Hoi.
Ik heb 80m2 grond bijgekocht achter mijn woning. Dat ziet er nu zo uit:
![i26gwp.jpg]()
De betontegels liggen er nu > 10 jaar, en die verzakken niet meer. Het maaiveld van dit nieuwe stuk ligt 0 tot 50 cm onder mijn maaiveld, mijn tuin loopt in 12 meter ongeveer 50cm op. De schuur die ik ga bouwen moet 20-30 cm boven het maaiveld van 't stuk grond komen, dan hoef ik niet mijn hele tuin 50cm omlaag te halen, maar kan ik met een afstapje 't hoogteverschil overbruggen.
De schuur met veranda (in totaal 55m2) komt er ongeveer zo uit te zien:
![b3q178.png]()
![2mfe6w.png]()
![n703rn.png]()
Nu wilde de aannemer eerst 80cm diep graven, beton storten, gasbeton tot maaiveld, opmetselen. Maar omdat de betontegels er zo 'degelijk' en 't maaiveld toch 20-30cm verhoogt wordt, wil de aannemer nu op de betontegels een bak zetten, daarin de fundering storten (20cm), en daar direct de bakstenen op metselen. Voor stevigheid wil hij om de meter een gat van 1 meter diep boren, 30cm doorsnede, en een poer storten. Voor de duidelijkheid:
Oude idee:
Nieuwe idee (rechts 't vooraanzicht):
![29dztko.jpg]()
Nu lijkt het mij een prima idee; de betontegels liggen er al jaren in en verzakken niet meer, en 't geheel staat op flinke poeren een meter diep de grond in. Maar wat is jullie mening hierover?