Precies, micropenor is ook nog een mogelijkheidquote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:00 schreef Stormqueen het volgende: [..] we sluiten de optie "tuinkabouter" ook nog niet uit!
Mag ik in de OP? 13 december is de datum.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:03 schreef Stormqueen het volgende:
14 februari: Frummeltje86 (meisje)
19 februari: Sicilia (jongen)
1 maart: L0t.. (meisje)
1 maart: Appelientje (meisje)
3 maart: LadyBlack (jongen)
4 maart: Dot. (meisje)
14 maart: Razztwizzle (jongen)
20 maart: onomatopee (meisje)
23 maart: Lamb29 (jongen)
11 april: Leonietje83
1 mei: Madivi (twee jongens)
4 mei: Dodoria
7 mei: Dyre
15 mei: elamanilo
18 mei: lunamatic (jongen)
27 mei: Piekie81
31 mei: Sprotje
31 mei: Kiwisoep
9 juni: Miss_Congeniality (meisje)
11 juni: Nouk84
14 juni: Svane
15 juni: kniftyhooker
19 juni: Arja (meisje)
19 juni: Molo (¿meisje?)
21 juni: *** Chanty & DirtyHarry *** (meisje)
28 juni: Sull
03 juli: Suikertante
18 juli: Amsel (jongen)
25 juli: Gaddle
28 juli: Fien10 (jongen)
31 juli: Ggirl
5 augustus: Queens
7 augustus: Fieder
8 augustus: Miezziej
8 augustus: ikke_84
9 augustus: Marjolijntje
27 augustus: Quoi
29 augustus: Nazil
10 september: Ereshkigal
1 oktober: Little_Acorn
***-----------------***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK)
Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote
jij gaat voor de olifantendracht?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:16 schreef angelatje het volgende:
[..]
Mag ik in de OP? 13 december is de datum.
Arja, wat fijn en een lekker vooruitzicht
GMTAquote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jij gaat voor de olifantendracht?
Kwetsend dat je dat dan niet serieus neemt en een andere maand noemt in de op.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Daarom ben ik blauwquote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:31 schreef Svane het volgende:
[..]
Kwetsend dat je dat dan niet serieus neemt en een andere maand noemt in de op.
Lol 13 augustus bedoel ikquote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Op die datum worden hele toffe kinderen geboren.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 16:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Zet mij er dan ook maar bij op 31-7.
De kopers van ons huis hebben geen haast en willen het gaan verhuren. We gaan het zo regelen dat we tot 1 augustus hebben, of eerder als het ons ruim voor mijn ud lukt een huis te vinden en te verhuizen. De kopers willen het 6 weken van tevoren weten.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:13 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Ik zat al serieus te rekenen en dacht 'huh???'
Arja, top van je huis! Nu nog snel wat anders vinden wel?
Oh dat is echt wel heel.fijn zeg! Scheelt een hoop stress!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:50 schreef Arja het volgende:
[..]
De kopers van ons huis hebben geen haast en willen het gaan verhuren. We gaan het zo regelen dat we tot 1 augustus hebben, of eerder als het ons ruim voor mijn ud lukt een huis te vinden en te verhuizen. De kopers willen het 6 weken van tevoren weten.
We hebben al een poosje een huis op het oog en gaan er vrijdag kijken. Ik merk wel dat de huizenmarkt overal aantrekt en huizen snel weg zijn, of er veel kijkers komen.
Dat zou je denken he. Maar ik denk ook niet dat ik 1 maand na mijn bevalling op een verhuizing zit te wachten en daarvoor al energie heb om alles in te pakken en te regelen.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 17:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat is echt wel heel.fijn zeg! Scheelt een hoop stress!
Whahaha ben jij mij? Werkboeken heb ik ook al vastgemaakt met elastiekje, spijkerbroeken doe ik alleen dicht als ik het huis uit ga of er visite isquote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:05 schreef Miezziej het volgende:
Ik denk dat ik nieuwe pantalons moet kopen, die ik nu aanheb heb ik met een elastiekje vastgemaaktmijn spijkerbroeken gaan nog prima!
Werkgever verteld, reactie viel heel erg mee! Gefeliciteerd en wat leuk enzo blabla. Dus druk gemaakt om niets
Ik heb nu echt een MI van een zwangere chick die in Gerda badpak een aquarium met guppies in elkaar aan het trappen is Steven Seagal stylequote:Op dinsdag 2 februari 2016 18:57 schreef Nazil het volgende:
Ik ga zo weer een poging doen tot aquarium kickboxing, na ehh 3 maand ofzo. Alleen voel ik mij nu zo dik in badpak
Is daar ook plek voor mij?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 19:36 schreef L0t.. het volgende:
Jezus wat zijn jullie allemaal sportief. Ik ga me even in een hoekje zitten schamen om mijn gebrek daaraan
.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 19:22 schreef Molo het volgende:
Hier vandaag top dag, druk, maar ik voelde me ontzettend goed
Heb je nog vrij eromheen?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 19:39 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Is daar ook plek voor mij?Het idee van sport alleen al...
Wij gaan zaterdag verhuizen en dat vind ik al een hele onderneming met alles dat we ook nog in moeten pakken en zo. En eigenlijk wil ik alleen maar slapen
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 19:55 schreef Svane het volgende:
Ik ben bijzonder goed in friet eten. Is dat een sport?
pics. wtf is een Gerda badpakquote:Op dinsdag 2 februari 2016 19:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb nu echt een MI van een zwangere chick die in Gerda badpak een aquarium met guppies in elkaar aan het trappen is Steven Seagal style
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:17 schreef Skittles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het enige dat nog mist is Henk in zijn te strakke speedo
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:23 schreef Crumpette het volgende:
wtf zit je mijn vakantiefoto's te dissen LB
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:27 schreef LadyBlack het volgende:
WTF, volgens mijn app vandaag 250 dagen zwangerDat klinkt al als olifantendracht toch
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Voel je je ook al zo?Wandelende zeekoe, checkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.helemaal vanmiddag dus toen ik last van mn bekken had. Charmant lopen was er niet meer bij.
Maar wel nog steeds t gevoel dat t pas over wéééken en weken zover is.
Niks mis met zeekoeienquote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:31 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wandelende zeekoe, checkhelemaal vanmiddag dus toen ik last van mn bekken had. Charmant lopen was er niet meer bij.
2 weken zijn ook weeeeekenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:31 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wandelende zeekoe, checkhelemaal vanmiddag dus toen ik last van mn bekken had. Charmant lopen was er niet meer bij.
Officieel volgende week donderdag 37 wekenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Niks mis met zeekoeien
En volgens mij is het zover voor je het weet, of niet?
Babyyyyyyyyy
Zwangere knol dan?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:33 schreef Crumpette het volgende:
[..]
BLACK BEAUTY
ik voel me gediscrimineerdwant ik ben geen paard. huuuu.
Gaat opschieten zegquote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:34 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Officieel volgende week donderdag 37 wekendus over 4 weken uitgerekend.
Maar ik blijf voor mezelf half maart in mn hoofd houden.
Tweede trimester!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:39 schreef Crumpette het volgende:
Maar het gaat ook hardstikke snel LBik ben vandaag 13 weken! De tijd vliegt voorbij deze keer, ws gewoon omdat ik een 1jarige afleiding heb
.
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:17 schreef Skittles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het enige dat nog mist is Henk in zijn te strakke speedo
Ja tweede trimesterquote:Op dinsdag 2 februari 2016 20:40 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Tweede trimester!![]()
En ja die afleiding werkt wel heHier is t ook in een vloek en een zucht zo snel gegaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:44 schreef Arja het volgende:
Goede 20 weken echo voor Chanty
Ik heb ook nog een plaatjeOe wat een scherp mooi plaatje zeg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik heb alleen wazig beeld deze keer
Sacho echoscopiste in combi met eigenwijze baby en vette speklaag tussen baby en echokop in zorgde daarvoor
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Voetjesquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:46 schreef LadyBlack het volgende:
Potverdorie, wat een heel kindje al he Arja!
En zijn dat nou voetjes of handjes?![]()
Ik heb vanaf maandag een week vrij! Dus zaterdag over, zondag naar de karnavalsoptocht en dan vanaf maandag uitpakken en inrichten, appartement schoonmaken en nog wat dingen kopen en dan de maandag erop sleutel overdracht. Dus we kunnen wel beetje rustig aan doen. Alleen tot aan zaterdag is het dus vervelend met alles dat nog in dozen gestopt moet worden en zoquote:Op dinsdag 2 februari 2016 19:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je nog vrij eromheen?
Ik moet er niet aan denken, verhuizen of sporten![]()
Heb vandaag paar keer de trap genomen, vond ik wel genoeg
Ik heb ook nog een plaatjeMoooooiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
!!
Ze kunnen nog flink acrobatisch dubbelklappen met die termijnquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja dat leek mij eigenlijk ook, maar da's een lenig dametje dan
Jeetje man, dat er allemaal even tussendoor, helden!quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:48 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik heb vanaf maandag een week vrij! Dus zaterdag over, zondag naar de karnavalsoptocht en dan vanaf maandag uitpakken en inrichten, appartement schoonmaken en nog wat dingen kopen en dan de maandag erop sleutel overdracht. Dus we kunnen wel beetje rustig aan doen. Alleen tot aan zaterdag is het dus vervelend met alles dat nog in dozen gestopt moet worden en zoEn bij alles denk ik dat ik het nog nodig heb deze week dus dat kan echt niet ingepakt. Dus dat wordt nog druk vrijdagavond
Klopt ook, beide kinderen lagen hier met de 20-weken echo met de benen gestrekt over het hoofdquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze kunnen nog flink acrobatisch dubbelklappen met die termijn
Kan jij dat niet dan LB? Met die gewricht-verwekende-hormonen lig ik elke avond zo op de bank hoorquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Klopt ook, beide kinderen lagen hier met de 20-weken echo met de benen gestrekt over het hoofd
Ja supertof is dat hequote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:51 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Klopt ook, beide kinderen lagen hier met de 20-weken echo met de benen gestrekt over het hoofd
Voetjes inderdaad. De voetjes waren de hele tijd all over the place. Vaak ook voor haar gezicht of zo en dan kon de echoscopiste de hersenen of de huig weer niet bekijkenquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ja dat leek mij eigenlijk ook, maar da's een lenig dametje dan
Nee vandaag bijna 11 uur gewerkt dus niet echt meer energie voor gehad. Misschien morgen eind van de dag als het luktquote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:54 schreef Arja het volgende:
[..]
Voetjes inderdaad. De voetjes waren de hele tijd all over the place. Vaak ook voor haar gezicht of zo en dan kon de echoscopiste de hersenen of de huig weer niet bekijken![]()
Dankjulliewel ik vind haar al zo'n volmaakt poppetje![]()
Molo heb je zelf nog geprobeerd met de echo te zoeken naar het geslacht?
Ik ben zeker te laat he?quote:
quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:44 schreef Twinkle20 het volgende:
En we hebben een knipper en overeenstemming over de termijn
Fijn, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:44 schreef Twinkle20 het volgende:
En we hebben een knipper en overeenstemming over de termijn
Benieuwd waarom je voor kv ging toentertijd. Ik vind het best een keuze. Vrees dat ik het tzt wel wil gaan 'proberen omdat het kan', maar vind er ook veel voor te zeggen om het niet te doen. Al is dat misschien in lastig onderwerp en een standpunt waar ik mezelf niet populair mee maak. Wil gewoon alles weloverwogen doenquote:Op woensdag 3 februari 2016 11:39 schreef Twinkle20 het volgende:
O en de fanfare ging uit toen ze vroegen of ik wederom voor kv ging zoals bij Djenna rn Boaz toen ik antwoordde dat ik dit keer voor bv wilde gaan. Waarschijnlijk laatste kindje en ik wil dat toch een keer ervaren hebben want ik werd altijd helemaalvan jullie knus beschreven bv momentjes. Dus de komende tijd moet ik me daar maar eens in gaan verdiepen
Ik viel gisteren juist buiten bijna om. En in de AH... lekker lang stilstaan bij de kassa, beetje tegen de reling/hek hangen die daar was en dan wegzwabberen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:40 schreef Miezziej het volgende:
Vanochtend een wegtrekker gehad denk ik, het was druk en warm in de trein en opeens voelde ik mij duizelig en misselijkBen gewoon uitgestapt voor frisse lucht, dus kwam later op werk
Ik neig eigenlijk zelf ook nog steeds het meest naar kv. Ik heb helemaal niks met bv, ik voel niets bij 'het knusse' zoals het vaak omschreven wordt en ik zie er voor mezelf eigenlijk geen meerwaarde in. De enige reden om er überhaupt over na te denken is domweg 'wat zouden mensen wel niet denken als ik bv niet eens probeer'. En eigenlijk lijkt me dat niet echt een goede reden om eraan te beginnen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 11:47 schreef Quoi het volgende:
[..]
Benieuwd waarom je voor kv ging toentertijd. Ik vind het best een keuze. Vrees dat ik het tzt wel wil gaan 'proberen omdat het kan', maar vind er ook veel voor te zeggen om het niet te doen. Al is dat misschien in lastig onderwerp en een standpunt waar ik mezelf niet populair mee maak. Wil gewoon alles weloverwogen doen
Laat ik voorop stellen dat ik geen KV versus BV discussie wil hoorquote:Op woensdag 3 februari 2016 11:47 schreef Quoi het volgende:
[..]
Benieuwd waarom je voor kv ging toentertijd. Ik vind het best een keuze. Vrees dat ik het tzt wel wil gaan 'proberen omdat het kan', maar vind er ook veel voor te zeggen om het niet te doen. Al is dat misschien in lastig onderwerp en een standpunt waar ik mezelf niet populair mee maak. Wil gewoon alles weloverwogen doen
Ik ben ook heel charmant weggezwabbertquote:Op woensdag 3 februari 2016 11:56 schreef Unihipili het volgende:
[..]
Ik viel gisteren juist buiten bijna om. En in de AH... lekker lang stilstaan bij de kassa, beetje tegen de reling/hek hangen die daar was en dan wegzwabberen.![]()
Tja ik ben ook vaak genoeg in het openbaar omgepleurd, en de bus door gevlogen omdat de chauffeur zo snel wegreed en mensen kijken alleen maar raar verder doen ze niks.quote:Op woensdag 3 februari 2016 13:20 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ik ben ook heel charmant weggezwabbert. Sommige mensen keken nogal vreemd maar niemand die vraagt of het wel gaat he
![]()
hoe werd dit gemeten? Of kwamen ze tot die conclusie?quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:52 schreef ikke_84 het volgende:
Bleek dat er geen druppel bv uitkwam wel nog een tijdje aangerommeld maar ik heb nooit een druppel gezien. Ik heb ook nooit echt stuwing gehad.
Ik kreeg op een gegeven moment van de kraamhulp de vraag of ik haar hoorde slikken. Euh, nee kun je dat horen dan?!quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:08 schreef Moppert het volgende:
[..]
hoe werd dit gemeten? Of kwamen ze tot die conclusie?
ooh absoluut dat het soms niet op gang komt! ik was gewoon benieuwd hoe dat proces ging.quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:55 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik kreeg op een gegeven moment van de kraamhulp de vraag of ik haar hoorde slikken. Euh, nee kun je dat horen dan?!
En in week 2 nog steeds met dubbelzijdig kolven echt 10 cc na een halfuur.... Soms komt het gewoon echt niet op gang he.
Daar had ik nog niet bij stil gestaanquote:Op woensdag 3 februari 2016 17:13 schreef Moppert het volgende:
Ja dat is nieuw! minder sperma slikken dus
Oh ja nouja als je er een goed gevoel bij hebt, waarom nietquote:Op woensdag 3 februari 2016 16:36 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja 7 weken idd. Veel mensen zouden er waarschijnlijk nog even mee wachten maar soit.
Ik heb ook nog een plaatjeOohSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Ja en soms werkt het echt nietquote:Op woensdag 3 februari 2016 16:11 schreef LuDann het volgende:
Ik kan me hier toch niet buitenhouden, sorry.
Iedereen moet voor zichzelf bepalen of ze kv of bv wil geven en er zijn best redenen om voor kv te kiezen. Maar om te stellen dat bv geen meerwaarde heeft... Dat is gewoon niet waar. Bv is de optimale voeding voor baby's en kv is het mindere alternatief, niets meer en niets minder.
https://www.borstvoeding.(...)ivatie/101reden.html
Als je weloverwogen de keuze maakt voor kunstvoeding dan is dat prima, maar lees je in ieder geval in en maak die keuze bewust en niet omdat kv gewoon als optie voor de hand ligt.
Hierbij moet ik zeggen dat ik (met een eerste kindje van bijna 6 maanden) er helemaal niet van tevoren over had nagedacht. Ik wilde bv gewoon proberen en als het niet lukte, soit. Maar jongens, ik ben om.Borstvoeding is fantastisch.
Het ging bij mij helaas niet gemakkelijk. Ik moest 3 weken na mijn spoed ks weer fulltime aan de studie (en lag 3 dagen voor mijn eerste dag college nog met baby in het ziekenhuis vanwege kraamvrouwenkoorts) en had aanlegproblemen, spruw, borstontstekingen en heb veel moeten kolven in het begin, maar ondanks dat...Jongens, als ik het kan, dan kunnen jullie het vast ook.
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar volgens mij zijn we het met elkaar eens. Er zijn omstandigheden zoals de jouwe waarin de keuze voor kunstvoeding weloverwogen gemaakt kan worden en dan is dat prima.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:19 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja en soms werkt het echt nietIk vond ook dat ik het moest kunnen, maar ben echt veel te veel grenzen over gegaan om het te laten lukken en was echt een wrak op gegeven moment. Het stoppen heb ik ook echt moeten verwerken en ging niet zonder slag of stoot omdat ik het toch nog een paar keer weer wilde oppikken, maar uiteindelijk ging het gewoon echt niet. En ik ben echt te ver gegaan zie ik nu achteraf, omdat ik vond dat het altijd moest kunnen lukken, dus even een tegengeluid hierbij
Ik ben het wel helemaal eens dat je je het beste goed kunt informeren, maar als het je bij voorbaat al niet aanstaat en je die beslissing neemt uit volle overtuiging, dan past dat het beste bij je
quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:35 schreef Marjolijntje het volgende:
Verder is het hier gewoon prut, mentaal een zooitje, zie enorm op tegen de babytijd. En ruzie thuis, dus dikke joy joy hier, pffff.
Morgen tweede poging termijn echo, maar ik heb er stiekem helemaal geen zin in
Het is gewoon idd erg persoonlijk, maar als je twijfelt is je laten informeren idd de beste stap wat mij betreftquote:Op woensdag 3 februari 2016 19:36 schreef LuDann het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar volgens mij zijn we het met elkaar eens. Er zijn omstandigheden zoals de jouwe waarin de keuze voor kunstvoeding weloverwogen gemaakt kan worden en dan is dat prima.
Maar de nadruk ligt hier wel op het woord 'weloverwogen'. Ik las hier eerder dat borstvoeding geen meerwaarde zou hebben en dan denk ik dus dat er geen sprake is van een weloverwogen beslissing want dan ben je niet goed geinformeerd.
Edit: ik heb het hier dan over de doorsnee situaties he, als je een verleden van seksueel misbruik hebt om maar iets te noemen dan kan ik me voorstellen dat je niet moet denken aan borstvoeding.
Ik heb niet gezegd dat bv geen meerwaarde heeft. Ik gaf aan dat ik er voor mijzelf geen meerwaarde in zie. Ik heb bv en kv overwogen en ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat kv waarschijnlijk beter bij mij past.quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:36 schreef LuDann het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor, maar volgens mij zijn we het met elkaar eens. Er zijn omstandigheden zoals de jouwe waarin de keuze voor kunstvoeding weloverwogen gemaakt kan worden en dan is dat prima.
Maar de nadruk ligt hier wel op het woord 'weloverwogen'. Ik las hier eerder dat borstvoeding geen meerwaarde zou hebben en dan denk ik dus dat er geen sprake is van een weloverwogen beslissing want dan ben je niet goed geinformeerd.
Edit: ik heb het hier dan over de doorsnee situaties he, als je een verleden van seksueel misbruik hebt om maar iets te noemen dan kan ik me voorstellen dat je niet moet denken aan borstvoeding.
Geen idee, krijg de indruk als ik zo het journaal kijk dat de onderzoekers zelf nog bezig zijn met ontdekken wat het virus precies inhoudt ed. Ze zijn er nu net achter dat het waarschijnlijk seksueel overdraagbaar is. Wie weet waar ze nog meer achter komenquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:22 schreef Sicilia het volgende:
Tot welke termijn is dat Zikavirus gevaarlijk voor de buikbaby's?
Daar heb je ook weer een punt.quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:29 schreef Sull het volgende:
Over gelyncht worden bij fv, ik vind de reacties op bv ook niet bepaald gezellig. Als je in het openbaar voed is het niet goed en als je lang voed, moet je dat ook vaak verdedigen![]()
Het is een beetje 2 kampen tegen elkaar heb ik het idee... Zo zonde, steun elkaar gewoon!
Prima, maar laat iedereen lekker zelf die afweging maken. Er zitten hier allemaal weldenkende intelligente mensen die zelf de info die er ruimschoots is prima kunnen beoordelen en die daar dan zelf prima een keuze in kunnen en mogen maken.quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:41 schreef LuDann het volgende:
De reden dat ik zo pro borstvoeding ben en daar ook over begin in dit topic is voornamelijk omdat borstvoeding zo'n geweldige, zo'n helende ervaring voor mij geweest is. Ik kan niet goed onder woorden brengen wat het met me gedaan heeft en nog met me doet. Ik gun dat andere moeders gewoon ook, naast alle andere voordelen. Ik had geen idee van tevoren en had misschien net zo goed voor kunstvoeding kunnen kiezen. Ik ben heel blij dat ik dat niet gedaan heb en hoop misschien wat twijfelaars mijn kant van het verhaal te laten horen (want er lezen meer mensen mee).
Ik hoor (niet perse hier hoor) ook wel eens de term borstvoedingsmaffia vallen en daar kan ik altijd een beetje boos om worden. In het kinderdagverblijf van mijn dochter zitten 28 kindjes, waarvan er 2 borstvoeding krijgen. Als er zo'n maffia was, dan zou je toch denken dat het andersom was. Ik denk dat zolang kunstvoedingsfabrikanten een dikke vinger in de pap hebben (pun intended), dat ook niet snel zal veranderen. Neem het slaapadvies op een site als oudersvannu, geschreven samen met Nestle. http://www.oudersvannu.nl(...)slapen-6-12-maanden/ Alles is helemaal ingesteld op flesvoeding, alsof dat de norm is. Ik vind dat jammer.
O ja dat geouwehoer had ik verdrongen ofzo denk ik maar komt nu weer boven drijvenquote:Op woensdag 3 februari 2016 21:55 schreef Vijzel het volgende:
Gedoe met papflessen, klontjes in de speen, poeder in huis halen etc.
Heel erg eens met dit!quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:51 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind ook niet dat elke keuze 'weloverwogen' hoeft te zijn. Als het om kinderen krijgen gaat en bv, dan gaat het over jouw lijf en daarmee ook jouw grenzen en jouw gevoel daarbij. Daar valt weinig aan te overwegen vaak: het is, het gebeurt, het gaat op een bepaalde manier, en het pakt zus of zo uit. En het zijn dus dingen die je van tevoren niet precies kunt aanvoelen en weten. Niemand hoeft zich dan ook te verantwoorden.. Het is wel fijn om de ervaringen te delen of met elkaar mee te denken, dat vind ik echt super aan dit forum en ik heb er ook veel aan gehad toen ik begon met bv.
.
Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens ja.quote:Op woensdag 3 februari 2016 22:51 schreef Franny_G het volgende:
Ik vind ook niet dat elke keuze 'weloverwogen' hoeft te zijn. Als het om kinderen krijgen gaat en bv, dan gaat het over jouw lijf en daarmee ook jouw grenzen en jouw gevoel daarbij. Daar valt weinig aan te overwegen vaak: het is, het gebeurt, het gaat op een bepaalde manier, en het pakt zus of zo uit. En het zijn dus dingen die je van tevoren niet precies kunt aanvoelen en weten. Niemand hoeft zich dan ook te verantwoorden.. Het is wel fijn om de ervaringen te delen of met elkaar mee te denken, dat vind ik echt super aan dit forum en ik heb er ook veel aan gehad toen ik begon met bv.
.
Vezels, lijnzaad, extra water drinken, veel lopen en niet te weinig olie (geen hard vet) gebruiken, en door eten heen gooien enzoquote:Op woensdag 3 februari 2016 23:03 schreef Arja het volgende:
Die hele bv/kv discussie begint me intussen wel te vervelen.
Laten we het over obstipatie hebben![]()
Iemand nog tips?
Schijtadvies dit!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat bij kamertemperatuur niet vloeibaar is.quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:20 schreef Arja het volgende:
Al die dingen doe ik al met weinig resultaat.
Wat is "hard vet" molo?
Ja! Vandaag in de cursus niet-obstiperen kun je leren 🤓:quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:03 schreef Arja het volgende:
Die hele bv/kv discussie begint me intussen wel te vervelen.
Laten we het over obstipatie hebben![]()
Iemand nog tips?
Met uitzondering van kokosvet/olie! (Want dat smelt rond de 25 graden).quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat bij kamertemperatuur niet vloeibaar is.
Dus gewoon olijfolie en zulks. Extra dippen met je brood enzo![]()
quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:31 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja! Vandaag in de cursus niet-obstiperen kun je leren 🤓:
Wat zijn psylliumvezels/waar zit het in?quote:Veel drinken. Lijnzaad (door de yoghurt). Psylliumvezels (bah). Kiwi's. Koffie. Genoeg bewegen. Alleen poepen bij aandrang en vooral niet persen. Voeten op een krukje. En if all else fails, zoals bij mij: lactulose of movicolon.
Zeker nuttig juist! Die insteek van 'als mij het lukt' kan je namelijk goed overdragen waardoor iemand over z'n grenzen gaan, want als het háár lukt, wat doe ik dan verkeerd?! (Gechargeerd natuurlijk hequote:Op donderdag 4 februari 2016 07:20 schreef LuDann het volgende:
Kom ik toch nog even terug op die bv discussie, sorry.
Ik heb mijn eigen woorden nog eens nagelezen en kom wel erg belerend over, dat was helemaal niet zo bedoeld. Het staat er alsof borstvoeding iedereen zou moeten lukken omdat het mij gelukt is en dat is niet hoe ik erover denk. Ik weet dat het vaak niet lukt en dat mensen soms veel te veel grenzen over gaan om die bv maar te laten slagen. Dat gaat ten kosten van hoe je als moeder bent en hoeveel tijd en liefde je in je kind kunt steken.
Mijn post was eigenlijk alleen gericht op de twijfelaars, de mensen die geen bijzonder gevoel bij kv of bv hebben en nog alle kanten op kunnen. Een positief ervaringsverhaal, zeg maar. En dus niet op mensen zoals Dot en Kwak, die wel gewoon bv hebben gegeven.
Maar eigenlijk had ik me er buiten moeten houden, het is ieders persoonlijke keuze en het is niet aan mij om me daarmee te bemoeien in dit topic. Ik vrees dat ik te zeer ben ingesteld om te reageren op mensen die negatief tegenover borstvoeding staan (mijn man kreeg laatst van een collega, een normale Hollandse vent zeg maar, te horen dat hij het echt walgelijk vindt dat ik borstvoeding geef, 'dat doe je toch niet') en door dat soort ervaringen kom ik nogal fel uit de hoek denk ik.
Nja, niet echt een nuttige bijdrage dit dus verder maar ik wilde het toch nog even gezegd hebben.
Yup! En het werkt echt! Ik vind het alleen zo vies dat ik er van over m'n nek ga, dus ik houd het maar op lactulosequote:Op donderdag 4 februari 2016 01:09 schreef Unihipili het volgende:
Psylliumvezels/vlozaad is een poeder dat je kan aanlengen met water en dan snel opdrinken anders wordt het behanglijm. Dan zet het in de darmen uit waardoor je ontlasting meer vocht vasthoudt. Of door het pannenkoekbeslag doen bijvoorbeeld.. worden ze wel wat zachter van. Het zit ook in colon clean wat je bij de reformwinkel kan kopen maar is cheaper los.
Jij hier?quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:14 schreef Phaidra het volgende:
Mijn ontlasting heeft baat bij dagelijks een kopje koffie
Only passing by...quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:44 schreef Svane het volgende:
[..]
Jij hier?![]()
Ik heb vandaag een outfit aan waar m'n buik in te zien is, paraderen jee!
Jammer! In wachtfase of in besluitingvormingsfase? Deze vraag mag je qua directheid ook negeren!quote:
Waarschijnlijk-nooit-meer-fasequote:Op donderdag 4 februari 2016 09:24 schreef Svane het volgende:
[..]
Jammer! In wachtfase of in besluitingvormingsfase? Deze vraag mag je qua directheid ook negeren!
Je moet vooral doen wat je zelf wil en wat bij jullie past! Als dat een weekend is waar je sowieso niet heen wil, dan vooral ook niet doen. Ik ga deze zwangerschap met 35 weken nog 4 nachtjes in een klein tentje kamperen haha! Ik weet dat dat vermoeiend is maar het is iets wat ik graag wil. Ik zou dus vooral afwegen of je uberhaupt naar het weekendje zou willen!quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:49 schreef Fien10 het volgende:
Beterschap met je kleine meisje LB!
Fijn dat alles klaar is Sicilia!
Ik zit ergens mee..
M'n schoonmoeder is echt wel een lief mens met de beste bedoelingen, maar ze kan zo dwingend zijn naar ons als het gaat om familiebijeenkomstigheden. Als er bijvoorbeeld familie van ver bij hun op visite komt, wordt er altijd van ons verwacht dat wij ook komen, alsof wij ook nog onderdeel zijn van het gezin terwijl ik vind dat wij ons eigen leven hebben.
Nu ben ik gisteren dus even van m'n stoel afgevallen. Ze kwam even langs om te kijken naar de babykamer die ik geverfd had, en toen kwam ze ineens aan met het verhaal dat we het laatste weekend van juni familie weekend hebben met haar familie. Het overviel mij nogal waarop ik zei, ik zal kijken of wij kunnen. Waarop ze nogal pinnig reageerde met; je kan sowieso want je hebt dan verlof. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik het wel zie zitten. Ik ben dan 35/36 weken zwanger en ik denk niet dat ik het zie zitten om dan in een krakkemikkig stapelbed te moeten slapen. Wie weet voel ik me helemaal prima maar wie weet ook niet.
Toen m'n vriend uit z'n werk kwam en ik het verhaal vertelde zei hij al meteen, jij gaat hoogzwanger gewoon in je eigen bed slapen. We kunnen overdag als jij je goed voelt prima langsgaan maar slapen doen we gewoon lekker thuis.
Doe ik nu moeilijk en maak ik een probleem van wat misschien niet eens een probleem is? Of zeggen jullie hoogzwangere, Fien je hebt helemaal gelijk ik zou ook zeker met 36 weken niet ergens anders ver van huis willen slapen in een bed wat ik niet ken.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 07:56 schreef kwakz0r het volgende:
Dank je LuDann
Over poepen: ik moet vreselijk schijten van noten, wie weet heeft iemand er iets aan
Succes dames en hopelijk tot snel.
Ja, dat is een kant van het verhaal waar ik niet bij stilgestaan heb. Was niet mijn bedoeling, sorry.quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:01 schreef Dot. het volgende:
[..]
Zeker nuttig juist! Die insteek van 'als mij het lukt' kan je namelijk goed overdragen waardoor iemand over z'n grenzen gaan, want als het háár lukt, wat doe ik dan verkeerd?! (Gechargeerd natuurlijk he) Dat had ik iig wel, het lag vast aan mij, maar dat is het soms gewoon niet
![]()
Ja, die man, breek me de bek niet open.quote:Op donderdag 4 februari 2016 08:07 schreef Phaidra het volgende:
LuDann, wat een rare vent, die collega van jouw man!
Ik begreep wel wat je met je post bedoelde, misschien ook door mijn eigen (min of meer vergelijkbare) ervaring.
Wat mij vooral stoort, is het gebrek aan goede informatie over bv bij reguliere hulpverlening. Het loopt vaak mis omdat de begeleiding niet de juiste adviezen geeft. Als een moeder zelf achter haar keuze staat om geen bv (meer) te willen geven, is dat natuurlijk prima. Maar het is zo jammer dat een deel best nog had willen voeden maar de adviezen averechts werkten, niet wisten dat er zoiets als een lactatiekundige bestaat of min of meer onterecht gedwongen worden om te stoppen (want medicijnen zouden niet samen gaan, kindjes moeten doorslapen: geef maar kv, bekkeninstabiliteit nog niet over: stop met bv, etc). Of het toch had willen proberen als ze bepaalde info had gekregen. Of onzeker gemaakt worden (groei is niet goed: ligt aan bv, vraagt elk uur om voeding: dat is niet goed hoor, hij hoort er zeker 3 iir tussen te laten, en zo nog wel 100 dingen dat een cb kan zeggen...) Er kan wat dat betreft nog een hoop verbeterd worden.
Lastig zeg! Kan me voorstellen dat dat wel even heftig is. Ik vind het nu al zo'n gek idee dat dit misschien m'n laatste zwangerschap is (in een ideale wereld wil ik wel heel graag een derde maar ik weet niet of het gaat gebeuren).quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:52 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk-nooit-meer-fase. Vriend wil niet meer en rationeel weet ik dat 2 kinderen ook meer dan prima is. Maar ik vind het wel een dingetje, zo vlak voor de eerste verjaardag van de jongste gup.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:59 schreef elamanilo het volgende:
BorstvoedingIk vind het zo tof dat mijn lichaam dat kan en door alle stofjes die m'n lichaam aanmaakt, is het telkens ook het mooiste moment ever, als mijn kindje in mijn armen zich zo vertrouwd en beschermd voelt, dan voel ik mijn zo'n enorme oermoeder, dan bestaat er niets anders
![]()
![]()
![]()
Ik ga me er zeker weer voor inzetten en geef me ook niet vlug gewonnen, ik weet dat mijn lichaam dat kan en het geeft mij en mijn baby zoveel meer nog terug, daar wil ik zeker heel erg hard mijn best (weer) voor doen! Het is een rotsvast vertrouwen in mijn natuur en mijn baby!
Wij zeiden ook van tevoren dat 2 genoeg was, met het oog op de zware babytijd met de oudste ook. Het idee: nog 1x door die zware tijd en dan is het klaar. Maar dit keer ging alles zo makkelijk en was de babytijd juist fijn (los van het slaapgebrekquote:Op donderdag 4 februari 2016 09:54 schreef Svane het volgende:
[..]
Lastig zeg! Kan me voorstellen dat dat wel even heftig is. Ik vind het nu al zo'n gek idee dat dit misschien m'n laatste zwangerschap is (in een ideale wereld wil ik wel heel graag een derde maar ik weet niet of het gaat gebeuren).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Frummeltje86 op 04-02-2016 11:55:10 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En sorry voor mijn monsterpostZal er volgende keer gelijk even een waarschuwing bij zetten
Klinkt heel gaaf, Quoi!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VK denkt trouwens een meisje, iets met een streepje dat bij een jongen omhoog had moeten wijzen en nu behoorlijk horizontaal liep. We gaan het zien
Mama van F. (2012) en M. (2016)
quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:04 schreef Marjolijntje het volgende:
Dikke dikkevoor frummeltje, niet tof zulke verhalen zo dichtbij..
Wij deden de termijnecho nog een keerLeukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VK denkt trouwens een meisje, iets met een streepje dat bij een jongen omhoog had moeten wijzen en nu behoorlijk horizontaal liep. We gaan het zien![]()
Precies zelfde termijn als ik![]()
Gaat het nu wat beter?
Nee die kinderwagen is echt iets waar ik al zo lang naar uit kijk om zelf wat moois uit te zoeken... Kamertje hebben we al tweedehands van kennissen, super mooi kamertje dus niet erg maar ik wil gewoon iets echt waar ik trots zo veel jaar mee loop. Volgens mij begrijpt vriend het na huilbuiquote:Op donderdag 4 februari 2016 16:40 schreef LadyBlack het volgende:
Oh men, daar zou ik ook van balen hoor NazilMaargoed, ik zou proberen om de goeie bedoeling in het oog te houden en dan voor jezelf iets anders te zoeken waar je uitgebreid naar gaat shoppen
Ooooh ik krijg daar plaatsvervangend kriebels van! Maak het ze zo snel mogelijk duidelijk dat je dat zelf wilt doen. Heel lief, maar anders is het eind zoek. Vergelijk het met een hobby van je schoonpa ofzo. Als dat fotograferen is, wil hij ook geen tweedehands toestel van iemand hebben, maar er zelf eentje uitzoeken. Begrijpen ze vast wel. Het is uit overenthousiasme.quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:35 schreef Nazil het volgende:
MarjolijntjeWat mooi!
En ik las iets over hoogzwanger in een stapelbeden met 38 weken na een feest helpen opruimen, wat denken ze wel niet??
Over schoonouders gesprokenschoonpapa regelt ff 2e hands kinderwagen voor ons. Heel lief, maar ik wil zélf er eentje uitzoeken en zélf kijken en proberen en een leuk kleurtje enzo
en vriend vind dat niet nodig want deze is prima en nog bijna nieuw maar ik wil niet
en nu mag ik dat zijn vader gaan vertellen. Ja hallo, echt niet.
Ja, vriend heeft al tegen mij gezegd dat we er zelf een uit gaan zoeken. Of zijn vader dat al weet maakt mij ook niet uit, regelt hij zelf maar. Ik ben heel makkelijk en schoonpapa houdt nogal van tweedehands en goedkoop. Dan krijg je dat dus.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:41 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ooooh ik krijg daar plaatsvervangend kriebels van! Maak het ze zo snel mogelijk duidelijk dat je dat zelf wilt doen. Heel lief, maar anders is het eind zoek. Vergelijk het met een hobby van je schoonpa ofzo. Als dat fotograferen is, wil hij ook geen tweedehands toestel van iemand hebben, maar er zelf eentje uitzoeken. Begrijpen ze vast wel. Het is uit overenthousiasme.
Poeh, wij gaan gelijk op he? Hier nog niks van dat alles. Tenminste, waar ik van weet. Nu weet iedereen heel duidelijk dat wij dingen doen zoals wij het willen en daar nogal stellig in zijn, dus ik hoop op niet teveel problemen.
Ik had jouw post helemaal gemist. Inderdaad een aparte actie. Fijn dat jij en vriend het er nu wel over eens zijn.quote:Op donderdag 4 februari 2016 17:47 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ik vind het ook idioot dat er met 10 weken al een kinderwagen moet komen
Mucoviscidose of taaislijmziekte. Echt een rotziekte, ik heb bij die vriend gezien hoe je daarvan kan aftakelen op jonge leeftijdquote:Op donderdag 4 februari 2016 19:50 schreef Molo het volgende:
Ja spannend wel inderdaad. Hopen maar!
Wat is muco?
Cystic fibrose in het vlaams...quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:50 schreef Molo het volgende:
Ja spannend wel inderdaad. Hopen maar!
Wat is muco?
Als de test negatief is op dragerschap, heb je wel geen 100% zekerheid maar 'slechts' 85 aangezien er verschillende gendefecten zijn die de ziekte veroorzaken. Er wordt alleen getest op de meest voorkomende. Slechts in het geval van een muco-patiënt in de familie, kan het specifieke 'verkeerde' gen worden opgespoord en daarop ook worden getest. (Of althans dat heb ik begrepen uit de uitlegquote:Op donderdag 4 februari 2016 19:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Cystic fibrose in het vlaams...
Daar doen we hier o.a. de hielprik voor na de geboorte. Wist niet dat dragerschap zo makkelijk te testen was.
Ah oh jaquote:Op donderdag 4 februari 2016 19:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Cystic fibrose in het vlaams...
Daar doen we hier o.a. de hielprik voor na de geboorte. Wist niet dat dragerschap zo makkelijk te testen was.
Ah ok. Doen ze in vlaanderen ook een hielprik bij pasgeborenen eigenlijk? (Zie linkje in post boven jouw post)?quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:55 schreef Saarah het volgende:
[..]
Als de test negatief is op dragerschap, heb je wel geen 100% zekerheid maar 'slechts' 85 aangezien er verschillende gendefecten zijn die de ziekte veroorzaken. Er wordt alleen getest op de meest voorkomende. Slechts in het geval van een muco-patiënt in de familie, kan het specifieke 'verkeerde' gen worden opgespoord en daarop ook worden getest. (Of althans dat heb ik begrepen uit de uitleg)
quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah oh ja
Bij de niet-afkorting kende ik het wel.
Maar kan me voorstellen dat dat je angst is als je het zo dichtbij hebt gezien.
Zo eens kijken wat er allemaal.bij hielprik geprikt wordt tegenwoordig. Heb eigenlijk geen idee
En ze zijn dus bezig het uit te breiden naat 31quote:Het bloed wordt onderzocht op:
phenylketonurie (PKU)
congenitale hypothyreoïdie (CHT)
adrenogenitaal syndroom (AGS)
biotinidase deficiëntie
galactosemie
glutaaracidurie type I
HMG-CoA-lyase deficiëntie
holocarboxylase synthetase deficiëntie
isovaleriaan acidemie
long-chain hydroxyacyl-CoA dehydrogenase deficiëntie
maple syrup urine disease
MCAD deficiëntie
3-methylcrotonyl-CoA carboxylase deficiëntie
sikkelcelziekte, alfa-thalassemie en bèta-thalassemie
tyrosinemie type 1
very-long-chain acyl-CoA dehydrogenase deficiëntie
cystic fibrosis (taaislijmziekte)
Het hielprikbloed wordt al sinds 1974 onderzocht op PKU. De aandoeningen CHT en AGS zijn in 1981 en 2000 toegevoegd aan de test. Sinds 1 januari 2007 test men ook op de overige ziekten uit de lijst. Vanaf 1 mei 2011 wordt ook op cystic fibrosis getest.
Op 8 april 2015 heeft de Gezondheidsraad een advies uitgebracht om het aantal ziektes waarop gescreend wordt uit te breiden naar 31. Op 14 april 2015 heeft minister Schippers van VWS het advies van de Gezondheidsraad overgenomen. Op dit moment wordt onderzocht hoe snel de nieuwe ziektes op een verantwoorde manier kunnen worden meegenomen in de hielprikscreening.
Yep, maar blijkbaar wordt er getest op minder ziektes dan in Nederland (geen muco bv.). In België wordt er op 11 ziektes getest, in Nederland op 17. Vreemd eigenlijk.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ah ok. Doen ze in vlaanderen ook een hielprik bij pasgeborenen eigenlijk? (Zie linkje in post boven jouw post)?
quote:Op donderdag 4 februari 2016 14:04 schreef Marjolijntje het volgende:
Dikke dikkevoor frummeltje, niet tof zulke verhalen zo dichtbij..
Wij deden de termijnecho nog een keerDie beentjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VK denkt trouwens een meisje, iets met een streepje dat bij een jongen omhoog had moeten wijzen en nu behoorlijk horizontaal liep. We gaan het zienwat een mooie echo!
Ik gebruikte Lactulose. Werkte prima!quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:48 schreef Arja het volgende:
Ik heb ook nog een klysma liggen. Als het morgen nog niet gelukt is maar proberen.
Lang leve decafquote:Op donderdag 4 februari 2016 20:57 schreef Soof-87 het volgende:
Ik moet echt afkicken van m'n koffie. Ik dronk echt zoveel altijd
Ja klopt! Wist niet dat dat zo lekker was btw. Dronk het vorige week voor het eerst om te kijken of het wat was...quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Lang leve decaf
Niet te vaak lactulose gebruiken trouwens, raken je darmen snel aan gewend en is niet zo heel tof voor ze.
Ik had (omdat lui wijfquote:Op donderdag 4 februari 2016 20:59 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Ja klopt! Wist niet dat dat zo lekker was btw. Dronk het vorige week voor het eerst om te kijken of het wat was...
quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik had (omdat lui wijf) ook zakjes decaf cappuccino gekocht voor op werk, maar die liggen in het ronde archief.
Bah!
Heb nu wel pot decaf oploskoffie op werk staan, scheut melk erbij, is redelijk van smaak, maar satisfied mijn koffie verslaving genoeg![]()
Thuis decaf nespresso, die is prima
Oh dat is ook niet wat zeg! Ik heb gelukkig nog niks van die misselijkheidskwaaltjes..quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:03 schreef LadyBlack het volgende:
Ik word nog steeds regelmatig misselijk van koffie, en 's avonds valt ie eigenlijk bijna altijd verkeerd
Oh en ik ben verwend, de koffie op mn werk krijg ik nu écht niet weg
Visquote:Op donderdag 4 februari 2016 21:05 schreef Molo het volgende:
Ik eet momenteel helemaal geen chocolade, dat is ook wel even heel gek![]()
En juist wel veel vis, terwijl ik dat normaal niet zo hoef
Heb wel dure shizzle gekocht want cheap ass is niks inderdaadquote:Op donderdag 4 februari 2016 21:06 schreef Soof-87 het volgende:
[..]
Hier op oplosbare cafeinevrije koffie eerst gehaald voor op 't werkTe goor
De cafeinevrije van Kanis en Gunnink is dikke prima.
[..]
Oh dat is ook niet wat zeg! Ik heb gelukkig nog niks van die misselijkheidskwaaltjes..
Check, die mail kreeg ik pas ookquote:Op donderdag 4 februari 2016 21:47 schreef LadyBlack het volgende:
Reality check! Mail van de kraamzorgorganisatie met als eerste zin "Nu je acht maanden zwanger bent.."![]()
Maargoed, tijd om eens te informeren naar hun mening over mijn boxspring van 70 cm hoog... en om ook eens een fijne waterafstotende molton te zoeken. Die ik de vorige keer had was zo'n zweetding, vréselijk!!
Maar als je kindje het zou hebben, wat dan? Ik heb in m'n familie juist een voorbeeld van iemand die er een prima fijn leven mee leidt. Neemt niet weg dat het een rotziekte is hoor, maar ik heb er daardoor wel een minder heftig beeld bij dan jij wellicht hebt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:51 schreef Saarah het volgende:
Mucoviscidose of taaislijmziekte. Echt een rotziekte, ik heb bij die vriend gezien hoe je daarvan kan aftakelen op jonge leeftijd
Misschien cru maar als ik en mijn vriend drager zijn en als vervolgens zou blijken dat het kindje inderdaad muco heeft, dan kies ik ervoor om de zwangerschap af te breken en te starten met IVF. Mijn vriend denkt daar hetzelfde over.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:14 schreef Amsel het volgende:
[..]
Maar als je kindje het zou hebben, wat dan? Ik heb in m'n familie juist een voorbeeld van iemand die er een prima fijn leven mee leidt. Neemt niet weg dat het een rotziekte is hoor, maar ik heb er daardoor wel een minder heftig beeld bij dan jij wellicht hebt.
+1 ik heb het ook sinds een paar dagen! Dacht dat dat de vorige keren pas na de bevalling kwam!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:12 schreef LadyBlack het volgende:
Ja knifty, een kussen tussen je knieën en onderbenen leggen helpt
Oh en zweet blijkbaar ook zonder waterdichte molton...werd vannacht kletsnat wakker
Ik was hier ook al naar aan het kijken. Vond dat voedingskussens ervoor gebruikt worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:01 schreef kniftyhooker het volgende:
Vanmorgen behoorlijke last van mijn schaambot ofzo. Ik slaap nu alleen op mijn zij omdat de rest niet lekker ligt.
Weet een van jullie of een klein kussentje daar een uitkomst voor biedt? Bij de 1e had ik er geen last van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |