Eens,quote:Op maandag 1 februari 2016 21:53 schreef Makrolon het volgende:
Ik zou t gewoon goed doen en een echte fundering laten maken... T is toch gokken of die tegels inderdaad niet gaan zakken met t extra gewicht er op.
In sommige delen van het land moet je wel 30 meter diep voor de grond niet meer zakt... Het is maar net wat voor ondergrond je hebt en hoeveel gewicht je er op gaat brengen.quote:Op maandag 1 februari 2016 23:22 schreef Oksel het volgende:
Ik bedoelde kalkzandsteen. Foutje.
Maar als je 80cm diep gaat heb je toch ook geen garantie van stevige ondergrond? Dit ligt er 10 jaar.. zakt niet meer. Hebben auto's opgestaan. Ik denk maar met mn boerenverstand he.. vind t wel mooie oplossing met die dikke poeren van een meter diep zo. Zon schuur kan toch op die poeren alleen al staan?
quote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:01 schreef Makrolon het volgende:
Hoi ik wil jullie mening horen al ga ik er toch niets mee doen en weet ik al lang hoe ik het ga aanpakken...
Maar het is wel een lieverdquote:Op dinsdag 2 februari 2016 13:01 schreef Makrolon het volgende:
Hoi ik wil jullie mening horen al ga ik er toch niets mee doen en weet ik al lang hoe ik het ga aanpakken...
En daaronder? 3m zand is leuk maar als daar onder bijvoorbeeld veen zit kan het, door de belastingstoename, alsnog fijn gaan zetten.quote:
Heb grondonderzoek. 15 meter zand in totaal naar waarschijnlijkheid. Met wat leem erdoor heen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 15:04 schreef Bert_deVries het volgende:
[..]
En daaronder? 3m zand is leuk maar als daar onder bijvoorbeeld veen zit kan het, door de belastingstoename, alsnog fijn gaan zetten.
kleine tip: kijk eens op dinoloket.nl of er grondonderzoek beschikbaar is.
Omdat de huidige steenlaag er zeer degelijk inligt, en daar jaren lang auto's op hebben gestaan, zonder verzakking.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:54 schreef densmee het volgende:
waarom niet funderen tot onder de vorstgrens?
Klopt. Toestemming van eigenaar om ze dicht te maken.quote:Op woensdag 3 februari 2016 16:37 schreef Randy_S het volgende:
Die deuren daar rechts op de laatste foto, zijn dat geen nooddeuren van dat pand?
Zou niet zo gerust zijn op toestemming.. Nooddeuren mogen nl niet geblokkeerd worden.quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:41 schreef Oksel het volgende:
[..]
Klopt. Toestemming van eigenaar om ze dicht te maken.
Als 't een echte nooddeur zou zijn zou ik me meer druk maken. Een officiele nooddeur heeft een lampje, en zo'n duwhandel. Dit was gewoon een achterdeur met een groot slot.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:53 schreef NotToBe het volgende:
[..]
Zou niet zo gerust zijn op toestemming.. Nooddeuren mogen nl niet geblokkeerd worden.
http://www.nooduitgang.nl/veelgestelde-vragen/
fixed...quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:11 schreef Makrolon het volgende:
Leuk project, maar je fundering vind ik helemaal niets....
Voor de bouw van het gebouw zal de toenmalige eigenaar een bouwtekening ingeleverd hebben bij de gemeente om een vergunning te verkrijgen. Deze is onder meer beoordeeld op brandveiligheid, vluchtwegen e.d. Je weet niet hoe dit toen getoetst is. Misschien vond de gemeente de aanwezigheid van de deuren voldoende, ook zonder toeters en bellen er aan. Als het gebouw ooit bij een keuring wordt afgekeurd is het risico voor de eigenaar. Al zal het voor jou ook gevolgen hebben als die uitgang weer open gemaakt moet worden. Ik zou zorgen dat je die toestemming van de eigenaar zwart op wit hebt.quote:Op woensdag 3 februari 2016 17:41 schreef Oksel het volgende:
[..]
Klopt. Toestemming van eigenaar om ze dicht te maken.
Ook welke wel toch?quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:17 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
fixed...
Wapening van de poertjes ook![]()
Ik weet wel welk klussenbedrijf uit het oosten van het land ik niet moet hebben.
Ik vond het ook niet allemaal even geweldig, maar ik wil niet te snel lullen over dingen waar ik niet helemaal verstand van hebquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:17 schreef ueberduitser het volgende:
fixed...
Wapening van de poertjes ook![]()
Ik weet wel welk klussenbedrijf uit het oosten van het land ik niet moet hebben.
lolz...quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:41 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik vond het ook niet allemaal even geweldig, maar ik wil niet te snel lullen over dingen waar ik niet helemaal verstand van heb![]()
Daarom wachtte ik eigenlijk op jou reactie
Waarom dan überhaupt dit topic openen?quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:55 schreef Oksel het volgende:
Jongens.. er komt een houten schuur op hè. Geen flatgebouw. Wat weegt dat straks nou. Niets. Dat kun je op een simpele schroeffundering zetten. Het staat nu op een stabiele ondergrond. Dat gaat echt nergens heen. Een waslijn is om was aan op te hangen.. niet om een olifant overheen te laten lopen.
Omdat ik toen nog niet zag hoe het er nu uitziet. En wat ik zie wekt vertrouwen.. en mensen die voor een houten schuur praten over sonering wekken dat wat minder.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:43 schreef Barrah het volgende:
[..]
Waarom dan überhaupt dit topic openen?
Deze ga ik onthoudenquote:Op donderdag 4 februari 2016 20:55 schreef Oksel het volgende:
]Een waslijn is om was aan op te hangen.. niet om een olifant overheen te laten lopen.
Thanks.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Deze ga ik onthouden
Ziet er goed uit allemaal!
Erg veilig ookquote:
Foto werkt! Dat was niet duidelijk, waar er een muur stond.quote:Op maandag 8 februari 2016 17:26 schreef Oksel het volgende:
Die muur stond op de erfgrens.
[ afbeelding ]
Werkt die foto?
En klompen zijn veiliger dan gympen..![]()
Vergunningsvrij!
Vriest het s'nachts nog.... Niets van gemerkt de afgelopen dagen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:08 schreef machtpen het volgende:
Is het wel zo handig om te metselen als het 's nachts vriest ?
Lokaal is niet landelijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:18 schreef Barrah het volgende:
KNMI geeft waarschuwing af voor lokale gladheid
twee bouwlampen erbij en geen druppeltje ijsquote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:44 schreef Barrah het volgende:
Het hoeft bij TS niet gevroren te hebben. Maar ik vind het wel een terechte vraag.
Zou jij de gok nemen om te gaan metselen als er temperaturen rond het vriespunt worden voorspeld?
De hele nacht?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:55 schreef xaban06 het volgende:
[..]
twee bouwlampen erbij en geen druppeltje ijs
TS zit tegen de oostgrens aan en daar heeft het vannacht wel degelijk gevrorenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 09:24 schreef klipper het volgende:
[..]
Hier niet in ieder geval en wie weet bij ts ook niet.
quote:
Alleen onder veranda ligt hij niet begraven. Stuk ervoor keurig meter diep. Als in hem isoleer en dan door dikke buis leg.. en onder veranda. Is het dan afdoende?quote:Op zondag 21 februari 2016 22:12 schreef Barrah het volgende:
Tegen kapotvriezen moet de kraan niet alleen dicht, maar ook leeg getapt. Benieuwd hoe je dat gaat doen met een leiding op die diepte.
Hoe voer je het hemelwater af van het dak? Daar een buisje naartoe leggen voor de riolering. Hier (= 2 straten verderopquote:Op zondag 21 februari 2016 20:49 schreef Oksel het volgende:
Zekers Tenminste, de schuur niet, maar de veranda wel.
Enige wat ik me opeens bedacht.. een kraan heeft ook een afvoer nodig. Kan moeilijk als ik een keer m'n handen daar was 't zeepwater de gemeentetuin in laten lopen. Dus denk dat ik er maar gewoon een ton in zet. Of misschien wel helemaal geen gootsteen, maar gewoon een blad met kastjes en een klein koelkastje. En dan daarnaast een buitenkraan.
gewoon speciale 100% biologisch afbreekbare zeep nemenquote:Op zondag 21 februari 2016 20:49 schreef Oksel het volgende:
Zekers Tenminste, de schuur niet, maar de veranda wel.
Enige wat ik me opeens bedacht.. een kraan heeft ook een afvoer nodig. Kan moeilijk als ik een keer m'n handen daar was 't zeepwater de gemeentetuin in laten lopen. Dus denk dat ik er maar gewoon een ton in zet. Of misschien wel helemaal geen gootsteen, maar gewoon een blad met kastjes en een klein koelkastje. En dan daarnaast een buitenkraan.
Verder bedacht ik me dat de waterleiding niet overal diep genoeg ligt. Dus kans op kapotvriezen. Ga eens kijken of ik via mijn domoticasysteem bij mintemperaturen automatisch de kraan dicht kan laten gaan.
Als de druk er maar af kan, dus in de kruipruimte een kraantje dicht, en de tapkraan onder de veranda open: dan vriest er niks kapot.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:12 schreef Barrah het volgende:
Tegen kapotvriezen moet de kraan niet alleen dicht, maar ook leeg getapt. Benieuwd hoe je dat gaat doen met een leiding op die diepte.
Gewoon t plantsoen in. Als ons regenwater, van alle huizen in ons hofje, loopt gewoon de straat op.quote:Op zondag 21 februari 2016 22:25 schreef matriks het volgende:
[..]
Hoe voer je het hemelwater af van het dak? Daar een buisje naartoe leggen voor de riolering. Hier (= 2 straten verderop) is er nog geen gescheiden rioleringssysteem.
Totdat je een keer je kwasten schoonmaakt bij dat kraantje of iets anders wegspoelt dat niet in de natuur thuishoortquote:Op zondag 21 februari 2016 22:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon speciale 100% biologisch afbreekbare zeep nemen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reken er maar op dat ie gewoon kapot vriest hoor, ook als de druk weg kan.quote:Op maandag 22 februari 2016 08:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als de druk er maar af kan, dus in de kruipruimte een kraantje dicht, en de tapkraan onder de veranda open: dan vriest er niks kapot.
Dat zal sowieso niet snel gebeuren met de leiding, al een halve meter diep zit er geen vorst meer in de grond.
Maar uiteindelijk komt ie wel ergens boven de grond, en is er kans dat de gootsteen/ tapkraan wel bevriest. Dus altijd een afsluitkraantje in huis maken!
compressor er even opquote:Op maandag 22 februari 2016 13:18 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Reken er maar op dat ie gewoon kapot vriest hoor, ook als de druk weg kan.
Ja............ looizuur.quote:
que?quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:22 schreef jpajs het volgende:
[..]
Ja............ looizuur. Denk aan lijnolie of Carolin zeep. Meestal doe je het direct. Maar denk met het laatste dat je het wel schoon krijgt.
Misschien moet je een modje even vragen voor een TopicTitel wijziging.quote:
TT past er inderdaad niet helemaal bij. Als de TS wil dat ik het aanpas, moet hij het even aangeven.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:42 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Misschien moet je een modje even vragen voor een TopicTitel wijziging.
Nu gaat het nog steeds over de fundering, daar valt weinig meer aan te veranderen.....
Graag.. mn PM kom ik niet in.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 20:58 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
TT past er inderdaad niet helemaal bij. Als de TS wil dat ik het aanpas, moet hij het even aangeven.
Topictitel veranderdquote:Op zondag 6 maart 2016 07:47 schreef Oksel het volgende:
[..]
Project; nieuwe schuur met veranda. Thanks.
Jeh, ruimte is allesquote:Op maandag 7 maart 2016 08:41 schreef Oksel het volgende:
Hij's mooi ruim jaLekker hoor, ruimte om je huis. En dan vlakbij 't centrum!
(Van Hengelo, maar toch..)
quote:Op maandag 7 maart 2016 10:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, ruimte is alles
Hier ook heel veel ruimte om het huis, alleen ist niet van ons
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |