Ik wil nog een rode en een gele doek maar kan het echt niet meer verantwoorden naar mijzelf ben ik bang.. Hopelijk verkoopt mijn ringsling ooit nog eens
pi_159881683
Hoe voelt die lennylamb aan? En welke kleurvariant heb je? Ik vind ze echt :9~

Maar mijn doek wil niet verkopen, dus helaas geen geld. En ik kan het vast niet van mijn werkpb kopen
pi_159882029
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 11:02 schreef coccinelle het volgende:
Hoe voelt die lennylamb aan? En welke kleurvariant heb je? Ik vind ze echt :9~

Maar mijn doek wil niet verkopen, dus helaas geen geld. En ik kan het vast niet van mijn werkpb kopen
colors of magic dus ;) de donkere
Ik vind de andere colors ook mooi, maar net te pastel voor mijn jochie, niet erg maar daar had ik net geen wow gevoel bij en met zo'n stapel wil ik alleen uitbreiden met doeken die ik *O* vind. Als hij gewassen en gedroogd is plaats ik een foto.
Hij voelde vrij soepel aan, krul anders dan de kartonnen Nona's. Heb goede hoop dat deze snel zacht is O+
pi_159883011
Colors of heaven :9~ :9~ :9~
pi_159884225
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 12:40 schreef coccinelle het volgende:
Colors of heaven :9~ :9~ :9~
ook super mooi inderdaad! Maar ik heb al een doek in die kleuren. Dan zou die er eerst uit moeten (wat trouwens wel een optie is aangezien ik die in de punten knoop :{)
pi_159888218
Die zijn beide gaaf Cassandra! *O*

Onze WW Stockinette is binnen. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is zoveel mooier dan op de foto!

Ik heb nu 4 doeken (oke, en 1 uitgeleend) die sowieso nog een hele tijd gaan blijven en er staat er nog 1 te koop, dat is ook echt wel voldoende voor mij. Er komt pas weer een nieuwe als er een andere uitgaat. ^O^
pi_159888517
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:12 schreef twist02 het volgende:
En daar is een ringsling ook juist geschikt voor, toch? Aangezien dat ook een asymmetrische manier van dragen is? :)
(correct me if I'm wrong ;) )

Zat net ook een beetje te googelen naar ringslings trouwens. Zoiets lijkt me wel ideaal voor korte stukjes als de Minion straks bijv. wel op de fiets mee kan, maar nog niet kan lopen. Als je dan bijv. even snel op de fiets om boodschappen/naar de stad wilt ofzo.

Is dat een beetje te doen met een baby van 9-10 kilo?
En iemand ervaring met het zelf maken van een ringsling? Zag al dat zulke ringen ook los verkocht worden én ik heb nog een geweven draagdoek die ik eigenlijk niet meer gebruik (maar nog wel mooi vind) :)
Ik heb ooit samen met mijn moeder van mijn doek een ringsling gemaakt. Ik heb eerst een ringsling gehuurd om te kijken welke lengte ik fijn vond. Daarna heb ik de schaar erin gezet en heeft mijn moeder m in elkaar gezet.
*poef* nu is het weg
pi_159889511
Die Stockinette O+
pi_159893446
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 17:20 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Ik heb ooit samen met mijn moeder van mijn doek een ringsling gemaakt. Ik heb eerst een ringsling gehuurd om te kijken welke lengte ik fijn vond. Daarna heb ik de schaar erin gezet en heeft mijn moeder m in elkaar gezet.
Ah, da's ook een goeie ja; mijn moeder is vrij handig met een naaimachine! Dank je! ^O^

Zal eens kijken of er iemand in m'n omgeving toevallig een ringsling te leen heeft. Kan ik kijken of het überhaupt iets voor ons is en inderdaad kijken wat voor lengte ik wil :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159893942
Poeh, had trouwens geen idee dat er zoveel verschillende manieren zijn om een ringsling te maken (het stukje bij de schouder zeg maar) :o
Da's al een vak apart joh!

Edit: de 'gathered shoulder' lijkt mij het meest comfortabel; zijn er mensen met ervaring daarmee? Pro's en cons? :)

[ Bericht 30% gewijzigd door twist02 op 13-02-2016 21:02:50 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_159893945
Ik keek net de tutorial van een fcc 'afknopen' dmv een ring. Dus zonder knoop
Zijn er hier mensen die dat vaak doen? Dat zou dé manier zijn om met mijn shorties te dragen O+ maar ik vind het idee van dragen zonder knoop zo eng
pi_159894249
Ik doe dat regelmatig met mijn 3. Vooral korte stukjes, ideaal om thuis voor te knopen en als het modderig is.
pi_159894774
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:55 schreef Cholula het volgende:
Ik doe dat regelmatig met mijn 3. Vooral korte stukjes, ideaal om thuis voor te knopen en als het modderig is.
vind dat zo lijken alsof de banen uit de ring glijden.. Maar wrap you in love heeft een veel zwaarder kindje dus dat moet mij met G ook wel lukken.. Trouwens dat is het zelfde principe met de caboo carrier.
In het filmpje doet ze dat met een medium ring. Ik heb een large. Zou dat nog verschil maken?
pi_159895242
Misschien dat een medium ring ervoor zorgt dat de doek er niet uit kan glijden omdat hij dan helemaal vol zit? (Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel )
pi_159895651
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:30 schreef Cholula het volgende:
Misschien dat een medium ring ervoor zorgt dat de doek er niet uit kan glijden omdat hij dan helemaal vol zit? (Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel )
Ja :) ik heb net even de doek zonder baby geknoopt met twee ringen, en flink getrokken, zit als een huis. Morgen even met hulp van man en filmpje op de tv oefenen. Wat tof dit! Omdat het hetzelfde principe is als de drager van mijn man, ziet hij het ook nog wel zitten om met doek te dragen O+
Ik ga morgen in huis oefenen en als ik kleinere ringen nodig heb zijn die snel genoeg besteld.
Oh jongens dit biedt mogelijkheden O+ (shorties zijn goedkoper als de zevens waar ik graag mee draag :'))
pi_159903454
Mijn A past met haar 3.5 maand (ze heeft hele lange beentjes en zit qua broeken al in 68/74 :o ) zonder insert in de Tula! *O*

Dus mocht iemand nog op zoek zijn naar een insert... :)
  zondag 14 februari 2016 @ 11:43:13 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159904462
Wow dat is chill. Hier gaat dat echt nog lang niet lukken :'D Maar ik vind het met die insert maar lastig waar je die beentjes laat :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159904555
Mijn mama heeft kwijlpads gemaakt O+


pi_159922950
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:43 schreef pinquit het volgende:
Wow dat is chill. Hier gaat dat echt nog lang niet lukken :'D Maar ik vind het met die insert maar lastig waar je die beentjes laat :{
Dat was hier ook lang een probleem, hij hield zn benen graag bij elkaar. Maar sinds hij een maand of vier was gaan ze netjes uit elkaar en zit hij ook netjes met zn benen goed als hij al in de insert ligt zonder dat hij in de tula zit. Maakt het aantrekken ook wel een stuk makkelijker.

Hij past overigens ook al zonder insert in de tula, maar kan er dan niet heel makkelijk bovenuit alle kanten op kijken, en dat is momenteel hetgeen hij het allerliefste doet dus ik hou hem er gewoon nog even in. Plus dat het ook lekker warm is voor 'm, zo'n extra zachte laag.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_159923117
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 11:49 schreef lunapuella het volgende:
Mijn mama heeft kwijlpads gemaakt O+


[ afbeelding ]
Mooi gedaan! Ik ga mn moeder binnenkort ook maar lief aankijken... Heb je trouwens gewone stof aan de buitenkant? Is het niet praktischer om daar ook iets van handdoekstof te doen omdat dat meer absorbeert? Of gaat dat irriteren ofzo?

Wat dat betreft voel ik me eigenlijk wel een slechte moeder. Mijn moeder kan alles maken wat ik kan bedenken, ik kom niet verder dan een knoop aanzetten of een embleempje opnaaien waar ik vervolgens vier keer zo lang over doe als zij :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 14 februari 2016 @ 22:34:25 #222
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_159923271
Ja, hoi! Ik post niet meer zo vaak, maar we dragen hier nog met liefde en ik lees stiekem met plezier mee.

Ennnn ik zag laatst dat jullie zo enthousiast zijn over Vesper (ik ook! Ik ook!) en ze hebben vandaag een kortingsactie!

Als je in hun shop op Etsy WEARALLTHEBABIES invoert bij je check out krijg je 14 procent korting! O+

/wegsluipt om doeken te aaien
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 14 februari 2016 @ 22:35:48 #223
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_159923321
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 14 februari 2016 @ 22:44:47 #225
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_159923668
Yep, die laatste dus! O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_159923707
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:29 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Mooi gedaan! Ik ga mn moeder binnenkort ook maar lief aankijken... Heb je trouwens gewone stof aan de buitenkant? Is het niet praktischer om daar ook iets van handdoekstof te doen omdat dat meer absorbeert? Of gaat dat irriteren ofzo?

Wat dat betreft voel ik me eigenlijk wel een slechte moeder. Mijn moeder kan alles maken wat ik kan bedenken, ik kom niet verder dan een knoop aanzetten of een embleempje opnaaien waar ik vervolgens vier keer zo lang over doe als zij :')
Binnenkant is een oude handdoek, buitenkant een oud bedovertrek. :') Geen idee of dat handig is, ik ging gewoon uit van alle andere kwijlpads die ik online zag.
  zondag 14 februari 2016 @ 22:49:41 #227
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159923838
Hi .......

Congratulations on your Etsy order from VesperWraps.

*O* *O* *O* *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 14 februari 2016 @ 22:52:22 #228
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_159923943
Yaaaay moppert! Welke kocht je?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 14 februari 2016 @ 23:00:19 #229
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159924220
De Haizea Rebel :D *O* *O* maatje 7 (met de flaw die je met een vergrootglas moet zoeken)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 14 februari 2016 @ 23:01:43 #230
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_159924265
Niiiiice! Goede deal ook dan 8-)

Die past supergoed bij jullie! En een 7! Ik ben verliefd op zevens sinds Fen zo groot is geworden (dat gebeurde in 1 nachtje, snap je?).
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  zondag 14 februari 2016 @ 23:03:17 #231
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159924336
Ja hij was zonder de aanbieding al goedkoop voor 2nd en nu helemaal.
Het scheelde 50¤ :o

Ik ben ook dol op zevens. Net dat beetje extra om af te knopen enzo O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 14 februari 2016 @ 23:07:08 #232
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_159924471
Tails O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 15 februari 2016 @ 06:35:32 #233
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159928382
Gelukkig, geen maat 5 voor de doeken die ik mooi vind. ;( *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159928651
Ooh die rebel O+

Ik heb de fcc met ringfinish helemaal ontdekt O+ sowieso ringfinish, nu hoef k niet meer in de punten te knopen. En de fcc kan met mijn maat vier. Vanochtend G snel afgezet met de fcc, pop in pop out :D

Kun je van een rs ook een ssc maken? Mijn rs verkoopt voor geen meter ;( maar de stof en print vind ik wel mooi O+
  maandag 15 februari 2016 @ 08:35:39 #235
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159928921
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 07:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Ooh die rebel O+

Ik heb de fcc met ringfinish helemaal ontdekt O+ sowieso ringfinish, nu hoef k niet meer in de punten te knopen. En de fcc kan met mijn maat vier. Vanochtend G snel afgezet met de fcc, pop in pop out :D

Kun je van een rs ook een ssc maken? Mijn rs verkoopt voor geen meter ;( maar de stof en print vind ik wel mooi O+
Meestal wel ja :Y.
KuikenGuppy
pi_159929032
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 23:00 schreef Moppert het volgende:
De Haizea Rebel :D *O* *O* maatje 7 (met de flaw die je met een vergrootglas moet zoeken)
Ooh de Rebel. O+ Onze dubbelvla-doek. O+ Hij is echt fantastisch! *O*
pi_159937147
Topic stukgemaakt. :'(

Vraagje: Ik ging net met N. op de buik naar de supermarkt, we buikdragen tegenwoordig alleen nog met een FCC aangezien ze zich daar niet uit kan wurmen. Ze is alleen zo nieuwsgierig dat ze constant achterover gaat hangen en er dus een babyhoofd loodrecht uit mijn borst steekt. :') Kan dat kwaad? Behalve dan dat het er AMK-waardig uitziet. :P

Rug/heupdragen vind ik geen optie bij het boodschappen doen met een rugtas, dus hopelijk kunnen we gewoon zo door.
  maandag 15 februari 2016 @ 15:54:31 #238
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_159937773
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 15:24 schreef Selvaria het volgende:
Topic stukgemaakt. :'(

Vraagje: Ik ging net met N. op de buik naar de supermarkt, we buikdragen tegenwoordig alleen nog met een FCC aangezien ze zich daar niet uit kan wurmen. Ze is alleen zo nieuwsgierig dat ze constant achterover gaat hangen en er dus een babyhoofd loodrecht uit mijn borst steekt. :') Kan dat kwaad? Behalve dan dat het er AMK-waardig uitziet. :P

Rug/heupdragen vind ik geen optie bij het boodschappen doen met een rugtas, dus hopelijk kunnen we gewoon zo door.
Doet mijn N. ook hoor :) Is goed voor de rugspieren!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159938375
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 15:24 schreef Selvaria het volgende:
Topic stukgemaakt. :'(

Vraagje: Ik ging net met N. op de buik naar de supermarkt, we buikdragen tegenwoordig alleen nog met een FCC aangezien ze zich daar niet uit kan wurmen. Ze is alleen zo nieuwsgierig dat ze constant achterover gaat hangen en er dus een babyhoofd loodrecht uit mijn borst steekt. :') Kan dat kwaad? Behalve dan dat het er AMK-waardig uitziet. :P

Rug/heupdragen vind ik geen optie bij het boodschappen doen met een rugtas, dus hopelijk kunnen we gewoon zo door.
doet G ook!niet gezien op fb?
Kreeg gisteren zelfs op mijn kop van mijn man, schahat hou zijn hoofd nou eens recht! :')
pi_159938785
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:23 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

doet G ook!niet gezien op fb?
Kreeg gisteren zelfs op mijn kop van mijn man, schahat hou zijn hoofd nou eens recht! :')
Ik heb de foto weer even opgezocht, maar G. doet dat lang niet zo erg. N.'s hoofd is echt horizontaal, haast parallel met de vloer. :')

Nou ja, ze is sterk zat, maar ik vind het er zo vervelend uitzien. 8)7
  † In Memoriam † maandag 15 februari 2016 @ 20:42:26 #241
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_159946247
Toevallig heb ik laatst met twee collega's de FCC met ring heel goed bekeken. Waar wij op uitkwamen: ringen niet te groot nemen, doek moet niet te glad zijn, goed opletten dat beide doekbanen van buiten naar binnen door de ring gehaald worden (om losschieten te voorkomen). Hou met één hand de ring plat op je rug en breng met de andere de doekstaarten er doorheen.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_159947907
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:42 schreef Macka66 het volgende:
Toevallig heb ik laatst met twee collega's de FCC met ring heel goed bekeken. Waar wij op uitkwamen: ringen niet te groot nemen, doek moet niet te glad zijn, goed opletten dat beide doekbanen van buiten naar binnen door de ring gehaald worden (om losschieten te voorkomen). Hou met één hand de ring plat op je rug en breng met de andere de doekstaarten er doorheen.
kunnen jullie niet toevallig duidelijke foto's maken? Klinkt misschien stom maar zo vanaf het filmpje snap ik het wel alleen zelf doen is werken in spiegelbeeld. Dat kan ik al niet meer mijn haar borstelen :') ik laat nu mijn man aanwijzingen geven :') kleinere ringen ga ik bestellen inderdaad. Los het nu op door na de ring te knopen. Heb daar geen lange staarten voor nodig en schiet niet los
pi_159968337
ik probeerde net de mini op m'n rug te krijgen om zo te gaan koken. Op de rug lukte goed, met de supermantoss. Vind ie super leuk. Maar, dan de draagdoek goed te krijgen dat lukt me echt voor geen meter in m'n eentje. Denk dat ik maar een draagconsult moet gaan doen, want langzaam vind ik hem voor echt zwaar worden.

Trouwens, zat hij net op m'n rug, spuugt hij zoveel dat het door m'n haar, over de draagdoek, op de grond beland. Heerlijk...
pi_160034802
Vraagje, kleine man heeft nu voor de derde dag op rij koorts. Toevallig staan vandaag zijn prikjes gepland (gaan we uitstellen ;)) maar ik wil hem wel even door de kinderarts beoordelen.
Normaal doe ik hem zijn kleertjes aan, warm vest en een muts op, vervolgens in een doek en dan onder mijn warme draagjas (Liliputi).
Maar hoe kleed ik hem met koorts? Ik heb een jumpsuit klaar liggen, twijfelde of ik nog een maillot aantrek, maar hij heeft het in normale doen al vrij snel warm. Ik wil niet dat hij het te warm krijgt maar hij moet ook niet te veel afkoelen.. Had al overwogen om de wagen mee te nemen maar dat is zo niets voor mij :')
  vrijdag 19 februari 2016 @ 08:40:53 #245
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_160035555
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 06:37 schreef Cassandra87 het volgende:
Vraagje, kleine man heeft nu voor de derde dag op rij koorts. Toevallig staan vandaag zijn prikjes gepland (gaan we uitstellen ;)) maar ik wil hem wel even door de kinderarts beoordelen.
Normaal doe ik hem zijn kleertjes aan, warm vest en een muts op, vervolgens in een doek en dan onder mijn warme draagjas (Liliputi).
Maar hoe kleed ik hem met koorts? Ik heb een jumpsuit klaar liggen, twijfelde of ik nog een maillot aantrek, maar hij heeft het in normale doen al vrij snel warm. Ik wil niet dat hij het te warm krijgt maar hij moet ook niet te veel afkoelen.. Had al overwogen om de wagen mee te nemen maar dat is zo niets voor mij :')
Ik zou denk ik gewoon hetzelfde als normaal doen. Hij is al warm, dus nog warmer moet dan ook niet.

Denk ik :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_160035643
Ik doe het zo ongeveer volgens de richtlijnen in de op:

quote:
Onthoud dat de doek zelf ook een laag stof is. Verder kun je de volgende richtlijn aanhouden:
Rond het vriespunt: jasje + sjaal + muts en (half) onder je jas
Rond de 5 graden: jasje + sjaal + muts
Rond de 10 graden: dun jasje of vestje aan
Rond de 15 graden: normale kleertjes aan
Rond de 20 graden: luchtige kleertjes aan
Rond de 25 graden: alleen een rompertje aan
Boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek

Bron: http://durftedragen.nl/wa(...)aan-in-de-draagdoek
Ik denk dat ik G nu zijn kleren zou aandoen en verder alleen doek en draagjas. Maar ik ben eigenlijk snel bang voor warmtestuwing omdat ik zelf koortsstuipen heb gehad.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_160056780
Handig richtlijstje qua kleding! ^O^

Vandaag een mooi "oef-gelukkig-heb-ik-ook-een-drager"-momentje: man was met de auto naar z'n werk en was vergeten dat de kinderwagen nog achterin lag... }:| En ik had een afspraak bij het cb.

Maar gelukkig heerlijk weer, dus Minion in de Tula en gaan! O+ Ze vindt het steeds leuker volgens mij, want ze zat volop om zich heen te kijken en te kletsen O+

Laatst ging het hier over het maken van een tussenstuk voor je jas, wat je er aan kan ritsen wanneer je wilt. Heeft iemand daar nog een linkje van? Of iemand met ervaring nog tips? :) Wil morgen even langs m'n hobbywinkeltje voor een goede rits en stof (en dan m'n moeder nog even lief aankijken ;) )
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_160062470
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 23:03 schreef twist02 het volgende:
Handig richtlijstje qua kleding! ^O^

Vandaag een mooi "oef-gelukkig-heb-ik-ook-een-drager"-momentje: man was met de auto naar z'n werk en was vergeten dat de kinderwagen nog achterin lag... }:| En ik had een afspraak bij het cb.

Maar gelukkig heerlijk weer, dus Minion in de Tula en gaan! O+ Ze vindt het steeds leuker volgens mij, want ze zat volop om zich heen te kijken en te kletsen O+

Laatst ging het hier over het maken van een tussenstuk voor je jas, wat je er aan kan ritsen wanneer je wilt. Heeft iemand daar nog een linkje van? Of iemand met ervaring nog tips? :) Wil morgen even langs m'n hobbywinkeltje voor een goede rits en stof (en dan m'n moeder nog even lief aankijken ;) )
zorgen dat de rits op de rits van je jas past! Verder geen tips...
  zaterdag 20 februari 2016 @ 08:23:28 #249
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_160062668
Tip, neem als je meerdere jassen hebt, deze mee. Het is best lastig om een rits voor een winterjas te vinden heb ik gemerkt. Ik ben bij verschillende winkels geweest maar ze hebben geen rits voor mijn jassen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_160063483
Ja ik heb net een nieuwe jas voor komend voorjaar, dus ik wil sowieso dat-ie daar op past.
Op mn winterjas hoeft niet per se want die heb ik nog amper aan gehad (alleen als het echt koud is, onder de 5 graden ofzo), en dat zal ook niet heel vaak meer gebeuren denk.

Wat voor stof is het fijnste voor zo'n tussenstuk? Fleece?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_160063918
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2016 08:49 schreef McLaura het volgende:
Ik doe het zo ongeveer volgens de richtlijnen in de op:

[..]

Ik denk dat ik G nu zijn kleren zou aandoen en verder alleen doek en draagjas. Maar ik ben eigenlijk snel bang voor warmtestuwing omdat ik zelf koortsstuipen heb gehad.
Wij doen Sjaak heel vaak in onze eigen jas (in de Tula). Dan heeft hij alleen zijn normale kleding aan en een mutsje op.
pi_160074016
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 10:52 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wij doen Sjaak heel vaak in onze eigen jas (in de Tula). Dan heeft hij alleen zijn normale kleding aan en een mutsje op.
Ik heb vaak Tula, Koen een muts op en sloffen aan en draagtrui (fleece) over ons heen. Gaat ook prima. Hij past niet in mijn gewone jas.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_160074136
Ik heb T. nog nooit extra kleding aangedaan tijdens het dragen (behalve mutsje) en hij ging na 5 mnd ook niet meer onder m'n jas. Kacheltje O+
pi_160098070
Goed, ik liet mijn man een plaatje van een Tula zien. Eens polsen wat hij daarvan zou vinden.
Zijn reactie: "Dat lijkt me echt wat voor mij en Twix. Ideaal voor op vakantie als de wagen niet handig is met trappen enz."

Waar kan ik het beste zien welke prints er allemaal zijn? Wat is handig qua kleur?
Iemand hier nog een mooie Tula te koop?
pi_160098314
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:31 schreef Malteser het volgende:
Goed, ik liet mijn man een plaatje van een Tula zien. Eens polsen wat hij daarvan zou vinden.
Zijn reactie: "Dat lijkt me echt wat voor mij en Twix. Ideaal voor op vakantie als de wagen niet handig is met trappen enz."

Waar kan ik het beste zien welke prints er allemaal zijn? Wat is handig qua kleur?
Iemand hier nog een mooie Tula te koop?
Ik vond dragenenzo.nl een fijn overzicht hebben! Daar heb ik zelf mijn Tula Jasper gekocht. :)

Qua kleur/handig kun je het zo bont maken als je zelf wil. Gewoon iets kiezen wat jij mooi vindt/bij je past.
pi_160098550
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:31 schreef Malteser het volgende:
Goed, ik liet mijn man een plaatje van een Tula zien. Eens polsen wat hij daarvan zou vinden.
Zijn reactie: "Dat lijkt me echt wat voor mij en Twix. Ideaal voor op vakantie als de wagen niet handig is met trappen enz."

Waar kan ik het beste zien welke prints er allemaal zijn? Wat is handig qua kleur?
Iemand hier nog een mooie Tula te koop?
Volgens mij had Cholula laatst nog 2 Tula's te koop, weet alleen niet meer zeker of dat de baby- of toddler maat was (en weet uiteraard ook niet of het jullie kleuren zijn ;) )

Wat leuk dat je man zo enthousiast is! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_160098782
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:31 schreef Malteser het volgende:
Goed, ik liet mijn man een plaatje van een Tula zien. Eens polsen wat hij daarvan zou vinden.
Zijn reactie: "Dat lijkt me echt wat voor mij en Twix. Ideaal voor op vakantie als de wagen niet handig is met trappen enz."

Waar kan ik het beste zien welke prints er allemaal zijn? Wat is handig qua kleur?
Iemand hier nog een mooie Tula te koop?
Ik heb twee fantastisch mooie Tula's voor baby's te koop. De Cirque de Soleil en de Prepster.
  zondag 21 februari 2016 @ 18:54:29 #258
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_160098827
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 18:31 schreef Malteser het volgende:
Goed, ik liet mijn man een plaatje van een Tula zien. Eens polsen wat hij daarvan zou vinden.
Zijn reactie: "Dat lijkt me echt wat voor mij en Twix. Ideaal voor op vakantie als de wagen niet handig is met trappen enz."

Waar kan ik het beste zien welke prints er allemaal zijn? Wat is handig qua kleur?
Iemand hier nog een mooie Tula te koop?
http://www.tulababycarrie(...)onomic-baby-carriers

Hier staat alles wat er te koop is. De meeste zijn ook wel in Nederland en Dragen&zo vond ik ook heel fijn. Daar heb ik mijne ook gekocht :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_160101676
Zo, de Ikea op zondag overleefd!

Druuuuuuhuuuuk! Ze gaven jammerdebammer niets weg :9

Wurm in de draagdoek gedaan. Eerst voorop en kort afgeknoopt, maar dat vond ik niet zo een succes met dingen pakken en bekijken. Dus achterop gegooid. Zat mijn nichtje te rommelen aan de doek dus het werkte niet helemaal lekker. Dus bij de bedden aangekomen wurm eraf gehaald. Staat er een meneer te sjorren aan de doek. "Alé zal ik u eens helpen?" (hoe klinkt mijn Belgisch accent?). Vriendelijk bedankt, dat kan ik prima zelf anders ga ik zo ook niet op pad. Hij heeft staan kijken vol verbazing hoe ik wurm weer veilig en kirrend op mijn rug vast bond.
Een klein uurtje later had ik wurm weer op mijn rug geslingerd in het restaurant en dacht wat gaat hij rot ik ben een hele flap doek kwijt. Staat er een andere Belgische dame aan mijn doek te trekken. "IK ZAL U EENS HELPEN ZEG!" :(
Ik keek echt van euhhhhhhhhhh Nee, dank u. Liet ze gewoon niet los. :')

Wat hebben die mensen? Mijn zussen waren erbij en die doen (gelukkig) niets en dan zou een wild vreemde wel weten hoe of wat? Het is natuurlijk ook heel gewoon om een doek te kopen en in een winkel pas eens gaan uit te zoeken hoe het moet.... :')

Oh en mijn zusje aan de ringsling gekregen :D De vorige keer stonden we zo te hannessen met haar zoontje (hoe doen mensen dat toch zonder doek? of drager :? ) Zwaaaaaaaaaaaaar! want de buggy was niet meer goed natuurlijk ^^, Dit keer toverde ik de ringsling tevoorschijn en heb aanwijzingen gegeven om hem erin te doen.
"Zo dat was handig en scheelt een boel gewicht!"
O+
Schudden voor gebruik
  zondag 21 februari 2016 @ 21:01:59 #260
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160102415
Irritant ja, mensen die aan je drager zitten en menen te moeten helpen. Ik had t laatst ook (in de Ikea, ook een Belg, Breda toevallig?) toen ik F in de emeibaby aan t doen was. Echt, t zijn 2 gespen klikken, dat lukt wel hoor :? Misschien zijn mensen gewoon stiekum heel nieuwsgierig naar hoe dat nu werkt, zo'n doek of drager?


Oh, en succes geboekt hier. Ik heb twee vriendinnen 'om'. De babybjorn is de deur uit, en de een heeft een Boba carrier gekocht (waar haar man nu ook mee draagt, zo tof) en de ander gaat mijn Hoptye gebruiken voor haar zoontje dat volgende maand geboren wordt!
pi_160102442
Wat je niet weet mis je niet

Wat ik nog steeds niet begrijp mijn schoonzusjes waren zo van je moet een doek geen drager want dat was veel beter bla bla bla nou de eerste maanden hebben ze in en om het huis gedragen maar daarna alles met de buggy en hebben een frame drager voor de vakantie gekocht. Toen ging bij mij het lichtje echt uit waarom dan niet bijv een tula -O-
pi_160102639
Phja ik heb mijn gastouder tijdelijk mijn tula toddler geleend. Ze wilde het toch proberen. Ze heeft ooit een drager gehad heb ik ook ooit getest had gelijk een hernia dus dat was haar beeld van een drager.
Dus eerst laten zien hoe je buikdraagt, nu binnenkort laten zien hoe ze Teun ip de rug kan krijgen maar was haar 100% mee gevallen. Heb ook gezegd dat ik de drager vaak op de rug doe als ik weg ga lopend/fietsen en dan Teun er in doe als hij moe is of als dat handiger is. Leek haar ook erg handig dus wie weet krijg ik haar zo ver om ook te gaan dragen :)
  zondag 21 februari 2016 @ 21:07:13 #263
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_160102647
Het heeft mij ook wel even tijd gekost mijn vriend te overtuigen dat zo'n framedrager geen goed idee was voor peuter, en dat we een prima drager hadden. Hij vond t zo zielig dat J niks kon zien op mijn rug in de
Storchenwiege.

Hij is nu helemaal om hoor, peuter wil alleen momenteel niet meer gedragen worden...
pi_160103508
Oh, de test doeken van vesper moeten morgen of zo alweer op de post :'(

Haizea "naamloos" Beige maat 7
Linnen en katoen blend
Ik vind het een prachtig patroon en vooral ook kleurtje. Ik ben de tweede tester, maar hij voelt nu al lekker soepel. Even snel gecheckt op gekke dingen. Alleen de zomen vind ik niet netjes gedaan, maar verder ziet hij er netjes uit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook ruckdragen is er fijn mee (afgezien van de lange slepen dan natuurlijk, maar dat knopen we gewoon weg. Het zijn geen dikke proppen onder je armen door.
Mijn meneer heeft er ook een paar keer mee geknoopt en kwam al aaiend over de doek eens polsen hoe duur deze zou zijn om eventueel aan te schaffen O+

De tweede doek die erbij zat is de Galaxia Glow (Roze) maat 5
Katoen 100%
Stugggggggggggggggggggggggggggg! ^^, Nou ben ik niet zo'n mama die roze echt bij mijn zoontje weg houd, maar ik kies daar voor mijzelf eigenlijk nooit voor. Pak ik een roze doek uit.. ik moest wel even lachen. Schijnbaar heeft wurm toch echt een jongens koppie, want hij is geen enkele keer verward met een meisje. Ondanks het stugge knoopte het niet heel vervelend. Als hij dan eenmaal zat bleef hij ook stevig zitten.
Wurm vond hem wel heel fijn, want toen ik hem er net uit had gehaald en wegzette trof ik dit aan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het patroontje erg mooi en ik vond hem echt super sterk (vooral ook voor een 100% katoen)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op naar halverwege maart dan komen twee Nona testdoekjes onze kant uit. Benieuwd ^^,
Schudden voor gebruik
pi_160104444
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:01 schreef mousemicky het volgende:
Irritant ja, mensen die aan je drager zitten en menen te moeten helpen. Ik had t laatst ook (in de Ikea, ook een Belg, Breda toevallig?) toen ik F in de emeibaby aan t doen was. Echt, t zijn 2 gespen klikken, dat lukt wel hoor :? Misschien zijn mensen gewoon stiekum heel nieuwsgierig naar hoe dat nu werkt, zo'n doek of drager?

Oh, en succes geboekt hier. Ik heb twee vriendinnen 'om'. De babybjorn is de deur uit, en de een heeft een Boba carrier gekocht (waar haar man nu ook mee draagt, zo tof) en de ander gaat mijn Hoptye gebruiken voor haar zoontje dat volgende maand geboren wordt!
Ja, ik begrijp het ook echt niet. Breda idd.
Emaibaby vind ik zelf ook super fijn dragen. Het is idd twee klikjes ^^,
Schudden voor gebruik
pi_160105279
Ach stippel, dat koppie toen hij er weer in wilde O+
pi_160105372
Stippel wat is je jochie groot! Hij scheelt toch maar twee maanden met mijn mini?
O+
pi_160105390
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:07 schreef mousemicky het volgende:
Het heeft mij ook wel even tijd gekost mijn vriend te overtuigen dat zo'n framedrager geen goed idee was voor peuter, en dat we een prima drager hadden. Hij vond t zo zielig dat J niks kon zien op mijn rug in de
Storchenwiege.

Hij is nu helemaal om hoor, peuter wil alleen momenteel niet meer gedragen worden...
Ik begrijp niet als je tegen mij een preek afsteekt over dragers dat doeken beter zijn dat je dan een frame drager koopt, dan ben ik het spoor echt bijster + dat je dan zo weinig draagt, bijna alles met de buggy doet.
Maja ik ben blij met mijn tula en kinderen die allebei nog wel gedragen willen worden. Jan is alleen al 3 1/2 en groot voor zijn leeftijd en met ruim 17 kg niet echt lange afstanden draag. Wel kleinere stukjes met name als hij moe of niet fit is
pi_160111375
Wauw Stippel wat staat roze jullie goed!! O+
En ja de naamloze beige Haizea... zucht O+ ik vind 'm zo mooi! Ze worden echt snel zacht en zijn zo sterk. Het is zo jammer dat mijn peuter nauwelijks nog gedragen wil worden.

Wat is je jongetje al groot trouwens!
pi_160111695
Wat leuk je verslagje zo stippel. O+ En wat is je jochie al groot inderdaad!

Vraag: is er hier iemand die ervaring heeft met het op vakantie gaan met enkel een draagzak + doek, geen buggy dus? In de zomervakantie gaan wij 2,5 week naar Schotland en we zijn van plan dan alleen te dragen, want in de Highlands kom je vast niet ver met een buggy dachten wij. :+

Is dat een beetje te doen met een dan-dreumes die qua gewicht het middellijntje van het CB exact volgt? Tips zijn ook altijd welkom!

Voor de zekerheid gaan we nog eerst een week naar Rome in de meivakantie om het te testen. :Y)
  maandag 22 februari 2016 @ 10:00:30 #271
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_160112039
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:33 schreef Selvaria het volgende:
Wat leuk je verslagje zo stippel. O+ En wat is je jochie al groot inderdaad!

Vraag: is er hier iemand die ervaring heeft met het op vakantie gaan met enkel een draagzak + doek, geen buggy dus? In de zomervakantie gaan wij 2,5 week naar Schotland en we zijn van plan dan alleen te dragen, want in de Highlands kom je vast niet ver met een buggy dachten wij. :+

Is dat een beetje te doen met een dan-dreumes die qua gewicht het middellijntje van het CB exact volgt? Tips zijn ook altijd welkom!

Voor de zekerheid gaan we nog eerst een week naar Rome in de meivakantie om het te testen. :Y)
Hebben wij gedaan, ging goed. Hoewel we vanwege het slechte weer minder gewandeld hebben dan gehoopt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_160115915
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Stippel wat is je jochie groot! Hij scheelt toch maar twee maanden met mijn mini?
O+
hij is van 30-juli
Hij gaat zo hard. Heeft al een tandje, zegt een paar dingetjes, staat zelf, stapt langs de bank (voorzichtig stappen hoor ;) ), kan zelf een klein beetje spelen en haalt grapjes uit ^^,
Schudden voor gebruik
pi_160116087
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:33 schreef Selvaria het volgende:
Wat leuk je verslagje zo stippel. O+ En wat is je jochie al groot inderdaad!

Vraag: is er hier iemand die ervaring heeft met het op vakantie gaan met enkel een draagzak + doek, geen buggy dus? In de zomervakantie gaan wij 2,5 week naar Schotland en we zijn van plan dan alleen te dragen, want in de Highlands kom je vast niet ver met een buggy dachten wij. :+

Is dat een beetje te doen met een dan-dreumes die qua gewicht het middellijntje van het CB exact volgt? Tips zijn ook altijd welkom!

Voor de zekerheid gaan we nog eerst een week naar Rome in de meivakantie om het te testen. :Y)
Thanks!

Wij zijn van de zomer ook niet van plan om de buggy mee te nemen :D
Doeken, drager (huren , want ik heb nog een mooie bon daarvoor liggen) en de ringsling mee :D

Testen om te testen oftewel vakantie om op vakantie te kunnen klinkt echt heel vervelend!

quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:00 schreef Mabawa. het volgende:
Wauw Stippel wat staat roze jullie goed!! O+
En ja de naamloze beige Haizea... zucht O+ ik vind 'm zo mooi! Ze worden echt snel zacht en zijn zo sterk. Het is zo jammer dat mijn peuter nauwelijks nog gedragen wil worden.

Wat is je jongetje al groot trouwens!
Ahw O+ Thanks :D
Die naamloze is echt prachtig, heerlijk aanvoelend. Die gaat wel op mijn lijstje van "WILIKHEBBEUH"!

Jammer zeg dat die bijna niet meer gedragen wil worden!

quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:22 schreef Goitske het volgende:

[..]

Ik begrijp niet als je tegen mij een preek afsteekt over dragers dat doeken beter zijn dat je dan een frame drager koopt, dan ben ik het spoor echt bijster + dat je dan zo weinig draagt, bijna alles met de buggy doet.
Maja ik ben blij met mijn tula en kinderen die allebei nog wel gedragen willen worden. Jan is alleen al 3 1/2 en groot voor zijn leeftijd en met ruim 17 kg niet echt lange afstanden draag. Wel kleinere stukjes met name als hij moe of niet fit is
Nee, daar begrijp ik ook niets van. Bovendien wil je toch ook dat het lekker bij jezelf zit? Kan me niet voorstellen dat iets met stangen lekker zit (voor langere wandelingen helemaal niet)

quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 22:18 schreef Amsel het volgende:
Ach stippel, dat koppie toen hij er weer in wilde O+
Nou he?

Hij had ook echt een tevreden bekkie daarna ^^,
Schudden voor gebruik
pi_160116429
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 09:33 schreef Selvaria het volgende:
Wat leuk je verslagje zo stippel. O+ En wat is je jochie al groot inderdaad!

Vraag: is er hier iemand die ervaring heeft met het op vakantie gaan met enkel een draagzak + doek, geen buggy dus? In de zomervakantie gaan wij 2,5 week naar Schotland en we zijn van plan dan alleen te dragen, want in de Highlands kom je vast niet ver met een buggy dachten wij. :+

Is dat een beetje te doen met een dan-dreumes die qua gewicht het middellijntje van het CB exact volgt? Tips zijn ook altijd welkom!

Voor de zekerheid gaan we nog eerst een week naar Rome in de meivakantie om het te testen. :Y)
Hebben wij ook gedaan met net-dreumes, best goed te doen :Y Alleen rond 13mnd was er een megadraagstaking, dat hielp niet. Gelukkig waren we toen net thuis :+.
pi_160117278
Oh, dat is lastig inderdaad. :D

Bedankt voor jullie reacties, we gaan het maar gewoon doen en in het allerergste geval is een buggy zo bijgekocht. :P
pi_160129002
Snelle vraag! Welke manier van rugdragen zouden jullie aanraden voor mij?

Dreumes van 13 kilo, zit meestal bij papa op de buik in de tula, overstrekker als hij kan, houdt van armen los...

Ik zie de ruck niet zo zitten qua butt poppen.

Heb een maat 7 doek maar met mijn lijf is die vgl met maat 5/6 voor normaal postuur.

Zijn er manieren waar ik vast niet aan denk en waar jullie weg van zijn?
Kwak
  maandag 22 februari 2016 @ 21:03:57 #277
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160129335
Een reinforced ruck of the BWCC :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160129352
Double hammock? Of gewoon Tula achterop? Of een reinforced ruck?
pi_160129368
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:03 schreef Moppert het volgende:
Een reinforced ruck of the BWCC :D
*boks* :+
pi_160129427
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:53 schreef kwakz0r het volgende:
Snelle vraag! Welke manier van rugdragen zouden jullie aanraden voor mij?

Dreumes van 13 kilo, zit meestal bij papa op de buik in de tula, overstrekker als hij kan, houdt van armen los...

Ik zie de ruck niet zo zitten qua butt poppen.

Heb een maat 7 doek maar met mijn lijf is die vgl met maat 5/6 voor normaal postuur.

Zijn er manieren waar ik vast niet aan denk en waar jullie weg van zijn?
Overstrekken als benen gaan strekken of naar achteren hangen? Bij mijn M. werkt een normale Ruck echt absoluut niet, hoe mooi mijn gezekerde flapjes ook zitten. Reïnforced wil wel maar is niet mijn favo.
Sbcc is 'mijn' makkelijke, snelle, 'altijdgoed-knoop'. Maar niet heel ideaal met een hangend kind.

Misschien even op Wrapyouinlove kijken? https://www.wrapyouinlove.com/sorted-by-size/
Op maat gesorteerd :)
pi_160132073
Thanks! Net al wat filmpjes zitten kijken. Zie maar heel slecht het verschil tussen reinforced en gewoon, en snap de te rebozo niet :@ en die sbcc ziet eruit alsof je juist eennkorte doek moet hebben? Ik heb echt een lange zeven...

Kind is nu niet thuis en net de knuffelhond lukte NIETS dus was net al helemaal gedesillusioneerd :+
Kwak
pi_160132265
https://babywearerscircle(...)d-rucksack-tutorial/

Photo tutorial van de reinforced ruck. Daar moet je wel zien wat het verschil is, denk ik.

http://www.babywearingham(...)d-rear-ruck.html?m=1

En van de RRRR :).
pi_160133003
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:18 schreef GotC het volgende:
https://babywearerscircle(...)d-rucksack-tutorial/

Photo tutorial van de reinforced ruck. Daar moet je wel zien wat het verschil is, denk ik.

http://www.babywearingham(...)d-rear-ruck.html?m=1

En van de RRRR :).
Thanks. Die reinforced ziet er wel ok te doen uit, al vind ik die extra lagen over het kontje eruit zien alsof ze de gebogen rug onnodig druk geven in het midden...

Lastig hoor. Toch maar eens een consult (al draag ik echt heel weinig dus voelt dat wat frivool).

Anders knoop ik morgen wel een FCC dan kan hij er nog tussendoor makkelijk uit.
Kwak
pi_160134018
Oh een BWCC ziet er best doable uit, ga ik ook eens proberen.
  maandag 22 februari 2016 @ 23:03:31 #285
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160134047
Buij vele rugdragen is er niet iets zoals een gebogen rug.
Daarom beginnen met de ruck en eventueel de bwccetc blah.
Een double hammock mag om die reden dus ook pas later omdat een bolle rug niet zo makkelijk is om voor elkaar te kragen en ze meer in een houding geforceerd zitten.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160134107
@moppert, hoe bedoel je later? Melle is 15 maanden en loopt nu vier maanden zeg maar... Dan kan alles zo'n beetje toch wel?

Het wordt morgen ws. toch een FCC waar hij makkelijk in en uit kan ;)
Kwak
  maandag 22 februari 2016 @ 23:49:42 #287
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160135524
Hahah ja voor jou wel, het was meer een uitleg waarom sommige eerder mogen dan andere.
Nu kan je gewoon alles doen :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  † In Memoriam † dinsdag 23 februari 2016 @ 01:10:13 #288
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_160137234
Het is niet dat er een bolle rug voor elkaar gekregen moet worden, het is dat de natuurlijke bolling van de rug gevolgd en ondersteund moet worden.
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_160138793
Ik vind de DH echt enorm fijn! Het gewicht wordt veel beter verdeeld, ik heb doeken waarin hij letterlijk gewichtloos lijkt. In dunnere doeken hangt het gewicht niet meer zo aan mijn schouders, dat is ook een stuk prettiger. Het knopen vergt wel behoorlijk wat oefening. Tijdens het aanspannen zorg ik dat ik 1 hand met onderste rail onder zijn billen vast houd, zodat hij niet tijdens het knopen kan gaan strekken. Meer rechtop staan tijdens het knopen helpt ook, als je voorover hangt (wat toch veiliger voelt), is het strekken van de benen een soort reflex. Enige nadeel van de DH is toch wel dat het niet zo Snel - snel geknoopt is. Een ruck duurt 1 minuut, DH een stuk langer. Maar het gaat steeds een beetje beter.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_160176691
Ik ben sinds een paar dagen bezig met de DH oefenen, maar ik heb zo'n moeite met het aanspannen van de chestpass. In alle filmpjes ziet het er zo makkelijk uit, maar al die kindjes blijven altijd zo braaf zitten, die van mij strekt wanneer mogelijk, ook als ik rechter op sta. :')

Heeft iemand tips voor me? Toen het (na veel pijn en moeite) eindelijk redelijk goed zat, zat het wel heel erg fijn. O+
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:46:14 #291
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160177738
OMG!! ik won een Right to Buy voor de Tula EU exclusive
*O* *O* *O* En hij komt met gratis matching suckpads :o echt een koopje voor 120¤ O+ O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160177882
Aaaahww wat een schatje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:55:54 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_160177940
Regenboogwolkjes? Roep ludann :D
disclaimer
  woensdag 24 februari 2016 @ 16:07:05 #294
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160178203
Ooooh ludan!! als je nog niet mee hebt gedaan moet je heel snel naar Tula Love Uk/Euro
Er is nog 1 standard en 1 toddler waar je bij mee kan loten.
Als je al mee hebt gedaan sta je ook op de lijst voor als mensen cancellen!!

Dit geld ook voor de rest die alsnog mee wil doen. :D


Panel

legpadding

[ Bericht 32% gewijzigd door Moppert op 24-02-2016 16:15:03 ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 24 februari 2016 @ 16:28:43 #295
409579 LuDann
All the way
pi_160178826
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:55 schreef Stormqueen het volgende:
Regenboogwolkjes? Roep ludann :D
Haha. :D

Hij is wel heel erg tof zeg! O+ Moet ik alleen wel mijn andere Tula verkopen voor de funds. En ik gebruik de Tula die ik heb op het moment niet. Nja, ik schrijf me wel in en laat het lot bepalen. :P Moet eerst nog lid worden van die groep ook.

Als deze er nou in doekvorm zou zijn... O+ We hebben uiteindelijk afgezien van de Pellicano met regenbogen en wolken. Collega van mijn man kon hem niet meenemen en dan werd het wel een heel prijzig geintje.
  woensdag 24 februari 2016 @ 16:39:06 #296
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_160179078
Het is een stofje wat je gewoon kan kopen en er zijn meerdere merken die er een drager van hebben gemaakt :D Er zijn er 168 van de ene helft is Standard maat en de andere helft Todddler
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_160198174
Ik heb een kennis in Kessel-Eik (schijnt in Limburg te liggen), die meer info zoekt over ergonomisch dragen en wat dingen wil uitproberen. Is hier iemand die in de buurt woont en haar kan helpen?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_160198349
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 11:18 schreef McLaura het volgende:
Ik heb een kennis in Kessel-Eik (schijnt in Limburg te liggen), die meer info zoekt over ergonomisch dragen en wat dingen wil uitproberen. Is hier iemand die in de buurt woont en haar kan helpen?
Er is een draaggroep op Facebook van Limburg, en in Weert ligt ook een draagwinkel, dragenenzo, misschien is dat iets?
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_160204939
Namens Limburg: bedankt!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_160207122
Graag gedaan :)
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_160207490
Dicht.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')