abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:00:20 #251
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_159633000
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:49 schreef Cherna het volgende:

[..]

Inderdaad. Die busreis vanuit Zwolle die duurde een eeuwigheid. Zeker voor een Limburger.
Ja, was klote... Eerst met de trein naar Zwolle om vervolgens om 1800 ofzo de bus in te stappen... En ergens om 2230 in Seedorf aan te komen. Met uiteraard de tussenstop bij die befaamde tent, ben de naam kwijt...

Mijn kamergenoot die bij mij in de buurt woonde kocht later een auto, ik daarna ook, dus wij reden om en om. Dat was vanuit Fryslan prima te doen.
pi_159633141
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja en wie let er op mijn gezin?
dezelde als die wat het nu doen?
Eh bijvoorbeeld?

Sowieso lijkt interne dreiging me niet je grootste zorg in geval van een oorlog. En de externe dreiging pak je het effectiefst aan met het leger.
  woensdag 3 februari 2016 @ 21:06:11 #253
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159633261
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:00 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, was klote... Eerst met de trein naar Zwolle om vervolgens om 1800 ofzo de bus in te stappen... En ergens om 2230 in Seedorf aan te komen. Met uiteraard de tussenstop bij die befaamde tent, ben de naam kwijt...

Mijn kamergenoot die bij mij in de buurt woonde kocht later een auto, ik daarna ook, dus wij reden om en om. Dat was vanuit Fryslan prima te doen.
Inderdaad. Met de auto was het wel te doen. Heb zo wel een aantal keren met iemand uit Eindhoven meegereden en die betaalde ik dan voor benzine. Dan hoefde ik nog maar vanaf Eindhoven naar Eijsden waar ik destijds woonde.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 4 februari 2016 @ 01:06:06 #254
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_159641621
In de VS:
quote:
2 Generals Say Women Should Register for Draft
WASHINGTON — Two senior military leaders said Tuesday that women should be required to register for the draft now that the Pentagon had opened all combat roles to them. Although the move would be largely symbolic — the draft has not been used since the Vietnam War — it would represent another step in the military’s shift toward viewing men and women as equals. (New York Times).
  donderdag 4 februari 2016 @ 10:27:56 #255
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_159644846
Op basis van de huidige aannamecijfers is er een grote kans dat de meeste mensen op FOK! waarschijnlijk de fysieke en psychologische keuring niet halen en daarmee ongeschikt zijn voor de dienstplicht.

Maakt u geen zorgen. :7
pi_159655235
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:11 schreef H.FR het volgende:

Daarom hoef je ook niet op te komen draven. Als er echter in de toekomst wel iets gebeurt, kunnen ze iedereen gewoon een brief sturen, of o een andere manier communiceren dat iedereen langs dient te komen.
Weet ik, daarom doel ik ook op het moment dat er wel iets gebeurt. Dan blijft dienstplicht nog altijd een ouderwets dingetje.
pi_159655321
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2016 10:27 schreef detaris het volgende:
Op basis van de huidige aannamecijfers is er een grote kans dat de meeste mensen op FOK! waarschijnlijk de fysieke en psychologische keuring niet halen en daarmee ongeschikt zijn voor de dienstplicht.

Obesitas kan je leven redden *O*
pi_159656819
Ik stel voor dat Hennis voor het oog van de natie meedoet aan de selectietest van de Nederlandse landmacht.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel zo eerlijk als je dit wil invoeren. :)
Ze is 43 jaar oud, het is nog prima mogelijk voor haar om te slagen als ze ervoor gaat. Ik zou het wel weten als ik de VVD was, ideaal voor tijdens de campagne. Niet lullen maar aanpakken! Niet hand ophouden maar de handen uit de mouwen! :P
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_159656859
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Obesitas kan je leven redden *O*
Het kan ook een mooie aanleiding zijn, in samenhang met de dienstplicht, om mensen verplicht naar een fatcamp te sturen. >:)
Ik zou niet te vroeg juichen als ooit weer de opkomstplicht zou worden ingevoerd.
#NoDAPL
pi_159656947
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:11 schreef H.FR het volgende:

[..]

Daarom hoef je ook niet op te komen draven. Als er echter in de toekomst wel iets gebeurt, kunnen ze iedereen gewoon een brief sturen, of o een andere manier communiceren dat iedereen langs dient te komen.
Hierover gesproken - weer even serieus - , deden ze dat vroeger met aangetekende post? Niet alle post werd en wordt bezorgd, per persoon was de kans klein maar niet verwaarloosbaar klein dat het gebeurde maar bij zo'n grote groep mensen zitten er heel wat tussen die het overkomt.
#NoDAPL
pi_159659058
Als met de gewone post kwam die hier dus nooit aan, dat ze het maar bewijzen met de geprivatiseerde post!
pi_159660620
als ze mij ooit oproepen ga ik die basistraining doen en dan smeer ik m met alle gear.

kom me maar opzoeken in 1 of ander twents bos, die vuile teringverraders in Den Haag .
pi_159661594
quote:
6s.gif Op donderdag 4 februari 2016 20:18 schreef Salvad0R het volgende:
als ze mij ooit oproepen ga ik die basistraining doen en dan smeer ik m met alle gear.

kom me maar opzoeken in 1 of ander twents bos, die vuile teringverraders in Den Haag .
Mag ik mee? :D
pi_159668817
Als ik zoiets deed dan alleen, des te meer het weten des te meer kan me verraden.
pi_159670258
quote:
14s.gif Op donderdag 4 februari 2016 10:27 schreef detaris het volgende:

S5, opgelost :+
  vrijdag 5 februari 2016 @ 01:14:55 #266
321876 Cherna
Fuck the System
pi_159671608
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hierover gesproken - weer even serieus - , deden ze dat vroeger met aangetekende post? Niet alle post werd en wordt bezorgd, per persoon was de kans klein maar niet verwaarloosbaar klein dat het gebeurde maar bij zo'n grote groep mensen zitten er heel wat tussen die het overkomt.
Dat weet ik niet meer. Wel weet ik nog dat je een brief kreeg van de plaatselijke gemeente dat je was aangemeld en later van het misnisterie van defensie een brief met lichting, onderdeel en plaats. Je had geen vrije keuze in onderdeel.
Maar het maakte niet zoveel uit. Niet komen opdagen betekende dat je op zeer korte termijn MP voor de deur had staan.

Ik dacht ook slim te zijn om me ziek te melden tijdens carnaval. 2 uur later stond al een militaire arts aan de deur. Ik was al geheel in de stemming met kleding, muziek en de tent zat vol met vrienden en vriendinnen (thuis). Helaas binnen 24 uur moest ik me melden op de kazerne. Zo niet zou MP er aan te pas komen. En daar stonden zware sancties op. Mogelijk een tijdje Nieuwersluis dus die gok nam ik maar niet.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_159672147
Das waren noch Zeiten!
pi_159681879
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 01:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat weet ik niet meer. Wel weet ik nog dat je een brief kreeg van de plaatselijke gemeente dat je was aangemeld en later van het misnisterie van defensie een brief met lichting, onderdeel en plaats. Je had geen vrije keuze in onderdeel.
Maar het maakte niet zoveel uit. Niet komen opdagen betekende dat je op zeer korte termijn MP voor de deur had staan.

Ik dacht ook slim te zijn om me ziek te melden tijdens carnaval. 2 uur later stond al een militaire arts aan de deur. Ik was al geheel in de stemming met kleding, muziek en de tent zat vol met vrienden en vriendinnen (thuis). Helaas binnen 24 uur moest ik me melden op de kazerne. Zo niet zou MP er aan te pas komen. En daar stonden zware sancties op. Mogelijk een tijdje Nieuwersluis dus die gok nam ik maar niet.
Tja, ze waren het gewend dat mensen probeerden er onderuit te komen. Daar trapten ze natuurlijk niet in. _O-
Als je de opkomstplicht weer zou moeten invoeren dan kan je, indien je juridisch gezien zuiver wil handelen, enkel sancties opleggen bij het niet komen opdagen als er bewijs is dat je bent geïnformeerd dat je moet komen opdagen. Je komt er dan niet onderuit om met aangetekende post te werken, of iemand van het leger zelf langs de deuren te sturen. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat vroeger ging.
#NoDAPL
pi_159681947
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 15:51 schreef D1990 het volgende:

[..]

Beter in de gevangenis, dan dood of met ledematen van je lichaam gerukt, enkel zodat de midden-hoge klasse kunnen genieten van hun lifestyle.

Wilt men dat ik ga vechten voor hun, prima. Deel je rijkdom met mij, zo niet. Tsja, vecht dan maar lekker voor jezelf he.
Communist :(
pi_159682124
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:46 schreef Longcat. het volgende:

[..]

Communist :(
Simpel zieltje.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_159682149
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:58 schreef D1990 het volgende:

[..]

Simpel zieltje.
De midden-hoge klasse betaalt al mee aan jouw bestaan, arbeider.
pi_159682171
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:01 schreef Confetti het volgende:

[..]

De midden-hoge klasse betaalt al mee aan jouw bestaan, arbeider.
En de arbeider betaalt niet mee? :{

Leuk denigrerend toontje trouwens, met je "arbeider".
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_159682180
Waarom niet alleen voor vrouwen, volgens mij, althans zo komt het op me over, kunnen ze toch het meeste beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2016 17:04:44 ]
pi_159682269
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 17:03 schreef D1990 het volgende:

[..]

En de arbeider betaalt niet mee? :{

Leuk denigrerend toontje trouwens, met je "arbeider".
Vond 'die midden-hoge klasse' opmerking ook denigrerend. Dat zijn ook veelal hardwerkende burgers en nee, ook zij kunnen niet zomaar een oproep tot mobilisatie afkopen. Alleen de absolute elite misschien .
  vrijdag 5 februari 2016 @ 18:20:38 #275
99295 perezoso
blankjoekel
pi_159683506
Soldaatjes :')
  vrijdag 5 februari 2016 @ 19:54:43 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_159685357
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 16:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Je komt er dan niet onderuit om met aangetekende post te werken, of iemand van het leger zelf langs de deuren te sturen. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat vroeger ging.
Werd je gewoon opgehaald door de marechaussee. En als ze je niet konden vinden dan stond er sowieso nog een gevangenisstraf voor je open.

Edit:

De laaste der Mohicanen (2007)...

quote:
Dienstweigeraar aan de enkelband

HEEMSTEDE - Hoe iemand zich voelt die als laatste dienstweigeraar van ons land zijn straf moet uitzitten? „Twintig gram zwaarder,’’ lacht Bart ten Oever (42) en wijst naar het zwarte enkelbandje aan zijn been. Een maand lang staat hij onder huisarrest, sinds gisterochtend.

De elektronische detentie is het restant van de straf die hij kreeg, omdat hij sinds 1983 telkens de dienstplicht uitstelde en ontdook. Na een werkstraf van 240 uur bleef vier jaar lang een celstraf van een maand openstaan. Begin dit jaar zette justitie hem voor het blok: elektronische detentie of 10.000 euro boete. Zijn gratieverzoek bij de minister, elf jaar na afschaffing van de dienstplicht, vond geen gehoor. „Ik lig er niet wakker van, maar ik vind dat justitie en defensie er niet juist mee zijn omgegaan. Het is starheid van hun kant en de straf is ongepast hoog.’’

In het weekeinde mag hij tussen 2 en 4 uur ’smiddags het huis uit om te luchten. Doordeweeks kan hij zijn tijdelijke onderkomen in Heemstede -hij komt uit Amersfoort- alleen verlaten voor zijn werk in Veenendaal. Hij mag ’sochtends vanaf zeven uur vertrekken en moet ’savonds uiterlijk om zeven uur terug zijn. Justitie voert controles uit bij zijn baas om te kijken of de salesmanager wel echt tussen half negen en vijf op zijn werk is. Een overtreding betekent dat Bart ten Oever de rest van zijn straf in de cel moet doorbrengen.

Door een komende wetswijziging lijkt hij overigens de laatste te worden die van dit privilege gebruik kan maken. Buitenshuis werken bij huisarrest is daarna uit den boze.

Ten Oever lijkt niet van plan zijn snor te drukken. Hij luistert aandachtig naar instructies van de justitiemedewerker, die hem uitlegt hoe het systeem werkt. Bij een test blijkt dat hij slechts een paar stappen in de voor- en achtertuin kan doen. Eén meter verder en de zender slaat alarm dat de gedetineerde het huis heeft verlaten.

Voor komende maand heeft hij zijn plan getrokken. Vanmiddag bestelt de wielrenfanaat een fietstrainer voor in de tuin; hij heeft een stapel boeken gekocht en beschikt over een draadloze internetverbinding. „Daar moet het wel mee lukken.’’

Voor zijn vriendin is het begin van hun relatie ‘apart’. Haar ouders zagen haar nieuwe liefde voor het eerst op televisie, in het nieuws, en zij moet het nu een maand goeddeels zonder hem stellen.
AD

[ Bericht 66% gewijzigd door AchJa op 05-02-2016 20:01:36 ]
  vrijdag 5 februari 2016 @ 20:00:09 #277
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_159769199
Hennis is omgekocht door een schep-fabrikant, die dacht zo even een paar miljoen scheppen te verkopen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 08:16:50 #279
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159773095
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 19:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Werd je gewoon opgehaald door de marechaussee. En als ze je niet konden vinden dan stond er sowieso nog een gevangenisstraf voor je open.

Edit:

De laaste der Mohicanen (2007)...

[..]

AD
Het mag wat kosten, zo een dienstweigeraar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_160570200
quote:
1s.gif Op donderdag 4 februari 2016 20:48 schreef Faz3D het volgende:

[..]

Mag ik mee? :D
Tuulk
pi_160570304
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 februari 2016 14:51 schreef Wespensteek het volgende:
Idioot gedoe, geld verkwisten omdat het kan.
Wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')